WT pláště 2,4+ na běžných ráfcích (i21-25 mm) – zkušenosti

63 nepřečtených
  • ufoncz

    Na tohle téma se dá najít pár, povětšinou protichůdných informací. Na MTBS [1] prezentují jakousi tabulku doporučených kombinací šířek plášťů a ráfků a taky přidávají pár měření různých kombinací. Když projdete zahraniční fóra jako MTBR, tak tam většina lidí, co píšou, že to zkusili, přidává, že to funguje „v pohodě“. Maxxis, kterej pláště pro širší ráfky viditelně označuje jako wide-trail (WT), k tomu říká následující [2]:

    *There would not be any benefits running a WT tire on a narrower rim. This will create a rounder tire profile, requiring a greater lean to engage the sideknobs.

    All measurements taken at 30psi, on a 24mm internal rim, a 2.5 WT tire measures 63.4mm at the tread and 59.5mm at the casing whereas a 2.3 tire measures 57.7mm at the tread and 56.8mm at the casing. On the optimal 35mm inner width, the 2.5 WT tire measures 64mm at the tread and 62.7mm at the casing.*

    No jo. Jenže koho u objemné gumy zajímá 30 psi? A všechny ty obrázky jsou u pláště, kterej není zmáčknutej pod vahou jezdce.

    Mám nějaký ráfky s interní šířkou, co dřív Kellys dával na svoje endurko SWAG a zkusil jsem objednat Maxxis Rekon 27.5 × 2.60 WT TR EXO s 3C Maxx Terra. Chtěl jsem to zkusit a byl jsem připravenej to sundat a pořídit si nějakej ten i30-i35 záplet dopředu kdyžtak.

    Nasazeno mám druhej den, ujeto už skoro ke 100 km vcelku různorodýho terénu (akorát ty kořeny a vápence už byly dneska všude suchý) a v tomto konkrétním případě panuje zatím spokojenost. Dost udělá, že ten Rekon v 3C Maxx Terra má i ty středový figury docela vostrý a krásně měkoučký, takže to fakt lepí. Akorát jsem tam zkusil nejdřív tlak něco pod 1,0 bar a v rychleji projetých klopkách a v křivých dopadech se to žvejkalo. Po přidání na cca 1,2–1,3 už je to pode mnou cajk a přitom to na kořenech a i šutrech pěkně kopírovalo terén a bylo komfortní.

    Na fotkách je vidět, že v nezatíženým stavu se boční figury nezapojují, ale že stačí mírně naklonit a už v podstatě bez zátěže jsou tam. Navíc profil vypadá v podstatě stejně „kulatě“ jako u Ardent Race 2.35 na stejným ráfku (kterej má bejt podle Maxxisu už na i23 cajk).

    Napadá vás nějakej „test“, co by vyvrátil, že je to takto ok? Rozepsaný či třeba odfocený zkušenosti dalších s tím samým vítány.

    [1] https://mtbs.cz/…ike-technika?…

    [2] https://reviews.mtbr.com/…regular-rims

    0 0
    • LM  

      Kellys tam dřív dával KLS Valor Disc 584×23 (32 holes) a teď dává KLS Valor Disc 584×27 (32 holes) – ale pláště tam jsou stále stejně široké – Schwalbe 2.35'' :-).

      Vnitřní šířku ráfku máš teda 23 mm?

      A má to clincher nebo hookless patku?

      0 0
    • RomanH  

      Nedelas mi to lehky :-)

      Mam vnitrni sirku 26mm a premyslim, jestli dat na predek prave toho Recona 2.6, nebo Forekastra 2.35

      No a na zadek pak casem bud Ardent Race, nebo Rekon 2.25

      Budu to resit po sjeti soucasneho zadniho plaste, davam vlakno do oblibenych :-)

      0 0
      • ufoncz  

        Udelam ti to lehky – dokud nebude Forekaster v Maxx Terra, tak to nema cenu na predek.

