Výběr auta okolo 100.000Kč (Fabia II...? htp...?)

396 nepřečtených
  • kejmi

    Ahoj, omlouvám se, za offtopic, ale zde se mi vždy dostalo užitečných rad – nejen cyklistických… Vybírám náhradu za mé stávající auto (Citroen Saxo 1.1i). Chtěl bych něco většího, alespoň stejně spolehlivého a s nízkou spotřebou BENZÍNU. Pokukuju po Fábii Combi II 1,2htp 51kW. Jaké jsou dlouhodobé reálné zkušenosti? Má smysl vůbec uvažovat o této motorizaci? Nejsem žádný závodník a mám opravdu malý nájezd – cca 5.000km za rok. Předem díky zkušenějším za užitečné rady při výběru.

    0 0
    • OstravakTu  

      Fabii II ma kolega z prace a breci..najezd cca 150000 a vcil oprava za 60000 na motoru. Plus navic v servisu zjistili stocene km.. Pokud mas maly najezd,urcite benzin,ale kouknul bych po nicem jinem.

      0 0
      • felix.org  

        Aniž bych se chtěl zastávat Fabie, tak jedna stočená, hejlem koupená vrána asi není pádnej argument.

        0 0
        • OstravakTu  

          Kdyby vrana..auto koupene v kvalitnim servise jeho otcem mechanikem

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Nikovlas  

      Já mám asi podobný nájezd, a proto dotáčím Feldu v kombíku, dokud se nerozpadne. Zkušenost nemám, ale co jsem tak namátkou četl nějaké hodnocení a tipy, tak je celkem chválený Ford Focus Combi s 1,6 benzínem (v úvahu asi připadá 1. a 2. generace). Spolehlivý motor, relativně dostupné díly a skvělý podvozek – to jsou obecně hlavní vychvalované vlastnosti. To by bylo asi auto, po kterém bych se koukal, kdybych teď nějaké potřeboval. Ber to jen jako tip.

      0 0
    • OstravakTu  

      Ja mam mondeo,rok 2005,sice nafta,ale nemenil bych,jezdime hodne. Fordacke benziny byly vzdy ok a podvozky vydrzely a za cenu kol.100 000kc sezenes slusne auto.

      https://auto.bazos.cz/…Top-Stav.php

      https://auto.bazos.cz/…-rv-2007.php

      https://auto.bazos.cz/…sady-kol.php

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Vojtas  

        Fordacke benziny vzdy ok? Doporucim jen zadat do vyhledavace mondeo 1.8 92kw olej. Po 150t km ho berou po litrech…

        0 0
      • vlk  

        hlavně výřivé klapky u Mondeí-paráda. Ale alespoň jsem neslyšel o žádném přeskočeném :)

        0 0
        • Martin  

          kolegovi relativně nedávno (tak rok zpátky) přeskočilo v naftovém Focusu Mk. 1

          oprava prý celkem drahá, ale ti blbci to zkoušeli roztáhnout.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Mr.Dawe  

          U 2.0 benzinu lze vířivé klapky bez problému demontovat.

          0 0
          • nitraq  

            Úplně bez problému ne, motor má pak problém jet při nižších otáčkách.

            0 0
          • vlk  

            Nj to šlo u těch Mondeí do 2006 nebo 2007, nebo kdy končil ten model. U té další generace Mondea už to nejde tak lehce, tam dostává zpětně řídící jednotka informaci z čidel a když odstraníš klapky tak se s tím nepopere.

            0 0
            • Mr.Dawe  

              Ano, neuvedl jsem celou informaci, jde o auta do rv 2007. Poté už je problém.

              0 0
    • scota  

      Toyota Corolla 1,33 VVT-i, nebo 1,4 VVT-i (od roku 2002).

      0 0
      • mr.ricardo  

        No, konecne rozumnej clovek. Jako fan musim navrhnout Imprezu v kombiku, i kdyz tam bude trosku vyssi spotreba proti japonsky konkurenci.

        0 0
      • MJ24  

        mám Corollu Verso 1,6 VVT-i 2003 a spokojenost, taky bych Corolly mohl doporučit

        0 0
    • OstravakTu  

      Htp neber. Trivalce jsou na hovno..

      0 0
      • pepek  

        Počkal bych. Do hodiny tady bude Pavka a toto ti hravě vyvrátí.

        0 0
        • OstravakTu  

          Nevim,kdo je Pavka a je mi to jedno. Jenom trotl si koupi trihrnek od fabie a pak breci,ze ve 100tis km mu odchazi motor. To je tak,jako si koupit 1.0 octavii..

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • scota  

        Fabia I 1,4 ve 120 000 km totálně zakarbovaný EGR ventil

        0 0
    • oddie  

      Sorry za OT, ale slovní spojení „něco většího“ a „pokukuju po Fabii combi“ mě fakt rozveselilo…

      0 0
      • Nikovlas  

        Není snad větší než Citroen Saxo 1.1i?

        0 0
        • OstravakTu  

          I krabicka od sirek je vetsi.. :)) Nicmene fabii neeee.

          0 0
        • oddie  

          Určitě. Rozhodně si s tím strašně moc polepšíš. Neskutečnej stěhovák, spolehlivej, a přitom za hubičku. Na 5tis km ročně, to je ta nejlepší volba, za co vyhodit kilo, fakt.

          0 0
    • kejmi  

      Diky za reakce. Paradne se to tu rozjizdi. Neco vetsiho bylo mysleno vzhledem k Saxu. Fabka byl jen nastrel – pro (nove) auto jsem se rozhodl nedavno. Saxo mi slouzi 14 rokem a o autech vim prdlajs. Kouknu po Vasich typech, za ktere dekuji… budu rad za dalsi pripadne tipy.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Petr L.  

      HTP 51kW je celkem bezproblemovy motor na mestske a primestske jezdeni, jezdi jich u nas hodne, takze mas sanci, ze trefis na solidni kousek.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jIrI___  

      Podívej se na Focus. 1,6 benzín mi doporučovala spousta lidí včetně mechaniků.

      0 0
    • kejmi  

      Ten Focus mě zaujal… tedy koukat vyloženě po 1.6 benzínu? Na co dát bacha při případném nákupu?

      0 0
      • goofy  

        Na podezřele malý nájezd km. Ideálně se vyhnout dovozu, prokontrolovat, projet Cebii. Focus by mohla být dobrá volba, 1. generace měla i celkem levné díly. Nevím jak u dvojky.

