• Imroman

    Ahojte. Uz cca 2 mesiace mam novu Rebu a nabehal som na nej cca 1800 km. Problem je v tom, ze som v nej este nemenil olej pretoze v navode je pisane ze sa ma manit po 100 hod. jazdenia. Ale teraz som si prebehol forum a dost ludi tu pise, ze sa ma prvy krat menit po 200 km…ale o tom sa v navode nic nepise a nenasiel som to ani na stranke rock-shoxu? Ako to teda je? Je mozne, ze by som ju mohol nejako poskodit? Kazdopade ten olej idem menit…

    0 0
    • Trojci  

      Já jsem v RVL nechal měnit olej po 500 km.. servisák říkal, že u některejch vidlic tam oleje je dost, u některejch málo – prostě to na výrobní lince střílí od boku.. :(

      0 0
    • prodi  

      Reba Race, najeto 2000, bez problému, nic jsem neměnil, nedoplňoval, funguje skvěle, do servisu půjde, až se neco po.ere, jako všechno ostatní (zatím není důvod)

      0 0
      • Imroman  

        Dobry pristup…len ci sa to tym ze to oddalujeme nakoniec neposerie :)

        0 0
        • prodi  

          všechno se jednou pos… :) Jen nechci dávat něco do servisu, když není důvod

          0 0
      • jecnak  

        Delas to takhle i s olejem v motoru auta?

        0 0
    • Neddy  

      To, že by se měl olej vyměnit po 200 km, jsem také četl. Myslím že to bylo v návodu k vidlici Marzocchi DJ. Ale ještě jsem také neměnil… na km se to spočítat nedá, protože nemám tachometr a jezdím z kopce dolů… :) A mám ji už skoro rok, tak nevím kdy vyměnit olej. Tlumí to stále :)

      0 0
      • Imroman  

        ale v navode k RS sa o tom nic nepise…len, ze po 100 hod. jazdenia by sa mal pravidelne menit

        0 0
    • fireman01  

      Ja mam na rebe najeto zatim asi 3800 km a no problem vse chodi v poho oleje je zatim dost a neni ani nejak znecisteny takze zatim nemam duvod menit az to zacne hur chodit tak pak to vymenim… menit po 200km mi pripadne zbytecne tot muj nazor

      0 0
    • pitos  

      Taky nevidím duvod měnit tak brzo. Tak možná jen kontrola jestli je vše v pořádku,dost oleje. Olej jsem vždy měnil tak max. jednou za rok. Momentálně mám novou rvl a asi ji jen za pár týdnů vevnitř zkontroluji a oil vyměním až příští rok. Jinak neřešit nesmysly a jezdit,až se něco posere tak potom servis.Tak to dělám alespoň já.

      0 0
      • fireman01  

        souhlas :)

        0 0
      • Burizon  

        Tak tak, moje Reba má zhruba 5000 za sebou a taky bez jakéhokoliv šťourání se v ní. A chodí furt skvěle, všichni mi ji závidí :-D

        0 0
    • mosquito  

      taky vaham jestli to vymenit nebo ne, 2tis km na krku (coz odpovida i tem 100hod) ale zase bych to radeji menil po zime, ale to je jeste aspon tak 3tis km :( … no a hlavne sem linej to tam odnyst, doma to menit nebudu – s tim sem uz rozhodnutej

      0 0
      • fireman01  

        pokud ti vse fachci jak ma tak si myslim ze to vydrzi do toho pristiho jara, ono manual je nekdy nutne brat s rezervou nerikam ze se jim clovek nema ridit ale myslim ze se nic velkeho nestane pokud tech 100hod natahnes aspon u moji vidle v klidu

        0 0
        • omar  

          Záruční podmínky: Po ujetí 300km nebo po 30 dnech je majitel povinen předložit vidlici/ZT k provedení garančního servisu servisnímu centru RockShox nebo distributorovi RockShox pro ČR. atd atd..... bez zarucaku to nejde a pokud nekdo neda razitko ze byla na servisu po 300km nebo do 30dnů tak taky ne

          0 0
          • pitos  

            To jako že přijdu o záruku?

            0 0
            • kubad  

              Jo to jako že ti nemusí uznat záruku! Nechápu proč to řešite, když koupim kolo tak s ním taky musim po pár stech km na garanční prohlídku. Tak čemu se divite, že to stejné se ma udělat u vidlice. Ano asi to není potřebu možná dokonce zbytečně, ale výrobce to chce a hotovo.

