Reportáž: L'Etape Slovakia 2022 - naplnené veľké očakávania?

Reportáž: L'Etape Slovakia 2022 - naplnené veľké očakávania?

Čakali sme čokoľvek, ale ideálne počasie nie. Bola rovnako ideálna aj organizácia tohto rekordného podujatia?

Že sa neoplatí robiť si prehnané stresy dopredu, sa potvrdilo aj poslednú nedeľu. Už niekoľko dní pred vypuknutím L´Etape vytrvalo pršalo, rovnako nepríjemne vyzerala aj predpoveď a tak priestoru na optimizmus ohľadom počasia veľa neostávalo. Ale stal sa malý zázrak, málokedy býva predpoveď tak nepresná, ako sa to stalo teraz.

Meteorológovia u nás majú šťastie, že nie sme ako v Maďarsku, tam sa aj prepúšťalo, lebo zbytočne odložili nejaký štátny ohňostroj. Tak pozor na to „Iľkovci”. Ale všetko zlé je na niečo dobré, v nedeľu sme sa zobudili do fajn podmienok, dokonca boli suché aj cesty a to nám všetkým spravilo takú radosť, že ešte sa preteky ani nezačali a my už sme boli spokojní a dobre naladení. Verím, že komu sa vyhli na trati komplikácie, si túto radosť priviezol až do cieľa a tam bola ešte zvýraznená o vyplavené endorfíny.


Príprava na „Deň D”

Že mi nesedí úvod videa z tohto podujatia s podmienkami, aké nakoniec boli, mi vôbec nevadí, málokedy som tak rád, že som sa netrafil. Ale informácie sú to podľa mňa využiteľné hocikedy neskôr, chystať do dažďa sa určite ešte niekedy budeme. K praktickým tipom môžem pridať aj to, ako a či zasahovať do bicykla tesne pred štartom.

Úvod som musel ísť vysoko cez 400 wattov, to mi na konci chýbalo, ale 10-minútový priemer skoro 390 wattov je fajn.
Pár dní pred L´Etape som robil pár zásadných úprav, menil som stred a kladku prehadzovačky, dával som keramické vychytávky značky Kogel. Reálne som bol s novými komponentami na jazde len raz, takže som to nemal poriadne vyskúšané, toto ostatným neodporúčam. Po prvej jazde som aj zistil, že sa horšie otáčajú kľuky a radenie dobre nefunguje, to spôsobila tá nová oversize kladka. A tak som v sobotu večer musel ešte ladiť, stred bolo treba povoliť a radenie Di2 som nastavoval cez aplikáciu, bolo treba „štelovať" aj dorazovú skrutku. Takéto opravy na poslednú chvíľu často končia tak, že sa na pretekoch niečo pokazí, riešil by som len to, čo je nevyhnutné. Mne sa to teraz podarilo, všetko šliapalo lepšie, ako predtým, ale riziko navyše to bolo.


Opäť „husina”

S nádejou, že bicykel som dobre nastavil, som sa dostavil skoro ráno na štart, zavretú prilbu som vymenil za klasickú letnú a Velotoze návleky som tiež nechal v ruksaku. Samého ma prekvapilo, ako ten slávnostný ceremoniál tesne pred štartom na mňa opäť zafungoval, už to je moja tretia L´Etape, ale pri hymne a odpočítavaní som mal opäť zimomriavky, to inde nezažívam.

Po štarte a prvých kilometroch som si všimol, respektíve som počul, že bol v balíku aj pád, to sa stáva snáď úplne všade, kde sa na štart postaví veľké množstvo cyklistov, dúfam, že sú všetci OK. Kto nezachytil video o prežití v pelotóne, dávam ešte raz do pozornosti. Pretekať sa začalo od Stupavy, na špici som si všimol Riša, ktorý išiel príjemné tempíčko, takže sa dopredu netlačilo toľko ľudí, pomáhal tak všetkým na špici. Po odbočku na Strminu sme mali zo Stupavy priemerku 38 km/h, moje priemerné watty boli necelých 300.


Tu sa rozhoduje

Že vydržím Strminu s najlepšími, bolo skôr prianie ako plán, ten kopec je na mňa príliš dlhý a strmý. Ale dúfať musím, veď taký Kostel to dáva a váži podobne ako ja, potrebujem ešte zamakať, chudnúť sa mi už veľmi nechce. Úvod som išiel vysoko cez 400 wattov, aby som sa držal najlepších, to mi na konci chýbalo, ale 10-minútový priemer skoro 390 wattov je fajn. Keď mám ideálny deň, zvládnem aj cez 420, ale tu bola aj tá príprava pod kopcom, to tiež stojí nejakú energiu. Od tohto momentu sme pokračovali za najlepšou desiatkou ako druhá skupina, po Pernek sme vyladili striedanie a potom už to ubiehalo rýchlo.

