• jecnak

    Ceka me v blizke dobe nakup noveho kola. Rad bych jim nahradil XC 26" full a karbonove zavodni 26" HT. Podminky jsem si stanovil nasledujici:

    • zdvih kolem 100mm
    • moznost plneho uzamceni vidlice i tlumice jednou packou
    • karbon ram 29"
    • pouzitelnost jak na zavody 24hours, XC, vyjimecne maraton), tak na bezne jezdeni v terenu o vikendech (treba s druhym parem kol)
    • moznost nainstalovat dvouplacku, respektive presmykac na ram
    • moznost nainstalovat teleskop

    Vypadlo mi z toho duo Spesl Epic v nejake z karbonovych verzi s presmykem, Cannondale Scalpel Carbon 2/3 2015/6. Trek jsem vyradil, protoze netusim, jak nej presmyk pripadne naroubovat. Canyon me prilis neoslovuje designem, proste jen za tu cenu je trochu lip vybaveny. Nejvice se priklanim k nektere verzi Scalpela. Budu rad, za kazdy rozumny nazor a analyzu.

    0 0
    • McBlacky  

      to zamykání jednou páčkou dost limituje tovární výběr.

      Pokud by to mělo být na závody tak ten epic bys měl podle mě lepší, Scalpel je výrazně lehčí.

      Divím se že nemáš ve výběru Scott – ten má twinlock snad všude.

      My jsme vybírali pro Š mezi CD, Trek, Spešl a Giant. Spešl jí nesedí projevem, CD nás limituje protože vozíme kola uvnitř auta, Trek 9.8SL bohužel jen s jednopilou už letos. Takže to vyhrál Giant, komplet v XT a slušný kola (lepší než spešl i trek). Na příští rok bude za +10tkč ale navíc carbon kola bohužel už jen s jednopilou.

      Zamykání k vidli se dá dokoupit ani ne za moc, na tlumič je to rána, ale zatím se zdá, že není potřeba, maestro na trail mode se při rozumným šlapání nehne a želí terén víc než slušně, to je výhoda proti 1 a 4 čepů, klasických konstrukcí.

      0 0
    • sharkeeCZ  

      A co Scott Scale, nebo Lapierre 727 nebo jaký to je model.

      0 0
    • Cryzyy  

      Schvalne se zeptej co Ti na Scalpela rekne Šíla…

      0 0
      • jecnak  

        Copak? Klidne kdyztak posli zpravu nebo mail. Diky.

        0 0
      • McBlacky  

        v poslední gen se neorientuju, ale tak 2–3 roky zpátky se pár tesťáků nedožilo konce sezony :) je to lehký no…

        Ale zase reklamace u CD je snad nejlepší ze všech značek

        0 0
      • jonti  

        Že dělají na 2016 Lefty o 200 g těžší má asi důvod.

        0 0
        • Rubi  

          tak taky jich bylo dost videt na zavodech vys*anych… spadnou vzdycky dolu do zdvihu

          0 0
          • McBlacky  

            to dělaly i dvě generace DT swiss vidlic – při osazení na superior takovýmu kolu už chybí jen remerx výplety :)

            RS tomu zdárně sekunduje a když se vysere zamykání tak jedeš se zamčenou :)

            U scalpela praskaly zadní stavby – myslím už ty verze na ložisku. Ani planžetový historický nebyly etalon výdrže.

            skoro mi přijde, že jediný full který byl lehký, funkční a vydržel byla stará 96 carbon od Meridy ;) to bude flame :)

            0 0
            • JakeF  

              Pamatuju, jak jsem si u testovačky Scalpela ještě 26" s planžetou stěžoval, že to kolo je šíleně měkký do boku (což v tý době jsem měl 60 kilo :D), no pak jsme sundali neopren pod řetězem a zjistili, že je trubka napůl…

              0 0
            • mr.garisson  

              Ty jsi musel s RS zažít něco vážně hnusného. :) To je to takový šrot?

              0 0
              • McBlacky  

                kdepak roky jsem byl spokojený uživatel. Doma nám prošlo pod rukama několik sidů i reb – všechno dual air.

                Nasranej jsem akorát od doby co závodím na soloairu, Brain sida jsem zkoušel na testu a nepřijde mi to jako cesta, čistě na rychlý závody by se to dalo přežít, na víc technický taky ne.

