Dálnice Českým rájem schválena

249 nepřečtených
  • scoty

    Před volbami totiž ČSSD i komunisté jasně deklarovali, že varianta, která rozdělí Český ráj, je pro ně nepřijatelná a včera pro ni hlasovali. Klasický podvod na voliče.

    Uvidíme, co udělá 30 000 aut denně v Turnově. Bylo to pěkné město…

    Geopark UNESCO mají soudruzi evidentně „na háku“…

    no nazdar

    průšvih

    výjeb

    podvod

    vše marno

    0 0
    • Honza729  

      Super.

      0 0
      • Motyll  

        +1

        Teď by se měli vrhnout na Brno – Hradec Králové.

        0 0
        • ememem  

          no, to by mohli, minule som tade isel klasicky cez svitavy a skoro ma drblo.

          0 0
          • scoty  

            Promiň, ale na sever se dá z Brna jedině tudy

            0 0
            • ememem  

              nejako nerozumiem, snad sa brno – hk nechodi ce svitavy??

              0 0
              • scoty  

                Trasa brno – hk – Lb byla uvedena do „síně slávy“ jako nejpomalejší a nejnebezpečnější v ČR.

                Ano je třeba postavit novou, ale ne středem pískovcové tabule zvané Český ráj…

                0 0
                • ememem  

                  ved ok, a mimochodom aka bola varianta toho navrhu?

                  inac toto asi tebou spominany usek aj tak nevyriesi kedze najvacsi opruz je podla mna aj tak brno svitavy. prejdem tym par krat do roka a vecer mam potom z nervov rovnaku spotrebu alkoholu ako auto benzinu.

                  0 0
                • Flegmatik  

                  A nemá to být spíše spojení Liberec – Turnov – Hradec Kr. – Mohelnice – Olomouc? Proč tam cpete to Brno? Do Brna se dá sjet od Svitav nebo Olomouce. Zároveň ta část mezi Hradcem a Olomoucí odlehčí D1 – ve směru Praha – Ostrava se nebude muset přes Brno.

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    Nakonec ono je to už tak značené. R35 začíná u Liberce a končit by měla v Olomouci… (mezi Mohelnicí a Olomoucí je to totiž též R35).

                    0 0
                    • maajkee  

                      Přesně tak, ale z R35 by měla být odobočka ještě na Brno, ale to je hudba daleký budoucnosti.

                      0 0
              • Lubor  

                Pokud jedeš kamkoliv severovýchodně od HK od Svitav, tak se to moc nevyplatí zajíždět až do HK ale za Mýtem uhnout.

                Svitavy-Jaroslav-Opočno/Rozkoš-Hajnice-Trutnov = na kochačku

                Svitavy-Jaroslav-Jaroměř-DK = na rychlost

                Ale jestli konečně bude i dálnice Svitavy-HK, tak to bude samozřejmě o něčem jiném.

                0 0
            • Motyll  

              No když jezdíš třeba do Rychnova nad Kněžnou, tak je Tvoje varianta celkem nepoužitelná. Prostě ta dálnice (rychlostní silnice) už tam měla dávno být. A vždy, když tam jedu (cca 3 do měsíce) tak bych ty objímače stromů postavil ke zdi.

              0 0
    • mr.antik  

      No tak dalo se to čekat. Ona jiná schůdná navrhovaná alternativa ani nebyla.

      Osobně si myslim, že tahle silnice je zbytečná a svou předimenzovaností akorát natáhne další auta. Nejsem odborník, ale podle mě by stačilo stávající silnici ve stoupáních rozšířit o stoupací pruhy a udělat obchvaty pár vesnic + standardní protihlukový stěny, valy a stromové pásy okolo.

      Jestli pojedu do Hradce o pár minut dýl mě nezabije.

      0 0
      • piskot  

        já teda nevim, ale pokud je jižní varianta už za současného stavu časově jen o 8minut pomalejší, tak nevidim důvod nacpat skrz českej ráj několik mostů a tunelů – při variantě z jihu by se ty stavební firmy asi neměly moc na čem vyřádit

        pro těch pár kamionů, co by si to po dokončení chtěly fiknout po staré, by pak stačilo prsknout nějakou tu mýtnou bránu (podobně, jak to mají na Slovensku u souběžných silnic)

        0 0
        • mr.antik  

          To je taky pravda, ta jižní varianta je v pohodě i dnes, opět by to nemusela bejt plnohodnotná čtyproudovka v celém úseku.

          Jenže stavební firmy nejspíš potřebují zakázky na mosty a tunely.

          0 0
          • Sobi  

            Ne nejspíš, ale určitě! Tady nejde o to kudy ale zakolik, a čím víc tím líp. Podle mého názoru, zatím co jsem koukal…

            Jižní varianta je celkem nic mo vede mov nízko a po dokončení obchvatu prahy bude lepší na cestu na sever použít D11 a R10.

            Střední varianta Ráj a Turnov, to je blbost protože vyúsťuje mezi MB a JBC/LBC takže stejně nevede přímo

            Severní varianta mo připadá nejlepší protože vede momo ČRáj a vede k JBC a pak se z ní dá uhnout dobře do Krkonoš..

            0 0
            • scoty  

              Souhlasím.

              Akorát upřesním: Tvá severní varianta je ofiko superseverní a ta skrz ráj je severní…

              Rovensko pod Troskami se může pomalu přejmenovat na Rovensko pod Dálnicí …vpravo jsou Trosky..:-(

              0 0
              • Sobi  

                Děkuji za upřesnění! :-) já o tomhle nic moc nevím, protože se zajímám o realizace a než se to začne stavět tak se toho ještě změní…

                Ale už teďka je jasný kdo to bude stavět! ;-)

                0 0
        • scoty  

          Přesně.

          Kvůli 7minutám zavedou mezinárodní dálnici do centra Č.ráje a Turnova…

          A proč?

          Protože jižní obchvat, mimo nejcenější území Č.ráje už vede středočeským krajem…provize by zůstaly tam…

          0 0
      • scoty  

        Jablonec a Liberec jsou v poho, bo mají už hotové dálniční obchvaty a jsou v Jizerkách zcela mimo Č.ráj.

        Protáhnout dálnici středem pískovců od Jičína do Turnova je zvěrstvo…

        Navíc kolem Turnova budou zasaženy Klokočské skály, Drábovna atd., nelze zde udělat obchvat tak, aby něco nebylo zničeno.

        Tabulky, parametry trasy

        0 0
        • ememem  

          nejaka mapka alebo tak by nebola? podla toho co pises zhruba tusim o co a kade ide ale celkom by ma zaujimaly aj tie varianty.

          moj nazor vo vseobecnosti k cestam takymito lokalitami:

          moc sa mi to samozrejme nepaci ale –

          jazdia tam auta uz aj teraz zhruba v rovnakom pocte ako ked tam bude ta cesta – jazdia.

          jazdia cez male obce ktore tym brutalne trpia od hluku cez prasnost, dodrbane cesty od kamionov atd. – jazdia.

          jazdi sa tam vsade 30–40km/h, je to furt upchate, same obmedzenia, zapchy, su problemy v zime atd. – jazdi a su.

          tak v com bude ta rychlocesta-dialnica v konecnom dosledku horsia??

          ako ok, moc esteticke ani citlive to neni ale je to z globalneho hladiska pre miestnych fakt horsie? a aletrnativa je??

          trocha mi to pripomina debatu o tom ci urobit cetu pod tatrami. tiez vseti zeleni pi..li ale komplet vsetci miestny sa uz nevedia dockat kedy bude dorobena. mimochodom je to lepsie ked je teraz hlavny tah kamionov na polsko cez posratu nesolenu rozbitu cesticku rychlostou 25km/h cez javorinu a lysu polanu ako keby tam urobili poriadnu dvojprudovku?? dobre, stratilo by to z koloritu ale bolo by to pre prirodu v konecnom dosldku horsie?

          dtto bezi podobna debata o vystavbe dialnice na dolomity zhruba z lienzu na toblach, rakusky zeleny tiez plna huba reci a skus sa spytat nejakeho z domacich. kolorit nekolorit kamionov a tisicov aut v sezone cez dedinu popred dom by sa uz radi zbavili

          0 0
        • okm  

          Klokočky ani Drábovna v žádným případě zasaženy nebudou. Pro upřesnění ani jedna Drábovna, v oblasti jsou dvě.

          0 0
        • náčelník  

          Jablonec má nějaký obchvat ???

          0 0
    • karliner  

      Myslím, že ti volf vysvětlí, že za všechno můžou ti gauneři z ODS.

