výměna mechanických brzd za hydry - gravel kolo

26 nepřečtených
  • prsoo

    zdravím, mám letos nové CUBE Nuroad s mechanikama Tektro Spyre MD-C610C, Flat Mount (160/160). brzdit brzdí, ale s mými 100kg živé váhy to ve sjezdech (a na nějaké šotolině obzvlášť) je už trochu o nervy. než se vydám s požadavkem do servisu, uměl by mi někdo znalý říct, kolik by vyšla výměna za nějaké pořádnější hydry?

    0 0
    • MiKED  

      Záleží, jakou máš sadu, jaké ti sednou páky… RS685 + RS785 (páky a třmeny) se dají pořídit bazarové za 7000.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Vážím přes metrák a na TRP Spyre jezdím i po MTB trailech. Jejich brzdná síla na 40mm pláštích je srovnatelná s hydraulikou (srovnání oproti Shimano SLX).

      U mechanických brzd doporučuji používat bezkompresní bowdeny. Ty, jak název napovídá, se nestahují. Do brzdy se tak dostane většiny síly vynaložené na pákách.

      Ujisti se, že nepoužíváš základní destičky. Ať už základní Shimano Deore nebo ty dodávané ke Spyre brzdí úplně na prd. Z organických mohu jednoznačně doporučit KoolStop. Z metalických teď budu zkoušet Goldfren, ale teprve mi je veze pošta.

      Srovnával jsem taky dva různé kotouče Tektro oproti XT kotoučům Shimano. I když byly Shimano méně zakousnuté než Tektro, brzdily lépe.

      Další věcí co má výrazný dopad na brzdnou sílu je plášť. 40mm budou brzdit podstatně lépe než třeba 35, a mimo asfalt pláště s nějakým složitějším vzorkem budou brzdit lépe než slicky nebo něco ražení Schwalbe G-One.

      Hydraulika bude mít na úzkých pláštích výhodu v lepším chodu páky (bude se za ni snáze tahat). TRP HY/RD tuto výhodu mají také. Je však stále potřeba pamatovat, že pokud tam budeš mít jen základní destičky, kotouče a hladké pláště, bude to pořád brzdit špatně.

      0 0
      • jIrI___  

        Brzdný výkon u Spyre je na gravela víc než dostatečný, co ale nemůžu vystát, je příliš velká síla vratné pružiny. V delších sjezdech mě prostě bolí prsty a musím dávat pauzy. BB7 na tom byly daleko lépe, ale zase se mi je nepodařilo seřídit tak, aby byl stejně krátký chod páky jako u Spyre a přitom neškrtal kotouč, takže putovaly pryč z kola a místo nich nastoupily znovu Spyre. Hydrauliky jsou v tomhle samozřejmě úplně někde jinde. Už dva roky čekám, až ceny u silniční hydrauliky klesnou na úroveň běžných smrtelníků a pořád nic :)

        0 0
        • Martin  

          Brzdný výkon jo, ale dávkování a síla nutná k zabrždění je u hyder někde úplně jinde. Komfort hydraulických silničních brzd je moc příjemný.

          Plus, jako bonus, parádní tvar pák 685…

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Přesně jak píšeš, je to hlavně komfort, což v mnoha situacích může mít větší dopad než si mnozí uvědomí.

            0 0
          • MiKED  

            Ad „parádní tvar“ 685 – osobně čekám na 7020, případně ještě vyzkouším 405/505.

            0 0
            • Martin  

              Ono je to subjektivní, 405 zas nesedí do ruky mně a 505 jsou imho strašně ošklivé, to bych na kole nesnesl :)

              Nicméně furt lepší než hydro SRAM, ty páky jsou naprosto ohavné a do ruky mi nesedly vůbec.

              0 0
            • krabica  

              Mám na prodej 505 s FM třmeny. :-)

              0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Mě nevadí pružina samotná jako spíš obecně síla kterou je potřeba vynaložit na mechaniky. V kopcích brzdím na obloucích, ale když jedu dolů třeba pět minut v kuse, začíná to být nepohodlné.

          Silniční hydrauliky s cenou jen tak dolů nepůjdou. Kromě toho, že silniční dualy jsou obecně podstatně dražší (nejen prodej, ale i výroba), kupuješ hydralickou brzdu a přehazovačku v jednom.

          0 0
          • jIrI___  

            Já se ve sjezdech držím za páky a o to je to horší. Když se snažím chytit do oblouků, tak mám pocit, že ve sjezdu musím přepadnout. Nehledě na to, že si v téhle pozici kopu do pupku :D

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Nutno dodat, že na gravelu mám přesně kvůli tomu pocitu přepadávání lepšímu rozložení váhy ve sjezdu vysoko posazená řidítka. S pupkem problém ovšem nemám ani na silnici :D

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.