• pedrogonzales

    Ahoj

    jdu na vas s dotazem. mel bych zajem si poridit kolo do 40k.

    Vybral jsem https://www.cyklo69.cz/…oss-blackred ,ale vybirano od pohledu, na kramu padnul do oka. Jen bych se chtel ujistit co vlastne kupuju, jestli jde o kvalitni kolo co mi nejaky ten rok vydrzi. Kolo neplanuju na zadne divociny ( 3–5× tydne zpevnene cesty po brdech ). Pripadne poprosim o radu jakou jinou alternativu v teto cenove relaci zvolit. jinak vyska/vaha 179/78 nevim jestli je to v tomto pripade neco platne:)

    budu moc rad za tipy na kolo

    diky petr

    0 0
    •  

      kelys gate 90 a ještě 10 tis. ušetříš

      0 0
    •  

      Je tady milion vlaken ze stejnym dotazem tak se nauc vyhledavat !

      0 0
    • novas752  

      Je o dobrých 10–15k dražší než podobně osazené modely konkurence. Hledej dál.

      0 0
    • Rowdy  

      Specialized je velká značka. Připlatíš si za ten nápis. Ale není to 10 – 15K, co si připlatíš. Třeba ten Kellys Gate 90, o kterém tu byla řeč, stojí 32 999 CZK. Tedy je o 7K levnější. Navíc ten Specialized má trochu dražší vidlici. A taky bude lehčí. Ten Kellys s 13kg je už docela těžkej. Navíc si nech přeříkat záruční podmínky u Kellys a Specialized. Předpokládám, že u Specialized dostaneš doživotní záruku na rám. U Kellys prodlouženou 5 letou. S těma zárukama je to ale ošemetné, ani Specialized neříká, že je tu kolo navěky. Pokud chceš solidní hliníkový rám a značku, alternativou k Specialized bude třeba Cannondale Trail 2, nebo Trek Procaliber 6. Pokud chceš jako víc šetřit, pak ten Gate 90, nebo třeba Sup XP 939. Ve finále je to jedno, koupíš si kolo a budeš jezdit. Jediný limit stejně bude, kolik energie do toho dáš. V kategorii hliníkové HT do 40K vlastně nemůžeš koupit nic tak úplně špatného.

      0 0
      •  

        gate 90 v pátek kupoval můj kámoš v největší velikosti a rozhodně 13 kg nemá, o víkendu můžu zvážit (tipnul bych si max.12 – 12,5 kg), cena lehce přes 29000, prodejce sám nabídl slevu o cca 10% co měl na krámě na cenovce

        0 0
      • novas752  

        Jenže ono to je osazenim porovnatelné spíš s Gate 50, který má ale pořád 2×11 místo 2×10, ale má horší brzdy. Samozřejmě rám Specializedu bude možná o něco lepší, ale připlácet si za to asi 15 000?

        Ty Cannondaly Trail 2 jsou na tom líp, ty už maj aspoň Judy Gold a 2×11, ty už jsou srovnatelné s tim Gate 90.

        0 0
        • Rowdy  

          Gate 90 stojí 32999, ten Specialized Chisel 39 999. Rozdíl je 7K, rozhodně ne 15K. Slevy si každej dohodne sám, to do toho neumím započítat. Jo a váhu 13.20kg u Gate 90 v M jsem našel v dalším shopu, kde udávaj váhy. Tedy to asi nebude údaj mimo. No třeba to někdo převáží, kolik to dělá opravdu.

          Jinak jistě že Kellys vyjde líp z pohledu peněz. Ale každej máme priority jinak postavené. Někdo šetří poslední korunu, jinýho může těšit, že má kolo s S a těch pár tisíc navrch neřeší. Navíc ta kvalita rámu je taky součást celého kšeftu. Stejně to celé děláme pro radost a radost je věc nevyzpytatelná.

          0 0
          • novas752  

            Ale Gatu 90 se to osazenim nevyrovna. Je to porovnatelne s Gatem 50.

