Schmolke Aeerow

Přidat foto

„Schmolke has since got into frame design and had its new Aeerow lightweight race bike on show amongst a host of lightweight specials on its Eurobike stand. While the frame has not yet enjoyed an official launch and exact details are still as light as the bike itself, a 6.1 kg disc-brake bike with internal cable routing, 12-speed Shimano Di2, and a clincher wheelset seemed too good to ignore.“

Inu, snažili se.

Nicméně, vzhledem k tomu že karbonové kolo s dobrým rámem ne Duře se dalo před deseti lety bez nějakých extra lehkých dílů (naopak třeba i s těžkým plným převodníkem) běžně postavit s váhou 6,3 kg a že tady bylo jedno (už notoricky známé) kolo s titanovým rámem, co váží ještě o dobré kilo míň..... :)

(vloženo 26.7.22)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
cioran-m
cioran-m

30.7.22 10:48

Znám sice sedla, která nejsou těžká a jsou stejně pohodlná, resp. pohodlnější, než Tune (na WR jsem seděl jen přiliš krátce), ale zato jsou docela škaredá. :)

Jinak ke kolu, věc je jasná: nepěkné a na první pohled k nerozeznání od většiny dnešní produkce a pokud zde mělo jít o stavbu opravdu lehkého kola, pak tento záměr skončil nezdarem.

Reagovat
Hogy
Hogy

29.7.22 22:43

Tak nějak, tohle kolo není hezké a už vůbec ne lehké. Tvarem bych na tomto sedle neujel ani 10 km. A může na něm být libovolné polstrování. Neznám lepší sedlo na trasy 200+, než jsou WR Compositi a Tune. Ale je mi jasné, že ty sedla nemají 300g+, takže jsou z principu věci pro většinu neakceptovatelná.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

27.7.22 17:13

Komponenty hezký, ale ten rám? Vypadá úplně stejně jako všecky ostatní.

Reagovat
ZdeNECK1
ZdeNECK1

27.7.22 14:59

působí to na mě jako fake tarmac SL7 s nepovedejma polepama, a šilenym lakovanim ala poslední řady cannondale, aspoň, že to má kotouče :)) a vnitřní kabeláž, ten forbec, rodla a kliky, chápu, že je to něco jinyho, ale pusobi to na mě prostě nemoderně

Reagovat
Fazzy
Fazzy

27.7.22 12:15

Cio: v tomhle případě určitě. Já to spíš směřoval na takovou tu domácí gramařinu, o který mluvil nooski. Je to koníček jako každej jinej. A jako v každým jiným se v něm dá klidně soutěžit.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

27.7.22 11:50

Gramy neřešit a jezdit! :-) Vždycky to bude o nohách! ;-)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.7.22 11:41

Fazzy: No právě. Možná jsem to špatně pocchopil, ale při zběžném prolétnutí článku, na který jsem kdesi s těmito fotkami narazil, jsem nabyl dojmu, že o gramařinu zde jít snad trochu i mělo, že…

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.7.22 11:37

ferlikster: Madone není francouzsky madona? (Krom toho, že se tak jmenuje ten kopec). Krz tu sémantiku a spojitost, již s tím druhým slovem nenacházíš… Ale já zas tolik tu řeč neumím a hledat to nebudu, možná se teda pletu, vím, že Taliáni tam mají ta n dvě.

A o těch tobě (a pro ty, co zde nejsou poprvé) známých mých preferencích a jejich opaku bych se již dále nezmiňoval, kdybys je výslovně před tím nenapsal ty, že.. Myslel jsem tedy, že chceš, abych ti tím udělal radost. (Akorát ten sliz, jejž jsi také zmínil, jsem už citlivě, kvůli tobě tedy, vynechal) :)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

27.7.22 11:32

Nooski: jak říkáš, na stopky je to úplně fuk, ale ten feeling a případná radost tam bude. Ale na druhou stranu jak říká Cav, musí to bejt hmatatelnej rozdíl. I když mi někdo stokrát řekne, že pozná na kole třeba 200 g, tak mu to stokrát věřit nebudu :) Ale obecně gramařina jako čistě samostatná disciplína někoho může vyloženě bavit. Proč ne.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

27.7.22 11:08

Já bych k tomu všemu chtěl jenom napsat, že tu tyč na uchycení mohli udělat kratší aby byly kliky v rovině.

