Výměna zadního kola elektrokola za normální kolo.

72 nepřečtených
  • jihra

    Zdravím všechny.

    Zákaznice mi přišla do servisu s tím, že si na elektrokolo s motorem v zadním kole nechala namontovat středový motor a místo zadního kola s motorem chce namontovat klasické kolo – tedy bez motoru na normálním náboji.Neřešte prosím, co k tomu zákaznici vedlo, jak se říká – náš zákazník náš pán. :-)

    Má to ale technické háčky!

    Patky na rámu jsou na klasickou osu průměru 9,5 mm.

    Klasický zadní náboj má přes matice šířku 135 mm, ale zadní patky rámu toho elektrokola jsou od sebe vzdáleny 162 mm, takže rám je o 30 mm širší, než by bylo potřeba. Teoreticky by se dala zadní stavba rámu násilím zúžit a patky srovnat, ale jednak ta zadní stavba je docela masivní, takže by to chtělo asi hodně velkou sílu, a navíc 30 mm je opravdu moc – tak aby rám někde nerupnul. Do toho se rozhodně pouštět nebudu.

    Dále – zákaznice trvá na tom, že pastorky z toho zadního kola s motorem chce sundat a namontovat na náboj toho nového klasického zadního kola vzhledem k tomu, že už má poněkud vytahaný řetěz, tak aby nemusela kupovat nový řetěz a pastorky. Ale ty pastorky – to je šroubovací osmikolečko. Tudíž v úvahu přichází jen náboje pro šroubovací vícekolečka.

    Teoreticky by se dalo udělat to, že se koupí klasický zadní náboj pro šroubovací vícekolečka a osa se vymění za delší. Ale tak dlouhou osu, která by sedla do patek, které jsou od sebe 162 mm, jsem nikde nenašel, a druhá věc je, že i kdyby taková osa byla, tak je docela pravděpodobné, že by se brzo zlomila, protože zákaznice vozí baterii nazadním nosiči a v tak širokých patkách by byla osa hodně namáhaná na ohyb.

    Tož lidičky, máte s tím někdo nějakou zkušenost? Máte nějaký nápad? Ptám se proto, že ten borec, který jí na to kolo montoval ten středový motor, prý tvrdí, že ji to zadní kolo přeplete na kolo na normálním náboji, takže to snad nějak jde. Ale borec momentálně leží s těžkým covidem a nelze jej kontaktovat. A paní chce jezdit.

    Tož dík za rady. :-)

    0 0
    • Jakobo  

      Nechat vytocit plnou osu na matice z vysokopevnostni oceli, ikdyz existuje riziko, ze praskne. Osy jsou valcovane. Takze zavit jen na koncich. Jen bacha, 9.5 mm je priblizne, je to palcova mira, zjisti si presny zavit a stoupani. A dat normal nabu s orechem, jak pises, to zatizeni u vicekolecka by bylo vysoke. Na babu se vyser a cenove to prijde nastejno. Na kazdou stranu 14 mm distancni podlozku, muze udelat tentyz soustruznik.

      Jednoduseji to myslim nepujde, nejaka boost naba to stejnak nevyresi a sehnat plnout osu 9.5 mm a vyvrtat skrz diru pro RU, to by sice slo, ale to myslim nikdo neprovrta a stejnak by to zas delal na soustruhu.

      0 0
    • gerrard  

      Tak jediná rada co mně napadla je vůbec na to nešahat, protože z toho nic dobrého nebude.

      0 0
      • scalar  

        +1 (nahlásit kovid a nebrat paní telefon) :-)

        0 0
        • jeniiiik  

          Taky bych paní řekl nashledanou. :D :D Než takové voprcy co si lidi navymyšli a ve výsledku tím stravis týden času a prodělas na tom i kalhoty tak raději nic. Něco zakázkově vyrábět když má paní problém vyměnit šroubovací kazetu za pár stovek, to fakt ne.

          0 0
      • novas752  

        Taky si myslim.

        0 0
      • Tomcat  

        +1

        0 0
      • nooski  

        Přesně tak, ať to pořeší ten, co nasliboval kraviny. Rozhodně se nevyplatí vycházet za každou cenu každému. Rovnák na ohejbák apod.

        0 0
    • novas752  

      Muhehehe. :)

      Řekl bych neřešitelné. Rám je zcela určitě udělaný tak aby vícekolčko sedělo těsně u pravé patky (jako obvykle) = náboje běžných rozměrů vypadávají ze hry, protože na tom nepůjde udělat moc dobře výplet a levý ložisko by bylo strašlivě daleko od levé patky (ohnutá/zlome­ná osa).

      Asi by šlo nějak potunit fatbikový náboj (rozumněj nechat na to vysoustružit na zakázku osu atd.), ale tyhle náboje se asi moc nedělají pro vícekolečka = nutná výměna vícekolečka, řetězu atd.

