Unboxing: Rock Machine Blizz CRB 50-29 - pevňák připravený nejen na traily

Unboxing: Rock Machine Blizz CRB 50-29 - pevňák připravený nejen na traily

Rock Machine se už nejméně druhým rokem řídí heslem: "Fun first and then fun", což má vystihnout to, že nejdřív zábava a pak zase zábava. Myslím si, že se jim to daří, protože když se podíváme na jejich ambasadory, najdeme u nich bez rozdílu věku nebo pohlaví nadšené lidi, ze kterých vyzařuje pohoda.

Ale není to jen o lidech. Je to samozřejmě i o kolech. Jedním z takových, které zajistí naplnění hesla "Fun first and then fun", může být i Blizz CRB 50-29. Může?

Specifikace



Unboxing

Ne až tak rozměrná krabice napovídá, že kolo nebude v celku, což ale nijak nepřekvapuje a nevadí. Vždy je trošku záhadou, jak bude kolo zabaleno a co na kole bude, nebo naopak nebude, a tedy jestli budou nasazena kola, řídítka, sedlo atd.


U Blizze je to hned po vytažení z krabice jasné. Nejsou nasazena kola, řídítka, sedlo a nezvykle ani přehazka. Co potěšilo, je to, že jsou na řídítkách nasazeny brzdové páky i řazení, stejně tak gripy. O starost míň. S gripy a řídítky o starost míň, naopak o starost víc je s odpadem. V Rock Machine totiž Blizze zabalili velmi poctivě a po vybalení zůstane, na můj vkus, hodně odpadu. Ale je to jen o úhlu pohledu, jestli “pomačkané” kolo, nebo víc odpadu.


Aby mohlo kolo vyjet, stačí tak jen nasadit kola, utáhnout osy, nasadit teleskopku se sedlem, připevnit přehazku a samozřejmě nasadit řídítka.

Rám

Jestli Rock Machine tvrdí, že je pro ně důležitá zábava, a tento model byl vytvořen i na traily, pak už na první pohled je jasné, že to v Rock Machine myslí vážně. Byť černá barva zeštíhluje, je na první pohled vidět, že rám je masivní a v kritických místech, jako je střed nebo hlava, je opravdu kus materiálu.


Konkrétně pro tento model Rock Machine updatoval předchozí rám, v neposlední řadě posunutím geometrie směrem k trailovému ježdění. Tak například úhel hlavové trubky je 66,7°, což je “podseknutější” hlava než u celoodpruženého modelu Blizzard XCM (68°) a skoro až tak “podseknutá” jako u mullet enduro biku Blizzard 50-297 (66°).

Blizz se nabízí celkem ve třech velikostech, a to M, L a XL. Kromě velikosti, a logicky i jiných údajů geometrie, se liší např. v tom, jaký zdvih teleskopické sedlovky se nabízí. Pro velikost M je to 150 mm a pro velikost L a XL shodně 170 mm.


Co mě docela překvapilo, je fakt, že geometrie jiných modelů z řady Blizz se liší, což je ale dáno tím, že právě u jiných modelů je vidlice s jiným zdvihem.


Nechybí samozřejmě vnitřní vedení zadní brzdy i přehazky, stejně tak ovládání teleskopky. Ochrana rámu je na můj vkus z fabriky nedostatečná, dovedu si představit poctivější ochranu spodní rámové trubky a alespoň nějakou ochranu řetězové vzpěry. Naopak, sympatickým prvkem je ochrana rámu pod převodníkem, kolem středu.

Osazení kola

Dalším důležitým prvkem, hned vedle rámu, je určitě vidlice. Ta je tady vzduchová, z dílny RockShox, konkrétně jde o model Recon Silver RL se zdvihem úctyhodných 130 mm. V tomto případě kromě možnosti širokého nastavení nechybí ani pevná boostová osa.


