Unboxing: Ghost Kato EG 27.5 - jedno kolo, nekonečné možnosti

Jestli se v poslední době pojem univerzálnost spojuje především s gravel koly, není tomu tak vždy. I horské kolo může být univerzálem a právě Ghost Kato EQ 27.5 může být jedním z nich. Proč? Odpověď najdete v článku.

Specifikace


Unboxing

Říká se, že v jednoduchosti je krása. Souhlasím. A přesně tak jednoduchá je krabice, ve které je kolo zabaleno. Žádné reklamní nápisy, žádná loga, jen adresa a kontakt na výrobce. A taky samozřejmě symboly sdělující, jak může být krabice nakloněna.


Je jasné, že čím menší krabice, tím více montáže. Ghost v relativně menší krabici zabalený je, naštěstí však už při otevření krabice je patrné, že taková maličkost, jako je např. nosič, je na kole už připevněný. On ten nosič může být maličkostí, ale z praxe vím, že jeho montáž dokáže potrápit nejednoho cyklistu nebo servisáka.


Ale od legrace s nosičem zpět k realitě, pojďme se podívat, co je potřeba udělat, aby kolo mohlo vyjet. Tím prvním krokem je zbavit kolo papírové ochrany. A pak už klasika, montážní víceboj v podobě montáže sedla a sedlovky, pedálů, předního výpletu a zamykání přední vidlice. Tento víceboj je u tohoto kola obohacen i o montáž předního blatníku.

Rám

Začněme pěkně popořadě a zeširoka. A to model Kato obecně. Kato je základním modelem horských kol od německého Ghostu a osobně jsem ho na webu našel tak, že jsem dal seřadit nabídku horských kol od nejlevnějších. Tím ale obecná rovina modelu Kato končí a začíná podrobnější rozdělení tohoto modelu. Prvním dělením je dle průměru kol, nabízí se totiž jak o průměru 27,5”, tak i o průměru 29”. Další rozdělení je pak dle úrovně výbavy, a to na úrovně Base, Essential, Universal, Advanced, Pro a taky EQ, který tady máme dnes.


Každopádně základem pro všechny úrovně je stejný rám, a to hliníkový rám s univerzální geometrií, který dle výrobce uspokojí širokou masu zákazníků. Mezi ty mohou patřit například běžní uživatelé jízdního kola, kteří se potřebují jen přemístit z bodu A do bodu B, a to bez ohledu na to, jestli po městě nebo v lese. Zároveň mezi ně ale mohou patřit cyklisté s lehce závodními ambicemi, kteří kolo považují za sportovní nářadí.

Toto konkrétní kolo je z řady EQ, které je už z výroby koncipováno jako univerzální kolo právě do města i přírody, do práce i za zábavou.


Byť kolo spadá do nižší cenové kategorie, tak i zde najdeme hliníkový rám, který má moderní prvky, jako např. vnitřní vedení. Samozřejmostí je i moderní geometrie a decentní, byť atraktivní vzhled. Kolo se nabízí ve třech velikostech, a to XS, S a M, to vše pro výšku cyklistů v rozpětí 145 - 180 cm. Pakliže jste vzrůstem o něco vyšší, pak musíte sáhnout po modelu s koly o průměru 29”.

Osazení kola

Na tomto kole najdeme mix různých značek. Pokud jde o pohon a řazení, to je od Shimana. Na klikách Shimano Tourney najdete dokonce tři převodníky o 42, 34 a 24 zubech a hnací síla je přes řetěz KMC Z51 přenášena na osmirychlostní kazetu opět z řady Tourney, s rozsahem 12 - 32 zubů. O řazení se stará přehazovačka Shimano Acera.


Dalším důležitým prvkem jsou brzdy. Ty jsou od Tektra, konkrétně model HDM 275, které používá stejně jako Shimana minerální olej. Vpředu i vzadu jsou brzdové kotouče o průměru 180 mm. Brzdný účinek je tak zajištěn.


Samozřejmě nesmím zapomenout na vidlici. Ta je od RST a je pružinová, model Blaze, se zdvihem 100 mm. Byť není vidlice vzduchová a nepatří ani mezi nejlehčí, a tedy ani mezi závodní vidlice, jakousi útěchou je možnost uzamčení vidlice z řidítek.


K mému překvapení jsou na tomto kole na nábojích Shimano napleteny ráfky Schürmann Yak Disc 25. Přiznám, že tyto ráfky jsou pro mě velká neznámá. Co ale není neznámá, jsou pláště. Ty jsou Mitas Ocelot o šířce 2,35”. A jen pro doplnění ještě uvedu, že obě kola jsou v rámu a vidlici uchycena pomocí rychloupínáků.


Vedle dalších komponentů, jako jsou například řidítka, představec, sedlo, sedlovka, které jsou od Ground Fiftyone, Selle Italia nebo Ghostu, jsou tady komponenty, které z modelu EQ dělají právě tento model. Tím jsou například blatníky od německého SKS nebo světlo či zadní nosič od Büchel Aku. U předního světla je fajn, že jde sundat. Co si budeme povídat, po světě běhá spousta nenechavců.


A na závěr ještě cena a váha. Za toto kolo z peněženky vytáhnete 19 490 Kč a jeho váha ve velikosti M je 17,27 kg. Dostupné je na MTBIKER shopu.


Závěrem

Toto kolo může být právem bráno jako jakýsi univerzál.


Vyrazit s ním můžete do práce, na zmrzku, po městě na nákup, ale i do přírody, za zábavou nebo klidně i stanovat. Díky modernímu pojetí kola a množství užitečných doplňků bude jízda svižná, a zároveň i komfortní.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Unboxing: Marin Headlands 1 – karbonový dobrodruh

Headlands je kopcovitá pobřežní část Kalifornie, plná štěrkových cest, výhledů na oceán i na známý most Golden Gate. Tento karbonový gravel je poctou tomuto místu.
Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Unboxing: Titici ALL-IN - i hliník může být exkluzivní

Hledáš něco, co nemají všichni, něco, s čím se neztratíš v davu? Pokud máš rád ruční práci a ceníš si netuctového přístupu k technologiím, podívej se na tento gravel.
Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Toto kolo bylo vyvinuto a postaveno s jediným hlavním účelem - aby bylo tím nejrychlejším kolem na nezpevněných cestách. Podařilo se v BMC tento cíl naplnit?
keyboard_arrow_up