• Liuk

    Zdravím, rad bych se zeptal na par věci ohledně ježdění v zimě. Když ted pominu venkovní variantu tak asi nejjednodušší je jezdit na rotopedu. Takze mám pujceny rotoped a ted proc vubec píšu, rad bych shodil nějaké to kilo aby se mi hned z jara jezdilo fajn. Nějaké rady jak jezdit na rotopedu? Zatím mám nastavenou střední zátěž abych snadno dodržoval tepovou frekvenci a jezdím 30–35 minut většinou 2× denně. A pro upřesnění nechci dolu 20kg, můj cil je 5–6 kg takze doufám ze to rotopedem půjde dolu. Jinak jeste k te jízdě, slapu celou dobu stejnou kadenci je to dobře? A jeste jestli mi to vubec neco dá to ježdění na rotopedu tímhle stylem: 1–2× denně 35minut v tepovce ± pro shozeni tuku a při stále stejne kadenci?

    Díky za odpovědi. Omluvte prosim připadne preklepy píšu z mobilu. Dik

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Biker jak Pes  

      Pro hubnutí i trénink bude určitě lepší jezdit to na jeden zátah. Pokud jezdíš opravdu každý den 2× denně, tak to klobouk dolů.

      Než se ti nastartuje metabolismus, tak to nějakou dobu trvá a když už se rozjede, tak ty ho utneš a skončíš. Stejně tak ta druhá fáze. Proto je lepší to jet v kuse, aby to spalování pokračovalo. Ještě napiš na jaké to jezdíš TF.

      Ještě bych doporučil dát si třeba 2× týdně trochu intenzivnější jízdu. Zařaď si tam pětiminutovky na vyšší tepy. Žádnou maximálku, ale tak, abys cítil, že si „dáváš“. Mezi si dávej 10 minut pauzu – jízda v běžné intenzitě, kterou jezdíš celou dobu. Jako zpestření dobré a rovněž to pomáhá se spalováním tuků. Klidně to můžeš jezdit častěji, ale nevím, jak jsi na tom s výkonnosti, takže nepoznám, jestli to zvládneš nebo ne. Podle mě bude stačit i 3× – 4× týdně hodina až hodina a půl a hmotnost půjde taky dolů.

      Co se týče toho spalování, tak důležité je, co se děje v organismu PO skončení fyzické aktivity. Pokud je cvičení intenzivní, tak se tělo „dává dohromady“, splácí kyslíkový dluh, který vznikl během cvičení, znovu obnovuje energetické zásoby a právě všechny tyhle procesy stojí nějakou energii. Tato energie se musí odněkud brát. Výsledek je ten, že metabolismus je na 24 – 48 hodin zrychlený v závislosti na intenzitě a délce fyzické aktivity. Tudíž pak spálíš mnohem víc, než kdyby sis pořád dával hodinu do 130 tepů, kde se sotva zadýcháš.

      Ideální je kombinace obou aktivit. Tedy kratší, intenzivnější cvičení/trénin­ky/jízdy (říkej tomu jak chceš) a o víkendu delší v nízké intenzitě. Chápu ale, že ne každý na to máš čas. :)

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Ještě jsem zapomněl dodat, že hlavní je jídelníček. Teprve kombinace obou přináší kýžené výsledky. ;)

        0 0
        • Liuk  

          Ano jídelníček to byl boj. Hodně dlouho mi trvalo si uvědomit co jim a jak jim. Na pivo zajdu 1 za měsíc, sladkosti neznam, obyčejná voda (v létě na kolo iontak), vecer a na noc jen bílkoviny. Přes den normální jídlo to se moc neomezuju ale neprecpavam se. To proste musí fungovat. Usuzuji podle toho, ze za celkem dlouhou dobu jsem nic nepribral.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Liuk  

        Díky díky. Ted jsem na to měl čas tak jsem jezdil. Většinou jedu okolo 15 hod a pak vecer okolo 20–21 hod. Zatím me to drží, pustím k tomu nejakej valecnej dokument a jedu. Měl jsem pujcenej puls metr a držím okolo 140 ted si bohužel musim vystačit s aplikaci na iphone :D nevím na kolik je to presne, ale reaguje to celkem dobře (135–145). Dnes začínám 3 týden intenzivnejsiho jezdeni (před tím ty pokusy 2–3× tydne nepočítám).

