• chyna.cz

    před pár týdny jsem si koupil pláště Schwalbe Rocket Ron Performance 26×2,10 a zadní plášť moc nevydrží. dávám mu ještě tak měsíc a budu ho měnit za přední. to se mi zdá na plášť za 500 docela málo. čekal bych od něj aspoň jednu sezonu. snažím se co nejvíce nesmykovat, ale když člověk jezdí jako v autě „brzda-plyn“ tak to občas prosmykne. poradí mi někdo jaký jiný pláště z tvrdší směsi, který zas nebudou mít 1kg.

    pokud možno i něco, co by šlo kombinovat s předním rocket ronem, který je OK

    0 0
    • GaGy  

      Já mám Racing Ralph a taky ten vzorek docela letí.. To by mi ani tak ale nevadilo jak to že se v tom plášti dělaj lehce díry a pak je to samej defekt. Můj další už asi nebude schwalbe

      0 0
      • karliner  

        Já mám na Racing Ralphech EVO Triple Compound 2,1" najeto přes 6000 km včetně řady maratonů a nic podobného nepozoruji.

        0 0
        • maajkee  

          protože ti je skoro dvakrát víc let a přeci jenom asi budeš mít o něco víc zkušeností jak se vyhejbat defektům ;) co, není to možný? :)

          0 0
          • karliner  

            možný to je

            0 0
          • duk  

            A jak odůvodníš to, že já s nima mám úplně stejný zkušenosti :-D

            BTW: Rocket Rony mám teď v 2.1" USTčku na biku a vypadá to že s výdrží to opravdu nebude moc slavný.

            0 0
        • mawrhis  

          to mi snad vyfoť jak vypadá tvůj vzorek. mám na RR 1500 a víc než dalších 1500 nevydrží

          0 0
          • duk  

            To je zajímavý já jsem zadní RR vyhazoval po 4000km, ani ne tak kvůli tomu že byl sjetej, ale protože byl několikrát proseklej z boku. Přední ještě vozím, takovejch 6000–7000 už bude mít a ještě tam nějákej vzorek zbejvá.

            0 0
            • mawrhis  

              proseklej z boku ho mám taky a výstupky mizej světelnou rychlostí. příště půjdu asi do smart sama, ten vypadá odolnějš

              0 0
              • fichtl  

                Smart Sama vozim už pomalu 3500 km a ještě jsem nepřehazoval. Za celou dobu jen jednou proseknuto, jinak žádný defekt. Super pláště..

                0 0
          • karliner  

            Tady. Včera sundané, teď se budou testovat Nanoraptory.

            0 0
            • ememem  

              to ma fakt 6kkm ?

              0 0
              • karliner  

                Myslím, že ještě o fous více, nevím to moc přesně, dost najeto po asfaltu (Praha…), ale mají za sebou více než deset maratonů, mj. 2× Salzkammergut, Malevil, WTB, Přes 2 kopce atd.

                0 0
                • McBlacky  

                  to je ale přední ne?

                  0 0
                  • karliner  

                    No, to je pravda, zkušeného bikera neošálím :-)

                    Zadní je tenhle, už jsem je sundal vloni (říkal jsem si že budu jezdit až do prvního defektu a furt nic…) a nějak jsem je nestačil vyhodit, tak jsem je teď nazul ještě na Houštečák, ten ale jde přejet i na slickách :-).

                    Pro zajímavost – vyfocený přední váží 440 gr a zadní 435 gr.

                    0 0
                    • kyl  

                      V tom názvu Triple Compound mám uprostřed ještě slovo Nano.Je to lepší nebo horší varianta pláště?Jinak 1600km a skoro jako novej.

                      0 0
                      • akula  

                        Triple Compoud se dělala do roku 2008, od roku 2009 do teď se dělá triple nano compoud.

                        0 0
                    • mawrhis  

                      no, tak můj zadní po 1500 km vypadá jako něco mezi tvym přednim a zadnim, spíš blíž tomu zadnímu. takže asi jezdim jako prase, jinak si to nedokážu vysvětlit :D

                      0 0
                      • tonik666  

                        Nezáleží náhodou kolik jezdíš asfaltu a terénu a taky na kolik ho jezdíš psů?

                        Někdy tady psal, že třeba hodně nahuštěný RR na asfaltu se sjíždí hodně rychle.

                        0 0
                        • nox159  

                          ne :) RR jezdeny z vetsi casti na asfaltu mi vydrzel pri tlaku 3,5–4 atm vic nez 6000km a jeste ho doma mam :)

                          0 0
                        • karliner  

                          Pravda – jezdím 40 psů. Plus mínus.

                          0 0
                    • v POHODÌ klokan  

                      No ale stejně – na to, že má přes 6000km, tak vypadá vcelku solidně. Stejně se u něj víc bojím, že ho prořežu ze strany (už po 300km tam mám dva škrábance skrz horní vrstvu gumy…)

                      0 0
                    • Jerry91  

                      Já mám zkušenosti zatím jen 26'' mtb a to především na silnici a za sezónu mám pláště takřka odepsané a to nejedu tak 1000km…teď si chci koupit http://www.superior.cz/…29/bike.html?… , tam plášť nestojí do 500,– ale přes 1000,– …ale co Vám budu povídat,… co si myslíte vydrží tovární obutí alespoň 2 sezóny s tím že chci začít s tímto kolem více využívat lesní cesty. (pozn. nikdy nesmykuji, jen jdu do stoje a rvu to a mám pocit, že to je tím…v kopci jak se odlehčí zadní kolo, když jdu do stoje a zabírám s SPD pedály tak to je pro ně asi záhul. Také je zkusím hustit na menší tlak.

                      Předem děkuji za rady velmi zkušeného cyklisty ;)

                      0 0
                      • albion66  

                        Když to tak pročítám tak záhul to bude především pro řetěz.:))))

                        0 0
            • Ricci  

              Ja mam takyto stav po 1200km…

              0 0
              • karliner  

                Nevím čím to je, že někomu tak rychle odcházejí, možná stylem jízdy, těžko říct. Protože jsem hrdým majitelem RB, nemusím moc přemýšlet kudy jedu a valím, terénu se tedy nevyhýbám :-) Ještě bych sem mohl hodit fotku Nobby Niců, jak mi vypadají po více než 3000 km.

                0 0
            • StuntJ  

              to jsem na to podobně :o) parádní pláště s parádní výdrží :o)

              0 0
              • StuntJ  

                Zadní RaRa po dávce 3 400km, sezónu dá ještě s v pohodě :o)

                0 0
          • Dan.45  

            jsem ant om úúúplně stejně, ***** na ty pláště, drahý jsou jak hovado, nic nevydrží, mě celkem dosti kloužou, samý defekty :-/, aspon že jsem tichý a lehký..

            0 0
        • jackasss1  

          RR Evo 2,1, najeto 4000km a ještě 1000 vydrží. btw, měnit sjetý zadní dopředu taky není zrovna nejlepší nápad

          0 0
    • StuntJ  

      To bude asi zase nějaká „Taiwanská edice“, protože mě RaRa od Schwalbe neskutečně drží a vzorek je už přes 3000km stále v pohodě …

      0 0
      • MlokCZ  

        Jenže RaR vydrží o poznání více než RoR. Když si vybral RoR, tak se nemůže divit, že vydrží méně. I na stránkách Schwalbe je přímo věta:

        „Note: Out and out competition tire! Puncture protection and durability are limited.“

        Výdrž RoR je jeden z více důvodů, proč mi RoR na kolo nesmí.

