Bikecheck: Nicolai G1 – créme de la créme superenduro

Tento článok začal svoju púť ako správa užívateľovi Duck1980, či by nechcel napísať o svojej ultimátnej rakete článok s jeho predstavením. Odpísal, že nechce, ale…

… miesto toho sa Roman ponúkol, že v rámci služobky naloží svoj bike na nosič auta a dofrčí ku mne do Beluše. Po pár neúspešných pokusoch sme sa napokon stretli a v tom najväčšom výpeku dali spoločný pojazd po lokálnych trailoch, urobili nejaký ten „fotošúting” a pri kofole rozobrali všetky nemecké garážovky, aj to, aké je to stavať bike s brzdami, na ktoré je čakacia doba viac ako jeden rok. Článok si síce aj tak musím napísať sám, no rozhodne to bolo príjemné stretnutie s podobným fanatikom do bikovej techniky, ako som ja sám .


Óda na CNC – karbón na druhej koľaji

Tak či onak sa jedná o jedinečný a pozoruhodný bike, ktorý je nielen po funkčnej, ale aj po vizuálnej stránke vyladený do poslednej skrutky.

Ešte skôr než „rozpitvem” jednotlivé súčiastky, by som chcel uviesť, že táto stavba je naozaj niečo, čo sa len tak nevidí a napriek tomu, že sa jedná o 17,1-kilové „monštrum", tak len ťažko by som hľadal nejaký komponent, ktorý by sa dal nahradiť niečím funkčnejším.

V podstate je to, ako keby som dal všetky najviac oslintané komponenty z Eurobiku na jeden rám a zakričal „ta-dá”! Takto nejako by sa dal v skratke charakterizovať Romanov Nicolai. Ale keďže priestoru je dosť, v nasledujúcich riadkoch si to môžete prečítať pekne podrobne.


Geometron – mocný základ s geometriou mimo hraníc bežného chápania

Kto sa vyžíva v CNC opracovaných kusoch kovu, masívnych priznaných zvaroch, prípadne v surovom hliníku, tak tento industriálny rám od nemeckej značky Nicolai bude pre neho to pravé bike-porno. Žiadny lak, len stopy po fréze a elox.

Remeselne nádherná práca a poctivý kus materiálu. Konkrétne 4,1 kg hliníka (bez tlmiča) vo veľkosti „XL”. Nicolai bol odjakživa priekopník v posúvaní hraníc položených hlavových uhlov a naťahovania reachu a jeho geometria s názvom „Geometron” je extrém aj po niekoľkých rokoch. Zdvihy tohto biku sú nastavené na 175 mm vzadu a 180 mm vpredu a uhol hlavovej rúry má krutoprísnych 62,5°. Len pre zaujímavosť uvediem, že Nicolai nečísluje veľkosti svojich rámov písmenami S, M, L, XL, XXL, ako je tomu obvykle, ale ako Long, Longer, Longest, Extra Longest a XX Longest. Romanov G1 rám je vo veľkosti „XL”, (teda Extra Longest) s reachom 535 mm (!), uhlom sedlovky 79° a rázvorom 1 347 mm. Väčší masaker je už asi len Grim Donut Mika Levyho z Pinkbiku .

Podľa vyjadrenia Romana zvládnuť túto beštiu nie je práve jednoduché a bicykel vyžaduje úplne iný jazdecký štýl. O tom svedčí aj kopec modrín v poslednej sezóne.


Odpruženie – nemecko-talianske manželstvo

Na pozícii predného odpruženia nie je nič iné ako upside-down vidlica Intend Flash od Corneliusa Kapfingera. Pochopiteľne v brutal raw povrchovke a so zdvihom 180 mm. Ja som mal možnosť vyskúšať si chod len krátko, ale vďaka USD konštrukcii vidlica chodila krásne maslovo aj na drobných nerovnostiach, napriek tomu, že bola nafúkaná na o 15 kg väčšieho chlapa, ako som ja. Ten odtrh je neporovnateľný s bežnými teleskopickými vidlicami. (Lefty sa samozrejme nepočíta.) Zadnú stavbu kočíruje pružinový tlmič talianskej motorkárskej kultovky EXT, konkrétne model Storia V3 (doplnený o 550 lbs pružinu, ktorá sa žiaľ v požadovanom rozmere nevyrába v titáne), ktorého plynulé nastavenie kompresie je silno návykové. S týmto tlmičom nie je problém vyšliapať pasáže značne strmšie, než by ste na takýto vysokozdvihový „autobus" tipovali. Fakt si nevymýšľam! Čestné mtbikerovské!