      0 0
      • Volf  

        Kandiduješ na trapáka B- F nebo co? A proč tady řešíš trapné výkřiky a nezjistíš nejdříve kdo jak hlasoval a podobně. Já to nevím a ani neznám situaci a už vůbec ne to, zda je to takový problém, jak to hýkají ekoteroristé placení kdoví kým. Dokonce jsem už zaznamenal i názor, že aktivity spojené s geoparkem Unesco škodí možná více jak silnice. Jinak o té silnici se mluví pokud vím už snad 20 roků. Provoz houstne a je jen otázkou, jestli je o potřeba, není potřeba atd. Pokud ne, tak je to gaunerství ruku v ruce všech co to podepsali, ale plky o zradě voličů jsou trapné.

        0 0
        • Honza729  

          Že se s nim zahazuješ…já se ti divim…

          0 0
        • scoty  

          Ale vždyť se ví, „kdo jak hlasoval“:

          Liškova stranická kolegyně Martina Pokorná, která už léta stojí v čele odporu proti dálnici vedoucí chráněnou oblastí, označila dnes snahu ČSSD prosadit severní variantu za podvod na voličích. Před volbami totiž ČSSD i komunisté jasně deklarovali, že varianta, která rozdělí Český ráj, je pro ně nepřijatelná a dnes pro ni hlasovali. Na závěr svého vystoupení předala hejtmanovi petici proti silnici s 15.000 podpisy, které se za více než sedm let protestů proti jejímu vedení Českým rájem podařilo nasbírat.

          Čtyřproudá silnice R35 z Turnova na Jičín by měla zlepšit a zrychlit spojení do sousedního Královéhradeckého a dále do Pardubického kraje a odvést dopravu mimo obce. Už několik let patří k prioritám kraje, problémem ale bylo její trasování. V úvahu přicházely tři varianty: Severní varianta, která zvítězila, kopíruje z velké části současnou silnici. Její výstavba přijde na téměř 20 miliard, od začátku proti ní ale bojují ekologická sdružení. Silnice vede chráněným územím Českého ráje, které rozděluje.

          Ochránci přírody proto preferovali jižní variantu, která by stála 15 miliard korun. Pro ekology je nejpřijatelnější a je také nejlevnější. Podle vedení Libereckého kraje ale dopravu v kraji neřeší, protože vede sousedními středními Čechami. Připravena byla ještě takzvaná superseverní varianta, která měla napojit Semilsko, a mohla by tak region zatraktivnit pro investory a zajistit nová pracovní místa. Její výstavba by ale podle odhadů stála bezmála 37 miliard korun. Navíc se proti ní postavily Semily a další obce.

          0 0
          • jonys  

            Stejně bude stát aspoň 30,takže jestli má stát 15 nebo 20 je buřt.

            Podvody na voličích dělají všichni a činí tak proto,že jsme prostě národ blbců,kteří si to nechají líbit,takže jim to projde!No a nevem to za ty prachy(počítám,že se nejedná o náhlé prozření,„pozitivní motivace“ od lobbingových subjektů tam bude slušná).

            0 0
          • Sobi  

            Zelení budou vždycky proti! Ať navrhneš co navrhneš, tak zelení a ekologové vždycky budou škodit

            Nejhorší na tom je že i malá skupinka může nadělat takové škody. Za 9let praxe jsem neslyšel od nich jediný reálný nebo alespoň trochu možný návrh. Všechno je špatně…

            Z hlediska logiky věci a dopravní obslužnosti mi přijde nejvhodnější superseverní trasa. Bohužel každá trase se někoho dotkne a dotkne se i přírody, bohužel, ale co naděláme. Jde jen o to aby ta ujma byla co nejmenší.

            0 0
            • Volf  

              Sobi jde o to, kdo jsou vlastně ti zelení. Ono se po tom totiž moc nepátrá, ale je s podivem, že vlastně všechny teorie, se kterými je vidíme neustále opruzovat se ukazují minimálně jako nepravda / namátkou globální oteplování, biopaliva, solární a větrné elektrárny / a přitom si nikdo nedovolí je jen náznakem zkritizovat / jednoznačná paralela se najde v sociální oblasti /. Myslím si, že každý zelený, který se neváže k fotovoltaickým polím postaveným na orné půdě, nebo nechodí ničit lány řepky / a to 2 / 3 lidí na planetě nemají co žrát / by měl být souzen za zločiny proti lidskosti. Když jsem je minule viděl zase na tom komíně, tak jsem si prvně říkal, že je mají sestřelit, ale pak mě napadlo, že bych je spíše už nepustil dolů. Já tyto gaunery považuji za obdobu firem s anonymními akciemi, které dostávají v ČR státní zakázky. Někdo prostě tahá za špagátky a zneužívá možná i nehraný zájem o životní prostředí, ale jak říkám. První neodsouzenou stavbou solární elektrárny na orné půdě jsou pro mě na úrovni grázlů a mělo by se proti nim tak i postupovat.

              0 0
              • Sobi  

                Souhlasím s tebou!

                Mě by jenom zajímalo kdo ty ekoteroristy platí…

                0 0
                • Honza729  

                  Například lobby uhelných elektráren…

                  0 0
                • kovar  

                  ekoteroristy podporuje ODS.

                  http://aktualne.centrum.cz/…clanek.phtml?…

                  0 0
                • Sobi  

                  Na výroční schůzi jedné velké ekoteroristické organizaci, byl krásný velký dort s nápisem:

                  Děkujeme SKANSKA

                  0 0
                  • scoty  

                    No stejně, když se podívám třeba na tuhle montáž , tak první co mě napadne je, že je to hnus, velebnosti…

                    Tzn.na prdel dostává místní kolorit, atmosféra kultovních míst mnoha generací.

                    A u Turnova pod Valdštejnem a Hlavaticí to vypadá ještě mnohem hůř.

                    S tou ekologií to jde ruku v ruce.

                    0 0
                    • Sobi  

                      Z pohledu řidiče super, zpohledu přírody na hovno. Navíc to bude odvádět řidiče od pozornosti a může docházet dík tomu k nehodám…

                      0 0
                    • Honza729  

                      Ideální by bylo žít v jeskyních a brzdit pokrok, že.

                      Vytáhni paty z české kotliny a trochu se projeď po Evropě. Pak se vrať a řekni cos viděl. Zjistíš, že tohle je úplně v pohodě…

                      0 0
                      • scoty  

                        Pravděpodobně sis neprostrudoval mapy a vizualizace.

                        Z mého pohledu je to stejná prasárna, jako by byl dálniční most vedle/nad Karlova mostu.

                        A o dálnicích v Alpách už jsme se tu bavili. Jiné měřítko.

                        0 0
        • karliner  

          Podívej volfe, výsledky hlasování ještě oficiálně zveřejněny nejsou, ale třeba tady si můžeš přečíst, co kraj schválil a vzhledem k tomu, že v zastupitelstvu Libereckého kraje má koalice KSČ a ČSSD většinu, dá se usoudit že bez naprosto zásadního porušení volebních slibů (pro ČSSD však naprosto běžná praxe) by to asi ten kraj neschválil, že…

          Nejde o to jestli to je problém nebo není, jestli v tom jsou zaháčkovaní ekoteroristé nebo nejsou, jde o další potvrzení známého faktu, že oranžová strana před volbami slíbí všechno všem, ideálně 2× a po volbách si těmi letáky plnými slibů tak akorát vytře prdel.

          0 0
          • Volf  

            Bečíš na nesprávném hrobě. Zkus se zachovat jako chlap a zde máš zastupitele, kteří v tom mají prsty. Můžeš jim to napsat.

            http://liberecky-kraj.kraj-lbc.cz/page4093

            zde jednu ze stran: http://www.stranaos.cz/view.php…

            zde další: http://www.starostoveprolibereckykraj.cz/index.html

            A můžeš popustit stavidla svého oprávněného hněvu.

            0 0
            • karliner  

              Mě je v podstatě jedno, kudy ta dálnice povede. A stěžovat si socdem papalášům že lžou jako cikáni kudy chodí je naprosto zbytečné, to uznáš :-)))

              0 0
              • Volf  

                Tak si je prosím tě všechny spočítej, na těch odkazech na jejich stránky se podívej ke komu tíhnou a možná tvůj zkratkovitý odsudek už nebude tak jednoznačný. Ale chtěl jsi si kopnout, tak jsi si kopnul a snad ti to udělalo dobře. Jsou lidé, kteří popírají holocaust, koncentrační tábory, islámský rerorismus, smlouvu s voliči, rušičky mobilů na grémiu a všichni žijí na této planetě a musejí nějak koexistovat. No a nejrozumnější je aby si sebe navzájem nevšímali. Já zde mám asi dva lidi, na které vůbec neraguji a je to fajn. Takže pokud nějak svými tupými názory zraňuji tvé křehké, modré a všeobjímající láskou překypující modré a proto jejiné správné vidění světa, tak mě můžeš prostě ignorovat. Moje naprosto menšinové vidění světa tě nijak neohrožuje a myslím si, že by jsi to měl vychytané.