                V dnešní době mi přijde zbytečný dělat tupý vidle a tupý fully, doba pokročila.

                S nástupem aktivní elektriky tohle všechno myslím zmizí.

                0 0
            • MlokCZ  

              Prohození poloh zamčeno/odemčeno jsem u RS taky nikdy nepochopil. Naštěstí mě se tohle netýká, protože nepotřebuju remote a u ovládání na korunce problém být nemůže (že by se přestala vracet pružina zamykání).

              Ale ten soloair, tím mě hodně naštvali.

              0 0
              • mr.garisson  

                Soloair nepřináší takovou možnost ladění jako dualair, ale zase je to jednodušší, ne?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Kdyby aspoň šlo jen o to ladění, které je ale také postatné. Ale takový mrtvý chod soloairu, to opravdu na kolo nechci (někdo to třeba ani neregistruje, mě to vyloženě vadí).

                  A jednodušší z jakého pohledu? Pokud blbuvzdorné pro neznalé uživatele, tak ano. Ale to pro mě není žádná výhoda. Pokud jde o kostrukci samotnou, tak soloair jednodušší není. Musí zjistit automaticky přepouštění komor když není vidlice ve zdvihu a to mi přijde na řešení spíše horší než dual air. A ani se neušetří v podstatě oproti druhému ventilku, protože soloair má bezpečnostní upuštění negativky pro situace velkého přetlaku kdy by šla vidlice obtížně vytáhnout ze zdvihu pro automatické vyrovnání tlaků.

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    Ten mrtvý chod se pozná přesně jak? To je těch prvních pár mm zdvihu, kdy neslyšíš tlumení? Mám ji chvíli, tak mi zkus naznačit. :)

                    0 0
                • scret  

                  bohuzel SA je cesta zpet, navic od nastupu SA se dramaticky snizila kvalita a spolehlivost RS vidlic…:(

                  0 0
    • Tina  

      Odo mňa síce asi radu nečakáš. Ale pridám svoje konkrétne poznatky s Trekom. Nový Trek Top Fuel má montáž prešmyku na rovnakom mieste ako Spark. Navyše je kompatibilný aj z novým typom prešmyku Shimano Side Swing, čo je IMHO najlepší systém prešmyku aký bol kedy vyrobený. Má zadnú stavbu dlhú iba 433mm. Top Fuel SL je asi najľahší 29er sériový rám, aký sa dá momentálne kúpiť. Vo veľkosti 17,5" je ľahší ako Spark 700SL, ktorý som mala.

      Chceš komplet bajk alebo rámovú sadu a skladať?

      0 0
      • jecnak  

        Diky. Mne prave nebyl nikdo schopny potvrdit, ze tam smyk pasuje. Co me stve je osazeni kol, ktere je vic nez bidne a vetsina z toho by letela. Nejak jsem chtel koupit co nejkompletnejsi kolo a neprestavovat.

        0 0
        • jonti  

          Trek Top Fuel 9.8 jsem řešil, nakonec ho neberu, ale osazení tam bylo docela dobré. Vozil bych 1×11, pro tebe znamená asi největší výměnu komplet sada, když chceš 2×něco. Kola jsou ok, karbon řidítka, Esi gripy se taky dají. Vadila by mi nemožnost montáže druhého košíku na bidon.

          Kdyby ti stačilo XT, tak bych se podíval taky na http://www.merida-bikes.com/…00-4313.html

          0 0
          • jonti  

            A když nechceš už nic upgradovat, možná kola na karbon, tak http://www.merida-bikes.com/…-e-4311.html

            0 0
          • McBlacky  

            Ten top fuel v rozumný specce na příští rok je kolem 165 mám takovej pocit a kola to má pořád bontrager srágory, tzn připočítat minimálně 10 spíš 15.

            dva košíky nedáš dneska na nic. Na epica sice jo, ale pullitrovky. Na Treka nebo Gianta dáš 0,7–1l

            0 0
            • jonti  

              Kola to má komplet DT, docela lehké, asi 1700g, jsem měl testovačku Procaliber na stejném osazení.

              0 0
    • hfx9  

      Já si koupil Specialized Epic Elite Carbon 2015 (kde je osazení sram 2×10) a max spokojenost.