      Navíc na smrt vyjetej řetěz bude dost možná dělat bordel pod tahem středovýho motoru, i kdyby ta přestavba v daných požadavcích vyšla.

      Docela sebemrskačství tohle neposlat o dům dál…

      0 0
      • Marskatin  

        Naopak tohle je přece výzva :)

        0 0
        • gerrard  

          Tak možná pro domácího kutila, kterým už to evidentně bylo napadeno, ale ne pro solidní cyklo servis. :)

          0 0
          • Marskatin  

            Plně souhlasím.

            Jen jsem zvědavý, 162 mm to jsem neviděl ani neslyšel.

            A když výzvu nepřijme, tak už se více nedovím.

            0 0
            • jihra  

              Fakt má ta zadní stavba šířku 162 mm, měřil jsem to. :-)

              0 0
        • Tomcat  

          to je si stoupnou i před popravčí četu a medaile za blbost se neudělují..... :)

          0 0
        • jihra  

          Tak nějak, výzvy mám rád. Prozatím jsem vždycky všechno opravil, ale tohle je asi fakt neřešitelné.

          0 0
    • Marskatin  

      Tohle zní velice zajímavě. Pro mě kuriozita, Mohl bys to nafotit, pokud to máš u sebe?

      jakou to má řetězovou linku?

      Já myslel, že motory do kol byly záměrně vyvinuty tak, aby by se daly dodatečně montovat do běžných kol. 162mm mi k tomu nějak nesedí.

      To by mě zajímalo, co je to zač, nebo jestli to náhodou původně nemělo nějaký obludný výkon.

      Nejblíže je tomu 12×157, to by bylo akorát místo na nějaké koncovky. Ale šroubovací kolečko na to narvat nepůjde. A když tak paní trvá na zachování osmikolečka, to se ji určitě nebude líbit cena za náboj a kazetu.

      0 0
      • Georrge  

        Bud to udelat na super boost naboji s custom osou a novym osmikolem, nebo se na to ****** :)

        0 0
        • jihra  

          No jo, ale ta osa pak nevejde do patek.

          0 0
          • Georrge  

            Musi byt custom, v naboji 12mm a po stranach, kde zapada do patek, zuzena na 10mm. A z obou stran matice (teoreticky by stacila z jedne strany a na druhe strane hlava jako na cepu). Ten ram ma fakt 9.5mm? To je divne, vetsinou maji klasicke patky 10mm ne?

            0 0
            • Jakobo  

              9.5 mm je palcova klasika 3/8", i Shimano je vyrabi.

              0 0
              • Georrge  

                Aha… tak konce udelat 9.4mm a je to :) ale pro matice M10 to vlastne neni ideal… a nebo ty patky trochu liznout aby se tam 10mm vlezlo.

                0 0
                • Jakobo  

                  Metrickou 10 by tam urcite dostal nebo jen obrousil zavit na konci. Ale je to cele nesmysl, uz z principu bych babu poslal do ******. Me by hlavne zajimaly jeji myslenkove pochody jak dosla k tomu u nekoho si nechat namontovat stredovy motor a proc, a ted se snazi zpenezit starou sadu.

                  0 0
                  • gerrard  

                    Byla to ženská, dál to neřeš. Ony fungují jinak. :)

                    0 0
                    • Georrge  

                      Tak tak :) ony absolutne nechapou jak veci funguji, jedine co resi je ze to tak proste chcou a budou to resit tak dlouho, dokud jim to nekdo nezprasi. A kazdy kdo ji posle do ****** je amater a „ti dnesni chlapi uz nic neumi“ :)

                      0 0
      • jihra  

        Je to nějaký široký motor 250W, nemá moc velký průměr. Ty motory, které se vplétají do normálních zadních kol, jsou placaté a s větším průměrem. Až bude čas, tak to nafotím.

        0 0
    • Tomcat  

      Paní tedy asertivně poslat ke konkurenci , nejste její otrok a když si vymýšlí hlouposti je to její věc né Vaše. Obchodním má poznat dobrého zákazníka i toho špatného. Dobrému vyjít vstříc, špatného se zbavit.

      • poučka zákazník a náš pán už xxx let neplatí. Tohle platilo pro živnosti před xxx lety tedy před rozběhnutím sériové výroby a první světovou válkou a hospodářskou krizí.
      • náboje s 162mm osou existují jen se bojím že stojí to co asi zbytková cena toho kola bez motoru. Integrují většinou převodovku ne dynamo, nebo bubnovou brzdu. Klahlavně nemají jen širší osu ale i tělo takže otázka jak moc se bát zatížení.

