Je třeba knotovat?

Přidat foto

Jsem tubeless nováček, poprvé jsem na nich jel dneska a hned si označkoval nový Racing Ralph, nejspíš o trn. Tmel Zeroflats to hned zalepil. O pár km později sem se chtěl kouknout, jestli tam ten trn není, no samozřejmě sem to rozdrbl a začalo to valit znovu. Tak dalších pár km, už se tomu moc nechtělo. Nakonec jsem kolo nechal stát tmelem přes defekt, po hoďce viz foto, ušlo to o desetinu baru. Průměr té díry je tak 2 mm, ale nemám s tím žádný zkušenosti – je to takhle v pohodě nebo je třeba knotovat? I ten nejmenší knot co mám mi přijde výrazně větší než je díra, tak nevím… Dík všem!

(vloženo 20.8.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
šlapatko
šlapatko

22.8.21 21:04

V pohodě, patřím mezi zručné jedince, ale nechci se patlat s mlíkem. Níže jsem psal o jednom defektu za letošních 5000km. Občas měním pláště. Jezdím tak roky a nepotřebuji změny. Užívejte si výhody bezduší, já budu dále spokojeně vozit duše.

Reagovat
skaj
skaj

22.8.21 20:20

slapatko: Popravde terminu udrzovat mliko nerozumim. Mam tu 7 kol s bezdusema o ktere se staram, na zacatku sezony vyleju stare mleko, doleju nove mleko. To je cela udrzba. Dalsi az pri defektu, kdyz je treba – prakticky krome enduro kol to znamena nikdy.

Popravde mi prijde, ze z toho lidi delaji strasnou rocket science. Mozna mam jenom stesti, ale pro me je to uplne blbuvzdorna zalezitost. S jednim bonusem – bezdusi opravi knotem i manzelka, na dusi kasle kvuli nutnosti sundavani kola a plaste.

Reagovat
LM
LM

22.8.21 19:08

šlapatko: co přesně znamená „udržovat mlíko“?

Já to tam jenom naleju a při prohazování kol zkontroluju, zda tam stále něco šplouchá. Pokud už ne, tak trochu doleju přes ventilek a jezdím dál. Pokud kola neskladuješ v teple na balkóně, tak tmel vydrží celkem dlouho :-).

Dvě kola, ke každému dvoje záplety. Na biku mám bezduše všude, na silničce jen u allroad kol. Duše jsou jen v silničních pláštích, které nejsou bezdušové a které používám zřídkadky.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

22.8.21 17:34

Skaj: Každého věc. Při mém nájezdu to smysl nemá. Udržovat mlíko ve třech kolech nebudu. Zkušenosti mám, ale je to opruz.

Reagovat
skaj
skaj

22.8.21 15:39

zirecek: Jo takhle, teleskopky, bezduse, voskovani mame kvuli pokecu v hospode. Tos mel zacit hned s celym repertoarem, usetril bych si objektivni argumenty, ty jsou tady zbytecne:) Zastydly odpirac typu za naseho mladi bylo lip a tyhle kraviny jsme nepotrebovali:)

slapatko: bezduse jsou super vsude – mame je doma na detskych kolech, na skladacce do mesta, na silnickach i enduro kolech. A tu strasnou spoustu prace jsem videl dneska dopoledne na vlastni oci:) Mladej (7 let) si sam prezul bezduse na nove plaste za cca 40m. Delal to poprve, jen jsem mu nahazocal posledni kus patky. Kdyz clovek vi co dela a ma k tomu material vhodny na bezduse, neni to slozitejsi nez duse.

Reagovat
zirecek
zirecek

22.8.21 14:44

p0spec: Možná mi to nebudeš věřit, ale chtěl jsem ti to ulehčit, protože mi to přišlo extrémně složité a časově náročné. Tvé konkrétní dotazy jsou částečně zmíněny také na hlavní stránc v magazínu o bezduších, kde si člověk přečte i v diskuzi, jak jsou bezduše jednoduché a přínosné.

Už nebudu prudit, :-).

Reagovat
miťo
miťo

22.8.21 14:26

Tady poteče krev :D

Optimální tlak je asi takový, aby nám z toho nerupla cévka :D

Reagovat
p0spec
p0spec

22.8.21 14:18

A proč tě tak žere, co ostatní dělají ve svým volným čase a se svýma penězma? Nemáš si o čem pokecat u piva? Mně je třeba úplně fuk, co zirecek nebo šlapátko vozí na svým kole. A jít mu psát pod příspěvek (s jasným dotazem na konkrétní věc) nějakou svoji pravdu nebo pohled na věc, to by mi asi byla hanba. :-)

Reagovat
zirecek
zirecek

22.8.21 13:21

skaj: Ono to možná bude v tom pojmu „optimální tlak“, kde se myšlenkově míjíme. Za mne je to, jak píše šlapátko. Ono totiž s bezdušemi je daleko více práce. A ta práce, čas, peníze navíc se dle mého názoru vyplatí pouze u některých stylu ježdění. A gravel XC styl to rozhodně není. Připomíná mi to jako voskování řetězů v rýžovaru, :-). Klasický bajking lze dělat jednoduše a taky složitě. Vzhledem k tomu, že lidé mají prachy, tak rádi volí složitou variantu. Ono je pak o čem kecat u piva, když už máme vychytané 29ky, jednoplacky, kotouče, pláště. Musíme mít nová témata, takže bezduše, zasouvací sedlovky, a tak.