Mám rád, když se může s klidem říct, že je kolo na jedné sadě. Takže když řeknu, že je na Deorečku, pak je ze sady Deore “vše”. Jsou to kliky Deore o délce 175 mm pro všechny velikosti, s převodníkem o 34 zubech, dále je to dvanáctirychlostní přehazka Deore i dvanáctirychlostní kazeta Deore s rozsahem 10-51 zubů, a dokonce i řazení Deore. Jednoduché, leč funkční řešení.


Od Shimana jsou tady ještě i brzdy, ty jsou dokonce čtyřpístkové. Slibují sice solidní brzdný účinek, protože třmen těchto brzd označených jako BR-MT420 je stejný jako třmen Deore, na druhou stranu si dovedu představit jiné brzdové páky. Neříkám, že nefungují, ale chybělo by mi nastavení chodu, stejně tak přepákování. To nastavení samozřejmě možné je, ale ne z pohodlí řídítek, na toto musíte vzít "imbusák".


Od Shimana jsou na kole ještě náboje, samozřejmě na pevné osy. Zmínil jsem, že vidlice má boostovou osu, proto se sluší vzpomenout i zadní osu, která je taktéž boostová. Na náboje jsou pak napleteny ráfky WTB ST i23, s vnitřní šířkou 23 mm a jsou obuty do plášťů stejné značky, a tedy WTB, konkrétně to jsou pláště Trail Boss o šířce 2,4”. A tím je repertoár Shimana a WTB vyčerpán.


Vše ostatní je tady z produkce One1. A tedy řídítka o průměru 35 mm a šířce 760 mm, představec o délce 45 mm, gripy nebo teleskopická sedlovka. A pozor! Tak přece jen jsem na něco zapomněl. Na sedlo! Vracím se zpět k prvním dvěma značkám, a tedy sedlo je WTB Volt Sport.


Každého vždy zajímá váha. Sám Rock Machine prohlašuje, že gramy neřeší, což u trail biku asi dává rozum, přece jen je potřeba v první řadě pevnost a tuhost. Proto je váha tohoto kola ve velikosti L 13,29 kg a například váha velikosti M je dle výrobce 12,8 kg.


Zábava nejen na začátku

Jestli jsem si na začátku pokládal dotaz, jestli může Blizz CRB 50-29 naplnit heslo "Fun first and then fun", tak patrně ano, nebo k tomu má alespoň solidně nakročeno. Bohužel jsem toto kolo nemohl vyzkoušet, přece jen je určeno pro zákazníka, ale i tak lze předpokládat, že má všechno potřebné.


Je tady pevný rám, lehká vidlice s vyšším zdvihem, poctivé a spolehlivé řazení, dostatečné brzdy, slibná geometrie, a dokonce i přijatelná cena 54 999 Kč. Ještě před pár lety byste za tuto cenu hledali takto osazený karbonový bike jen stěží. Když si navíc představím, že stačí jen vyměnit pláště za nějaké užší, hbitější a můžu vyrazit na nějaký maraton nebo dlouhý výjezd, vypadá možnost vlastnit tento bike jako skvělý nápad. A věřím, že i po vyjížďce budete spokojeni a budete se bavit, takže nejen nejprve zábava a pak zábava, ale i na konci zábava.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenasytný maratonec

Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenasytný maratonec

Hledáš nekompromisní kolo do přicházející maratonské sezóny, se kterým si užiješ výlet hřebenem i moderní cross-country tratě? Máme pro tebe skvělý tip.
Unboxing: Haibike Nduro 6 - mullet do těžkého terénu

Unboxing: Haibike Nduro 6 - mullet do těžkého terénu

Hledáš ebike na ty nejtěžší traily, enduro závody a zdolávání náročného terénu? Možná právě Nduro bude pro tebe to pravé. Jsi zvědavý na výbavu? Čti dál.
Unboxing: Giant Trance X E+ 3 - výkonný a zábavný ebike

Unboxing: Giant Trance X E+ 3 - výkonný a zábavný ebike

Zažijte rychlost ve stoupáních a úsměv na tváři cestou dolů. Klidně i několikrát po sobě. Dostatek výkonu a jízda plná zábavy jsou hlavními rysy modelu Trance X E+ 3.
keyboard_arrow_up