            0 0
          • AussigBiker  

            +1. Navic Spesl se snazi drzet nahradni dily a kola v kramech skladem (+ maketing na vytvoreni takovy ty aury samozrejme) + dozivotni zaruka na ram (viz. nekolik vlaken, kde se toto resilo) a to proste neco stoji.

            0 0
      • pedrogonzales  

        moc dekuju. tohle jsem presne potreboval. jeste jsem nasel jednu zajimavou nabidku http://www.gtbicycles.cz/…rbon-29-comp je to teda lonsky model, ale taky o nem premyslim.

        0 0
        • pedrogonzales  

          ok takze tady mam par finalistu.

          1. http://www.gtbicycles.cz/…rbon-29-comp
          2. https://www.cyklo69.cz/…oss-blackred
          3. https://www.trekbikes.com/…r-6/p/21816/?…
          4. https://www.kola-radotin.cz/…lt-gloss-blk

          uz je to vsechno stejny a je to jen o vzhledu nebo ma nektere kolo nejaky ten plus navic? ja o tom vim bohuzel prd :/

          0 0
          • Czechak  

            Bral bych GT protože karbon a vyměnil brzdy.

            0 0
          • petrx  

            Stejný to není, ty „značkové“ kola 2–4 mají hliníkový rám, ten první karbon. A na zpevněný cesty bych preferoval největší pilu 38z

            0 0
          • carsx  

            A co Fathom za 40tis.

            https://www.giant-bicycles.com/…-29er-0-2017

            0 0
          • pedrogonzales  

            achjo a dalsi adept.

            1. https://www.merida-bike.cz/…ignine-800-2

            ale ten karbon mi vrta v hlave dost:]

            0 0
            • petrx  

              Na divočinu do terénu možná dobrý, ale na rovný cesty s 32z převodníkem budeš kmitat nohama jak křeček na kolečku, jinak bych šel do karbonu, dokáže narozdíl od hliníku dobře pohlcovat drobné nerovnosti.

              0 0
              • AussigBiker  

                Myslíš, že 32 převodník + 10z kolečko vzadu bude nedostatečný? Podle androidí appky mi to počítá rychlost 30 – 33 km/h pro kadenci 70–75 a pláště 29×2.2. Nevim no, ale 30 km/h, kdo z vás to dlouhodobě udrží :-). Počítám to jak jezdim já. Nejspíš rovině, do kopce a do mirnýho klesání by mě evidentně 1×12 v klidu stačilo. Z kopce ale těžký převody chybět můžou, to jo, to je jiná.

                Na fullu mi 1×11 vyhovuje, na štěrkolet bych to nechtěl (na malý pile těžký převody dojdou hned, ale ty nejtěžší na velký pile stejně neulšlapu) a na HT by to pro mě bylo dilema. Musel bych si to vyzkoušet.

                0 0
                • petrx  

                  Teorie je krásná věc ale praxe jiná zrovna HT mám dlouhodobě vyzkoušeno že na táhlé rovné lesní cesty, pro komfortní jízdu je tak akorát poměr kolem 3,80 (to by odpovídalo na nejtěžší 38z vpředu a 10z vzadu(nebo 40×11) na 29"), při klesání a na silnici bych si dokázal představit ještě o 2z vpředu navíc. Něco jiného je jízda v těžším terénu, tam tak těžké převody se opravdu nevyužijí.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    38/10 na rovné lesní cesty na 29"? To znamená, že drtíš už opravdu strašně nízkou kadenci nebo máš lepší výkonnost než profíci.

                    38/10 pro 29" a kadenci 70ot./min (což už jsem vzal opravdu hodně nízkou kadenci pro rovinu, sám bych takhle málo nikdy netočil) je 37km/h. A tak rychle určitě nepojedeš.

                    Kdybys jel 30km/h, tak už budeš točit jen 57ot./min, což už je tedy opravdu extrém. A jestli jedeš jetě pomaleji…

                    Každý ať si jezdí kadence jaké chce, ale doporučovat někomu jinému dle takového opravdu velkého extrému je dost mimo.

                    Při rozumné kadenci dejme tomu kolem 90ot./min pro rovinu/sjezd už pojedeš na 38/10 na 29" 47km/h…

                    Mně třeba stačí pro 40km/h nejtěžší převod 34/11.