Pohon – titán od klokanov aj elektronika z USA

Ak sa niekam hodia naleštené titánové kľuky Cane Creek EE wings, tak je to rozhodne tento bike. Táto ultralight chuťovka od protinožcov je doplnená o 30-zubový prevodník od značky Actofive. Ak nepoznáte, tak odporúčam pozrieť ich CNC rámy, ktoré sú hotovým umeleckým dielom. Stredové zloženie dodal Chris King. Naproti tomu náboje s ráfikmi nie sú od kráľa Chrisa, ale od Industry Nine. Radenie s prehadzovačkou sú potom najväčšia „tuctovka”, a to SRAM XX1 v elektronickej bezdrôtovej verzii AXS. Podobná „nuda" je aj kazeta Shimano XTR. Keďže ale viem, že Roman má v šuflíku nejaké šperky od Ingrid, tak na novej stavbe si XTR-ko už neškrtne .


Komponentové osadenie – bižutéria z najvyššej police

K najvýraznejším komponentom patria určite brzdy Trickstuff Maxima s opletenými hadicami, ktoré sa zakúsavajú do 223 mm kotúča vpredu a 203 mm kotúča vzadu.
A keď vravím, že zakúsavajú, tak to ešte pomerne bagatelizujem. Väčšie kotvy som v reále ešte nezažil. Na moje kilá a jazdenie by to bol neadekvátny overkill, no v Alpách a bikeparkoch, kde sa Roman vozí, svoje opodstatnenie určite majú.


Na okraj ešte spomeniem, že predný Brakestuff rotor má hrúbku 2,3 mm, hmotnosť takmer 250 gramov a cenu lepšej prednej brzdy. A aby som nezabudol, brzdové páčky sa otáčajú na priemyselných ložiskách, takže môžete brzdiť pokojne malíčkami. Ďalšou nablýskanou chuťovkou sú titánové rajdy od značky Thomson, ktoré sadli na tento bike ako hrniec na zadok. Pokojne by som ich mohol mať doma zavesené na kuse dreva nad televízorom a pohľad na ne by ma vôbec neomrzel. 30 mm predstavec Syntace dopĺňa nemecké portfólio spolu s hlavovým zložením Intend Stiffmaster, ktoré je nenápadné, ale technicky vymakané.



Kladivo na čarodejnice

Zaujímavou voľbou je aj mechanická teleskopka Vecnum Nivo, ktorú môžete ťahať za sedlo, koľko chcete a nič sa nestane. Z toho, čo na fotkách asi nevyčítate, by som ešte spomenul, že kolesá sú obuté na „heavy-duty” plášťoch Maxxis Minion DHF/DHR 29x2,5” vo verzii Double Defense, vystuženými insertami Cush Core Pro. Podľa Romana je na bežné jazdenie možné dostať tento bike na cca 16,5 kg s ľahšími plášťami bez insertov.


Tak či onak sa jedná o jedinečný a pozoruhodný bike, ktorý je nielen po funkčnej, ale aj po vizuálnej stránke vyladený do poslednej skrutky. Tu si dal Roman naozaj záležať, aby titánovo-šedý elox rámu vkusne dopĺňal pomarančovo-oranžový elox na komponentoch. Vidieť je to napríklad aj na gripoch, špiciach alebo ISCG úchyte vodítka reťaze.

Touto cestou ešte raz ďakujem Romanovi za ochotu, čas a energiu investovanú do realizácie tohto článku a pokiaľ sú podobne ladené články blízke vášmu srdcu, pozrieť si môžete aj články so starším dátumom publikácie.


Napíš bikecheck článok aj ty

Poskladal si podobne zaujímavý bike aj ty a dostal si tiež chuť napísať článok? Výborne, už teraz sa tešíme na zaujímavý text a pekné fotky! Aby všetko fungovalo ako dobre namazaná reťaz, na tomto odkaze nájdeš všetky užitočné informácie k písaniu článku.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
bimjeam 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Od základu: XC, TR, AM, EN, DH – kde je rozdíl?

Od základu: XC, TR, AM, EN, DH – kde je rozdíl?

Horská cyklistika se dělí na několik disciplín – od běžného lesního/asfaltového ježdění do kopců až po extrémně náročné sjezdy. Které disciplíny známe a jak se jmenují?
Chceš zlepšit projev svého biku? Začni tady!

Chceš zlepšit projev svého biku? Začni tady!

Každý známe kámoše, který nás bude přesvědčovat, že koupě karbonového představce za stovky eur s vidinou ušetření 20 gramů je právě to, co posune naše ježdění do nebeských výšin.
Představení: Nový SRAM Flight Attendant – vyždímejte maximum potenciálu

Představení: Nový SRAM Flight Attendant – vyždímejte maximum potenciálu

Automatický systém kontroly odpružení pod názvem Flight Attendant dostal novou verzi, která přináší jeden zásadní rozdíl oproti verzi předchozí.
keyboard_arrow_up