        0 0
        • StuntJ  

          hmmm zajímavé, co se děje v poslední době u Schwalbe, jsem zvědav, jak to bude mít konec

          0 0
          • akula  

            RoR je závodní šlupka s výborným poměrem grip/váha/rychlost za cenu nízký odolnosti a výdrže. Schwalbe na to samo upozorňuje, takže nevím co by se mělo dít, podle mě je to OK. Když si někdo koupí RoR a chce po něm vysokou výdrž, tak je to jeho chyba, že si koupil špatnej plášť.

            0 0
          • ememem  

            co sa deje?

            0 0
            • StuntJ  

              praskající patky u UST plášťů, proměnlivá kvalita běhounu a nejistota původu plášťů a další :O)

              0 0
              • ememem  

                praskající patky u UST plášťů – pravda, minulorocne modely s tym mali problem.

                proměnlivá kvalita běhounu – ??

                nejistota původu plášťů – ?? to myslis co sa tu preberalo ze to neni origos schwalbe ale cinska napodobenina?

                a další :O) – ??

                0 0
                • StuntJ  

                  viz. historie

                  0 0
                  • ememem  

                    iste, ale nic v zlom az na tie nestastne strielajuce ust su to take b-f specific problemy o ktorych nikde inde nenajdes ani len zmienku. najvacsou vadou znacky schwalbe je cena.

                    0 0
          • roud  

            Zajímavé jak jsou všichni udivení když si koupěj špičkovej závodní pláš´t s měkou směsí a divěj se že se jim za pár kilometrů sjede xD xD xD tyhle pláště nejsou stavěný na výdrž ale aby co nejvíc valily a od toho se taky odvíjej jejich vlastnosti, výdrž…

            0 0
            • mawrhis  

              souhlasim s tebou, nicméně pořád mě trochu zaráží, že někomu vydrží 6000 km a někomu se sjedou stejnym způsobem za 1500 ;)

              0 0
              • roud  

                Každej jezdíme v jinejch podmínkách a jinym stylem a přeci jen je to kus gumy nevěřim že složení každýho kusu bude uplně stejný ;o]

                0 0
                • mawrhis  

                  dobře, kdyby to bylo ± 500 nebo 1000 km, tak neřeknu, ale 1500 a 6000 je sakra rozdíl. ale asi to nakonec tak nějak bude no, buďto je můj RR nějakej zfušovanej, nebo prostě jezdim jak prase :D

                  0 0
                  • akula  

                    Můj názor je, že by v tom mohly taky dělat bordel OEM verze, který se dostávaj přes různý eshopy do normálního prodeje. Už to tu kdysi bylo, že uvnitř špuntů byla nějaká šedá humus směs a ten plášť nic nevydržel, tak si říkám když v OEM udělaj EVO s drátovou patkou, proč by je nemohli dělat z nějaký šitovější (a levnější) gumy. Přece jenom pro výrobce kol je výhodný na kolo nazout plášť s dobrým jménem a dát za něj co nejmíň. Samozřejmě styl použití, povrch, tlak a váha jezdce mají taky nezanedbatelný vliv.

                    0 0
      • Smazaný účet  

        jestli chces plast ktery se skutecne nesjizdi a vydrzi roky, kup si Tiogu Factory DH…je z takovy gumy, ze vydrti nekolik tisic na zadnim bez vetsich znamek opotrebeni:DD

        0 0
        • McBlacky  

          podobně WTB velociraptor. Toho dřív vzteky zahodíš než sjedeš

          0 0
          • Smazaný účet  

            Ja je vzteky shodil, kdyz jsem najel na mokrou drevenou lavku a pokusil se zaslapat…jeste pred tou bolesti si pamatuju jak mne predbiha zadni kolo:D

            0 0
            • McBlacky  

              to jsem zapoměl dodat-

              naprosto nedrží, to snad dělaj ze směsi na puky :)

              0 0
              • Smazaný účet  

                No! Na snehu se zakousavaly dobre a i na vlhke hline drzely, ale jinak nic moc. Tipl bych smes pro gumy na traktor:)

                0 0
              • jonti  

                Ta nejlepsi verze i docela jela a drzela, myslim tu sedivou gumu co se davala na Scott Pro Racing rocnik priblizne 1996.

                0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Nebo takový ty starý Rubeny – ty vydržely desetitisíce km a vypadaly pořád stejně :)

          0 0
          • McBlacky  

            no jeden acris jsem měl před pár lety ještě doma. Tak jsem ho nasadil dozadu, že ho dojedu. Když jsem se málem rozsekal v ostrý točce na mokrým asfaltu, šel dolů a do koše.

            V tý době jsem jezdil starý RR, proti směsi Acrisu to byly lepidla.

            0 0
            • fousek  

              Proc si ho vyhazoval, si moh jezdit driftem bez zabrzdeni zadniho kola:-)

              0 0
            • roud  

              to je tak když někdo pláš´t na sucho vozí na morku na suchu valej parádně :O(

              0 0
              • McBlacky  

                ta směs je prostě tvrdá. FF drží dobře i na mokrým asfaltu.

                plášť na sucho a na mokro se u MTB /XC/ rozlišuje výškou a sestavením vzorku, aby měl v podmáčeném terénu grip a dobře se čistil. Se podívej třeba na schwalbe, stejná směs od FF po NN

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já si vůbec nejsem jistý, že všechny Schwalbe, co mají udávanou triple nano směs, že používají stejnou směs. Určitě všechny používají tři směsi.

                  Myslím si ale, že pro různé pláště ty směsi nejsou stejné.

                  Myslím si to na základě 2010 NN UST 2,4 (a to samé na slovenském bike fóru další potvrdili i pro 2,25 2010). Drží výrazně lépe než starší NN a výrazně rychleji se sjíždí a to jiným způsobem než starší NN. Ta použitá směs je téměř jistě měkčí. Přitom je označená pořád stejně.

                  Teď jsem nahodil i dva kousky 2010 UST 2,25 RR, takže za chvíli uvidím, jestli se nebudou chovat jako ty NN, ale odhaduju, že ne, že tam ta směs bude pořád podobná jako byla.

                  0 0
                • roud  

                  tvrdím snad něco jiného ? když se podíváš jakej maj vzorek acrisy je hned jasný proč valej na suchu a proč nebudou ideální do mokra…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    já psal původně o silnici. Tam se projeví víc směs než vzorek. to samé mi dělal i velociraptor a duro – typ už nevím

                    0 0
    • Volis  

      taky mam RaRa, 800 kilacku a je uplne v cajku..

      0 0
    • xshreck  

      A to s takovým vzorkem který bych řekl že je spíš do bláta asi jezdíš v těch 45 na sluníčku po asfaltu, který má XXX stupňů? :-) Jinak si to nedokážu představit… si kup takové pláště, které mají hustší vzorek.