        0 0
        • Delkim  

          tady máš k tomu obecnou teorii:

          Pro vytrvalostní sporty platí, že nejzdravější a pro hubnutí nejvhodnější je pohyb v aerobním režimu. V anaerobním nejen příliš zatěžujete tělo, ale do svalů se vyplavuje kyselina mléčná, která vyvolává jejich únavu a bolest – a navíc dochází k nárůstu svalové hmoty. To, zda sportujete v aerobním režimu, určuje tepová frekvence, která by neměla být vyšší než 40 až 70 procent z vaší maximální tepové frekvence (TF max.). Odhad své hodnoty TF max. si vypočítáte podle jednoduchého vzorce: od hodnoty 220 odečtete svůj věk (TF max. = 220 – věk).

          V aerobním režimu se asi po 20 minutách začnou spalovat tuky, navíc posilujete srdce a cévy. Při takové tepové frekvenci vydržíte v pohybu déle, protože si nesáhnete na dno. Pokud chcete na kole zhubnout, počítejte s tím, že aktivita musí trvat déle. Jestliže neděláte jiný sport, tak se doporučuje jízda čtyřikrát týdně po dobu aspoň 45 minut a smozřejmě při správné tepové frekvenci.

          V jakém režimu na kole právě jedete, vám pomůže odhadnout dýchání. Je-li už vaše mluvení přerývané, tak jste to pravděpodobně přehnali, a zpomalte. Přesnější údaje poskytuje měření tepu pomocí speciálního přístroje, který lze koupit za několik set korun.

          každopádně vždycky je něco lepší než nic, ale pokud od toho očekáváš výsledky, tak za mne:

          1. aspoň 3× týdně minimálně 45–60 minut v kuse, čím déle

          tím lépe!

          1. sledovat TF, pro hubnutí zejména u netrénovaného jedince je to naprosto

          zásadní údaj

          1. uprav si jídelníček!
          2. investuj těch pár stovek do tepáku, ono tě to pak i bude možná víc

          bavit, budeš si jistý, že to děláš správně – drtivá většina „neinformovaných“ lidí hubne špatně, makají až moc a je to naopak kontraproduktivní (pálí cukry, jsou k.o. a pak vyluxují lednici a ještě paradoxně zvýší své tukové zásoby)

          0 0
          • Liuk  

            Díky za odpověď. Prave toho „pretrenovani“ se obavám. Proto jedu tak jak jedu. Nicméně zkusím dat na vaše rady a zkusím 45–60 min. Předpokládám, ze v nejhorším případe budu jezdit minimalne 4× tydne.

            0 0
          • Biker jak Pes  

            Můžu se zeptat, odkud to máš?

            A uvědomuješ si, kolik je 40% z maximální TF?

            0 0
            • Delkim  

              jj, teď dodatečně vidím těch 40%, to je samozřejmě málo, nekontroloval jsem to důkladně, byla to google citace

              0 0
      • tromboonen  

        Můžete to ještě rozvíst = jaký je rozdíl mezi tím, když jedu déle na pohodovou TF vs. méně dlouho intenzivně? Je jedno na hubnutí a druhé na zlepšení výkonu?

        Jezdím na válcích, karty do drátů a podhuštěné gumy.. většinou projedu všechny převody na zahřátí, minutu na každém, střední kadence, pak dávám 3× 3 minuty max interval, ke konci už docela makačka… mezitím 3 minuty „odpočinek“ kdy 1 minutu rozdejcháváím, jednu jedu max kadenci ale lehký převod, třetí uvolnění a příprava na další interval, pak 3× minutový interval jakože sprint, mezitím tři minuty viz. výše..