                    0 0
                    • petrx  

                      57ot při 30 km/h není na rovině žádný extrém, jen v maximální míře využívám efektivně převody, které mi můj vysoký rozsah umožňuje a které jednoplackář zmasírovaný marketingem nemá možnost vyzkoušet, a při této rychlosti točí nohama jak křeček na kolotoči. Ono je totiž potřeba zohlednit kolik síly je třeba vynaložit při šlapání a ta je jiná když jedu z mírného kopce kde stačí lehce přišlapávat a jiná když jedu extrémní kopec.

                      0 0
                      • novas752  

                        No jo, ale to je kadence jak cestou z hospody po pěti pivech. :) Většina trochu vyježděnějších cyklistů po rovině točí 80–95rpm. Pokud jim teda stačí převod.

                        0 0
                      • AussigBiker  

                        No jo, tak kdyz tady pises A a sice, ze 1×12 je na houby, tak by se sluselo prave napsat B a sice, ze kadenci mas strasne nizkou. To je pak jasny, ze potrebujes 4×22 prevodu :). Bylo mi to divny, proto jsem se ozval. Ja jezdim cca 70–77 prumernou kadenci, jestli je nekdo schopnej tocit 80–90 tak je s 1×12 uplne v klidu. To si tu pak muzes psat o lidech zblbejch marketingem jak chces, ale to neprebije fakt, ze bys mel trochu pridat na kadenci.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Kdyby ale aspoň držel tu nízkou kadenci všude, tak pořád problém nebude, jen dá na 1× větší placku a celé to posune do těžka.

                          Ale pokud drtí na rovině takhle extra nízké kadence a do kopce točí vyšší, tak pak je potřeba obrovský rozsah. A přitom efektivní jízdě odpovídá přesný opak, tedy na rovině o něco vyšší kadence než do kopce.

                          Pokud se budeme bavit už o Eaglu, tak stejně to s rozsahem je proti třeba 2×11 Shimanu to samé (s 11/40 kazetou úplně to samé, s 11/42 nepatrný rozdíl ve prospěch 2×11). 2×11 tak rozsahem oproti Eaglu nic nepřinese, přinese pouze lepší odstupňování.

                          0 0
                          • AussigBiker  

                            No právě, máš pravdu. Pak tu někdo takovej trousí tyhle moudra…

                            0 0
                          • petrx  

                            Tady ti hrozní teoretici mě baví, kadenci samozřejmě přizpůsobuju tak aby mě to vyhovovalo nejvíce z hlediska komfortu jelikož kolo není pro mě prostředek na závodění ale na výletování (dlouhé trasy), vzhledem k tomu že používám 3×10 tak nejsem nijak omezen ani v těžkých ani lehkých převodech. Proto až přijde koupě příštího kola plánuju jej nechat postavit na Shimanu Di2 3×11, jelikož s komfortem ježdění se chci posouvat výš a ne níž.

                            0 0
              • Kotis  

                Promiň, ale s 32×10 ušlapeš dlouhodobě 40 km/h bez problémů. Stačí mi to i na závody. A řazení 1×12 GX je kvalitou a rozsahem super volba. Akorát cena kazety může být pro lidi s malým rozpočtem jasná nevýhoda.

                Jinak za mě určitě ta Merida.

                0 0
          • pedrogonzales  

            to bych nerekl jak velky problem je vybrat jedno kolo:) dneska jsem jel kolem prodejny TREKu a pan me neskutecne zvyklal na https://www.trekbikes.com/…9-6/p/21893/ tak ja uz nevim. z puvodnich 40 bych byl na 50. Co si myslite o tom procalibru 9.6

            0 0
            • AussigBiker  

              Par lidi ho tu myslim v posledni dobe poridilo. Jestli sedlo, tak chybu neudelas. Je to karbon za pade, takze vidlice existujou lepsi, ale tahle asi taky bude fungovat. Akorat je o neco tezsi nez drazsi vidlice… A brzdy vypadaj na Aceru. Jeslti bys to financne dal, tak bych se jeste poptal na moznost vymeny brzd za Deore nebo SLX a pak uz asi neni co resit :).

