Výběr auta - převoz kol nastojato uvnitř

292 nepřečtených
  • zdenek

    Můžete doporučit auto, kam se vejde kolo (silniční nebo 29" MTB) nastojato bez rozebírání, pouze s vyndaným předním kolem?

    Samozřejmě počítám s rozšířením kufru sklopením zadních sedaček. Jezdíme ve 2 (+2 kola), takže to není problém.

    Kritickým rozměrem je výška kufru ke stropu. Běžné kombíky mají 80–90 cm. Potřeba je cca 100 cm. Údajně by to měl splňovat Karoq s příplatkovými sedadly Varioflex. Zatím jsem ho v showroomu v této konfiguraci nepotkal, abych ho mohl změřit. Pak samozřejmě vyhoví Berlingo a spol., ale to je krajní řešení.

    0 0
    • Qeex  

      Odzkouseno mam v Dacia Dokker(spada do krajnich reseni :-) ). Za me i vyhoda ze po vyndani i zadniho kola se kolo vleze v pohode na sirku, takze standard vozim kola v kufru bez slozeni zadni rady sedacek, jelikoz tam obvykle mam deti :-)

      0 0
    • Řepík  

      S tím Karoqem se mi to nechce moc věřit, že by tam bylo tolik místa a kolo tam vlezlo…

      0 0
    • Spartak  

      Mám Opla Merivu B, 2 kola bez problémů. Přední kola sundaná.Jedno sedadlo vzadu zůstává, kola k němu přichycena gumycuky, mezi koly deka.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • mirorek2  

      VW Caddy

      1 0
    • McBlacky  

      Yeti s vyndavacima sedackama, pokud nehledas novy

      0 0
    • Alojs01  

      Citroen C8, Peugeot 807.

      4 kola, bez rozebrani, 4 lidi a spoustu mista na zavazadla.

      2 0
      • oddie  

        Upřímně, mám ho doma a o 4 dospělých MTB bez rozebírání + 4 lidech a ještě místu na zavazadla teda velmi pochybuju. 2 dospělá MTB + 2 rozebraná dětská a nějaká bagáž klidně, 3 dospělá MTB bez rozebírání + 3 dospělí taky v pohodě, ale 4+4 leda úplní prckové na silničkách a ani tak bych to tam nechtěl skládat. Můj a přítelkyně 27,5 full se tam nastojato vejde sice v pohodě, ale nastojato neprojde dveřma, musí se hodně naklopit, takže víc než dvě tam takhle neprojdou, nevymotají se.

        Ale to je stejně fuk, tuhle historii si stejně asi nikdo pořizovat nebude, nejmladší kousky jsou sedmileté, nejčastěji sehnatelné kusy mají 10 let a víc, a najít solidní kus, který stojí za koupi, je dost peklo, v inzerci se objeví jestli jeden do měsíce, tak moc. A i tak doporučuju k tomu rovnou přikoupit nějaký starší notebook a diag kabel :D

        0 0
    • pavlik6022  

      Mam c maxe a s vydelanyma 2 sedeckama dam dozadu na stojaka 3 kola. Takze 3 lidi + 3 kola bez problémů

      0 0
    • MirosPikos  

      Doufám že Rifter Long, při nejhorším Galaxy. Ale při vyfouknutí vidlice dobře poslouží leckterej kombajn. Jezdíme tahkle s Astrou.

      0 0
      • mirorek2  

        Galaxy ani prd na výšku

        0 0
        • MirosPikos  

          Píše „pouze s vyndaným předním kolem“. To se musí vejít když se to vejde do Astry. Bez sundání předního kola jedině dodávka typu Caddy, Berlingo a samozřejmě větší ProAce, Traveller, Téčko apod.

          0 0
          • McBlacky  

            Zalezi jak mas vytazeny sedlo nebo jakou teleskopku. Ja treba nedam na stojaka ani bez obou kol ;) a to ani se 150/185cm teleskopem (xc,en)

            0 0
          • mirorek2  

            Jsem moje kolo zkoušel a ne…

            0 0
        • krabica  

          Galaxy se sundaným předním kolem a řídítky dopředu je OK.

          0 0
          • krabica  

            a sedlovkou dole… :-)

            0 0
            • MirosPikos  

              Je fakt, že sedlo ani do Astry nejde snadno přes hranu kufru. Takže naklonit, nacpat a narovnat. Je to jak s dívkou :)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Auditor  

      Predhoczi model Sharana (ten co nema integorvane sedacky v podalze – XL FS na stojaka se vejde).

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • zderes  

      Chrysler Pacifica asi největší mezi podobnými ( levnější pak starší třeba Lancia Voyager)

      0 0
    • Cyklofanatic  

      Ahoj, mám staršího Renaultu Espace. Tam jsou vzadu dvě rady sedaček, které muzes libovolne vyndavat, takže bez sedaček se tam pohodlně vejde určitě 4 5 kol, pokud nechas vzadu třeba sedačky jen na jedné straně, tak na druhou stranu ďas dvě dospěly kola a určitě i nějaký dětský (případně). Pri troše snahy určitě ale i víc. V životě jsem neměl účelnější auto.

      0 0
      • zdenek  

        Jj, měli jsme ho ve firmě cca před 12–15 lety. Prostor jako v dodávce. Nová generace už byla o dost nižší. :-(

        0 0
    • Cyklofanatic  

      Ahoj, mám staršího Renaultu Espace. Tam jsou vzadu dvě rady sedaček, které muzes libovolne vyndavat, takže bez sedaček se tam pohodlně vejde určitě 4 5 kol, pokud nechas vzadu třeba sedačky jen na jedné straně, tak na druhou stranu ďas dvě dospěly kola a určitě i nějaký dětský (případně). Při troše snahy ale určitě i víc. V životě jsem neměl účelnější auto.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Do Berlinga se vejdou dve kola i bez nutnosti sundat predni kolo. Paklize pocitas se sundanim predniho kola, tak dva bicykli se vejdou do kazdeho kombiku tridy Octavia. V A6 jsem dokonce vezl dva biky a jednu ziletku, k tomu dve zavazadla a cestovni lednicku.