      0 0
    • Vilém  

      Nesmis tolik jezdit po tvrdym. No i tak mizi pre ocima, je to neco za neco:(

      0 0
    • m4rkus  

      Maxxis Ignitor přední – 7934km (při prvním defektu měním)

      Maxxis Ranchero zadní – 4700km

      ale 40/60 – terén/asfalt

      Nyní budu obouvat přední za Schwalbe NobbyNic

      0 0
    • mrozu  

      Nanoraptor.

      Na první fotce přední, na druhý zadní plášť po 5000 km, asfalt:terén cca 60:40.

      0 0
    • karliner  

      Jako Performance jsou u Schwalbe označeny ty „socka“ modely s drátovou patkou, co mají se skutečnými Schwalbe společný jen design nápisu, ne?

      0 0
      • Ricci  

        Ani ten design napisu nie je rovnaky…

        0 0
      • akula  

        design napisu rozhodne neni stejenj pro performance a pro evo verze… navíc ron existuje kevlarovej i v performance verzi, jen ma jen jednu smes a jinej kord.

        0 0
      • Vhalasta  

        Tož to pozor, to by tě v německu nepochválili za takovouhle „reklamu“. V jejich Katalogu charakterizují řadu Performance jako Excelentní kvalita pro intenzivní nasazení. Je převážně v drátu ale jsou tam i skládací verze.

        Ono je nejlépe, když si to každý nejdříve prostuduje a pak píše (to už nemyslím na tebe ale obecně).

        0 0
        • karliner  

          Ale jo, jenže přece tam nenapíšou, že to je vyrobené z té nejlevnější směsi, která má úplně jiné vlastnosti, hlavně aby to bylo co nejlevnější…

          0 0
          • Vhalasta  

            No tak 500,– za plášť mi nepřipadá „nejlevnější“.

            Především jsem ale chtěl upozornit na jejich katalog, kde jsou vlastnosti jednotlivých plášťů vyznačeny (rychlost, odolnost, výdrž).

            Jo, BTW, jaká je minimální váha kola pro TdF?

            0 0
    • t29  

      drátový Ralph?

      0 0
    • Tomahomo  

      Dávám bolševikovi rok! Maximálně dva… ;o)

      Teď vážně, proč nenapíšeš kolik jsi na nich najel? Co je „pár týdnů“? Někdo najede za pár týdnů 200km, jiný 2kkm.

      0 0
    • Rychlej turista  

      NanoRaptor

      0 0
    • McBlacky  

      RoR je dobrej na předek, RaR je na tom o něco líp. Od Schwalbe nejvíc vydrží SS.

      Jakýkoli plášt se souvislým středem má větší živostnot než špunty, čím řidší špunty tím horší životnost.

      je to hodně daný použitím. Mě vydrží plášť na závodním kole tak 1/3 toho co na ostatních, někdy i méně.

      Když čtu kolik to komu vydrží a často i s fotkou /třeba NanoR výše/, tak nechápu proč si ****** vlastnosti bajka jízdou na plášti kterej už to má za sebou. Jakmile se ojede na 60% vzorku, ztrácí většinu gripu v terénu. To platí kromě slicků u všech plášťů. Ideální je samozřejmě jezdit 100–80% ale na to ne každej má prachy.

      0 0
    • Daf  

      Je potřeba s počítat s tím, že závodní pláště vydrží míň. Prostě maximální grip je vykoupen nižší životností. Jediné, jak to můžeš omezit, je nejezdit tolik agresivně.

      0 0
    • antuch  

      Zkus Kenda Karma v drátu, má asi 630g a výdrž je úplně jinde…

      Další varianta je Continental Race King taktéž v drátu…váha tak do 650g…

      0 0
      • arcco  

        i když to je můj zadní nej- plášť (Karma) výdrž je na h…, alespoň v Beskydech. Kameny tady dají každé gumě zabrat.

        0 0
        • chyna.cz  

          pár týdnů je cca 300km a je tam tak 70% vzorku. co jsem tak pročítal, tak dám dozadu Smart Sam 2,1 a vepředu nechám ten RoR

          je to škoda, záběr to má fakt dobrej…

          0 0
        • Vhalasta  

          Tak, tak. Kenda Karma vzadu 1500 km, zpoloviny v Beskydských terénech a bylo tam tak 30 proc. a jeden defekt za druhým.

          0 0
      • roud  

        Jen doplním kdyby to někoho zajímalo tak výdrž racekinga 2,2 supersonick se pohybuje (aspoň u mě) mezi 5000–6000km :O)

        0 0
        • nox159  

          v beskydech bohuzel 30 – 500km :(

          aspon moje osobni zkusenost

          0 0
          • roud  

            Sorry ale tomuhle neuvěřim znám spoustu lidí co na nich jezdí a nikdo je za 30–500km určo neoddělal takže jsou dvě možnost buď jezdíš jako prase nebo si to s něčím pleteš ;o]

            0 0
            • nox159  

              u racekingu vzorek nekryje bok blaste :( → řežu, řežeš, řežeme :D

              zkousel jsem teda jen 2, jeden jsem řizl po 30km a druhy na cca 450km – podotykam ze na stejne trase jakou bezne jezdivam na RR – vsechno jsem to jel jeste na HT

              0 0
              • roud  

                To je ale chyba jezdce ne vina pláště ;o]

                0 0
                • nox159  

                  jj ja to vim, kdybych jezdil pomalu nebo nejezdil teren tak se mi to nestalo ;-) → je to chyba jezdce :D

                  0 0
                  • roud  

                    Neokecávej to ;o] ať jezdim kde jezdim ať je jakýkoliv počasí tak sem racekinga nikdy neříz naopak třeba když jsem vozil maxis ignitor ty sem zlikvidoval na…y takže za mě je výdrž racekingů dost slušná a ty seš bu´d nemehlo nebo jezdíš jak prase :O)

                    0 0
                    • nox159  

                      do kopce mi to nejede a z kopce se bojim :D

                      tak to budu asi nemehlo ;-)

                      u racekingu je podle me problem v tom ze je vzorek vyrazne užší než samotny plast :(

                      0 0
                  • Chiron  

                    Pro takové jezdce a terén tu je verze Protection. Vozit papírové Supersonicy po Beskydech by mě ani nenapadlo, jedině při závodě… Jinak často se mi stává, že přijedu, boky sou poškrábané jak po nich klouzaly šutry, ale ještě se mi ho nepodařilo prořezat.

                    0 0
              • Rychlej turista  

                Na boku jsem nikdy žádný plášť nerozkrojil, co dělám špatně?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nejezdíš rychleji ve sjezdech v pořádném terénu.

                  0 0
                  • JSt  

                    zadni gumu jsem rizl snad ve vsech pripadech pri slapani v nejakym narocnejsim vyjezdu.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Říznout lze cokoliv kdekoliv, když se zadaří. Ve výjezdu to ale můžeš celkem ovlivnit a nepůsobí tam tak velká síla. Pokud ale jedeš třeba 30–40km/h v kameném poli, tak máš minimální šanci ovlinit nějaké říznutí.