Reagovat
nooski
nooski

27.7.22 10:55

Jedno je kolco u tragača – to se říká u nás. Není to jedno, je to snadno měřitelné. Je to prostě jeden z parametrů. Máš doma přípravek, který měří tuhost rámu? Máš doma aerodynamický tunel? Máš doma zařízení, které měří valivý odpor gum? Asi ne, co? Závěsku má doma kde kdo. A samozřejmě, že rozdíl může být minimální, ale je lehce a snadno měřitelný. Mě se třeba na lehkém kole jezdí lépe. A může to být dáno i tím, že to lehké kolo beru neustále do rukou a jednoznačně rozdíl vnímám. Placebo? Možná. Ale psychika je dle mě důležitější než třeba valivý odpor gum.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.7.22 10:46

Sice měřitelná, ale irelevantní v měřítku plus mínus kilo. Je přece úplně jedno, jestli jedeš na 6,5kg ráfcích, nebo 7,5kg kotoučích ne? Nechápu pořád ten křik kolem váhy. Pod určitu hmotnost je to už úplně jedno…

Reagovat
nooski
nooski

27.7.22 08:56

Cavendish: protože hmotnost je snadno měřitelná na rozdíl od aerodynamického odporu. Schmolke bylo vždy gramařskou značkou, takže tento počin je více než úsměvný. Sám mám jednici, která je o skoro 2 kila lehčí než to, na čem jezdí profíci. Stačil bych jim? Ani omylem. Ale jede se na tom kole příjemně a mám z něj radost.

Reagovat
Cavendish
Cavendish

27.7.22 08:50

Upřímně nevím, proč pořád řešítě váhu? Cokoliv pod 7kg je plně dostatečné na cokoliv a je úplně jedno, zda jsou to kotouče nebo ráfkové brzdy. Daleko víc by se na takové úrovni mělo řešit, jak je tuhá rámový set, kola a kvalita obutí ne? K čemu vám je, jestli to váží 6,1 nebo 6,9kg. To stejně nikdo z vás nepozná.

Reagovat
milan.v
milan.v

27.7.22 08:46

Tak to ti nevím, muselo být hodně blbě vyštelované…

Reagovat
nooski
nooski

27.7.22 08:41

milan.v: zkoušel jsem 12rychlostní Ultegru a furt to škrtá. Jo a furt to neřadí ani omylem tak rychle jako mechanika od Campy ;-) Ale výhody elektriky jsou jinde, než v rychlosti.

Reagovat
milan.v
milan.v

27.7.22 08:39

Jo, i kamarád má opravované AX Lightness, bez problémů, i když na tom je ještě jako polstr kus nějakého potahu… :o)

Reagovat
milan.v
milan.v

27.7.22 08:38

Ono když má člověk brzdové třmeny z nové 12 rychlostní sady, už ani ty škrtající kotouče jako argument neobstojí… ;o)

Mám na dvou kolech a nevím o nich…

Reagovat
Kubánec
Kubánec

27.7.22 08:35

Schmolke pro mě byl vždy pojem, stejně jako Tune. Taková poctivá gramařina :) V posledních letech se ale nějak nemůžu zbavit dojmu, že už jedou jen ze „setrvačnosti“. Uvidíme jak to dopadne.

Jinak potvrzuji, sedla Tune jsou opravdu pohodlná. Jen jsem 2 při pádu zlomil :) Ale oprava vždy proběhla v pořádku a sedla sedlují dál.

Reagovat
ferlikster
ferlikster

27.7.22 08:33

cio: tvoje preference designu S5 a Strada jsou zde poměrně známé (pro ty co tu nejsou prvně).

Stejně jako je zde známá tvoje nechuť pro kola Dogma a Madone (ony ty jména k sobě moc nejdou, když je teda napíšeš správně :) ).