              0 0
              • Imroman  

                hmm..to uz mam smolu :( Aj tak som ju kupoval cez cesky e-shop a posielat ju niekam sa mi teda vobec nechce :)

                0 0
              • pitos  

                No,ja se nedivím jen se ptám a je mi to jedno. Na garančky nechodím,bike si stavím sám,nebo nákup přes net. Servisy nemám moc rád a je to až moje poslední možnost,využívám je jen v opravdu krajních situacích. Ale to je můj přístup,ostatní ať si tam chodí třeba i foukat kola:)

                0 0
          • Imroman  

            Ibaze nic, kde by taketo daco bolo napisane som s vidlou nedostal (kupovana cez kupkolo).

            0 0
          • fireman01  

            ja kupoval vidli minuly rok a nic v takovem zneni v zarucaku neni …

            0 0
          • mosquito  

            GTcko to ma v zarucnich podminkach dokonce na cely bajk, ale nevim jak moc to hroti, radeji sem to na garancku dal a do RS vidlice nekoukali, jen se podival jestli chodi :)

            0 0
          • Pebe  

            přesně tak mi to bylo řečeno prodejcem, po výměně oleje jsem dostal razítko do záručáku.

            0 0
    • Jogador  

      Vloudim se do tohoto theatru s mým dotazem, chci vyměnit olej u mého Recona, a chtěl bych se zeptat jaký olej mám koupit, jakou hustotu a tak, když nechci kupovat ten drahý speciál… děkuji

      0 0
      • Neddy  

        Já tam leju co má táta do vidlice na motokrosce :-) Ale to bude myslím taky ten speciál :-D

        0 0
    • Bully  

      Asi tady budu za totalniho barbara, ale Rebu jsem mel uz origo na biku. (Koupeno na konci r. 2005, Reba model 2006). Kupoval jsem ho par set km odsud, takze garancky a spol. jsem neresil pres prodejce. Ptal jsem se v par servisech a vsude me uklidnovali, ze pokud bude vsechno fungovat, mam vidli nechat prohlidnout klidne 1× za rok. Coz jsem udelal, ± presne 1 rok, ± 6500 km na ni, vsechno OK. Jenom je vidle po servise o neco citlivejsi.

      0 0
    • Imroman  

      Tiez by ma zaujimalo, ci najeko poznam (teda okrem toho, ze ju otvorim…na to si ozaj netrufam), ze je tam malo oleja, alebo ze je ten olej spinavy a pod. Poznam to nejako na funkcnosti tej vidli?

      0 0
      • martt  

        ak sa zacne zadierat, to poznas, ale to je aj dost neskoro (chyba mazaci olej). Pripadne ak bude blbo tlmit.

        Do nasich vidiel (Manitou) davame kazdych par mesiacov mazaci olej (na tri miesta, praca na 5 minut) a raz do roka vymenime tlmiaci olej (dalsich 5 minut).

        0 0
    • Paja  

      Tech 100hod. ma RS v manualech napsany uz leta, ja se nedonutim k vymene oleje vickrat nez 1× rocne, coz je cca 5000 km(= 250hod.) a zatim (pres 30000km – 6 let) je vse o.k. a to vcetne puvodnich tesneni. Drivejsi 1. vymena oleje se u doporucuje proto, ze u nove vidlice se v zaberu muze ten olej „zaspinit“ driv nebo nekdy neni z vyroby spravne mnozstvi oleje.

      0 0
    • dedasurovec  

      mam na rebě najeto cca. 1100km, chtěl bych vyměnit ojel, existuje nějaký dobrý návod jak ho vyměnit, doma na to podmínky mám, jen zkušenosti ne

      0 0
      • Seadat  

        Copak bys chtel simte vysvetlovat?? odsroubujes MControl, vylejes olej a pak nelejes novej –  ale pokud ses natomtakhle  radsi si to zaplat v servizu :-D he he he :-D

        0 0
      • Seadat  

        jinak treba moje reba po 1800km prestala tesnit -  novy tesneni vespod vnitrnich nohou -  nahrazeno Xkrouzkem a uz drzi zase skvele. Je to otom jak se jezdi, jak mate zamklej MC atd atd taky to neni kdovijaka kvalita takze se s defekty musi pocitat :-D

        0 0
        • dedasurovec  

          ok, tak to je v pohodě, jak se mění olej v motion control jsem věděl, ale myslel jsem, že se má napoprvé vyměnit v nohách, a tak sem se ptal jak rozebrat vidlici a kde to dolit, ale pokud stačí jen v motion control , tak to je v pohodě:-D

          0 0
          • pepek  

            V nohách taky. Zkus hledat na netu, ti od Rock shox tomu celkem rozumí, myslím.