                      0 0
                      • JSt  

                        naopak si myslim, kdyz kolo jede samo, ty neslapes, je riziko riznuti plaste mnohem mensi, nez kdyz zabiras. abys plast rizl, musi v drtive vetsine pripadu sklouznout. zakladni predpoklad je bud ze hrabnes, nebo floknes brzdou.

                        0 0
                        • Igor Hnizdo  

                          tak to mame ty podelny rezy. ted jeste objasni ty skoro radialni co jdou pres bok watsone. napoveda staci kouknout jak jde plast pri odvalovani k zemi a zase se zveda pri pohybu kola.

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Jistě, tohle budou také případy říznutí. Ve sjezdu v kameném poli na říznutí stačí jen ta větší rychlost a nemusí dojít ani k zablokování kola, ale hrábnutí (hrábnutí je v této situaci nesmysl, k lehkému chvilkovému zablokování sem tam dojít může).

                          Akorát tedy můžu překlasifikovat to říznutí, že bude tedy spíše proseknutí, to je ale fuk, výsledek je stejný.

                          A boční řez ve směru je taky ve sjezdu snadný. Ostrá špička více škrtne o bok pláště a ten se při normálním otáčení bez blokování řízne.

                          0 0
                          • JSt  

                            vsecko je mozny ;-). ale z mych zkusenosti je prurezu plastu, kdyz nechas kolo volne jet minimum.

                            0 0
                • JSt  

                  nevozis racekingy. tam je to docela casty, co vidim a slysim :-)).

                  0 0
                • Ruprt2  

                  nejezdíš na ostří nože :-)

                  0 0
                • nox159  

                  najdi si teren kde jsou vetsi volne surty a je jich tam dost a rozjed to na vic nez 40km/h :)

                  0 0
                  • roud  

                    Pokud můžeš natoč to na video a pošli nám odkaz moc rádi se na tebe podíváme ;o]

                    0 0
                    • JSt  

                      :-D

                      0 0
                    • nox159  

                      nemam cannondale – ani kolo, ani dres

                      nemam s cim pozovat → video točit nebudu ;-)

                      0 0
                      • roud  

                        Nevím o tom že bych psal něco o cannondale a dalších věcech ale opravdu by mi to video udělalo radost ;o]

                        0 0
                  • StuntJ  

                    ještě že mám HT a takové věci dělat nemusím :o)

                    0 0
                    • nox159  

                      :D no vcera jsem jel se dvema borcama oni HT + 80 vidle + Vcka – do kopce jsem malem zdechl a z kopce v terenu jsem na fulu malem nestihal, palili to terenem mistama 50–60km/h – sem byl posrany az za usima a oni pohoda :D ( ale oni trasu znali ja ne)

                      0 0
                      • McBlacky  

                        v terénu 50–60 na HT – to tak maximálně na utažený hladký hlíně

                        0 0
                        • nox159  

                          nechci a ani se nebudu dohadovat :)

                          0 0
                          • Pedro404  

                            Ale vážně, máš dobře nastavenej obvod kola na tacháči?:) Já 60 nejel snad ani po asfaltu.

                            0 0
                          • maajkee  

                            no tak přiznej, že jsi lehoulince tu rychlost nadsadil ;)

                            60 to už je docela mazec i z kopce po asfaltu, natož terénem :)

                            0 0
                            • nox159  

                              ee, a 60 na asfaltu je snad bezna rychlost, kdyz jedem s kamosem na silnicich tak maximalky mame kolem 75km/h a to zas tak velke kopce byt nemusi :) ( rychlej turista tady pise o rychlosti v baliku neco kolem 50km/h…) – to k tomu asfaltu :)

                              a pokud valis na zavodech kde se tomu taky rika teren a jak valim po vrstevnici tak klidne tech 35km/h tak proc bys nemohl valit z kopce jen o 15km rychleji?

                              kdyz se podivas na prumerne rychlosti prvnich na beznych maratonech tak je kolem 30km/h a tu asi najedou jak…?

                              0 0
                              • maajkee  

                                no těch 30 průměrnejch nenajedou kvůli tomu, že by půl závodu jeli 60 a druhou půlku 0 :) používáš moc prostý počty.

                                já teda když valím na bajku 60 z kopce, tak už je to hukot, odpor obrovitánskej, nejvíc jsem snad jel z opravdu prudkýho asfaltovýho kopce 70, ale 60km/h z kopce v terénu na HT to je prostě pohádka ;)

                                0 0
                                • nox159  

                                  ja jsme mel na biku po rovine za autem rychlost 79km/h a slo to :D ( ale takove kraviny uz nedelam )

                                  jak teda jezdis rychle sjezdy na biku? – jinak tohle stejne asi nema cenu moc resit protoze teren a teren je rozdil, v terenu v jakem jezdi lidi pevne vidlice a FF se da jet na slusnych plastich celkem dost… :)

                                  v terenu v jakem nedko jezdi na AM bikach by borec s pevnou a FF jel pomaleji dolu nez nahoru… :D

                                  0 0
                                  • JSt  

                                    schvalne nam napis, jakou jsi mel cca kadenci pri 80kph po rovine na bajku ;-)

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Pokud mě výpočet neklame, tak lehce přes 160 na 44/11.

                                      0 0
                                      • Lada,s  

                                        Tak jsem zvědavý co na tohle napíše :-))

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          tohle uz sem tu nekde resil jednou :D a za autem se tohle roztocit da ( jinak vyska plastu tak udela celkem dost )

                                          ale ja se nepotrebuju dohadovat, vim co sem jel…

                                          roud mi tez rika ze musim byt nemhlo abych rizl racekinga protoze mu se to nikdy nepovedlo… ale mi je to fuk proste vim co vim a nikomu tady nic dokazovat nemusim :)

                                          to je jak dohadovani ve stylu teren a teren… :)

                                          ale pro váš klid duse mi nedela problem napsat: vsechno jsme si to vymyslel a jezdim jen pomalu po cyklostezkach kdyz jedu vic nez 30km/h strachem se klepu a ruky mam porad na brzdach, na hydrach klidne i 4 abych to ubrzdil… :D a neholim si nohy takze ani poradny cyklista nejsem ;-)

                                          0 0
                                          • Lada,s  

                                            No vidíš že ses nakonec přiznal :-) Ale stejně si nedokážu představit hrnout to na biku 60 kmh terénem. Nejvíc jsem jel asi 65 kmh po silnici z kopce, a to mě slzeli oči i přes brejle :-)

                                            0 0
                                            • maajkee  

                                              přesně tak, ale nechme mu ten pocit, třeba si jednou dobře seřídí tachometr :))

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                treba ja seridit tachometr, nebo ty pustiti brzdu :) ale nechci se tu fakt uz dohadovat :)

                                                0 0
                                                • maajkee  

                                                  ale dohaduješ se a víš, že nemáš pravdu ;)

                                                  0 0
                                                  • nox159  

                                                    kdybys mi radeji popral stesti do zavodu a nedohadoval se tu se mnou ;-) budu ho potrebovat abych vubec dojel :D

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    do jakýho?