Spíš se hodí k sobě Madone a M.A.D. 1 – oboje podobně polarizující výtvory.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.7.22 08:29

Nooski: :-D

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.7.22 08:28

Fazzy: Jasně, to záleží ma každýho zadku. Ale pokud se týče toho, když se člověk na nějaké sedlo poprvé jen podíval- vzpomínám si, že když přijel za mnou kdysi Hogy na kole s hladkou karbonovou skořepinou Tune, zdálo se mi, že se na tom prostě nemůže dát sedět. A když jsme si kola pak prohodili, byl jsem překvapenej, jak je to dost pohodlný. A pak jsem si jakýsi sedlo Tune na titanový kolo dal a a sedí se mi na tom fakt dost dobře.

Reagovat
nooski
nooski

27.7.22 08:23

S5 je hnusná jak pondělí po dovolené :-)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.7.22 08:22

Ferlikster: Jo, a abych do toho vnesl ještě trochu zmatku, tak, kdyžs už to konkrétně zmínil, mně se třeba zrovna S5 a a 3T Strada velmi líbí.

Ale vysvětlovat zde proč ty (plus třeba ten starej Look 196) ano a Dogma-Madona ne, je nad moje síly a zkoušet to rozhodně už nebudu. :)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

27.7.22 08:19

Samozřejmě nadsázka. Pro každýho ty sedla nejsou. Osobně bych zkusil jak daleko s tim dohodim, ale mám obavu, že by se mi vzhledem k tvaru ta kravina vrátila jako frisbee :)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.7.22 08:16

Fazzy: Tak – třeba taky skořepinovej Tune nebude vážit o moc víc a sedět se na něm kupodivu fakt dá.

Reagovat
nooski
nooski

27.7.22 08:14

Melvin: já jsem smířen s tím, že mé další nové kolo už bude na kotoučích, bude mít nějaké aero prvky (což ostatně má i to moje EVO 2. generace) a bude na elektrické bezdrátové sadě. Nicméně mě kotouče na silnici úplně nepřesvědčily. Pokud se budu bavit o kole, které má jezdit v terénu nebo v humusu (zimák, šichťák), tak jsou kotouče jasná volba. Ale jinak mě u kotoučů štvou ty různé pazvuky a neustálé škrtání při záběru. Jsem těžký, mám celkem sílu a škrtání ráfku o špalky není tak slyšet jako škrtající kotouče :-)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.7.22 08:14

felikster: : Možná (napadlo mě), že, to je vlastní účel stavby těch placek, že totiž nápisy na nich jsou, jak píšeš, skvěle v televizi vidět!

A když se navíc ještě dost lidem věci jako Madona a Dogma (momochodem – jak jdou ta jména pěkně dohromady!) i líbí, je vlastně všechno, jak bylo řečeno na konci prvniho Shreka, jak má být. :)

Reagovat
Fazzy
Fazzy

27.7.22 08:13

A kolik by to teprv vážilo, kdyby na to dali sedlo, na kterým se dá sedět :)

Reagovat
ferlikster
ferlikster

27.7.22 08:08

Z náhledu to je fakt jako Dekáč, bližší fotka na forbec už mně trochu trkla.

Zase Trek poznáš bezpečně i z náhledu – kolikrát ty nápisy byly vidět i ze záběrů helikoptéry na tdf. Letos jsou už trochu decentnější, ale i ty tvary mají dost „svoje“. Cio bude mluvit o slizu, mně se zase líbí… jisté však je, že Madone si s ničím jiným nespleteš, podobně jako Dogma, nebo S5 nebo Strada.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.7.22 07:58

Vzhled komentovat nebudu, neb skoro všechna kola, pokud tedy nejsou vyloženě po trekovsku „aero“ vypadají dnes nějak takto.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

27.7.22 07:56

I když necháme nezbytné na silnici kotouče stranou, myslím, že pokud se pokoušeli o LW stavbu a dávali na to ty svoje lehké věci (na které se specializují už dlouho), mělo to váhově dopadnout líp.

