Test: XC pláště Vittoria Barzo a Mezcal - jsou rychlé a podrží

Značka Vittoria je známá svými plášti a také pro segment cross country nám nabízí mnoho variant. Pojďme se spolu podívat na dnešní test modelu Barzo a Mezcal.

Vittoria je dlouholetým výrobcem cyklistických plášťů s historií sahající až do půlky minulého století. Pro mnohé je známější spíše ze světa silniční cyklistiky, ale ani v horské cyklistice není nováčkem, pod značkou GEAX vyrábí pláště pro MTB již od roku 1997. V roce 2015 došlo ke spojení těchto značek, čímž začala éra horských plášťů pod značkou Vittoria. V našem testu jsme dostali možnost prověřit modely Vittoria Barzo a Mezcal, které společně tvoří fungující celek jak pro rychlé ježdění, tak i pro dostatečnou oporu v technických pasážích.

Obsah dodávky od Progress Cycle - Vittoria Mezcal, Barzo a univerzální bezdušový tmel.Pláště vypadají dobře, šedé boky tomu dávají šmrnc.

Technický popis

Pláště jsou ve verzi XC-Trail se zesílenou bočnicí, kde základem je kevlarová patka a konstrukce kordu je z nylonu o 120 TPI. Oba pláště mají směs označenou Graphene 2.0, na základě čehož můžeme určit, že tyto pláště mají celkem čtyři různé směsi. Šířka dodaných plášťů je 2,25 palce, což se z dnešního pohledu může zdát málo, ale Vittoria nabízí také variantu 2,35 a případně i 2,6 palce. To vše samozřejmě v bezdušovém provedení.

Pláště můžete také koupit v třech odlišných barevných variantách, buď celé černé, s hnědými nebo šedými boky. Tyto barevné varianty především udávají určení pláště. Černá, je klasický základní plášť, který není v bezdušovém provedení, hnědá je lehká verze a šedá s označením trail má zesílené boky proti defektu. V čem se od sebe liší Barzo a Mezcal, je vzorek. Pokud se podíváme na Mezcal, který je hojně používán závodníky, vidíme rychlý vzorek, který ale díky své konstrukci zaručuje dobrou adhezi jak při stoupání, tak i v technických pasážích směrem dolů. Barzo je pláštěm více univerzálním a při závodním použití jej budete nazouvat, především pokud bude mokro. Pokud by vás zajímala hmotnost, tak ta je 730 gramů shodně pro oba pláště.

Vzorek Barzo můžete použít i za mokrého počasí a je ideální do proměnlivých povrchů, kde potřebujete více adheze.Vzorek Mezcalu je určen převážně na suché povrchy a je designován do rychlosti.

Směs Graphene 2.0

Pojďme se podívat na to, co pláště Vittoria dělá výjimečnými. Není to vzhled ani dlouholetá tradice, ale v dnešním moderním světě plných inovací je to čtyřsměsové provedení plášťů. Oproti tradičním jednosměsovým plášťům, kde se rozhodujete mezi výdrží a přilnavostí, přináší Vittoria ideální řešení. Technologie vrstvení směsí se vyznačuje oddělenými základními a povrchovými směsmi, a to jak ve středové části, tak i v bočním běhounu. Díky tomu lze odděleně vyladit pružnost základní a povrchové směsi běhounu a umístit správnou tvrdost tam, kam je potřeba pro maximální odvalování, zatáčení či brzdění. Mimoto se také zvyšuje ochrana proti průrazu.

1 - zlepšuje grip za mokra, 2 - zvyšuje životnost, 3 - zlepšuje trakci, 4 - zlepšuje odolnost vůči defektům.

První dojem po vybalení

Pláště po vybalení působí odolným dojmem a líbí se mi i šedý design bočnic, který je pro tyto pláště specifický. Podobnou kombinaci jsem už před lety od Vittoria jezdil, a tak jsem se moc těšil na to, až si je zase zkusím, nebylo na co čekat a dal jsem se do přezouvání. Společně s plášti mi přišel i tmel od značky Vittoria, takže je samozřejmostí, že tyto pláště fungují ideálně v bezdušovém provedení. Jak jsem zmiňoval, už jsem jednou tyto pláště vozil a bohužel jsem zapomněl, jak obtížné je jejich nazouvání, aspoň na moje ráfky, které jsou originální od značky Ghost, ani před lety na karbonové od Giantu to ale nebylo o moc lepší.

