Favorit F1 SS 1975 - podruhé a lehčí

Přidat foto

originální gumy na páky

originální záslepky

titanový střed

Petr Matoušek č. 297

Když jsem narazil na čtyřlístky 1,4/1,6 tak ve mně začala hlodat myšlenka tohoto SS z původní váhy 9,5 kg pomocí lehčích komponentů dostat na ještě nižší váhu. Aby toto odlehčení dávalo smysl, tak jsem použil jen komponenty, které v té době byly dostupné, včetně galusek. Takže výsledná hmotnost 8 820 g při velikost 59 cm už ostudu neudělá. Jen tak pro zajímavost kompletní přední kolo 895 g, zadní kolo vč. šestikolečka 1265 g. Za pomoc při doplnění součástek děkuji Jakubovi V. a Milanovi P. Kolo jezdil reprezentant Petr Matoušek.

(vloženo 16.5.22)

Roman64
Ohodnoť bajk: (4.9  / 22 hlasujících)
Značka Favorit
Model F1 SS
Modelový rok 1975
Velikost 59
Hmotnost 8,820
Rám Reynolds
Vidlice Reynolds
Hlavové složení Super Record
Kliky Super Record
Středové složení Super Record - titan oska
Přesmykač Record
Měnič Super Record 1.generace
Řazení Super Record
Převodník Super Record
Kazeta Campagnolo aluminium 6 speed
Řetěz Sedis
Náboj přední Record
Náboj zadní Record
Brzda přední Super Record 1.gen
Brzda zadní Super Record 1.gen
Brzdové páky Super Record 1.gen
Ráfek přední Mavic OR 7
Ráfek zadní Mavic OR 10
Dráty Berg, přední 1,4/1,6, zadní 1,8/2,0
Pedály Super Record titan. osky
Řídítka Cinelli
Představec Cinelli
Sedlovka Super Record 1.gen 26,4mm
Sedlo Cinelli Unicanitor
Pláště Barum special

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Roman64
Roman64

23.5.22 09:23

Ahoj, ano v představci je duralový šroub.

Reagovat
Pilane
Pilane

22.5.22 20:45

Základem je mít fakt lehkej rám, lehký výplety s duralovym šestikolem a ten zbytek je víceméně dán. Taky jsem si tim prošel, a skončil těsně pod devíti kilama, .. a to kilo dolů je docela znát.

To přední kolo je fakt nářez, .. máš tam duralovej šroub v představci ??

Reagovat
cioran-m
cioran-m

21.5.22 10:50

  • s-

Pardon, překlep.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

21.5.22 10:33

Připojuji se z míněním, že s lakem bych nic nedělal. Takto je to svébytné, nádherné kolo.

Reagovat
aktuality
aktuality

21.5.22 09:42

perfektni!

Reagovat
Roman64
Roman64

21.5.22 08:56

Ahoj, jasně špice jsou tak jak píšeš, nějak jsem to bral samozřejmě, že ten rozměr je na konci stejný jak na začátku. Sedlovka je Super record 1.generace.

Reagovat
aktuality
aktuality

20.5.22 23:06

A pozor, tady mi něco uteklo! Vidím místo šroubů na klikách matky, tzn. osa lehká titanová, pedály podobně, duralové klipsny, duralové vícekolečko. Velmi drahá přehazka. Precizně udělaná omotávka… A co je zač ta sedlovka? A co je to za číslo 1,4/1,6, zadní 1,8/2,0? Chápu zeslabování, ale zde se drát nevrací na hodnotu 1,6, resp, na 2,0? To není 1,6/1,4/1,6, + 2,0/1,8/2,0? Kolo je špička, váha neuvěřitelná, s odstínem bych nic nedělal.

Reagovat
Svendis
Svendis

20.5.22 09:55

Nádhera! Bleděmodrou jednicu s Campou měl v 2. polovině 70. let můj spolužák a kamarád, zlínský závodník Jarda Macík. Jednou mě nechal kousek svézt, byl jsem absolutně vedle z té lehkosti a akcelerace. Já tehdy jezdil běžného favorita z obchodu dvoutac ctyrkolecko (a to jsem si myslel, kdovico nemám), ten se rozjizdel jak stará tramvaj. Omlouvám se za nostalgii. Jednoduše se mi to připomnělo.

Reagovat
Roman64
Roman64

17.5.22 17:48

Ahoj, děkuji za ohlasy, ano ve všem máte pravdu, barvu by to chtělo světlejší, fotku jsem měl bohužel až po laku, ale stejně si myslím, že zamáčknu slzu, tmavý lak dám dolů a nechám rám přelakovat. Co se týče kol, tak to je jasné, na jízdu nahodím jiná kola, protože ty ráfky jsou lehké, ale měkké a na starých i když nejetých galuskách bych se také bál to pustit z kopce. A duralové šeštikolo, tak na tom je opravdu škoda jezdit, protože jak psal Cioran, jednak to nic nevydrží a je jich opravdu málo.

Reagovat
walrus
walrus

17.5.22 13:04

Na takovou váhu se asi nikdy nedostanu.

Reagovat
walrus
walrus

17.5.22 13:03

Krásná práce. A nádherný rám. Ale z tý váhy jsem smutný

Reagovat
learita
learita

16.5.22 23:25

Romane ty jsi zase utrácel:-) krásný kolo a parádní hmotnost! Děkuji

Reagovat
cioran-m
cioran-m

16.5.22 21:52

Teda šestikolečko.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

16.5.22 21:51

A koneckonců, ono. To na nějaké větší ježdění stejně nebude. Jak znám tu hliníkovou Campa kazetu…

Reagovat
cioran-m
cioran-m

16.5.22 21:49

Hogy: Stálo by do za diskusi. Ty galdy, teda. Kdyby to byly pláště, jasně, ty se příležitostně k danému účelu snadno přehodí, ale takto…

Já bych do toho primárně asi nevrtal a spíš sháněl do reservy to, co se tehdy jezdilo. Což by nemusely být jen ty Barumky, že.

Reagovat
Hogy
Hogy

16.5.22 21:37

Moc pěkný včetně hmotnosti. Pokud to nemá jen viset na zdi, tak bych se aktuálních gald ani nebál.

Reagovat
bikerman2
bikerman2

16.5.22 21:24

Bez debat parada1*

Reagovat
André Vebr
André Vebr

16.5.22 19:11

Pajáda!!

Reagovat
Pecer
Pecer

16.5.22 18:45

To je prostě neskutečná nádhera. Sednout na něj, vrátil bych se na něm do roku 1974 a klidně bych se zase nechal trénovat a buzerovat od Levínského :D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

16.5.22 17:38

Krása střídá nádheru, jezdit bych na tom nechtěl, ale oku to rozhodně lahodí ;-) Za bůra!

Reagovat
cioran-m
cioran-m

16.5.22 14:09

Mně tohle kolo /odstín laku, případně jeho historii nechám stranou/ přijde dokonalé, nádherné. Já bych asi jen dal tu keprovku bílou, aby se pak krásně špinila, ale jinak už nic… :)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

16.5.22 13:20

Moc pekny kousek a vaha je super. Jen tedy mam hloupy dotaz. Na te fotce jede na jinem kole? Nejak mi ta svetla modra k tem SS sedi vic.

Reagovat

Další galerie z kategorie

OndR111k 0
nozaki 4
antuch 42
RadimMan 10
Maikl098 9
mirekk 9