      0 0
      • tsunami  

        Do oktávky dáš dvem kola? To bych chtěl ten tetris vidět. Nebo tam dáváš nějaká malinká dětská…

        0 0
        • scoty  

          Stačí zamáčknout teleskopy na doraz, podkopnout do úhlu cca 70°, dát mezi rámy deky, zapřít taškami a v pohodě..:)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Sundam predni kolo a polozim na lezeto, nasleduje deka totez s druhym kolem. Na jedne strane u zadnich dveri a vzadu u patych zbyde jeste misto na zavazadla.

          Neni vůbec potreba sundavat sedlovku nebo cokoliv jineho.

          0 0
      • krabica  

        V Oktávce na stojato?

        0 0
        • scoty  

          70° a rodla po směru jízdy

          0 0
          • krabica  

            Tak se vleze většina kol do většiny aut, já jen, že tazatel je chtěl na stojato…

            0 0
        • McBlacky  

          Na stojato jsem tam naposled dal 26” bez obou kol a u meho sedlovka ven ;) moderni enduro ani hovno.

          Ono nejvic zalezi ne na aute, ale na kole. Kdo ma Mko ram a neco mensiho da to prakticky kamkoli. Xl 29” je jinej tetris.

          0 0
          • MirosPikos  

            Asi jo, já mam L a řidič Jirka má M. Kupujete si velký kola a pam se nevejdete :)

            0 0
    • Karaya  

      Honda FR-V a nic sklápět nemusíš, kola obsadí místa v druhé řadě a v první odvezeš tři pasažéry. Vozím takto XL a M kola.

      0 0
    • MilanT  

      Vem některé ze sourozenců Ople Combo,Peugeot Rifter,Citroen Berlingo anebo Toyota.

      Sám jsem pořídil Opel Combo XL v sinější ropě a nemusím řešit nic.Dvě kola 29" nastojato se sklopenými zadními sedačkami a ještě můžeš nechat jednu sedačku k normálnímu použití.

      Jest-li nejsi nějaký trhač asfaltu tak i jízda je pohodlná,pohodová a velmi příjemná.Máš tam většinu technických vychytávek co jsou i osobáků.

      Všechny ty auta slušně vypadají a myslím že to je kauf na hodně dlouho.

      0 0
      • MirosPikos  

        Na jak dlouho záleží jakou záruku si zaplatíš :) Konkrétně u toho dieselu je zas problém s AdBlue. Ale jinak jak píšeš jede to velmi hezký svezení na malou dodávku. 130k v automatu ideální. Jen objednávky jsou myslím zastavené a skladovek je jako šafránu. Já sám jsem to snad stihl objednat a jsem v očekávání (leden 2022).

        0 0
      • vilemx  

        Mám starší model Comba a tam se mi s nasazeným koly vejde na výšku jen 26”, ale 29” už ne. O prodlouženém novém Combu uvažuji jako o nástupci. Jak píšeš, ze tam 29” dáš, tak s nebo bez předního kola?

        0 0
        • MilanT  

          vilemx: 29" kola tam dávám tak jak jsou,nic nesundávám.Někdy vozím 2 epicy a jindy zase epica + trailovou 29" carmu která je rozměrnější než epic.

          Obě varianty v pohodě a to nemluvím o tom že okolo nich naskládám i docela dost zavazadel :-)

          MirosPikos: o situaci s objednáváním vím a gratuluji si že jsem se rozhoupal k objednání už loni.

          Nechci Ti brát iluze,ale jak sleduji fóra tak se jen tak brzy auta nedočkáš.Je to zatím běs.

          Loni jsem čekal 7 měsíců a nakonec to klaplo i když jsem se i kvůli koroně vzdával naděje.

          Kdybych byl letos ve stejné situaci tak neobjednávám a beru nějakou skladovku či mírnou ojetinu z celého kvarteta soutŕozebńců.

          Ta záruka je u opla fajn,že mám kompletní na 2 roky a za cca 11K Kč můžu ještě před vypršením 2 let dokoupit na další 3 roky.

          Dost to nyní zvažuji,ale mám ještě rok čas :-)

          0 0
          • zdenek  

            Jestli nenajdu nic „civilnějšího“, tak půjdu do toho Comba nebo Berlinga. Moc toho nenajezdím, takže spíš benzin. Zatím mám čím jezdit, takže mne termín dodání až tak netrápí. I ta kola nastojato vozím, ale po přechodu na 29" je to trochu opruz při nakládání…

            0 0
            • MirosPikos  

              Benzín nejede vůbec špatně, ale chtěl bych ho jen v automatu (tedy 130k). Pokud manuál určitě bych vzal diesel. Vždycky silnější verzi. Krátké pojezdy nedělají ve finále dobře ani benzínu.

              0 0
              • zdenek  

                Na krátké pojezdy mám kolo. :-)

                Když už sednu do auta, tak je to 100+ km, ale jen nějaké dovolené a návštěvy. Občas si říkám, jestli to auto vůbec potřebuji…

                0 0
          • MirosPikos  

            Vím, já ty diskuze celkem sleduju :) Ale nechvatam. Bude mi bohatě stačit když ho budu mít za cenu kterou jsem v červenci vyjednat.

