Nové naladění 06/22...
...řidítka kombo PRO Vibe Evo...
...nové pedály, řetěz a ovály, vodítko přehazovačky...
...a karbonové Tune košíky.
původní set up 04/21
(vloženo 15.4.21)
Značka | Scott |
Model | Foil 10 |
Modelový rok | 2020 |
Velikost | M (54") |
Hmotnost | 8,1 |
Rám | FOIL DISC HMF / IMP, F01 AERO Carbon tech., Road Race geometry, tm. zelená |
Vidlice | FOIL DISC HMF, Integrated Carbon Dropout |
Hlavové složení | Syncros Integrated |
Kliky | Shimano Ultegra FC-R8000 Hollowtech II + wattmetr Stages |
Středové složení | Shimano SM-BB71-41B |
Přesmykač | Shimano Ultegra Di2 FD-R8050 |
Měnič | Shimano Ultegra Di2 RD-R8050 + KCNC Jockey OPWS ceramic bearings |
Řazení | Shimano Ultegra Di2 ST-R8070 |
Převodník | Absolute OVAL 50/34 z. |
Kazeta | Shimano Ultegra CS-R8000, 11-30 |
Řetěz | KMC X11SL gold |
Brzda přední | Shimano BR-R8070 Hydr. Disc |
Brzda zadní | Shimano BR-R8070 Hydr. Disc |
Ráfek přední | Syncros RWS, Syncros Capital 1.0 50 Disc |
Ráfek zadní | Syncros RWS, Syncros Capital 1.0 50 Disc |
Pedály | Wahoo Speedplay Zero |
Řídítka | PRO Vibe Evo 400mm šířka, 105mm délka |
Sedlovka | Syncros Duncan 1.0 |
Sedlo | Syncros Belcarra V-Concept 2.0 |
Pláště | Schwalbe ONE Race-Guard Fold, 700x28C |
Za 5, tomu rikam cista prace. Ta cerna s hnedou prekvapive ladi fakt luxusne!
R.B. : Zajisté. Nejlépe, jsi-li v Itálii, nejlépe obrátit se na universitu v Ferraře. Myslím, že tradice, kterou tam založili pánové Francesco Conconi a Michele Ferrari by mohla být stále živá a někdo z jejich následovníků či snad pamětníků ti jistě stran opravdu účinné přípravy dobře poradí.
Zase to máš pěkný! Mít to kde provozovat, něco podobnýho si taky pořadím.
Cio: jel jsem dnes po krátké práci (na počítači) na traily chvíli podél moře a jelikož se jednalo o část trati Milano-Sanremo, došlo k nevyhnutelnému a předjel mě Ital na postarším Schwinu. Jel jsem teda na podle tebe „legračním“ Canyonu, navíc mrzké konfigurace, ale stejně nevím, jak to mám teď řešit. Existuje na tyhle problémy nějaká medikace?
Musím pochválit, když jezdím bratříčka! Ale jsem klasik a stará škola, takže brzdy ráfkové.
Jinak to že to kolo jede pozná úplnej hobík a nemusí jezdit průměry nad 30 km/h.
Raděj budu jezdit na 8+ kg grevlosilnici než na hliníkový 7 kg “žvejkačce” z minulýho století :-) Uplně se nevyznam v katalogu symcrosu takhle od oka ale myslim, že tenhle scott pujde celkem za přijatelnej peníz odlehči ;-) ale i kdyby se majitel na tom rozhodl jezdit tak si myslim, že to bude raketa i tak :-)
vitan: Já? Já nevím, jak to myslíš. Pokud máš na mysli silniční kolo na běžné ježdění z karbonu od obecně známých a prověřených velkovýrobců, kteří si nechají vyrábět kola v Číně resp. na Formose, pak je to asi jedno, co je na tom napsané, je to standardně dost dobré všechno. Prostě jako rám nějaký univerzální (jako je třeba Tarmac nebo R5) monokok nejvyšší řady, aby byl ze slušného materiálu, třeba z vyšší nabidky od Toraye a tak. Nápisy se mi líbí BMC, Cervelo, Argon apod. Ale takové kolo už taky mám (i když ne teda z letošní nabídky).
Jinak jako celé kolo vypadá teď asi docela vyjímečně ten lehkej vrchařskej Spešl na kotoučích (Aethos?), ale ten by mně už k ničemu nebyl. A možná vůbec nejdůvěryhodnejší je Giant, protože ti si to tam opravdu vyrábějí všechno sami.
Pokud máš ale na mysli karbonové kolo jako takové, pak patrně rám na míru od Crumptona.
