• Mr.Voza

    Ahoj všem,

    potřebuju poradit s „přijetím“ peněz na Paypalu. Koupil jsem něco za 67 dolarů na Ebay, zapaltil jsem to Paypalem, kde mám přidanou svojí kartu k účtu, kterej mám v Český spořitelně. Částka v CZK odpovídající těm 67 dolarům se mi normánlě strhla z účtu ve Spořitelně. Pak mě psal prodejce z ebay, že věc, kterou jsem si objednal zrovna němá, jestli chci 1–2 tejdny počkat, než je bude mít, nebo mě může hned poslat podobnej model se stejnejma paramertama o 10 dolarů levnější a 10 dolarů mě vrátí. S touhle variantou jsem souhlasil, tak mě zboží poslal a 10 dolarů mě vrátil.

    A teď se mě jedná o to, jak těch 10 dolarů dostanu zpět do užívání. Vysvětlím – v historii plateb na Paypalu tech 10 dolarů vidím, jako „Refund“ tý půdodní platby – to je OK. Ale nevidím je nikde v zůstatku peněz, který můžu používat – jako zůstatek v Paypal účtu mám 0 a na účtu ve Spořitelně taky nevidím žádnou příchozí platbu odpovídající těm vrácenejm 10ti dolarům. Je mě v podstatě jedno, jestli těch 10 dolarů zůstane na Paypalu, nebo se mě vrátej do Spořitelny, jen je prostě chci zpátky. Nemusí se třeba těch vrácenejch 10 dolarů v Paypal účtu nějak potvrdit, že je fakt chci? Jestli jo, tak kde? Nikde jsem nic takovýho nenašel.

    Předem dík moc za rady.

    0 0
    • milan.v  

      To ti nepřijde automaticky na účet v bance, zůstane na PayPalu.

      0 0
      • Mr.Voza  

        No jenže na Paypalu to vidím jenom v historii plateb, jako „refund“, ale v zůstatku to nevidím – zůstatek mám 0.

        0 0
        • kubad  

          Pokud je to refund, jde to zpět pres kartu na účet, počkej pár dní

          0 0
          • Mr.Voza  

            Právě, že už je to dva dny a nic. Ještě čekat?

            0 0
            • kubad  

              Výdrž to se objeví

              0 0
              • Mr.Voza  

                OK, právě, že už mě to přišlo docela dlouho… v dnešní době, kdy je možný bez problému dopravit přes interent informaci z jednoho konce světa na druhej během pár milisekund a tyhle platby jsou prakticky jenom převádění čísel z jedný finanční společnosti do druhý… čekal bych, že to bude aspoň nejdýl následující den… hlavně, že když něco platíš, tak si to strhnou hned, ale jak maj něco vracet, tak to zdržujou, jak nejvíc můžou…

                0 0
                • Martin  

                  Vem si, že platba mezi bankami v rámci ČR taky trvá 2 dny.

                  Nejpozději na výpisu to bude.

                  0 0
                  • Mr.Voza  

                    Zdržujou to, mezi tím si hospodařej s našima penězma, který se v součtu v neuvěřitelně vysokejch sumách dennodenně pohybujou mezi bankama tam a zpět, to jim vydělá další peníze a pak se ještě neostejchaj říct si za to poplatek za převod peněz. To je panečku business :-(

                    0 0
                    • Japhy  

                      Představuješ si mezibankovní převody peněz jako Hurvínek válku, clearingové systémy jsou trochu složitější než evidence počtu nakoupených a vydaných knedliků u vás v závodce.

                      0 0
                    • kejda  

                      Máš přece možnost do toho proniknout a zastavit to nekřesťanské odírání…

                      0 0
                • kubad  

                  Zase neprehanej.

                  Jde to přes kartu zpět na účet.

