Představení: Cannondale Super Six Evo CX a SE

Dosluhující cyklokrosový model od Cannondale si už žádal náhradu a konstruktéři se tohoto úkolu zhostili na výbornou. Nový Super Six EVO CX vychází dle názvu ze silniční verze, ale tak trochu i z gravelového modelu Topstone. Aby toho nebylo málo, na základu nové cyklokrosky vznikl také nový gravel pro ambiciózní štěrkoletce.

Cyklokroska versus...... gravel. Jednopřevodník versus dvoupřevodník.

Co je nového

Na co se můžeme těšit u nového Super Six Evo CX? Je toho spousta. Jako jednu z předností bych viděl enormní průchodnost kolem plášťů, která je při schváleném UCI rozměru plášťů 33 mm na obou stranách 13 mm! Díky tomu nehrozí zanášení meziprostoru blátem a znemožnění otáčení kola. Zároveň to umožní použití pláště se šířkou až 45 mm, pokud budete kolo používat jako gravel.

Jednoduchý čistý nadčasový designA žádné módní výstřelky

Další, čím chce Cannondale zaujmout, je aerodynamika nového modelu. Někteří by si mohli říkat, proč u cyklokrosu řešit aerodynamiku. V závodech světového poháru jde ale o setiny, a tak i aerodynamika je důležitá.

Posunuté vzpěry zadní stavby a speciální tvar sedlovky pro pohodlnou jízduŽádné zbytečné ohyby, čisté linie

V neposlední řadě je u cyklokrosky důležitá geometrie. Prudká stoupání, zavřené zatáčky, náročné technické překážky, tomu všemu musel Cannondale uzpůsobit geometrii nového CX. Co z toho vyplývá? Krátká zadní stavba 422 mm, hlavový úhel 71°, vše uzpůsobené rychlé jízdě na závodní trati.

Proč model SE?

Jak již bylo zmíněno, zároveň vznikl také gravelový model. Pro koho je? Pro ty, kteří chtějí jezdit rychle, uvítají tuhost i na úkor ztráty trochy pohodlí. Oproti modelu Topstone nám SE nabídne rám bez systému Kingpin Suspension.

Široké a dlouhé štěrkové cesty, ideální pro model SE.
Oproti cyklokrosce zde najdeme jiné komponenty, ale základ zůstává stejný. Dostáváme tedy gravel na závodním cyklokrosovém rámu, který nám zaručuje skvělé vlastnosti obzvlášť tehdy, pokud budeme chtít zdolávat kilometry vysokou rychlostí.

Osazení

Model CX je osazen v režii Sram, a to konkrétně Force 1. Zajímavou kombinací je použití ráfků DT Swiss R470 a nábojů Formula. Spousta komponentů je od samotného Cannondale, například kliky nebo kokpit. Model CX sází na kombinaci 1x11. Pláště samozřejmě v rozměru schváleného UCI 33c od značky Vittoria, model Terreno.

U cyklokrosového modelu dává jednopřevodník smysl.Přehazovačka Sram Force

Kokpit od Cannondale.
U gravelového modelu s označením SE najdeme opět Sram. Tady ovšem model Rival, a to v elektrické verzi AXS a zpřevodování 2x12. Počet komponentů od Cannondale se tu mění a kliky už jsou také od Sram, kokpit zůstává Cannondale. Dále tu máme kombinaci ráfků DT Swiss CR-1600 a nábojů DT Swiss 350 se straightpull dráty.

Cannondale vsadil u gravelu na dvoupřevodník.Bezdrátová přehazovačka Sram Rival.

Kokpit od Cannondale.
Co se barevných kombinací týče, cyklokrosový model lze koupit pouze v jedné, a to s názvem Purple Haze. U gravelové verze máme výběr o něco větší a Cannondale nabízí barvu Cool Mint a Meteor Gray. Vzhledem k osazení nejsou ceny novinky nikterak přemrštěné, když vezmeme v potaz, že se jedná o značku Cannondale. Doporučená cena Evo CX je 117 999,- a pro Evo SE pak činí baťovských 131 999,- korun českých.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Unboxing: BMC Kaius 01 THREE - závodní „štěrkolet“

Toto kolo bylo vyvinuto a postaveno s jediným hlavním účelem - aby bylo tím nejrychlejším kolem na nezpevněných cestách. Podařilo se v BMC tento cíl naplnit?
Od základu: Gravel, silnice, treking - co nabízejí?

Od základu: Gravel, silnice, treking - co nabízejí?

Silniční kolo je svou konstrukcí stvořeno pro rychlou jízdu po asfaltu. Dokáží však podobnou, ne-li stejnou službu udělat i gravel či trekingové kolo?
Do práce na kole – jde to celý rok?

Do práce na kole – jde to celý rok?

Vyhnout se ranním zácpám, projet se před prací a šetřit peníze za pohonné hmoty jsou pouze ukázky výhod, které cesta do práce na kole nabízí. Pokud jste ještě nepřišli na chuť této výzvě, možná vám tyto tipy pomohou.
keyboard_arrow_up