            0 0
            • dedasurovec  

              jnj, ale žádný vánod jsem nenašel

              0 0
              • kubad  

                servisní manuály na stránkách RS ti nestačí? tam je to celkem po lopatě včetně obrázků

                0 0
              • pepek  

                Zkus toto:totok

                0 0
                • dedasurovec  

                  už jsem dostal seriozní odpověď od lišáka:-D

                  „Tou zátkou vpravo nahoře se dostaneš k tlumicímu oleji. Mazací olej z obou nohou Ti vyteče ven, když vyšroubuješ šrouby na spodku nohou. Spolehlivě to vyteče, když vyndýš vnitřní nohy z vnějších. Na noze s tlumením (pravá) musíš silnějším cuknutím vytáhnout štelovací knoflík, aby ses dostal k šestihranu, kterým šroub vytočíš.“

                  0 0
    • AAA7  

      Když mluvíme o 1. výměně oleje, koupil jsem cube s rebou sl a mám najeto už asi sto kilometrů. Ve dvou stech ho chci dát na garančku a chci se zeptat, budou mi teda měnit olej ve vidli nebo to se do garancky nevztahyuje? Díky předem za rad

      0 0
      • dedasurovec  

        podle mě ne ale nevim jistě. Já jsem si nechával na garančce zvednou zdvih.

        Tak mě napadá, že já tam budu mít vyměněný olej určitě, tak to je supr.

        Jen u motion control by to chtělo vyměnit

        0 0
    • stumf  

      První výměna oleje se provádí hlavně z důvodu nečistot, jak vidlice pruží…tvoří se v oleji hliníkové mikro částice a olej změní barvu a vlastnosti. Když jsme po sezoně vyměnil olej v marzoschi co jsem měl byl uplně černý, o rok později když jsem po sezoně menil olej v rebě..byl naprosto v pohodě a v servise se mě ptali zda jsem na ní vůbec jezdil. Prostě záleží na výrobci a na tom jak kvalitně to vyrábí. Jinak co se týka manitou ta v 9 z 10 vidlic je málo oleje..projevuje se to takovám cvakáním nebo špatným lockoutem.

      0 0
    • jan 2  

      Ano hlavně dodržujte záruční podmínky , prodejce Vám pak jistě snadněji vyjde vstříc s reklamací – hlavně u výrobků které dodává všemi spotřebiteli jistě ověřená značka CykloŽitný

      0 0
      • Pavel100  

        tohle bylo myšleno jak?

        0 0
      • Lombardoo  

        Cykložitý ,ověřená značka jooo

        Hmmm  a že by člověku s nečim vyšli vstříc…  Hmm zajímavé

        Kam na ty bláboly chodíš???

        0 0
        • Pavel100  

          No čekám na odpověď jak to ta kočka myslela a stále nic.

          A když už tady řešíme výměnu oleje po 200km.....třeba DT Swiss u vidlic nepožadují žádnou výměnu oleje po 200km ale až servis 1× za rok.

          0 0
          • Lombardoo  

            To víš ,čím časteji vidli rozebiráš,tím víc se ničí těsnící kroužky nebo manžety .no a z toho plyne že se budou muset měnit = další peníze pro servis

            výměna je blbost,jezdil sem duke xc 2004 a olej sem menil teprva minulej rok,popravde sem po 300km jen doplnil olej ,rika se nez se dostane do vsech koutu vidle a nasaknou nekery mista muze dojit k poklesu hladiny"resil sem driv neco podobnyho na forech mimo cr",(no nekdy se rika ze lepsi nez dolejt novej do staryho je lepsi ho vymenit,tak to asi myslej tou vymenou). anebo pri prvni vymene nacnou tesneni,aby pak meli v servisech co na praci jj

            0 0
            • Pavel100  

              Jenže ti „.......“ to mají v záručních podmínkách a určitě ještě v autorizovaném servisu. Samozřejmě že je to blbost (tu výměnu mohli udělat přímo ve fabrice při výrobě a vidlici prodávat zákazníkům v pořádku, pokud by někde tekl olej to se pozná vidlice je potečená všude kolem)…taky už si RS nekoupím a raději došetřím na lišku.