                0 0
                • karliner  

                  Uf.

                  I to beru jako odpověď. Kašleme na to.

                  0 0
                  • Volf  

                    Já se také nechci hádat. Jen si myslím, že každému kdo není přímo účasten nějakého konkrétního problému, by slušela určitá zdrženlivost. Jinak vidí problém odvedení dopravy člověk, který bydlí u té místní přetížené silnice čtvrté třídy, jinak ten, kdo se stará o les přes který by měla vést dálnice. Já se prostě domnívám, že toto je věcí místní samosprávy a každý kdo tam nebydlí, by měl jen prostě držet hubu / včetně mě /, protože nejvíc trapní jsou aktivisté, kteří mluví o něčem, co nezažili, nechtějí zažít, ale hlásají svoje moudra. Už jsme to zde nedávno probírali v otázce kocába.

                    0 0
                    • karliner  

                      To jsem rozporovat nechtěl, mě šlo primárně o ty předvolební sliby degradované na hodpodské plácání :-)

                      Ale dost už.

                      0 0
      • KRAJIC  

        No ti rozhodně ne! Z těch ta čistota úplně kape…

        0 0
    • přišlapávač  

      Ačkoliv mám přírodu opravdu rád, tohle je jediný rozumný krok co se dal udělat. Jet z Liberce do HK nebo tím směrem byla opravdu soda. Je hezke mit prirodu…ale pak uz je tezsi se kvuli kamionum a tisicum aut do te prirody pres tu jedinou „hlavni“ silnici dostat. Navic, nekdo zminoval 8 minut. To se mi zda sakra malo, jestlize tam bude dalnice nebo rychlostni komunikace. Staci chytit v dopravni spicce jeden traktor nebo podobne vozidlo a 8 minut se nabere je hrkanim mezi snad nekonecnym poctem vesnic, vesnicek atd za Turnovem.

      0 0
      • Volf  

        Ono jet z Brna až nahoru je naprostý očistec, ale to svatým bojovníkům za návrat do jeskyní nevysvětlíš.

        0 0
        • Lubor  

          Brno – Rozvadov

          Celková délka: 367.1 km

          Celkový čas: 3 hod. 19 min

          Brno – Žacléř

          Celková délka: 205.9 km

          Celkový čas: 2 hod. 48 min

          A přesto v Rozvadově budeš rychleji. Západně od HK radši nezmiňovat.

          0 0
          • Richi  

            Jilemnice – Hřensko:

            Celková délka: cca. 150 km.

            Celkový čas: cca. 3 hod. 30 min.

            Zpět podobně úchvatný fofr.

            Jsem pro každou dálnici i rychlostní komunikaci i když to nikdy není bezbolestné.

            0 0
      • piskot  

        zkus si to přečíst ještě jednou – nejde o to, zda rychlostka ano nebo ne, ale o to, kudy by měla vést (zda třeba není nějaká podobně rychlá levnější varianta a zda třeba nelze řešit případné zkracování po staré silnici nějakým způsobem)

        0 0
        • scoty  

          Asi tak.

          Zde je mapka obou variant. Jižní prostě přírodu zatěžuje mnohem méně.

          Rozdíl je pouze těch 7minut po dálnici Praha – Liberec…

          0 0
          • krokus  

            Navíc, pokud tomu správně rozumím, by ta jižní varianta vedla v místech, kudy dnes vede docela nechutná silnice na Jičín. Pokud nakonec skutečně realizují tu severní variantu, bude to v Českém ráji hodně smutné:-(

            0 0
        • Sobi  

          Udělat novou komunukaci R nebo D se zkracováním po stávající 2proudové komunikaci je blbost, ikdyby se rozšířila na 2+2 tak pořád ta komunikace bude mít jiné parametry ( návrhová rychlost, bezpečnost atd… ) stará část má jinou konstrukci, souvrství spodních vrstev a tudíž by se to muselo nějak sanovat a zvyšovat únosnost podloží a to je dražší než vykopat, stabilizovat souvrsví, živice a jedem! :-)

          0 0
          • piskot  

            to s tím zkracováním jsem myslel jinak – měl jsem na mysli třeba mýtné brány nastavené tak, aby se to nevyplatilo zkrátit a pod. – rozhodně nic nebudovat

            0 0
            • Sobi  

              Promiň, to jsem tě špatně pochopil! :-) Mýtný nemělo být mikrovlný ale satelitní a na právě těch objízdných trasách 2násobné vůči dálnici. S tím plně s tebou souhlasím!

              To se Šimonovský díky K pěkně napakoval!

              0 0
    • okm  

      Jenže v konečný fázi je to asi jediná přijatelná varianta. Samozřejmě přicházela v úvahu i varianta jižní, ale to bylo v podstatě asi přání ekologů, Středočeský kraj o ni zájem neměl. A rozhodně si nemyslím, že by nějak zásadně ulehčila dopravě po stávající E35. Já osobně bych třeba při cestě z Turnova do Hradce jel po po tý dnešní silnici, než abych jel někam k Boleslavi a tam se napojil na dálnici dle jižní varianty.

      Co se týče Turnova, tam by to zas až takovej vliv mít nemělo, ať si pan Liška říká co chce. Konkrétně Turnov trápí daleko víc silnice přes náměstí, což je směr Lomnice n. P.

      Jinak o dálnici se mluví minimálně 10 let a určitě ještě dalších 10 bude trvat, než se vůbec kopne do země.

      A fotka Trosek při pohledu z dálnice mi nijak nevadí, naopak je aspoň cestou na co koukat. Když člověk přijíždí k Turnovu po R10, taky jede po dálnici a nikomu už to nepřijde divný, přitom jsou hned vedle Drábský světničky. A zezhora z Drábek ta R10 taky nevypadá nijak hrozně.

      0 0
    • mr.antik  

      Proč se tomu vlastně říká „dálnice“? Opravdu to má mít čtyry pruhy? Různé zdroje a mluví každý jinak…

      0 0
      • Flegmatik  

        Rychlostní silnice to má být (jako třeba Praha – Turnov, Turnov – Liberec). Tedy 4 pruhy. Ale dálnice to není, ta má jiné parametry.

        0 0
        • mr.antik  

          jseš si jist?

          0 0
          • Flegmatik  

            Pakliže se ve všech oficiálních stanoviscích a plánech mluví o „R35“, tak ano. R značí rychlostní silnici pro motorová vozidla, D značí dálnici… Jednoduché :-) Na rychlostní jsou nižší nároky na výstavbu (poloměr zatáček, délka nájezdů, šířka pruhů, oplocení, svahy…)

            0 0
          • Sobi  

            R a D jsou rozdílné, jsou tam jiné návrhové parametry atd. třeba na R je menší levá i pravá krajnoce vůči D, může být na ní větší stoupání/klesá­ní atd.

            0 0
    • venabch  

      Si asi nejakej zelenej ekoterorista co ho platej uhlobaroni nebo ropny spolecnosti . Kdo trochu jezdi autem vi ze provoz se da jen tezko snizit . A ze na dalnici teda pokud nevalis 200 to chlasta nejmin protoze je to nejplynulejsi. Tak ze kdyz misto ty vesnic strase co tam je postavej dalnici tak pujde do vzduchu deleko min splodin. Cim kratsi tim levnejsi a i min splodin.

      0 0
      • scoty  
        • //Si asi nejakej zelenej ekoterorista co ho platej uhlobaroni nebo ropnyspolecnosti //…kolik ti je? Abych tě neurazil neprávem…:-)
        • Kdo trochu jezdi autem vi ze …, auta zcela zaplní jakoukolitrasu, která bude vybudována mezi Brnem a Libercem…
        • Tak ze kdyz misto ty vesnic strase co tam je postavej dalnici tak pujdedo vzduchu deleko min splodin…od více aut bude více splodin (až30tis denně)
        • jižní obchvat ráje je nejlevnější (ale o 7min delší)severní průtah (středem ráje) je prasečina superseverní(na Semily) – dle mého nejlepší varianta (konečně slušná komunikace do chudého Podkrkonoší) je nejdražší
        • nezanedbatelné je též estetické hledisko…dovedeš sipředstavit dálniční těleso mezi dřevěnými domky a pískovcovými skalami??
        • o likvidačním průtahu Turnovem se tu již mluvilo
        0 0
        • mr.antik  

          Myslim že superserverní varianta je dost extrémismus – po celé délce buď most nebo tunel… Krajina by dostala minimálně stejnej zásah jako Český ráj. To že tam nejezdí turisti a že tam není geopark neznamená, že tam není příroda.

