výměna ložisek merida ninety-six

48 nepřečtených
  • Luk029

    Ahoj. mám dotaz. Na obrázkách je vahadlo z rámu Merida ninety six.Chci se zeptat jestli je ze dvou kusů a nebo ne.Jestli je to jeden kus tak jakým způsobem mohu vyměnit ložiska.díky za rady.

    0 0
    • McBlacky  

      většinou tyhle ložiska jsou v pohodě a vůle je ve spodních u středu nebo v kluzných. Ale pokud to potřebuješ vyměnit, tak je nutné vyklepnout osu, s jedním ložiskem by měla jít ven a druhé vyrazíš širším průměrem, třeba bitem z goly. ale dá se i opatrně poklepávat přes šroubovák (prasečí styl).

      jo a pokud v tomhle místě cítíš vůli je to futro tlumiče na 99%.

      0 0
      • Luk029  

        když dotáhnu zadní stavbu k vahadlu tak začne chodit polohově. takže ložisko nemá vůli ale polohy :-)když ho povolím tak jde normálně.

        0 0
        • McBlacky  

          ono se to ale na tomhle místě nedotahuje na krev, proto má ten dlouhý šroub na konci loctite nebo cokoli na pojištění závitu.

          Když to rozšroubuješ a sundáš zadní stavbu z vahadla, tak se ložisko točí v pohodě hladce? Pokud ano, mělo by být v pořádku

          0 0
      • RomanH  

        Prosim Te, kdyz vezmu kolo (M96) za horni ramovou trubku, lehce nadlehcim zadni kolo a pak zase polozim, citim + slysim lehke tuknuti. Pokud pritom drzim kolo za horni vzperu zadni stavby, nic nelupne. Kde si myslis, ze je vakl ? To spodni kluzne, nebo futro tlumice (DT Swiss) ? Pokud to kluzne, objednavas ten replacement kit primo z Meridy, nebo se da sehnat bezne v prodejne lozisek ?

        Mam na tom nalitano cca 4tkm a vazim 85kg.

        Diky moc.

        0 0
        • bucivoj  

          Bude to futro (bushing) v oku tlumiče.

          0 0
        • bosmilan  

          U mě to byl vakl na tlumiči a u tebe to bude určitě stejné.

          0 0
          • bucivoj  

            Tak ,tak,ale naštěstí to je jednoduchá a levná oprava :o)

            0 0
            • RomanH  

              Jednoducha a levna ano, ale popravde jsem necekal, ze vydrzi jen 4tkm :-)

              0 0
              • Rorejs74  

                No ono to vydrzi dost hovno … taky mi to odeslo tak po 6-ti tisich. Nechal jsem loni na jare vymenit vsechny ( mel jsem vakly na vice mistech ) a po letosnich cca 4 tis se to klepe zase … tak uz na to asi kaslu. Uplne bez vaklu to stejne vydrzelo jenom chvilku a na funkci to asi vliv ;-)

                Ono to uchyceni tlumice ( alespon u me 1000D-2011 ) je tam dost na pytel, protoze pri tlumeni se to ma protacet v tech pouzdrech, ktery ani neni moc jak mazat. Takze se to musi zakonite vydrit … ja jsem mel to oko v tlumici vydreny pekne do ovalu ;-(

                P.

                0 0
                • bucivoj  

                  Ty pouzdra se ani nijak domázávat nemají.V oku tlumiče je totiž vložka s se samomaznou teflonovou vrstvou.Problém je v tom,že když se tam dostane bordel (voda,prach..),tak se ta teflonová vrstva vydře a tím pádem vznikne vakl a někdy to třeba i docela křupe (škřípavé zvuky).Řešením je to utěsnit,aby se tam co nejméně dostával bordel z okolí,ale jak jsem už psal výše,tak nic není na věky.Já to beru jako bežnou údržbu po sezóně.Ta vložka do oka stojí cca 50kč,takže to za ten rok není až takový ranec :o)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Idealka je dat tam jehlove lozisko.

                    Taky ocelovy cep v jednom kuse s patricnym pouzdrem byva prinos, proti originalu.