      Výhodu právě vidím v tom brain systému, protože se člověk o nic nestará a jen jede. Opravdu to funguje a jsem z toho nadšen (před koupí jsem měl možnost celý den testovat na testovacím dnu Helia sportu).

      Testoval jsem i kola se zamykáním tlumení na řidítkách a tak nějak mi to oproti Brainu přišlo „otravný“ se o to tlumení starat.

      0 0
      • snas89  

        +1 :)

        já mám experta a vidím to naprosto stejně

        0 0
      • mr.garisson  

        U té Elite verze už je zadní stavba karbonová nebo hliníková jako v případě Comp?

        0 0
        • rdx  

          hlinik, i muj expert 2015 ma jeste hlinik

          0 0
          • mr.garisson  

            Teď na ty specifikace koukám. Myslel jsem, že to měly bajky modelového roku 2014. Chvíli jsem o Epicu uvažoval, takže jsem to měl prozkoumané. Komplet karbon je tedy S-WORKS. No to je dobrý… :D

            0 0
            • McBlacky  

              dost značek má zadní kyvku hliník. Stejně je na ní záruka jen dva roky tak je to fuk. Váhově to je 200gr většinou. Sworks je lehčí i proto že má lehčí hlavní trojuhelník.

              0 0
    • snas89  

      Mám epica a můžu doporičit.

      Jestli můžeš, jdi i do modelu s brainem na přední vidli.

      Určitě pak počítej s výměnou brzd (myslím, že na to pořád dávaj magury)

      Přidával jsem command post, ale má jen zdvih 3.5 cm, možná bych už řešil jinak, Ale je pevný, ztím funguje a spokojenost.

      0 0
      • jonti  

        Na příští rok mají Shimano.

        0 0
      • McBlacky  

        budeš jeden z mála kdo brain na přední vidli preferuje. Bohužel RS se soloair je taky dost sračka.

        Výrazně lepší je Fox, ideálně factory provedení s CTD a kashima

        0 0
        • mr.garisson  

          Co adekvátního bys mi doporučil místo mojí stávající RS SID Soloair 2014?

          0 0
          • McBlacky  

            ono moc na výběr není. Bud Foxe, nebo DT. Oboje skoro zbytečně drahý :/

            ve finále ani nemáš na výběr leda testnout Manitou R7, Xfusion 100mm snad ani nemá a riskovat nějaký Suntoury mělo smysl když stály 3–4 tisíce a ne ted co epicon je za 7 a axon za 12

            0 0
            • mr.garisson  

              R7 jsem měl, byl to poslední model Made in USA. Oproti RS SID je to otřesná vidlice. Citlivost naprosto mizerná a chytla hned vakl. Jak je na tom nová řada netuším a asi to ani nechci zkoušet.

              Na DT nemám chechtáky. Od Foxe je srovnatelná která řada? Myslím cenově.

              0 0
              • McBlacky  

                u Foxe mi přijde že je rozdíl co dávají na seriovky a co prodávají.

                R7 jsem měl dvě, jednu laděnou (TPC Absolute) druhou stock (TPC+) a chodilo to hůř než Black TPC co jsem měl předtím, který byl navíc v té době super tuhá vidle. R7 ta chtěla umět trochu jezdit, protože v rozbitým si to dělalo co chtělo :) a to jsme na ty r7 měl ještě kliku, alespon chodily, byt moc lineárně, což byl vždy problém manitou xc vidlic.

                0 0
                • scret  

                  Moje nejlepsi manitou byl Black Super air

                  0 0
                  • McBlacky  

                    tu jsem měl taky se 100 zdvihu.

                    chvíli jsem pak měl pružinovýho, ale ten už byl dost ve smrti navíc jen s FDD nebo jak bylo to levnejší tlumení

                    0 0
                    • scret  

                      ja me Blacky pruzinu elite TPC 80/100mm a pak prave toho Super Air 100mm… Pak skok na zbijecku R7:) pak uprava v TT, kdy se to konecne zas zacalo blizit tomu Blacku:)

                      0 0
        • Rubi  

          ja s nim taky nemam problem, ale mam jeste verzi se svetlyma nohama a prijde mi ze je o neco malo lepsi nez ty cerne…ale fox s terralogic jsem nejel

          kazdopadne kdybych nezavodil, tak bych do brainu vepredu ani vzadu nesel

          0 0
        • snas89  

          Asi to bude tím, že nejezdím tak agresivně jako cílovka toho biku a při mých sjezdech se daleko dřív sesypu já než kolo:)

          Vyhovuje mi, že sednu a jedu a během cesty nemusím řešit kde je co zamknutý.