              0 0
              • kubad  

                no tak tam se ti ten servis prodraží ještě víc, pokud chceš záruku a budeš posílat na servis k dovozci :-(

                ale jinak nic proti Fox-ce

                0 0
                • Pavel100  

                  Jo já vím 1× za rok v servisu.

                  Potřebuju poradit s Rebou.....olej z Lockoutu mi zateče do mazacího oleje mezi vnitřní a vnější nohy, tzn. přestane fungovat Lockout a také vidlice má potom omezený zdvih vlivem toho, že je tam moc oleje (hydraulický špunt).....zkoušel jsem to rozebrat ale objeví se to někdy po 1 vyjížďce a někdy po více. Budou to vadné o-kroužeky jak chodí pístek v pravé noze(odskok) vnitřní nebo vnější nebo je to něco jiného (např něco v Lockoutu co to protlačí dolů?). Díky, lidově řečeno už mě to „…“:-)

                  0 0
                  • Lombardoo  

                    k tomu ze tu vymenu mohli udelat ve fabrice– prosimte blbost za prvy tam makaj tkzv na bezicim pasu a vidli testnou jesi je ok,je jinak nejde do prodeje.

                    bohuzel se samozrejmne stava a nejen u vidlic ze unik oleje se muze projevit az po nejake dobe ,material si poradne sedne a objevi se nejaka netesnost......  vetsinou pri preprave kdy vidlice nebo jinej dil vykona pohyby ve vsech smerech,samozrejmne prodejce by to mel zkontrolovat nez to proda koncakovi.

                    a do servisu uz nejdu co si neudelam sam to nemam,a zku.vit to jako servis umim taky..

                    Hele pavle k ty rebe.. Ja si osobne myslim ze mas nejakym zbusobem poskozeny o krouzek,rek bych ze ti tam nekde vznikla netesnost ,podle toho co pises bych rekl ze to muze byt i nejaka mikrotrina ci co v tom krouzku ,cimz se nejspis protlaci olej skrz..(pouzivas spravnou hustotu oleje do lockautu?? a nezapominas mazat krouzky pri sestaveni zpet???)

                    jeste bych mozna skontroloval celej lock aut.. rek bych ze taky mozna pri urcitem nepresnem otoceni loku muze byt nekde naky kazitko,nemuzu rozepsat nevim jakou rebu mas a nemam u sebe zadnou potrebnou literaturu. take to muze byt tlakem vzduchu (pokud tam je)

                    0 0
                    • Lombardoo  

                      Nekdy si rikam ze budu za drobaky zkupovat takovy ty sroty a vadny vidle a stourat se v tom tak dlouho az na to pridu.

                      proc nema nikdo nekde zasity stary duke ve sklepe vzal bych vse???za nejakou tu stovku snad lepsi nez do popelnice

                      0 0
                    • Pavel100  

                      Já to myslel tak, že ty vidle mají jít přímo z pásu už v pořádku a ne to bouchat a pak to řešit servisem po 200km.

                      Taky to vidím na o-kroužky, oleje a vše je ok, kroužky právě taky aspoň vypadají, vidle má najeto 1000km model SL.

                      0 0
                      • kubad  

                        až teď sem si všiml té otázky, popsané už to máš jak píšeš pravděpodobně těsnění, ale možností je víc, rozebrat a skontrolovat.

                        0 0
                        • Pavel100  

                          jo vpoho, rozebrané to bylo 2× a jednou se to objevilo po 20km a jednou to vydrželo 100km.....ještě spíš dotaz na ten lockout.....není tam nějaká funkce, že by to mělo nepatrně propouštět a tak to netlačit dolů na těsnění tak moc? (při lockoutu cca 0,5cm až 1cm chod) – mám ten lock dost tvrdý jako třeba u Manitou R7 nebo Skareba …taky nevím jestli to děla vnější nebo vnitřní okroužek.

                          0 0
                          • kubad  

                            s tím mechanismem locku se toho bohužel moc dělat nedá ten se tuším mění celý.

