RB RR1300

Přidat foto

Rám mi dorazil 22. 11. 2006

Rovné kulaté trubky a jedna barva to se prostě neomrzí

Dnes mi bylo celý den nějak nedobře, ale nakonec jsem se dokopal vypadnout ven aspoň na obligátní hodinku. Při výběru stroje padla volba na staré dobré RB v naprosto nemoderním kabátku. Hliníkový rám bez slopingu s agresivní geometrií, devítková Campa ve stříbrném provedení, pláště v šířce 23 mm a převody 53/39 v kombinaci s balíčkem pastorků 12/23. A tomu všemu kralovala stříbrná kola Mavic Ksyrium Elite, jejichž výplet házel v poledním slunci krásné odlesky. Naprosto nemoderní kolo, na kterém se ale jezdí moc hezky a na tváři jezdce vykouzlí široký úsměv. Není pohodlné, není nejrychlejší, v karbonu jsou jen dva komponenty a převody jsou velice vzdálené dnešní cyklistice. Každopádně si většina komponentů kroutí i více než 15 let a stejně dokážou posloužit. Celý „retro“ zážitek korunovala stará Felina v kombíku, která do všech stran hlásila, že člověk uvnitř vykupuje kožky. Co jsem tím vlastně chtěl říct? Asi nic. Jen mě ta krátká projížďka na věrném kole hrozně bavila :-)

(vloženo 21.8.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
bernie
bernie

25.8.21 17:10

Nemoderní, ale stylové. Moc se mi líbí ta úvodní charakteristika: tenký trubky, ostrá geo, nemilosrdné převody, ale v lesku. Tak to mám rád. At se jezdí s úsměvem!

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

23.8.21 20:55

Miťo: Tak to jsme na tom (krom toho vělu teda) naprosto stejně! :))

Reagovat
doubeq
doubeq

23.8.21 18:50

78 kg jsem měl ve 4 třídě na základce :-)

Reagovat
miťo
miťo

23.8.21 18:14

cioran-m: převodově myšleno k mému věku 44let. Ve dvaceti jsem vozil 42:21 a na Masaryčku to stačilo (17km/h, teď se ploužím nahoru14km/h, nojo, 78/92kg)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

23.8.21 17:23

A zpět teda, samozřejmě. :)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

23.8.21 17:22

miťo: Těžko říct. Já jel nejdál (teda jaksi v jednom dni) kdysi dvakrát z Brna na Praděd, což bylo 350, ale jeli jsme to tam přes Dlouhý stráně a Červenohorský sedlo. A tehdy 39/25 stačilo.

Reagovat
miťo
miťo

23.8.21 16:09

To je debata. Vyprošťovák 39:28 jsem pokládal za dostačující, ale na 703km jízdě do Lipska a zpět to v Kruškách a Čes.Stredohoří bylo prostě moc těžký. Něco jinýho je se vypráskat na 70km švihu a něco jinýho je prostě snaha pošetřit síly na 700km trati ;-) Není jízda jako jízda.

Reagovat
Honzis
Honzis

23.8.21 10:21

diskuze k převodům tu zase dlouho nebyla, co? :-) ono je to tím, že (upřímně) většina z nás nemá váhu a výkonnost na to, aby v kopcích jezdila nějak dobře, i z podstaty věci prostě v rovinatém terénu (Polabí) jezdí násobně víc lidí než někde v Jeseníkách, i na té Vysočině. Ve skupině skoro nejde jet v kopcích, pokud opravdu na tom nejsou všichni hodně podobně. Já třeba nemám rád skok na kazetě 15–17, ale je to tím, že v placce kde se ponejvíc vyskytuju de facto nepotřebuji nic lehčího než 53/21 a stejně tak nic těžšího než 53/13 … To, že jde vyjet skoro všechno na 39/25 taky víme, ale jezdit 5dní v Krkonoších s tímhle nikdo nedá. Takže ano, že dokážu něco čerstvej vylámat se neslučuje s tím, že na stejný sklon potřebuješ v Alpách shodit pilu :-D

