Upečený karb ráfek?

Přidat foto

Hola, před nějakou dobou jsem si po vyjížďce všiml zdeformovaného ráfku Roval SL. Trochu jsem nechápal, protože to nebyla prasklina, ale jakoby vlnka od tlaku. Nechal jsem to opravit v servise pro karbonové komponenty (spraveno k nepoznání). Nechtěl jsem, ať mi to při jízdě v 70ce prdne někde. Onehda mi kamarád ze Specialized ukazoval stejný problém, ale daleko větší poškození. Prý je to běžná praxe, když se kolo vozí za autem na nosiči v blízkosti výfuku. Ráfek se horkýmy plnyny upeče! :O Slyším o tom prvně, že teplo za autem deformuje karbonové ráfky, mno byl jsem vyškolen… tak bacha na to.

(vloženo 1.8.21)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
KUBULA
KUBULA

4.8.21 16:44

tonik666: zrovna tady by mohlo Range má výfuk přímo proti nosiči

Reagovat
tonik666
tonik666

4.8.21 14:59

vT: to ale není od výfukku, ne?

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

3.8.21 08:25

DaD: Možná šáhli po špatný pixle pryskyřice… neví někdo jak je na tom s teplotní odolností pryskyřice co se používá do karbonu? My nedávno řešili lepený karb. lamely co se používaj na zesílení betonových konstrukcí. Tam ta pryskyřice měkne tuším při 80°C.

Reagovat
DaD
DaD

2.8.21 18:20

Tohle je proti tomu, co mi tam přinesl jeden klient, kosmetická vada. Ten měl vlny po celé ploše ráfku. Něco jako čokoláda z nanuku na slunci. Doporučil jsem mu reklamaci a dostal nové ráfky. Dokonce lepší než měl doposud. Šlo taktéž o bikové Rovaly. Kupoval to jako tesťáka někde v Praze a tak je možné, že to také někdo upekl za autem. Zajímavé bylo, že to přivezl a měl tam pár malých vlnek. Když přijel po dvou týdnech, tak už jsem mu na férovku zakázal na kole jezdit jak byl ráfek zničený. Za autem to prý nevezl. Možná se to jen klukům ze Spešlu trochu nepovedlo při výrobě. Jakoby pojivo vláken šlo do kopru a ráfek se začal doslova hroutit do sebe kvůli tahu drátů.

Reagovat
McBlacky
McBlacky

2.8.21 14:14

tomxxx – to obcas zkouší lidi reklamovat. Na krev dotažená páska umí docela dokurvit kolo.

Reagovat
vt
vt

1.8.21 21:45

tomxxx
tomxxx

1.8.21 19:25

Spíš bych si myslel, že to je od přesky nosiče. Kolo třeba není celé schované za autem a v rychlosti může být docela velká síla, co rve kolo.

Reagovat
McBlacky
McBlacky

1.8.21 19:09

To je docela divny. Asi zalezi na blby kombinaci auta a nosice a proudeni vzduchu. Ja i kamardi to vozime vzadu a presuny pres Nemecko 180–200 dlouhy useky a nikdo nic neupekl.

Reagovat
KUBULA
KUBULA

1.8.21 12:16

To jako vazne? Jednak vyfuky miri dolu, pak jsou splodiny ochlazovany proudicim vzduchem a v neposledni rade karbon se teplem deformuje drive nez plast ze ktereho je naraznik? To same plati o plastech na nosicich. Zajimave, schvalne v praci zmerim teplotu. Jedine cemu bych veril je ze se to stane pri vypalovani filtru castic ale jinak se mi to nezda. Zajimava zalezitost ke zkoumani.

Reagovat
mr.nikdo
mr.nikdo

1.8.21 11:37

Ja bych dal bramboru do vyfuku. Bude pekne upecena a kolo uchranene.

Anebo nevymyslet a dat kolo na strechu :D

Reagovat
Smazaný účet
Smazaný účet

1.8.21 11:35

To je dost podivný. Pochopil bych u sporťáku, ale u většiny aut to jde dost mimo a naředí se vzduchem. To bys pak nesměl karbonové ráfky nechat stát na slunku.

Reagovat
D3VL3R
D3VL3R

1.8.21 11:32

Mám Kia SW a výfuk míří do země, navíc nosič je dost vysoko a přesto se to stalo.. :(

Reagovat
Cavendish
Cavendish

1.8.21 11:13

To jsou ty rovné výfuky :) u všech aut je mám nasměrované dolů, seříznuté směrem k silnici a jestli schované pod nárazníkem

Reagovat
novas752
novas752

1.8.21 11:08

Zkusil bych na nosič přidělat šikovně natvarovaný plech aby dělal takový „tepelný štít“ a usměrňoval spaliny mimo ráfky dolů.

Reagovat
D3VL3R
D3VL3R

1.8.21 10:33

ochrana? Dávat na vzdálenější kolejnicu, pokud má člověk na 3 kolca a nebo tam dát kus nějaké pěny/izolace

Reagovat
LM
LM

1.8.21 10:09

esmo: Můžeš zkusit ráfek obalit alobalem, ať je rovnoměrně propečený na větší ploše :-D

Reagovat
esmo
esmo

1.8.21 10:02

No a jak to mám teda ochránit?

Reagovat
Breakpain
Breakpain

1.8.21 09:19

Díky za info, nevěděl jsem, dám si pozor ;).

Reagovat
Mad_Cat1
Mad_Cat1

1.8.21 09:12

Novas 752 jasný, to bude jiný, ale i tak bych si myslel, že to spíš nedá plášť než ráfek..

Reagovat
plzakj
plzakj

1.8.21 08:55

To uz se tu resilo.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

1.8.21 08:00

Ano, další z nevýhod nosiče na tažné, o které se moc nemluví. Naštěstí nás EU ale spasí nesmyslnými elektromobily a tím uchrání naše karbonové ráfky :)

Reagovat
novas752
novas752

1.8.21 07:51

@Mad_Cat zkus si dát ruku k výfuku při dálničních otáčkách. ;-)

Reagovat
novas752
novas752

1.8.21 07:51

Je to tak, obvykle teda bývá poškození daleko většího rozsahu, ráfek v jednom místě zkroucený jak kus hadru, tady to asi bylo těsně mimo proud plynů z výfuku.

Reagovat
kamaro
kamaro

1.8.21 07:50

U elektromobilu toto nehrozí :-)

Reagovat
Mad_Cat1
Mad_Cat1

1.8.21 07:49

To bych si myslel, že se dřív upeče a zničí plášť než ráfek, zkuste si dát ruku k výfuku při nastartovaném autě, měla by se tam dát udržet. Vždyť největší teploty jsou v katalyzátoru nebo filtru pevných částic, ale na konci výfukové soustavy už ne.

Reagovat
Mr.Duck
Mr.Duck

1.8.21 07:32

Jo kámoš takhle taky zrušil jeden LB když to měl na pickupu vzadu přes tailgate. Cca od té doby vídám upozornění přesně o teplotě výfuku na karbonových ráfcích.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Atilla 43
kubajs mtb 9
Tobyfree 16
Kubánec 27
theedge 29
TicTac135 37