      Tohle sem nepatří tohle je bike – forum, e-bike forum . Obsah diskuzí dávana povídat že motorky tu nejsou vítány a je to tu především o sportovní cyklistice.

      0 0
      • va-bo  

        Co je to sportovní a nesportovní cyklistika?

        0 0
        • Tomcat  

          Ono kolo je pro někoho i jen dopravní prostředek a né sportovní náčiní.

          To jsou takový ti aktivisti s taškami na nákupy, případně co se pohybují mezi loftem, kavárnou a programátorským hubem. A myslí že kolo je prostředek na záchranu Země před kapitalisty a CO2. Sdružují se často to spolků a církví jako „Svědci Bouchalovi“…

          0 0
        • Tomcat  

          Ono kolo je pro někoho i jen dopravní prostředek a né sportovní náčiní.

          To jsou takový ti aktivisti s taškami na nákupy, případně co se pohybují mezi loftem, kavárnou a programátorským hubem. A myslí že kolo je prostředek na záchranu Země před kapitalisty a CO2. Sdružují se často to spolků a církví jako „Svědci Bouchalovi“…

          0 0
          • va-bo  

            Rozumím… :-)

            0 0
          • Jezevec70  

            Myslím, že toho sportovně najezdím dost. A přitom nevidím problém zajet po cestě z práce na kole i nakoupit. A fakt nejsem v žádné takové „církvi“. Asi bys měl přestat škatulkovat. :-)

            0 0
            • Tomcat  

              Naopak lidi by škatulkovat a vymezovat se měli čím dál tím víc. Než zase zjistí, že „jejich“ zájmy přeci někdo hájí za ně, že pro jejich dobro zařídili to a to…

              0 0
      • Marskatin  

        náboje s 162mm osou existují jen se bojím že stojí to co asi zbytková cena toho kola bez motoru. Integrují většinou převodovku ne dynamo, nebo bubnovou brzdu. Klahlavně nemají jen širší osu ale i tělo takže otázka jak moc se bát zatížení.

        Kdo takové náboje dělá?

        Znám jen 162 mm šroubovací osu, např u převodovek v náboji Sturmey, ale šířka náboje je naopak menší.

        On nahoře píše, že má 162 mm mezi patkami.

        0 0
      • jihra  

        Jasně, už jsem paní řekl, že to na 99% nepůjde. Akorát mi vrtá hlavou to, že ji ten borec, co jí tam dával ten středový motor, slíbil, že ji to přeplete. Divné. Uvidíme, až se vyléčí z covidu, jak se s tím popasuje.

        0 0
    • Bubaaak  

      Osa, dráty, práce… 2000,–?

      Za to už se občas něco objeví na bazaru…

      0 0
    • va-bo  

      Pokud se jedná o zajetý cykloservis, neměl by být problém vyhrabat pod ponkem jetou 8-kazetu a kolo přeplést na 150 mm nábu. Pak na každé straně bude chybět cca 6 mm a s tím už se pružnost zadní stavby popere.

      0 0
      • Tomcat  

        Pokud se jedná o hliníkací low-end městské kolo z číny tak ta pružnost bude obzvláště veliká..... …pán to bohužel řeší 5 minut podvanácté a neměl to do opravy brát. Protože teď každá koruna a problém bude „na něm“.

        0 0
      • va-bo  

        Jo jo, určitě se to nevyplatí. Nába a přepletení bude nákladnější než nový rám.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • va-bo  

      Ještě mě napadla jedna možnost, ale je to spíš z oblasti sci-fi. Sehnat dvě ocelové zadní náby se závitem (na šroubovací vícekolečko), Rozříznout je a svařit z nich extra širokou nábu. Dlouhou osu buď nechat vytočit nebo vyrobit ze dvou normálních (vytočit středový spojovací díl). Ale je to úkol spíš pro super ladiče veteránů. :-) Každopádně je to výzva, jak bylo napsáno výše.

      0 0
      • novas752  

        To neni úplně košer řešení, zy to by si vklidu nechal zaplatit asi málokdo.

        0 0
        • va-bo  

          Tyhle úpravy se zaplatit normálně nedaj. Dělá se to pro dobrý pocit, že to zvládnul. :-)

          0 0
      • Jakobo  

        To neni spatny napad, ale varit tu nabu by bylo peklo. Nerikam, ze to bude extra tenke, ale myslim, ze vic jak 1.5 mm to nebude. Snad i mene. Takze TIG, Argon… Fakt reseni pro ladice, ne pro nejakou prastenou babu.

        0 0
        • zdenal8  

          Copak samotný vaření, ale trefit se proti sobě, aby to neházelo.

          Jestě by šlo to kdyžtak ty oříznutý konce náby vsadit do trubky s přesně opracovaným vnitřkem a do ní to zavařit. Případně moderně zalepit. Vím, jsou to gramy navíc, ale ten původní motor je určitě těžší.

