• tom_hampejz

    Tak po 3 jízdách na XC full (před tím HT) vím, že zamykání vidlice budu i nadále ignorovat a řeším, co zadek. Zatím co jsem zkoušel, a jsou to úplně panické poznatky z Fulla :)

    • V terénu určo zamykat nebudu ani do kopce, protože jedu v sedle
    • Na rychlé přidání ve stoje na krátkou dobu stejně nezamknu, protože čas
    • Na asfaltu rovně necítím potřebu zamknout
    • Na asfaltu do kopce to poznat je, ale vlastně mi nevadí nezamknout
    • ve stoje do kopce na asfaltu ten rozdíl je výrazný a ten jediný mě drží od zrušení zamykací páčky

    jak to máte vy?

    Anketa: Zamykáte zadní tlumič?

    14x
    33%
    0 0
    • Twitko  

      tak ja bych hlavne nejakej tejden dva … treba i tri … pockal .. az se ty .. cituji, „panicke poznatky z Fulla“ usadi … a pak bych teprve resil, zda zamykat, nezamykat, rusit packu, nerusit packu a hlavne … zda to vubec chci/potrebuji resit na verejnosti (BF) a zda k vytvoreni sveho nazoru potrebuju nazory lidi, ktery v podstate vubec neznam a netusim co sou zac :-)

      0 0
    • va-bo  

      Má problém nezapomenout odemknout když se kopec zlomí. Proto nezamykám.

      0 0
      • ronda  

        Na to je skvělý dálkový z řidítek.

        0 0
        • tom_hampejz  

          Ja mam problem nechytit prvni ranu i s dalkovym :)

          0 0
          • va-bo  

            To je přesně ono, mně bylo vždycky divný, že to nějak nepéruje :-). Tak mám vidli bez zamykání a zadek neřeším.

            0 0
    • strtom  

      Hlavně záleží co jezdíš. Já mám jedno XC kolo na všechno (parky nejezdím) na beskydské XC, turistiku a bikepacing

      Mám remote, jinak bych to nezamykal, používám to jen když jedu dlouhé stoupaky, abych mohl šlapat i ve stoje, protože dlouhé šlapani v jedné poloze mi nedělá dobře.

      1 0
    • Hrubiduk  

      Ahoj,

      první full v 2011, život bez zamykání předku i zadku jsem si nedovedl představit.

      Nyní druhý full a už druhý rok řeším obě zamykání rukou.

      Dřív bych se do krve hádal, že bez zamykání na řídítkách jezdit nelze a podle toho i vybíral nové kolo. Po zkušební jízdě jsem změnil názor. U některých typů tlumiče bude asi manipulace se zamykáním obtížnější, než u druhých.

      Zamykám většinou roviny a do kopce na asfaltu a hladké cestě, jinak odemknuto. Občas zapomenu odemknout, ale na to páčka na řidítkách vliv nemá :)

      Kolo XC, Giant Anthem 29rok 2018.

      Tím vším chci říct, že to musíš vyzkoušet a pak uvidíš, co ti u daného kola bude vyhovovat.

      0 0
    • oddie  

      Skoro nezamykám. Jen když je jó dlouhé stoupání po hladkém, tak někdy. Páčku mám jen na tlumiči, ne na řídítkách.

      0 0
    • Georrge  

      Mit spolecnou packu na riditkach tak to asi pri slapani vestoje obcas zamknu, ale nemam ji takze neresim, nezamykam, nevadi mi to.

      0 0
    • jonti  

      Velmi podobne. Hodle ale zalezi na konkretnim kole, nektere houpu hodne (Trek Top Fuel, Scott Spark), nektere min (Giant Anthem). Ted mam uz jen anthema a tam neni ani pevny lock, jen tlumic o neco ztuhne.

      0 0
    • Mr.Duck  

      Hrozne zalezi na tlumici. Kdyz jsem mel zamykani na volantu tak jsem to docela casto vyuzival, ale zaroven to bylo dost neprakticke v situaci kdy jsi v jedne zatacce musel zaradit, zamknout, vysunout sedlovku a idealne i zatocit, prijde mi to jako dost prace na jednu vterinu a casto jsem nestihl zaradit nebo tak.

      Na Monarchu s Lyrikem jsem pouzival zamek kdyz bylo treba stoupani na nekolik hodin, a nebo na skakaci lajny kde to zamceny funguje super at uz to byl modry trail nebo pro-line.

      Na CCDB zamek asi neco dela, nejak mi na Banditu nevadi jezdit ani odemcenem tak ten rozdil neni super velky, ale kdyz to zapomenu odemknout tak mi to pomaly odskok hodne rychle pripomene ze z kopce se na tom zamcenem neda :)

      0 0
      • novas752  

        Přesně tak. Na stejném rámu jsem malý vzduchový tlumič (RS Deluxe) v podstatě nezamykal, nějakou dobu jsem ani verzi se zwmykánim neměl – jen obyčejné Rko.