              Jinak kolo super. Ten pruzici bazmek IsoSpeed je fajn, trochu to pomuze.

              Ja taky pred par lety chtel kolo do 20k, pak do 25k, nakonec z toho bylo 40k :). To jsem ted prodal a o cena dalsiho kola – no radsi ani nepomyslet :D.

              0 0
            • prema77  

              Najs, ale s cenou jsi se uz trochu pohnul a za tuhle cenu uz je toho vic i v karbonu a aniz bys pak musel neco menit. Treba merida s foxem. Ted ale neresim prevody, ktery kazdymu vyhovujou jinak.

              0 0
      • puka  

        S tou zárukou brzdi kovboji. U spešlu je na rám „doživotní“ do konce životnosti rámu,kterou mají nastavenou na 5 let. Tudíž vyjdeš úplně stejně jako u kullyšáka.

        0 0
        • Al Stra  

          já tedy viděl u spešlu záruku uplatněnou asi po patnácti letech provedenou výměnou rámu-)

          0 0
    • Martin123A  

      .

      0 0
    • koldas  

      Lépe osazený Gate 90 (2017) oproti 2018 i Sku jsem koupil před týdnem za 26990,– ještě jsem ho nevážil, ale jel jsem na obou 90 kách a 70 ce a 2017 nejlepší. Ale to je individuální.

      Ještě bych ti poradil CTM RASCAL 3.0 2017. Teď jsem viděl na netu, že mají velikosti 20 s 22" a tohle kolo má i Rebu. A cena myslím 28990,–

      Jen nevím, kde to bylo. Myslím někde v Ostravě, ale to dohledáš.

      0 0
    • Arminius  

      Za mě tu meridu meridu

      Ten zaskar má podle mě dost BÍDNÝ osazení- jestli chceš karbon, tak přitlač ;) osobně bych šel do BMC -když hledáš v drahých značkách :DBMC

      Jinak co se týče nejlepší cena/osazení je asi to CTM rascal 3.0 jak psal výše „koldas“

      0 0
    • výletník  

      Ahoj, Chisela jsem kupoval před měsícem. Konkrétně model Expert 2× 2018. Vyhovuje mi geometrie, konkrétně jsem porovnával s Trek Procaliber 8. Měřím 186cm a většinou jsem na hraně mezi L a XL, ale Lko u Chisela je akorát, zatímco u Treku už bych potřeboval XL a to je zas moc velký. Jsem spokojený, rám je hodně minimalistický, v dnešní době oversize trubek je prostě jiný. Cenu jsem až tak neřešil, ale když jsem vybíral, byl jsem u několika prodejců protože jsem chtěl vidět barevné varianty a ne všude byly skladem. Všichni (3) prodejci mi nabídli 10% slevu.

      Přeji šťastnou volbu.

      0 0
      • pedrogonzales  

        tak uz mam opravdu jen 2 kandidaty

        1. https://www.rockpoint.cz/…xpert-29-018
        2. https://www.trekbikes.com/…9-6/p/21893/

        zitra jedu oba dva proslapnout tak uvidime. je neco na co bych se mel zamerit? u treku hraje velke + ten karbon?

        0 0
        • palo7  

          noo, kola okolo 50tis. asi dostaneš slevu okolo 10–20%, ale i tak … carbon s 12kg, vždyť to má spousta fullů na hlíně! Základní vidlice a brzdy taky v této ceně nepotěší a u Spešlu 1×11 :-(

          0 0
          • pedrogonzales  

            https://www.specialized.com/…-2x/p/133925?…

            by bylo ok? cena je stejna

            0 0
            • palo7  

              za mně lepší :-) i ty brzdy jsou už ok. Pokud by byla možnost za cca litr si připlatit brzdy SLX na jenu objímku, tak bych to udělal. Neznám ty jejich kola, to by musel poradit někdo kdo se vyzná v zápletech, asi bych řekl že bývají spíše nic moc (co kdo měl ze známých nějaké jejich záplety, tak spíše nadával)

              0 0
            • petrx  

              No pokud si hodně potrpíš na značku a módní trendy, tak hliníkový rám je fakt ještě větší anachronismus než 26" kola nebo trojpřevodník v předu, taky se dnes vyskytuje převážně u low-endových kol, podobně jak výše zmíněné.