          0 0
    • mech1  

      Ta šířka je divná, motory co dělám přestavby mají 135 a kola se zadním motorem které mám přímo od výrobců taky. Osobně bych to nebral, ať si paní počká na toho, kdo jí to slíbil.

      0 0
      • Marskatin  

        Ještě je možnost, že změřil délku šroubovací osy a zapomněl, že na rozdíl od os na RÚ a pevných os , tato osa nekončí v rámu, ale prochází skrz a ve skutečnosti má rám na 135mm.

        0 0
        • mech1  

          píše mezi patkama 162

          0 0
          • jihra  

            Opravdu je mezi patkami rozteč 162 mm.

            0 0
            • mech1  

              Zkus ještě změřit šířku toho motoru. Jak už někdo psal, někdy se po vyndání kola rám rozevře. No ale o skoro 3cm to je až příliš moc.

              0 0
        • va-bo  

          Píše, že změřil rozteč patek, tak asi jo. Ale věřím tomu, ladil jsem kdysi ečko Haibike, které mělo nábu na RU 135 mm a rozteč patek 150 mm. Jednalo se o nové ečko. Rozkaz zněl jasně, vyměnit nábu. Dal jsem tam Novatec s pevnou osou 10×135. A funguje to už dva roky, najeto přes 7000 km.

          0 0
    • konarider1  

      Já bych ji poslal tam, kde ji předělali kolo na středovej motor :)

      0 0
      • CzechJoker  

        +1

        0 0
      • va-bo  

        A přiznat, že to neumím, nebo že se mi do toho nechce ? :-)

        0 0
        • Georrge  

          Tak pokud ji na 100% slibil ze to udela tak to bude vypadat divne, ale jestli ji jen rekl ze se na to podiva a da ji vedet jake jsou moznosti, tak neni problem ji rict ze to rozumne nepujde.

          0 0
          • jihra  

            Zákazníci jsem řekl, že na to mrknu. Už jsem jí také volal, že to na 99% nepůjde, ale že ještě počkám na rady tady z fóra – kdyby náhodou něco.

            0 0
        • CzechJoker  

          Prostě jí vysvětlit, že se jedná o nestandardní součástku na nestandardním kole, kterou nelze zakoupit a ani výroba někde na koleně by nebyla jednoduchá s tím, že za takovou součástku nelze ručit a nést zodpovědnost v případě, že by byla příčinou nějaké závady nebo nehody. Možná tím utrpí ego, ale pokud si to někde nechala předělat, protože „je to tak lepší“, tak ať jí to předělají komplet – a nebo přiznají, že to ani oni nesvedou a jedinou jejich motivací bylo střelit středový motor.

          0 0
      • Tomcat  

        +1

        0 0
      • jihra  

        Jo jo, asi to tak dopadne. ten borec jí prý slíbil, že jí to přeplete.

        0 0
    • yetti  

      Vykuchej z toho motoru střeva a zbyde z toho velká naba neco jako boss hog ^2

      ;-)

      0 0
      • jihra  

        Ona chce tu celou elektrosadu včetně toho zadního kola prodat, ale tipuju, že jí to nikdo nekoupí ani za pár kaček,protože to zadní kolo nevleze do žádného rámu. Ale jakés takés řešení by to bylo. Ale moc součástek by z toho motoru asi vykuchat nešlo.

        0 0
    • jeniiiik  

      Paní má problém vyměnit osmikolo za pár stokorun a vy tady vymyslite zakázkovou výrobu os, svařování dvou nábojů, náboje na fatbiky atd. Jednoduché, paní vysvětlit, že tohle u tebe nejde v rozumné cenové relaci udělat, vrátit ji kolo a čus.

      0 0
    • cadworker  

      +1 je to past, opakuji, je to past!

      0 0
    • jihra  

      Nějak jsem neměl čas sem chodit. Dávám sem konečně fotku toho motoru. Mezi patkami zadní stavby je fakt 162 mm.

      0 0
    • jihra  

      Jak jsem už psal výše, paní jsem dopředu řekl, že to na 99% nepůjde, ale co kdyby tu měl někdo nějaký super nápad. :-) Takže jí to velmi pravděpodobně vrátím. Akorát jsem opravdu zvědav, jak ji to přeplete ten borec, co jí tam dával ten středový motor a co jí slíbil, že jí to přeplete. Na to si fakt počkám. Řekl bych, že borec si udělal kšeft a po mně potopa, ať si zákaznice klidně jezdí se dvěma motory.

      0 0
      • nooski  

        Přesně jak píšeš. Pohádkář nasliboval a paní teď čeká nemožné. Nic, sifon, dva, sbohem a šáteček.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.