                                                    já jsem v životě na žádným závodě nebyl a nikdy mě to nějak netáhlo, ale letos uvažuju že bych si zkusil krátkou trať na manitou žh :)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    bikekap

                                                    jedu spis vyzkouset jestli uz po uraze bude vsechno ok a da se jet naplno. tak budu rad kdyz to nejak dojedu :D

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    no, pěkný dva krpály :) i když je to jen 30km tak to bude v tomhle vedru docela fuška, tak ať to dojedeš! :)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    to prevyseni je celkem brutalni na to ze je to jen 30km

                                                    no nic vyrazim tak dik za to ze si mi popral ;-) tedka to zajedu jiste slusne ( startovnbi cislo mam 13 :D tam se mam kdyztak na co vymlouvat :D )

                                                    0 0
                                                  • McBlacky  

                                                    to je spíš závodeček ne? 53 přihlášených :)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    presne tak, ono jich bude nakonec tak 150 na takove male se kazdy prihlasuje na posledni chvili ale i tak je to maly zavod ale to je prave ten problem, je to psane pro sirokou verejnost a vi to jen lidi co jezdi dost takze u tohohle dojet procentualne dobre je o dost tezsi nez na nejake masovce.

                                                    ale mam rad ty male zavody po okoli protoze tady je krasne a tohle je aspon zavod kde je dost techniky je tu slusne prevyseni…

                                                    skoda jen ze na to abych dojel slusne tedka nemam fyzicku :(

                                                    0 0
                                                  • karliner  

                                                    Když si ssebou vezmeš klávesnici, stoprocentně jim to všem natřeš, jak tu čtu :-)))

                                                    0 0
                                                  • maajkee  

                                                    nemachruj, není to hezký :)

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    nepochopil jsme v cem bych mel machrovat :(

                                                    napsal sjem ze pojede vic lidi co „jezdit umi“ a tim padem se umistim huř. nevim jak sis tohle mohl vylozit ze machruju?

                                                    0 0
                                            • nox159  

                                              spatne bryle, asi ;-)

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Celé to bude o tom, kdy se ještě v tom sjezdu tomu dá říkat terén. Ale 65km/h max po silnici? To mi přijde zase neskutečně málo, to máš snad zaseknuté brzdy :-)

                                              79km/h za autem mu věřím (i když je to hodně blbý nápad to provozovat), utočit se to rozhodně krátkodobě na 44/11 dá (ve sjezdu to také krátkodobě k té 80tce utočím, za automa nejezdím, takže já si to vyzkouším jen ve sjezdu, na rovině krátkodobě na biku mám problém rozjet 60tku).

                                              Po sjezdovce na trávě jsem jel přes 60km/h už mockrát (a i když to bylo na fullu, tak někteří další z party na HT jeli to samé, pokud je ta tráva aspoň trošku nízká, není problém.

                                              Teď v červnu jsme jeli se podívat na nově povolený úsek pro cyklisty na Voseckou Boudu. Jede se tam nahoru to samé co dolu (jinam se z ní nesmí), takže při výjezdu si dobře prohlédneš, co pojedeš dolů. V tom sjezdu je vidět daleko a nebyla tam ani noha (že by se tam někdo pletl nebo jsme někoho ohrožovali).

                                              Není tam sice žádný opravdový terén, je to pěkná tvrdá cesta, jen přes ní odvodňovací kanálky (ale hezky zapuštěný).

                                              A jeden z party tam na HT dal hned skoro 80km/h.

                                              A po asfaltu na biku, tak např. před 10 lety v Dolomitech. Byla nás tam velká skupina (před 30 lidí).

                                              A jelo se z Passo Fedaia. 10 lidí tam dalo přes 100km/h, nejvíc tam měl jeden 110km/h. Já tam tenkrát měl ještě starou plečku s cantíky, takže když jsem viděl na začátku cca 2km rovného úseku (bez zatáček), kde je široká silnice, pěkná asfalt a myslím, že 19% už skoro 90km/h a rychle se to rozjíždělo (samozřejmě jsem byl zalehnutý), tak jsem raději začal brzdit a ani to jako někteří nepustil.

                                              Pro srovnání, na silničkách tam dávají přes 120km/h.

                                              A 60km/h mazec ve sjezdu na asfaltu? Tak to mi přijde jako dobrý vtip. 80tku na asfaltu dám na dvou místech na biku i u Plzně (jedno přímo v Plzni).

                                              Pak si vzpomínám na akci Kralický Sněžník. Modrá značka v Polsku směrem na Jodlow, tak ta jsme jeli taky přes 60km/h (dva na fullu, jeden na HT, tomu jsme tam lehce ujeli, takže jel o něco pomaleji, ale zrovna tenhle sjezd nejel další na HT, co by to pustil asi více). A je jen otázkou, zda se tomu sjezdu dalo už říkat terén. Pořádný terén to samozřejmě nebyl, široká cesta, místy sem tam nějaký kámen na ní byl, ale žádné souvislé pole více kamenů.

                                              Takže mi naopak přijde, že někteří tu snad nejeli ještě z pořádného kopce.

                                              Pole volných šutrů a přes 40km/h je ale už extra hodně. V takových pasážích i na fullu přes 30km/h už bývá slušné.

                                              Pak tu mám ještě jeden příklad a to zelená značka v Jizerkách ze Štěpánky. Tohle už se dá rozhodně nazvat opravdovým terénem. A zkoumali jsme po dojezdu pro zajímavost záznam z GPSky.

                                              40km/h v tom sjezdu nepřekročil nikdo. Přes 35 se nás dostalo více. Přes 30km/h se jelo na více místech.

                                              Ale taky na druhou stranu na dvou místech jsem třeba já zpomalil až na 10km/h. A na fullu s dobrý sjezdařem by se to dalo jistě i výrazně více.

                                              A pro srovnání ten sjezd jel i jeden, co pořádné terény nedává nebo jezdí pomaličku a ten za celý sjezd nejel přes 15km/h.

                                              0 0
                                              • nox159  

                                                diky :)

                                                jinak u toho pole volnych sutru je dost velky rozdil v tvaru sutru a jejich velikosti je rozdil kamen velikosti pimpongoveho micku, tenisoveho a kopačáku ;-)

                                                a strasne moc taky dela jestli tu trasu znas nebo ne, kdyz mas nejaky usek najety vic nez 100× ( nahoru i dolu tak uz jsi si celkem jisty vyberem stopy vis co to udela…)

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  To je pravda. A je fakt, že pořádné kamenné pole nemám najeté žádné, protože takové pořádné terény na Plzeňsku nejsou a v horách i když jezdím každý rok na 4 týdny na dovolenou na bike, tak se žádný úsek zase neopakuje nikdy více než dvakrát (dvakrát za akci občas něco jedem, když se daná pasáš hodně líbí a při příští akci za třeba 2 roky už vše může být jinak).

                                                  Opravdu rozbitější úsek co jsem odvážil vyloženě více pustit byl pouze teď ten popsaný z Jizerek. A ten jsem už také jel poněkolikáté a má výhodu, že je tam vidět daleko.

