Ahoj. mám dotaz. Na obrázkách je vahadlo z rámu Merida ninety six.Chci se zeptat jestli je ze dvou kusů a nebo ne.Jestli je to jeden kus tak jakým způsobem mohu vyměnit ložiska.díky za rady.
Ahoj. mám dotaz. Na obrázkách je vahadlo z rámu Merida ninety six.Chci se zeptat jestli je ze dvou kusů a nebo ne.Jestli je to jeden kus tak jakým způsobem mohu vyměnit ložiska.díky za rady.
většinou tyhle ložiska jsou v pohodě a vůle je ve spodních u středu nebo v kluzných. Ale pokud to potřebuješ vyměnit, tak je nutné vyklepnout osu, s jedním ložiskem by měla jít ven a druhé vyrazíš širším průměrem, třeba bitem z goly. ale dá se i opatrně poklepávat přes šroubovák (prasečí styl).
jo a pokud v tomhle místě cítíš vůli je to futro tlumiče na 99%.
když dotáhnu zadní stavbu k vahadlu tak začne chodit polohově. takže ložisko nemá vůli ale polohy :-)když ho povolím tak jde normálně.
ono se to ale na tomhle místě nedotahuje na krev, proto má ten dlouhý šroub na konci loctite nebo cokoli na pojištění závitu.
Když to rozšroubuješ a sundáš zadní stavbu z vahadla, tak se ložisko točí v pohodě hladce? Pokud ano, mělo by být v pořádku
i když to ložisko zkusím na prázdno tak tam náznaky těch poloh cítím.
tak to asi bude chtít dát nový
Prosim Te, kdyz vezmu kolo (M96) za horni ramovou trubku, lehce nadlehcim zadni kolo a pak zase polozim, citim + slysim lehke tuknuti. Pokud pritom drzim kolo za horni vzperu zadni stavby, nic nelupne. Kde si myslis, ze je vakl ? To spodni kluzne, nebo futro tlumice (DT Swiss) ? Pokud to kluzne, objednavas ten replacement kit primo z Meridy, nebo se da sehnat bezne v prodejne lozisek ?
Mam na tom nalitano cca 4tkm a vazim 85kg.
Diky moc.
Bude to futro (bushing) v oku tlumiče.
U mě to byl vakl na tlumiči a u tebe to bude určitě stejné.
Tak ,tak,ale naštěstí to je jednoduchá a levná oprava :o)
Jednoducha a levna ano, ale popravde jsem necekal, ze vydrzi jen 4tkm :-)
No ono to vydrzi dost hovno … taky mi to odeslo tak po 6-ti tisich. Nechal jsem loni na jare vymenit vsechny ( mel jsem vakly na vice mistech ) a po letosnich cca 4 tis se to klepe zase … tak uz na to asi kaslu. Uplne bez vaklu to stejne vydrzelo jenom chvilku a na funkci to asi vliv ;-)
Ono to uchyceni tlumice ( alespon u me 1000D-2011 ) je tam dost na pytel, protoze pri tlumeni se to ma protacet v tech pouzdrech, ktery ani neni moc jak mazat. Takze se to musi zakonite vydrit … ja jsem mel to oko v tlumici vydreny pekne do ovalu ;-(
P.
Ty pouzdra se ani nijak domázávat nemají.V oku tlumiče je totiž vložka s se samomaznou teflonovou vrstvou.Problém je v tom,že když se tam dostane bordel (voda,prach..),tak se ta teflonová vrstva vydře a tím pádem vznikne vakl a někdy to třeba i docela křupe (škřípavé zvuky).Řešením je to utěsnit,aby se tam co nejméně dostával bordel z okolí,ale jak jsem už psal výše,tak nic není na věky.Já to beru jako bežnou údržbu po sezóně.Ta vložka do oka stojí cca 50kč,takže to za ten rok není až takový ranec :o)
Idealka je dat tam jehlove lozisko.
Taky ocelovy cep v jednom kuse s patricnym pouzdrem byva prinos, proti originalu.
Já jsem tam dal nerezový čep+vymezovaci podložky+pryžové těsnění a byl klid.To ložisko je taky možnost,ale je to ložisko navíc,což má i své nevýhody.Ale vlastní zkušenost s životnosti ložiska v oku tlumiče nemám.
On je problém v tom,že ten systém těch vložek,které se strkají z obou stran do toho oka tlumiče je na hovno,protože to není nijak utěsněné.Je to potřeba trochu utěsnit a pak to vydrží déle,ale nic není na věky :o)
Mas pravdu. Odmontoval jsem tlumic, vyzkousel a klepnuti zmizelo.
Objednám tedy u Bottica tu sadu poouzder 115104 (22,2mm prumer 8mm). Netusis, jestli jsou v te sade jen dve poouzdra, nebo vsechny ctyri ? A da se provizorne nez to prijde jezdit, aniz by to odnesly treba oka tlumice ?
A jeste jed prosba. V tomto threadu jsi radil konkretni typy prumyslovych lozisek. At to mame komplet, nevis i ty rozmery kluznych (pokud se daji normalne koupit a neni to nejakej atyp, ktery se objednava pres Meridu) ?
Diky moc.
Tak uz vim, v jedne sade jsou jen dve poouzdra, tak jsem vzal pro jistotu vzhledem k postovnemu rovnou sady dve.
Ty kluzné jsem neměnil a ani tam nemám žádnou vůli a to má ten rám najeto něco přes 30tkm.Já pouze měním jenom ty prům.ložiska na váhadle a spodních nohou.
Problém ale není v těch pouzdrech,ale ve vložce,která je nalisována v oku tlumiče!