                    0 0
                    • bucivoj  

                      Já jsem tam dal nerezový čep+vymezovaci podložky+pryžové těsnění a byl klid.To ložisko je taky možnost,ale je to ložisko navíc,což má i své nevýhody.Ale vlastní zkušenost s životnosti ložiska v oku tlumiče nemám.

                      0 0
              • bucivoj  

                On je problém v tom,že ten systém těch vložek,které se strkají z obou stran do toho oka tlumiče je na hovno,protože to není nijak utěsněné.Je to potřeba trochu utěsnit a pak to vydrží déle,ale nic není na věky :o)

                0 0
          • RomanH  

            Mas pravdu. Odmontoval jsem tlumic, vyzkousel a klepnuti zmizelo.

            Objednám tedy u Bottica tu sadu poouzder 115104 (22,2mm prumer 8mm). Netusis, jestli jsou v te sade jen dve poouzdra, nebo vsechny ctyri ? A da se provizorne nez to prijde jezdit, aniz by to odnesly treba oka tlumice ?

            A jeste jed prosba. V tomto threadu jsi radil konkretni typy prumyslovych lozisek. At to mame komplet, nevis i ty rozmery kluznych (pokud se daji normalne koupit a neni to nejakej atyp, ktery se objednava pres Meridu) ?

            Diky moc.

            0 0
            • RomanH  

              Tak uz vim, v jedne sade jsou jen dve poouzdra, tak jsem vzal pro jistotu vzhledem k postovnemu rovnou sady dve.

              0 0
            • bosmilan  

              Ty kluzné jsem neměnil a ani tam nemám žádnou vůli a to má ten rám najeto něco přes 30tkm.Já pouze měním jenom ty prům.ložiska na váhadle a spodních nohou.

              0 0
            • bucivoj  

              Problém ale není v těch pouzdrech,ale ve vložce,která je nalisována v oku tlumiče!

              0 0
              • RomanH  

                OK, diky.

                Prosim Te, ted jsem na B-F prohledaval par vlaken, namatkou totototo

                Nejsem z toho mouc moudrej, tak se radeji zeptam. Vymeni se jen ta ocelova vlozka s teflonem v bushingu (a maji ji bezne v prodejnach s lozisky ?), nebo komplet vse, co je v oku tlumice (u toho DT SWISS se to cele hybe, jako kloub). Predpokladam, ze to pujde doma prelisovat pomoci orechu z gola sady a sveraku / kladiva).

                A mazat / nemazat : vim, ze se ten teflon maze sam, ale zrovna „tady“http://ww­w.bike-forum.cz/forum/ma­zani-cepu-tlumice-tf-tuned.html Gazman rika, ze maze, tak to asi taky vyzkousim.

                0 0
                • bucivoj  

                  Ano,vyměñ tu ocelovou vložku s teflonem.Ten vakl=vydřená teflonová vrstva.

                  No a to mazání-podle ně to je zbytečnost.Ono stejně,když nalisuješ tu novou vložku (bushing) do toho oka tlumiče,tak tam pak jdou ty vymezovací vložky (myslím,že se jim říka spacery) dost ztuha natlačet,takže když je namažeš,tak se to tam stejně nedostane.Ale hlavní nevýhodu v jakémkoliv mazání oka tlumiče vidím v tom,že ta mastnota na sebe bude vázat (lepit) bordel/prach a ten pak jen urychlí to,aby se ti ten nový bushing zase vydřel.

                  Jen nevím ,jak to myslíš,že „u toho DT SWISS se to cele hybe, jako kloub“ ???

                  0 0
                  • kubad  

                    viděls někdy ten DT?

                    0 0
                    • bucivoj  

                      Ne a právě proto se ho na to ptám.

                      0 0
                      • kubad  

                        je to tam úplně jinak než u Foxe

                        zkusím najít nějaké schema

                        0 0
                        • bucivoj  

                          Nechápu co myslí tím kloubem.Měl jsem za to,že tlumiče jsou v provedení oko-oko. Fotka by pohomhla.Nevíš aspoň třeba označení toho tlumiče?

                          0 0
                          • bosmilan  

                            určitě tam bude mít DT Swiss M210

                            0 0
                            • RomanH  

                              Tak tak.