        0 0
        • ufoncz  

          Jinak brácha vozí na 26mm ráfku (myslím Arch MK3) Butcher 2.6 Gripton od Spešlu a funguje to dobře. Je to teda těžší, do hrubšího terénu, ale zase to stojí citelně míň než ty nejvyšší Maxxisy.

          0 0
          • LM  

            Tak on ten Butcher 2.6 Gripton má reálnou šířku 2.44'', takže ten je v pohodě. Taky na něj mám zálusk až sjedu Butchery 2.3 co tu mám :-).

            0 0
            • ufoncz  

              To se nedá takto napsat. Liší se to ráfek od ráfku, každej to měří při jiným tlaku, dokonce i kus od kusu jsou v tomto malý rozdíly. A to všecko dohromady udělá hodně (nejvíc samozřejmě právě ta šířka ráfku).

              0 0
              • LM  

                Jasný, myslel jsem to tak, že ten Butcher 2.6 je reálně užší. Ne třeba jak Schwalbe, kde jim palce odpovídají rozměru.

                0 0
                • ufoncz  

                  U Schwalbe je to taky ale pravda (plus/minus) jen u enduro papučí (MM, HD apod.). Rocket Ron, Nobby Nic atd. tam je to tak nějak podobně posunutý jak u Maxxisu. A vlastně i u Maxxisu to někde sedí (Ikon 2.2 jako typickej příklad) a zas u těch plášťů na enduro před zavedením WT to bylo dost mimo. To už ale odbočujeme.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Jak posunutý? Teď jsem přeměřil 8 kusů 2,25" XC Schwalbe (TB, RaR, Ray) a všechny 56–57mm při tlaku jen 20–25psi.

                    0 0
                    • ufoncz  

                      Vidíš a zrovna žádnej průnik s mejma příkladama. Díky za měření, příp. upřesnění (a tím můžem tuhle OT větev asi ukončit).

                      0 0
              • ceo  

                Já měl Butchery na i22 a teď mám ten samý plášť na i27 a pořád měřím 58mm, což je i jejich ETRTO …

                0 0
                • LM  

                  To jo, ale na tom užším ráfku to bylo kulatější a hůř to drželo. Mám s Butcherem 2.3 zkušenost na i21 a pak i26, kde to bylo lepší, ale stejně jsem nakonec skončil u DHF 2.3 3C :-)

                  0 0
          • RomanH  

            Arch MK3 mam taky. Butchera urcite nee. Hledam plast na celopevnaka, na 100km+ vylety, ktery me podrzi v rozbitych sekcich, ktere se najdou na trase. Taky na nem obcas jedu 35km po asfaltu do prace.

            V soucasne dobe vozim Mavic Quest 2.35 (namereno 58mm), pro Mavic ho dela Hutchinson a vzorek je hodne podobny tomu Rekonu. Ta 2.6 by mohla dodat vice pohodli a jistoty.

            0 0
        • maajkee  

          Dá se, já ho tam vozím a překvapil mě.

          0 0
          • ufoncz  

            Všecko se dá. Schurteři dávaj šikmý mokrý kořeny na Aspenech. Ale už dual směs na hladkým oslizlým drží sakra hůř než Maxx Terra a ten Forekaster v šíři 2.60 seženeš myslím jen v ještě tvrdší 3C Maxx Speed.

            0 0
    • vili  

      vozil jsem na 29" DHF 2,3 na 23 mm ráfku, ale byla to užovka bez objemu a bočnice pláště přesahovaly asi o 1 mm boční špunty. Přes rady zdejších uživatelů jsem nasadil na stejný ráfek DHF 2,5 WT a po najetých odhadem 700 km na trailech k tomu nemám žádné připomínky. Dostal jsem větší objem, bočnice jsou schované pod bočními špunty a žádné negativní vlastnosti nepozoruju. Ale asi jsi prošel historii tak víš, že někteří tvrdí, že se na tom nedá jezdit – já tu zkušenost nemám.