        Sám mám tedy Fábii 2, ale 1,4 a s tím jsem spokojený. 1,2 bych určitě nechtěl. Jak to nemá výkon, tak ten motor dost lidí týralo, hnalo po dálnici atd. a to mu dobře nedělalo.

        0 0
      • iiki  

        Třeba Ti to pomůže Fokus

        Jinak moje zkušenost při koupi použitých věcí: Jen málokdy se někdo zbavuje věcí, které jsou naprosto funkční a dobře slouží, skoro vždy je tam nějaká past. Jinak přeju hodně štěstí při výběru vozidla (bez jízlivosti, budeš ho potřebovat, jetý auto jsem kupoval, vím o čem to je), počítej s investicí tak 20 % kupní ceny do nezbytných věcí – rozvody, olej,atp.

        Hlavně příliš nechvátat, pokud zazní od prodávajícího: Když to nekoupíte hned, (nedáte zálohu hned), tak máte smůlu, volali mi 2–4 zájemci že jedou… popř. kecy o tom, jak by to koupil švagr, nebo tchán, nebo brácha… zrovna, čistě náhodou, nemá dost peněz, … Tak fofrem pryč.

        0 0
        • maajkee  

          Čau, nemyslim si, že v dnešní době lidi něco prodávají jen proto, že to nefunguje. V mnoha případech, chtějí prostě nové auto, protože by vy společnosti „vypadali blbě“ nebo prostě jen nastala uplně jiná potřeba (rodina, rozvod, jiná práce).

          Samozřejmě, že v hodně případech máš pravdu.

          Jinak ta receneze na dfens je uplně zcestná. Týpek koupí v Áčkách ve tmě vylítanýho focuse za 50 tisíc a pak se diví že je v řiti.

          0 0
          • iiki  

            Abych to upřesnil, Dal jsem to hlavně ze dvou důvodů.

            1. Vcelku přehledná kategorizace benzínů Fokusů (a jejich vlastnoustí)
            2. Jak to dopadne, když se z několika vražd vybere ta relativně nejmenší. ( i když v ceně 1/2 zadání)
            0 0
    • Kosta  

      No 2,5 roku zpátky jsem taky řešil auto na dojíždění do práce/do školy. Taky jsem chtěl fábku, kterou jsem nakonec koupil (byť mě mnozí od koupě odrazovali), takže pár faktů…

      Auto: F1 Hatch, 1.4 16V 55 kW, r.v. 2001;

      Pořizovací cena: 65tis;

      Počet najetých km: v době pořízení 140k km, nyní 200 500 km;

      Servis: 5× olej, 1× rozvody, tlumiče, přední brzdy, zapalovací modul (zadní nárazník, co do mě bába naprala), 2 sady nových pneu (+2 obuté na zimních/letních), vyvaření PP blatníku u prahu. 3× žárovna potkávacího světla.

      Spotřeba 5,4 léto, 5,8 zima

      Na PHM jsem zatím odhadem zaplatil asi 2násobek pořizovací ceny auta. :)

      Subjektivně na poměrně málo kW živý (a tichý) motor, kterému nevadí vytáčení do 6tis, v prudších kopcích na vytočenou 3 to kilčo dá. Do cca 2500 ot. je ale úplně mrtvý :). Spotřebu jsem čekal o litr vyšší. Krátká převodovka, při 140 tacho točí 3800 ot.

      Když bych teď kupoval auto, pak opět 16v, ve fabii, ideálně poslední rok 1. gen. (2007) V kombíku dělali 59kW verze.

      3 válec bych nechtěl.

      0 0
      • OstravakTu  

        Pri 140km toci 3800?? Tim se chlubis? Ja na 140 jedu kol.2000…

        0 0
        • maajkee  

          Tím se právě nechlubí…

          0 0
        • Vilém  

          Pise, ze je kratka, ne dlouha.

          To o cem mluvis, nebo se chlubis, to je benzin?

          0 0
          • OstravakTu  

            Nafta a 6ti kvalt..zaplatpanbuh za to. Posrane benzinaky s petkou akorat zerou a zerou..

            0 0
            • Vilém  

              Nj, ale co na tom chces srovnavat? :)

              0 0
              • OstravakTu  

                Ja nesrovnam,jen nechapu,proc tak furt brani fabii? Neznam nikoho,kdo by s tim byl spokojen,bracha to dal po pul roce pryc,kamaradovi odesel 1 valec a motor delal kraval jak cyp. Ale furt se bude cpat fabie :))

                0 0
                • Vilém  

                  Tak jasne, at si koupi naftovy mondeo za 100tKc, to bude vyhra.

                  0 0
                  • OstravakTu  

                    Ukaz mi jedinou moji vetu,kde pisu:kup si naftovy mondeo!! Celou dobu mu doporucuju benzin,ovsem ne fabii s motorem z kavovaru.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Tak proc ho sem vubec tahas? Nevim kdo tu zacal s kecama o spotrebe, par otackach, o tahani kobercu …

                      I kdyz vlastne to chapu, proste takovej spatne skryvanej mimodek.

                      0 0
                    • mr.antik  

                      a co doporučuješ? je spousta lepšich aut než fábka i spousta horších pro jeho účel. I horších motorů. . Je drahá, ale zase ji třeba za dva roky dobře prodá. Ne všecko je o objemu válců…

                      Osobně bych si ji taky nekoupil, ale uplně iracionální myšlenka to neni.

                      0 0
            • kycis  

              Strc uz si prosimte tu svoji vylitanou popelnici do pr… Kdokoliv tady cokoliv napise o uplne jinym aute, ty zacnes: Ale moje mondeo… Koho ta tvoje rachotina zajima? Zakladatel se ptal na maly auto v benzinu a ty sem valis dehtovy mondeo.

              0 0
              • OstravakTu  

                Rachotinu mas doma v loznici. Zadne mondeo mu necpu,v nafte to nevyuzije. Neumite cist. Tady pulka z vas ma pojebanou skodovku,ktera je hnusna jak cely vas zivot :D :D

                0 0
                • kycis  

                  Potrebujes doktora.

                  0 0
                • alinceb  

                  Jestli je nebo není hnusná, to je spíš věcí osobního vkusu. Fakt je ale třeba ten, že design interiéru ma Škodovka lepší než třeba Ford, o ergonomi a použitých plastech nemluvě…

                  0 0
                  • OstravakTu  

                    Design skodovky je lepsi nez forda??? To si vzal kde? :)))) Skoda je krasna,z kilo­metru :)

                    0 0
                    • alinceb  

                      Ty máš problém s pochopením psaného textu?

