Uvidim kolik vydrží oproti HG73
Proti čtyřhranu to působí krásně čistě a mohutně :)
Ten lak je úžasnej, snad se hned neodrbe...
Magnet pro senzor kadence
Nový brzdový páčky
modrá...
...je...
...hrozně...
...dobrá!
:)
Původní kolo jsem dostal jako 13ti letý kluk v roce 2009, cca do roku 2012 jsem se o něj moc nestaral, na podzim 2013 jsem koupil nášlapy a
nové sedlo a na jaře 2016 jsem udělal celkovou rozborku, generálku a vyměnil spoustu dílů – kokpit, brzdový páčky, lanka, bovdeny a vše
okolo řetězu.
Přestože cca 65% km ujedu na silnici (trénink, málo času) tak se snažím kolo ladit spíš pro ježdění v terénu (Prokopák, Modřany-Točná-Závist atd.).
- Samotný rám je trochu menší a kratší což kompenzuju sedlem vytaženým dost vysoko a posunutým nadoraz dozadu. To samozřejmě dělá trochu problém v některých hodně prudkých výjezdech – kolo se snadno „vzpíná“.
- Široká řídítka, kratší představec a tlustší pláště ale opravdu znatelně zlepšily ovladatelnost – chování ve sjezdech a technických pasážích.
- V-brzdy se mi koupí dobrých pák a špalků podařilo rozbrzdit na Véčka velmi dobře – brzdí lépe než kotoučovky Hayes Stroker Ryde na kole mého táty. Docela často je ale musim seřizovat a když potřebuju demontovat kolo, musim jeden třmen odšroubovat nebo vypustit duši. :)
- Vidlice je brutální těžítko, má jen 100mm zdvihu a 28mm nohy, ale na pružinovku funguje libově – mnohem lepší než Suntour XCR na „druhém“ kole, která je buď tupá a nebo se hodně propadá.
- Kola jsou taky hodně těžký, ale příjemně překvapují v životnosti a odolnosti – za 16 000km celkem z čehož asi 6000km v terénu je nebylo potřeba ani jednou centrovat, což je na takový lowend docela úspěch. V zadnim kole je 8 stříbrných drátů, protože původní byly „nahlodány“ řetězem spadlym za kazetu.
Update Srpen 2017:
- kolo vyřazeno z pozice jedničky, doslouží jako zimák.
- stará sedlovka byla příliš hladká a zajížděla ⇒ výměna za levnou Bontrager s velkou drsností od obrábění, s pastou na karbon to drží.
- stará kola s probržděnýma ráfkama a vydřenejma nábama vyměněný za nový ultralevný Force Classic 36 drátů – jsou odolný a točej se, víc netřeba.
- přední plášť už na jaře vyměněn za Nobby Nic 26×2,25" Evo Pace Star
(vloženo 25.3.16)
Značka | Genesis |
Model | Impact |
Modelový rok | 2009 |
Velikost | 20" |
Hmotnost | 13,38 |
Rám | Genesis ALU 7005 Bi-axial |
Vidlice | Rock Shox Dart 2 100mm, lock, 28mm nohy, krk 1+1/8" 21cm |
Kliky | Deore FC-M590-9s 175mm |
Středové složení | Shimano BB52 Hollowtech II |
Přesmykač | Shimano Deore 3x9 |
Měnič | Shimano Deore XT RD-M772 9spd |
Řazení | Shimano Deore SL-M530 3x9 |
Převodník | Shimano Deore FC-M590-9s (44/32/22) |
Kazeta | Shimano SLX CS-HG80-9 (11-32) |
Řetěz | Shimano CN-HG93 106 článků |
Náboj přední | Shimano Paralax HB-RM60 |
Náboj zadní | Shimano HB-RM80 |
Brzda přední | Tektro 837 AL V-brzda |
Brzda zadní | Tektro 837 AL V-Brzda |
Brzdové páky | Shimano Deore BL-T610 |
Ráfek přední | 26" Noname na V-brzdy |
Ráfek zadní | 26" Noname na V-brzdy |
Dráty | 56 černých a 8 stříbrných :) |
Pedály | Shimano Deore XT PD-M780 |
Řídítka | Ritchey Comp X2 720mm 31,8 |
Představec | Ritchey Trail Zero 80mm 31,8 |
Sedlovka | Bontrager RaceLite 27,2/400mm, 10mm offset (není na fotkách) |
Sedlo | Specialized Henge Comp 143mm |
Pláště | Schwalbe SmartSam 26x2,25" Performance kevlar |
Pěkné foto a je vidět, že je to dělané s láskou. To je jiné než jen vytáhnout 60.000,– a koupit kolo a plácnout se fotku … a proto dávám 5* a to tu normálně kola nikomu nehodnotím…
Musím říct, že se mi ta barevná kombinace moc líbí :)
No,fotky jak z magazínu,ale co hlavně potěší je tvoje činnost a jasný popis stavu věci.Mladý muži,máš evidentně nadání a dotáhneš to daleko.Já za starší generaci snad jen poděkuji za zjištění,že současná generace není úplně ztracená.
Omlouvám se za příspěvek možná trochu off,ale musel jsem to napsat.
Díky moc všem za ohlasy a moc pěkný hodnocení! Jsem rád, že se líbí. :)
vpa007: Canon PowerShot A710IS. Takovej starej kompakt z roku asi 2007. V šeru fotí dost mizerně a na ISO vyšší, než 200 hodně šumí, ale když zasvítí a pohraju si s nastavenim, tak z něj lezou pěkný obrázky.
Za 5* Hodnotím kombinaci opečovávané kolo – nadšený majitel – moc hezké fotky (s citem pro detail :-) ) Ať slouží!
krásné fotky :-)
Za parádní fotky, a super popisek nemohu jinak než za 5.
Pěkně se o kolo staráš. Jen tak dál.
Za mě plný počet hvězd a bludišťák k tomu za příkladné starání se o kolo. Kolo máš vyladěné parádně. Na vidli je sice vidět, že už má něco za sebou, ale pokud vidlí jak píšeš, tak neni co řešit :-)
Gut! A sezóna ti může začít ;)
P.S. ty Deorkove kliky se ošoupou fakt rychle. Jestli chceš aby vydržely, tak tam hoď nějakou průhlednou folii.
Mně se to líbí. Není to tak dávno, co jsem si podobným způsobem „tunil“ svého prvního olprana, takže to moc dobře chápu :)
Vkusné a decentní, parádní fotky se smyslem pro detail. Líbí se mi víc, než některý přeplácaný „rakety“ :-)
Napred jsem to chtel cely zepsout vzhledem ke kategorii ramu/kola, ty svary na ramu jsou strasny :-) Tuning se zpravidla dela na lepsich kolech, ale nakonec musim napsat, ze snaha se ceni a proc vlastne ne…je to sladeny pekne s temi modrymi doplnky, tak at to hlavne jezdi.