        Teď tam mám tlumič pružinový (DVO Jade X) který je dalejo citlivější a aktivnější na začátku zdvihu a zamykám daleko více. Do každého většího kopce, na skoro každou delší asfaltovou rovinku. Mimochodem v zamčený pozici je mnohem tvrdší než ten Deluxe, v podstatě na pevňáka. :)

        Vidlici nezamykám nikdy.

        0 0
    • Lachtis  

      Pred 3 lety jsem si kupoval xc fulla na zavody. Podminka byla dalkac v jedne pacce tlumice a vidle. To jsem si taky splnil. Packy pouzival neustale, mam tri polohy (otevreno, pritlumeno, zamceno) je to fakt super a behem treninku, vyjizdce ci zavodu jsem to pouzival neustale. Letos jsem dalkac demontoval. Jednak jsem zacal jezdit vic frekvencne a hlavne, jak mam ht, s kterym jezdim vic po tech mene rozbitych cestach, tak s fullem jezdim prave hodne terenu, kde jsem proste jezdil jen open. A taky mam virtual, ktery je spis progresivni a pri slapani v sede temer vubec nehoube, jen fakt malo. Dalkac je super a skvela vec, pokud ma jen full, se kterym jezdi vse, tak bych to i nadale preferoval. Kdo ma vic kol a s xc fullem jezdi fakt primarne teren a zadni stavba tolik nehoupe, tak chapu, ze lock nepouziva.

      0 0
      • tom_hampejz  

        Co je prosim ten virtual. Dekuju za osvetu

        0 0
        • Lachtis  

          To je system pruzeni. Vyrobci kol delaji ruzne a kazdemu jezdci vyhovuje jiny. Ja zkousel snad vsechny a virutal mi sedi nejvic. Virtual znamena, ze zadny stavba neni primo spojena s ramem, ale ma dole jeste vahadlo, pres ktere je spojena zadni stavba s ramem. System je hodne citlivy na drobne razy a je vice progresivni. Malo pohupuje pri slapani (v sede). Zase je horsi na servis, vice cepu… virtualy, BMC Fourstroke, Giant Anthem apod…

          Na mtbiker zrovna nedavno bylo video o virtualu, tady teda od giantu https://m.youtube.com/watch?…

          Tak pro predstavu…

          0 0
          • tom_hampejz  

            Tak to mam taky virtual :)) (kross earth). Proto mi to prislo super a hned rozptylilo obavy z houpani pri prvni jizde. Dekuji za osvetu

            0 0
          • tom_hampejz  

            Super. Tak to mam virtual (kross earth) :) proto mi prijde, ze to neni houpave jak jsem puvodne cekal :) dekuju za osvetu

            0 0
            • embi  

              no to podle me neni virtual. Vypada to na flexpivot, coz muze byt chováním jak horstlink, jednocep ci splitpivot…

              0 0
            • snas89  

              Myslím, že earth má zrovna přepákovaný jednočep…

              což ale neznamená, že to nemaj vychytaný:)

              Ale…pokud řešíš, jestli to dál zamykat a nejsi tím sám od sebe přesvědčený…:)

              1 0
              • tom_hampejz  

                Zatim testuji a seznamuji se. Jestli prijde delete zamykani se uvidi po delsich km. Zatim si s tim hraji a zjistuji co je pro me ok a co ne

                0 0
            • Lachtis  

              Jak píší ostatní, Kross není virtual. Nemáš spodní vahadlo, ale zadní stavba je spojena přes čep. V tom je rozdíl, kdybys měl virtual, tak máš vahadlo i dole.

              0 0
      • snas89  

        Hele nevim…

        Mam fulla jako jedno univerzalni kolo na vsechno. A prave vubec nezamykam. Kdyz jedu v sedle (coz na maratonech, presunech v´astne jedes jen v sedle…), tak se mi to ani nehnne. Proste mam super kinematiku pruzeni. Obcas si znami mysli, ze mam zamknuty tlumic, kdyz to kolo jeste neznaji…

        Jsem rad, ze se o to nemusim starat. Porad odemceny, pracuje to a pritom to vubec nehoupe. Vpp (upraveny).

        0 0
        • Lachtis  

          Jj, koukam, ze taky virtualek, mi to moc pak nepotrebujeme no :-)

          0 0
    • Esc  

      Cau, mam fulla jako jedno kolo na vsechno, i kdyz to neni XC, tak zamykani tlumice pouzivam celkem porad, vlastne uplne porad pri jizde do kopce nebo po cyklostezce. Packu twinlocku mam na riditkach. Me se tim ale lehce meni i geo kola, takze to asi neni jen o tom nehoupani zadni stavby..

      1 0
      • novas752  

        Vzhledem k tomu, že zamknutý tlumič drží při jízdě výše/s menším sagem, tak to ovlivní geo na každěm kole.

        1 0
    • marus123  

      mensi oziveni,vidlu nechavam tak napul otevrenou kdyz jedu asfalt rovinu i kopec,ale jde me o zadni tlumic,i pri uplnem zamceni se trochu houpe,takze ho nechavam zamceny ale co kdyz vjedu do marastu a zapomenu odemknout bude to stacit nebo ho oddelam?