            0 0
      • pixelfields  

        Souhlas. Mam Combo XL, taky presne ten silnejsi diesel. 3 kola nastojato, 3 sedacky k pouziti, plus spousta mista jeste na veci okolo, viz fotka. Predtim jsem mel kratkou caddynu, a 3 kola + bagaz uz byl trochu hlavolam.

        0 0
    • mirorek2  

      Dám to sem, ať nezakládám nové podobné téma…

      Řeším podobné dilema už dlouho, požadavky: Automat, Xenony ( nějaká lepší světla), 4×4, 3 kola pohodlně dovnitř, aspoň 120kW nebo TDI a pod. (kde si dáš bezpečně kolik koní chceš) a zadní pětky pod které se vlezu aniž bych se jebl do paly (193 cm + boty). Jo a nechci chcanky, baterky a podobné eko p**oviny. Rozpočet tak půl m, je mi naprosto jasné, že nové nebude.

      Vylezla mi z toho jen krátká Caddy a tu je teda v této kombinaci zázrak najít někde slušně jetou.

      Nějaké nápady?

      Už jsem měl i variantu osobák a dodávka, ale nějak si nedokážu obhájit dvě auta, nehledě na fin. náklady

      0 0
      • boo-beek  

        Myslím, že v kombinaci 4×4 + automat bude jednodušší najít Sharana / Alhambru než Caddy :)

        0 0
        • oddie  

          Akorát do toho nedá 3 kola pohodlně dovnitř ani ve snu, kór jestli má 193cm. Ta poslední generace Sharana mě v tomhle teda zklamala velmi, jak je to uvnitř malý. Je sice fajn, že se sedačky „jenom“ sklápí místo vyndavání a jsou tak případně furt k dispozici, ale místa díky tomu ubylo děsně.

          0 0
          • boo-beek  

            Njn, jenomže požadavky mají k běžně dostupné výbavě Caddy dost daleko :)

            0 0
            • oddie  

              To každopádně, podle mě takové, co bude splňovat všechno, nesežene.

              0 0
          • Krusty  

            Sharan 2013, pro pět lidí, 4×4, zvýšená podlaha kvůli rezervě. Když sundám pedály a kola dám blíž k sobě, tak stačí sklopit pouze prostřední sedadlo. Pro tři kola v pohodě. U prostředního stačí zasunout teleskopku.

            0 0
            • oddie  

              No, jako máš to hezký, ale já dávám do auta kola vcelku, tohle by mi asi trochu lezlo na nervy…

              0 0
            • zdenek  

              Ten držák je vlastní výroby nebo se dá někde koupit?

              0 0
              • Krusty  

                Vlastní výroba. Základna jsou AL profily, 200mm od sebe, aby se daly kola dát do dvou řad. Samotné držáky kol jsou: pro lefty vlastní výroba, pro pevnou osu a rychloupínák kupované a upravené.

                Držáky se dají posouvat podle potřeby.

                Pro někoho ani ve snu a bez šance, pro mě naprosto v pohodě.

                1 0
                • mirorek2  

                  Já mám krapet větší kola…

                  0 0
                  • Krusty  

                    Dvě kola 27,5 a jedno 26" (RB Kid) a na to přijdou taky 27,5".

                    Nechápu v čem je problém. Co většího by se nemělo vlézt? Jestli 29", tak není důvod k obavám.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Výška mého kola je bez 3cm metr s teleskopem zasunutým až dolů… Juniorovo jak by smet.

                      Změř mi pls ten nákladový prostor v nejnižší části, jako bys tam zezadu rval něco metr na výšku. To se bavím o sundávání předního kola, čemuž se v Caddy vyhnu.

                      Edit: Průchodnost kufru na výšku max.: 91 cm

                      0 0
                      • oddie  

                        Akorát Caddy asi dlouhé, ne? Do krátkého se mi to na délku nezdá…

                        0 0
                      • Krusty  

                        Jsem teď v Řecku, až se vrátím, tak to změřím. Prostřední kolo (to největší dávám jako první) musím dávat dovnitř „nakloněné“. I ze zasunutou teleskopkou a řidítkama je vyšší než otvor. Pak se strop auta zdvihá asi o 10 cm. Možná i o víc.

                        0 0
                    • jonti  

                      Jak už nekdo psal nahoře, stačí něco jako Capra v XL a bude to o několik cm vyšší a klidně o 10 cm delší. To by už bylo těsnější.

                      0 0
                • oddie  

                  Pěkné.

                  0 0
        • MirosPikos  

          Nebo Galaxy (132kW, 4X4). To mám v hledáčku, pokud mi Peugeot zruší objednávku. Koupím od člověka, co dělá jen Fordy a pak jen na výměnu oleje, filtrů… Bylo by to menší, ale zase by to mělo motor a životnost i ojeté zřejmě větší, jak nové auto dnešní doby.

          0 0
          • mirorek2  

            Tam nedám kola! Galaxy je přerostlý kombík, zkoušel jsem a fakt ne. Ještě navíc to mělo 7 sedadel a nešly vyndat.

            0 0
            • krabica  

              Nedáš, zbývá Multivan a pod…

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • MirosPikos  

              Dělá se 5 a i 7 (myslel jsem, že ty dvě jsou vyndat). Tak jako tak, tvůj problém to neřeší. Já stejně ať koupím, co koupím, bude tam koule a na tom 4 kola. V případě Galaxy navíc rakev. V případě rifteru rakev snad ne. 5 kolo (nejmenší) by šlo dovnitř částečně rozložený. Je to boj no. Spokojil bych se s něčím, kde stačí sundat přední kolo a případně dát řidítka o 90°. Případně ten držák na kolo (tam nevím, proč se tomu bráníš). Vychází mi to maximálně pohodlný a 2 nebo 3 kola na pohodu.