          0 0
          • scoty  

            Souhlas, ale víš jak se bude dálnice výjmat přímo pod skalákem a pod Hlavaticí na Pelešanech a Mašově?

            Bylo by to mnohem blíž než Liberecká dálnice k Drábským světničkám. Navíc by to zcela změnilo panoramatický ráz krajiny Turnovska…a Hruboskalska

            0 0
          • Sobi  

            Dneska se dají dělat mosty velmi subtilní, tenké, to co vidíš třeba na hraničním mostě je prací ekoterostů z Duhy, Arniky apod, protože by auto mohlo v noci oslnit chráněného tetřeva ( o kterém se tuší že by tam někde mohl být ) tak se dělali neprůhledné (betonové) 2,5m vysoké betonové zástěny… pak kvůli žabičce ( asi horské turistce ) se dělali tunely pro ony žabičky a to vše prodražilo stavbu o skoro 100%.

            Takže nebýt ekoteroristů je tam krásný subtilní lehký most a místo toho je tam hrozná obluda.

            Ekologové děkujeme!

            0 0
        • ememem  

          Tak ze kdyz misto ty vesnic strase co tam je postavej dalnici tak pujde

          do vzduchu deleko min splodin…od více aut bude více splodin (až

          30tis denně – vid. zas ta paralera s tatrami a dolomitmi z mojho pripevku vyssie. to vazne veris ze tam bude jazdit viac aut? a kadial chodili doteraz? akurat to naozaj bude plynulejsie a dovolim si tvrdit ekologickejsie o to viac ze tu sa nejedna o novu cestu ale viac rozsirenie (paralernu) s existujucou tak aky je v tom rozdiel?

          jižní obchvat ráje je nejlevnější (ale o 7min delší)

          severní průtah (středem ráje) je prasečina superseverní(na Semily) – dle mého nejlepší varianta (konečně slušná komunikace do chudého Podkrkonoší) je nejdražši – ak som to dobre pozeral tak ten juzny obchvat je imho trocha somarina, minimalne si dovolim tvrdit ze exitujucu cestu by to neodlahcilo takmer vobec hlavne ak nahodou nejaku mudru hlavu napadne ju pre nakladnu dopravu spoplatnit. a ta superseverna – nedokazem posudit ale nic v zlom tak dialnica cez tvoje liebling miesto ti vadi a cez ineho uz nie? z niekoho ineho pohladu to moze byt rovnaka prasacina.

          s tym ostatnym co pises sa da aj suhlasit, minimalne diskutovat. otazka je aka je realna ekvivalentna a nie nejaka hypoteticka alternativa k onej tzv. prasacine.

          p.s. – sorry ze sa vam do toho motam, v principe sa ma to nijako nedotyka ani ma do toho nic neni.

          0 0
          • scoty  

            Ono je taky něco zcela jiného projektovat dálnici pod alpskými velikány, snad i Tatrami, kde se to tak trochu ztratí že.

            0 0
      • maajkee  

        //A ze na dalnici teda pokud nevalis 200 to chlasta nejmin protoze je to nejplynulejsi. //

        To mám asi nějaký divný auto, když jedu po dálnici do Prahy 130–140km/h dle tachometru, spotřebu mám tak 8–9 litrů.

        Když jedu do Brna, samá prdel a silnice první třídy, tak mám spotřebu tak 6–7 litrů.

        0 0
        • mr.antik  

          nejmíň to žere samozřejmě při 90–100 km (pro klasický pětistupňový převodovky) plynulé jízdy

          0 0
          • maajkee  

            no vždyť to píšu :)

            0 0
          • krokus  

            Když pojedeš na pětku 60, tak to podle mě bude žrát ještě míň :-)

            0 0
          • Lubor  

            ~85km/h u městských malých vozítek s krátkými řazenými stupni. Tedy ty vozy co v nich jezdí 60% národa.

            0 0
      • krokus  

        To je nesmysl, na dálnici určitě není spotřeba menší, než když jedeš přes vesnice – tam je sice jízda míň plynulá, ale zase se jede výrazně pomaleji (a nemusíš jet po dálnici 200, aby tohle platilo).

        Největší průšvih dálnice je podle mě v hlukové zátěži krajiny. Ten randál by se rozléhal po celém Českém ráji. Pochybuju tedy, že by byli schopni tu dálnici hlukově odizolovat…

        0 0
        • maajkee  

          ne, oni tam daj padesátku a bude po problému :)

          0 0
          • ememem  

            ked aj nie 50 tak 100 a hlavne z nakladnych aut je hluk vyrazne mensi este furt to bude plynulejsie a rychlejsie jak teraz a splni to aj tu tvoju podmienku spotreby. mimochodom nieco podobne je medzi salzburgom a mnichovom na dost dlhom useku zhruba v tretine cesty od sl. dovod je tiez pritomnost relativne blizko rekreacnych obydli.

            0 0
        • scoty  

          Ten randál by se rozléhal po celém Českém ráji.…velmi správně.

          Skály tvoří vlastně od Trosek až k Mnichovu Hradišti jakýsi ochoz, pod kterým to nakreslili… kdo to tam nezná, tak si to nedokáže úplně představit, ale je to prostě hnus…

          0 0
          • maajkee  

            jj, je to humus. Ale ono, myslím, že my stejně už budem v důchodu, než se to vůbec postaví, když teď nejsou prachy ani na dostavbu 3km dálnice D11 do hradce.

            A prioritní úsek je stejně HK – Olomouc, to až jednou za 20 let bude hotový, tak se to začne táhnout z HK na Liberec.

            0 0
        • Flegmatik  

          A krom toho hluku tyto víceproudé silnice tu krajinu značně rozdělí. Zvířata nebudou moc pořádně migrovat, nakonec i lidi – tedy i bajkaři budou muset hledat mosty nebo podjezdy (silnici nepřejedete kde se vám zachce). Další fakt je, že je trend kolem těchto silnic stavět v okolí různá logistická centra, parkoviště, čerpací stanice a podobné objekty. Pokud nějaká firma podmázne pár úředníčků, tak vám klidně pod skalami vyroste nějaký megaareál s překladištěm. A když ne teď (za krize), tak v budoucnu ano. Prostě to není jen o silnici, ale i o dalších doprovodných efektech, co s sebou silnice přinese.

          0 0
          •  

            voda na mlýn čembě,heslo mít kde jezdit nabývá skutečnosti, když se bude dobře angažovat tak podél dálnice by mohlo vyrůst pár singlů

            0 0
    • krokus  

      Pořád nemůžu uvěřit, že by se to opravdu začalo stavět. I v ČR snad přece musí zvítězit zdravý rozum.

      0 0
    • Smazaný účet  

      u podobnejch zalezitosti se mi v mozku dycky spoji: tyvole bethone loby a podelany auticka fsude ! a me s bajkem vyhanej z nejkrasnejich lesu !

      verite v demokracii ? ;-)))))))

      0 0
      • maajkee  

        nevěřím, protože demoracie je převlečená totalita.

        0 0
      • mr.antik  

        Zásadní náš ekologickej problém je v tom, že postavíme silnici až k poslední vesnici a samotě v horách nebo v CHKO a pak se divíme, že nám tam choděj/jezděj turisti, který to tam ničej. Tak zas platíme ekology aby to chránili…

        0 0
        • scoty  

          Já vím, ale tudy ti pojede taky kamión z Vídně do Berlína…

          0 0
          • Flegmatik  

            A nepojede náhodou přes Prahu a Drážďany? ;-)

            0 0
            • scoty  

              :-)

              Až bude vyřešen průšvih kolem Brna a dostavena R43 , tak třeba ani ne…:-)

              0 0
              • Flegmatik  

                No, ale taky by muselo být dořešeno spojení mezi Libercem a Berlínem, že… Po dálnici přes Drážďany to má fakt kamion lepší.

                0 0
                • scoty  

                  Asi jo…ještě kdyby byl obchvat Prahy…

                  0 0
                • Lubor  

                  Rostok – Berlín – Liberec – Brno – Bratislava/Vídeň – Budapešť

                  Svinoůstí- Sečín – Liberec – Brno – Bratislava/Vídeň – Budapešť

                  Sečín – Liberec – Brno – Bratislava/Vídeň – Budapešť – Budapešť

                  Jak kdyby 3 námořní přístavy a z toho jeden největší Polský nákladní nebyly málo pádný důvod pro R35 a R43.