          0 0
        • MlokCZ  

          U toho Foxe ovšem až na citlivost (factory verze s CTD kashimou). Zrovna jsem řešil po 300km na téhle vidlici, jestli ji dát pryč úplně nebo půjde na úpravu. Zatím ji dám šanci při úpravě.

          Citlivost v originál stavu je hrozná. A to by 2015 ročník neměl být nijak výrazně omezován v poloze open kompresí, tedy vše jen velké pasivní odpory. Uvidíme po úpravě.

          Pokud se podaří dostat citlivost na rozumnou úroveň, tak ale budu plně spokojený. Průběh mi sedí, ocelovou negativku mám rád (od 2016 už nebude) a je ± na moji hmotnost, FIT patrona také ok. Jak přítomnost HS expanze, tak i tři polohy kompresní části jak jsou řešené, kde jsem rád, že mám ještě 2015 model, kde se dolaďuje trail poloha a ne jako u 2016, kde je to přesunuté na open polohu (přejmenovaná descent poloha).

          0 0
          • McBlacky  

            dost se to časem zlepší. Nová je chodem na reklamaci (doslova) a po 1000km funguje líp jak reba nebo sid soloair.

            netuším čím to je.

            0 0
            • MlokCZ  

              Všechno je moc těsné (info od Milana), takže extra vysoké pasivní odpory. Něco se jak píšeš samovolně (jízdou) časem zlepší, ale vždy bude záležet na konkrétním kusu.

              Úprava tomu napomůže hned + výsledek bude ještě o něco lepší než po dlouhém zajetí bez úpravy.

              Jestli ale budu spokojený se teprve uvidí. Problém jsou moje vysoké nároky a srovnání s tím co jezdím na jiných kolech.

              Se solo airem ani nesrovnávám, ten mi na kolo nesmí (jedině, že by na trhu už nic lepšího nebylo a to se snad nestane).

              Aktuálně jezdím upravenou Rebu dual air na HTčku a upravené DPC na 26" fullu (a tomu bude cokoliv konkurovat dost těžko).

              Vždy je tu varianta upravený Auron, s tím bych byl určitě spokojený. Ale není úplně ideální délkou (o celých 15mm delší na stejném zdvihu jako ta Foxka a geometrie mi sedí jak je), ale zase bych si hodně pomohl s tuhostí (přeci jen ta 32mm Foxka na 130mm ve 29" verzi zrovna tuhosti nepobrala, i když se to dá).

              Když už bych dával jinou vidlici, tak 34mm kvůli tuhosti, tedy jsem škrtnul upraveného Epixona.

              0 0
              • Bokec  

                A už jsi měl něco od Marzocchi?

                Bartoníček má z čeho vybírat : http://www.bartonicek.cz/…hi~c645.html

                Zatím každý kdo říkal že tenhle ital stojí za ho, byl překvapen, když se svezl na mé :-) … vidlici .....a to nemám žádný zázrak.

                0 0
                • JakeF  

                  Výbornej nápad kupovat vidli od firmy, která zkrachovala :D.

                  0 0
                  • Bokec  

                    Ale nene, nedavno jsem byl u Bartoníčka… jen to celé koupil někdo jiný, ale výroba a vše okolo normálně funguje.

                    0 0
                  • scret  

                    ?? uznej, to byl proste vykrik do tmy… A to nejsem zadnej italofil…

                    0 0
                    • JakeF  

                      No a nezkrachovala snad?

