Budu v nejbližší době kupovat novej rám a tak se Vás chci optat, který byste volili Vy a proč.dik
Budu v nejbližší době kupovat novej rám a tak se Vás chci optat, který byste volili Vy a proč.dik
ještě jednou ty odkazy
proč, protože se mi víc líbí, je mi sympatický že je to z kulatých trubek od českýho výrobce. Váha bude podobná a když zaskara tak už karbon a to už jsme jinde:)
karbon, mě moc nebere, plastový odrážedlo jsem měl už jako dítě :D, ba ne, nejsou na to finance ;)
Já bych šel do zaskaru, to rb mě přijde designově jak 10 let starý rám.
Na tom je krásně vidět že v RB udělali něco co funguje už 10let.
Nebo se to taky dá říct tak, že 10 let už neinovovali…
že by inovovali do cirkus stylu jako ostatní? to snad ne.
To je jak kdyby si řek že Rolls Royce je šunt pač dělají inovaci jednou za 10–20let dle modelu.
Je to prostě o tom že někomu se líbí klasika,někomu ne.Pro mě osobně je rozhodující kvalita materiálu a provedení práce.
A vím že věc vyráběná ručně je kvalitnější než dělaná automatem – mluvím o svárech.
„A vím že věc vyráběná ručně je kvalitnější než dělaná automatem – mluvím o svárech.“
S tímhle těžce nesouhlasím, ale hádat se o tom už po několikáté nebudu :)
Hmm, s tím taky nesouhlasim.
Robot asi udělá nějakou chybu s mnohem menší pravděpodobností (u GT a Zaskarů je to možná výjimka potvrzující pravidlo?), ale když je human svářeč dobře naložený, tak proč by neudělal kvalitnější svár? (:
Osobně je mi to při výběru rámu jedno, nepátrám po tom, kdo nebo co to svařil, ale hlavně že to svařil. Ruční výroba je ale pro mě spíše bonusem.
S tím rolls roycem máš trochu pravdu ale rolls royce je světově legendární.
RB má oproti GT velmi jednoduchý rám a v jednoduchosti je krása. GT je ale také hezký.
Jakožto 5 letý uživatel GT Zaskar jsem teď přesedlal na RB CRR. Z těchto dvou bych vzal RB. Geometrie mi přijde hodně podobná, RB má trochu kratší rám, takže na mých 185 cm jsem měl GT Zaskar L 20" a RB mám 21" a sedí téměř stejně. Jízdní vlastnosti jsou podobné, akcelerace, točivost atd. ale co je na RB o třídu výš, tak komfort. Rám je daleko komfortnější u RB. Asi tlustší trubky, jiná slitina hliníku, ale GT bylo hrozně tvrdé a hodně přenášelo otřesy do těla. RB je o 2 třídy komfortnější.
Z toho co píšeš vyplývá, že Zaskar by měl mít tužší (tzn. asi kvalitnější) rám.
odkdy se tužší = kvalitnější ? řek bych že jsou to dvě rozdílné věci HT má být na jednu stranu tuhé ale na druhou i pohodlné aby z tebe nevymlátilo duši,…
Nepochopil jsi to. RB CRR je také tuhý rám, stejně jako Zaskar. Zaskar je ale hodně tvrdá slitina hliníku a tím pádem víc přenáší rázy do těla. Musel bys vyzkoušet oba rámy a hned bys poznal o čem mluvím. Zjednodušeně řečeno, rozdíl v komfortu obou rámů je asi takový, jako bys přesedl z duralového rámu na karbonový.
Těžko přesně říct, proč je RB tak pohodlnější, ale zřejmě pro větší průměr trubek, mají skoro jednou takový průměr a tím pádem se rázy rozkládají do větší plochy, a taky je to jiná slitina hliníku. Taky to může být kombinace obou faktorů.
Váhově jsou cca nastejno. Zaskar v Lku 20" mi vážil přesně 1755 gramů, RB jsem nevážil, ale 21" bude možná o 50–100 gramů těžší.
No, s těma rázama, jestli to není pravda, tak je to rozhodně pěkně vymyšleno. Podle mýho skromnýho názoru pláště, sedlo a vidlice pruží každý sám několikanásobně víc než vliv slitiny. Že je Zaskar tvdej, o tom žádná.
Jak jsem psal, jak mi praskl Zaskar podruhé, tak jsem koupil RB CRR a všechny komponenty přeskládal ze Zaskara na RB, včetně plášťů, které jsem nepřifukoval. Jediné co se změnilo, tak na Zaskarovi jsem měl karbonovou sedlovku, na RB jsem koupil duralovou. I tak byl rozdíl v pohodlí u RB více než patrný.