        Tohle zabere tak 40 –50 minut, dýl na tom nevydržím, brní z toho zadek, kupodivu více než když člověk jede venku.. dám to většinou 4–5× za týden

        Cíl je hubnout a zároveň zlepšit výdrž/fyzičku na sezónu… měl bych něco dělat jinak?

        Jo a ještě, jezdím večer, cca od sedmi, u zpráv… výhoda je, že po takovém zátahu už pak nemám chuť na velké jídlo, dám salát a stačí.. je z hlediska tréningu nebo toho hubnutí výrazně lepší jezdit ráno/přes den?

        Nemám moc teoretické znalosti o tréningu, většinou jsem prostě makal (běh, kolo, obojí intenzivně, kopce, schody a tak) a fyzička byla, ale teď jsem starší, není tolik času, člověk se tak nehýbe, tak k tomu asi budu muset přistoupit „věděčtěji“

        Dík

        0 0
        • Lister  

          Trénig na večer není ideální, ale mám to stejně, jezdím mezi 20–22 hod.

          0 0
    • Lister  

      Jezdím docela často (řekněme cca 4× týdně 90 minut, většinu toho času trávím v intervalu do 70% maxima, ale teď jsem začal zařazovat i krátké intervaly – 4×5minut na nějakých 80–85%. Mám to na hubnutí, takže mi ta nízká intenzita vyhovuje, navíc je to tak, že když to vyloženě nedrtím, tak i nejvyšší odpor pro mne znamená tak 75% maxima tepové frekvence.

      0 0
      • Liuk  

        Můžu vědět jak dlouho už jezdíš tímhle stylem co píšeš? Doufám, že za těch 14 dní co jezdím tím stylem co jsem popsal výše tak už si tělo trošku zvyká… neměřím centimetry ani váhu… řekl jsem si že na to kouknu až po měsíci ježdění…

        0 0
        • Lister  

          Cca 4 roky. Nemám klasický rotoped, ale to je fuk, prostě jde jen o tu zátěž a výdrž. Za ty 4 roky jsme dokázal zhubnout celkově přes 20kg tuku a nabral něco svalů a hlavně zlepšil celkovou vytrvalost.

          0 0
          • MichaelSimek  

            sundat 20 uz je pekny, kamarad s tim bojuje uz dlouho a ne a ne neco sundat, vzdy sunda par a pak nejaka krize a zase to nabere zpet

            0 0
            • Lister  

              To je právě v tom, že je potřeba to nějak rozseknout. Já jsme začal dobře, zbubl rychle deset kilo, pak se to na dlouhou dobu zastavilo, ale nechtěl jsem hladovět, tak jsem sázel na to, že se metabolismus rozeběhne a zase se to pohne a ono se to naštěstí stalo. Tak jsme dal druhých 10 kg a teď už mám cca rok váhu stabilní. Sice nejsem hubený, pořád by se dalo klidně i deset sundat (75kg/176cm), ale to už by asi hodně bolelo.

              0 0
              • tromboonen  

                Sorry, reagoval jsem na dřívější a zasunulo se to doprostřed diskuze..

                Můžete to ještě rozvíst = jaký je rozdíl mezi tím, když jedu déle na pohodovou TF vs. méně dlouho intenzivně? Je jedno na hubnutí a druhé na zlepšení výkonu?

                Jezdím na válcích, karty do drátů a podhuštěné gumy.. většinou projedu všechny převody na zahřátí, minutu na každém, střední kadence, pak dávám 3× 3 minuty max interval, ke konci už docela makačka… mezitím 3 minuty „odpočinek“ kdy 1 minutu rozdejcháváím, jednu jedu max kadenci ale lehký převod, třetí uvolnění a příprava na další interval, pak 3× minutový interval jakože sprint, mezitím tři minuty viz. výše..

                Tohle zabere tak 40 –50 minut, dýl na tom nevydržím, brní z toho zadek, kupodivu více než když člověk jede venku.. dám to většinou 4–5× za týden

                Cíl je hubnout a zároveň zlepšit výdrž/fyzičku na sezónu… měl bych něco dělat jinak?