A nechtěl bych zbytečná závaží v podobě kotoučů, pokud to ještě vůbec jde; přišly by tam čelisti EE. Jinak standardně mechanická Dura. A nad koly a klikama bych se ještě musel v té dnešní nabídce trochu zamyslet.
P.S.
Anebo bych si teda, jak už jsem řekl, koupil naprosto nesmyslně a zbytečně strašně škaredou 3t Strada. Čistě jen proto, že se mi ta zrůdička líbí a nepotkal bych jich na každém švihu padesát jak třeba tady těch Spešlů, Merid a Kanondejlů. :)
Kolo super. At jezdí :)
@cio : co by sis teda z letošní konfekční nabídky vybral za kolo?
Jasně. Akorát, když si koupíš supersport, je lepší umět taky trochu řídit. Když tě pak někde na okresce předjede ( zvlášť když je mokro nebo tak) nějakej levnej Swift nebo stará Fiesta a jede pryč, ať děláš, co děláš, je to takový hloupý.
I když dnes – kdoví. Jiná doba.
u tech SUV bych se hadal, protoze ty auta neuveritelne vsude prekazi :))) Ale jinak je to jak pises, pokud tim neobtezuju nekoho jineho tak si muzu kupovat, pouzivat a delat co chci :)
Myslel jsem primárně ty hodinky, ale samozřejmě na podstatě individuálního výběru toho kterého člověka to nic nemění a to samé na jeho právu volby jezdit s SUV po městě, se supersportem po okreskách, atd., když už tu například Pikaču zmínil ta auta… Na jezdeckém umu mu to nepřidá, vlastnosti toho auta/kola nevyužije/ani vlastně nepotřebuje a co?
milan: A hlavne si kazdej kupuje JINY hodinky, kola :)
Je to konicek, clovek za to neni placenej, tak je ptoreba si hlavne delat radost :) A kazdy k tomu ma jiny pristup.
Přesně tak, každého věc, ty si kupuješ hodinky, kola, já si kupuji hodinky, kola, pro někoho nepochopitelné a pro jiného pitomost, zatímco nám se to líbí…
pikacu: Ale bždyť já „neodsuzuju“ aerokola! Málem jsem si kdysi dokonce koupil i tu úplně první, hodně extrémní a hodně škaredou S5. A 3t Stradu jsem pak taky dost dlouho zvažoval. Právě proto, že se mi ty obě opravdu nepěkné věci velmi líbily.
Psal jsem jen to, že pro průměrného hobbika je koupě těžkého, relativně drahého a nepohodlného aerokola nesmysl, protože mu žádnou výhodu (krom toho, že se mu teda líbí) na rozdíl od jiných kol nepřinese.
Ale když se to lidem líbí a mají přesto z toho radost, a jsou ochotni těm firmám za tu věc zaplatit (jak i já málem ochoten byl) tak proč ne, to je každého věc.
Deekay:
Nechci tomu věřit :)))
Jo strukturovaný trenink je otázka taky pro me a zatím mi to nestojí za to.
@cio: prostě nemáš rad aerokola a tecka.
Rozhodně to není nic příjemného 200+km švih s takovým dropem jet ale pro mě pohodlné kolo je pouze geometrie ( stack/reach)-posed. Pláště, tuhost kola jsou jak jsem zjistil tak nejak druhořadé na žiletce.
Takže pro nás hobbiky to je stejně fuk když mame 3–4 kola.
Jinak jak odsuzujes aerokola můžu odsoudit všechno.
Lehke kolo pro hobbika když váží 90+kg.
Aerokolo když jezdi horni uchop převážně.
SUV do města
Atd. Atd.
A jak píšeš aby ho to na něm bavilo záleží na preferencích daného hobbika. Nekdo jezdi rád downhil někdo se zase rad trápí do kopce. Někdo rád jezdi rychle po rovinách a rychle, tak si třeba koupi TT kolo nebo nástavce na riditka.
Samozřejmě že samotny rám je az na poslednim miste z toho vyjmenovaneho ale když už jsou to něčí preference tak mu tu radost kazit nebudu ze na to většina nemá.
Zbytečna diskuze. Když se to bekomu líbí tak ať si to koupí. Když mu z toho upadnou záda tak to bude muset řešit.
Pikacu: Ze jsem na tom presne tak mizerne jak jsem ocekaval a kolem to neni :) Jediny, proc nejedu uplne pozpatku je to, ze nejsem tezky a ze mam nizky posed.