                                                  0 0
                                              • Lada,s  

                                                Tak je pravda že každý má ten práh „strachu“ jinde, takže to co mě přijde už moc rychle, může někomu připadat pomalé :-)

                                                0 0
                                              • MlokCZ  

                                                A jeden úsek z už také opravdu terénu. Červená značka z Dvoraček směrem na Rokytnici. A to konkrétně nejprve odbočí z té široké cesty (široká cesta, kolmý padák na vrstevnice hned z Dvoraček) a začátek je ještě snadná cesta, jen jsou tam slušné odvodňovací kanály (stejně jako na tom začátku). A pak je další odbočka a to už na užší cestu, která už se dá nazvat opravdu terénem. Jsou tam kořeny a šutry, i když to není úplně kamenné pole.

                                                A tady je v odkazu tracklock právě z téhle nejterénnější části té červené. Takže kdo má zájem, tak se může podívat jak jsem tam jel celý ten úsek.

                                                Místy to tam dalo téměř 50km/h, na ten terén už to bylo opravdu slušné (nejsem žádný excelentní sjezdař, ale tenhle úsek by o moc rychleji asi už moc lidí nejelo).

                                                V tomhle úseku jsem kamarádovi na HT ale ujel hodně.

                                                Ten výtah toho úseku z tracklogu je zde:

                                                http://data.mlok.net/gps/Jizerky/

                                                a je to soubor Dvoracky_cerve­na.gpx

                                                0 0
                                              • Pedro404  

                                                Přes 100 km/h na biku? To dokud neuvidim, tak neuvěřim. Neřikam že to neni možný, ale představit si to dost dobře nedokážu.

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Zajeď si na ten sjezd, zalehni na tom úseku (a ani se nemusíš moc snažit o nějaký nebezpečnější vyloženě perfektní aerodynamický poleh, klidně zůstat na sedle a jen se ohnout a i nechat ruce na gripech a brzdách stačí) a uvidíš ten hukot.

                                                  Vše je to pouze o tom, mít na to dostatečně prudký kopec bez zatáček.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Co by tam v tom sjezdu bylo ale opravdu zajímavé je nějaké silniční lehokolo, nejlépe nějaký lowracer. Pak bych chtěl vidět tu maximálku…

                                                    0 0
                                                  • Pedro404  

                                                    Jak mi normálně přijde sjezd po asfaltu jako mrhání výškovejma metrama, tak tohle bych snad fakt zkusil.:)

                                                    0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  A pár rekordních pokusů v rychlosti na biku ve sjezdu pro představu, že jsou možné úplně jiné rychlosti než 100km/h:

                                                  http://www.youtube.com/watch…

                                                  Tohle není absolutní rekord, ten je ještě většín. Tohle jsem vybral proto, že to bylo zajeto na sériovém biku a ne žádném speciálu postaveném jen pro rychlostní rekord. Akorát měl tedy aerodynamickou přilbu.

                                                  Co je oproti tomu nějakých 100km/h…

                                                  Jinak já na ty rychlostní rekordy už více let nejsem, když jsem byl mladší a měl menší pud sebezáchovy, tak mi to na HTčku bavilo. Dnes už na to kašlo. I z té Vosecké Boudy, co tam dal kamarád skoro 80tku jsem nedal ani 70tku (taky jsem ale od začátku lehce brzdil a na aerodynamický poleh jsem kašlal (to už praktikuju málokdy).

                                                  0 0
                                                • Smazaný účet  

                                                  Tuhle nebo munulou zimu Marosi letel vice jak 110 po sjezdovce. Ano, neni to teren,a le on ten snih ma taky sva uskali.

                                                  Jinak na bajku kdyz to pustis s javoroveho dolu smerem k lanovce, je to tez docela hukot a ty odvodnovaci kanalky tam zrovna male nejsou. Nejakych 60 Km/h neni problem..

                                                  0 0
                                                • karliner  

                                                  Véna Hornych se tu jednou vychloubal, že dal přes kilo z Výrovky na Richtrovky.

                                                  0 0
                                            • JakeF  

                                              V tomhle bych se ho taky zastal. Jet přes 70 na asfaltu je bez problémů. To jsem dal teď naposledy i tady ve městě k potoku, ale pak jsem byl rád, že jsem to ubrzdil před zábradlím :-).

                                              I s tou 80kou to neni tak hrozný, jednou jsme se tu o tom už bavili a jak to auto za sebou dělá víry, tak v jednom místě to dokonce člověka nejenže nezpomaluje, ale přímo tahá za auto.

                                              A ono vůbec, je to názor pohledu, celej ten příspěvek. Nikde nepíše, že by jeli 60km/h každej kamenitej sjezd. Těch místy 50 – 60km/h se dá taky přeložit jako „jeli jsme v terénu, ve sjezdech jsme tam občas měli i 50km/h a na jedný přehledný rovince (jakože do směru, ne vejškově :-)) na celkem hladký cestě se tam mihla i 60ka“ nevim, jak vy, ale já s tim až takovej problém nemám :-).

                                              0 0
                                              • JSt  

                                                tady nejde o rychlost, na vhodnym naklonenym useku se ti to rozjede. tady jde o to uslapat na bajku po rovine za autem 80kph. ;-)

                                                0 0
                                          • JSt  

                                            nejde jen o to umotat kadenci. to das urco vic jak 160rpm, ale tocit 160rpm pri 80kph je trosku jina liga nez to rozjet na kaspara 15kph ;-)

                                            0 0
                                            • nox159  

                                              ale jde to :)

                                              0 0
                                              • JSt  

                                                tak to urcite ;-). ale reknu ti narovinu… mam proste pocit, ze ty to nedas ;-).

                                                0 0
                                                • nox159  

                                                  sezen dodavku nebo neco na ten zpusob a prijed ;-)

                                                  ale ja se tu o tom dohadovat nechcu jen nechapu jak nekteri muzou nekoho soudit aniz by ho znali nebo aspon jednou ho videli jet… :(

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    A uz jsi zkousel co se stane, kdyz te dodavce nebo necemu podobnymu neco prebehne po ceste…nebo ridicovi vypadne cigaru z huby na nohu?

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    zkousel jsem to jen jednou – pokud bych to zkousel znova coz uz asi nebudu, zkusil bych to jedine kdybych byl s ridicem domluveny ;-)

                                                    jak jsem byl mladsi delal jsem kraviny a nektere veci sjem si tolik neuvedomoval

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    na zaklade vlastnich zkusenosti si dovedu udelat obrazek, co je v silach beznyho cloveka ;-). kdybys dal tech 80kph po rovine za autem na silnicce, smeknu ;-).

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    za dodavkou na silnicce bez problemu, pokud najdu usek kde je slusny asfalt :)

                                                    na tohle bych vsadil svoje kolo ;-)

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    Taky bych vsadil tvoje kolo že to nedáš :O)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Nikdy jsem za autem na rovině jet 80tkou nekzoušel. Proč by to ale měl být takový problém.

                                                    Na silničce na rovině tady asi většina krátkodobě rozjede bez háku 60km/h. V tu chvíli bude většinový odpor odpor vzduchu. Ten za autem skoro zmizí, takže potřebný výkon pro 80km/h za autem podle mě bude menší než pro 60km/h bez háku.

                                                    A na silničce to bude v pohodě i s převodem, nebude muset točit tak vysokou kadenci jako s 44/11 (tedy pokud tam bude mít 53/11 převod).