                  0 0
                  • Flegmatik  

                    Kde si prosím tebe přišel na tyhle trasy? A Sečín – to je co? Myslíš Štětín (Szczecin)? Prosím tebe, pokud kamioňák není somrák a nechce šetřit na mýtném a chce dojet co nejrychleji a nejpohodlněji, tak radši zvolí ze Štětína do Vídně cestu přes po německých dálnicích (přes Berlín do Drážďan, Ústí, Praha, (Brno), Vídeň/Bratislava). Proč by jezdil přes Liberec (a do něj po „značně kvalitních“ polských silnicích I.třídy), když tam žádná solidní silnice nevede…?

                    A o cestě z Rostock snad nemůže být o Liberci ani řeč…

                    0 0
                    • Lubor  

                      Jj. Štětín. Nevím asi prachbídná ruština má za následek ten pokos :)

                      0 0
                      • Flegmatik  

                        No vidíš, to má ideální linku, jenže v hypoteticky by to bylo trochu jiné (zakřivenost Země, jinými slovy by jel po ortodromě a to by vyšlo třeba přes větší kus Polska). Nicméně i na téhle mapce jsou vidět ty hlavní tahy a mezi Libercem a Berlínem nejsou kapacitní silnice, čili dostal-li by se kamion až po dálnici k Drážďanům, neměl by důvod pokračovat k Liberci, nýbrž použít D8 a D1. D8 samozřejmě bude ještě lepší, bude-li dostavěná (mezi Lovosicemi a Ústím).

                        0 0
                        • Lubor  

                          http://pl.wikipedia.org/…%28Polska%29)

                          seznam ma mapy z praveku.

                          0 0
                          • Flegmatik  

                            To už by bylo použitelnější, jenže u nás se ta jejich silnice dostane k hranicím KRNAPu a to je doufám konečná… A víme jak to na polské straně chodí. Jsou schopni dělat silnice ze dvou stran, s tím, že v setkání a očekáván spojení se jim ty silnice nesetkají a to v rozdílu 40 km od sebe (se jim fakt stalo). I kolem Liberce na Trojmezí D-CZ-PL chybí slibovaná silnice z polské strany… Radši dají peníze do rozšíření elektrárny a uhelných lomů u Jizerek než na nějaké silnice.

                            0 0
                          • Lubor  

                            a B96

                            0 0
                        • Lubor  

                          Ortodomo… google earth má na to stejný názor jako mapy na seznamu. V tak malé výseči fakt řešíš koniny :)

                          0 0
              • mastihuba  

                R43 blokujou zelení, který platí pražáci, aby si sami mohli rychle dostavět svůj obchvat. :)

                0 0
                • Honza729  

                  Teď jsi na to káp ! :-)

                  0 0
                  • mastihuba  

                    tak to je snad skoro veřejný tajemství že priorita č.1 je Pražskej okruh i kdyby se ostatní rozjetý stavby měli zakonzervovat. Ale netvrdim že kdybych byl u vesla že bych si taky nepřihříval svoji polívčičku.

                    0 0
                • scoty  

                  Možná máš víc pravdy než si myslíš. Trasy R35 a R43 totiž nemají jako jediné dálkové komunikace přímý význam/napojení na Prahu.

                  Rád bych se mýlil, ale dle mého je to jeden z důvodů neustálého oddalování jejich realizace…

                  Stačí se podívat na tuto mapu .

                  0 0
                  • karliner  

                    Taky k čemu je dálnice, která nevede do Prahy, žejo…

                    0 0
                    • maajkee  

                      právě proto, aby člověk nemusel furt přes tu zacpanou smradlavou Prahu, žejo…

                      0 0
                      • karliner  

                        Když máš auto s poznávací značkou mimopražskou, do Prahy bys správně neměl mít ani povolený vjezd. Hezky zastavit někde v polích na P+R a do města MHD :-)

                        0 0
                        • Lubor  

                          Jj. Zaparkuju na jižním v P+R, nechám se okrást v MHD a na severu si ukradnu auto a pokračuju dál v lepším autě a s plnou nádrží jako bonus. Tak nějak si představuješ tranzit při současné silniční síti. Akorát na přelomu sezóny se budou hromadit vozy s nevyhovujícím nákladem ze špatného období.

                          0 0
                        • Volf  

                          A naopak. Věř tomu, že by se nám na silnicích hodně ulevilo. On takovej pepik co se dostane omylem za Počernice je na silnici hotovou pohromou :-)

                          0 0
                    • scoty  

                      No jasně. K čemu je pražákům dálnice, která nevede do Prahy…:-)

                      0 0
                  • Lišák  

                    Vím, že je ta silnice potřeba, ale pokud povede po trase Hitlerovy dálnice, tak zničí parání krajinu kolem potoka Lubě ze Skaličky směrem na Žernovník. Nejméně „bolestivá“ varianta by byla ta tečkovaná úplně vpravo . Ovšem jestli je ta varianta dopravně dobré řešení nemohu posoudit.

                    0 0
                    • scoty  

                      Jasně, Lišáku, každého krásného místa je škoda. Doufám, že u vás bude zvolena ta „nejpřijatelnější“ varianta.

                      Ale bez urážky, kolik lidí zná potok Lubě ze Skaličky?

                      V Českém ráji jde teď o takové kultovní pojmy jako : Trosky, Valdštejn, Věžák, Vidlák, Skalák, Kapelník, Hrubá Skála, Hlavatice, Borecké skály atd.

                      Přitom průměrná vzdálenost nového „tělesa“ od těchto lokalit je velmi malá. Někde dokonce 0m(poddolování at­d.).

                      V podstatě se jedná o louky hned pod skalami.

                      Bude to tedy vidět, slyšet, cítit plus ostatní hojné negativní vlivy…

                      0 0
                      • Lišák  

                        Já to nijak nebojkotuju. Jen je mi líto, že už si tam Tom, až se naučí jezdit na kole, moc nezajezdí.

                        S tím Rájem s Tebou souhlasím.

                        0 0
                    • obda  

                      Ta tečkovaná varianta má drobnou chybku – něřeší obchvat Brna a všechno narve přes Českou k Tescu v Krpoli. Což není dobrý nápad. Naopak v původní variantě by šel tranzit na Troubsko, kde by pokrařoval dál na Vídeň, či po D1/D2

                      0 0
                      • Lubor  

                        Svitavy od Teska končí obvykle na Kolišti a pak stačí jedna havárka a zdolat Koliště 1,2km úsek od Lidické po Křenovou se dá občas i za méně než 30 minut. Poslat dopravu do České pokud Brno nemá okruh č. 4 a nekompletní okruh 3 je v současnosti holý nesmysl. S okruhem 3 komplet to bude jen poloviční nesmysl.

                        0 0
                    • Charles2k  

                      To je tedy pěkná hloupost. Jezdím tudy desítky let velmi často a trasa v tělese německé dálnice je to nejpřijatelnější řešení. Jsou dávno vykoupeny pozemky, je provedeno velké množství stavebních prací – náspy, mosty atp. Neskutečně mne štve, jak se vybudování R43 neustále oddaluje. Kolik nehod se ještě na nebezpečné a přetížené silnici Brno-Svitavy musí stát, aby se konečně něco hnulo. Jenže to nejdříve protestují v Bystrci prominenti, kteří si díky vazbám na dřívější papaláše postavili chaty, tam kde neměli. Zaříznutí silnice pod povrch a zastřešení jim nestačí. Teď je další problém v Kuřimi, jelikož radní chtějí jižní obchvat (sice jistou logiku to má), jenže to znamená drahý dlouhý tunel na který (a na jeho případný provoz)nejsou peníze. Tudíž stavba neustále stojí. Dostat se rozumně z některých obcí na sever od Boskovic do Brna (třeba na Jevíčsku) je horor.

                      0 0
                    • karliner  

                      Tak toho potoka by byla určitě škoda. Taky bych navrhoval zbourat Karlštejn, který už dávno není využíván ke svému původnímu účelu a kazí přirozené panorama Českého krasu.

                      0 0
                  • mastihuba  

                    Bych se na to kouknul z druhé strany. Je zajímavý že v Praze zelení škodí daleko méně než jinde. :)

                    0 0
                    • Sobi  

                      To není pravda! Kvůli nim bude okruh nekompletní protože blokují most v Klecanech který odvede velkou část dopravy z města, všechny co jedou od MB, LBC, TPC na PZN apod

                      A právě kvůli ekoteroristům je to dlouhodobý problém a ještě dlouho tím budou trápit všechny v Praze…

                      0 0
                      • mastihuba  

                        se hned nečerti, podle mne jsou v praze fakt míň zelení než jinde v republice a v Brně jsou asi nejvíc, protože tu mají centrálu a ombucmana za zadkem. :)

                        0 0
                        • Sobi  

                          :-))) situaci v Brně znám povrchně ale v Praze detailněji. Takže nemůžu soudit, sorry za ten ton, ale mne strašně sere ten most v Klecanech, až bude tak bude v Praze o polovinu míň aut a bude hnedka líp :-) Ale kvůli těm ekoteroristům je magistrála plná, centrum ******** atd. Až tahle tranzitní doprava zmizí pak bude o hodně víc místa pro cyklostezky v centru a vyhrazených pruhů pro cyklisty. Takže ekologové škodí i cyklistice ve městech.