      0 0
      • ufoncz  

        V zimě vozím DHF 2.3 na tom 23mm ráfku taky a sice to je úžovka, ale vzorek je určitě přes bočnice. Konkrétně 55,5 mm přes bočnice a 57 mm přes špunty. Změřeno teda na WTB KOM i23 v zánovním stavu. Teď už se trochu roztáhl a tvar patky WTB KOM dělal všecky gumy užší než jiný 23mm ráfky (DT, KLS). Ale zase to mělo 911 místo 870 g (na 650 B).

        Pro srovnání, tenhle zánovní Rekon 2.6 má na tom 23mm ráfku zatím 60 mm přes boky a 61,5 mm přes špunty.

        0 0
        • LM  

          Ráfek 21 mm vnitřek (clincher):

          • Shorty 2.3: 55 mm přes bočnice, 55,8 mm přes špunty
          • DHRII 2.3: 57 mm přes bočnice, 58 mm přes špunty

          (do bahna ideální kombo)

          0 0
        • vili  

          Ja sem mel 29”. Zkusim najit fotku

          0 0
    • Lister  

      Ono to fungovat nějak bude. On ne každý dokáže poté číslo pláště opravdu využít – lépe řečeno skoro nikdo.

      Z mého pohledu proč WT – vysoký objem vzduchu vevnitř a tím pádem nízké tlaky a maximalizace gripu bez zbytečného zvýšení odporu.

      I to se na úzkých řádcích připravuješ.

      Ze zacatku jsem tomu taky nevěřil a držel tlaky vysoko, ale postupně se dostal o cca 20% níž než na klasice 2.3 na užším ráfku.

      Když půjdeš dolů s tlakem na takhle širokém ráfku tak se to bude bortit. Zase záleží jak je kdo citlivý a jestli to dokáže vnimat.

      Ale jinak taky mne napadlo že bych zkusil dat Agressora 2.5 na 23mm rafek jen jsem se zatím neodhodlal – ten plast mi teď leží doma.

      0 0
      • ufoncz  

        O kolik se připravuju, budu asi muset vyzkoušet. Teda jestli se na bazaru objeví nějaký přední kolo s i30+ ráfkem na neboost 15mm osu. Pro ukojení zvědavosti ideálně přehozením stejné gumy na stejným bajku, jen změnit ten ráfek v podstatě.

        Akorát problematika je tu postavená trochu opačně – že to není tak dobrý jako WT plášť na širokým ráfku, to je nabíledni, ale zatím se to zdá jako upgrade proti předchozímu: jaro jsem začal s Ardent Race 2.35 i vepředu (v mokru se fakt nedá), dal jsem Ardent 2.4 (blato ok, ale mokrý šutry a kořeny peklo) a teď tam dal toho Rekona (o 25 g lehčí než Ardent, o 20 g těžší než Ardent Race). Tomahawk na mokrým drží taky fakt dobře, ale při 810 g je to fakt malej objem, DHF 3C je na dlouhý letní ježdění těžítko.

        S tím borcením (resp. žvejkáním) jsem to psal – radši jsem to dal odhadem na nějakých 1,2–1,3 teď. Ještě zkusím, kam níž se dá zajít, těch 0,8–0,9, co jsem zkusil, to určitě není (ani pro mejch necelejch 80 kg i s batohem a připosraným ježdění).

        Co se týče Aggressora, tak i ten 2.3 mi přijde na 23mm ráfku právě hodně čtvercovej (57 mm přes boky, 59 mm přes špunty a ty zabírají i bez náklonu – proto je Aggressor super na technický výjezdy a proto mám pocit, že na asfaltu strašlivě nejede třeba ve srovnání s Ardentem). Na zadek by možná ta verze WT mohla bejt na 23mm vlastně optimální.

        0 0
        • ceo  

          Tuším, že GMBN měli nějaké video, proč vozit optimální tlaky a že současný extrém co nejnižších tlaků není dobrý. Zkusím pohledat. Já teda taky vozil pocitově kolem 1,5, teď se snažím 1,6–1,7. 1,2 mi přijde už hodně nízko. Asi hraje velkou roli styl. Nízké se dají, ale pak může přijít moment, když člověk bude muset přitlačit a může to dopadnout blbě, když se to kvůli příliš nízkému tlaku při větším zatlačení zbortí

          0 0
        • Lister  

          Podle mě Rekon 2.6 není opravdová WT guma jen prebrandovana původní verze. Při tomhle rozměrů ten ráfek zase nebude mít takový vliv na tvar.