                      0 0
                      • kesu  

                        Mít lepší interiér než Ford zase naní taková výhra. Ten odpornej plast všude a k tomu další hnusnej plast s nápisem SONY místo rádia. To už bylo out v 90. tkách…

                        Každopádně Škodovka má poslední dobou v interiéru toho plastu taky až dost:(

                        0 0
                        • alinceb  

                          Tak v daném segmentu bych řekl, že je na to Š velice dobře. Samozřejmě, že prémiovky jsou jinde…

                          0 0
                  • maajkee  

                    Tady musím říct že fabia I nebo fabia II mi taky přijdou hnusný co se palubky týče. Ale to je proste věc vkusu.

                    0 0
                    • alinceb  

                      Když proti nim ale postavíš soudobou Fiestu, tak budou hezčí a plasty kvalitnější…

                      0 0
                      • mr.antik  

                        asi neznám auto v takový kategorii, který by mělo kvalitnější plasty než fábka. V socka verzích je design samozředmě dost ošklivý, ale nemá to ten punc zažloutlýho stáří

                        0 0
                        • alinceb  

                          Ono to platí i jiných kategoriích. Nevím, jestli mám pokroucené vidění, ale třeba interiér v mojí OIII mi přijde zpracovaný precizněji než ve švagrově Mondeu mk6. U Galaxy máme po 150kKm znatelně osahaná tlačítka na rádiu a ovládání vyhřívání sedaček, plast pod ručkou je zase poškrabaný od nehtů. Jednu dobu jsem jezdil s OII s najetýma cca. 220kKm a kromě osahaného volantu a šatrpáky tam nic takového nebylo…

                          0 0
                          • McBlacky  

                            u Očka stačí kožený paket za pár korun – volant i řadička nepoznáš nic.

                            0 0
                      • maajkee  

                        To je takový zaklínadlo škodovkářů. Kvalitní měkčený plasty :) K čemu je to vlastně dobrý?

                        0 0
                        • mr.antik  

                          dost to maskuje stáří auta… vzhledem k průměrnému stáří aut v čr je to docela důležitý

                          0 0
                      • zdenal8  

                        Jako že fabie je na tom líp? Tak to určitě ne.

                        0 0
                • Infidel  

                  Fakt jsi nemocnej, máš s Mondeem i sex?

                  0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Fredos  

        Spotřeba 5,4l? Kde s tím jezdíš? Golf IV 2000, 1.4 16v mi papá 7–7,5l (86000km).

        1 0
        • goofy  

          Jenže Golf je auto velikosti Ochcávky…

          0 0
          • Fredos  

            nj, ale váha 1180/1135, motor předpokládám je stejnej, Rozdíl bude v kolech tipuju R14/185 vůči R16/205 navíc na tom mám šmejdský gumy, to nevím kolik udělá. rozhodně s tím nezávodím.Poslední nádrž cca 20% město a 690km/51l víc jak 110 to nejelo. Zdá se mi ten rozdíl nějak velkej, ale já tomu moc nerozumím..

            0 0
        • Kosta  

          Do práce úpatím Bílých Karpat. Žádné velehory, ale přes kopečky to je :) Většinou ve 2 lidech, občas 4+dálnice, a asi jezdím na spotřebu :)

          0 0
    • maajkee  

      Vybíral bych podle toho kam budeš jezdit servisovat. Já léta jezdím ke známýmu, kterej má Opely v malíku, většinou koukne a hned ví, je skromnej, za práci si moc nebere.

      I když ti tady každej řekne, že Opla ne, já říkám kdo má Opla, dělá hoplá :) Jezdil jsem v minulosti Astru F, pak Astru G, Zafiru A, všechno benziňáky 1.6 nebo 1.8 a kromě toho, že to časem začne lehcce papat olej, jsem neměl nikdy vážnější problém.

      Takže můj tip Astra H, 1.6 16V, klidně i 1.4

      0 0
      • Martin  

        co si myslíš o Astře G kombi, benzín? přemýšlím o ní, až mi Fako neprojde technickou :)

        0 0
        • maajkee  

          Astru G jsem jezdil asi 4,5 let, před Zafirou. SAmozřejmě interiér nedosahuje kvalit VW, nicméně za mě nenáročnej a śpornej benzíňák, tedy pokud bereme 1,6 16V. Jak jsem psal, těžko narazit dneska na kus kterej už trochu nežere olej, ale pokud nežere moc, třeba litr na 10 tisíc, tak je to stále v normě. Jinak maximálně může zablbnout nečištěnej EGR ventilnebo váha vzduchu, ale ta se dá sehnat nová cca za 2,3 tisíce. Pak ještě můžou odejít zadní tlumiče, to se mi stalo asi při 190 tisíci na tachometru. Vyměneny za cca 3,5 tisíce oba i s prací. Jinak jsem vždy řešil maximálně náplně, destičky. Nikdy mi žádnej Opel nikde nenechal.

          Astry G se dají dneska sehnat za pěkný prachy a oproti třeba felici fabii nabídnou daleko větší prostor, větší jízdní dynamiku.

          0 0
          • Martin  

            díky za názor. Astry G jsou v mém okolí dvě, jednu Classic 1.6 jezdí kolega z práce, druhou syn kamarádky a oba jsou dost spokojení

            Felinu nebo Fóbii ani omylem :) na můj vkus malá auta.

            0 0
            • nikeid  

              mám Astru G combi v 1.8 16v (tušim 79 kW) a jako v pohodě, je to živý, na to si stěžovat nemůžu, ale podle mě to žere fakt dost .. dálnici to dává při lechtání plynu na průměrné 110kmph na 7,6 l/100km, což je imho žalostně moc na to, že kdekterá fabka/oktavka jezdí za 4–5

              0 0
              • maajkee  

                Tak to máš něco špatně. Já jezdím se Zafirou s 1.8 16V 85kW (Astra by měla mít stejnej) s tímhle průměrem a to je to o dost větší auto. S 1.6 se dá jezdit 6–7 v pohodě při normální jízdě.

                To že kdejaká fabka oktávka jezdí za 4,5 litrů benzinu to jsou takový ty historky škodovkářů :)

                0 0
        • Carloss  

          už sis spravil topení? :D

          0 0
    • OstravakTu  

      Ve finale,jestli mas nekoho,kdo tomu rozumi ze svych pratel,vem ho sebou. Tady bude kazdy chytry a ty budes vedet prd. Za 100000 se da sehnat slusny vuz,tak jako uplne hajtra. Preju ti,at mas stesti ;)

      0 0
    • petrx  

      No jestli seš zvyklej na pohodlný francouzký podvozky, tak moc nedoporučuju koncernový vozy(obvzlášť Škodovky), budeš si v tom připadat jak v děsně tvrdým žebřiňáku.