Reagovat
Hadato
Hadato

22.8.21 10:55

šlapatko: Zálečí, co člověk jezdí. Já bych stál každých párk km, soudě podle všech těch dírek v plášťi, kde na běhounu utíkal tmel. Pokud má člověk pumpu se vzdušníkem, tak je to jednodušší než duše. Človkě nemusí bát, že to při nasazování cvakne. Zaknotování je pak otázka minuty, čili to zabere méně času než dávat duši + člověk neřeší drobné defekty. Pokud někdo jezdí jen po asfaltu, tak to asi smysl nemá (pokud neřeší valivý odpor), kdekoli jinde je to super, pokud kolo nestojí půůl roku bez pohybu.

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

22.8.21 10:51

Toto bych asi podlepil zevnitř. Já jsem za asi 4 roky (cca 30 000 km) na tubeless kolech řešil tři defekty. Dva se zacelily tmelem po poklesu tlaku a dalo se dojet a jeden spravil knot. Asi polovinu těch kilometrů jsem najel na slickách WTB Horizon. Největší výhoda pro mě je asi komfort na horším asfaltu a v lehkém terénu a to i při nijak extrémně nízkých tlacích.

Reagovat
šlapatko
šlapatko

22.8.21 10:28

Já jsem taky staromilec. Letos 5000km a jeden defekt. Výměna duše + nafoukání cca 10 minut. Mám tři kola. S bezdušemi by bylo daleko více práce.

Reagovat
plzakj
plzakj

22.8.21 09:21

Ja teda konty na behounu nechavam jen na dojezd. Maji tendenci se po nekolika stovkach km vytahovat. Lepsi podlepit tim flastrem.

Reagovat
p0spec
p0spec

21.8.21 22:55

Mimochodem, do rána tím utekl všechen tmel, takže jsem dal knot, dolil tmel a asi dobrý. Vím pro příště…

Reagovat
skaj
skaj

21.8.21 22:02

Zirecek: Tak to samozrejme nikdo nejezdi (koho znam), proc by to take delal. Ale optimalni tlaky s dusi vedou akorat ke snazsim cvaknutim. Rychlost opravy, lepsi grip jsi radsi taktne zamlcel, to same cetnost defektu k reseni. Kdybych byl stoura, tak jeste vytahnu nizai valivy odpor, ale nemyslim, ze to realne pozname…

Proste objektivni vyhody jsou jasne, subjektivne se to muze lisit. Ostatne vira lidi v kvalitu v-brzd a zvonicich 19mm plastu je mocna az do dneska…

Reagovat
miťo
miťo

21.8.21 20:21

Trny mě už jednou vytrestaly. Na gravel/kros pláštích Continental Speed Ride. Nebyl to okamžitý defekt, ale mikro trn se postupně prokousával až k duši. Po několika patáliích při teplotách kolem nuly s kolem špinavým od soli mám teď na krosce bezduše. Zatím dobrý. Knot nevozím, doufám, že dojedu na nižším tlaku, případně mám 9mm klíč na ventilek a duši v brašně pod sedlem, kdyby bylo nejhůř.

Reagovat
zirecek
zirecek

21.8.21 19:13

skaj: Jízdu na žmoulajícím plášti nepovažuji za přínos. Vše ostatní zvládne duše. Jediný přínos pro mne je defekt trnem, kde s duší stojím a s bezduší nic nepoznám.

Reagovat
FoggyGoggy
FoggyGoggy

21.8.21 15:50

Když do plášťě udělám díru kterou nechce pobrat mlíko tak to normálně zalepim zevnitř lepením na duše a nikdy nebyl problém :-)

Reagovat
skaj
skaj

21.8.21 13:28

Ja bych tam knot dal i kdyby se to melo samo chytit – kdyz uz mas tu prilezitost. Proc? Protoze ses doma a v klidu si to poprve zkusis se zazemim. Sam pak uvidis, ze knotovani je uplne primitivni a netreba se bat. Poprve jsem taky desne spekuloval, ale ted uz je to rutina. Vozim dva druhy knotu, vyberu spravnou velikost, vrazim ho tam a jedu. Uplne cista prace, doslova do minuty. Pak parkrat zacvicit pumpickou a je to. Vyrazne snazsi, nez lepeni duse v terenu, prohledavani plaste, kde zbyl trn, vundavani kola, znovu nafukovani celeho kola atd. Ostatne, kdyz jezdime v parte, tak se na chudaky s dusovym defektem vzdycky desne dlouho ceka – a dva za sebou jsou uz fakt za trest. Pri defektu na bezdusich vetsinou ani nestihnes snist tycku.