          To takové 2,4 WT na úzkém ráfku na tom budou hůř.

          Jinak s těmi tlaky – tohle už jsou nízké tlaky, osobně si nedokážu představit že bych na tom mohl jezdit. To se musí bortit jedna báseň. Na 2,4 a 33 mm rafkem vozím tlak ještě o fous vyšší a s 2.5 to bylo hodně podobně. Pod 1,5 baru vzadu už je to vyloženě nebezpečné že člověk zruší ráfky.

          Samozřejmě záleží na váze a stylu ale oba jsme chlapi a pokud nejsi úplný anorektik tak rozdíl ve váze nebude zase tak velký.

          0 0
          • RomanH  

            No ja vazim cca 85 kilo, foukam 18/20 PSI, a prijde mi to optimalni). Otazkou je, jak se da tem digitalnim manometrum verit.

            0 0
          • ufoncz  

            Je trochu vidět, že ty moje slohovky nečteš komplet. I předtím i teď (s tou hmotností).

            Jinak je taky ještě rozdíl mít 1,5 baru ve 2,1" a 1,5 baru ve 2,6". No a ty nízký tlaky mi třeba dneska umožnily machrovat s 650B na Expert climbu po závodech (mimoděk ©).

            0 0
            • Lister  

              Jo, jen jsem to rychle prolítl – přiliš mnoho písmenek.

              Jak jsem psal Rekon 2,6 není opravdový WT plášť, je to prostě klasická 2,6 na kterou pak nalepili tu nálepku aby to lidi necpali na moc úzké ráfky.

              Tomu odpovídá třeba to, že je ten plášť lehčí než 2,4WT, kdyby to byl opravdu přepracovaný pláštť tak nebude vážit míň než jeho užší kolega.

              Ono je potřeba si uvědomit že velkou část objemu vzduchu, který je ve WT plášti dělá právě ten široký ráfek, pokud ho dáš na ráfek užší, tak tím docela dost razantně objem vzduchu snižuješ a tím pádem musí jít tlaky nahoru, aby se plášť nebortil.

              Což ale tebe asi trápit nemusí, protože jak říkám – tenhle Rekon není WT.

              0 0
    • AleZ80  

      Využiju vlákna. Hookless ráfky můžou být teoreticky trochu užší, tedy s šířkou 27–28 mm už OK pro WT pláště, ne?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • TheJD  

      V blate jsi na tom uz jezdil? Ja aktualne jezdim 2.25 Rekon + Rekon Race a jak ty plaste vidi blato, tak uz jedou sikmo.

      0 0
      • ufoncz  

        Já to mám teda Rekon 2.6 (vedle jsem upřesňoval, že míry jsou teď 61,4/60/58,2 mm přes vzorek/boky/výška od ráfku + Ardent Race 2.35 a nějaký to blato jsem v tom už taky pojezdil. Jakmile v něm jedeš dýl, tak se to nedá moc hodnotit, protože ty hustý vzorky prostě nabalujou a Rekon je kombinace hustýho vzorku a ještě ne úplně nízkýho.

        Samo o sobě mi to přišlo v blatě slušný, to samé v mokru obecně. Na to, co jezdím a jak su nešikovnej (a jak se ještě bojím), tak jsem za tu dobu s Rekonem i proti dřívějšku měl minimum pádů a snad jen jednou se dalo polemizovat, jestli by mě v sypkým odklopeným třeba předtím ježděnej Minion DHF zachránil, nebo to byla totální jezdecká chyba.