                                                    Nedávnu někdo z profíků zkoušel rychlostní rekord v háku za autem a nevím kolik to už dal přesně, ale přes 100km/h to bylo dost. Jediný rozdíl byl v tom, že na to měl speciálně dané extra těžké převody, aby to utočil do takové rychlosti.

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    Mloku proč musíš psát takový story sedni na silničku a zkus si to…

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    doufam ze tim mu nechces naznacit ze to nejde… ? :D

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    To vůbec ne 100% to de ale ty to nedáš…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    To je hodně blbá rada, takové věci rozhodně zkoušet nehodlám, protože se mám rád (je to blbý nápad to zkoušet, ať bych to dal nebo ne). A navíc už nemám silničku.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    zkus si to a uvidis ;-). taky nevim, co by melo byt tak tezky na backflipu. dyt ten radius te do toho sam otoci…

                                                    onehda jsem videl nejakyho profika, jak daval dvojity beko a kolo ani nemel specielne upraveny ;-)

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    To není ale moc košér srovnání. U té rychlé jízdy je jasné, že každý určitě dá o trošku nižší výkon (když 60tka jde na silničce krátkodobě dát na rovině i bez toho auta – to mám vyzkoušené). V tom srovnání ale ten o něco horší výkon dát nemusí skoro nikdo.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    jasne, ze to neni moc adekvatni a zahnane do extremu ;-). jen jde o to srovnani solidnejsi hobbik vs. profik. to se bavime o rozdilu nekolika vykonnostnich trid.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    S tím rozdílem souhlasím, taky ale rozdíl těch rychlostí je velký (myslím, že dal za tím autem v háku nějakých 130km/h).

                                                    Zase to lze srovnat bez toho auta, kde přibližné rychlosti znám. Já mám akorát limit na těch 60km/h (a nedal jsem ho vždy, když jsem to zkoušel, jen někdy, ale dal). Profík to bez závěsu za autem rozjede někam k 80km/h.

                                                    Tady je ten rozdíl rychlostí ještě menší, ale je jasné, že tady je vliv kvadratického nárůstu odporu vzduchu s rychlostí, takže i třeba 60km/h x 78km/h je rozdíl dost velký (právě ale zhruba odpovídá tomu rozdílu 80×130km/h v případě, že je téměř eliminování odpor vzduchu).

                                                    A to jsem vzal pro srovnání sebe, nox159 na tom bude výkonnostně miniálně o třídu lépe než já. Já mu to tedy věřím, že to dal.

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    pokud se neplatu tak tyhle rychlostní rekordy se nejezděj se standartní sadou převodů takže silně pochybuju že vezmeš kolo co máš v garáži a valíš si hned za autem 80kou to bys musel mít brutální kadenci aby něco podobnýho bylo možný…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Speciální převody měl na těch 130km/h. Co se týká 80tky, tak v převodu problém není určitě. 80tku co se týká pouze kadence (tedy ve sjezdu, jinak ji samozřejmě nedám a za autem to zkoušet nebudu) utočím i na 44/11. S 53/11 je to co se týká kadence už naprostá brnkačka (to není už ani celých 140 otáček/min). Samozřejmě se bavím celou dobu o krátkodobém výkonu několika sekund, rozhodně neutočím 140 (nebo pro 44/11 160 otá­ček/minutu) třeba 15 minut v kuse.

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    nevidíš problém v převodech jen musíš jet 140–160 kadenci na nejtěžší převod člověče nevím jak ty ale pro mě v tom problém je dost velkej…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak pokud vidíš problém už ve 140ot./minutu na nejtěžší převod, tak to je pak těžké. To dám krátkodobě z kopce (když nemám to auto na vyzkoušení) naprosto bez problémů (maximum dám někam těsně přes 80km/h při převodu 44/11, tedy dám ještě nepatrně přes těch 160 otáček). A tím myslím, že bez šlapání se to v daném sjezdu na tu rychlost zdaleka nerozjede (tedy není to jen šlapání naprázdno).

                                                    Rozhodující je, jak je moc porovnatelná pomoc sjezdu a pomoc auta.

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    tak to ses fakt dobrej. na 48/20 jsem to na par vterin vyhnal na 60kph, coz dela kolem 200rpm (kratky 165mm kliky). problem, ze pri tech vyssich kadencich uz nevydrzim sedet klidne na sedle, coz je s narustajici rychlosti docela problem ;-)).

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    mloku, fakt mne chces rict, ze v 80-ti to slapanim jeste zvladas dokrmovat na 44/11?

                                                    osobne se v takove rychlosti na kole zabalim a ani se nehnu. a to z toho duvodu strachu ;-). kdybych rozkmital nozicky, bojim se, ze bych se rozvlnil a poroucel se k zemi O:-).

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Ano, tohle klidně předvedu. Samozřejmě je otázka jak moc to dokrmuju a že to nemusí být už žádná velká síla navíc, ale nějaká tam je.

                                                    Dnes už to neprovozuju, ale dříve jsem takhle pravidelně jezdil kopec Rokycany->Štáhlavy a zkoušel tam maximálku různými metodami.

                                                    A šlapáním se tam dostanu právě těsně přes 80km/h (při totožném posedu bez šlapání tam dám jen těsně přes 70km/h).

                                                    Stejně jsem na tom kopci ale časem zjistil, že není nejefektivnější šlapat pořád, ale jen tak do 65–70km/h a pak raději perfektní zalehnutí.

                                                    Při šlapání to sice dokážu lehce přikrmit i v té rychlosti, jenže na druhou stranu při šlapání nedokážu být zdaleka v ideální aerodynamické poloze, takže dokrmení přidá méně než ubere horší aerodynamická pozice. Tedy to zabelení bez šlapání je stejně lepší (zvlášť když je odvaha na nějaký náročnější efektivnější zalehnutí – to už dnes taky neprovozuju).

                                                    A pro zajímavost v tom sjezdu mám rekord 88km/h a to právě na biku, když jsem to kdysi v mladí (takové kraviny dnes už nezkouším) rozjížděli se šlapáním ve dvojici s několikanásobným předjetím navzájem (tedy jeden vždy využil získanou rychlost z háku druhého).

                                                    Sám jsem ten rekord nedokázal překonat ani na silničce.

                                                    A znám dost lidí, co tam nejsou schopní ani na silničce dát přes 80tku.

                                                    0 0
                                                  • karliner  

                                                    člověče, docela bych tě chtěl vidět, jak bez problému utočíš 80 ve sjezdu s převody 44/11…

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    tak to je nás víc :o)

                                                    0 0
                                                  • JSt  

                                                    a hlavne se rozjizdis z nuly po rovine. kdyz chytnes hak za autem jedoucim 80kph, vsadim noxovo kolo ;-), ze to je bude z kopca, coz jsme zase nekde jinde…

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak tohle je jasný problém, to je jasné. Když to ale bude mít předem domluvené a auto bude akcelerovat postupně s jeho rozjezdem…

                                                    Nebo ho nejprve chytí ve sjezdu a pak to už jen udrží chvilku na rovině…

                                                    Je jasné, že jen tak na rovině se do háku za kolem jedoucí auto 80tku chytnout nedá.