OK, diky.
Prosim Te, ted jsem na B-F prohledaval par vlaken, namatkou toto a toto
Nejsem z toho mouc moudrej, tak se radeji zeptam. Vymeni se jen ta ocelova vlozka s teflonem v bushingu (a maji ji bezne v prodejnach s lozisky ?), nebo komplet vse, co je v oku tlumice (u toho DT SWISS se to cele hybe, jako kloub). Predpokladam, ze to pujde doma prelisovat pomoci orechu z gola sady a sveraku / kladiva).
A mazat / nemazat : vim, ze se ten teflon maze sam, ale zrovna „tady“http://www.bike-forum.cz/forum/mazani-cepu-tlumice-tf-tuned.html Gazman rika, ze maze, tak to asi taky vyzkousim.
Ano,vyměñ tu ocelovou vložku s teflonem.Ten vakl=vydřená teflonová vrstva.
No a to mazání-podle ně to je zbytečnost.Ono stejně,když nalisuješ tu novou vložku (bushing) do toho oka tlumiče,tak tam pak jdou ty vymezovací vložky (myslím,že se jim říka spacery) dost ztuha natlačet,takže když je namažeš,tak se to tam stejně nedostane.Ale hlavní nevýhodu v jakémkoliv mazání oka tlumiče vidím v tom,že ta mastnota na sebe bude vázat (lepit) bordel/prach a ten pak jen urychlí to,aby se ti ten nový bushing zase vydřel.
Jen nevím ,jak to myslíš,že „u toho DT SWISS se to cele hybe, jako kloub“ ???
viděls někdy ten DT?
Ne a právě proto se ho na to ptám.
je to tam úplně jinak než u Foxe
zkusím najít nějaké schema
Nechápu co myslí tím kloubem.Měl jsem za to,že tlumiče jsou v provedení oko-oko. Fotka by pohomhla.Nevíš aspoň třeba označení toho tlumiče?
určitě tam bude mít DT Swiss M210
Tak tak.
To Bucivoj : Kdyz chytnes tu hlinikovou vlozku do prstu, muzes s ni „kvedlat“ nahoru / dolu. DT to tak ma udajne schvalne. Proto se ptam, jestli se mi povede vylisovat jen ta vlozka. Na strankach TFTuned a Enduroforkseal jsem sice nasel pekne kity (treba na jehlickovych loziskach), ale tim tuhle vlastnost zabiju – to by mi ani nevadilo, pokud by to nemohlo poskodit ten tlumic (nevim, proc to tak konstruovali a na tech strankach s kity nikdo nezminuje DT, nicmene dat pomale 2t za to reseni u RWS na tlumak, ktery stoji cca 5t kc mi prijde taky trosku mimo).
Proto se znovu ptam : pujde z toho vytahnout jen ta vlozka, abych to neznicil a bude bezne k sehnani ? A nebo to neresit a jezdit ? Diky moc vsem.
Jestli myslíš vylisovat jenom tu hlin. vložku,tak to ne.Mění se to celé s tím teflonem.Vylisovat a nalisovat nové jde lehce a je to celé otázka chvilky.
Parada, diky moc. Kupoval jsi to pres Bottico, nebo nekde jinde ?
Ano u nich,ale osobní odběr,takže jsem měl jistotu že koupím správně :-)
Napsal jsem do Bottica, tak uvidime :-)
A diky.
jo jde to, bezne se to meni, stejny problem je s DT tlumakama u LV301
ve vlaknech LV se to resilo bohuzel ty vlozky jdou celkem rychle do haje takze si jich vem par do zasoby, vymena je jednoducha
Tak objednano, vzal jsem 6 kusu. Vymenit rovnou obe dve, nebo byva nacata jen jedna strana ?
Chtěl bych se jen zeptat,jak to je teda u toho tvého tlumiče-v těch ocích tlumiče jsou nalisována ložiska a ty do nich jen pak vložíš vymezovací podložky a pak stáhneš šroubem???
Jsou tam kloubova pouzdra – objednavas to cele, jedno 145,– Kc
Aha a ty měníš obě dvě?To je ale docela dražší řešení.Ne,že by to člověka položilo,ale má to smysl,než „klasické“ vložky (bushing).Ale co se dá dělat,tlumič se pokazil,tak je třeba ho opravit…
No na to jsem se prave ptal Kubada, jestli vymenit obe, nebo zacit postupne (netusim, ktere je na tom obecne hure, jedine to vyzkouset).
No hůře na tom bude to,které se při stlačení (když jde rám do zdvihu) otáčí více.Aspoň u mě to tak je.
je to asi tohle,že?
v podstatě jo tohle je 2013 tlumák
Odkud jsi?
Musis dat trochu mimo osu rozpernou trubicku mezi lozisky a pak je vyklepnes.
nebude se tam to ložisko příčit. jak moc hrubá síla je potřeba abych ho dostal ven. :-)
Mrkni na toto video – princip je stejny
Jinak kdyz na to koukam, tak pouzite lozisko neni moc vhodny pro takovyto aplikace. Teda pokud to neni zakryte nejakou krytkou, treba s o-krouzkem.
je to zakryté plechovou podložkou
Měl jsem stejnej problém. Ty ložiska mají pouze kovový prachovky a po pár deštivejch jízdách odejdou. Ložiska jsem nevyklepával, ale rozebral jedno z nich. Stačí sundat kovovou prachovku, odstranit kuličkovou klícku, sesypat kuličky k sobě o je to. Pak je k tomu už dobrej přístup, A nový ložiska jsem tam dal tyto http://www.bike-forum.cz/…l-29112.html