Najkrajšie miesto

Pred Limbachom vyšlo aj slnko, tu sa mi páčilo najviac, tá úzka cestička a vinice, skoro ako vo Francúzsku. Pred týmto úsekom som úspešne zobral vodu od kamošovho syna, bola to trošku lotéria, lebo chalanisko to ešte nerobil. Ak by som to nezvládol, ešte boli oficiálne bufety, ale tie stále vyžadovali zastavenie a to od nás zo skupiny nikto nerobil. Keď som videl na druhý deň fotku, čo v bufete bolo, tak ma to aj mrzelo, tie jahody vyzerali dobre. Ale my sme pretekali, takže smola, dobré mi boli aj gély.


Palivo

Opäť praktické okienko, kto by sa chcel inšpirovať,
...kto chcel, tak prišiel, tipujem, že na štart sa vrátila drvivá väčšina účastníkov spred roka...
ako som mal vymyslené pitie a jedenie, toto boli moje zásoby. Pred Strminou som dal kofeínový gél a za vrcholom obyčajnú SIS tyčinku. Pred Babou som dal klasický gél a pred stúpaním za Limbachom opäť kofeínový. Niekde pred Bielym Krížom zase klasický gél a tesne pred Kamzíkom posledný, tiež obyčajný. V „sedemdeckách” bol ionťák, vo fľaši od podávača v Pezinku som mal Beta Fuel. Energie som mal dosť, neprišli kŕče a ani hlaďák, Kamzík som vyletel nad svoje očakávania. Necelých 8 minút som dokázal udržať priemer 380 wattov, KOM je o minútu lepší, spravil ho celkový víťaz Michal Kollert.


Opäť posun

Tento rok sa mi hodnotí celé podujatie horšie, spoznal som organizátorov, sú to fajn ľudia, ale pokúsim sa byť objektívny. V druhom ročníku sa im podarilo vychytať ďalšie detaily, hovorím o nich aj vo videu, podujatie posunuli zase ďalej. Ja som si všimol aj celkovú zmenu nálady okolo L´Etape Slovakia, pred rokom sme boli podozrievaví, čo sú to za predražené preteky, veľa sa riešila výška štartovného. To som si tento rok nevšimol, kto chcel, tak prišiel, tipujem, že na štart sa vrátila drvivá väčšina účastníkov spred roka, takže boli spokojní a páčilo sa im. Že koncept L´Etape funguje, dokazuje aj rekordná účasť, vo výsledkoch je uvedené, že dlhú aj krátku trať dokončilo asi po 330 ľudí, to je na cestné podujatie v našich končinách obrovské číslo. A dúfam, že bude rásť.

A poslednú vetu venujem divákom, ktorí prišli v nedeľu k trati. Ďakujeme vám, že ste si našli čas a povzbudzovali amatérskych športovcov, bez vás by bol zážitok len polovičný.

Kto si chce pripomenúť L´Etape Slovakia 2021, vrátiť sa môže k videu a článku, rovnako som spracoval aj L´Etape Czech Republic 2022.

Zdroj fotografií: L´Etape Slovakia by Tour de France
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
cepooo 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Reportáž: Premiéra Road Classics na Ještědu - monument, co tě zvedne ze sedla

Reportáž: Premiéra Road Classics na Ještědu - monument, co tě zvedne ze sedla

První díl série Road Classics je za námi. Jak slibovali organizátoři, trasa s lákavým převýšením 2400 metrů na 100 kilometrech a finišem na Ještědu nás opravdu zvedla ze sedel.
Paris Brest Paris - nejstarší cyklistický podnik očima prvních českých účastníků

Paris Brest Paris - nejstarší cyklistický podnik očima prvních českých účastníků

1200 km dlouhá trasa není nikdy snadná. Nekonečný příděl prudkých a ještě prudších kopců na francouzském venkově prověří odhodlání každého cyklisty. Únava, spánková deprivace, osamění, výkyvy teplot i nálad, ale i čirá radost z cyklistiky. O tom všem v reportáži Katky Rusé a Tomáše Vitvara, prvních českých účastníků.
Reportáž: Amatérské mistrovství světa v Gran Fondo - Glasgow

Reportáž: Amatérské mistrovství světa v Gran Fondo - Glasgow

Jaké bylo amatérské mistrovství světa v Gran Fondo? V reportáži ze skotského Glasgow se dozvíte podrobnosti.
keyboard_arrow_up