      0 0
    • jirka146  

      kup si auto které ti bude vyhovovat velikostí a bude se ti líbit…

      sere se to všechno, něco častěji, něco zase dráž, je to fakt jedno.

      0 0
    • Tehu  

      Hlavně ne HTP 3val :D jednu takovou má kamos firemní od novoty a mnou známe překlady HovnoToPojede a HodněToPožere platí. Když v tom je sám tak celkem ok. Na dálnici udržet 130km i v kopcích nemožné. Jinak spotřeba 6–10l. Hrozná *****, je to 3val co taky cekat… .

      0 0
      • Petr L.  

        HTP není vhodné na honění po dálnicích, pak to tak dopadá. Firma si měla koupit TDI nebo silnější benzín.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Martin  

        a ted si vem 43 kW haťapku obszenou pěti lidma na dálnici :D

        to je teprv pocuc.

        0 0
        • hawrda  

          Mám pocit,že se tady pořád někdo snaží vytvářet konstrukce(nebo jízdní režimy)pro fabku,na které není stavěná,a pak tvrdit že stojí za hovno.

          Máme doma taky jednu,rok 2003 HTP.Má teď 100 000,pravidelný servis a výměna oleje cca 10 000km. Běžný provoz s občasným použitím na dálnici.

          V průběhu času výměna dvou zapalovacích cívek a ložiska pravého předního kola.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • pepek  

            na které není stavěná – v 21. století? Co to je za blbost? I Š 1000 a Š125 zvládala dálnici s plynem trvale na podlaze a se spotřebou: 7l/100km. Za 50 let udělala škodlivka, jak vidím, velký krok dopředu.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • hawrda  

              Ale jdi ty kecko,za prvé tu v té době, kdy tahle auta jezdila byla tak možná dálnice do Mirošovic(1000MB,Š­100,105 jsme měli když jsem dospíval a já pak Š130L).

              Většinou ta auta zrezla, než se dožila 100 000km.

              Jediný co na tu dobu opravdu trochu jelo,tak byla ta 130.Ta vydržela 300 000 bez GO,a pak šla rovnou do šrotu.Neuvěřitelné.

              Jinak bych si na ta auta nevsadil ani grešly,že by vydržela motoricky víc než zmíněné fabky.

              0 0
            • Mr.Bajk  

              Asi tomu nebudeš věřit, ale každá motorizace má své opodstatnění… 43kW není primárně určena pro dálniční provoz, ale převážně pro městský a příměstský. Tak jako třeba 142kW motor si nekoupíš jenom pro ježdění po městě, to by nemělo žádný smysl. Motorizace jsou od toho, aby si člověk vybral podle toho v jakých jízdních podmínkách bude auto využívat. Není to tak že každá motorizace je dělaná univerzálně, to ani náhodou. Pak si klidně můžeš stěžovat že na dálnici ti 43kW nejede a hodně žere, no nečekaně, když k tomuto účelu nebyla konstruována… A není to jen o motoru, taky převodovky se liší svými parametry a převodovými poměry, aby bylo dosaženo určitého pilového diagramu v návaznosti na převážné využívání dané motorizace… Podle toho se taky optimalizují další věci v pohonném ústrojí. Bohužel jak to tady tak čtu, tak většina lidí o tom ví naprosté minimum a jejich informovanost je typu „jedna paní povídala…“, to je pak zbytečné s takovými o něčem diskutovat. Uvědomte si, že každá varianta motorizace v kombinaci s určitou převodovkou je konstruována a navrhována pro určitý typ jízdních režimů (město, mimo město, dálnice a podobně). Pokud si někdo koupí 43kW motorizaci a nadává že mu to na dálnici nejede a nebo moc žere, tak je to idiot, co asi čekal jiného, když pro tyto účely ta motorizace nevznikala. Tak samo jako někdo nadává že mu například 150kW benzín žere hodně ve městě a přitom nikde jinde než ve městě nejezdí, opět nečekané…

              Ono se ani není čemu divit, že vznikají různé bludy a špatné informace, když spousta lidí využívá k různým účelům věcí, které na to nejsou dělané… (do servisu taky nenakoupíte hobby nářadí, a pokud ano a pak budete říkat že je špatné a kdesi cosi, tak je potřeba si uvědomit že na takové využití nebylo dělané..)

              0 0
              • pepek  

                Tys taky ty Pavkovy odkazy nečetl, že?

                0 0
                • Mr.Bajk  

                  *na které není stavěná – v 21. století? Co to je za blbost?

                  *

                  těchto pár slov cos napsal jasně vypovídá o tom, že je naprosto zbytečné s tebou diskutovat…

                  Ano nějaké konstrukční chyby byly. Fabia 2 měla špatně umístěný katalyzátor a neslo to s sebou určitá negativa, ale toto se záhy velice úspěšně vyřešilo.

                  Ovšem to nevyvrací to co jsem psal. Každá motorizace je určena pro jiné jízdní režimy. Jestli to nejsi schopný pochopit, tak je to smutné, ale nic s tím nenadělám. A abych řekl pravdu, nemám chuť ani náladu s tebou diskutovat o věcech kterým nerozumíš (viz tvé příspěvky)…

                  0 0
                  • Vilém  

                    Nejste s tim druhym ostravakem brachove?

                    0 0
                    • Mr.Bajk  

                      To ani náhodou tedy :D Já tady netvrdím, že HTP či tříválce jsou špatné motory. Špatné je to, když je někdo využívá na to, na co nebyly konstruovány a pak tvrdí bludy… Prostě záleží na tom, co od toho člověk očekává a jak to chce využívat, to že si koupí motorizaci neodpovídající jeho potřebám není chyba motorizace.

                      0 0
                      • RomanH  

                        Rekni mi, kdo dnes soukrome (snad mimo duchodce) potrebuje auto jenom do mesta ?

