Giant 2022 - nejen nový Anthem nebo Revolt, myslelo se i na dámy

Giant 2022 - nejen nový Anthem nebo Revolt, myslelo se i na dámy

Občas v magazínu přineseme nějaké ty novinky od Giantu, ale přece jen si tady přehledně připomeňme, na co se v roce 2022 můžeme těšit.

Anthem 29

Tou bezpochyby nejžhavější novinkou je nový Anthem. Rám s moderní geometrií slibuje lepší schopnosti nejen ve sjezdech, ale také ve výjezdech. Hlavový úhel se oproti předchozí generaci položil na 67,5° a sedlový naopak vzpřímil na 75,5°. A změnil se i reach, ten narostl, a to např. ve velikosti M na 450 mm (dříve 437 mm) a ve velikosti L na 470 mm (dříve 454 mm). Nový rám nepřinesl jen novou geometrii, přinesl i nižší váhu, a to mj. výměnou dříve užívaného zavěšení Maestro, který nahradil FlexPoint Pro. Chybí tak např. spodní vahadlo, díky čemuž se ušetřilo cca 250 gramů. Změnil se i zadní zdvih, ten je vyšší, a to 100 mm (dříve 90 mm). A jaká je cena této novinky? Nabízí se tři varianty, ta nejlevnější je za cenu 135 999 Kč a ta nejvyšší za astronomickou cenu 319 999 Kč. Pokud vás zajímá více informací o novém Anthemu, najdete je na tomto odkazu.

Anthem Advanced Pro 29 0

Trance 29

Od Anthemu, určeného na závodní tratě, se pojďme podívat na trail biky. Vstupenkou do světa trailů je nový Trance 29, který se nabízí jak s hliníkovým, tak i s karbonovým rámem. Hliníkový je označen jednoduše, a tedy Trance 29, zatímco ten karbonový nese označení Trance Advanced Pro 29. A na co že se můžete kromě hliníku nebo karbonu těšit? Tak například na drobné zvýšení zadního zdvihu. Ten má nově oproti předchozí verzi o 5 mm víc, a tedy rovných 120 mm. Nechybí osvědčený systém Maestro, flip-chip, 130 mm zdvihu vepředu, a to v režii Marzocchi nebo Fox, řazení Shimano (u nejvyššího modelu Sram), a dokonce i karbonová kola Giant a Zipp. Skvělou a praktickou novinkou je bezpochyby i úložný prostor v karbonovém rámu. U nejvyššího modelu nechybí bezdrátové řazení Sram v kombinaci s brzdami XTR a zmiňovaná karbonová zapletená kola Zipp. Ceny začínají na 75 999 Kč a končí na 299 999 Kč. Více informací o Trance 29 najdete na tomto odkazu, o modelu Trance Advanced Pro 29 pak na tomto odkazu.

Trance Advanced Pro 29 0

Trance X

Pojďme ale ještě na vyšší zdvihy. Pokud někomu nestačí 100 nebo 120 mm zadního zdvihu, nabízí model Trance X dokonce 145 mm. Vepředu na vás čeká hned 160 mm zdvihu a kromě obvykle užívaných komponentů, jako jsou vidlice či tlumiče od RockShox nebo Fox a řazení od Shimana nebo Sramu, na vás čeká i “staronový” průměr kol, který je pro tento model stanoven na 27,5”. Giant se pro tento krok rozhodl z jasných důvodů, které shrnul vlastními slovy: “Úplně nový Trance X je přesně to kolo, které když pošlete do těžké rock garden nebo s ním naskáčete vaší oblíbenou dirtovou lajnu, tak vám za to poděkuje. Výbornou ovladatelnost a hravost mu dávají 27,5" kola a díky flip chipu si můžete snadno upravit geometrii. Stručně řečeno – Trance X je tak hravý, že je to doslova párty na dvou kolech!“ A jen pro doplnění, nabízí se dvě varianty, o kterých se více dozvíte na tomto odkazu.

Trance X 3

Revolt

Na rozhodnutí UCI zařadit gravel mezi cyklistické disciplíny, Giant zareagoval velmi rychle a jasně. Upravil a vylepšil svůj gravel model Revolt. Změnila se geometrie, hlavový úhel je nyní ostřejší, natáhl se reach, snížilo se těžiště a jak už tomu je zvykem, snížila se o něco i váha. Pro příznivce přesmyku u gravel kol máme dobrou zprávu. Vyjma modelu Revolt Advanced 1 jsou všechny Revolty s přesmykem a nabízí se tak jak kombinace 2x11, tak i 2x12. Tolik známý flip-chip nechybí ani tady. Jeho úkolem je posun zadní osy, a tedy změna rozvoru o 10 mm. Vedle změny rozvoru ale posunutí nabídne i možnost použití širšího pláště, a to dokonce o šířce až 53 mm. A to stále není vše. Nechybí např. spousta možností, kam uchytit nejen držáky na bidony, ale i blatníky, nebo možnost výměny sedlové “D” trubky za klasickou s kulatým průměrem nebo teleskopku a samozřejmě i pestré varianty výbavy. Ceny začínají na 34 499 Kč a končí až na 120 999 Kč. Více informací o tomto gravelu najdete na tomto odkazu.

Revolt Advanced 1Revolt Advanced Pro 1

Liv Embolden

Nebojte se, na novinku od Liv, dámského Giantu, model Embolden, jsme nezapomněli. Liv Embolden míří na začínající jezdkyně, jde o univerzální trail bike se zdvihy 130 a 120 milimetrů a s možností volby mezi 29” a 27,5” koly (u velikostí S a M). Tento model vychází z pánského modelu Stance, nechybí vnitřní vedení či uhlazený design a sympatické barvy. Nabízí se ve dvou variantách, na Deore nebo SX, s tlumičem Suntour nebo RockShox, vždy s vidlicí Giant Crest 34 SL RCL za cenu 54 999, resp. 62 999 Kč. Samozřejmě ani holky nepřijdou o teleskopku nebo např. sedlo Liv Sylvia, které je vytvořeno speciálně pro ženy. Více informací o tomto trail biku najdete na tomto odkazu.

Embolden 1Embolden 2

I v úvodu tohoto představení novinek od Giantu, stejně jako v případě jiných značek, uvádíme, že v současné době neokážeme s jistotou slíbit dostupnost všech modelů, stejně tak dodržení přesných specifikací, a proto nezbývá než pravidelně sledovat veškeré novinky nejen na stránkách výrobce či dodavatele, ale i aktuální nabídku na našem e-shopu, na tomto odkazu.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: Giant Stance 29 2 - dostupný univerzál do terénu PR článek

Unboxing: Giant Stance 29 2 - dostupný univerzál do terénu

Stance vyplňuje mezeru mezi sportovním XC kolem Giant Anthem a trailovými a enduro koly Trance a Reign. Pojďme si na něj společně posvítit v unboxingu.
Od základu: Jak si vybrat MTB pedály?

Od základu: Jak si vybrat MTB pedály?

Pedály jsou jedním ze tří kontaktních bodů kola s jezdcem. Je to tedy velmi důležitý komponent. Jak vybrat pedály a na jaké faktory se při výběru zaměřit?
5 chyb aneb jak se vyhnout akutní blokaci zad

5 chyb aneb jak se vyhnout akutní blokaci zad

Když milovníka kola chytnou záda, tak jediné, co ho zajímá je kdy tato nepříjemnost odezní a bude moct opět naskočit do sedla. Tento stav právě prožívám, tak bych se s vámi chtěl o tuto zkušenost podělit.
keyboard_arrow_up