                      Osobní zkušenost nemám a znám osobně jen jednoho člověka, co jí vozí, a ten jí nechával ladit, aby aspoň trochu slušně chodila… Ale to byl enduro model, třeba ty XCčka chodí líp, navíc jeden člověk není moc reprezentativní vzorek…

                      0 0
                      • scret  

                        a co to vypovida o kvalite onoho vyrobku? ty jako ekonom snad vis, ze to zas tak nesouvisi…

                        0 0
                        • JakeF  

                          No rozhodně z toho nevyvodíš, že by ty vidlice kvalitní byly…

                          0 0
                          • Bokec  

                            Ja znam ve svem okoli 2 kolare kteri maji stejny model a rocniky 2014/5 ja mam 2014 a mohu potvrdit ze jsou dle mne perfektni…

                            To muj nazor a cca 3000km koreny a kameny :-)

                            0 0
                          • McBlacky  

                            z poslední doby Corsa moc nefungovala a to byla top vidle za 15 táců, xc700 nebo jak ta se rozpadala pod rukama i při opatrným ježdění. Dál už to nikdo kolem mě neriskoval.

                            poslední dobrý byly 2004. A jedno se musí Maruně nechat, jejich pružiny byly nej žehličky a ETA byl super systém co reálně měl dopad na jízdu.

                            0 0
                            • scret  

                              kamos ma aktualne 350ku, Rob Trnka testoval ve velu 350ku… oba dva shodne hodnotili velice kladne…

                              0 0
                              • JakeF  

                                Vidíš, 350ku asi má s těma oranžovejma nohama, co znám já… No a kladně jí rozhodně nehodnotil.

                                A vzhledem k tomu, že recenze ve Velu snad za celou hostorii negativní nebyla, tak to máme 50% úspěšnost, to teda nic moc :).

                                0 0
                            • RomanH  

                              Ja mam Corsu SuperLeggeru RC 2013, najeto cca 12tkm, a maximalni spokojenost.

                              0 0
                              • Polka  

                                Nj, ale mas srovnani max.se starsim bomberem co jsi mel driv ne?

                                0 0
                                • RomanH  

                                  Tak je pravda, ze srovnavat muzu pouze s Marunama Z3, Marathonem S a Manitou Minute Pro.

                                  Ale nesere se, tuk tuk, citlivost mi prijde slusna, chod se mi taky libi. Kdyz jsem mel nejaky dotaz, Bartonicek taky reagoval slusne.

                                  Co mi vadilo, to byla absence manualu, ale nakonec jsem na netu objevil nejake nakresy a videa, tak to slo. A jeste se mi nelibi instalace RM locku (ale opet, jak clovek pochopi, jak to funguje, da se to).

                                  Jo, a neni to rok 2013, ale 2011 (kua, to to leti), takze tech km bude vice, cca 20tkm (kupoval jsem ji nekdy na jare 2011 a rocne najedu okolo 5tkm, z toho tak 1t na silnici).

                                  0 0
                              • McBlacky  

                                záleží s čím to srovnáváš

                                0 0
        • hfx9  

          Já si taky na Brain na přední vidlici nemůžu stěžovat. Možná to bude tím, že jsem přecházel z Marzocchi vidle a giant nrs rámu na toho epica.

          Třeba na Oderské letos jsem byl za brain vysloveně rád, žádný šmátrání na lockout páčky jako ostatní a jen se dupalo do pedálů.

          0 0
          • JakeF  

            Brain je na závody super, na běžný ježdění už to chce trochu masochistickýho jezdce, na pohodový brouzdání krajinou to moc není…

            0 0
            • Peslezedirou  

              Se mi líbí, jak to z lidí leze, pamatuju roky, kdy byl brain nejvíc na všechno, netvrdím, že ty, ale když jsem se na epicu svezl, tak to stálo vždy za prd, nebo spíš jsem si odpružení představoval jinak.

              0 0
              • scret  

                ja u vidle byl vzdycky z toho dost rozpacitej, neboli to je uplne na h… Ta vidle byla vzdycky takova rozharana jak cuba… Kdy mela pruzit, tak nic a kdyz by mela byt tvrdsi, tak zajela jak blbka:)

                U ramu na XC chrteni mi to zas tak nevadilo…

                0 0
                • jonti  

                  +1. U ramu to funguje hezky i na sviznejsi vylety, u vidlice je to takove ±, asi ji prodam.

                  0 0
              • McBlacky  

                vzadu je to v klidu, vepředu to je děs.

