Při výměně oleje mě napadlo zvážit nového Pika kolik opravdu váží. Slušná váha na enduro vidli, co říkáte? Připomínám, že je vážená s náplněma.
(vloženo 14.7.16)
Tak nesrovnavej. Taky můžu napsat srovnání Talas a Pike 2008 a kdo pak asi bude lehčí, citlivější atd. ;-)
Dále nevěřím a z praxe vím, že délka krku na těchto vidlicích už nijak podstatně neovlivní hmotnost celku.
Když už srovnávám, tak s tím co jsem jezdil! Nenuť mi srovnávat podle toho co uslyším nebo přečtu-blbost.
Je to jak píše wilda81. Dlouho jsem jezdil 160 mm Talase 36 2010. Pak zkoušel letošního Talase Kashima a je to nesrovnatelný ve všem. Pika jsem zkoušel taky, ale oproti Foxce je měkčí a o chlup hůř chodí. Pořídil jsem nakonec Floatku.
bery1: Ten tvuj zminovany Talas ma se soucasnym modelem spolecny jen nazev. Kdyz uz je chces srovnavat, tak aktualni modely. ;-)
super váha…
jen by bylo dobrý uvést délku sloupku ten hraje docela podstatnou roli…při váze…
Já jsem jezdil 36 Talase 160mm verzi. Oproti tomu je Pike skoro o půl kila lehčí, citlivost úplně někde jinde a přitom tolik nežere zbytečně zdvih tak jak tomu bylo u Foxe. Kde bral Fox celý zdvih Piku stačí 130mm a můžu si tu danou pasáž projet i rychleji. Samozřejmě mám malinko obavy ohledně té váhy resp. následného rozvrzání se jednotlivých spojů atd. Uvidíme. Ale i tak je u mě Pike jednoznačně vidle č.1.
Duck: Pravda, že mi měnili nohy na 36 Van 180 a praskla mi i korunka na totemu, ale zrovna ten pike se sere o kus víc.
wilda: xfusion metric. ovsem servis? + kdysi se prodavalo snizene dorado. :)
wilda: tak je to jednuchy, vse zacina smerovat jeste k vetsimu konzumu a spotrebe… Vyrobci nechtej, aby nam vidlice vydrzely 5let a vic… A kdyz uz se najde nejakej takovej „idiot“, tak ho alespon zazdej nejakym novym prumerem nebo standardem:))
Navic vetsina z nas se honi za mantrou nejnizsi hmotnosti a vyssi tuhosti… a to jaksi nejde do nekonecna…
Ale kdyz si vezmes, jak tuhy jsou dneska 1700–1800g vidle, tak je to fantazie… Kdysi to mely XC vidle s 80mm zdvihu a mizernou tuhosti… dnes 160ky s vybornou tuhosti…
scret: No, ale kde vzít takovou vidlici? Na trhu třeba není 180mm pružinová jednokorunka se štelováním HS na „moderní průměr“.
Tak ono kdyz na tom poradne jezdis, tak je vceku jedno, co mas za vidlici. Loni jsme na baraku meli 2 nove 36ky, jednu starou, a jeden Pike, v pulce sezony vrzaly vsechny v nohach :(
Atilla: jestli to nebude tim, ze si casto lidi 1800g vidli pletou s 2,5kg vidli do bikeparku:))
Bohuzel je to velky problem soucasnych RS, kvalita sla dle myho dost dolu… a spojeni korunka/sloupek je tady proste pruser…:( Ale jinak souhlas, nizka vaha hraje roli… Porad je potreba pocitat s tim, ze je to lehoucka AM/EN vidle a styl, kam se dnesni zavodni nebo rekneme agresivnejsi EN posouva je uz nekam k DH…
scret: No pár lidí co znám na tom skáčou, občas jdou do parku a už mají nové kousky, páč vržou.
Ideální koupit sezonu pojezdit a poslat do světa.
TJK: asi tak:) Po dvou sezonach sice malej vaklik uz mam, ale zadny drama a nezvetsuje se… Spis bych rekl, ze je to provozni vule… Tuhost v porovnani s Marz.350, Fox 34, Bos atd. rekl bych srovnatelna..
Novou 36ku jsem nejel…
tech par Piku co jsem mel tu cest zkouset se rozhodne nijak spatne netvarilo, tuhost byla nadstandardni a citlivost i chod taky…
váha slušná, ale nejspíš dost na úkor tuhosti. Zamklá na asfaltu lítá předozadně jak divá swiňa, což samozřejmě ničemu nevadí, ale u foxy jsem tohle nezažil
Váha slušná, ale jestli taky vydrží 7 sezón pořádné nálože jak můj Van? :-)