              0 0
              • mirorek2  

                Nevím, jaký držák myslíš. 3 endura plnohodnotná nedáš pohodlně na žádný držák na kouli. Mám 2 xl a jedno m a je to puzzle na hodinu práce a to mě neskutečně j*be.

                0 0
                • McBlacky  

                  Hlavne xl endura uz presahuji vetsinu aut na sirku ;) takze bys je nemel spravne ani vozit takto.

                  0 0
                  • krabica  

                    Je třeba pořídit pořádně širokou káru… :-)

                    0 0
                  • zdenal8  

                    Jako proč? Kde si na tohle přišel?

                    0 0
                    • McBlacky  

                      Presahuje ti to auto pres zrcatka a takovy naklad bys na aute vozit nemel.

                      0 0
                    • mirorek2  

                      Přesah nákladu mimo vozidlo

                      Předměty, které lze snadno přehlédnout (tyče, roury,..) nesmějí po straně vyčnívat. Náklad vozidla vpředu nebo vzadu nesmí přečnívat o více než 1 m. Náklad z boku nesmí přečnívat u dodávky (jakéhokoliv motorového vozidla nebo jízdní soupravy) vnější okraj obrysových světel více než o 400 mm. U přívěsného vozíku (nemotorového vozidla) nesmí přesahovat okraj o více než 400 mm. Přesahující náklad musí být označen červeným praporkem o rozměrech nejméně 300 × 300 mm. V případě snížené viditelnosti vpředu musí být označen neoslňujícím bílým světlem a bílou odrazkou. Vzadu potom červeným světlem a červenou odrazkou. Odrazky nesmí mít tvar trojúhelníku (vzhledem k podobnosti s výstražným trojúhelníkem) a smí být umístěny do maximální výšky 1,5 m nad vozovku.

                      1 0
                • tsunami  

                  Tři endura (2XL, XL a L) jsme naskládali na držák na kouli od Thule pro 4 kola v pohodě. Teda až na to mé 2×l, kde to šlo zapnout pásky až po upuštění pneu a i tak to bylo na poslední zoubek…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    Bez otaceni riditek, vyndavani pedalu atd? Nerikam, ze to nejde, ale musi na to byt kombinace vhodnych kol. Ja skladal na easyfoldXL tri Lka endura a teda nebylo to za pet minut. Nejhorsi je, ze diky dnesnim profilacim ramu to nejde uchytit na dost kol optimalne

                    0 0
                    • tsunami  

                      Ano, nic jsme nemuseli otáčet ani povolovat. Koukal jsem teď na fotku a spletl jsem se, nosič je pro 3 kola. Dvě kola jsou XXL a jedno bylo L. Velký obludy byly Nicolai 14ST (ok, není to úplně enduro, ale geometrie je možná šílenější než u endur jiných značek :-) ) a YT JEFFSY CF PRO 27,5”, to malé třetí si nepamatuji. Všechna kola měla velké platformy, které jsme nesundávali. Pár míst mezi koly jsme podložili, protože se opírala vidlice o zadní stavbu apod. Jinak vše pomocí standardních držáků a pásků nosiče.

                      0 0
                • MirosPikos  

                  Mam vyhlídnutej tenhle (ale jako rodinnej). Takže 1× enduro (max 2 když povezu bráchu) a pak Terezy a kola dětí. Nebo výjimečně když pojedeme s klukama. Tak mohu nacpat třeba jen 2–3× endurka (stejně je to tak, že já mám L a klucí mimo Martina vždycky M). A další 1 nebo 2 dovnitř.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Jezdím s nosičem (atera) leta, prakticky ho nevyndávám z kufru (o2 kombi) a už to prostě na dalším autě jako řešení nechci.

                    Je to 1000× lepší než na střechu, o tom žádná, ale na normální (střední třída) auto je to, co tam cpu, prostě moc. A jak říkám, tři velká! karbonová kola v boostech se tam skládají hodinu, s vypodložováním mirelonem, sundáváním pedálů a podobným tuněním. Nechceš zažít prodřenou rámovku skrz od pinů z pedálu…

                    0 0
        • Smazaný účet  

          vyřešil jsem to octavia kombi (velký výběr aut) a věci věším na tažné / střechu.

          0 0
      • embi  

        Chtit v ojetine xenony neni vzdy vyhra, vyhnul bych se, kor u takovyho makáčwagenu jako je Caddy apod. 4×4 bych taky zvážil jestli je nevyhnutelné.

        0 0
        • mirorek2  

          Teď je mám s natáčením a nevím, proč bych je neměl mít i na jiném autě. V šeru a v noci zvláště přes zimu nevidím a toto je ohromná pomoc pro mě. S halogenkama už bych nechtěl jezdit..

          4×4 kvůli horám v zimě chci.

          0 0
          • Smazaný účet  

            souhlas, mám auto s dvouvláknovou žárovkou a druhé s xenony…

            potmě s žárovkou je to utrpení…

            no a ještě mnohem více bych se bál full LED světlometů než Xenonu. Tam po 200tkm akorát vyměniš výbojku a vesele jedeš dál.

            0 0
            • mikub  

              U full led vyměníš světelný modul. Je to sice dražší, než výbojka, ale v celkových nákladech na provoz auta relativně detail ;)

              0 0
              • Smazaný účet  

                Modul se nedá vyměnit. To měl možná nějaký citroen před 10 lety. Současné modely jsou neopravitelné.