Pardon, já se uklikl. chtěl jsem mrknout na odkaz a ona to byla anketa.
Šel bych do RB. Je hezčí než GT, triangl moc nemusím.
RB má obyč rám, ale není na něm nic hnusnýho, GT mi příjde otřesný.
Taky jsem se uklikl…Já bych volil jednoznačně RB
+1
taky jsem se uklikl…volil bych CRR
To GT bych měl za 7750, na koloshopu se dá uplatnit studentska sleva a supi se mi nelibej, giant vypadá pěkně.
Vzal bych Zaskara a za pár měsíců ho nahradil CRRkem. (:
špatný zkušenosti?
Je to už tak nějak v obecném povědomí, že Zaskary rády praskají. Podotýkám, že netvrdím, že RBčko prasknout nemůže taky, ale i z tohohle důvodu bych šel do něj. Pohledej i tady na fóru, jsou tu různé story ohledně praskajících GT.
Nestraš mě s tím praskání GT rámů. :)
jestli se ti libi gt tak si ho kup,kecy o praskajicich ramech neber važně. vše je o tom co jak se budeš ke kolu chovat a na co použivat. jestli někdo jezdi DH s ramem za 5 000kč a divi se že praskl tak je to snad jasny. přečti si co ti tady pišou a zjistiš že všechny ramy jsou buď na hovno,nebo super.mam jeden z těch ramu a max. spokojenost,jaky si vybereš zaleži jen na tobě.
Než začneš něco povídat, tak si zkus ověřit to, co jsem psal. A nevšiml jsem si, že bych psal něco o DH a rámu za 5 tis. (:
pišeš o obecnem podvědomi že zaskary praskaji což je blbost.jen jsem dal přiklad že když si koupiš ram na xc a budeš ho použivat na xc tak ti vydrži třeba ,,věčnost,, ale když ho daš např. na DH tak ti praskne. protože cela geometrie i material jsou jine. jsou tady taky ,,odbornici,, kteři s ramy za 5k DH jezdi a pak se divi že praskl a řeši to na BF jak je to možne že praskl soudruzi. jinak v obecnem podvědomi praskaji všechny ramy.
Ano obecně praskají všechny rámy, ale Zaskar je díky slitině a vybráním namáhaných partií na to náchylnější. Jak sjem psal výš, praskl mi po 3.5 letech (cca 26–27 tisíc km). Ale to jsem na něm jezdil hlavně po asfaltkách do práce, šotolinky, občas ne moc náročný terén. I pár maratonů jsem sjel, ale žádný extrem.
Zaskar mi praskl celkem 3× :). Poprvé po 3/4 roce ježdění dole u spoje dolní a sedlové trubky a druhý rám mi praskl po 3.5 letech u patky. Nechal jsem ho zavařit, najel cca 4000 km a po půl roce mi praskl v tom sváru. Tak jsem opravu vyřešil výměnou za RB :).
Jinak slitina hliníku, ze kterého je Zaskar vyroben, je hodně tvrdá a taky nejspíš křehčí, než jiné slitiny.
Scapin byl snad první bajk v historii, kterého v testu ve Velu zepsuli :)
asi jim nic nezaplatil xD xD xD jinak vždycky si říkalo že se nedá věřit všemu co ve velu píšou ale koukám že pro scapin udělilo BF vyjímku xD xD xD
Ještě něco
Těch co se uklikli bude hodně, ne-li většina.
Za mě RB. Více se mi líbí (ale na to má každý jiný názor) a je to česká firma. To je z mé strany další +.
Pokud neujíždíš na triple triangle, volil bych RB. Hlavně proto, že je levnější a ty ušetřený prachy poznáš daleko víc někde jinde. Tím chci říct, že rozdíl těch dvou HT rámů a obou v hliníků podle mýho nestojí za ten rozdíl. A pak ta drobnost, že s RB zůstaneš doma.
Taky jsem se uklik…takže RB :)
Sorry, taky jsem se uklikl. Víc se mi líbí RB :-).
RB a to nejen proto, že ho mám, ale hlavně z toho důvodu, že triple triangle je jedna z nejškaredších věcí na světě :-)
Ze je nejskaredejsi bych nerekl, kdybych se k tomu mel vyjadrit, tak bych to hodnotil kladneji.
Blbost :)
nevíš co je hezké. :)
Hnusnější už je jenom Fiat Multipla první generace :-D
jako spousta ostatnich jsem se uklikl…za me RB, mam je tak nejak rad:-) I kdyz jsem ho tedy nikdy nemel..
všichni dávaj RB, ale body sbírá GT :)
Neuklikl jsem se, za mě Zaskar.