                          Když jsem bydlel v Praze na kole do práce jsem nejezdil kvůli dopravní situaci, až auta budou pryč je pravdělodobné že více lidí začne používat kola jako dopravní prostředek, protože za stávající situace je to HC.

                          0 0
                        • karliner  

                          Vždyť víš, že my všichni v Praze jsme tak nějak všeobecně chytřejší no a ti zelení holt asi taky :-)))

                          0 0
                      • mr.antik  

                        Už by někomu mělo dojít to, že ekologie a Praha nejdou dohromady. Místo aby dovolili rozšířit myší díru a vymohli místo toho např. investici do x hektarů nových parků pro lidi, tak všecko akorát bojkotujou…

                        A tímhle mě štvou všude…

                        0 0
      • Sobi  

        Betonový lobby je blbost, protože ŘSD prosazuje spřaženky ( ocel+beton ), celý to ovládá živičná!!! asfaltová!!! lobby tam jde nejvíc peněz.

        A tunel bude pod lobby HT a MTS, protože ten v ten moment dorazí pražský okruh a bude potřebovat prodat razící mašinu, takže bude velký tlak na tunel ;-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          jo je fakt ze takova mashina je drahaaa a dyz stoji je jeste drazsi ! ;-)))))

          0 0
        • Smazaný účet  

          Mi právě není jasný proč neprošla jedna ta „ekologická“ varianta D8 přes Středohoří – ta co měla extra dlouhej tunel od Lovoše až bůhvíkam. Dyk po tom měli tydleti lobbysti skočit! Z toho by se ždímalo… :o)

          0 0
    • mad john  

      To se zase někdo napakuje před koncem volebního období. O nic jiného nejde.

      0 0
      • karliner  

        Ale krajské volby byly vloni, myslím, to mají volební období jen jeden rok?

        0 0
    • Consuelo  

      Tihle záškodníci neprojdou! Nebude víska a metr půdy, kde by je nezastavili lidi, co mají v hlavě aspoň tolik mozku, aby jím namazali půlku rohlíku, a kteří mají cit a úctu pro krajinu. Cyklo-partyzánské hlídky tuhle čuňačinu jistě nedovolí.

      0 0
    • Consuelo  

      Tihle záškodníci neprojdou! Nebude víska a metr půdy, kde by je nezastavili lidi, co mají v hlavě aspoň tolik mozku, aby jím namazali půlku rohlíku, a kteří mají cit a úctu pro krajinu. Cyklo-partyzánské hlídky tuhle čuňačinu jistě nedovolí.

      0 0
    • pajan  

      Shit! Fuck!

      Pověsit za koule do průvanu za tohle… Další betonová vobluda! :-!

      0 0
      • JSt  

        v 17-ti jsem mel podobne nazory. ale muzu te uklidnit, s odstupem casu se zasmejes, jakou jsi napsal hloupost ;-)

        0 0
        • maajkee  

          Jenže tím, že to vydíš jinak s odstupem času, to neznamená, že tvůj názor je teď ten dobrej.

          On má naprostou pravdu, nicméně a bohužel my starší začínáme víc myslet mozkem a občas nám uniká to nejjednodušší.

          Já teď samozřejmě taky jezdím autem a občas nadávám, proč musím projíždět každou prdel, proč není ještě ta dálnice nebo erko, to ale furt neznamená, že stavět betonovoý obludy uprostřed přírody je dobře.

          0 0
          • Bohumyl  

            Jasně, celkem souhlas. Jenom mi příjde, že je ta diskuse trochu mimo. Od kdy jde v české politice (i na krajské úrovni) o řešení problému? O to jim přeci nejde … vždyť ani nejsou schopní udržet současnou silniční síť ve slušném stavu …

            0 0
            • maajkee  

              pravda.

              0 0
            • Sobi  

              Peníze by na to byly, ale problém je v nadhodnocení jednotlivých akcí skutečnost=re­alna cena/2

              0 0
            • scoty  

              ..a až se začne stavět, tak bude ta diskuze IN?

              0 0
              • Bohumyl  

                Tím jsem chtěl říct, že otázky nejsou :

                „Je potřeba dálnici českým rájem? Není lepší jiné řešení? Je to účelné? Je to hezké? … "

                , ale :

                “Kdo, komu, kdy a kolik?"

                No a až se natočí další, tentokrát Liberecká losovačka©, tak se to prostě postaví. Ať se vám to líbí, nebo ne. Ať to je pořeba nebo ne. Jen si myslím, že tentokrát už si dají pozor na to, aby „to nebylo slepený“. Bez smajlíku. A nikdo nepůjde sedět. Zase. …

                0 0
                • Sobi  

                  To se losovat nebude, udělají se parametry VZ tak aby se mohlo přihlásit jen 5 firem, které splní podmínky zakázky a buď udělají sdružení a nebo půjdou do soutěže s předem dohodnutou cenou a rozdělením zakázky…

                  0 0
          • JSt  

            lidi je cim dal vic, aut pribyva, z cehoz logicky musi pribyt i silnic. dale je logicke, ze nova silnice nekudy musi vezt a opet zcela logicky se trasovani nekomu nebude zamlouvat. prinos nove silnice bez diskuze bude.

            0 0
            • Sobi  

              jenže tohle spoustě lidem nevysvětlíš… :-(

              0 0
            • Flegmatik  

              Lidí je alespoň v Česku a okolí pořád +/- stejně. Lidí přibývá v Africe a některých asijských zemích. U nás přibývá jen těch aut :-)

              0 0
              • Sobi  

                Protože se zvyšuje počet lidí, kteří cestují, zejména kvůli povolání… tak to asi bylo myšleno…

                0 0
                • Lubor  

                  Kvůli cenám bydlení a kvalitě také. Je levnější 20 let dojíždět i když počítám průměrnou 30kč/l.

                  0 0
                  • Sobi  

                    Ano, taky bydlím na Čáslavsku, mám kancl na Malý staně v Praze a dojíždím…

                    Naštěstí mi to platí firma! ;-)

                    0 0
              • JSt  

                jo, tema lidma jsem si nabehl :-)). nicmene ta auta uplne staci jako argument. ;-)

                0 0
            • Consuelo  

              Člověče, já ti nevim. Jednou se holedbáš, že už ti neni 17 let, a proto nepíšeš „hlouposti“. No, dobře, je ti 25, ale nic se nezměnilo.

              Lidí je samozřejmě u nás čím dál tím míň (i když nepatrně). A aut může být taky čím dál tím míň, kdybychom se ke krajině chovali např. jako ve Švýcarsku. Neexistuje volné a zdarma postávání aut kdekoliv si to řidič usmyslí. Je možné přendavat poznávací značku z jednoho auta na druhé, tím ušetřit peníze, ale zase nesmí takové auta bez SPZ stát na ulici. Volný prostor si Švýcaři velmi cení a netarasí ho auty ani dálnicemi.

              Pravdu tu měl ten přispěvatel, který napsal, že snad u každé dálnice v ČR (viz. např D1, tím hůře plzeňská D5) se staví neskutečné množství hal, továren a blbostí. Z Plzně do Prahy pomalu už nevidíš volný prostor.

              Jsem zásadně proti ničení Českého ráje.

              0 0
              • JSt  

                urcite v zivote kazdyho se od 17-ti do 25-ti zmeni dost. jestli ne, bude nekde chyba ;-).

                jo a neber si do ust vek druhych, kdyz sam svuj neuvadis ;-)

                0 0
                • Consuelo  

                  Přeci nechceš říct, že jenom tím, že už ti není 17, ale o trochu víc, tedy 25, znáš řešení palčivého problému likvidace Českého ráje? Mně je 35, a aniž bych se dopodrobna zajímal o technickou-proveditelnost, je mi tak nějak jasné, že v téhle zemi zase zvítězí jen a jen peníze a lidská blbost.

                  Jako Pražák jsem proto, vyzkoušet všechny negativní externality staveb (od silnic po uhelné a jaderné elektrárny), přímo ve městě, a pak stavět i jinde.