Reagovat
milan.v
milan.v

27.7.22 07:48

Tak to zase kecáš, Decathlon? :-D

Reagovat
ferlikster
ferlikster

27.7.22 07:32

Nevypadá to ničím zvláštně, na první pohled jsem si řekl že je to Decathlon. Bude se na tom jezdit o dost lépe nebo hůře než na Tarmacu? O váze to až tak moc není…

Reagovat
milan.v
milan.v

27.7.22 07:31

Jo, je vás víc, kolem mě celkem dost lidí… Na kotoučích už prakticky nejsou jen lidé, kteří nosí Prestige, pijí Kofolu,… ze zásady, a nebo prostě nemají/nechtějí investovat do kola další peníze…

Reagovat
Melvin
Melvin

27.7.22 07:17

Já chápu Ciův stesk po dobách minulých, kdy na silnici jasně dominovaly ráfkové brzdy, ale třeba já jsem z kotoučů na silnici nadšený. A to jsem si pořád říkal, že na silnici kotouče nikdy, respektive jsem si říkal, že je to zbytečné. Teď už po pár týdnech vím, že bych zpátky neměnil.

Reagovat
nooski
nooski

26.7.22 22:40

DaD: nehlede, ze na netu je hromada staveb treba Atheosu (nebo jak se to pise) kdy je to v kompletu pod 6 Kg.

Reagovat
nooski
nooski

26.7.22 22:39

cio: ale i v Cine nebo na TW to delaji lidi, vyroba karbonu je porad rucni prace, jen je proste efektivnejsi a levnejsi zaplatit nekolik lidi na lince co pojedou jak fretky, nez jednoho zmasteneho itala, co to bude placat cely den sam :-)

Reagovat
DaD
DaD

26.7.22 22:29

nooski: A vzhledem k ceně je to naprostý nesmysl. Já teď Tarmaca dostal na 7.074kg. Je to na 12sp Ultegře, pedály, košíky a držák na komp. A navíc je o parník hezčí:)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

26.7.22 22:29

nooski: No, žejo? Vždyť o tom v záhlaví taky píšu.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

26.7.22 22:28

Akorát, že na Taiwanu to nedělaj lidi.

Na rozdíl od té Itálie – teda, pokud tím níže zmíněným způsobem, asi.

Je mi jasný, že je tohle krz tu samotnou funkci nepodstatný, resp., že (protože na rámech na míru už dnes v té slopingové době až tak nezáleží) líp fungujou asi na komci linky vypadnutý monokoky, ale, jaksi, stejně…

To je prostě jak s hodinkami, noži, se vším. Buď to dělaj víceméně všechno počítače a stroje, nebo na to, jaksi, doopravdy sáhne i lidská ruka.

Reagovat
nooski
nooski

26.7.22 22:21

Cumel jsem na to a moc me to nazivo nezaujalo. A vzhledem k bizuterii je to i dost tezke. 6,1 Kg bez pedalu neni nic extra.

Reagovat
milan.v
milan.v

26.7.22 22:15

Tak jasně, člověk už se dnes nemůže spolehnout na nic…

Reagovat
DaD
DaD

26.7.22 22:09

Když je ten k(rám) dobře udělaný, tak ať to dělají třeba trpaslíci v Mórii. Je mi to buřt a se.re na to pes. Ten, kdo to dělá může být debil v Itálii a nebo machr na Thaiwanu. Země původu je nepodstatná. Je to o člověku, co to má v ruce.

Reagovat
milan.v
milan.v

26.7.22 21:59

Oni to samozřejmě hezky potajmu vyrábí v té Asii, to není oficiální informace… ;o)

Reagovat
cioran-m
cioran-m

26.7.22 21:52

Koneckonců – třeba Dogma, jaksi, taky je už léta dělaná v Asii, že. A skoro všechno ostatní, pokud to teda není náhodou do mufen nebo na míru end-to-end, taky.

Reagovat
cioran-m
cioran-m

26.7.22 21:49

Klidně možný. Nová doba.

Reagovat
milan.v
milan.v

26.7.22 21:05

Teď jsem četl, že si ten rám nechávají dělat renomovaným korejským výrobcem…

Reagovat

Další galerie z kategorie

Lister 22
DaD 29
orm 6
roud 110
maajkee 14
jardalee 4