                Jo a ještě, jezdím večer, cca od sedmi, u zpráv… výhoda je, že po takovém zátahu už pak nemám chuť na velké jídlo, dám salát a stačí.. je z hlediska tréningu nebo toho hubnutí výrazně lepší jezdit ráno/přes den?

                Nemám moc teoretické znalosti o tréningu, většinou jsem prostě makal (běh, kolo, obojí intenzivně, kopce, schody a tak) a fyzička byla, ale teď jsem starší, není tolik času, člověk se tak nehýbe, tak k tomu asi budu muset přistoupit „věděčtěji“

                Dík

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Není to na mě, ale napíšu tady taky něco. :)

                  Nedá se obecně říct, že jedno je lepší pro hubnutí a druhé je lepší na trénink. Při obou aktivitách probíhají v organismu různé procesy, které mají vliv na něco jiného. Dalo by se říct, že hubneš a zvyšuješ výkon u obou druhů, ale pokaždé je to trochu jinak.

                  Nejdříve je třeba si ujasnit hubnout a hubnout. :) Někdo chce shodit hubnout, ale myslí shodit tuk, ale nepřibrat svaly (holky, specifické druhy sportovců – cyklisti :P), je pro ně nežádoucí přibírat další svaly, ať už estetických nebo jiných důvodů. Pak jsou lidi, kteří berou proces hubnutí jako celkové zlepšení vzhledu těla a chtějí shodit tuk a nabrat svaly, což je naprosto normální a logický výsledek sportování.

                  Pokud budeš cvičit dlouhodobě v nízké intenzitě, používá tělo jako primární zdroj energie tuk, ze začátku to trvá cca 20 – 30 min, než se tělo rozjede (u trénovaných méně, u netrénovaných naopak logicky déle). Jelikož ale tělo spaluje zásoby, kterých má téměř neomezeně, není důvod, aby to byl pro něj nějaký šok. Řekněme, že po 3 hodinách slezeš z kola, 2,5 hodiny jsi spaloval tuky. Ale pak se neděje už vůbec nic. Ještě nějakou dobu to trvá, než se uklidníš, ale „dojezd“ tam není žádný.

                  Z hlediska tréninku má pohyb v nízké intenzitě vliv na vytrvalost. Vytrvalostní sporty staví veškerý další trénink právě na pohybu v nízké intenzitě. Jde o to, že tělo se naučí pořádně zpracovávat tuky, které má k dispozici efektivněji, aniž bys mu dodával energii zvenčí (traťovky během tréninku). Příkladem je klasické jarní najíždění kilometrů.

                  Pokud budeš cvičit ve vysokých intenzitách, tak po skončení aktivity nastane to, co jsem popsal zde v předposledním odstavci. Ve výsledku ale spálíš mnohem více kalorií, než v prvním případě. Abys se to vyrovnalo, musela bys v ZDV jezdit alespoň 6 hodin. Právě proto je důležitá pravidelnost, abys metabolismus udržel pořád rozjetý. Navíc organismus si později na ZDV navykne a už to není pro něj takový stres (pozoruji to sám na sobě). Jinými slovy, to, co pro tebe bylo trénink dřív, už dnes nemá efekt.

                  Prostě obě aktivity mají efekt na něco, proto je lepší kombinace obou.

                  Ohledně tvého tréninku, normální člověk, který by chtěl shodit by takhle asi nejezdil. Trénink to je pěkný, ale tak na sezónu. I když nevím, jaké máš ambice. Pokud jezdíš pouze pro sebe, tak to je asi jedno. Pokud budeš jezdit v létě do dvou hodin, tak ti to půjde, změny tempa ti asi taky nebudou vadit, ale jakmile se pojede něco delšího, tak to asi bude problém, protože tam nemáš žádnou vytrvalost. Ale nechci soudit, takhle z patra se to těžko pozná. :) Fyzická kondice se určitě zlepší, ale s tou vytrvalostí to bude horší.

