Giant Anthem 29 - závodní XC bez kompromisů

Každý, kdo aspoň trochu sleduje vývoj cyklistiky a nové modely světově významných značek, si nemohl nevšimnout, že Anthem od Giantu už tak trochu přesluhoval, ale tomu je konec.

Je otázkou, proč Giant tak dlouho vyčkával s příchodem nového modelu Anthemu. Jestli byl důvod ten, že se tovární tým několik let nezúčastnil světových závodů v olympijském cross country, nebo to jen nebyla aktuální priorita. Nicméně nyní je tady a ti pozornější z vás si jej určitě všimli v letošních závodech světového poháru.

Nového Anthema jsme mohli zahlédnout v závodech světového poháru, kde si vedl více než skvěle.

Co je nového?


Moderní geometrie slibující lepší schopnosti ve sjezdech, ale také ve výjezdech. Hlavový úhel se položil na 67,5° a sedlový naopak vzpřímil na 75,5°. Reach narostl pouze o pár milimetrů, a to ve velikosti M na 450 mm a ve velikosti L na 470 mm. Na základě těchto informací můžeme vidět, že nový Anthem míří hlavně na XCO.

Kompletní geometrie - celkově agresivnější, ideální pro moderní cross country.

Giant také slibuje vyšší tuhost v místě středu klik o více než 20 % a zlepšení v torzní tuhosti o 7 %, to by nám mělo pomoci k efektivnějšímu přenosu síly a ke zlepšení ovladatelnosti v těžkém terénu. Samozřejmě nechybí boost provedení, vnitřní vedení kabeláže a pozor, také použití řidítek o průměru 35 milimetrů, která zajišťují opět zvýšení tuhosti. Tady ale výčet novinek nekončí.

Týmoví jezdci Giant Factory Off Road Team jezdí na Shimanu XTR.Anthem na první pohled může působit jako nízkozdvihový trail bike. Taky do svého bratra Trance 29 nemá daleko.


Maestru odzvonilo


Giant u svého nového Anthemu přišel také s novým systémem odpružení. To může být pro někoho šok, že Giant upustil od svého Maestra, ale důvod je zcela jasný - hmotnost. Giant vsadil na flex pivot pod názvem FlexPoint Pro, díky kterému i s dalšími změnami ušetřil oproti minulé generaci 250 gramů. Pokud se podíváme na odpružení, horní vahadlo se může zdát beze změny oproti Maestru, ale spodní vahadlo chybí a zadní čep nahrazuje takzvaný flex pivot, který funguje na základě pružnosti zadní rámové vzpěry. Nezměnila se jen konstrukce zadního odpružení, ale také zdvih, ten bude aktuálně 100 milimetrů oproti minulým 90 milimetrům. Když už jsme u zadních vzpěr, můžeme si všimnout také změny uchycení zadní brzdy.

Giant představil nový systém odpružení pro jeho výkonnostní kola s názvem FlexPoint Pro, zde krátké vysvětlení, jak funguje.Fox Live Valve jsme mohli najít i u předešlého modelu, slouží k ovládání tuhosti odpružení a volí ideální nastavení podobně jako Brain u Specialized.


Karbon a zase karbon


Nový Anthem bude pro rok 2022 dodáván pouze v karbonovém provedení, a to ve třech cenových kombinacích. Můžeme se těšit na FOX 34 SC se 110 milimetry zdvihu, nově představená XCR karbonová kola od Giantu s vnitřní šířkou 30 mm, ale také na Live Valve od Foxu. Giant všechny své modely osadil teleskopickými sedlovkami a novými plášti Rekon Race od Maxxisu v šíři 2,4 palce.

Giant Anthem Advanced Pro 29 2


Nejprve si představme nejlevnější z modelů s cenovkou 135 990,-. Ten nám nabídne kombinaci Fox Float Performance odpružení se Shimano XT a SLX. Kokpit, teleskopickou sedlovku a karbonová kola dodává sám Giant.

Vstupní model, který většině hobby závodníků bude stačit.

Giant Anthem Advanced Pro 29 1


Další model za cenu 189 999,- nám opět nabídne Fox Float Performance, ale tentokrát už v provedení s Live Valve. Celé kolo je pak osazené komplet řadou XT od Shimana s doplňky Giant a jejich novými karbonovými koly s 30milimetrovou vnitřní šířkou.

Tady už se dostáváme do vyšší dívčí a tento model bude rozhodně dobrou volbou.

Giant Anthem Advanced Pro 29 0


A konečně, nejvyšší z modelů za lidových 319 999,- je již bez kompromisů. Nejvyšší řada odpružení od Fox ve verzi Factory, samozřejmě s Live Valve. Také teleskopická sedlovka je zde použita od Fox ve verzi Factory. Giant zde změnil dodavatele a kompletní pohon tu máme od Sram v modelové řadě XX v bezdrátovém provedení AXS. Brzdy ovšem zůstávají u Shimana, a to XTR BL-M9100.

Nekompromisní výběr komponentů, nenajdete zde slabé místo.

Za pět dvanáct


Lze říct, že Giant přichází s novým Anthemem, jak už u Giantu bývá zvykem, “za pět dvanáct”. Starý model už geometricky zaostává za ostatními značkami, na druhou stranu Giant vývoji věnuje opravdu hodně času a ve chvíli, kdy vypustí nový model ven, opravdu funguje. Nezbývá než říci, že se těším, až se mi nový Anthem dostane do rukou a projedeme se spolu na závodní trati. Nový Giant Anthem můžete nalézt na webu Giantu pod tímto odkazem.

Související téma ve fóru

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.