                  Jinak řečeno: pomalu se začínám loučit se vším, co jsem v Českém ráji za celý svůj život měl rád a kam jsem jezdil.

                  0 0
                  • JSt  

                    ale vubec nechcu rict, ze znam reseni problemu. jen rikam, ze v 17-ti a 25-ti mam odlisny pohled na vec a nevidim stavbu silnice jako tragedii, ale drive ci pozdeji jako nutnou zalezitost.

                    0 0
                    • Consuelo  

                      Tak to jsi zas zpátky u jádra problému, „co“, „pro koho“ a „v jakém ohledu“ je NUTNé. Lidem, co se jim dálnice objeví pod okny a nikdy s tím nic neudělají a ten svůj dům nikomu ani neprodají, protože to prostě není možné, to třebas za tragédii považují. A když už se přestěhujou na místo, kde lze začít znovu, přijde další „nutnost“ postavit jim pod okny strašně nutnou hliníkárnu, odkalovací nádrže nebo přehradu.

                      Ale na to nepotřebuješ 25 let věku, ani 50, abys tu jejich „tragédii“ dokázal pochopit, ne?

                      0 0
                      • JSt  

                        mozna si uz nevzpominas, na co jsi vyse reagoval. lehke pripomenuti ;-) …dale je logicke, ze nova silnice nekudy musi vezt a opet zcela logicky se trasovani nekomu nebude zamlouvat.

                        0 0
                        • Consuelo  

                          Jen jsi zapomněl citovat svoji poslední větu: „prinos nove silnice bez diskuze bude.“ Jaký přínos, komu, kdy, z jakého důvodu, na jak dlouho? Přínos pro tebe? Pro mě ale ne? Přínos pro nějakého Michala? Jo, ale ne pro Petra. A jsou věci, které když zničíš – třebas tou silnicí – tak si je pak za pár desítek let do krajiny z plastelíny nevymodeluješ. Třebas přijde renesance lidského myšlení, tyhle blbosti se zbourají, ale už se těžko vystaví věci nadobro zničené.

                          Lítáš v tom, čeče, jako ryba chycená do sítí :)

                          0 0
                          • JSt  

                            ale no tak. stojim pevne na zemi, neboj :-).

                            az to bude postavene, tak si muzes spocist kolik aut tam projede a pro ne to bude jednoznacny prinos. jestli ti tolik vadi dalnice a podobny silnice, tak je bojkotuj, tim, ze se budes plahocit po okreskach. nechce se ti, co? ;-)

                            0 0
                          • scoty  

                            Zcela souhlasím…:)

                            Vše co bude přenecháno strojům/autům/to­várnám je nenávratně ztraceno…

                            0 0
                            • JSt  

                              urcite. ale, uvedom si, diky cemu mas (nejen) kolo jaky mas. diky cemu muzes pobajkovat kolem brna stejne jako v alpach ci jinde ;-)

                              0 0
                              • scoty  

                                Technický pokrok? To zní hrdě…

                                Říkám stop. Naopak se domnívám, že auto vůbec nemusí mít každý.

                                0 0
                                • Honza729  

                                  Ještě že je vás málo. Já říkám ať má auto každý kdo na to má a stát ať dá jasná pravidla za kterých auta provozujeme a tím pádem ať si reguluje svou politiku v dopravě. (výše mýta, daní, apod.)

                                  0 0
                                  • scoty  

                                    Stát to „reguluje“ tím zhoubným směrem, aby měl daně z benzínu, takže u nás má auto každý cígo…

                                    Řekni tedy na rovinu, co tohle super tedy znamená. Je to souhlasím se stavbou dálnice středem Č.ráje do Turnova?

                                    0 0
                                    • ememem  

                                      zas neprehanaj. to je trocha extremisticky pohlad. a v konecnom dosledku preco by ho nemohol mat kazdy? kto len bohaty? ale to je debata o inom.

                                      mimochodom – auto nie, tak ok, som si povedal ze ked pojdem (mozno) tohto roku zas raz nejaky ten alpencross tak na miesto urcenia sa dopravim vlakom. tak som si to zacal zistovat a nestacil cumiet – vlak vieden oberstdorf cca 130E + 30E bike, povedzme 150E. dalsia sleha – vlaky z mnichova do oberstdorfu beru biky len v obmedzenom mnozstve co neviem sice kolko je ale sa silne odporuca mat listok zarezervovany par tyzdnov dopredu. sa na to mozem zvysoka…jednak sa mienim riadit aktualnym pocasim a nie volnym vlakom a druhak ta cena je neskutocna, ked sa dame 4–5 do komercnej dodavky co na tom este musi aj zarobit tak za tie prachy mi v tom aute bude hola babenka minimalne capovat. a to ma do tej viedne na stanicu este niekto musi z blavy hodit (nie som to ochotny rano o stvrtej slapat) lebo biky do viedne beru len niektore vlaky a zrovna tie ranne ani moc nie. a cesta z trenta naspat do mnichova by ti vedel porozpravat jeden kolega co najprv s partiou 10 nemcov prepil dva dni na nadrazi lebo taliani si povedali ze biky do vlaku neberu a na treti ich ti prestalo bavit a skoncilo to potyckou s carabiniermi…

                                      tos car for ever, minimalne dokail vsetky ine sposoby prepravy nebudu porovnatelne.

                                      0 0
                                    • Honza729  

                                      Nějak nerozumím té tvé první větě jako reakci na to co jsem psal, muzes mi to nejak vysvetlit ?

                                      0 0
                                      • scoty  

                                        Pořád jsi mi neodpověděl na otázku

                                        Ptáš se proč je zhoubné, aby každý, i cíga a ostatní finančně nestabilní vlastnili auta?

                                        • neúměrně nárůstá počet strojů, které potřebují ke své prácifosilní paliva, zabírání zemědělské půdy a chráněných oblastí nasilnice, fabriky atd.
                                        • nestabilní lidé vlastní nestabilní auta …kouřivost,ne­bezpečný provoz
                                        • ty šroty je potřeba po čase skládkovat
                                        • do nádrží lejí cokoliv s čím nastartují
                                        • nepoužívají nohy, pro cigára jezdí autem
                                        • jsou jak čuníci a nechce se jim pracovat
                                        • při zhoršení situace nastupuje kriminalita

                                        atd.

                                        :-)

                                        0 0
                                        • scoty  

                                          a ještě 2 zhoubné důsledky:

                                          • na lidi kteří pracují a vše si hradí sami, nebo si nemohou autodovolit
                                          • na ekonomiku státu, který sice vybere daně z benzínu, ale zpětně tozase rozdá a přerozdělí
                                          0 0
                                        • tonik666  

                                          máme svobodu. nemůžeš nikomu upírat auto na základě toho, že si v něm bude jezdit pro cigára. Kam bychom přišli?

                                          Druhá věc je, že můžeš omezit sociální dávky či jejich využití (třeba místo peněz dávat lístky na jídlo).

                                          0 0
                                          • Honza729  

                                            S trochou nadsazky se tihle ekologicti aktiviste chovaji stejne jak komunisti: Taky by porad nekomu narizovali co muze a nesmi…

                                            0 0
                                            • Lubor  

                                              Možná ještě hůř. Scotty třeba nevidí dál než na daň z PHM. Nechce vidět, že omezení dopravy přechodně zdraží nemovitosti a dlouhodobě sníží zaměstnanost, daně z příjmu, průměrnou mzdu, odvody na zdravotní a sociální, DPH… prostě pohřbí HDP. A pokud zrovna neníží, tak se minimálně můžeme bavit o zpomalení růstu nebo stagnaci.

                                              0 0
                                              • scoty  

                                                Pokud považuješ prodloužení jízdní doby po dálnici mezi Jičínem a Turnovem o 7min za „omezení dopravy“ , tak ano, jsem pro „omezení dopravy“ v zájmu zachování přírodního skvostu Č.ráj ve stávající podobě.

                                                0 0
                                        • Honza729  

                                          Mně stačí vysvětlit tuto větu „Stát to „reguluje“ tím zhoubným směrem, aby měl daně z benzínu, takže u nás má auto každý cígo…“, kterou odpovídáš na toto: „ať má auto každý kdo na to má a stát ať dá jasná pravidla za kterých auta provozujeme a tím pádem ať si reguluje svou politiku v dopravě. (výše mýta, daní, apod.)“.

                                          Pokud si cígo na auto vydělá poctivě, ne na dávkách nebo trestnou činností, proč by nemohl jezdit ? Čím víc projetého benzínu, tím vyšší výnos pro stát a pro ty vaše pseudoekologické spolky, ne ? :-)

                                          0 0
                                          • scoty  

                                            Jasně,to že u nás může vlastnit auto každý pako je způsobeno vlivem státu ( soc.dávky jednomu, nízké platy druhému, špatné předpisy, předražování, nedostatek financí atd), který považuji za zhoubný. Výše jsem ti to v 9ti bodech blíže pecifikoval.