                  0 0
                  • Liuk  

                    Díky… psal jsem že bych chtěl dolu 5–6 kg nebo proste max do 10kg… žádnej extrem jen něco shodit abych mohl z jara v pohodě vyrazit… myslím, že na 186cm když se chci dostat někam na 85–88 kg je v pohodě. I když ja jsem asi ten typ na kterym jde vidět každy kilo :-( Jinak předpokládám, že budu mít z rotopedu trošku najeto takže pak venku to bude lepší… Jinak ano, asi bude lepší jezdit 1× denně delší dobu (1–1,5 hodiny) navečer… Je chyba jezdit každý den? Proste 7 dni v tydnu bez pauzy? Teď to zatím časově zvládám, ale vím ,že až bude pěkně tak se začne makat venku a času moc nezbude tak bych rád nahnal co se dá teď…

                    0 0
                    • Biker jak Pes  

                      Záleží, jak to zvládáš. Nevím, jak moc to je pro tebe náročné. Taky trénuji každý den, ale s tím, že dva dny v týdnu si dávám hodinu a půl úplně volné vyjetí s tepy max kolem 110.

                      Uvidíš, třeba ti po pár týdnech začne docházet a taky zařadíš volno. :)

                      Ono ZDV hlavně začíná někde na dvou hodinách, nejlépe třech. Ale sedět na tom už takovou dobu doma je na palici.

                      0 0
                      • Liuk  

                        Dnes jsem dal hodinu a musím říct, že se to dá… Víc už asi nebudu dávat… to jedině, že bude fakt čas a rozložím to 2× denně po hodině, ale naráz fakt ne… pustit k tomu nějakej film nebo něco jinak to nejde… Navíc rotoped není jak jízda venku. Venku se občas svezeš z kopce tak tam jezdit pul dne je pohoda, ale na tom rotopedu :D to je trosku něco jinýho… a tepovka 110 to je nějak málo ne?

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Jenže síla je v tom, když to navazuje a né, že to rozdělíš ;) … kyž jedeš 1 hodinu – efektivně spálíš tuk cca 30 minut. Tedy v tvém podání budeš spalovat celkem cca 1 hodinu.

                          Pokud pojedeš 2h v kuse, 30 minut nic a pak máš cca 1,5 hodiny spalování tuku.

                          Takže si vezmi, jak moc je to efektivní … připravíš se o cca 1/3 efektu. To je vcelku dost si myslím.

                          0 0
                          • Liuk  

                            Jako fyzicky myslím, že nebude problém. Zkusím a uvidíme. Zatím se mi daří sám sebe hecnout takže zatím mě to i baví… Jinak když bude čas tak je to samozřejmě lepší než sedět 2 hodiny na prdeli :D ještě jsem se chtěl zeptat jak je to jízdou nalačno? Že bych v sobotu ráno zajel hoďku nalačno? někde jsem o tom četl… ale už si nevzpomínám co se řešilo

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Jezdit na nízké tepy není ani tak o fyzičce na trenažeru, jako o duševní síle IMHO :-).

                              Neřešil jsem, nalačno nemůžu – začne se mi dělat blbě, takže v tomhle neporadím.

                              0 0
                        • AussigBiker  

                          Moje zkusenost s rotopedem – idealni pro me je 3× – 4× tydne 60 min. Jezdim max. dva dny za sebou, pak den pauza. Vloni jsem dal asi 8 nebo devet dni za sebou, myslim, ze jsem zkousel i 1,5h. Vysledek byl, ze jsem si musel dat na mesic – dva pauzu, protoze mi to proste prestalo jezdit. Ale vloni jsem zacal po letech sportovat, takze nejsem vubec trenovanej. Chce to zacit s rozumem, ne se hned odrovnat a znechutit si to. Takze za me idealni je 60 min 4× tydne, max. dva dny v kuse, mezi tim den pauza, to si muzes jit treba zaplavat nebo se lehce vyklusat.