                1 0
                • plzakj  

                  Co jsem se ptal u vw, tak prej cela lampa :)

                  0 0
                  • mirorek2  

                    a to bude tak pade :-) to chceš

                    0 0
                    • plzakj  

                      Nj, doufam, ze je to v ramci 5let zaruky a pak se uvidi :))

                      Ale teda sviti to paradne. Po prechodu z kvalitnich halogenek na focusu je to porad nebe a dudy.

                      0 0
                    • LiborV  

                      BMW x5 250tis

                      0 0
                      • kandik psi zub  

                        pockat, to jakoze s tim kramem nekde na parkovisti drcnu lampu a mam to za ctvrt micudy? :)))))))

                        za kolik budou pojistky na takovy auta?

                        0 0
                        • mikub  

                          Tak X5 většina lidí asi dostává. Tam se cena pojistky tak řešit nebude.

                          0 0
                          • embi  

                            Resi se to vsude. I kdyz to dostanes na operak, tak se tam ta cena pojistky promitne a nemusi se to vejit do limitu.

                            0 0
                • oddie  

                  To se říkalo o lecčem, že nejde opravovat. Namátkou CR vstřikovače. A jsk panečku Bosch tehdy změnil názor.

                  0 0
            • embi  

              Jo a co s vypalenyma parabolama?

              0 0
          • embi  

            Mam teda zkusenost ze halogen s dobrou zarovkou sviti taky dobre. A lip nez vysviceny xenony.

            0 0
            • mirorek2  

              no už když porovnáš světelný tok, tak halogen se nechytá (o vysvíceném se nebavím, jednou za 5 let žárovky za 3 litry překousnu)

              0 0
            • oddie  

              Nedávno jsem se s xenony trochu vyvztekal, bylo to na piksle na dojetí a na hraní, nicméně ukazalo se, že by bylo dobré, aby ještě nějaký rok jezdila, tak jsem koupil nové značkové výbojky a rozdíl neskutečný, 1200/kus na drahé Alze (jen kvůli případné bezproblémové reklamaci). To mi nepřijde jako nějaka hrozná cena, u dalšího auta, pokud bude mít xenony, dám nové rovnou.

              0 0
              • mirorek2  

                tak tak

                0 0
              • david25  

                Ja jen ze Alza co sleduju zacina nejak cukat s reklamacema. Vysroubovali ceny, zhorsili servis, dost se kupi na ne plivancu ted.

                0 0
                • oddie  

                  Nikdy jsem neměl sebemenší problém, zaškrtnu v historii „reklamovat“ opíšu číslo na lepík, pohodím na pobočce cestou a za pár dnů přijde vratka. Podle mě to yni nekoumají a rovnou vyhodí.

                  0 0
          • MirosPikos  

            Natáčení je super věc, bohužel tohle mít v autě nebudu. Na druhou stranu, nejvíc to použiju při pomalý jízdě, když se proplejtam nějakýma uličkama nebo vedlejšíma cestama. Tohle máme v nový mondeu MKV tuším. Kompletně LED.

            Xenony jsou ve starším mondeu, bez natáčení. Než jsem to vyzkoušel, nikdy jsem natáčení nepostrádal.

            Rifter bude mít LED jen denní. Jinak samozřejmě halogen. Ani ve starým Berlingu mi nikdy nepřišlo, že je světla málo.

            Co mají všechny auta společného – když chčije, je mokrá silnice která většinu světla pohltí. Člověk vidí kulový a musí nutně zpomalit. Když má do toho vyhřívání čelního skla jako má třeba to starší Mondeo MKIII (drátky přes celý zorný pole) tak se efekt slepoty umocní.

            Koumám teď rozdíly mezi LED/Xenon/Halogen a zaujalo mě srovnání halogen vs. xenon právě za deště/mlhy. Tam halogen údajně ztrácí míň než xenon. Nevím jak jsou na tom LED. Ale pokud LED nejsou výrazně lepší ve zhoršených podmínkách, tak ani LED nejsou pro mě nutnost. Za sucha vidím se vším dobře a jedu podle toho, jak vidím. Ve zhoršených podmínkách budu se vším vidět hůř a budu muset ubrat. Možná nejezdím v noci tak často (většinou spíš takový to nepříjemný ani světlo ani tma po západu). A tam popravdě nevím, co funguje nejlíp.

            0 0
            • McBlacky  

              Zalezi jaky led. Nektery auta zapalej les a jiny jsou sotva na urovni xenonu.

              Myslim, ze casem to bude v holobytu halogen a ve vybave LED a LED matrix. Xenon se nevyplati moc vyrabet proti LED.

              0 0
              • MirosPikos  

                No je to tak, možná bude dokonce v rámci nějakého pofiderního ekoloby jen LED a LEDm. Ale pokud je třeba srazit cenu, tak tam jebnou halogeny a je to. Viz případ diskutovaných nových Berling/Comb/ProAce City Verso/Rifterů. Tam maj LED jen denní a vzhledem k spolehlivost žádná výhra. Lepší měnit žárovku než celej světlomet :)

                0 0
              • mr.nikdo  

                Kdo dneska do noveho dava Xenon?

                0 0
                • MirosPikos  

                  Vůbec netuším, asi nikdo :)

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    No, proto se ptam. Uz Octa 3 po FL mela jen Led Matrix.

                    Mozna Cinani…

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  Ano je to mrtvá Technologie. Vše kvůli Ekologii přechází na LEDky (emise a CO2). Par základních aut typu Dacia levný fordy, Francouzi mají žárovky.

                  Někde jsem videl i kombinaci led potkavaci a dálkovou halogen… jak to musí svítit kdyz das dálkovou (žlutou) k bile led to nevim :)

                  0 0
                  • oddie  

                    Mám xenon potkávací a dálku halogen, to bude podobné.