                Sám mám pořád 26" epica a ultra jezdím jen na tom, na hodně dlouhý akce si ho beru taky.

                jen to není na moderní trailový agresivní ježdění :) :) :) :)

                0 0
              • snas89  

                Mám ho nastavený někde ve středu a prostě to nepozoruju.

                Pravda je, že nejezdím nic agresivního, ale rozhodně mám právě ten pocit, že při šlapání do kopce a rovinkách nemám takový prošlapy a naopak přes pařez to protlumí.

                Nevím jak a co z lidí leze:) Ale pro mě to prostě zatím ideál je.

                0 0
                • McBlacky  

                  jenže to co píšeš že po rovinách a do kopce nemáš ´prošlapy´ at je to co je to, tak tohle umí každej virtuál ;)

                  0 0
                  • snas89  

                    virtua …co?:)

                    0 0
                    • McBlacky  

                      zavěšení zadní stavby kterému se říká virtuální čep, záleží na značce jak se jmenuje patent (Maestro, VPP, DW-link,…).

                      V reálu jde o zavěšení na dvou vahadlech, proti tradičním systémům kde je jen horní vahadlo a dolní šavle mají hlavní čep u středu a dle typu zavěšení pak další před uchytem zadního kola (např FSR), v uchytu (např ABP), nebo nad (jednočep). Horní vahadlo držící tlumič určuje u těchto systémů poměr přepákování.

                      tohle je hodně zjednodušený, aby někdo nezačal chytat za slovo. A rozhodně to není celý výčet.

                      0 0
    • Včelda  

      Ahoj, ještě bych se podíval na BMC Fourstroke2. Měl jsem to kolo v hledáčku. Líbilo se mi osazení, systém a i jistá originalita. Z mého pohledu KPI´s- rám s virtuálním bodem otáčení, osazení komplet nové XT, top tlumení od Foxe (bez úpravy Kashima), ovládaní jednotek z řidítek.

      http://www.bmc-switzerland.com/…troke-02-xt/

      Přeji šťastnou ruku při výběru.

      0 0
    • reza.traktor  

      Co Simplon Cirex? Ja ozkousel na testech a u kamaradu leccos vcetne hlavnich kandidatu krome Giantu. A Cirex se mi libi, protoze:

      Celokarbon vcetne zadni stavby

      Fantasticke zpracovani ramu

      Velmi kratka zadni stavba i na dnesni pomery (440)

      Druhy uchyt na flasku nouzove zespod trubky

      Pocit obrovske tuhosti a otevrena orientace na efektivitu (takze samozrejme ne az tak aktivni odpruzeni pri beznem tlaku, ale hledas chrta…)

      A predevsim v konfiguratoru na 2015 jeste byla moznost zvolit full sprint ovladani, ktere pozadujes.

      Nevyhody: je v pomeru k osazeni trapne drahy a na vetsine fotek vypada jak po nehode mezi dvema autobusy. V realu naopak pekne postavena kola vypadaji skvele. Sam zatim jezdim jejich Stomp 26, tohle si poridim, az to nejak marketingove zvladnu v rodine. Ale libilo se mi to moc.

      0 0
    • Forester  

      Co toto. Cena teda raketa, ale myslím, že by to mohlo vyhovovat tvým požadavkům :-). Zkoušel jsem RM na Testfestu a jinak jsem už nešel :-).

      Za mě perfektní závoďák, ale nechápu poměr cena/výkon.

      0 0
      • Forester  

        Případně Niner Jet 9 Carbon (nebo RDO). Zkoušel jsem Al verzi (JET 9) a dobrý. Velký pohodlí to není, ale na závody to stačí s přehledem. Ty novější AL verze (karbonový už od začátku) mají vzadu 100mm místo původních 80mm. A vepředu 100–120mm dle chuti.

        Případně má Niner novinku RTK 9 RDO má vzadu jen 90mm a bude to asi spíš nekompromisní závoďák. Ale to jsem ještě pořádně neprohlédl, spíš jen co jsem teď v rychlosti načetl.

        0 0
      • Bokec  

        ty kvávo, ta cena je fakt hustá… to má někde nějaká křídla nebo co ? :-)

        0 0
    • kolda  

      nedavno jsem koupil stejny kolo, co ma Sarka – Anthem Advanced a jsem maximalně spokojeny.

      jede slusne, dobra ovladatelnost… podle me idealni univerzal s pouzitim na zavody.

      lock tlumice mi nechybi.

      tak at dobre vyberes :)

      0 0
    • Tina  

      Pozrela by som sa ešte na Turner Czar alebo na nový Ibis Ripley.