        Celkově byly gripem předtím ježděný skutečně enduro gumy (Minion DHF, Tomahawk) jinde kupodivu i na těch mokrejch kořenech, ale zase druhej pól, co jsem nedávno jezdil (X-King RaceSport 2.4, S-Works FastTrak 2.2), drží nesrovnatelně míň. Rekon je rozhodně blíž těm enduro gumám, aspoň v té verzi 2.6 s 3C Maxx Terra. I když se mi ta Maxx Terra zdála na Minionu DHF pocitově na rejpání nehtem :-) měkčí.

        Jinak jestli je to jako u Ikona (grip 2.2 a 2.35 se vůbec nedá srovnat – 2.35 je v podstatě chováním jiná guma; jinak velký figury, jiný rozestupy), tak může bejt, že v tom užším provedení to bude dost jiný.

        0 0
    • maajkee  

      Vozím vepředu DHR 2,4 WT EXO 3C na 27mm ráfku nemám s tím problém. Nejsem hubeňour, tak tlaky nevozím zas tak moc nízký a nijak se to nežvejká, tvarově mi to příjde taky OK.

      0 0
    • benobiker  

      Tak cooo chlapi, vozí tady někdo delší dobu širší WT pláště na 23mm ráfcích? :-) Já na těchto ráfcích nyní sedlám Maxxise Aggressora a DHFko v ideální šíří 2.3", ale rád bych větší objem, takže 2.5" jasná volba, jen se mi nechce kupovat nové ráfky s 30mm vnitřní šíří… Přímé srovnání 2.5 pláště na 23mm vs 30mm ráfku nemám, tak by mě zajímalo, jestli je to fakt tak znát, jestli se to na těch 30mm o dost míň žvejká… Kdo má zkušenosti, pište..:-) Jinak, když už jsem u těch ráfků, padly mi do oka Remerx RX 2030, slušná váha za super peníz, ale když si tak pročítám fóra, nemá tahle značka moc dobrou pověst… Nyní sedlám 27,5" DT M1900 Spline a s jejich tuhostí jsem spokojen, i přes menší šíři… Tak když někdo nahodí tip s minimálně stejnou výdrží, co nevycucnou šrajtofli.. ;-) Díky! :-)

      0 0
      • Atilla  

        Za mě ideální kombinace je ráfek i33–35mm,tam fakt poznáš, že ta guma neuhne jen tak. Na druhou stranu ráfky jsou víc poškrábané, než i27–30mm

        0 0
      • nksh  

        DHF 2.5 WT ma celkem kulatej profil i na 30mm rafku. Co to udela na 23mm si radsi nechci ani predstavovat :)

        0 0
        • benobiker  

          Hmmm, je mi to jasné… No nebudu špekulovat a až oddělám zadní ráfek, přepletu na 30mm…

          0 0
    • Pohys  

      Zkusím se přiživit.

      Mám ráfky i25 a chtěl bych nahodit pláště od Maxxise, konkrétně DHF 2.5 dopředu a DHR 2.4 dozadu. Ale co koukám, tak Maxxis dělá skoro všechny směsi ve velikosti 2.5 v provedení WT… Moc se mi nechce nahazovat WT na i25, ale zároveň se mi nechce vozit nevyhovujici směs a ani jit na 2.3 … Máte někdo zkušenosti s DHF 2.5 WT na i25?

      0 0
      • vili  

        Mozna kdyby sis prosel tohle vlakno tak zjistis, ze tu je jak moje reakce na dhf wt 2,5 na i23 rafku, tak nazory dalsiho jednoho nebo dvou lidi, co to vozili na i25 rafku…

        0 0
        • Pohys  

          Mozna jsem to prosel… A mozna mi to nestaci… A mozna se ozvou dalsi lide…

          0 0
          • benobiker  

            Na jaře chystám nahodit namísto stávající kombinace Aggressor 2.3 EXO/TR DC zadek a DHF 2.3 EXO/TR DC předek na 23 mm ráfku kombinaci Rekon WT EXO/TR DC 2.4 zadek a Dissector WT EXO/TR 3C MaxxTerra 2.4 předek. Tak pak mohu poreferovat..:-) Když se to bude až moc žvejkat, pořídím ráfky Remerx RX 2030.

