CTM Roak - proč mít jeden, když můžete mít rovnou dva

Výběr dresu dokáže být pořádný oříšek. Nejenže je potřeba se zabývat tím snazším, jako je výběr toho správného typu, a tedy jestli chci dres do zimy, horka, nebo snad do přechodného počasí, ale hlavně dokáže potrápit výběr vhodné velikosti, nebo snad dokonce i (v legraci) barvy.

Mně samotnému sedí od jednoho výrobce velikost M, od druhého L, a od dalšího z jihu Evropy dokonce XL. A to ještě neznamená, že i když mi sedne velikost, sedne mi střih. Zdá se, že mnohem snazší je vybrat samotné kolo než právě dres.

Mně se do rukou dostal dres od slovenského CTM, konkrétně model Roak, o kterém sám výrobce uvádí, že jde o “cestný dres s obtiahnutým strihom a krátkými rukávmi” s cenovkou baťovských 49,99 eur. Co za tuto cenu dres nabízí?

Jaký je správný název barvy?

Tak za prvé, nabízí se hned ve třech barvách, a to ve fosforové, oranžové a této, modrozelené. Pokud jsem neuvedl přesný odstín, pak se omlouvám, což ale čtenáři z řad mužů určitě pochopí, neboť sami vědí, že tu barevnou škálu prostě neumíme tak dokonale pojmenovat. Vedle výběru barev se nabízí i široký výběr velikostí, a to od velikosti S až po velikost XXL.


A právě u výběru velikosti se zastavím. Při mých 183 cm výšky a hmotnosti 83 kg mi velikost L prostě a jednoduše sedla. Možná bych na sebe dostal i velikost M, ale obávám se, že už by to nevypadalo až tak hezky a jak kamarád Jirka říká, “vypadalo by to jako bys narval 5 kilo masa do tříkilového sáčku”.

Elegance nejen na silničku

Po vzhledové stránce je dres v této barvě opravdu velmi elegantní, decentní a troufám si říct, že zapadá do současných moderních trendů. Stačí k němu jen klasické černé kraťasy a o eleganci je postaráno. Dovedu si ho ale představit i k volným kraťasům na MTB nebo na gravel, protože byť výrobce uvádí, že dres je obtažený, ve skutečnosti působí jako jakýsi univerzál, který nemusíte hledat jen na startu silničního závodu.


Nikdy jsem neměl rád obrovská loga, takže jen jeden nápis CTM na levé straně hrudníku a logo výrobce zakomponované do sloganu “ride ctm” na zadní kapse jsou velmi skromné a za tento počin má u mě CTM palec nahoru. Ostatně toto podtrhuje mé tvrzení v úvodu, že jde o opravdu decentní dres. Nejinak je tomu i u dalších barevných kombinací a snad nejdecentnějším z pohledu log výrobce je oranžové provedení dresu.


Nezbledne ani při napnutí

Co mě hned v úvodu mile překvapilo, bylo to, že i při napnutí různých částí dresu jsem nezpozoroval zbělání látky, jak tomu je mnohdy i u dražších dresů. Nevím, čím je to způsobeno, snad rozlišným barvením materiálu, což ale zkoumat opravdu nechci a raději zůstanu jen u laického a uživatelského pohledu na věc. Za mě osobně je toto určitě kladná vlastnost.


Když jsem vzpomenul, že jsem napínal různé části, tak hlavně proto, že dres je sešit z několik částí, tzv. “panelů”. Rozdílná struktura je tak v oblasti hrudi, v oblasti boků a zad a taky v oblasti ramen a paží. Přední část dresu, a tedy oblast hrudi a břicha je z materiálu, který jen tak neprofoukne, zatímco u oblasti boků a zad je požadovaný opačný efekt a nejinak tomu je u tohoto dresu.


Samostatnou kapitolou jsou pak rukávy, resp. oblast ramen a paží. Určitě je za mě osobně kladné to, že u tohoto dresu jsou raglánové rukávy, a tedy rukávy, které jsou protaženy od paží, přes ramena až po trapézy. Kombinací tohoto střihu a použité struktury slibuje dobrý odvod přebytečného tepla a potu, ale zároveň i dostatečnou ochranu před větrem. Sám jsem byl rukávy mile překvapen hned při první vyjížďce.

Upřímně nedokážu ten pocit popsat, ale ty rukávy ve mně prostě zanechaly dobrý pocit a hodnotím je jako nejlepší část dresu. A pozor, to i přesto, že rukávy nejsou zakončeny laserovým střihem, ale jen klasickým lemem. Jasně, existuje modernější řešení, a to právě řez laserem, ale u tohoto dresu mi klasický lem opravdu nevadil, a naopak mi držel kraj rukávů stále na svém místě. Jakousi pomyslnou třešničkou na dortu je u rukávů i jejich délka. Ta je pořádná, takže pokud nejste příznivci odhalených bicepsů, tyto rukávy vám udělají radost.