                        0 0
                        • alinceb  

                          Skoro jakýkoliv druhý auto v rodině. Moje žena taky s autem jezdí prakticky výhradně město. Mimo město se dostane, jen když jedem na dovolenou nebo potřebujem odvézt něco většího. Kdybychom neměli jako druhé auto Galaxy, ale třeba Fiestu, tak věřím, že by z města nevyjela vůbec…

                          0 0
                          • Nikovlas  

                            To chápu, že se auto občas hodí – něco převézt, rychle se dostat někam, kde je mizerná MHD… Ale jestli se pak nevyplatí si ho od někoho půjčit nebo si vzít taxi – zvlášť, když dnes existují i levnější varianty. Na víkendy už je to složitější. Já třeba auto používám prakticky jen na víkendy a jen na některé a až stávající vrak odejde, budu vážně uvažovat o nějakém sdílení – třeba s někým, kdo ho potřebuje spíš v týdnu, kdy mně jen zbytečně stojí na ulici.

                            0 0
                            • alinceb  

                              U hodně malých nájezdů to s tím taxíkem tak bude. Bavil jsem se před pár lety s jedním dodavatelem – zaujalo mě, že na schůzku přijel manželčiným autem. Povídal, že to asi prodá, protože při jejím nájezdu se fakt spíš vyplatí, když si pokaždé vezme taxi.

                              My máme na Galaxy za rok 10kKm a to už se moc nevyplatí…

                              0 0
                          • RomanH  

                            Dobre, druhe auto… Ty sam musis vedet, jestli se Ti dve auta realne vyplati a fakt je potrebujes. Pokud ale ne, tak hadam, ze by doma zustalo Galaxy.

                            0 0
                            • alinceb  

                              Reálně mám jedno auto služební, se kterým denně jezdím do práce (30km mimo domov), tzn. žena ho samozřejmě nemá k dispozici.

                              Manželka je t.č. na rodičovské, ale při tom ještě pracuje (OSVČ s omezenou pracovní dobou). Auto potřebuje k tomu, aby byla časově flexibilní (vozí malou k babičce + další pojezdy po městě). Co pozoruju páry/rodiny s 2 a více auty v okolí (a to jsou skoro všichni naši známí), tak je to podobný scénář. Ale je fakt, že někteří z nich to druhé auto reálně fakt nepotřebujou a maj ho jen kvůli pohodlí a protože si to můžou dovolit.

                              0 0
                              • Nikovlas  

                                Spousta lidí ti dnes řekne, že to auto potřebují kvůli X,Y,Z… Přitom před 20 lety lidi taky dělali X,Y,Z a hádej, kolik měli aut – ano – auto je prostě komfort. Extrém je to pak v Americe, kde v některých městech plocha na parkování převyšuje společnou plochu kanceláří, bytů, obchodů atd. Pak není divu, že chce každý jezdit autem, když je město kvůli bezplatným parkovacím místům 2× větší a jejich údržbu platí provozovatelé budov. Nemluvě o podfinancované MHD – proč to platit, když jezdí všichni autem – začarovaný kruh.

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Je nezastírám, že ten komfort je jeden z důvodů, proč máme 2 auta. Kdybych dělal v dosahu MHD a v kanceláři, tak věřím, že bych druhé auto vůbec nekupoval. Manželka ho každopádně potřebuje.

                                  Co se týká parkování, tak na svojí obranu musím uvést, že moje služební auto parkuje na soukromém pozemku a soukromé auto v garáži. V práci mám taky garáž. Na ulici parkuje jen žena, když je v práci…:)

                                  0 0
                                • Martin  

                                  možná by byl dobrý nápad ta ošklivá fujky auta podpalovat, to by vzniklo místa

                                  já jsem sám a auta mám dvě, služební a soukromé :D

                                  0 0
                                  • alinceb  

                                    Já znám jednoho pacienta tady z BF, který měl jednu dobu 3 auta a všechna soukromá…:D

                                    0 0
                                    • Martin  

                                      tak zas nic :D

                                      0 0
                                    • McBlacky  

                                      mít prachy proč ne. Fun car, daily car a velký auto na akce…

                                      0 0
                                      • alinceb  

                                        Tak nějak to bylo…

                                        0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                                      • kesu  

                                        Tři jsou ještě málo..

                                        Chtělo by to Egolfa do města, velký SUV na dovolenou a alespoň dvě kabria, jedno V8 a druhý V12.

                                        0 0
                                        •  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                          0 0
                                    • zdenek007  

                                      Spousta lidí tu má více kol. Proč by člověk nemohl mít více aut?

                                      0 0
                                      • mr.antik  

                                        je to jen otázka prostoru a peněz

                                        0 0
                                      • Martin  

                                        jo a zavazí s nimi různě v kolárnách, u stojanů, u značek, u sloupů. a zabírají veřejný prostor, kde by jinak mohlo být fair trade divadlo, genderově vyvážená pouliční kavárna nebo transexuální odpočinková zóna

                                        0 0
                                      • alinceb  

                                        To je každého věc. Pokud na to má člověk prostor a peníze, tak ať má aut klidně 50…

                                        Já mám třeba v ložnici vedle postele aktuálně 6 kol (ještě nedávno 7)…:D

                                        0 0
                                      • Nikovlas  

                                        Odpověděli ti ostatní.

                                        0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                        • Mr.Bajk  

                          Divil by ses, ale spousta lidí. Proto taky ty různé motorizace existují. Jsou firmy apod, které využívají auta jen ve městě… Spousta lidí ani na dálnicích nejezdí. Ty motorizace jsou od toho, aby si člověk zvolil variantu odpovídající jeho potřebám. Kola se také liší svým pohonným ústrojím a každému vyhovuje pro jeho účely jiná varianta.

                          Když někdo bydlí a pracuje ve městě nebo kousek od města, tak proč by si na dojíždění do práce kupovat třeba 142kW motorizaci, když je pro jeho účely absolutně nevyhovující? Proto jsou taky motorizace, jejich maximální rychlost je kolem 140km/h, a je to proto, že ta rychlost pro určení té motorizace není podstatná (když to není konstruováno pro dálniční provoz, tak je maximální rychlost třeba 140km/h naprosto v pořádku a pokud bude potřeba tak na dálnici ta rychlost taky stačí, ale není dálnice primárním jízdním režimem). Ve městě se z 0 na 50 dostanete svižně i s nějakým litrovým tříválcem, na to nepotřebujete 150 koní atd.

                          0 0
                          • pepek  

                            Proč to furt překrucuješ? Nikdo nerozporuje výkon, ten je jaký je.JIná auta s takovým výkonem po dálnici běžně jezdí bez poruch a umělého zvýšení spotřeby . To že to pak vyřešili je pro zakladatele nepodstatné, on koupí auto, které to pravděpodobně vyřešené nemá

                            0 0
                            • goofy  

                              Počkej počkej. Jaké auto s cca 50 kW bude lítat po dálnici bez zvýšené spotřeby jak ve městě nebo na okreskách? To je celkem dobrý vtip, viď že jo.