            0 0
            • LM  

              Ať se to neztratí: benobiker nakonec ty šiřší ráfky koupil, protože WT pláště na 23 mm ráfku byly moc kulaté :-)

              0 0
              • benobiker  

                Tak tak :-D Bylo to dost kulaté a asi by se to žvejkalo už neúnosně, což mi teda dost vadí… Pořízeny ráfky Remerx RX 2030, cena 800,– za jeden, napleteno na původní dráty.. Výplety drží, zadek jsem už jednou obombil dost o šutr, patka taky drží, jsem za ty prachy docela spokojen… Obutí pořízeno výše zmíněné, s ním jsem spokojen nanejvýš, hlavně se zadkem, který je oproti Aggressoru 2.3 o dost pohodlnější… Předek vede stopu pěkně i v nynějších podzimních břečkách.. :-)

                0 0
                • AleZ80  

                  Škoda, že jsi neměl 25 mm ráfky. Celkem by mě zajímalo, jak by na tom ten Rekon vypadal.

                  0 0
                  • benobiker  

                    Trochu lépe, než na 23mm..:-) Zas takovej rozdíl to nebude ty 2mm… Mám to na profilu ve fotkách…

                    0 0
                • ufoncz  

                  Bylo to dost kulaté a asi by se to žvejkalo už neúnosně

                  O tom žvejkání píšeš v podmiňovacím způsobu, protože jsi to nakonec vyměnil preventivně?

                  Po skoro roce s tím Rekonem 2.6 na 23mm ráfku musím říct, že se mi to ani jednou nežvejklo tak, že bych to pocítil. A v zimě jsem naměřil i tlak 0,6 bar. To možná bude trochu odchylka manometru na pumpičce, ale pod 1 bar to bylo zcela bezpečně. Taky jsem i s tak objemnou gumou a na předku pod odpruženou vidlicou chodil nezřídka na ráfek – jestli se mi podaří zeditovat post, tak bude i průkazná fotka v příloze. Je ale fakt, že neprovozuju větší skoky a nejpíš se ani do zatáček neopírám jak s kolem víc srostlí borci. Takže by se to dalo asi shrnout tak, že na XC/trail je to i při tom nižším tlaku v pohodě.

                  Co se týče kulatosti, tak teďka jsem z toho 23mm KLS toho deset měsíců jetýho Rekona přehodil na 27mm Remerx (RX2027) a rozdíl je skoro neznatelnej. První fotka by měla bejt ta poslední, kdy je to na 23mm ráfku (když byl plášť ještě nevytahanej, tak z toho jsou fotky na začátku vlákna). Druhá už je z dneška na 27mm ráfku.

                  Ještě nějaký čísla (pro stejnej kus Rekon 2.6 3C Maxx Terra TR EXO):

                  KLS 23mm – přes boky: 60,1 mm; přes figury: 61,4 mm; výška od ráfku: 58,1 mm

                  RX2027 – přes boky: 61,7 mm; přes figury: 62,5 mm; výška od ráfku: 58,9 mm

                  Jinej kus téhož pláště (teda Rekon 27,5×2.6 WT Maxx Terra TR EXO) na 30mm ráfku:

                  DT M1900 – přes boky: 61,9 mm; přes figury: 62,5 mm; výška od ráfku: 58,4 mm

                  Všecko teda zhruba na 25 psi (protože tak se snažím udržovat svou tabulku), i když to provozuju na předku s o dost nižšíma tlakama.

                  0 0
                  • RomanH  

                    Pekne shrnuti, super.

                    Jen pro zajimavost, jel jsi s tim balonem v takovem bahne, jako jsem daval do brnenskyho vlakna ? Musim priznat, ze to trosku moje odhodlani dat priste 2.6 Rekona zviklalo. Ani ne tak kvuli pruchodnosti (tu mam na predku fakt velkou), ale kvuli zariznuti a vedeni smeru. Uplnej univerzal to asi nebude, ze ?