A ze bez strukturovaneho treninku to vejs nepujde. (A tam je otazka, jestli to delat a co z toho)
@ deekay
A btw co jsi zjistil s wattakem? ( pamatuju si jak jsme se nekde o tom bavili).
Ferlikster: Dyť si kup jakou hrůzu jen chceš! :) Já zvažuji jedny UN Mar. Torpilleur, maji je nový za hodně dobrou cenu, ale asi se na to vykašlu.
pikacu: Naopak, hobbík bez extra super výkonu, ale nadšenej, by si měl koupit pevné, lehké a pohodlné kolo. Aby jej to na něm bavilo. A pokud pak bude schopen se pohybovat na rovinách mtrvale mezi 35–40 km za hodinu, může si pořídit aerokolo; neboť teprve zhruba od těchto rychlostí to má nějaký smysl.
Koneckonců, aerodynamická měřeni jsou jasná: největší roli hraje posed jezdce bčetně polohy kolen u šlapání, pak oblečení, potom zapletená kola – zejména to přední. Pak profil řidítek s hlavovou trubkou.
Samotnej placatej rám, resp jeho zbytek, včetně těch turbulenci u zadního kola atd atd. je až po tomhle všem. A ten pak hraje jakousi trochu významnější roli opravdu až v rychlostech, ve kterých se běžnej hobbik běžně tedy nepohybuje.
A na únavu běžného cyklisty a jeho schopnosti má mnohdy větší vliv jistý komfort jízdy, než cokoli jiného.
Pikacu: Hele ja treba najedu rocne cca 10k ale vzhledem k tomu, ze jsem pomerne lehky ale bez hrubeho vykonu (az ted s pujcenym wattakem mam potvrzene, co jsem si tak nejak myslel), tak ja treba jsem prototyp hobbika, co pro nej dle me aero kolo prinos nebude. Sice treba Honza Dubec, kdyz jsem byl u nej na bikefitu tvrdil opak, ale tezko rict.
Po rovinkach se rozhodne nepohybuju rychlosti 40km/h a vic.
A co se tyka kostitrasu, zalezi kus od kusu, ale kolega, co mi prodaval supersix, ktere menil za aero orbeu, tak pak rikal ze si musi koupit jeste jedno pohodlne kolo, protoze mu pohodli supersixa chybi.
ferlixter: Lepe bych to nenapsal :D
Pikacu: počet aerokol, které potkávám, ani zdaleka nekoresponduje s počtem, od pohledu vysvihanych borců, jezdicich 10K+ km ročně.:-)
Cio, ty tvoje souvětí na velikost jednoho odstavce (kolikrát i s odbočujícími závorkami), většinou i se vsuvkami dále odvádějícími pozornost od podstaty původní věty (přičemž tady tě musím pochválit že jsou často dost vtipné), navíc zasazeny do zcela reálného rámce dnešní doby a ostře kontrastují s neschopnosti populace udržet myšlenku déle než story segment na instagramu, jsou nesmrtelná. A díky za ně :) Ty Mingy jsem nestihl, tak natruc bude příští rok Madona :-D
Cio: je potreba definovat hobbika nejdřív. Hobika co nejezdi rocne 2 tisice nebo 2h/tyden nebo hobika co jezdí 12–15h týden/ 15 tisíc ročně. Který ví co a proč určitě kolo chce.
Taky se směju když si lidi okolo 90–100 kg kupuji ultralehka kola nebo honí gramy.
Nicméně třeba tvrzení ze aero kolo je kostitras ( tady to nepadlo doposud vůbec) ani neni tolik pravda. Tuhe je jako i každé jine karbonove kolo. Jedine co na aero kolu je nepříjemné v porovnání s jinýma geometriema je zavodnejsi posed ( nižší drop). Ale to v této velikosti snad ani nehraje roli.
Jinak si tu samozřejmě ( podle tve analogie ) můžeme rict že hobik bez výkonu by si tedy neměl vůbec kupovat lepší kolo jelikož to pro nej nemá žádný přínos :)).
cio: Jee v druhem odstavci si uplne presne popsal me :))
Jeste ze mam neaero leseni a pro me mizerne vykony je tak omluva :D
pikaču: Už jsem psal, že si mi tohle kolo (krom toho šíleného představce) docela líbí.