                              0 0
                              • pepek  

                                umělého zvýšení spotřeby – v tom odkazu, který nikdo nečtete, je napsáno, že ten malý, přehřátý katalyzátor musí chladit bohatou směsí

                                0 0
                                • Mr.Bajk  

                                  to je jedna věc, ano spotřebu to zvyšovalo, ale uvědom si, že auto s 50kW není primárně určeno na dálniční provoz, natož aby při takovém provozu mělo nízkou spotřebu.

                                  0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • Soreno  

                                Fiat Stilo 1.2

                                0 0
                          • RomanH  

                            Jsou firmy apod, které využívají auta jen ve městě

                            O firemnich rec nebyla, tam mi to je jasne.

                            Když někdo bydlí a pracuje ve městě nebo kousek od města, tak proč by si na dojíždění do práce kupovat třeba 142kW motorizaci…

                            Treba proto, ze pokud nekdo jedo do prace 30 – 50km + zpet a k tomuto najezdu pridas jeste nejaky vikend, dovolene (leto / zima), tak jsi ± na 15t – 20t km / rocne. Nemusi v tom byt ani dalnice, ale sviznejsi (a i vetsi) auto se hodi, minimalne kvuli bezpecnosti. A nemusi mit ani 142kw.

                            Poprve tu na foru snad budu souhlasit s Nikovlasem – pri najezdu 5t km jen po meste bych na miste Kejmiho jako mladej clovek (navic bez deti) volil kombinaci MHD, taxi, a pujcovny (sdileni), nebo bych vzal nejakou plecku.

                            Pokud vlastni spolehlive auto na delsi dobu (Kejmi to tak pise), tak fakt neco, co motorove najede alespon 300t km +, bude to vetsi (planuji i sviste) a bezpecnejsi.

                            0 0
                            • Mr.Bajk  

                              bezpečnost s motorizací moc nesouvisí, i ve velkých a bezpečných autech můžeš mít malé motoru určené na městský provoz… MHD, taxi nebo půjčování ti nedává určitou svobodu… 1000 lidí 1000 variant a potřeb. Nemám co víc k tomu říct. Tohle vlákno je o ničem. Každý si myslí že jen to jeho je alfa omega pravda a přitom většina lidí tady ani nemá tušení jakým způsobem a na jakých kritériích probíhá návrh a konstrukce jednotlivých motorizací potažmo převodovek a jejich kombinací… Zbytečně tady ztrácím čas, už mě to fakt nebaví. Ať si každý jezdí čím chce, ale taky ať si uvědomí souvislosti a důvody proč ta a ta věc je tak jak je…

                              Ještě dodám, že nájezd je z hlediska motorizace nic neříkající údaj sám o sobě, záleží v jakých režimech se ten nájezd uskutečňuje. Motorově 300t km není problém, pokud se k tomu autu člověk chová slušně a umí jezdit. Někdo to svižnější auto prostě nepotřebuje, na třeba dvě cesty ročně na dovolenou. Jo a není pravidlem že větší auto je bezpečnější.

                              S tímhle vláknem končím, to se raději budu věnovat něčemu užitečnějšímu.

                              0 0
                              • RomanH  

                                To bezpeci jsem vztahoval hlavne na ten vykon – ten se Ti muze pred predjizdeni hodit. A co se tyce pomeru velikosti auto / vykonu motoru / bezpecnosti, tak tu padla hranice 100t Kc, cili se bude jednat o stare auto. Myslim si, ze to kultovni Ostravakovo Mondeo bude vetsi, vykonnejsi a bezpecnejsi, nez Pavkovo HTP, byt mu to zase politicky mysli.

                                Netroufnu si (neznam) porovnat naklady / poruchovost u Mondea, to je vec druha.

                                0 0
                                • alinceb  

                                  Mondeo je hlavně pro požadovaný parametry úplně zbytečný a i ten trotl z Ovy tu píše, že by volil Focus. Já bych to asi řešil stejně, navíc s ohledem na to, že škodovky se reálně nejvíc kradou (bez ohledu na stáří a výbavu) a ojetiny jsou dražší.

                                  Focus Combi s 1.6 benzínem = zn. IDEÁL.

                                  0 0
                                  • McBlacky  

                                    škodky v ceně kilo v bazu tzn reál 70–80 se už nekradou

                                    0 0
                                    •  
                                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                      0 0
                                    • alinceb  

                                      Už jsem to několikrát zmiňoval – tchánovi chtěli na podzim ukrást 8 let starou Oct I Tour 1.6MPI totální holátko (centrál bez DO, bez rádia, bez čidel, vzadu švihadla, plechový kola). Kradou se prostě všechny, obzvlášť tady v LBC…

                                      0 0
                                  • OstravakTu  

                                    Trotle,chce benzin,tak bych mu doporucil focus-benzin. My mame mondeo naftu,ptz jsme pocetna rodina a mame rocne velky najezd. Az se manzelka vrati po materske do prace a budem resit druhe auto,jedine benzin,nebo lpg. Nafta se vyplati opravdu pri delsich jizdach a dalkach. Proboha vzdyt ja jsem mu tu ani jednou necpal mondeo v nafte,co to furt krakate??

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      ani ten focus nemusí být jistota… dva znamý v tom zahuželi snad třicet litrů kvůli elektrice. S tim se prostě musí počítat.

                                      0 0
                                      • zdenal8  

                                        Je to kus od kusu. Jako každý auto. V rodině máme ty focusy dva a s elektrikou no problem. Jeden standart a druhej má v elektrice kde co. Dokonce mu i zatáčí světla.

                                        0 0
                                    • alinceb  

                                      Ty opravdu neumíš číst. Teď se to potvrdilo…

                                      0 0
                            • Nikovlas  

                              Ta shoda mě nesmírně těší. Jen k tomu poslednímu odstavci bych podotknul – pokud člověk počítá s nájezdem 5000 ročně, tak při případném prodeji bude vždy rozhodující stáří a ne nájezd – čili nepotřebuje držáka, co dá motorově 300k – vždyť 100k to bude mít po 20 letech – to je podle mě už dost „delší“ doba. Při takovym nájezdu podle mě rozhoduje spíš náchylnost na takové ty vady z „neježdění“ – rez a podobně – auto prostě nebude oježděné, ale staré. Nenapadá mě žádnej příměr (v autech se moc nevyznám) – ale k čemu mu bude nezničitelnej motor, když to bude po každých 10k km vozit na vyvaření podběhů, které reznou kvůli konstrukčnímu chybě. Stejné auto by přitom pro někoho jiného mohlo být supr, protože za ty 2 roky najede 100k a podobná oprava je pak pakatel.