      0 0
      • novas752  

        Těžko říct co myslíš marastem, ale poškodit ho můžeš. Při opravdu tvrdé ráně minimálně hrozí poškození/ohnutí kompresního shimstacku, nebo selhání těsnění na ifp pístu.

        Častá jízda na zamknutém tlumiči ale hlavně nadměrně opotřebovává ložiska v zadní stavbě. Já i na poměrně houpavém endurku s pružinou úplně zamykám málokdy, v podstatě jen při jízdě do prudšího delšího kopce po asfaltu nebo dobré zpevněné cestě. Na zbytek kromě sjezdů používám prostřední polohu.

        0 0
        • marus123  

          jj presne to sem chtel vedet jake muzou nastat problemy resp. poskozeni,on se uplne nezamkne takze myslim ze se zas az tak moc neopotrebuje ale dik za radu budu jezdit teda na prostredni polohu

          0 0
        • marus123  

          jj presne to sem chtel vedet jake muzou nastat problemy resp. poskozeni,on se uplne nezamkne takze myslim ze se zas az tak moc neopotrebuje ale dik za radu budu jezdit teda na prostredni polohu

          0 0
    • tom_hampejz  

      Dlužím tu odpověď, třeba se někomu bude hodit:

      • zamykám jen a pouze při jízdě ve stoje do kopce
      • jízda v sedle po rovině ve vysokém tempu je při zamčení vysloveně divná. Byť je zamčeno, je to jak kdyby se maličko houpalo
      • klidně bych tedy předělal ruční zamykání, jenže nikdo neví jak :D
      0 0
      • novas752  

        No je potřeba vyměnit hlava tlumiče = udělat kompletní repasi + cena nové hlavy. Což může stát podobně jako celý nový tlumič.

        1 0
        • tom_hampejz  

          aha, tak to je slušný a děkuji za odpověď. Tak to asi budu zatím dál žít se zamykáním dokud nepůjde tlumič na velký servis (minimálně)

          0 0
          • tomxxx  

            podle toho co píšeš nepotřebuješ zamykat. Sundej bowden a víc neřeš.

            2 0
            • Lachtis  

              Presne tak. Ja uz takhle pres 2 roky taky nevozim locky vidle a tlumaku.

              1 0
            • tom_hampejz  

              Mam za to, ze kdyz se sunda, tak se zamkne, co jsme na to koukali :(

              0 0
              • tomxxx  

                to je ten kross v profilu? Ten zůstane odemčenej.

                1 0
                • tom_hampejz  

                  Je to on, je to jednocep a krom stojky taky nepotrebuji. Zkusim to jeste jednou. Diky

                  0 0
              • Lachtis  

                Jak pise tomxxx, to by melo zustat open, resp to jen odpoj u tlumice a zjistis to hned. Pak pri provozu poznas, zda to budes chtit zpet ci nikoliv… zalezi na zadni stavbe, jak je delana. Tohle je asi prepakovany jednocep? Ja u virtualu to nepotrebuji, v sede se to skoro nehejbe a ve stoje jezdim vyjimecne, takze lock proste nechci a nepotrebuji.

                0 0
                • tomxxx  

                  Každý kolo co není vyloženě na závody bych dělal bez remote locku. Je to úplně zbytečný a moc nechápu, že na tom tolika lidem záleží. Jen na ty závody je pitomý, že většina XC jsou houpavý jednočepy a při nástupech je to celkem znát.

                  1 0
                  • Lachtis  

                    Naprosty souhlas. Ja to kdysi mel taky jako podminku, ze jsem chtel a taky i koupil kolo s lockem spolecnym pro tlumic a vidlici. Kolo jsem kupoval a taky vyuzival, i stale vyuzivam na zavody. No a postupne jsem zkistil, ze to potrebuji min a min. Pak to jednou sundal a uz to nikdy nevratil:-). Ale jak pises, jde o system pruzeni. Virtualy jsou dle meho na pohupovani v sede nejlepsi. Ale zase tech lozisek je kvanta :-) a hmotnost navic diky spodnimu vahadlu.

                    0 0
                  • novas752  

                    Protože mají pocit že je pohupování obírá nejmíň o 5km/h. :-)

                    0 0
                    • tom_hampejz  

                      Koupil jsem si houpacku, tak at houpe :))))

                      1 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        1 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      1 0
    • 01carbon  

      Zkusím se přifařit s dotazem

      Monarch XX s hydrolockem. Jak se nechá rozebrat – odservisovat rebound volič na tlumiči? Někde mezi banjo do kterého se šroubuje oliva a rebound, nebo mezi tělem tlumiče mi to rosí olej. Nějak se neumím správně optat strejdy google a nenašel jsem jak to rozebrat.

      0 0
      • novas752  

        No rozebereš celý tlumič popdle servisního manuálu + pak vyšroubuješ ty malé červíky nahoře na hlavě tlumiče. Bacha, pod některýma z nich je malá pružinka a kulička (která stojí za klikáním při štelování odskoku). Pak to vezmeš za to banjo a vytáhneš ho do strany.

        0 0
    • 01carbon  

      pomohlo díky

      a ještě jsem znejistěl na kolik nafoukat vnitřní komoru tlumič XX 183×44

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.