                                            Ty jsi neodpověděl

                                            0 0
                                            • Honza729  

                                              Nezlob se, ale meleš pitomosti.

                                              Na co porad chces odpoved ? Proc je to super ? No proste je, no. Mam na to takovy nazor. Doufam, ze to budes respektovat a nesnizis se k obvyklym odpovedim.

                                              0 0
                                              • scoty  

                                                Takže ty souhlasíš s tím, aby dálnice R35 byla postavena středem geoparku UNESCO Český ráj.

                                                Tím jsi se připojil k Libereckým socanům a komunistům, kteří doporučili projekt v této podobě vládě k realizaci.

                                                No ty jsi tedy opravdu super ochránce přírody…

                                                0 0
                                                • Honza729  

                                                  Ty jsi opravdu magor :-)

                                                  0 0
                                                  • scoty  

                                                    V diskuzním prostředí ti rychle docházejí argumenty, pak kopeš a často se vztekáš jak malé děcko…

                                                    0 0
                                                  • Honza729  

                                                    Napada te neco rozumneho co se da na ten tvuj prispevek odepsat ??? Snad jen skutecne to co jsem napsal.

                                                    0 0
                                                  • scoty  

                                                    Napadá, třeba:

                                                    " ..aha, oni v ráji chtějí zničit kus pěkný krajiny a já napíšu, že je to SUPER , no co já jsem to za ko..ta…"

                                                    nebo tak něco…:-)

                                                    0 0
                                • JSt  

                                  v cem spociva ten technicky pokrok? ;-)

                                  auto nemusi mit kazdy. kolo nemusi mit kazdy. barak nemusi mit kazdy. vpodstate ti enem staci mit co do huby a kdyz ti je kaltna se nejak zaizolovat a si vpohode ;-). ale jsme lide, takze o tom to neni, ze…

                                  0 0
                              • scoty  

                                Zkus si představit, že by místo přehrady vedla údolím Svratky k Bítýšce dálnice D1… to bys na prígltrailu neslyšels vlastního slova a dýchat bez filtru by byl hazard se zdravím…

                                A přesně tak to je plánováno v Č.ráji, v jednom z nejcennějších míst u nás…

                                0 0
                                • Lubor  

                                  50m široký na každou stranu lesni pruh v těsné blízkosti dálnice a není co řešit. Teda až na tu bezpečnost a střety se zvěří.

                                  0 0
                                  • scoty  

                                    Prígltrail je 50m nad „dálnicí“ a ne 50m od „dálnice“…

                                    Zrovna tak je to i v Č.ráji.

                                    0 0
                                  • Flegmatik  

                                    To vidíš moc jednoduše. Kamarád bydlí v Kersku, téměř 3 km daleko v lesích od dálnice D11. Neustále bylo od dálnice slyšet takové šustění, ale prostě pořád, ve dne v noci. Jednou jsem tam byl, a fakt ano. Ve vesnici je neuvěřitelný klid, nikde nikdo, ale o to víc je dálnice slyšet. Tedy byla – možná to bylo tím, jak tam byl ten betonový povrch. Teď to možná trochu polevilo s asfaltovým povrchem. Ale v té době mě ten hluk přes tu vzdálenost překvapil. A co teprve taková silnice udělá v uzavřeném údolí…

                                    0 0
                                    • mr.antik  

                                      Možné to je, ale rozhodně ale 50metrů pruh „lesa“ okolo každé hlavnější silnice není na škodu, lepší než nic nebo pouze betonové/skleněné protihluky.

                                      Myslím že tímhle směrem by se měly ubírat aktivity všech ekologistů – včetně případného projektu v českým ráji…

                                      0 0
                                      • karliner  

                                        vysazováním 50ti metrového pruhu lesa podél dálnic by se jejich cena zněkolikanásobila…

                                        0 0
                                        • scoty  

                                          …a hlavně to nejde všude. Na skály kolem Valdštejna les nevysadíš, do mokřin a rybníků pod nimy taky ne, a v Turnově teda nevím…

                                          Citlivý obchvat Turnova je nereálný.

                                          0 0
                                        • mr.antik  

                                          V našem státě nejspíš ano :-)

                                          Ale při desetiprocentní nezaměstnanosti nevidim náklady nijak vysoký…

                                          0 0
                                          • karliner  

                                            Nejde o práci. Pozemky bys majitelům ukradl a stromy nechal vyrašit z náletů?

                                            0 0
                                      • Sobi  

                                        Problém je v tom, že i dálnice má „ochranné“ pásmo, takže les by musel být trošku dál, ( pokud by bezpečnost nebyla zajištěna jinak, např zábrany ) a navíc by to přitáhlo zvěř a bylo by to další ohrožení provozu a musel by jsi zase dělat zábrany proti zvěři. Je to trošku složitější.

                                        Ale určitě je lepší zeleň než betonová zeď. Ikdyž si myslím že nejlepší je kombinace. Zeď porostlá nebo obsázená např keři, stromky atd. Máš ochranu proti zvěři a koukáš do zeleně a pokud se zvolí dřeviny typické pro to území, tak by bylo vše v pohodě! :-)

                                        0 0
                                        • Honza729  

                                          Sobi, existuje nejaka norma na vypocet sire ochranneho pasma. Lisi se nejak och.pasmo u dalnice od rychlostni silnice a od silnice 1.tridy (urcite ano, ale o kolik)?

                                          Dik

                                          0 0
                                          • Sobi  

                                            Musel bych se podívat do TKP, technicko kvalititavní požadavky. To je několik šanonů předpisů, přesný hodnoty teďka nevím, protože TKP mám v kanclu a tam se dostanu až příští týden, ale budu myslet na to.

                                            Rozdíl je v tom, že něco už je a tam to toliko neplatí, ale na nově budovaných kcí to být musí. Jinak tento předpis platí pro sil 1.tř, dálnice, rychlostní komunikace a silnice pro motorová vozidla. Např průtah Brnem který spadá pod město se podle nich dělá taky.

                                            Když půjdem příští týden na pivko, tak ti je celé můžu vzít ( na CD ;-) ) Co ty na to?

                                            0 0
                                        • mr.antik  

                                          Určitě… Je to sice naprd, že z dálnice nemáš žádnej výhled (viz. Rakousko nebo Německo), ale účel to plní dostatečně. Místo zdi se mi víc líbí protihlukový val…

                                          0 0
                                          • Sobi  

                                            Jo super variante, nebo dálnice vedená v zářezu, ale to by už byla sakra drahá! Ale bylo by to nejlepší. Jen se to musí správně navrhnout na odvod dešťových vod a úkapů a nejde to udělat tam kde je vysoká hladina spodní vody. Ale tam kde to jde, tam bych to vedl.

                                            0 0
                  • karliner  

                    Tak to Švýcarsko je trochu nešťastný příklad, protože jen málo jiných zemí si vybudovalo prosperitu na ukradených penězích a jiných cennostech nebo praní špinavých peněz :-)

                    0 0
                    • ememem  

                      to by mi bolo v zasade docela egal ale ani ten zbytok z pripevku nesedi.

                      0 0
              • Sobi  

                Těch hal už se moc nepostaví, firmy co je staví už krachujou a logistika se přesouvá na východ. Ale souhlasím s tím že je toho tady hafo a za pár let budou prázdné… :-(

                0 0
            • maajkee  

              ano bude, ale to pořád neznamená, že je to správně ;)

              0 0
              • JSt  

                to mas samozrejme pravdu. taky se da polemizovat, zda je spravne chodit do skoly a dusevne se rozvijet. dyt vono se tim zivotem proklepes i bez toho vzdelani a obcas se dokonce stane, ze ten vzdelanejsi mene uspesne ;-).

                0 0
    • tonik666  

      Na tomhle rozhodnutí mě nejvíc vadí ten motiv – že by nejvhodnější dálnice vedla Středočeským krajem a už by nebyla v Libereckém. Navíc se ještě jedná od dražší variantu. grrr…

      0 0
    • scoty  

      Po deseti letech:

      https://www.novinky.cz/…rne-40368622#…

      ntvl

      0 0
    • MirosPikos  

      Výborně.

      0 0
    • snas89  

      Já se přiznám, že jsem na to měkej…

      …ale fakt si čím dál tím častěji říkm, že už by se mohl najít někdo, kdo se obětuje a těm zmrdům vytříská zuby železnou tyčí.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.