                                                    0 0
                                                  • nox159  

                                                    jen domplnim :)

                                                    kruhač, esičko, autobus na zastavce, krizovatka… :)

                                                    jiank staci jen jet cca 35km/h a pokud kamion spomali na tvoji rychlost a pak te zacne predjizdet tak staci rovnomerne zrychlovat s nim a pak pomalu „zpomalovat“ a dostat se za nej do haku. Tedka uz to ale nedelam takove kraviny jsme delali jak sme jezdili s klukama ze skoly…

                                                    0 0
                                      • karliner  

                                        Mě by spíš zajímalo, kdy si nox změnil nick z Chucka Norrise

                                        0 0
                                        • nox159  

                                          ja myslel ze cim je clovek starsi tim vic zkusenosti ma.Zažil toho vic ma větši přehled…

                                          ale přesvědšujes me o opaku ;-)

                                          0 0
        • Chiron  

          Vozím RK, ale obyč kevlar 2,2. Letos na něm mám cca 1000km po Beskydech a Hostýnkách. Odhadem mu víc jak další 2000km nedávám. Spíš tak 1500km, ale nejezdím pláště až do nuly, prostě když už se mi zdá moc sjetý a začíná výrazněji ztrácet vlastnosti, tak měním.

          0 0
    • abro666  

      u mne diky vaze hori vsechno, gumy obzvlast, schwalbe mam rad, ty se relativne drzej.

      na 29" uz konecne udelali nobby nica, tak neni co resit.

      o ronech neuvazuju, hodne nizkej dezen.

      ralphy docela v pohode, ale hodne plastu rozseknu na boku, proto uz skoro na vsech kolech vozim snake skin nebo double defense a je po problemu s rezanim.

      0 0
    • novcze  

      když jsem někde ve kšeftě viděl od Schwalbe Racing Ralphy „na živo“, tak mě bylo jasné proč jsou to lehké závodní pláště … on na nich taky není skoro žádný materiál a výstupky na nepříliš hustém vzorku jsou směšně malé.

      na Meridě jsem měl obuty jejich „tovární“ pláště, které mají asi tak dvakrát větší hustotu a velikost výstupků a vydžely přes 4000 km

      http://www.merida-bike.cz/…evlar-2–1–26

      0 0
      • kubad  

        no taky se podle toho ale v terenu chovají, ale to je jiný problém holt někomu stačí :-)

        0 0
        • novcze  

          já ale vůbec nepíšu o tom jak se v terénu chovají, ale jak dlouho vydží na zadním kole, což asi tak koresponduje s názvem topicu ;-)

          když jsem je ho sjel, tak jsem koupil za 250,– kč stejný, který tam vydží do začátku příštího roku, kdy půjde celé kolo do bazaru a je nutné aby byl na kolech stejný vzorek, líp to vypadá při prodeji

          0 0
    • zalciks  

      Čao bikeři, dneska jsem se dočetl o legendární začce Onza která vyrábí pláště a že zas bude u nás k kmání.

      Tak jsem se podíval a zjistil že mají zajimavý vzorky který by za to stály.

      Šak mrkněte se: http://onzatires.com/index.php…

      Osobně bych nejspis bral tento v kevlaru http://www.bottico.cz/

      Nově u nás budou k dostani od Bottico http://www.bottico.cz/

      0 0
    • danjo  

      Moje pláště mě taky docela zklamaly :-/ Třeba se na něco podobnýho v budoucnu zaměří i cykloškola Jardy Kulhavýho. Občas sou tam celkem dobrý rady a tipy..

      http://www.youtube.com/watch…

      0 0
      • Chiron  

        Mě se líbí, jak se každou chvíli někdo regne, přijde s nějakou rádoby historkou a k tomu připojí nějakou dost okatou reklamou. Hodnota příspěvku nula nic.

        Pokud to uživatel myslel vážně, což myslím že ne, tak by trochu pohledal a našel 100× víc informací než by JK stihl říct ve videu i kdyby mělo 20min.

        By mě zajímalo, kolik se za tohle platí. Žebych si založil další profil a začal vydělávat. Pokud nic, tak to fakt nechápu.

        0 0
    • d  

      RaR Evo dráťáky 2.1 jsou ty nejhorší pláště, které jsem zatím jezdil. Jediné plus na suchém asfaltu, po rovince, jsou lehké a rychlé. Zatraktivní design nejednoho nemastného nesláného biku.

      Vzorek nebyl sjetý ani z 60% a z plášťů se stali zabijáci (ovšem vlastního bikera). Nedrží vůbec na ničem:

      Na kamené drti prokluzuje zadní kolo i při jízdě do prudkého kopce v sedle.

      Najedu s nimi rychlostí chůze na mokré kostky, nepatrně sklopím řídítka a už jdu na držku.

      Vjedu s nimi do bahna na rovince a přední i zadní kolo se smýká do strany.

      Při jízdě po kamenech (taková ta lesácká výspa pro tatrovky alá „cyklisté nevítáni“) ustřelují do stran obě kola.

      Ve sjezdu v terénu při průjezdu zatáčkou zadní kolo začne plavat.

      Boky jsou příliš měkké, t.j. jsou velmi citlivé na min. tlak a „podhuštění“ se projeví plaváním v každé zatáčce. Vzadu jsem ho na boku prošoupl, konečná.

      Jistotu a dobrý pocit z nich jsem měl jen tak do 500. km, pak to s nimi šlo rychle od 10. k 5.

      Zadní plášťe jsem měl dva a oba se chovali stejně.

      Domnívám se, že to jsou pláště tak na jedny závody a pak nazdar.

      Dlouhodobě mám dobré zkušenosti s low-endovými (ceny tak do 400,–) modely, především MAXXIS. Popisované vlastnosti patří k průměru, můžu se na ně spolehnout a životnost oproti RaR snad nekonečná.

      0 0
    • Palec  

      Došlapal jsem s RaRA 26×2.1 (kevlar) na 2400km, při mé váze 70kg:

      • Zadní plášť sjetý na 1,5mm (~50% – jestliže nový má 3mm)
      • Přední plášť sjetý na 2mm (~66%)

      Prohodím je a uvidím co ještě vydrží. Myslím, že těch 3500km-4000km (do konce sezóny) by vydržet mohli, i když už to nebude úplně ono a do jejich úplného konce je jezdit nehodlám.

      Navíc teprve nedávno jsem objevil kouzlo mírně podhuštěných plášťů – takže na tom mohly být i lépe.

      No a musím zaťukat na dřevo. Píchl jsem zatím jen jednou.

      0 0
      • McBlacky  

        ten zadní rovnou vyhod, když ho dáš dopředu nebude už držet

        0 0
        • Palec  

          Tak vlastnosti nových plášťů to mít nebude, to je mi jasné. On už dezén nových plášťů není nijak vysoký (předpokládané 3mm). Ale já jezdím spíš zpevněné cesty, proto jsem zvolil tyhle a ne vysoký drapák. Tak by to snad nemuselo být úplně zlé.

          0 0
    • Internaut  

      Prosím, máte někdo zkušnosti s tímto pláštěm?

      http://tinyurl.com/2fm5szo

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.