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

23.8.21 10:12

Ha, tak u jedný fotky se borci hádaj o mlíko a u další o převody, to chce klíd a každému nechat svobodnou vůli, já prostě z klasiky přesedelal na kompakty a to jsem byl taky celkem odpůrce, ale mlíkařinu zatím nechávám u ledu ;-)

Ale elektro řazení a hydra kotouče mě vůbec nevadí, spíš naopak, i když klasikou nepohrdnu :-)

Reagovat
doubeq
doubeq

23.8.21 08:25

Však to bylo myšleno s nadsázkou… Mě taky nebaví pořád čumět do asfaltu a drtit roviny. Jenže času není moc a musí zabývat síla i na doma na našeho draka. Ten mě jednou dá na kole asi pěkně zabrat :-D

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

23.8.21 07:58

Doubeq: psal jsem to o sobě, rád jezdím do kopce, ačkoliv na to nemám postavu (190cm) a moc mi to nejde. Když se přimotám do nějaké časovky do vrchu, tak dostanu na prdel, ale to mě nevadí. Prostě z rovinovýho treninku nemám ty správně vyplavený endorfiny. A přitom dostat se nad aerobní práh nebo ještě výš na rovině je daleko těžší než v kopci, ale už jsem starej a línej a nemám na to morál. Proti rovinovým jízdám nic nemám, člověk zas natočí nějaký ten kilometr navíc a vylepší průměr, Nicméně jezdit pořád na rovině by mě asi nebavilo, v kopcích můžu točit klidně dva měsíce tu stejnou trasu a baví mě to čím dál víc. Ať každý svobodně jezdí, kde to má rád a baví ho to. Ale třeba nerozumím použití těch dnešních převodů, tuplem v rámci jízdy po rovině, u 52(50)-14 nebo 52(50)-15 je skok o 2 zuby, to si snad ani nedokážu představit, že bych si dal dobrovolně na kolo, to by mě při montáži musely upadnout pazoury.

Reagovat
doubeq
doubeq

23.8.21 06:59

mykovec: takže všichni z Polabí, kteří neujedou sto a více by se měli na cyklistiku vykašlat úplně, jelikož právě to je meta, kde se u nás dá přejezdem třeba do Železných hor nastoupat tolik, aby trénink nebyl na houno :-D . O převodech raději nemluvím, top bych si musel znova postavit to správné kolo :-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

23.8.21 06:17

mykovec: Nic na tom není špatně. Když na to někdo má nohy, tak ať si to klidně jezdí. Já si s tím ale kolena na Vysočině ničit nehodlám ;)

I na CX mám 46/34 a 13–29

Reagovat
vpa007
vpa007

22.8.21 22:46

Krásný to furt máš! ;-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.8.21 22:29

Přesně, mykovec ve svých 46 letech vozí 53/39 s kazetama 12/23, 12/25 a 12/27 podle profilu trati, ikdyž teda tu 27 s výjimkou Mravenečníku nepoužívá. Může někdo mě nevědomému vysvětlit, co je na těchto převodech špatně? Nejsem teda žádnej eliťák, ale VAM na 5 minut mám přes 1200m/hodina a na 40 minutách pořád ještě dost přes 1000m/hodina, což si myslím není úplně tragický, ale pracuju na zlepšení. Trénink, kde se nenastoupá aspoň 1000m je povětšinou na hovno. Pochopil jsem, že upgrade kola neposune tak daleko, jako upgrade těla. Od dubna jsem chudší o 8kg a je to docela poznat, hlavně to zase přes zimu neposrat. :-)

To kolo je moc pěkný a podle mě jede líp, než ty dnešní „moderní“ plečky vylepšené o kotouče a rádoby žehlící balóny.

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.8.21 22:24

Jo a na Kleinovi taky 53/39 a 12/25 (jsem zapomněl).