      Scalpel bude čoskoro nový (asi tiež koncept Fsi) tak aby ťa potom nemrzelo, že si kúpil starší model, ktoré sa možno budú vypredávať za nižšie ceny.

      Pokiaľ máš špecifické nároky na výbavu tak by som určite nekupovala celý bajk, ale stavala. U týchto top bajkov to ani nevychádza drahšie a niekedy dokonca lacnejšie. Ale hlavne ti potom odpadá rozpredávanie nepotrebných komponentov.

      Inak na budúci týždeň budem mať doma samostatný rám Trek Top Fuel SL. Asi jediný v strednej Európe :) Normálne sa totiž vôbec nedováža a ani ako rámovka nedá objednať. Tento slúžil pravdepodobne ako vzorka na európske prezentácie.

      0 0
      • McBlacky  

        pokud seženeš rám s tlumičem pod 40 tak se vyplatí stavět, jinak spíš ne.

        Většina zde zmíněných z ofiko distribuce je za daleko větší pálky, bonbonky i za 2× tolik.

        ted vím o jedný Meridě v Lku za 40 – výhra v tombole ale jinak toho moc novýho s papírama není

        0 0
        • Tina  

          Mám to inak. Keď už do kola investujem toľko peňazí proste chcem mať kolo postavené podľa seba. A to výber celého bajku hodne omedzuje.

          0 0
          • McBlacky  

            nj ale funkční celek koupíš kolem 100 (slevy atd). Za ty peníze to nepostavíš.

            0 0
            • Tina  

              Aj drahé a parádne šaty si kúpiš za dobré peniaze. Ale šaty na mieru sú o niečom inom. A ja nepíšem o funkčnom celku. Ja píšem o kole na mieru. A to je rozdiel ;)

              Kolo je môj život, moja veľká radosť. Nie je to pre mňa iba dopravný prostriedok, alebo vec na odreagovanie. Po tých rokoch čo sa tomuto koníčku venujem mám už svoje potreby v tomto smere celkom zmapované. Jazdu na bajku si neužívam iba pre ten pocit vetra vo vlasoch, alebo zvýšeného tepu.

              A celá vec sa má ešte inak. Mne vždy ostávajú high-end komponenty z predchádzajúceho kola. Tie by proste nikto nezaplatil (Extralite, Tune, karbonové zapletené kola, dámske sedlo, …). Takže prakticky vždy riešim iba nový rám a vidlu. Chápem, že je jednoduchšie to riešiť ako miestny užívateľ „cash“ a prísť do obchodu, položiť na pult kreditku a viac sa nestarať. To fakt nie je pre mňa. To by som sem na B-F ani nemusela chodiť (to by boli niektorí radi :)).

              0 0
              • jecnak  

                Vzhledem k tomu, ze mam 26ku htcko se zapletenyma Mavicama, tak me ze stareho kola zbyde jen sedlo a pedaly, takze tudy moc cesta nevede. Kazdopadne diky za tip na toho Treka.

                0 0
              • McBlacky  

                jasný, ale Tomáše znám a vím, že to kolo bude používat na limitu materiálu. Takže těch komponentů zase tolik v čase nezbude. Než to oházet extra drahou gramařinou je lepší to osadit rozumně a jezdit bez ohledu na to co případně očešu. Mám i pár kamarádů co mají velmi drahá kola, ale pak nejezdí když je mokro, když je extra šutrovatá pasáž radši to objedou a celkově to děsně pižlaj aby náhodou tomu neublížili, na závodech parking ;)

                0 0
        • snas89  

          Taky si myslím, že se vyplatí spíš koupit komplet kolo a pak případně ladit jednotlivé díly.

          Aspoň tak jsem to řešil já. Dal jsem si chvíli práci a sehnal jsem ho až neskutečně levně. Teda..z mýho pohledu:)

          0 0
      • jecnak  

        V patek jsem se svezl na To Fuelu SL 9.8 a je asi rozhodnuto. Takze dik za popostrceni k tehle moznosti.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.