                    0 0
                  • MirosPikos  

                    To má i mondeo mk3. Kdyby byly dálkový, někdo mě opravte, tak by to byl „bixenon“.

                    0 0
                • embi  

                  Alfa Romeo giulia namatkou.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    Namatkou 1.

                    V dnesni dobe nova auta maji opravdu Led. I Peugeot :D

                    0 0
                    • embi  

                      Jasne ze maj. Drtiva vetsina. Ale existuji i nova auta s xenony.

                      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Gaper  

      Jenom doplním jako majitel nového Berlinga… Narvu tam kolo v pohodě a v celku, ALE:

      U MTB je jednodušší sundat přední kolo a otočit řídítka o 90°, jde tak kolo rychleji a lépe uvázat. Víc člověka limituje šířka řídítek, kolo nepřirazíš ke stěně kufru = blbě se uvazuje.

      U silnice je to putna, tam to vychází dobře.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Mam Berlingo 2011 a k vůli jednoduchosti v nem vozim na kratke prevozy kolo celkem casto. Staci sklopit jednu ze dvou zadnich sedacek, postavim napric kolo, tim padem je zaprene vepredu o bocni dvere a sklopenou sedacku, zavru dvere a jedu. Timto způsobem nalozim uplne v poho i dve kola. Predpokladal jsem, ze u noveho se vnitrni prostor moc nezmenil.

        0 0
        • Gaper  

          Nový je větší, do starého sem musel dát kolo na štorc, do nového ho dám normálně podélně. Jak je to nový tak opírat to o sedačky nepřipadá v úvahu. Když to natlačim k oknu tak řídítka mlátí do skla a rám + zadní kolo je daleko od stěny (780mm rodla) kufru, pak se to blbě přivazuje.

          Našel sem jen foto staré silnice…

          0 0
          • zdenek  

            Je tam na boku něco, k čemu by šlo kolo přivázat, aby nespadlo?

            0 0
            • Forester  

              montážní oka :-)

              0 0
            • Gaper  

              V podlaze jsou montážní oka v každém rohu + po sklopení je ocelové oko v úrovni ramene u dveří.

              0 0
              • zdenek  

                To u dveří by mohlo být použitelné. Třeba k uvázání za sedlovku…

                0 0
                • Gaper  

                  Jasný, uvázat to není problém. Jenom říkám, je rychlejší vyndat přední kolo, než tam štelovat 780m rodla. Bike se tam prostě kynklá, jak je vyosený a opírá se koncem řídítek o sklo. Než to dostatečně uvážu, tak stihnu 10× vyndat přední kolo a uvázat sucháčem kolo k tomu oku od sedačky. Musel bych to vyfotit, to se mi ale nechce :).

                  Jenom sem se snažil říct, že občas požadavek vozit kolo v kuse není relevantní, nakonec je stejně rychlejší sundat přední kolo i když se tam v celku vejde s přehledem.

                  0 0
                  • zdenek  

                    Uvažuji o tom, jestli půjdu do podobného auta, že bych dal na podlahu žlábky pro kola (jako mají nosiče na střechu nebo na tažné). K nim by se kolo fixovalo proti pohybu ve směru jízdy a proti otáčení předního. Pak už zbývá někde nahoře fixovat proti kývání do stran…

                    Právě že teď přední sundávám a je to otrava: vyšroubovat pevnou osu, místo kola nasadit váleček, zašroubovat osu, přední kolo do futrálu. U manželčina kola: vyháknout lanko přední brzdy, povolit rychloupínák, vyndat kolo, nasadit plast do vidlice, zabalit kolo do futrálu…

                    0 0
                    • Gaper  

                      Taky sem nad tím uvažoval. Jenže pak to kolo zabírá hodně místa a nenaložíš ho ostatním bordelem tak snadno. Když jedeš na lehko tak je to ideální řešení, to jo. Tchán má ProAce Verso a kola vozí v tomhle nosiči. Má to nějak upevněné k podlaze a zadní kolo fixuje popruhem s karabinou. Překvapivě dost to drží, nabourat bych s tim ale teda nechtěl.

                      Jestli koukáš na Berlinga, nenech se odradit od prodejců od dlouhého. Máme krátké a stačí nám v pohodě na vše, dnes bych ale koupil to XL.

                      0 0
                      • zdenek  

                        Cvičně jsem změřil, že kolo vcelku se vejde i do krátké verze. Jen tedy 2 kola zaberou přes polovinu šířky kufru. Jsem zvyklý na 4 metrové auto, takže XL mi přijde jako obluda. :-)

                        Stejný stojan používám doma, abych kola neopíral o zeď.

                        0 0
                  • david25  

                    Vis jak problem maji ti s rychloupinakem, se jim rozhodi brzdy s kotoucem jak si to nepoznaci :D

                    1 0
    • fred15  

      Za sebe doporučuju klasickej pickup. Přes zadní čelo jen hodíš deku a do ní jednoduše upneš klidně 5 kol a nemusíš nic montovat. (Další 4 můžeš dát na nosiče nad korbu a další 4 na střechu..)

      0 0
      • Smazaný účet  

        užitná hodnota je skvělá no ale jezdi v pickupu po dálnici 160 nebo jako daily driver do města…

        0 0
        • fred15  

          Presne to uz 2 roky delam :)) A je to super! Do Prahy je offroad nejlepsi volba. Konecne clovek kouka, co se deje kolem cesty a neskenuje jen diry a kanaly. Diky kamere zaparkuju uplne vsude. Na sirku to je oktavka, na vysku transporter. Obrubniky, tram pasky – neni problem. 160 to jede bez trapeni a sedi to necekane dobre. Fakt mnohem lepsi, nez jsem cekal. Samozrejme predjizdeni na okresce chce kvuli kombinaci 200ps a 2,5t trochu jiny mindset, ale kdyz clovek nejede rally, tak to taky jde..

