Nový Cannondale Jekyll

V letošním sortimentu Cannondale jedno kolo nápadně chybělo – stálice v nabídce vysokozdvihových fullů této značky – Jekyll. Nyní byl konečně představen a vy si ho můžete prohlédnout s námi. Jelikož se zrovna Cannondale nikdy nebál nových technických řešení, nikoho asi nepřekvapí, že jich i na novém Jekyllovi pár najdeme.



Na první pohled jasně zaujme horní kladka řetězu nad převodníkem, zamezující pedal kickback, tedy rázům do pedálů při propružení zadní stavby. Cannondale tento svůj systém kladky s vodítkem označuje jako Guidler, tedy spojení anglických slov "guide" a "idler". Proč k němu sáhl? Rám má totiž vysoko umístěný hlavní čep spodních vzpěr zadní stavby a při tomto zdvihu by byl pedal kickback dost nepříjemný. Vysoko umístěný čep zadní stavby je ale naopak docela vhodný pro pružení samotné, protože umožňuje kinematiku vhodnou pro lepší přejezd nerovností. Zadní stavba je navíc konečně ve znamení čtyřčepu (Horst link). Průběh propružení zadní osy, respektive její kinematika, tak nabízí velice distinguované chování pod brzdou i při bušení do pedálů. Celé to je zabaleno do líbivého karbonového oblečku.



Při druhém pohledu udeří do očí absence tlumiče, který se docela pěkně skrývá ve spodní rámové trubce. Výrobce tvrdí něco o nižším těžišti a obratnějším kole. Hodit se to bude nejspíš hlavně ve vzduchu, takže na parádičky na dvojácích super. Navíc je ale tlumič zespod pěkně zakrytý a chráněný před blátem a odletujícími kameny. Praktické, ale hlavně to ale skvěle vypadá!

Kinematika zadní stavby (barevně jsou odlišeny velikosti rámu)

Zatím tedy jenom dobré zprávy. Jaké jsou specifikace novinky? V nabídce budou dva modely prostě označené jako Jekyll 1 postavený na Sram GX a s vidlicí Fox Float Factory 38 se 170 mm zdvihu a zadní stavbou se 165 mm zdvihu, které obsluhuje Fox Float Factory X2. Jekyll 2 je vybaven sadou Shimano Deore, vidlicí RockShox Zeb a tlumičem Fox Float DPX2 Performance na stejných zdvizích jako dražší bratříček. Oba modely jsou samozřejmě osazeny teleskopkou, stejně jako čtyřpístky s 203 mm kotouči (220 a 200 u Sramu na Jekyll 1). Na cenovku si u obou kol budeme muset ještě počkat, ale dá se tušit, že výrobce nebude současná situace na trhu nutit, držet se příliš při zemi.

Na provádění takových kousků prý stačí mít jen nízko položené těžiště rámu...

Po příchodu nového Scott Spark se zdá, že integrace tlumiče bude další věc, kterou „musíme mít“. Každopádně to vypadá, že nový Jekyll se povedl jak po technické, tak po vizuální stránce. Snad se budeme moci brzy přesvědčit na vlastní kůži, co v sobě Jekyll skrývá doopravdy.

Související téma ve fóru

Téma reakcí autor poslední
Cannondale Topstone 2 22/22 Rici101 25.5.21 19:38
Cannondale Trail 3 12/12 Hojan 23.5.19 22:53
Nový Cannondale Jekyll 8/8 michalscupak 25.7.17 15:18
Cannondale vs. Specialized 65/65 Bo-Ma1 13.6.16 13:06

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.