                              0 0
          • Martin  

            co nám dali jako služební auto, s tím musíme jezdit. ale už jsem si zažádal o lepší

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • mr.antik  

        Za tohle ale to auto nemůže. Buď se měl kámoš lip učit nebo musí držet krok

        0 0
        • maajkee  

          Vzdělání a auto nemá žádnou spojitost, alespoň v membrány okoli to nefunguje. Většina vysokoškoláků dela práci kterou zvládne člověk se zakladkou a jezdej v ruznych srotech, naopak mam spoustu "jen vyucenych " jednoho dokonce jen se ZŠ a jezdej krásnejma autama. Peníze nevydělá vzdělání ale umění bejt tam kde jsou peníze a umění dělat s lidma.

          0 0
          • mr.antik  

            Samozřejmě je to tak… spolužak co stěží odmaturoval má třeba velkou autodopravu, některý holky se dobře vdaly atd.. Bylo to myšleno obrazně… ale to auto ani vývojáři skodovky za jeho trauma za to nemůžou. Já jsem třeba rád že služebáka nemám a nemusim nikam jezdit :-)

            0 0
      • goofy  

        To má kámoš smůlu, že se neumí sklidnit a přizpůsobit se ne moc výkonnému autu. Možná má jezdit ve svém, když mu Fóbia nevyhovuje.

        HTP je na houby motor, ale když se s ním jezdí na co je určený a moc se ho nehuntuje, tak moc není problém (až na ten hnusný zvuk). Kámoš má nalítané v F1 hovnotopojede už 300000 a kromě nějakého běžného spotřebáku a zapalovacích svíček auto drží.

        0 0
    • JMT  

      HTP ve Fabii funguje uplně v poho a na daný nájezd se jedná prakticky o ideál. Spotřeba je nízká, když jedeš adekvátně a brzda provozu určitě nebudeš. Jasný, na 5 lidí a 5 kol na střeše to dlouhodobě není, ale občas to taky chroupne. Co se týče spolehlivosti jak samotné Fabie, tak motoru HTP, obojí je uplně v poho. Za daný peníz určitě pořídíš spolehlivější a s nižšími náklady fungující Fabii než Mondeo. Mondeo je auto naprosto jiné kategorie a s naprosto odlišnými nároky na servis…to že na to lidi kašlou a je jim jedno že to má vakly na podvozku, nechladí a svítí půl palubky chyb je věc druhá. Spotřeba HTP a naftového Mondea při eko jízdě a běžném obsazení bude stejná, nebo nižší u Fabie.

      0 0
    • Jenda2032  

      Otec má Fabii 2003 htp nalitano poctivých 75 000 km. Krom běžného servisu se měnil pouze vadný střed výfuku, do té doby stále spolehlivé..

      Když řídím já, mám dojezd 600km na 40 litrů a to valím 2–3× týdně 150km na dálnici ve 4 lidech..

      0 0
    • Pán z Dubu  

      Festovní prý je Mazda 2 – to dosáhneš tak na r. 2007, u Dacie Sandero na 2010, u Focusu 2007 a asi bude přelítaný. Pokud nemáš stěhovací ambice, auto velikosti fábie, clia či puntocorsy mi přijde na 5k/rok lokálních pojížděček adekvátní. Na jak dlouho to auto plánuješ? Zpřesni parametry, ať se dozvíš něco pro Tvůj výběr auta přínosnějšího, než jen názorovou nesmiřitelnost.

      0 0
      • mr.antik  

        Z levnych aut klidně starši kombik Stillo nebo treba suzuki Liana, samozrejmě určity motory. A jezdiš skoro zadarmo, ale zas neumi to opravit každej jouda, všecko má něco

        0 0
    • kejmi  

      Znovu děkuji všem za přínosné rady… Fakt jsem nečekal, že se to tu takhle parádně rozjede. Auto bych nerad měnil jak ponožky (viz stávající Saxo – 14 let). Rád bych, aby mi posloužilo těch 10 let. Jak jsem psal – nájezd cca 5.000km za rok. Jedná se o občasný nákupy po městě, nějaký ty víkendový pobyty po ČR. Žádný dálnice (s mým nájezdem nemá cenu kupovat známku…). Do Saxa po vyndání zadních sedaček nacpu 2 kola, zavazadla, cestovní ledničku a je po střechu nacpaný… vejde se to, ale je to jak ježek v kleci. Zatím jsme dva, ale plánujeme potomka, tak bych rád něco většího. Ta fábka HTP byl vyloženě jen nástřel, o autech vím kulový, jak jsem již psal. Potřebuju spíš pošťouchnout jaký motory jo/ne… u tohodle se srala elektrika atd.

      0 0
      • MaPa  

        S potomkem a žádný dálnice jo? No jak myslíš, ale těch pár stovek za známku se ti v nákupu/provozu auta fakt ztratí…

        0 0
        • Nikovlas  

          Tak zase… 5000 km – to dá za benzín nějakých 10k, za povinný tak 2k, pár tisíc za nějakej servis a 1500 za známku – může to být třeba 10% nákladů, když nepočítám amortizaci… není to úplně zanedbatelná položka… Ale taky se na to můžeš dívat tak, že přes větší část republiky jede třeba jen na 3 víkendy v roce – pak tě ta známka vyjde 500 na víkend – v takovém případě bych si ji taky nekupoval.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • petrx  

      Co třeba citroen c5 na hydropodvozku? do 100tis by se daly myslím sehnat dobře zachovalé kousky I generace.

      0 0
      • McBlacky  

        to určitě :)

        0 0
        • JMT  

          Volil bych nejsilnější možné motorizace v plné výbavě a s automatem. Ideálně dovoz a co nejstarší ať je sranda uplná.

          0 0
          • McBlacky  

            hdi biturbo :)

            0 0
            • JMT  

              Už přesně nevim jak to bylo, ale ke konci byla nějaká 125kw verze která byla biturbo a ta celkem fungovala, snad nějaká starší 2,2 byla šílená, ale turbo měla snad jen jedno. Tou 125kw bitirbo verzí jsem tenkrát jezdil a zátah byl naprosto brutální a problémy nebyly.

              0 0
              • kesu  

                Já myslím, že průserová byly nějaká 2,7 nebo tak něco, jezdilo to pak v kde čem. Ale ta 2,2 táhla pěkně, jen co je pravda.