                              To Bucivoj : Kdyz chytnes tu hlinikovou vlozku do prstu, muzes s ni „kvedlat“ nahoru / dolu. DT to tak ma udajne schvalne. Proto se ptam, jestli se mi povede vylisovat jen ta vlozka. Na strankach TFTuned a Enduroforkseal jsem sice nasel pekne kity (treba na jehlickovych loziskach), ale tim tuhle vlastnost zabiju – to by mi ani nevadilo, pokud by to nemohlo poskodit ten tlumic (nevim, proc to tak konstruovali a na tech strankach s kity nikdo nezminuje DT, nicmene dat pomale 2t za to reseni u RWS na tlumak, ktery stoji cca 5t kc mi prijde taky trosku mimo).

                              Proto se znovu ptam : pujde z toho vytahnout jen ta vlozka, abych to neznicil a bude bezne k sehnani ? A nebo to neresit a jezdit ? Diky moc vsem.

                              0 0
                              • bosmilan  

                                Jestli myslíš vylisovat jenom tu hlin. vložku,tak to ne.Mění se to celé s tím teflonem.Vylisovat a nalisovat nové jde lehce a je to celé otázka chvilky.

                                0 0
                                • RomanH  

                                  Parada, diky moc. Kupoval jsi to pres Bottico, nebo nekde jinde ?

                                  0 0
                                  • bosmilan  

                                    Ano u nich,ale osobní odběr,takže jsem měl jistotu že koupím správně :-)

                                    0 0
                              • kubad  

                                jo jde to, bezne se to meni, stejny problem je s DT tlumakama u LV301

                                ve vlaknech LV se to resilo bohuzel ty vlozky jdou celkem rychle do haje takze si jich vem par do zasoby, vymena je jednoducha

                                0 0
                                • RomanH  

                                  Tak objednano, vzal jsem 6 kusu. Vymenit rovnou obe dve, nebo byva nacata jen jedna strana ?

                                  0 0
                                  • bucivoj  

                                    Chtěl bych se jen zeptat,jak to je teda u toho tvého tlumiče-v těch ocích tlumiče jsou nalisována ložiska a ty do nich jen pak vložíš vymezovací podložky a pak stáhneš šroubem???

                                    0 0
                                    • RomanH  

                                      Jsou tam kloubova pouzdra – objednavas to cele, jedno 145,– Kc

                                      0 0
                                      • bucivoj  

                                        Aha a ty měníš obě dvě?To je ale docela dražší řešení.Ne,že by to člověka položilo,ale má to smysl,než „klasické“ vložky (bushing).Ale co se dá dělat,tlumič se pokazil,tak je třeba ho opravit…

                                        0 0
                                        • RomanH  

                                          No na to jsem se prave ptal Kubada, jestli vymenit obe, nebo zacit postupne (netusim, ktere je na tom obecne hure, jedine to vyzkouset).

                                          0 0
                                          • bucivoj  

                                            No hůře na tom bude to,které se při stlačení (když jde rám do zdvihu) otáčí více.Aspoň u mě to tak je.

                                            0 0
                        • bucivoj  

                          je to asi tohle,že?

                          http://www.bezvakolo.cz/…ni-z-riditek#…

                          0 0
                • bucivoj  

                  Odkud jsi?

                  0 0
    • Vilém  

      Musis dat trochu mimo osu rozpernou trubicku mezi lozisky a pak je vyklepnes.

      0 0
      • Luk029  

        nebude se tam to ložisko příčit. jak moc hrubá síla je potřeba abych ho dostal ven. :-)

        0 0
    • Vilém  

      Jinak kdyz na to koukam, tak pouzite lozisko neni moc vhodny pro takovyto aplikace. Teda pokud to neni zakryte nejakou krytkou, treba s o-krouzkem.

      0 0
      • Luk029  

        je to zakryté plechovou podložkou

        0 0
        • Q  

          Měl jsem stejnej problém. Ty ložiska mají pouze kovový prachovky a po pár deštivejch jízdách odejdou. Ložiska jsem nevyklepával, ale rozebral jedno z nich. Stačí sundat kovovou prachovku, odstranit kuličkovou klícku, sesypat kuličky k sobě o je to. Pak je k tomu už dobrej přístup, A nový ložiska jsem tam dal tyto http://www.bike-forum.cz/…l-29112.html

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.