              0 0
              • pedrogonzales  

                jak to myslis? hlinik nebrat?

                0 0
              • AussigBiker  

                Tak po tomhle vejzbleptu uplne nevim (respektive vim), jestli je dobry tvy nazory brat vazne, to ja poznam :)

                0 0
                • petrx  

                  Hliníkový rám už patří do segmentu low-end kol, stejně jako dřív ocel, jelikož karbon je lepší materiál ve všech parametrech.

                  0 0
                  • AussigBiker  

                    Tak určitěéé. A pak kdo je zblblej marketingem :-). Se nám tu rýsuje další Světlonoš, tušim že bude chvíli v dredech veselo :-).

                    0 0
                    • petrx  

                      Dám ti menší test: zkus poznat rozdíl co je to reálný pokrok a co „marketing“: a)nižší váha při stejné tuhosti a znatelně lepší tlumení drobných vibrací b) snížení rozsahu převodů.

                      0 0
                      • AussigBiker  

                        Ty seš mi expert teda. Já mám doma plastovou váhu, možná jsem měl i hliníkovou. Jestli myslíš hmotnost, tak karbon může / nemusí bejt těžší, tuhost se dá štelovat u obou, u hlíny asi hůř. Myslíš, že může něco bejt tuhý a zároveň pohodlný?

                        A jak souvisí snížení rozsahu převodů s karbon vs. hlína?

                        Nic, končim debatu, to se nedá :-).

                        0 0
                    • obda  

                      Tak schválně – v čem všem je hliníkový rám lepší (kromě ceny)?

                      0 0
                  • novas752  

                    Jistě a kde podle tebe končí ty low-end kola cenově?

                    0 0
                  • danielh  

                    Uz to nehul :-)

                    0 0
        • Czechak  

          Zaměřil bych se hlavně na to jestli ti bude vyhovovat pohon 1×11 na tom S.

          0 0
        • pavelmisar  

          Zkus mrknout na Meridu Big Nine 6000 ;)

          0 0
    • Nutribird  

      Decathlon, za 38 karbon s Eaglem.

      0 0
    • markov  

      Ahoj, přiživím se na tématu. Aktuálně taky hledám něco do 40k. Ročně najezdím cca 5tis, polní cesty, cyklostezky, turistické, lesy, hory, asfalt, takže zkrátka vše :) Měřím 170, váha 70 … Zatím mám tři varianty:

      1. RB CRR 290 Team
      2. Jeden ze dvou Canyonů
      3. Třetí variantou je skládačka od Scalara = v této cenové hladině MRX v karbonu

      Prosím o radu, jak byste vybrali vy a proč :-) Pokud máte jiného favorita, tak děkuji předem za odkaz. Díky

      0 0
      • Sla  

        Ahoj. Taky vybiram v teto cenove relaci, ale chci ho az na pristi sezonu. Zatim mam v hledacku trek procaliber 6 nebo 8– i kdyz cena/vykon nebude nej tak me laka iso speed. A pokud by mi sedlo celeporo tak canyon neuron.

        0 0
        • seatik  

          Pokud není ultracitlivá sedací část, tak iso speed nepoznáš.

          0 0
        • markov  

          Díky za tip, ale právě jsem se chtěl treku, spešlu, cannonu, či scottu vyhnout a ušetřené peníze mít v komponentech :)

          0 0
      • palo7  

        naskládat do 40.tis. RBčko. Reba, lepší kotouče, bezduše apod.

        0 0
      • pedrogonzales  

        Ahoj. Z me zkusenosti si vyber kolo co se ti bude libit a bude se ti na nem jezdit dobre:] u me to nakonec zabralo nejvic:]

        0 0
        • markov  

          Rozumná rada, ale názory jiných mě zajímají taky :) Před pěti lety jsem se tady ptal podobně a dal jsem na rady ostatních = ukázalo se jako správna volba.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.