První vyjížďka na kole, ještě před jakýmikoliv úpravami.
U oblíbeného mostku u D2
Představec R77 a řidítka RR6 prý Pells barevně sladil. Moc se to nepovedlo... Neoriginální držák na navigaci s mrňavou GPS e25
Karbonové sedlo Force Team je prý pohodlné, ale nějak to zapoměli říct mé zadnici... No, pomalu si zvyká.
Sedlovka Token a sedlo Force Karbon Team
Nová kola Mavic Ksyrium
Od Vánoc Garmin Edge 520 + dálkové ovládání. Polohu u dualu asi ještě změním, úplně mi nevyhovuje.
Zimní Vranov po všech úpravách (kola, sedlo, sedlovka, představe
Vánoční fotka, nová kola, původní sedlovka a sedlo.
Nejnovější specifikace - kompletní sada SH 105 5800, řidítka Zipp, představec Force Team Lig
Aktualizace září 2017: naskytla se mi možnost získat na dobrou cenu karbonová řidítka a od toho se odvinula celá série úprav – černý představec (původní byl bílý), nové páky (černé, bez opratí). Nakonec jsem místo samotných pák vyměnil kompletně celou sadu (původně byla Tiagra 4600, nyní 105 5800). Raději ani nepočítám, kolik to celé stálo. Výsledkem je hmotnost 8,05 kg, což pokládám za dostatečné (zatím). V příštím kroku bych chtěl nový rám a celkovou hmotnost bych rád posunul někam k 7,5 kg.
Po několika letech přemýšlení jsem se na konci minulého roku rozhodl k bajku přidat i silničku. Plán byl, že na ní budu jezdit jen doplňkově k bajku, ale uvidíme, co nakonec převáží…
Původně jsem chtěl novou, ale nakonec jsem zvolil lehce jetý Pells Aeron na Tiagře. Původnímu majiteli bylo kolo (asi) velké, takže vyměnil původní sedlovku s offsetem 20 mm za offset 10 mm (navíc za 330 mm dlouhou, kterou měl prakticky celou zasunutou) a kratší představec. První investice (po nákupu pedálů – a protože je zima, tak jsem zvolil bajkové M-520 v bílé barvě) směřovala k představci o původní délce 100 mm (zvolil jsem Pells R77, nejlehčí z jejich nabídky – úspora cca 20 g) a nové sedlovce s offsetem 20 mm. Původně jsem uvažoval o karbonové, ale nepřesvědčila mě příliš váha, takže jsem vzal hliníkovou sedlovku Token Al (hmotnost 203 g, úspora cca 75 g). Větší investicí byla výměna kol. Původně zde byla sériová kola, tzn. ráfky Mavic CXP22, náby Shimano Tiagra a dráty kdoví jaké. Včetně kazety, duší a plášťů je jejich váha 3200 g (váženo).
Nakonec jsem se rozhodl trochu ušetřit a koupil jsem Mavic Ksyria (tzn. základní, ne Elite), s plášti Tufo Calibra Plus 700×25C a kazetu jsem (místo plánované stopětky) použil Ultegru CS-6700 s rozsahem 11–28 (jsem lenoch; původně jsem plánoval dokonce 12–32).
Původní sedlo Pells Shark (bílé, furt ušmudlané) jsem vyměnil za karbonové Force Team.
Sedlovku jsem po dvou týdnech reklamoval, protože se protáčel zámek. Výměna bez problémů, druhá zatím drží.
Katalogová váha kola je 9 kg. Já jsem ušetřil na váze:
- představec 20 g
- sedlovka 75 g
- sedlo 115 g
- kola včetně kazety 546 g
Výsledná váha je 8,92 kg (bez pedálů 8,54 kg). Na léto bych rád silniční pedály, váha by ještě mohla jít nepatrně dolů (odhaduji cca 95 g).
Zhodnocení: s kolem jsem v zásadě spokojený. S ohledem na výšku 186 cm je velikost kola na hraně, ale u bazarovky si člověk moc vybírat nemůže.
EDIT: původní sedlovka se protáčela v zámku (i nový kus po reklamaci), vyměnil jsem ji za Zipp Service Course SL B1, malinko těžší, ale v jednom kuse. Po problémech se šaltrem jsem dal nový – RD-4701 GS se středním ramínkem (kvůli kazetě).
(vloženo 11.2.17)
Značka | Pells |
Model | Aeron |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 8,05 |
Rám | Dural, P6 Ultralite |
Vidlice | Pells Aeron Carbon |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Shimano 105, 175 mm |
Středové složení | Shimano Tiagra |
Přesmykač | Shimano 105 FD-5700 (verze RD-5800 má dlouhé ramínko, které zasahuje do pláště) + objímka |
Měnič | Shimano 105 RD-5800 |
Řazení | Shimano 105, ST-5800 |
Převodník | Shimano 105, FC-5800, 50-34 |
Kazeta | Shimano 105, CS-5800, 11-28 |
Řetěz | Shimano CN-600 |
Náboj přední | Mavic |
Náboj zadní | Mavic |
Brzda přední | Shimano 105, BR-5800 |
Brzda zadní | Shimano 105, BR-5800 |
Brzdové páky | Shimano 105, ST-5800 |
Ráfek přední | Mavic Ksyrium |
Ráfek zadní | Mavic Ksyrium |
Dráty | Mavic |
Pedály | Look Keo 2 Max |
Řídítka | Zipp Contour SL, karbonové, 420 mm |
Představec | Force Team Light (110 mm) |
Sedlovka | Zipp Service Course SL B1 |
Sedlo | Force Team Carbon Hole |
Pláště | Tufo Calibra Plus 700×25C |
Dobrej příspěvek… fajn se na to kouká, fajn se to čte. Ať dělá radost a dobře slouží! ;-)
Taky jsem koupil CX jenom jako doplněk k bajku a letos mám zatím všechny vyjížďky jenom na CX a na bajku 0.
Trepi,rozsekal:DDD
Za rámečky a chut' k silnici za 5*
11.2.17 18:58
11.2.17 16:56
o cem si tech nekolik let premyslel?
Já mám taky 186cm velikost rámu silničky 61cm taky spokojenost, ale už pomalu pokukuju po něčem lepším a hlavně lehčím.
Pěkně zpracovaný. Nezvyk ty dlouhatánský bovdeny. Obdivuju že jezdíš přes zimu.
Paráda, jsem rad když majitel pustí něco z historie kola, nebo záměru stavby, zkušenosti s kolem. Jen si myslím, ze jsi mel vzít sedlovku z carbonu.
Pekna silnice, at slouzi. Za 5. Pred par lety jsem poridil silnici jsko doplnek a nakonec jezdim hlavne silnici.