          A pak je ten super bonus, ze se clovek nemusi omezovat jen na asfalt a jeste v tom odveze plno veci.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Kolik bumba?

            0 0
            • fred15  

              Dalnicnich 140 na terennich pneu a stanem na strese a 500kg nakladu = 10.3l/100km. Prazdny bez stanu bezne 9–10. Pri 160kmh to bude nekde kolem 12. Asi by slo s lehkou nohou jezdit i za min, ale moc to neresim. 3.2 nafta, petivalec, automat.

              0 0
          • krabica  

            To je nějaké hubené, Explorer má šířku 2m bez zrcátek, takže se sice díky senzorům zaparkuješ všude, ale neotevřeš pak dveře. :-D Zase 457 vraníků nebrzdí provoz… :-)

            0 0
          • peta_s  

            Pecka!

            0 0
          • Smazaný účet  

            Nic ve zlem, ale vůbec takove auta nechapu. Jeste bych rozumel pro ucely prac.vytizeni v lese, na stavbe apod., ale na denni jezdeni je to preci nerozum. A navic po Praze. Ale jinak dle vkusu kazdeho soudruha, nic proti.

            0 0
            • krabica  

              Mát o samé výhody, zpomalovací prahy přejíždíš bez zpomalení… :-)

              2 0
          • MirosPikos  

            V životě jsem neviděl větší koncentraci takových offroadů než v Bratislavě v Petržalce :)

            0 0
    • 100kg  

      Také jsem hledal, ale pro XL kolo na 29" to chce něco většího. Mám Ford Connect (menší brácha Custom). Dám tam dvě kola , přední sundaná. jsou upevněná v upraveném střešním nosiči. Na druhé půlce je místo pro bagáž. Po vyndání kol překlopím desku a je dostatečné spaní.

      0 0
      • mirorek2  

        A kam dáváš kola, když uvnitř spíš?

        0 0
        • Coolman  

          Zamkne je na střeše :-)

          0 0
        • 100kg  

          Používám to hlavně na cesty do ciziny, kde spím v kempech, takže kola jsou přivázaná přes noc venku, přes den jezdí. Požadavek na kola uvnitř je na dlouhé dálniční cesty a pokud auto s koly nechávám někde ve městě. Opustit kola vně i když jsou přivázaná je risk.

          0 0
      • zdenek  

        Neměl bys detailnější fotky nebo popis z čeho a jak je to vyrobené? Klidně soukromě…

        Vlevo dole je vidět vzpěra. Vpravo žádná není?

        Nešla by ta deska v tomto stavu využít k oddělení kol od zavazadel?

        Kola vypadají dost natěsno. Neblokují se navzájem pedály?

        0 0
        • 100kg  

          Jak se dostanu k fotkám, dám sem rozebranou konstrukci. Je to z hliníku, celkem 10 kg + 9 kg překližka nahoru na spaní. Pedály jsou jeden nahoře a proti dole.

          0 0
          • zdenek  

            OK. To by bylo fajn.

            0 0
            • 100kg  

              Tady vidíš celou rozloženou konstrukci. Jsou to hliníkové profily snýtované dutými trhacími nýty, takže je to celkem snadné vyrobit.

              Vevnitř je samostatně uchycený držák na 2 kola, za starého střešního nosiče.

              2 0
            • 100kg  

              Levý díl je k pravému vpředu přišroubován nahoře a dole profilem přes celou délku, a vzadu jen profilem dole.

              2 0
            • 100kg  

              Tady už je celá konstrukce složená. Ty šprušle vlevo nad držákem kol se jen nacvakaj po vyndání kol, aby byla opěra pod překližku. V pravé části některé opěrné šprušle chybí, aby byl přístup shora pro vložení tašek, ty jsou nanýtované k překližce se kterou se odklápí. Do prostoru pro bagáž přesně sednou velké IKEA tašky, takže nemusíš chránit bagáž od kolem.

              1 0
            • 100kg  

              Tady už je na pantech zasunutá překližka tloušťky 6mm, která se po vyndání kol a nacvakání vzpěr, překlopí i na druhou půlku. Na to přijdou samonafukovací matrace.

              Celá montáž vestavby do auta je tak na 1/2 hodiny, rozdělání spaní po vyndání kol, 2 min.

              Ideální je to taky na nouzové přespání při dlouhé cestě na dálničním parkovišti.

              1 0
              • zdenek  

                Díky za fotky a popis. Vymyšlené to máš chytře.

                Když si vzpomenu, jak jsme naposledy přespávali na parkovišti u dálnice a kvůli kolům nešlo ani sklopit přední sedadla, takt o Tvoje řešení je luxusní. :-)

                Ještě jsem narazil na výsuvný držák na kola (do obytňáku), kterým by se dost usnadnilo nakládání: Thule

                Cena je raketa, ale stačilo by se inspirovat a možná vyrobit jednodušší verzi.

                0 0
      • pavlik6022  

        Tak dvě kola bez předního das skoro do každého auta.

        Do p. Partnera se mi vlezou 3 bez sundání předního kola a s ponechanim jedne sedacky a do C-Maxe to samé, jen přední kola musim sundat

        Kola jsou endura velikosti L 29, M 27,5 2× nebo místo jednoho 27,5 26 v Sku

        0 0
    • roto  

      Máte někdo zkušenost s převozem kol v Mazdě 5,uvažuju o ojetině 2,0 benzín hlavně z finančních důvodů.