Čistě subjektivně, triple triangle považuji za stejnou ohavnost jako Lefty. Za mně tedy jednoznačně RB.
za mě RB jednoznačně! taky jsem si ho vybral, akorát na 29" kola. jednak domácí značka, jednak žádná výroba rámu na taiwanu. prostě česká ruční práce…a češi ty ručičky šikovné mají (tedakdyž chcou) :D
kdyby musel pořizovat nová kolo, bylo by to asi RB 29 (pokud ne full), a toz toho důvodu, že se mi ten rám moc líbí, nehledě na to, kdo a kde ho dělá..
Za mě určitě RB. Sice díky místním křiklounům z rbfans sem k té značce získal dost averzi. Ale i tak, CRR je pěkný, jednoduchý a dobře vymyšlený rám. To že ve vyroben v ČR ručně je mi celkem někde. Žádná záruka kvality to není. Bez problémů bych si koupil i nějaký Taiwan.
Zaskar je sice dobrý rám, ale podle mě vysloveně hnusný. Co je pravdy na tom, že GT praskají nevím, v mém okolí jezdí GT jen minimum lidí a nevím že by někomu prdlo. Ale na Zaskarovi sem jel a je fakt, že oproti mojí Meridě mi připadal jako kostitřas. S RB srovnání nemám. A moje Merida taky nemůže těmhle dvěma konkurovat.
to, že je něco kostitřas se dá ovlivnit spoustou věcí např tlakem v pláštích, výběrem vhodnějšího sedla apod., rád bych si poslechl proč si koupit vůbec RB, kromě patriotické onanie jsem tady nečetl nic kloudnýho.
Smiř se s tím, že většina lidí tady už našla sedla, co jim sedí a tlaky v gumách vozí blízko použitelnýmu minimu. Takže kde lze ještě zvyšovat pohodlí? Vidle a zadní stavba rámu.
a co třeba, že při výběru kola od RB si můžeš navolit komponenty dle libosti (teda dle nabídky) a můžeš si zvolit barvu v ceně kola? mimo to v testech je hodně chválena tuhost rámu a komfort viz. http://www.racebike.cz/…1_08_009.pdf
Ono je třeba uvážit proč ten křik vzniká. Pokud někdo zchlustá firmu,od které máš kolo co ti přináší hodně zábavy v této zjebané době a to prostředkem úplně debilních argumentů evidentně technickým myšlením nepolíbeného člověka – tak tě to prostě nasere.
Tak trochu mi to tu přijde jako anti-GT forum, i když v anketě jasně vítězí. Za mě Zaskar prostě proto, že mám GT rád. Po dvou šílených Authorech mi GT konečně předvedlo, co je to radost z jízdy a bikování. Nejdřív na Avalanchi a teď na Zaskaru 29". Pokud jde o komfort, těžko soudit, protože subjektivně mi sportovní Zaskar na 29" přijde mnohem pohodovější, než turistický Avalanche na starých dobrých 26". Kolik z toho dělají kola a kolik rámy, těžko říct.
A co se týče materiálu, u RB se to nikde neuvádí, ale pokud vím, tak GT je z klasické 6061 slitiny, což je materiál běžný pro většinu hliníkových rámů, takže zrovna v tom bych žádnou záludnost neviděl.
Vůbec se to neuvádí: „Výroba výlučně z materiálů 7020-T6 kanadské firmy ALCOA, ze zakázkové tavby podle specifických požadavků RB…“ http://www.racebike.cz/…vyroba-vyvoj A v anketě vítězí GT proto, že ta anketa je zmršená a lidi se chtějí podívat na odkaz, ostatně to tady sami píšou.
Presne tak, tiež som omylom hlasoval za GT, RB by bol tiež môj kandidát, hlasoval by som zaň.
Stránky jsem neprocházel, na to nemám čas a u RB ani chuť. Když prezentuji rám, je normální k němu vedle geometrie a dalších uvést taky materiál.
A co ti to řekne? Třeba jak zmiňuješ tu 6061, tak z tý jde jenom rozdílným postupem při výrobě udělat jak poměrně měkkej a pohodlnej rám, tak ukrutně tuhej kostitřas.
Mno ono není potřeba ty stránky ani procházet. Přímo u rámu je následující informace – Ručně svařeno v kombinaci s RB Ultralite tube. CNC 3D koncovky. Materiál – AL 7020 T6. Po svaření dvojnásobně tepelně zpracováno počítačově řízeným procesem.
Takže nějak tak.
V ankdete jasne vitezi pouze diky to, ze to lidi povazuji za odkaz, ne za anketu:)
málem mě na to taky nachytal:)