• gallinago

    Zdravím,

    pořídil jsem si nové kolo a chtěl ho předělat na bezduše. Kombinace: ráfek – DT swiss X1900 Spinline 25 již s nalepenou TL páskou (ráfky), pláště – schwalbe Rocket Ron performance (pláště), tmel – Vittoria (tmel). Vše by mělo být TL kompatibilní a taky již při nahození zavládl optimismus, jelikož nafouknutí obyčejnou ruční pumpou šlo bez problému. Nicméně při nafouknutí bez tmelu – aby si patky sedly jsem se nějak zapomněl, nafoukl cca 3–4 bary a najednou rána a plášt dole. Zopakoval jsem to opatrně na 2 bary, zkontroloval patky – vše sedělo, nalil tmel, nafoukl cca 30 PSI a jel krátce a lehce projet. Plášť držel bez problému, patky seděly. Dnes ráno při snídani rána jako z děla a v garáži tohle – viz. foto. Zadní plášt drží bez problémů.

    Nemám s bezdušema zkušenosti a tak se ptám – včem by mohl být problém ?

    PS: pedály jsou provizorní

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • MatS  

      Problem je v tom, ze si prefoukl plast (4bary) a poskodila se patka, takze ted nedrzi v rafku. Plast je na vyhozeni.

      Priste natri patky mydlovou vodou a nemusis tolik foukat a nicit plast.

      0 0
      • kubad  

        +1

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Tom-T45  

        Podle tabulky na webu je max tlak pro 2,25 3,7 baru, takže pokud to bylo nafouknuto skutečně jen 4 bary, tak by se to ještě snad zničit nemuselo. Nemůže být proste jen vadný plášť z výroby?

        0 0
        • kubad  

          Mohl, ale to už těžko dokáže, stejně jak ta uvedené 4bar klidně mohlo být víc.

          Patka někde povolila, může zkusit s duší, ale asi bude házet.

          0 0
          • MlokCZ  

            A navíc ty 4 bary nemá povoleno dost ráfků.

            Kdyby to namydlil, tak by to nemusel fouknout ani na 3 bary.

            0 0
      • novas752  

        Včera jsem Schwalbe důkladně prolitej Easy Fitem musel narvat na 6 barů aby do ráfku naskočil. Schwalbe nebrat, kvalita těch plášťů je otřesná, zejména u těch OEM verzí. Na ráfku s nízkym žlábkem aby člověk vozil kovový montpáky aby to v případě problému sundal.

        0 0
        • MlokCZ  

          V posledních 14 dnech jsem nahazoval 8 kusů Schwalbe, většina Ray a RaR.

          Ani jeden jsem ani nemusel mydlit a sedlo vždy pod 3 bary (když nestačí 3 bary, tak až pak mydlím).

          Na ráfek jsem nandal 7 kusů jen rukou, u jednoho jsem si lehce pomohl jednou plastovou montpákou.

          0 0
          • jatichy1  

            Koukám že moje metoda vždy o 1–2bary přefouknout aby pěkně zapadly patky, byla úplně špatně. Na druhou stranu jsem nikdy problém neměl. Používám NN a G-one all around…

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          •  

            Mohu se optat na konkretni znacku a model rafku ?

            Danke !

            0 0
            • MlokCZ  

              Vše UST ráfky. Většina na Cmax XL s 23mm UST ráfkem, 2 kousky pak na ještě stařičké Fulrumy Redmetal 29 XL s jen 19mm UST ráfkem.

              Dříve jsem musel použít montpáky na Schwalbe a stejné ráfky o něco častěji a mydlit také o něco častěji. Až mi překvapilo, že mají pláště patky volnější.

              0 0
      • MlokCZ  

        Přesně, jakmile to už jednou vystřelí (ať už to bylo přes 4 bary nebo ne), tak se patka téměř vždy poškodí.

        0 0
        •  

          Když to vystřelí a je to dobře nasazené,tak to stálo za hovno už předtím.

          0 0
      • scret  

        *1

        0 0
    • jeniiiik  

      Za všechno může schwalbe. ;)

      0 0
    •  

      Dej tam duši,a nemusíš se patlat s nějakou lepavou sračku.

