Novinka: Evoluce nebo revoluce? Cannondale Topstone Carbon – odpružený gravel

Kultovní načka Cannondale přichází se žhavou novinkou z kategorie gravel a tím je Topstone Carbon. A vzhledem k tomu, že gravel v dnešní době opravdu frčí, Cannondale chce tuto příležitost využít a proto odhaluje svoji evoluční (nebo revoluční novinku). Tou je systém pružení Kingpin.


Kingpin

Jestli se skutečně bude jednat o revoluci ukáže až čas, už teď ale víme fakt, že inženýři od Cannondalu si dali opravdu záležet a vymysleli jedinečný způsob pružení gravel biků. Musíme připomenout to, že Cannondale má mnohaleté zkušenosti s karbonem a továrnou prochází jeden z nejlepších materiálů na planetě, hojně využívaný pro armádu, což má za příčinu i fakt, že dodávky karbonu pro Cannondale jsou pod dohledem americké armády.

A právě díky mnohaletým zkušenostem s karbonem využili inženýři vlastnosti karbonu právě k ohybu zadní stavby ve středové části rámu. Ve vrchní části je pak zadní stavba k podsedlové části uchycena oskou. Pokud bysme tento systém měli zkusit vyjádřit v číslech, pak potenciál pružení odpovídá použití plášťů širších o 9 mm, což je velmi zajímavý údaj, protože víme, že širší plášť = více pohodlí. V kombinaci s odpruženou sedlovkou je pak teoretický „zdvih“ až 30 mm.


Velikosti

Pokud se rozhodnete pro Cannondale Topstone Carbon, můžete vybírat z několika velikostí. Pánové můžou vybírat z 5 velikostí, dámy pak ze tří. Vývojáři se pečlivě věnovali konstrukci i v této oblasti a u každé velikosti se tak individuálně kalkulovalo jak s velikostí samotnou, tak s geometrií - různé úhly či jiný tlak na materiál. Geometrií se Topstone nejvíce podobá modelu Synpase. Prim tak hraje vyšší úchop a tedy i pohodlí. 


Ještě něco navíc

Kromě takových vychytávek jako je vnitřní vedení kabeláže, pevné osy, či flatmout uchycení kotoučovek přichází Cannondale s možností uchycení až tří lahví, množství košíků nebo tašek a taky s montáží teleskopické sedlovky s vnitřním vedením. U nejvyšší řady pak na kole najdeme i netypická SAVE řídítka. Poslední vychytávkou je i možnost osazení plášťů o šířce až 40 mm.


Osazení

Základní model začíná na Shimanu 105 a pokračuje přes Ultegru RX až po Force eTap od Sramu v rozpětí  převodů 1x12. A aby toho nebylo málo, přichází Cannondale, ve spolupráci s Garminem, se snímačem, který nejen že změří a do vnitřní paměti uloží typické údaje o jízdě, ale navíc i dohledá blízké zastoupení Cannondalu, upozorní na servisní interval, nebo spočítá “úsporu” CO2.


Viac informácií nájdete na stránkach výrobcu.
report_problem Našel (našla) jsi v textu chybu?
PetrMazura 
clear
Proč se Ti článek nelíbí?
Odeslat zpětnou vazbu
Formulář se odesílá

Komentáře

Momentálně se tu nenacházejí žádné komentáře

Abys viděl(a) celou diskusi, musíš být přihlášený/á.
Formulář se odesílá
Přidej komentář
Formulář se odesílá

Podobné články

For Bikes 2024 - výkladní skříň cyklistiky s rozbitou výlohou

For Bikes 2024 - výkladní skříň cyklistiky s rozbitou výlohou

Praha - Letňany, výstaviště, konec března, kola a vše co k nim patří …
Pozvánka: ŠKODA HORAL MTB Maraton - dominanta je zpět

Pozvánka: ŠKODA HORAL MTB Maraton - dominanta je zpět

Že je cestování v čase nemožné? My se letos s Horalem vrátíme do roku 2019.
Od základu: Jaký materiál rámu je nejvhodnější?

Od základu: Jaký materiál rámu je nejvhodnější?

Nabízí karbon bezkonkurenčně nejlepší vlastnosti? Je hliník pouze „low-cost“ záležitostí? V tomto článku se podíváme na materiály rámů silničních i horských kol.
keyboard_arrow_up