      0 0
    • Yeti_polar_bear_CZ  

      T4 v longu, nic menšího bych už nechtěl

      0 0
      • zdenek  

        Jestli k tomu bylo i to příslušenství na matraci, tak se nedivím. ;-)

        0 0
      • MatS  

        Ta slecna je jiz v zakladni vybave, nebo az za priplatek? ;)

        0 0
        • Yeti_polar_bear_CZ  

          To byl bonus ke koupi na otestování vestavby, teď slouží jako rozptýlení při dešťových dnech kdy se nedá bajkovat…

          0 0
      • oddie  

        Taky mám rád historická vozidla :)

        0 0
        • Yeti_polar_bear_CZ  

          Prý historické vozidlo:D

          0 0
          • oddie  

            A ne asi, konstrukce z roku 1990, po 10 letech facelift čudlíků :) Zrovna se mě soused ptal, jestli nevím o někom, kdo by mu to samé vyvařil… Taky mám historické vozidlo, konstrukce o 5 let mladší, konkrétní auto z r.2000.

            0 0
            • mirorek2  

              25 let veterán :-)

              0 0
              • oddie  

                Veterán z toho už asi nebude, tam se to furt nějak posouvá, ale youngtimer už maj tendenci takovým autům občas říkat :)

                0 0
              • zdenal8  

                30 let veterán.

                1 0
            • VladaC  

              2000 je dobrý ročník. Taky jsem veteranista, do Ducata (combi L1H1) kola nakládám tak jak jsou, nastojato napříč za zadními sedadly. Pod kola se vejde ještě půlmetrová vrstva zavazadel.

              0 0
    • Hunt  

      Dvě kola narveš i do oktávky.

      0 0
      • mirorek2  

        Ano, musím je skoro celé rozebrat, ale ano narvu

        0 0
      • krabica  

        I XL 29” endura s 800mm řidítky?

        0 0
        • Hunt  

          ty už možná ne:)

          0 0
        • plzakj  

          To porad chcete delsi a sirsi a pak jsou s tim samy problemy :-) Navic s kolo ma jezdit, ne se vozit.

          0 0
          • krabica  

            Já s tím problémy nemám, dávám ho do nosiče na kouli, nebo do auta na ležato, ale nerad, dělá to bordel a tapecírung to vždy odnese nějakým škrábancem… :-/

            1 0
      • embi  

        Jojo vyndat sedlovku… Ktera je pod gumovou krytkou, s karbonovou pastou a utahnuta na moment. A u druhyho kola teleskop. Tak to fakt nikdy!

        0 0
    • -b-n-x-  

      Myslím, že by to mohla splňovat i honda jazz. Jestli ji tu už někdo nenavrhuje. Anebo honda hrv. Mají příjemnou věc co se jmenuje magic seats

      0 0
      • zdenek  

        Honda Jazz to splňovala v předchozí generaci (výška kufru 102 cm). Naložit kolo na výšku nebyl problém. Nová generace už je trochu menší. :-(

        HR-V má vyšší podlahu, takže ve výsledku je na tom hůř. Tam ta výška byla pod metr.

        0 0
    • Betaron  

      Z mého phledu na věc je ideální pro převoz kol Opel Vivaro. Jsem muzikant a před léty jsem ho pořídil pro převoz aparatury. Ovšem s výhodou Vivaro používám k výpravě do hor pro kola aniž by bylo nutné vytahovat zadní sedačku. Pokud sundáme přední kola, naložím za zadní sedačku čtyři kola a páté na ně. Mnohem častěji jezdím do hor sám na dva, tři dny. To vyhodím zadní sedačku, naložím horské kolo, matraci, spacák a v autokempu ve Vivaru přenocuji.

      0 0
      • krabica  

        Jasně, že na kola je to lepší, ale kluci asi nechcou dodávku… :-)

        0 0
        • mirorek2  

          Nebo jim s ní nikdo doma nebude jezdit a nemají ji kde parkovat u práce

          0 0
    • Pán z Dubu  

      Osobní auta mají od podlahy ke stropu přes 110 cm. Zkus se podívat na hondu civic tourer. Nádrž má pod předními sedáky, když se vytáhnou zadní sedadla nádrž tam nepřekáží a možná by se to tam poskládalo. V kufru je pod podlahou také díra.

      0 0
    • futurama  

      Dvě kola dám do RAV4 bez sundavání předních kol. Hodím je naležato a mezi pěnovou vložku 2 cm. Ale už to nedělám, držák na kouli to jistí a když vyložím kola hodím ho do kufru Rav4 i ochcávka IV combi.

      0 0
    • Noviak  

      Doporučuji převážet nastojato, ale vzhůru nohama. Je to stabilní a není co řešit. Pokud by došlo k zavzdusneni brzd bude to spíš problém odvzdusneni, mělo by jít namackat zpět a následně dobře odvzdusnit. Je dobré vyndat sedlo, mě v vw bora kombi stačí stáhnout teleskop, ale vyndavam i zadní na 29, na 26 nemusím. plus dobrý trik je v případě potreby při větším zdvihu vidlice ji stlacit a stáhnout dratem/prováz­kem/a pod.

      0 0
      • MirosPikos  

        Na to stáhnutí dobře funguje oboustranný suchý zip. Vozíme to takhle s kamarádem.

        2 0
      • zdenek  

        Jako stabilní to bude, ale těch problémů kolem: cokoli na řídítkách (comp, světlo, držák mobilu) bude potřeba sundat, po každém převozu kontrolovat a případně odvzdušňovat, demontáž sedla / sedlovky…

        0 0
    • scalar  

      Nezkoušel už někdo Ssangyong Tivoli Grand? To vypadá jako slušný mezek za pár korun s celým motorem.

      0 0
    • scalar  

      .

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.