Shimano Dura Ace a Ultegra – bezdrátových 12 rychlostí

Shimano včera představilo nové sady Dura Ace a Ultegra s dvanáctistupňovou kazetou a bezdrátovým řazením. Pojďme se detailněji podívat na jednotlivé komponenty a první zkušenosti s novými sadami.

Sadu Dura Ace R9200 jsem měl možnost projet na top modelu značky BMC a funkčně jí není co vytknout. Řazení je naprosto přesné a rychlé, jak byste od Dury očekávali. Proti předchozí generaci mi nepřišlo o nic pomalejší a Shimano dokonce tvrdí, že je rychlejší. Páky se mojí medvědí tlapou drží velmi příjemně a ani mi nevadilo mírné zahnutí dovnitř. Blip tlačítka pak fungují zcela totožně jako u předchozí generace. Sada drobně přibrala na hmotnosti, a to o 20 g.

Přehazovačka je místem pro nabíjení.Je i mozkem celé sady.

Nová Dura Ace kromě bezdrátového řazení získala i jiný tvar pák.Ty se mimochodem velice příjemně drží.

Kliky mají přechod mezi klikou a převodníkem proti předprodukčním vzorkům vyřešen velmi zdařile.Detail připojení wattmetru v levé klice.

Přesmykač je oproti předchozímu modelu subtilnější.A působí tak přece jen elegantněji.

Brzdy disponují větší mezerou mezi deskou a kotoučem.U kotoučů se žádná revoluce nekoná.

Kazeta je zpětně kompatibilní s 11sp ořechem.Baterie a nová kabeláž používaná dříve pro elektrokola.


Shimano Ultegra R8100


Ultegra se veze na stejné designové vlně a disponuje stejnými technickými novinkami, jen bude drobně levnější a o poznání těžší než Dura.

Stejně tvarované páky jako u dražší sady.Detail napojení brzdové hadice.

I Ultegra bude mít možnost wattmetru.Detail zubů 12sp převodníku.

Ocelová kazeta je klasicky z několika segmentů.Přesmykač z blízka.

Přehazovačka působí velmi kompaktně.Brzdový třmen a destičky s chladičem.

V obou sadách jsme tak dostali pokrok v rámci možností. Nově máme 12 rychlostí, zpětnou kompatibilitu kazet s 11rychlostním ořechem. Pro některé je asi zklamáním „drátová“ přehazovačka a přesmykač, ale z estetického hlediska přehazovačka i přesmykač díky absenci mohutných akumulátorů působí elegantněji a celkově designově čistěji. Projel jsem se na sadě Dura Ace a řazení je opravdu rychlé a bez jakéhokoli pozorovatelného zpoždění. Velmi se mi zamlouvala účinnost brzd i zpětná vazba na páčce. Pro mě jsou obě sady velice příjemným, byť dlouho očekávaným překvapením.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Silniční kolekce Giant 2024 - evoluce, ne revoluce PR článek

Silniční kolekce Giant 2024 - evoluce, ne revoluce

Giant patří mezi přední výrobce kol a karbonových rámů i pro jiné značky. Jak přetavil své zkušenosti do roku 2024 a na co se můžete těšit?
Od základu: Mechanické vs. elektronické řazení na silničním kole - otázka vkusu?

Od základu: Mechanické vs. elektronické řazení na silničním kole - otázka vkusu?

Dnes otevřeme další palčivé téma. Je elektronické řazení nutností nebo raději „starou“ dobrou mechaniku?
Unboxing: Giant Revolt Advanced 3 - rychlý a flexibilní

Unboxing: Giant Revolt Advanced 3 - rychlý a flexibilní

Lehký rám, možnost přizpůsobení rozvoru kol a mnoho dalšího. Pokud se neumíš rozhodnout, zda chceš na cestu nebo do terénu, Revolt „bere“ obojí stejně dobře.
keyboard_arrow_up