                          0 0
                          • Lister  

                            Jenže for je v tom ze když jedeš správnou intenzitou tak bys to tempo bez potíží udržel i několik hodin a druhy den vztanes bez známek únavy. Pokud to tak není tak jedeš intenzivne spalujes hlavně cukry a trénuješ spíše silu.

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Souhlasim s kolegou, jen doplnim, ze dalsi den citim hyzde – ale to vezi jiste v netrenovasti. Pritom v sezone jsem o tom skoro nevedel. (sedlo je stejne)

                              0 0
                              • AussigBiker  

                                Jestli je to rotoped, nebo trenazer (proste jinej bazmek, nez tvoje kolo), muzes na nem mit mirne jinej posed a trenovat jiny svaly, ktery na kole tolik nepouzivas. Koneckoncu od toho by se mely delat doplnujici sporty.

                                0 0
                                • Breakpain  

                                  Je to moje kolo – upnuté do trenažeru.

                                  A jakožto bývalý trenér z fitka vím, které svaly potřebují posílit a které naopak protáhnout při jízdě na kole – dělám to pravidelně. Tím to není ;) … spíš bych to viděl nato, že pokud jedu venku, nesedím déle jak 10 min na jednom místě (poposedávám pořád). Kdežto tady jen dřepím a motám konstantně … beze změn.

                                  Taky by mohla pomoci nižší váha = menší tlak … uvidíme ;)

                                  0 0
                                  • Mig_all  

                                    si něco šlehni jako v práci a pohoda.

                                    0 0
                                    • Breakpain  

                                      ? Moc Tě asi nestíhám ;) …

                                      Jestli myslíš sypání – tak v tom já nejedu :-) …

                                      0 0
                                      • Mig_all  

                                        Zajimave, ze to rikaji u nas ve fitku vsichni ti napumpovani :-)

                                        0 0
                                  • AussigBiker  

                                    Ja dneska poprve letos vyjel a bolelo to dos, i kdyz jsem od zacatku roku nalital 300 km na rotopedu. Halt kopce, odpor vzduchu, rozmacenejch luk a tak dela svoje, to na rotopedu / na valcich nenasimulujes. Mam pocit, ze boli vetsina tela :D

                                    0 0
                            • AussigBiker  

                              Ja jsem nikde nepsla jak jezdim, jenom jsem popsal jak mi pride, ze se na Rotopedu prezit celkem bez psychicky ujmy. Jinak trochu nesouhlas, nevim jak ty, ale ja bych to urcite nevydrzel vecne. Jezdim tak na 60–70%, nekdy zahrotim vic, nekdy min. Kazdpale bez obav, hubnu.

                              0 0
                        • Biker jak Pes  

                          Však jsem psal vyjetí, TF 110… volný den. ;)

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Odjezdil jsem jednu zimu na válcích s tím, že jsem jezdil 3× týdně 1 hodinu.

                          A upřímně napíšu, že to bylo skoro k h…u. Jediné co z toho vzešlo, tak bylo potrénování kruhového šlapání.

                          Ohledně tréninku to byla bída s nouzí. Bylo to málo jak délka celku, tak dohromady týdně.

                          Jezdil jsem ale převážně základní vytrvalost. Válce nejsou zrovna ideální na intenzity (i když také trochu to jde, pokud jezdci stačí zátěž nebo má bržděné válce).

                          A na více než jednu hodinu v kuse jsem na válcích nikdy mentálně neměl. Ohledně tréninku i hubnutí (nebo udržování hmotnosti při větším žraní) u mě funguje mnohonásobně lépe i to chození co teď provozuju (jenže mám u chození velkou část 2h+ v kuse, občas 4h+ a intenzitu do toho také sem tam zařadím, když občas nějaká krátké kopce vybíhám a k tomu všemu mnohem větší celkový objem 11–12 hodin týdně).

                          Já bych to viděl tak, že pokud nejsi schopný jezdit delší bloky než hodinu v kuse, tak bych raději dělal něco jiného, kde zvládneš delší souvislé bloky.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Můžeš to rozvíst, jak si jezdil a proč to bylo na h..no?