      0 0
    • F1L  

      čau, toto mě taky zajímá, s bezdušema začínám, ale tento problém už jsem taky zaznamenal. To znamená, že mírný přefouknutí by plášť neměl vydržet a jak jednou vyskočí tak je plášť za litr na odpis? To je teda mazec. Mně nedávno nahazoval borec v servise kompresorem Schwalbe TB na 6 barů a vypadalo, že to nedělá poprvý.. A že by ta patka byla tak náchylná, to snad ne.. Znám jen dušáky do teď., ale tam jsem taky běžně přefukoval cca o 1 bar nad maximum při nasazování a pak upustil.

      Takže všechno špatně, koupit plášť za 1100 a bát se, že ho hned zničím, jak tam fouknu přes 3 bary? A bazarovky jsou taky zabitý, protože nevím, jestli to někdo přefukem nezničil a já koupím šrot (se mi asi stalo..)

      Takže se asi rychle vrátím k duším :-D

      0 0
      • kubad  

        A přitom stačí nemít v rukách nasrano ;)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • novas752  

        Dělá se to tak běžně, některý kusy jsou tak těsný že prostě do patek po celym obvodu nenaskočej ani na max povolený tlak ať děláš cokoliv. Časem se ta patka asi trochu vytáhne, ale u novýhokusu je to neskutečnej opruz.

        Jiné značky tohle skoro nedělaj, Maxxis nahazovat je radost, Continental a Specialized taky jde pěkně atd.

        0 0
        • kubad  

          I ty Schwalbe jdou, ale ne ty levne verze, ty snad ani TLE nejsou

          0 0
          • novas752  

            Dělaj to i drahý krabičkový TLE Addix Speed, Speedgrip atd.

            0 0
            • kubad  

              Mě bouchl Schwalbe naposledy tak 4–5 let a to byla přiznána vadná šarže

              0 0
              • novas752  

                Mě nebouchl ještě žádný (naštěstí :) ), já mluvim o tom příšerném nahazování. Pravdou teda je že se většinou chytnou jen pumpou, ale nacvaknout patky na patky je prostě porod.

                0 0
                • kubad  

                  Mazat, patky

                  0 0
                  • novas752  

                    Mažeme patky, neboj. :) Mýdlo, nasadit, ještě navíc easy fit roztok, 4 bary a… nic.

                    0 0
                • plzakj  

                  A pouzivate v servise mejdlovou vodu? Vozim svaby X let a nemam s tim problem. Je fakt, ze vetsinou evo. Ale mel jsem na HT i NN performance a sel dobre.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • MlokCZ  

                  Asi blbé ráfky. Z cca 50+ kusů Schwalbe se mi nestalo ještě nikdy, abych musel fouknout při namydlení přes 3 bary.

                  Bouchnul mi jinak jen jeden 2009 UST NN a to už při 2 barech. Tenkrát Schwalbe přiznalo vadnout sérii a šlo to reklamovat.

                  0 0
                • Hrabex1  

                  Ja to taky musim poradne nafoukat, abych to tam dostal, verim, ze to pres 4 bary bude. Ten rafek ma tak od stredu ke krajum tak ostrej nabeh, ze to jinak nejde. Mydlova voda nema smysl.

                  Taky zatim nic neprasklo.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ten rafek ma tak od stredu ke krajum tak ostrej nabeh, ze to jinak nejde. Mydlova voda nema smysl.

                    A kolikrát jsi to pořádně namydlit zkusil? Všechny 19mm UST ráfky co jsem jezdil měly ze středového žlábku do patek ráfku velmi ostrý náběh (skoro náběh je kolmý na patku ráfku), protože na pozvolný tam není místo (jak musel být dostatečně široký žlábek, aby to byl UST ráfek) a k tomu ještě se to musí dostat přes tu pojistnou hranku na okraji patek ráfku.

                    A přesně tady pomůže namydlení úplně nejvíc a na sucho to jde při těsném plášti sakra blbě.

                    0 0
                    • Hrabex1  

                      pri nasazovani noveho cisteho a sucheho plaste na suchy rafek to mydlim vzdycky – a slo to dycky hodne blbe. Jak by to slo na sucho, to ani nevim, pac sem nezkousel. Ale tohle urcite smysl ma, zvlast, kdyz je ta guma nova.