Ale pokud se tyče reálného benefitu (myslím obecně, ne třeba o DADovi, kterej jezdit opravdu umí a výkonnost má, ani o nikom konkrétním ) pro hobbika, který se zamiloval do těžkého a nepohodlného placatého kola (nejlépe od levné zásilkove firmy) na Ultegře nebo něčem takovém, přičemž se mnohdy neumi na kole poskládat, o šlapání nemluvě a při sólo švihu nad 100 km ve zvlněném terénu je pro něj průměr nad 28 často nedostižnou metou, tak ten není teda žádnej. A volba dnes tak populárních aerokol s kotouči mi v takovém případě přijde docela legrační.
jonti: jsem myslel, že když tam udělají takový nádor, že to má nějaký hlubší smysl, ale ne, je to jen hnusné a kazí to jinak pěkné kolo… jinak samo proti káblům venku nic nemám, ale když si hrajou na aero, tak si myslím, že to docela vliv mít bude, když jim stojí za to udělat speciální aero podložky pod představec…
@vrazdit: Nemyslím, že ty dráty mají tak velký aerodynamický odpor, že by to mělo smysl řešit kvůli rychlosti. Teď je ale populární mít komplet integraci a kolo se tak bude líp prodávat.
je to tak, představec není dělaný na vedení vnitřkem a to okolo jsou jen plastové krytky a podložky v tom aero-designu.. Samotný představec není nijak mohutný.
maverick: takže ten představec/podložky/hlavovka ingot tam neumožňuje skrýt vedení? to mi nějak nesedí, řekl bych právě, že je to dělané na protlačení všeho skrz představec, ne? pak to „aero“ nemá moc smysl, když tam všude plantáš dráty, ne?
Mimořádně pěkné!! Celé to na pohled je hezky proporčně udělané. Kvalitní komponenty. „Naživo“ musí vypadat opravdu skvěle!!
nádherný kolo! jediný co mne trochu ruší je ta kabeláž, ale to je jen drobná kosmetickoaerodynamická piha.
K těm gramům: trochu jsem se samozřejmě divil, že taková střela váží přes 8kg, ale nebudu řešit 1kg na kole, když sám mám 86kg. Cílil jsem hlavně na tuhost. Druhá věc je, že se mi teď tyhle aero kola líbí. Druhá podmínka byla Di2, kterou jsem párkrát vyzkoušel a to je opravdu posun v komfortu a efektivitě dopředu.
Jinak kolo byla skladovka, takže jsem po něm skočil a koupil a neřešil. Posed je naladěnej a už se na kole nic řešit nebude. bohužel ta kabeláž se nikam schovat nedá, takhle je to finále.
Barva je velmi tmavě zelená.
Byl jsem tu první s komentářem tak doplním ještě.
Aerokola jsou moje disciplina. Ty žvásty od ciorana nemá smysl komentovat nebo řešit. Buď chces jezdít Aerokolo, allround nebo super gramařinu.
Váha u aerokol je vyšší. Na to asi clovek nemusi byt ani chytrý. Jsou lehčí až po těžitka.
Nicméně k věci. Ten Foil je nádherný. Sice spada do aerokol a je hodně hezký. Ale jako čistokrevné aerokolo mi nepřijde. Neprodavaji na něm ani vyšší rychlejsi kola. Je to i dle popisu aero-vrcharske kolo. Samozřejmě tohle neni v topu jako vozi Yates 6.7 kg UCI.
Takže úplně aero není. Jinak jak píšu je krasavec.
Krásný kolo, tohle pojede. Trochu je tam v optickém nepoměru robustní příď versus subtilní zadní stavba, ale není to nic strašného.
Kolo je zatím jen vybalené a bude se provádět finální úprava, nebo ta kabeláž nejde vést vnitřkem a takto to zůstane?
vrazdit: Ano.
nikiller: nemyslím délku krku, myslím tu tloušťku celé té partie (při bočním pohledu) s napojením představce, které je dělané, tak jak je, kvůli schování všech těch káblů a drátů… celé to kolo je docela „elegantní“ a proporčně OK, ale toto z toho pro mě dělá nepřijatelnou obludu…
Ferlikster: Kup si místo aero rámu raděj pěkny Mingy! :)
Velká bomba. Až si budu jednou kupovat silničku, bude to přesně něco takovýho. I v této barevný kombinaci. Kterou žeru – viz. můj Spark v profilu. Fakt super !
Váhu bych neřešil. Pokud je materiál dobře využitej, může být kolo co má 8 kilo rychlejší a pohodlnější než kolo co má třeba 7. Gramy už dneska zdaleka nehrajou takovou roli. Ale chápu, že pro mnohý je to naprosto kacířská myšlenka :D
vrazdit: skoro bych řekl, že to kolo je právě vybalený z krabice. Proto neni laděnej posed / zkrácenej krk. A vedení lan vnitřkem, přece nemá s délkou krku vidlice spojitost.