                            Za mě: když nafoukám na 5–6 místo 10, do drátů strčím karty (válce jezdím na klasicky pletených kolech, do každého křížení strčím hrací kartu, dělá to pak příjemný vánek), tak maximum co dám plným tempem na nejmenší převod (50/11)jsou tři minuty, no, první dvě ani ne plným tempem, jen abych držel kadenci..

                            Já když takhle jezdím déle, cca 1–2 měsíce v kuse min 4× týdně, tak zhubnu (ale to je taky dáno tím že díky tomu večer nežeru, ne, že bych normálně žral, jím málo, ale jak nemakám a jím normálně tak si držím plus pár kil a špeky..).. a na výkonu se to taky projeví, venku jezdím max 2–3 hod, když jdu sám, většinou to beru jako hec a chci se vyšťavit, tak to drtím jak nejlíp jde.. vytrvalost pravda asi nemám, třeba takovej 24 minut kopec, začátek volnější, místama pak 18–20 procent, tam si musím dobře pohlídat jak do toho ze začátku jdu, abych to udržel, a nahoře je to stejně vždycky sípačka..

                            Jak bych měl trénovat na něco takového? Na těch válcích na těžkej převod to dlouho nejde, je to něco jiného, možná by se dalo jet ty tři minuty na nejtěžší, pak dvě na lehčí atd, to by mohlo simulovat něco podobného..

                            Biker jak Pes:

                            Ohledně tvého tréninku, normální člověk, který by chtěl shodit by takhle asi nejezdil. Trénink to je pěkný, ale tak na sezónu. I když nevím, jaké máš ambice. Pokud jezdíš pouze pro sebe, tak to je asi jedno. Pokud budeš jezdit v létě do dvou hodin, tak ti to půjde, změny tempa ti asi taky nebudou vadit, ale jakmile se pojede něco delšího, tak to asi bude problém, protože tam nemáš žádnou vytrvalost.

                            Jak říkám, ano, jezdím většinou max 2–3 hod na výkon, ale třeba dlouhé kopce mi dělaj problémy, pokud nevypustím tak sípačka, což je asi o té vytrvalosti.. co bys teda dodal k tomu mému tréningu, nebo jak jej změnit? Dýl než 50 minut na jeden zátah na válcích fakt nedám, teda spíš prdel/prostata než já, ale 40–50 minut tím stylem jak jsem popisoval (zahřátí, 3*3 min int s 3 min mezi, pak 3×1 min max s 3 min mezi, pak dojetí) je tak akorát, zpotím se jako kráva i když to jedu v nevytopené místnosti a vyšťavenej jsem taky slušně..

                            Dík

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Mám za to, že kvůli dvěma hodinám na kole v létě by se BjP ani neoblékal :-)

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Bylo to k ničemu kvůli tomu co už jsem uváděl. Tedy jak hrozné krátké bloky (hodina je nic), tak i málo v součtu týdně (i když jsem přidával i trochu jiného pohybu).

                              A výsledek hodnotím dle toho, jak se mi jezdilo na začátku sezóny po takové zimě. A to bylo utrpení. Především vytrvalost nula.

                              Pro mě zátěž stačila i na nebržděných válcích. Pro intervaly už to ale potřebovalo těžký převod → velký hluk. A pak nástupy ze sedla na válcích jsem si musel až moc hlídat (abych na válcích zůstal) a nebylo to prostě ono. Taky jsem intenzity moc nejezdil.

                              A k tomu na válcích dost bolí zadek. Na stejném sedle a kole, co venku žádný problém, tak na válcích jsem cítli zadek už i po té hodině slušně. Možná k tomu přispívá, že kolo není vodorovně. Sklon sedla jsem si na válce neupravoval, abych to nemusel pořád štelovat sem tam, ani jsem se nepokoušel podkládat válce, abych to vyrovnal. Hodně tedy záleží jak se nastaví zadní dva válce pro zadní kolo daleko od sebe. Blízké nastavení (kdy se pak kolo více blíží tomu, že je vodorovně) je ale zase větší riziko sjetí a snižuje to odpor.