                    0 0
                    • ufoncz  

                      Pro úplnost – jezdím v kombu s Ardentem 2.4 TR EXO na zádi. Za celou zimu jsem se dostal do problémů v těchto případech:

                      • šikmá vápencová skalka pokrytá jinovatkou
                      • ta stejná šikmá skála, ale mokrá :-)
                      • těsně nad nulou, hustej déšť a mírnej sjezd s hlubokou směsí bahna a koňskýho trusu (tam jsem přední kolo řídil jak lyžu v rozbředlým sněhu) – v tomto jediným případě bych věřil, že něco jako starší Charybdis 2.1 nebo i ten Ardent 2.25 budou lepší
                      • naplavený jílový bahno na polňačce, který mi během pár metrů obalilo obě kola do neprůchodnosti

                      Jinak to všude drží jak křižácká víra. I na zledovatělým, podobným blatem jaks fotil jsem jel u Dománky (a překvapivě cajk), na sněhu atd. U toho Rekona v Maxx Terra konkrétně člověk není tolik vázanej na záběr bočních figur, protože ta směs středovejch je stejně měkoučká a lepí (z toho taky plyne, že na zadek je to nesmysl a divím se, že třeba Canyon to továrně takhle dával).

                      0 0
                      • Mr.Dan  

                        Stejně jako RomanH moc děkuju za super postřehy. Právě že já vozím na předku Ardenta 2,25 a na rozdíl od Ardent Race 2,2 3C, kterýho mám na zadním kole, s ním nejsem dlouhodobě moc spokojenej – přijde mi, že kombinuje dvě špatný vlasnosti, a sice že ani moc nejede (oproti Ardent Race velkej .rozdíl, i na předku je to prostě znát) a přitom ani moc nedrží – minimálně dvakrát mě fakt nepodržel a šel jsem kvůli němu bolestivě k zemi. Takže bych vzadu rád nechal ten AR a dopředu Rekona 2,6 3C. Ráfky mám 23,5 mm (DT Swiss XM401), takže jsem původně rozmejšlel 2,4, ale díky za odhodlání zkusit pořádnou gumu. ;)

                        0 0
                        • ufoncz  

                          XM401 jsou, co si tak pamatuju, 22,5 mm interně (o chlup přes mi to u mejch vycházelo). Rekon v Maxx Terra lepí o dost víc než Ardenty v dvojsměsi, ale poznat valivej odpor Ardenta (2.25 ještě k tomu) na předku – to se teda divím.

                          Divím se tak moc, že si budu muset vlastní vlákno trochu zadělat offtopicem. S Ardentem 2.25 na předku mám i dobrou zkušenost z XC závodů (pouťáků samozřejmě), ty verze bez TR a EXO byly navíc i docela lehký (630–660 g). Ardent 2.4 je pak ve všem kromě záběru v měkkým horší – větší figury dělaj pocitově větší odpor a tím jak jsou z poměrně tvrdé směsi, tak na oslizlým drží o dost hůř než právě 2.25. Ardent Race 2.2 je až na tu chcíplost v gripu docela fajn, ale že by jel líp než Ardent 2.25 – to bych si i vsadil, že to by Jarno naměřil rozdíl tak 2–3 W při 25 psi maximálně. A jak dojde na oslizlý, je s tou směsí 70A na středu samozřejmě hodně špatnej i v tom gripu.

                          U toho Ardent Race by ale verze 2.6 mohla bejt zajímavá (a navíc k tématu :-)). 2.35 je ještě hodně chcíplá (kolem 58 mm na i23). 2.6 WT se dělá i v dual směsi (805 g). U 3C Maxx Speed uvádí teda 760 g, ale bude to hádám víc (2.35 taky měly trochu víc než udávaných 705 g).

                          0 0
                          • RomanH  

                            Ja bych to ani nebral jako „pleveleni“ vlakna, naopak. S tim Ardentem 2.25 EXO TR na predku mam naprosto stejne zkusenosti jako Mr.Dan – nejen ze to nejelo, ale oproti obycejnemu RoR to ani nedrzelo.