Ufff, kolik se toho dá napsat o rukávech, že? A to jsem se sebe nejprve ptal, co vlastně budu psát o tak běžné věci, jakou dres je. No ale pojďme dál.

Tři kapsy, reflexní prvky, ale taky jedno ale

Ještě zůstanu u lemu. Tentokrát se ale zaměřím na lem ve spodní části dresu. Ten je samozřejmě opatřen silikonovým proužkem, který zajistí to, že dres se nebude vyhrnovat a stále zůstane na svém místě, a nebudete tak riskovat ofouknutí zad. Tento prvek je ale už jakýmsi standardem.


Samozřejmě nechybí ani zadní kapsy. Ty jsou na dresu hned tři, ta levá je rozdílné barvy, nesoucí již zmiňovaný slogan “ride ctm”, všechny jsou volně přístupné a krajní kapsy jsou oproti té středové o něco menší. Kapsy jsou místem, kde pokud bych měl něco vyčíst, tak budou adresátem. Jsem zvyklý si na vyjížďky namísto peněz brát kartu, popř. mám kartu nahranou v mobilu, ale občas se přece jen drobáky, ale klidně i bankovky, hodí, a proto bych uvítal kapsu na zip. Ještě když se ztratí gel, tak je to jakýmsi způsobem v pohodě, ale při ztrátě bankovky by to už asi zamrzelo. Ale samozřejmě se dá absence kapsy na zip přežít a opakuji, že toto píšu hlavně proto, abych měl co vyčíst.


Na druhou stranu je kapsám, resp. dresu, omluvou to, že na vnějších krajích kapes jsou dva reflexní prvky, které jsou všité do švů a nijak neubírají na jednoduchosti a elegantnosti dresu, na druhou stranu však zůstávají funkční, a jsou tak platným prvkem pasivní bezpečnosti.

Někomu možná chybí, někomu ne

Za poslední dobu jsem dres vozil docela často, a tak jsem ho často i zapínal a rozepínal a byť zip nenese logo snad nejznámějšího výrobce zipů, fungoval naprosto bez chyby. Trošku mě zarazilo, že v oblasti límce nenabízí vrchní konec zipu překrytí, avšak toto mi nijak nechybělo a nechybí. Možná je to dostatečným použitím materiálu právě v oblasti límce, a tak absence překlopení zakončení zipu zůstává jen na úrovni designu, a tedy jestli se to někomu líbí, nebo ne.


A jak je na tom dres s hmotností? Nebojte se, vím, že je mnoho těch, kdo řeší i hmotnost oblečení, a tak jsem hodil dres na kuchyňskou váhu. Ta ukázala hodnotu 132 gramy.

Podtrženo, sečteno

Plusy

  • cena
  • použití různých struktur materiálu
  • “nezbělání” při natažení materiálu
  • decentní a elegantní design
  • raglánové rukávy
  • reflexní prvky

Minusy

  • absence kapsy na zip
  • absence překrytí límečku

Takže pokud to vše podtrhnu a sečtu, slovenské CTM nabízí za sympatický peníz hezký a funkční dres, který svým designem neohromí, ale na druhou stranu ani neurazí. A možná než si koupit jeden drahý dres a jezdit pořád jen v jednom, můžete mít za cenu jednoho hned dva, třeba tento a ten oranžový a můžete je pohodlně střídat klidně podle počasí, nálady, nebo prostě když bude ten druhý zrovna v pračce.

Více informací o tomto dresu najdete na tomto odkazu a také ho můžete najít v MTBIKER shopu za cenu 1 199 Kč.
info
Testy a představení produktů se realizují s produkty a materiály zapůjčenými od dovozce dané značky nebo z MTBIKER shopu. Jejich obsah a závěr je subjektivním názorem autora.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
PetrMazura 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

5 chyb aneb jak se vyhnout akutní blokaci zad

5 chyb aneb jak se vyhnout akutní blokaci zad

Když milovníka kola chytnou záda, tak jediné, co ho zajímá je kdy tato nepříjemnost odezní a bude moct opět naskočit do sedla. Tento stav právě prožívám, tak bych se s vámi chtěl o tuto zkušenost podělit.
Test: Blackburn Dayblazer 1000 a Dayblazer 65 - bezpečnost především

Test: Blackburn Dayblazer 1000 a Dayblazer 65 - bezpečnost především

Na trhu najdeme nepřeberné množství světel různých výrobců, předhánějících se množstvím funkcí, svítivostí, hmotností apod. Co nabízí set světel amerického výrobce Blackburn?
Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Spodní trika Craft: správný výběr spodní vrstvy se vyplatí

Větu “venku je zima, pořádně se obleč” slýcháme už od dětství asi všichni. A samozřejmě je to pravda. Nikdo se nechce vracet domů promrzlý.
keyboard_arrow_up