                0 0
    • kesu  

      Máme doma benzínovou C4 VTS třetím rokem a nic tomu není. Veškerej servis stál dohromady asi 15 tis. Kč (vzpěry kufru, ročně olej co tam má bejt, rozvody s pumpou po koupi, nějaký drobnosti a kapaliny). Klidně bych tu C4 doporučil, dřív bych o to neopřel ani kolo, ale když vidím co stojí servis tak nechápu, jak se tam vůbec uživěj. Když jsem to dvakrát odvezl do servisu kam vozím ostatní auta (MB), tak mi vyměnili olej a nějaký drobnosti a ohledně placení mi řekli, že to nestojí za to plejtvat papírem na tiskárně…

      A navíc je s tím docela sranda jezdit, je to takový docela roztomile silný a má to velmi dobrý brzdy a olejovej klasickej posilovač. Sedadla jsou ale bídny a ta převodovka, to je teda věc..

      Otázkou je motor, protože francouzskej dízl bych nechtěl ani zadarmo a ty 1,4 a 1,6 nijak asfalt netrhaly..

      0 0
      • mr.antik  

        Proč ne francouzkej diesel? Ne že bych to chtěl ale některý mají celkem dobrou pověst co se týká životnosti

        0 0
        • kesu  

          Ale jo, některý HDI byly snad nesmrtelný, to je pravda. Ale dneska je to jenom ta 1,6 a to je prostě hodně naturbenej motor s naprosto minimálním rozsahem otáček a velkou turbodírou. To mi prostě nesedí.

          Nicméně u auta téhle kategorie (tedy malý nebo nižší střední třídy) v ceně 100 tis. kč a malým nájezdem bych bych diesel vynechal vůbec.

          0 0
    • Pán z Dubu  

      Clio grandtour je (ve své třídě) na dost velkém rozvoru – má dost velké zadní boční dveře vhodné pro nakládání i místo na zadních sedačkách, vzadu dělený sedák i opěrák, 5. dveře nemají nakládací hranu. Dovnitř se vejdou 2 lidi + 2 kola jen s vyndaným předním kolem, nebo 3 lidi + 1 kolo. Jeho atmosférický 1,2 motor se už nějakou dobu dělá (bez nutnosti soustavného flastrování průšvihů). Příjemná je velká nádrž. Časté auto, se kterým se setkává každý neznačkový servis.

      0 0
    • scota  

      Za 130 000 Kč máš Octavii 1,6 benzin v metle a na hlínách ;-)

      https://ojetevozy.toyota.cz/…il-vozu.html?…

      0 0
      • Johnnyxjr  

        Ty kilometry urcite sedej

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • McBlacky  

        to je haluz. Za půlku možná :)

        0 0
    • l.bily  

      Bavim sa na tom jak tu kazdy moc rozumie autam, ja mam osobme BMW F11 530D a auto pod 200kw sa mi zda ze hovno jede, ale ked proste nekdo chce auto s 50 kw a tvri ze mu to staci, tak mu nebudem vnucovat moj nazor, nech si kazdy kupi co chce a zvlast na 5000km rocne, ci kupi litr alebo stvorlitr, tak je jedno,

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • tomfree  

        Tohle mu fakt pomůže s výběrem vozu.

        0 0
        • l.bily  

          vybrat si musi sam, aj tak to skonci tak ze pujde do AAA a tam kupi na rady predajcu to co sa predajcovi bude zdat pre neho najvhodnejsi, presne takeho kamarata mam co sa im este priznal ze nerozumie autam. Ja osobne by sem mu oporucil hlavne nech najde nejakeho dobreho znameho kto sa temu rozumie a snim pochodil par vytipovanych kusu a sam bude vediet co chce.

          0 0
          • pepek  

            A jak mu v tom pomůže to, že teď už konečně ví, že l.Bílý má osobně BMW F11 530D?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • mr.antik  

        Třeba na mých nejčastějších trasách jede 50kw uplně stejně jako 200kw

        0 0
      • JMT  

        Takže ti to jede nahovno, nebo si to vočipoval ? :-D

        0 0
        • kesu  

          To máš fuk, stejnak to má interiér z oktávky. Akorát je to menší:D

          0 0
    • ELx  

      Potřeboval bych radu. Mám v plánu si koupit nějakou 4×4 na skákání kolem komína, práce a v zimě do sněhu. Cena 50 až 100.

      Má smysl pořídit si nějakého Forestera? Na co si dát pozor?

      0 0
      • Stingray  

        Rez, diesel a turbo. Sežeň si nějaký SG a budeš spokojenej. Ale moc jich k sehnání není.

        0 0
        • ELx  

          https://www.sauto.cz/…er/160013436

          Něco takového?

          Je lepší automat nebo manuál?

          0 0
          • Stingray  

            Tohle vypadá velmi slušně, škoda toho automatu. Automaty ve starých Subaru jsou bezproblémové, ale jen čtyřrychlostní. V dvoulitru to není žádný trhač asfaltu, ale na pohodovou jízdu fajn. V terénu možná i lepší než manuál. Ale na fajnový svezení a driftování to chce manuál :-)

            0 0
            • McBlacky  

              U auta za kilo mluvime o stesti pokud jde o primerene svezeni. Trapit to driftama a nejakou hranou je pomerne rychla smrt. 16let stary auto je odjety.

              0 0
              • ELx  

                Tak kolem komína nebo lesem na stavbu asi úplně nepotrebuju driftovat :-)

                0 0
                • McBlacky  

                  To bylo na kolegu vyse. Zase takovej vyjezd z lesa bokem po louce, to zvedne naladu ;)

                  0 0
              • Stingray  

                Já to netrapim, sem tam se sklouznu po sněhu, nebo na louce. Ono ani těch 92 kW na asfaltu neutrhnes. Jinak Forestr je neuvěřitelně bitelny auto, to schytalo už takových ran, 400 tis na hřbetu a furt jezdí a jezdí.

                0 0
                • Janes  

                  A čím ho mlátíš?

                  0 0
                  • Stingray  

                    Naposledy dostalo na zadní blatník vozíkem, který se mi zlomil na sněhu a sesunul jsem se na něj.

                    0 0
            • ELx  

              A zvládne ten automat v pohodě i prives?

              0 0
              • slezah  

                Řekl bych, že v pohodě. Bratr měl Outbacka se stejnym typem převodovky a problém nebyl.

                0 0
              • Stingray  

                Dokonce je na přívěs vhodnější, člověk netrápí spojku.

                1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.