                            A naopak, uz nekolikrat jsem tu za sebe pochvalil Forekastera 2.35 (asi mi vice sedi otevrene vzorky s kulatejsim profilem), ktereho delaji i ve verzi 2.6

                            Jeste je tam i peknej clanek k tomu Tvymu Rekonu 2.6

                            Co by si mozna zaslouzilo samostatne vlakno, je pripadny vliv smesi, vzorku, profilu, objemu a tlaku na pocit sucha a bezpeci. Za me (ktery rozhodne nejezdi zadny vrazdy), bych dal smes (na predku) az na uplny konec (vzorkem, sirkou a tlakem podle me dosahnu vice), ale treba se pletu.

                            0 0
                            • ufoncz  

                              Co se gripu týče, je pro mě primární, abych měl aspoň nějakou šanci na mokrejch kořenech a šutrech. Zbytek (hrabanka, volný šutry, blato) je až s odstupem, protože tam se to dá na rozdíl od prvně zmíněnýho případu líp předvídat.

                              Z tohoto pohledu a z toho, co tam v recenzích na singletracks.com vyfotil, chápu i recenzentovy závěry. Forekastera zkoušel na zbytcích sněhu a blatíčku, Rekona už na „loose over hard“ (kde se na předku už „uživí“ gumy jako Minion nebo High Roller II). Hodně tam prostě hraje roli, co se nejčastěji jezdí a u mě teda to, čeho se nejvíc bojím (a to je nečekaný podklouznutí na těch oslizlejch šutrejch nebo kořenech).

                              Jinak k asi mi vice sedi otevrene vzorky s kulatejsim profilem – to přece Ardent splňuje :-).

                              0 0
                  • oo.viper.oo  

                    > pod 1 bar to bylo zcela bezpečně

                    Zajímavé. Můj DHF 27,5×2.6 Exo MaxxTerra se vepředu na i28 ráfku při 16 PSI = 1,1 baru žvejkal už dost okatě. Při 18 snesitelně. Při 20 přestal. Vzadu Rekon 27,5×2.6 DC pod 20 jedině s Cush Corem, ten ho pěkně vyztužil. Jinak to chtělo aspoň 22. Představa, že se někomu nežvejká na i23 ráfku při tlaku pod bar je pro mě dost neuvěřitelná. Buď ten člověk váží 50 kg, nebo nezatáčí.

                    0 0
                    • ufoncz  

                      Vážím 80 kg, občas zatáčím a občas taky nosím boty nebo vezu batůžek = takže to bude i o něco víc než těch 50 kg :-D

                      Většinu plášťů mám z těch nízkejch tlaků, co vozím, brzo na bocích poznamenanou (takový to šikmý proužkování a třeba u Aggressora 2.3 pak brzo i prochcávání mlíka přes boky). Ten Rekon 2.6 (podle objemu a hmotnosti určitě papírovější) má po 10 měsících a teda asi 5000 km boky furt jak nový.

                      Zatáčím připosraně, o tom žádná, ale do té své turistiky vkládám technickejch úseků docela dost.

                      0 0
                  • benobiker  

                    Ahoj, jak píšeš, měnil jsem to preventivně, ani jsem to v kombu s tím 22,5mm ráfkem (teď je prodávám! :-D) pořádně neprojel… Mě se to žvejkalo i s pláštěma od Maxxisu v šíří 2,3", tak tohle jsem rovnou zavrhl a pořídil 30mm ráfky Remerx 2030. Tam to sedí pěkně, v zatáčkách se to nežvejká, foukám 1.3bar předek, 1.7bar zadek. Co se týče kulatosti, na tom širším ráfku to je lepší, ale žádnej brutální rozdíl ve tvaru se nekoná.:-) Znát je to ale opravdu v těch zatáčkách při nižších tlacích, při agresivní jízdě.

                    0 0
    • waters  

      Máte někdo zkušenost s pláštěm Vittoria Mezcal TNT 29×2.6 (E.T.R.T.O. 65–622) na ráfku hookless o vnitřní šířce 25mm? Rád bych ho zkusil dát na celopevňáka? Díky

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.