S radosti si pak v terenu pri knotovani vzpomenes na chudaka Zirecka. Za tu dobu co to zaknotujes a odjizdis, nejspise jeste nebude mit vyndane kolo z ramu:)

Pro Zirecka – prinese to vice gripu, pohodlnejsi jizdu, mene defektu a snazsi a vyrazne rychlejsi opravy. Nic na cem musis dlouho spekulovat. Jen se toho a) nebat b) neresit ghetto vymysly ale pouzit veci k tomu urcene.

Reagovat
p0spec
p0spec

21.8.21 09:49

Zirecku, ono by to chělo věci vnímat v nějakých kontextech. Jasně píšu, že jsem v bezduších úplný nováček – takže fakt nevím, jestli pro mě mají nebo nemají přínos.

Finanční stránku věci bych fakt neřešil – stálo to jak čtyři duše. Stejnou úvahou bys pak mohl přistupovat ke všemu – potřebuju karbonové kolo? 1×12? Garmina? Sledovat tep? Sledovat kadenci? (Doplň cokoliv…) No jasně že ne. :-) A i tak to všechno mám, ale rozhodně bych neřekl, že cokoliv z toho má (pro mě) nějaký větší přínos…

Tak pardon, že jsem se zeptal, jestli tam nemám raději hodit knot. :-)

Reagovat
libisenuj
libisenuj

21.8.21 09:28

Tak sem si napsal kilometr dlouhy prispevek a nacetly se jen 2 vety…

Reagovat
libisenuj
libisenuj

21.8.21 09:27

Jezdim na bezdusich cca 6let. Ted sem prehodil na bezduse i kolo mladymu…ale zacina me to cim dal vic srat

Reagovat
libisenuj
libisenuj

21.8.21 09:26

Jezdim na bezdusich cca 6let. Ted sem prehodil na bezduse i kolo mladymu…ale zacina me to cim dal vic srat

Reagovat
jIrI___
jIrI___

21.8.21 08:22

zirecek: Tak nějak. Bezduše jsou dobrý sluha, ale zlý pán.

Reagovat
JakeF
JakeF

21.8.21 08:02

Zaplatu na dusi zevnitr plaste.

Reagovat
plzakj
plzakj

21.8.21 06:44

No, kdyby se v tom nestoural, tak to ma zalepeny a nic neresi a jezdi dal. S dusi by se babral. Pak by nevyndal zbytek trnu z plaste, kterej by mu protrhl i tu novou a byl by v riti. Ma to zapotrebi?

Reagovat
zirecek
zirecek

21.8.21 06:34

A nějaké argumenty, odpovědi k věci máš, v čem mají bezduše pro tebe přínos kromě toho, že tě spíše baví diskutování než ježdění samotné?

Reagovat
p0spec
p0spec

20.8.21 22:39

Zpátky do lesů!

Normálně bys věc, ke které se nemáš jak přínosně vyjádřit, přešel.

Ale zirecek se musí zastavit a psát to svoje. Navíc někde, kde o to nikdo nestojí.

Kolik tě to mudrování na b-f stálo a bude stát času?

Kdybys psal k tématu nějak rozumně tak možná, ale scestná reakce? Máš to zapotřebí?

Reagovat
zirecek
zirecek

20.8.21 22:28

Zpět na duše.

V terénu by jsi vyměnil duši a bajkoval dál s klidnou hlavou.

Ale lidé chtějí zastavovat, mudrovat, stříkat mlíko, řešit knoty, diskutovat na b-f, kupovat několik knotů a se strachem jezdit co dál.

Jak říkám, duši by jsi vyměnil a nic neřešil.

Zkus si spočítat, kolik tě tohle stálo, bude stát času a peněz.

Kdo závodí, jezdí freeride, tak klidně, ale XC s terénem pro gravel? Máš to za potřebí?

Reagovat
p0spec
p0spec

20.8.21 22:15

Já jezdím věci max na gravel, takže RaRa je docela OK, trnem jsem prořízl i mnohem odolnější pláště, ale s duší jsem to neřešil, že. Knoty mám samozřejmě jen takové ty větší, to je od pohledu tak 5× tak velký, takže skočím v pondělí i pro ty menší…

Reagovat
unfiny
unfiny

20.8.21 22:02

Přesně tak Ralph nebrat, jede pěkně, ale to není vše, odolnost tragická, už nikdy více, kdysi se mi stalo něco podobnyho, nedal jsem k not, nechal to být a při závodě v terénu mě to vytrestalo.

Reagovat
waters
waters

20.8.21 21:50

je to zalepené a knot bych nedával.. vozit sebou

Reagovat
JachymP
JachymP

20.8.21 21:48

Knot se tam musí narvat silou, že je větší než díra je normální. Já bych ho tam dal.

Racing Ralph je papír, to bych si na kolo už nedal.

Reagovat
LM
LM

20.8.21 21:45

Voz teď chvíli knoty s sebou (pro jistotu) ale IMO by se to mohlo zalepit a držet jenom tmelem. Daj se koupit i menší průmery knotů.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Meridabiker 14
Sulka 2
Micey 30
matbiker 29
natureman42 9
matbiker 12