                             
                            0 0
                            • Pavel100  

                              Mrknu na to jak bude čas, se to právě neprojeví hned.  Na zimákovi mám Suntoura XCR a ten už má svůj obvyklý teralogic při této teplotě:-)

                              0 0
                              • Lombardoo  

                                proste fakt jen prekontroluj tesneni ,popripade pokud mas jiny rovnou pretesni.lock se myslim taky meni kus za kus,ale preste se da rozdelat,blbe a castecne to de.

                                hele neabsolvoval si pri zavrenym lockoutu nakej brutalnejsi naraz??? mohlo se tkzv svliknout tesneni nebo porusit…

                                pak dej vedet jak to dopadlo

                                0 0
                                • kubad  

                                  reba by s tím něměla mít problém i když skočíš ze zamklým lockem tak by se měl max otevřít

                                  0 0
                                  • Lombardoo  

                                    jj mel by se otevrit,pokud je plne funkcni a vporadku.ale nahoda je sv..

                                    navic mel neznamena ze ma

                                     
                                    0 0
                                    • Pavel100  

                                      Lock funguje normálně, když tu vidlu složím tak je vše ok…vidlice funguje, lock funguje ale jak začne olej protékat tak to se pozná hned na locku že prostě začíná čím dál více chodit a naopak to omezuej zdvih. Chlapi dík, mrknu na tu potvoru jak bude chvilka času!

                                      0 0
                                    • Lombardoo  

                                      Achjo heledte nemel by nekdo nakou vidli k prodeji du tu moji znova hodit tomu technikovi co mi ji tkzv delal ,myslim ze uz ji nikdy nedaj dohromady s jejich pristupem ke kvalite prace,anebo ji tam nekomu strcim do specialniho otvoru XD.

                                      no a jaksi budu rad kdyz budu moct zase dal pres zimu jezdit,

                                      mno a tlumic mi vratili s tim ze nejde opravit „po 1mesici“ ,doufam ze aspon na nem zimu dojezdim

                                      vysledkem je ze uz nikdy servis…

                                      a ja blb si rikal ze na to nemam cas se s tim servisovat tak to hodim nekam kde to rychleji udelaj za mne …  NO asi sem mel nakou slabou chvilku

                                      0 0
                                • Pavel100  

                                  nejsem si vědom:-) co by to mohlo znamenat že by odešlo těsnění na locku nebo to dole ?

                                  0 0
                                  • Lombardoo  

                                    no odkud kam ti tece olej ??teda preteka???

                                    tak kde by to tesneni asi tak mohlo bejt???

                                    hele kdyztak kouknu doma do manualku a cervene zakreslim pak hodim foto

                                    0 0
                                    • Pavel100  

                                      míchají se mi dva oleje do sebe:-) jeden z locku a druhý mazací(vnitřní – vnětší nohy) takže to vidím na ty 2 o-kroužky ale kdyby to náhodou mělo být něčím jiným tak bych to rád věděl

                                      0 0
                                      • Lombardoo  

                                        chvilku mi to potrva stahuju 5.45 gb dat servisnich manualu a popisek .. vypada to ze budu s jednim klucikem opravovat vidlice atd.. sam

                                        takze hned jak bude cas na to kouknu.

                                        ted resim svoji vidli a tlumic,tlumic bude asi uz jen na dojezdeni…

                                        a na vidli nevim kde schanet dily je trosku starsi model :-(

                                        0 0
                                      • BigDog  

                                        Je to jednoznačně o-kroužek co těsní kolem pístnice. Je nutný koupit kroužek z matroše NBR. Já poprvé koupil u „odborníků“ kroužek z materiálu Silica120 a ten šel hned do kytek.

                                        Tady jsou nějaké tabulky a kontakt na celkem dobře zásobený obchod:

                                        http://www.guma.cz/o-krouzky.htm

                                        Dá se tam sehnat i ten gumový břit do MC co těsní otáčení středního dílu locku.

                                        0 0
                                        • Lombardoo  

                                          jj souhlasim s tebou melo byto byt ono ,anebo dobrej vyber maj v Praze sterboholech,ta­kovej zelenej domecek pobliz nakupniho centra europark… vidim ted z okna.

                                          ja bych mel malej dotazek nemuzu prijit na to odkud mi z reboundu tece olej,mam duke sl.tesneni se zda v poradku ale stale tece a celou patronu nemuzu splasit.. ani nechci vedet kolik by mohla stat.

                                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.