                      Pouzitej mokrej plast na mokrej (od tmelu) rafek teda uz nemazu a jde to stejne blbe.

                      0 0
      • maajkee  

        Ty vole, foukat mtb plášť na 6 baru, to už chce ***** odvahu! :)

        0 0
        • Vilém  

          Zas kdyz to bouchne, tak ma behem vteriny vymetenou dilnu. Jen mu bude tak dva dny piskat v usich.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • couffy  

      Kurňa chlapi,nestrašte se Schwalbe,mám tady 2ks Addix TB a RoRo oba TLE nachystaný na nahození bez duší,ráfky DT Swiss X1900,snad půjde dobře.

      0 0
      • plzakj  

        Na x1900 jsem nahazoval tle s modrym addixem uplne bez problemu. Mejdlova voda a kompresor.

        0 0
        • couffy  

          Zatím jezdím jako bezdeše Maxxisy a ty šly nahodit úplně v poho,jarová voda,kompresor a napoprvé jako Pája.Tak snad to půjde i se Shwalbe.

          0 0
      • gallinago  

        Nahodit to šlo velice dobře, dokud to neexpodovalo…

        0 0
        • černápole  

          prostě se to nesmí přefukovat, což byl parně tvůj případ-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • JakeF  

      Vadnej plášť, praskla patka… Normálně to přefoukání na zaskočení vydrží, ale holt jsi chytil kus z páteční směny.

      0 0
    • Libores  

      Celý to tady číst nebudu, ale jednou mi to udělal Racing Ralpf. Normálně mi to vyreklamovali, ikdyž žádná vada na něm nebyla vidět.

      0 0
    • Kelib  

      K přefouknutí pláště: Jezdím běžně po asfaltu RaRa 2,3 na 4 bar a nic nebouchá, 120kg jezdec, 19mm ráfky.

      Komentáře že jsem vůl a takový tlaky nepotřebuju si nechte, díky :)

      0 0
      • kubad  

        si vůl, a takové tlaky nepotřebuješ!

        není zač :D

        jezdíš to s duší nebo bez?

        0 0
      • Vilém  

        Tak to teda cumim, ze to ty i19 davaji.

        0 0
        • ememem1  

          a tak 4 bary =60 psi este neni uplna smrt.

          0 0
          • Vilém  

            Ony ty rafky jsou vcelku papir. K tomu 2,3" plast, tlak jak krava a 120kg chlap… Proste se tomu divim, ze to drzi, pokud nejezdi ciste po silnici.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • jecnak  

      Jedná se o TL Easy verzi Performance Rona? Pokud jen Performance, tak je jasne problem tam.

      0 0
      • Paja  

        Performance verze fungovaly bez dusi spolehlive davno pred tim, nez byly oficialne oznaceny jako TLR.

        0 0
        • jecnak  

          Performance verze CX plastu vybuchovaly. Ale zrejme mas v okoli velky vzorek pro podobny usudek.

          0 0
          • Paja  

            CX ne, ale bikovych performance plastu, o ktery jde, jsme tu „v okoli“ bez dusi ojeli celkem dost na to, aby se dalo rict, ze „problem je jasne tam“.

            Muze to byt vadny kus + sam pise, ze to nejspis prefoukl, prip. mozna oboji dohromady.

            0 0
            • jecnak  

              Tak pak ok. Ale fakt si myslim, ze tyhle bastly za to nestoji.

              0 0
              • Paja  

                Ted uz to neni potreba, vetsina nebo aspon nejpouzivanejsi rozmery jsou TLR i v performan­ce verzi.

                0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • gallinago  

        Nevím nakolik to, že se nejedná o TL verzi ovlivni riziko, že plast spadne. Na ofik. stránkách schwalbe jsem našel, že TL verze plastu jdou zejména lépe nasazovat. Z toho jsem usoudil, že po nasazení by neměl být problem/riziko pádu. Už mám objednanou TL verzi. Teď se jen bojím, aby to v zadu nebouchlo taky – tam jsem poučen už přes 2,5 baru nešel… Co myslíte?

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.