                              Pro trénink vždy potřebuješ slušný základ, tedy bez najíždění základní vytrvalosti (nebo aspoň převážně základní vytrvalosti, zase se to nemusí striktně hrotit) v dostatečně dlouhém bloku to prostě nejde.

                              A až teprve když je nějaký základ, tak přidávat více intenzit. Opačně to nefugnuje.

                              Mojím hlavním cílem jsou navíc delší celodenní výlety abych se u nich netrápil a jezdil je na pohodu, což je pak často 7h+ a pro ty jsou tyhle krátké bloky na válcích úplně k ničemu.

                              Stejně tak, když jsem dříve ještě mohl a hrával 4× týdně squash (hodina opravdu vysoké intenzity), tak to také byla špatná příprava pro delší cyklo trasy.

                              Sice jsem cítil sílu už hned na začátku sezóny na kole, jenže zase chyběla dlouhodobá vytrvalost a ta se pak blbě dohání.

                              Oproti tomu co se snažím přes zimu jakýkoliv pohyb (aktuálně to svižné chození prokládané sem tam krátkým během) tak, aby bloky byly co nejdelší (v rámci mojich časových možností), tak je výsledek na kole na začátku sezóny úplně někde jinde.

                              Sice třeba oproti squashi není ta síla, ale ta jde pak daleko rychleji než ta chybějící vytrvalost. A hlavně v silové části nemám žádné vysoké požadavky, nezávodím.

                              A co se týká hubnutí, tak já nikdy nebyl tlustej, takže řeším jen pár kilo nad ideální hmotnost a to jsou už ta, která jdou dolu při zpomalení metabolismu po 30cte velmi obtížně.

                              Proto už zase jen tak něco nezabírá jako při větší nadváze.

                              Mám aktuálně 72kg na 182cm (ale jsem ektomorf). Ideální hmotnost je u mě někde na 69–70kg. Pod těch 70kg se ale už ani v podstatě nesnažím dostat, ale jen si držet do těch cca 72kg (nejvíc mi to lítá někam k 75kg, víc jsem nikdy neměl).

                              0 0
                            • Biker jak Pes  

                              Víceméně už to napsal Mlok, bez základní vytrvalosti toho moc neuděláš. Na tom si pomalu zakládají i sprinteři.

                              Dlouhé kopce jsou o silové vytrvalosti. Najdi si kopec, alespoň 10 minut dlouhý, dej si pořádný převod, kadence 50–60, tepy cca 5 tepů pod ANP a jezdi, dokud to budou brát nohy.

                              Těch možností jak trénovat je fakt hodně, projdi si web Ondry Vojtěchovského + fyziologii, na kterou někdo dával odkaz dole a budeš v tom mít trochu jasno. ;)

                              0 0
    • kralovek  

      http://www.kpo.cz/…ziologie.htm

      Tady se doctes ze pulhodina cehokoliv je ti na hubnuti uplne k nicemu.

      btw … zima = lyze ;o)

      0 0
    • strtom  

      Můj názor je: hoši kašlete na to. Koupil jsem si tepák, mám doma trenažer a to by nebavilo nikoho to to sledovat tep a jestli mam 50 nebo 80 procent a čumět do zdi.Pokud to neděláš vrcholově je to na nic se tak trápit.

      Dělej turistiku v zimě a jezdi co nejvíc v létě tak, aby tě to co nejvíc bavilo. Jez střídmě a chlastej s rozumem, uvidíš že se výsledek dostaví.

      0 0
      • AussigBiker  

        :D Taky to tak nejak vidim, delam to abych zhubnul a pro radost, ne se jeste stresovat, jesli jedu prumerem o tri desetiny km horsim :).

        0 0
      • Biker jak Pes  

        Někoho baví na to *****, druhého ne. Není nic špatného vědět něco o lidském těle. ;)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.