Po 3/4 roce na CX návrat k bajku a zatím nelituji. Černá matná se mi líbila i na EX Meridě, ale teď jsem již chtěl 29", snad lepší vidle, pevné osy. Láska v prodejně na první pohled i za cenu, že tam třeba nejsou XT kliky a smyk. Ale už mi to nějak nechává v klidu. Vše mi vyhovuje (i 2×11 vs 1×11 na Meridě) a nic měnit nehodlám. Technické údaje obšlehnuté ze stránek Treku.
(vloženo 8.9.18)
Značka | Trek |
Model | Procaliber 6 |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | 19,5 |
Rám | Alpha Platinum Aluminum, IsoSpeed, kónická hlavová trubka E2, vnitřní vedení kabeláže v přesmykači a přehazovačce, uchycení brzdy Post Mount, PF92, Boost148 a geometrie G2 u kol 29 |
Vidlice | RockShox Recon Gold RL, vzduchové odpružení Solo Air, dálkové zamykání, černý svršek, kónický sloupek E2, geometrie G2 s offsetem 51 mm u kol 29", Boost110, zdvih 100 mm (13,5: 80 |
Hlavové složení | FSA IS-2, horní 1-1/8", spodní 1,5" |
Kliky | Převodník Race Face Aeffect |
Středové složení | PF92 |
Přesmykač | Shimano SLX M7020 |
Měnič | Shimano Deore XT M8000, Shadow Plus |
Řazení | Shimano SLX M7000, 11 rychlostí |
Převodník | 36/26 |
Kazeta | Shimano SLX M7000, 11-42, 11 rychlostí |
Řetěz | KMC X11-1 |
Náboj přední | Zapouzdřená ložiska Bontrager, slitinová osa, zámek Center Lock, Boost110 |
Náboj zadní | Zapouzdřené ložisko Bontrager, zamykání Center Lock, zadní Boost148 |
Brzda přední | Hydraulická disková verze Shimano M425 |
Brzda zadní | Hydraulická disková verze Shimano M425 |
Ráfek přední | Bontrager Duster Elite umožňující použití bezdušových plášťů, 28 děr |
Ráfek zadní | Bontrager Duster Elite umožňující použití bezdušových plášťů, 28 děr |
Pedály | Shimano 520 |
Řídítka | Slitina Bontrager, 31,8 mm, prohnutí 5 mm, šířka 720 mm |
Představec | Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 stupňů |
Sedlovka | Slitina Bontrager, hlava s 2 šrouby, 31,6 mm, offset 8 mm |
Sedlo | Bontrager Evoke 2, lyžiny Chromoly |
Pláště | Bontrager XR2 Team Issue, umožňující použití bezdušového kitu, 120 tpi, aramidová ochrana, 29x2,20" |
Hovado-CZ … S těma brzdama se teď po mechanických na cyklokrosce taky pěkně bojim, jen asi v opačném smyslu než myslíš ty :-) Jak to brzdí ostře… Co u nich hrozí …
Jinak kolo zatím super, jen mám pocit, že mi tam něco drnčí – když jedu nerovnosti , třeba kostky, asi vnitřní vedení bowdenů… nebo něco u páčky řazení …
s těma brzdama bych se grochu bál :-) ale procaliber je super – takže ať to lítá
Fakt pěkný, jenom na karbonovém modelu to pracuje opravdu znatelně, měl bych časem strach o ten hliníkový rám, snad to maj vychytaný.
Byť mám taky radši barevnější kombinace, ale tohle se Treku povedlo. Ono vůbec Procaliber je parádní HT.
Nechápu, čemu se někteří diví, že je z přechodu z 1×11 na 2×11 spokojenější. Pokud majitel chce rozsah, tak tato kombinace 36/26 a 11–42 je naprosto perfektní. 1×11 je kompromisní, řeší to až 1×12.
Dávám 5*
CX jsem chtěl už před xxx lety když žádné „gravel“ moderní nebylo. Cyklokroska je super..lehká..rychlá..ale rád vymetám i cestičky, kde jsem si s berany v terénu ani po roce nebyl jistý. Jako na štěrk , polní cesty at dobrý…pomalu s tím jde projet vše co jezdím na XC ..ale byl jsem zbytečně v křeči..proto zas bike. A kolem mě maj všichni bajky..tak jsem si cyklokrosku plně užíval jen když jsem jel sám. A dvě kola si dovolit nemůžu..tak proto zas bajk.
Tak 1×11 jsem měl na Meridě a jezdil jsem..stejně jako na mém favoritu s 1×6 :-) protože když už jsem někde byl..nic jiného mi nezbylo, ale 2×11 je prostě pro mě pohodlnější …mám víc možností .
Jsi asi jeden z mála co píše že 2×11 mu vyhovuje po 1×11 více? Co ti chybělo?
Pěknej pohřebák to jo. Ale zeptal bych se Tě na přechod z CX zpět na bajk. Vzhledem k tomu, že mě hlavou šrotuje spíš přechod na CX/gravel. Tak by mě zajímal Tvůj duševní pochod, jak si to vnímal, co Ti CX dal a co vzal a proč návrat zpět. Dík.
Víc fotek dodám, teď přes víkend se jdu pořádně projet…
Iso speed – no je to takový gumový pod prdelí, teď po CX si připadám i celkově jak na fullu :-) Ty gumy vypadají jako obrovský balony, přitom na Meridě jsem měl také 2,2..
Kdybych nečet popis, řek bych že je to karbon. Jak funguje ten iso speed na hliníku? Jinak kolo super, chce to víc fotek!