Ty tan boky plášťů a sedlo jinak ponuré kolo posunuly dál a zjišťuji, že je čím dál více lidí, kteří to tak udělají.
Dříve byla celočerná kola v převaze, dnes už jim začíná pomalu zvonit hrana…
mně se to docela líbí jako celek, ale když se zaměřím na ten opravdu „brutálně nechutný“ detail podložky/představec tak se mi docela navaluje… ta snaha skrýt kabeláž tady dochází k nepěknému konci… jak říkám, jinak pěkné kolo, ale tento mamutí masivní detail tomu fakt ubližuje…
Jak dlouho jsi na něj čekal? Poslední dobou není zrovna jednoduché sehnat kolo…
To mě přivádí k aktuálnímu dilematu – koupit teď Di2 a příští rok nový aero rám a přeskládat ----- ánébó počkat na příští rok a koupit rovnou celý nový aero di2 kolo?
Musíš se ale smířit s tím, že dnes už jsou kotouče, víceméně, považovány za nutnost a tudíž jsou ta kola těžší. Vnitřní vedení a aero prvky i a na obyčejných kolech jsou zcela běžné, což opět navyšuje váhu. Já ani nepamatuji kdy jsem stavěl finančně dostupné, běžné kolo pod 6.5kg. Dnes možná tak vlhký sen. Dělám Cannondale, Specialized, Trek, Festku a Cervelo. Občas nějaká custom stavba, ale tuto váhu jsem tady ještě neviděl. Ostatní značky na tom budou asi podobně. Je to prostě vývoj a jsem za něj upřímně rád. Kdybych měl jezdit na kole, které je na tvé fotce, tak bych snad radši začal běhat. Já tyhle staré klasiky nedávám a to jak jízdně, tak hlavně vizuálně. Třeba k tomu dospěji, ale už nejsem nejmladší a tak o tom velmi pochybuji…
Gramaři… Cha! Je-li někdo gramař, pak si dnes postaví kolo s rámem z kovu kolem pěti kilo.
Mluvím o naprosto normální, běžné, velmi dobře jedoucí, universální (na rozdíl od aero kol také relativně pohodlné) silničce. Ta by měla v klidu a bez gramaření vážit jistě pod šest a půl.
A o tom, k čemu jsou (nemluvím o zúčastněných) z praktického hlediska většině běžných hobbiků aero kola, už tady byla několikrát řeč.
Ale to nesouvisí s tím, co jsem už psal: to kolo tady na obrázku se mi docela – vzhledem k standardu dnešní produkce – líbí.
Corr.: Jo, „sophisticated“ – to tam mělo být. :)
A právě že to není legrace, tak při stejné váze jsou ty kola jízdně o vesmír jinde. Chápu ale, že gramaři mají neskutečně těžký život a špatné spaní z vývoje tohoto odvětví…
Tak – asi by bylo poněkud zvláštní, kdyby kolo, vyrobené před 85 lety, krom toho, že váží stejně jako dnešni supermoderní čínské karbonové „rakety“ také stejně jelo; to už by byla opravdu legrace.
Nicméně tedy, pokud se jen té hmotnosti týče, pak vzhledem ke všem těm dnešním „advanced and sophsticated“ materiálům a všeobecnému technickému pokroku… A, koneckonců, od té doby, co se lítalo na Měsíc, už taky uplynulo pár let. :)
Krasavec, být to víc endurance, tak je to můj vlhký sen. Něco na způsob aera už mám, ale Di2 s kotouči to je něco, co bych rád okusil, jen se mi nelíbí v cykloprůmyslu současná cenová politika :-)
Za mě celočerná silnička není moc bezpečná, ale jinak raketa.
cio: tak váhu máme plus mínus stejnou. A myslíš že to i stejně pojede? Já tedy určitě ne:)
Kolo je pěkné.
A kola kolem osmi kilo byla v pohodě už těsně po poslední světové válce.
(Jako třeba Viettovy a Lazaridesovy Barry na Tour v roce 1948).
1james: Holt kotouče, aero. Diktát pro každého. Nová doba.
Co je aero, to můžu. Ty kola se mi prostě líbí. Někdo je na klasiku, někdo na titan a já jsem prostě aero pozitivní:) Velmi pěkné!
Pěkný, ale kde jsou ty časy, kdy kola v této cenové kategorii měly váhu okolo 7kg. Můj předchozí zimák na hliníkovém rámu vážil ještě o nějaký gram méně…
Raketa