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.8.21 22:23

53/39 – 12/23 na ocelové klasice, dtto 12/25 na bakelitu, na titanu už 12/28, na veteranu Colnago nevim – musel bych se podívat. Je tam starej Super Record asi 52/42 a pastorky z té doby nějaký standardní. No a na zimáku to bude podobný, tam je Suprák taky.

Reagovat
miťo
miťo

22.8.21 22:07

Cavendish: na krosce 46/34 a 11–32 :D V Lombardii jsem byl za tyhle převody rád ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

22.8.21 22:01

Srovnáváš jabka a hrušky ;)

Reagovat
miťo
miťo

22.8.21 21:46

Cavendish: Mám na silnici 53/39 a 11–28 :-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

22.8.21 19:44

Ať řekne, mě je to fuk :)

Reagovat
MartyM
MartyM

22.8.21 19:00

Cave: mykovec by ti řekl svoje… :-)

Reagovat
doubeq
doubeq

22.8.21 16:41

Cavendish… přesně :-D

Reagovat
Cavendish
Cavendish

22.8.21 16:25

Hrdinové jsou všichni mrtví :) 50/34 a 12–27

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

22.8.21 15:01

@miťo To fakt nechceš, mně stačilo loni lámat na 39×27 Lysou, když jsem na to vylámal i Práďu, pořídil jsem kompakty, tohle už nemám zapotřebí :-)

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.8.21 14:29

Taky je to jeho nejhezčí kolo! :)

Reagovat
doubeq
doubeq

22.8.21 14:28

Ono si tyhle převody s 23mm rozumí, hlavně na rovině :-)

Reagovat
TK75
TK75

22.8.21 13:51

Já jel několikrát na 1:1 z Kunratic do Prahy :-D

Nooski je to pěkný, tahle barva je super

Reagovat
miťo
miťo

22.8.21 13:21

Aduldinho: nebo lámat 39:23 na Černou horu v Krkonoších :D To mi bylo 20 let, nezapomenutelný zážitek.

Reagovat
Lišák
Lišák

22.8.21 12:02

Starý, ale pěkný. Stříbrnou sedlovku a forbec a bude to ještě větší fešák!

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

22.8.21 10:54

Tak já vozil stejné převodníky do loňska a tedy do 43let, ale kazetu 12/27 už přes 10let, jako lámat na 39×23 třeba Šimánov, to nechceš :-)

Reagovat
cyklista86
cyklista86

22.8.21 09:54

Me se nelibi ta zadni stavba, ze jsu ty trubky skoro stejne bachrate jako horni ramovka..

Reagovat
miťo
miťo

22.8.21 09:19

Cavendish: tyhle převody jsem vozil do svých 39ti let ;-)

Reagovat
Cavendish
Cavendish

22.8.21 08:44

Krásný kousek. Z převodů je mě ale zle

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

22.8.21 07:12

Zadní vzpěry ti navždy vyléčí hemoroidy :)

Reagovat
Mercatone
Mercatone

22.8.21 00:19

Krásná kultovka

Reagovat
DejfSejf
DejfSejf

21.8.21 22:28

Pecka tohle kolo bude dělat radost navěky věků.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

21.8.21 22:08

Co to máš na tom sedle za camcrlík? ;-)

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

21.8.21 22:07

Velká paráda, hlavní je se vyluftovat ;-)

Reagovat
miťo
miťo

21.8.21 22:01

Líbí.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

21.8.21 21:54

Nemoderní, ale stále krasavice :-)

Reagovat
KUBULA
KUBULA

21.8.21 21:27

RB je RB

Reagovat
Honzis
Honzis

21.8.21 20:56

Jo, nadčasová a funkční klasika. Člověk, co se kochá okolím, vlastně ani nic lepšího nepotřebuje.

Reagovat
deekay
deekay

21.8.21 20:35

Jak se rika, stara laska nerezavi. V tomto pripade totiz maximalne podlehne galvanicke korozi :D

Reagovat

Další galerie z kategorie

maajkee 6
jardalee 6
DaD 28
antuch 22
Sulka 1
cyklista86 9