Nicméně na základě toho, že jdou na ráfek opravdu stěží, není problém s jejich nahozením. Stačí obyčejná dílenská pumpa, a pláště naskakují do patek jak po másle, žádný únik vzduchu se nekoná ani před naplněním pláště tmelem. Jak už z popisu vyplývá, Barzo umisťuji na předek a rychlejší Mezcal na zadní kolo pro rychlejší odvalování a ideální poměr adheze.

Nasadit pláště byl oříšek, ale na kole to vypadá skvěle.

Jízdní vlastnosti

Už dlouhou dobu na svém kole Ghost Lector vozím širší pláště, naposled jsem měl obuté Pirelli Scorpion v šířce 2,4 palce, které měly neuvěřitelný grip. Po nazutí plášťů Vittoria v šířce 2,25 palce jsem si chvíli připadal jak na gravelu, ale je pravdou, že kolo s těmito plášti zrychlilo. Co jsem ze začátku pociťoval, byla nejistota v zatáčkách, jezdil jsem převážně na sypkém povrchu a stále jsem nemohl přemoci pocit, že mě pláště nepodrží. Samozřejmě přestup ze širších plášťů na užší s sebou vždy nese tyto pocity, a tak jsem si postupem času zvykl na to, že 2,25” nejsou tak pohodlné a nemůžu si s nimi dovolit tolik, co bych například mohl, pokud by byly ve 2,35”.

Myslím si, že jsme se spolu nakonec docela skamarádili, kolo se stalo živějším a v terénu je to spíše o zvyku, že kolo více uskakuje. Pro mnohé, kteří kolo používají spíše pro maratonské účely, bude naopak užší varianta ideální, kolo bude rychlé a zároveň se nemusíte bát těžkých technických pasáží. Po několika stovkách kilometrů mě nepotkal ani žádný defekt nebo náznak defektu, takže možnost k otestování vlastností tmelu nebyla.

Do kopce trakce nechybí ani u rychlého Mezcalu.Z kopce naopak podrží na předku Barzo a při brždění vás Mezcal nenechá na holičkách.

Plusy, minusy a moje dojmy

Plusy

  • Dostupnost a cena
  • 4 směsi se 120 TPI
  • Na výběr z variant trail a light verze

Minusy

  • Prvotní nejistota v terénu

Pláště od Vittoria jsou pro mě srdcovkou a líbí se mi jejich pojetí designu. Kdybych si měl dnes kupovat pláště, budou určitě na seznamu výběru už jen díky dostupnosti. Oceňuji také, že se jejich pláště více objevují v závodním poli, a to i u českých závodníků, takže moje důvěra v jejich produkt je opravdu vysoká.

Cena a dostupnost

Pláště můžete najít v MTBIKER shopu, kde cena za Mezcal je 1299 Kč a Barzo 1199 Kč. Dostupné jsou i jiné varianty.

Otestuj něco i ty

Dostal jsi taky chuť napsat článek? Výborně, už teď se těšíme na zajímavý text a hezké fotky. Psát můžeš, o čem chceš, podělit se dá s tipem na výlet nebo se zážitky ze závodu. Užitečné pro další bikery jsou tvoje zkušenosti s produkty z našeho shopu, napiš si svůj test kola, oblečení, trenažéru nebo jiného cyklovybavení. Ať vše funguje jako dobře namazaný řetěz, zde jsou užitečné informace k psaní článku.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Test světel KLS: kolik lumenů je potřeba?

Dny se krátí, ale chuť jezdit je pořád. Je však potřeba to trošku vychytat a na cestu vidět. A taky být vidět. Co nás může zajímat při výběru světla nebo blikačky? Pár světel a rozdílů mezi nimi si ukážeme v tomto testu.
Pláště a výbava do náročných podmínek – ani počasí tě nezastaví PR článek

Pláště a výbava do náročných podmínek – ani počasí tě nezastaví

Pokud patříš mezi bikery, kteří jezdí bez ohledu na to, jestli se práší, celý bike bude obalený blátem nebo venku padá sníh, musíš zvolit vhodný „setup“ tlaků a plášťů.
FFWD Outlaw 30 – novinka, která mi pomohla přejet Alpy

FFWD Outlaw 30 – novinka, která mi pomohla přejet Alpy

Nizozemská značka se opět vrátila ke karbonovým MTB kolům a jejich novinku pro rok 2023 jsem vzal na skutečně pořádný test. Jak dopadly?

keyboard_arrow_up