                  Zaúčtování karet není tak rychle, na zůstatku to možná už bude. Na výpisu tak 3 dny i 4

                  0 0
                  • Mr.Voza  

                    V pohodě, jen mě zaráží, že v dnešní době počítačů a internetu, kdy se všechno děje v podstatě automaticky během pár sekund, se peníze převáděj takovou rychlostí, jako by každou platbu přes internet zpracovávala nějaká bába za psacím strojem :-)

                    0 0
                    • kubad  

                      jak píšu, na zůstatku to možné je, papírování trochu trvá

                      i když plaltíš kartou bloknou hned, ale zaučtování trvá 3 dny se někdy na účtu podívej

                      0 0
    • Mr.Voza  

      Ahoj všem,

      obnovím tohle téma, ať nezakládám zbytečně hový. Opět mám problém s nákupem na e-bay. Koupil jsem tam před víc než 60ti dny nabíječku, která dodnes nedorazila. Podle rad na na netu, jak postupovat, když zboží nedorazí, mám kontaktovat prodejce – jít do My eBay – Purchase history – tady najít položku, která nepřišla a v menu More Actions vybrat možnost I didn't receive it (zboží nedorazilo). Jenže tuhle možnost tam nemám. Mám tam jenom Save this seller, nebo Contact seller. Když dám Contact seller, jako že chci napsat prodejci, že mě zboží nedorazilo, tak na další obrazovce mám zadat item number tý položky, která nedorazila. Když tam zadám číslo tý položky, tak mě to napíše, že číslo není správný, ať zadám správný číslo.

      Co teď? Jak postupovat dál? Dělám něco špatně, případně co?

      Předem díky všem za rady.

      0 0
      • kubad  

        ta možnost je jen nějaký čas myslím do 60 dní

        teď už jen můžeš napsat prodejci a doufat že platbu vrátí

        0 0
        • Mr.Voza  

          Hmm, Super. Někdo mě právě říkal, že mám tech 60 dní čekat, jestli zboží příjde, než budu psát prodejci. Takže jsem to o 2 dni propás a teď můžu jenom doufat, jo? :-(

          edit: a to ještě kontaktovat prodejce nemůžu, protože to po mě chce item nuber, kterej podle e-bay neexistuje…

          0 0
          • Mr.Voza  

            Napsal jsem mu přes „normální zprávy“, že mě zboží nedorazilo, tak uvidíme. Začínám mít dojem, že je to nějakej povodník. Až teď jsem si všimnul, že těch 100% pozitivní hodnocení, na základě kterýho jsem zboží koupil u něj, je složený jenom ze 3 pozitivních ohlasů, který, co si budem nalhávat, není tak složitý zfalšovat (sám sobě něco fiktivně koupí z jinýho loginu a pak si pošle kladný hodnocení).

            Když nezareaguje na mojí zprávu, dá se s tím něco dělat, abych dostal svoje peníze zpět? Otevří nějak spor, aby mě platbu vrátil e-bay, nebo paypal? Nebo se mám pak s penězma rovnou rozloučit? Jasně, jsou to necelý 3 kila, který mě nezruinujou, ale nasere to a jestli je nějaká možnost, jak je dostat zpět, zkusil bych to.

            0 0
            • Rubi  

              Propasl si tech 60 dni, je to tam jasne napsano do kdy muzes otevrit spor… maximalne mu muzes napsat a pohrozit negativnim hodnocenim, ale to je tak vse, jestli tam ma jen 3 hodnoceni tak je to dost malo…

              0 0
              • Martin  

                Po 60 dnech už nedá ani negativní feedback.

                0 0
            • kemo  

              Pokud je na druhé straně paypalu tvoje platební karta, tak ještě lze podat stížnost přes banku. Chvíli to trvá, ale měl bys uspět.

              0 0
              • Mr.Voza  

                Ano, platil jsem paypalem a mám v něm zadanou svojí platební kartu. Jak teda postupovat?

                0 0
                • kubad  

                  napsat prodejci, klidně přes jinou jeho aukci, popsat cos se stalo.

                  pokud tě vyfakuje, odepsat 300kč

                  řešit to víc bude dražší než to co získáš, pokud vůbec

                  0 0
                  • Mr.Voza  

                    řešit to víc bude dražší než to co získáš, pokud vůbec

                    Za stížnost přes banku se platí nějakej poplatek, nebo jak je to myšleno?

                    0 0
                    • kubad  

                      a ten tvuj čas nic nestojí?

                      příště si přečti podmínky při nákupu a zavčasu kontaktuj prodejce, čekat 2 měsíce na balíček je nesmysl

                      0 0
                      • Mr.Voza  

                        Tak jestli tomu řešení věnuju 1–2 hodiny času, který bych se jinak kopal do ******, tak tenhle čas mě opravdu nic nestojí a rád tomu ten čas věnuju, pokud dostanu zpátky ty 3 kila. Vím, že je to moje blbost, že jsem si měl zjistit podmínky přímo na e-bay a neveřit známýmu, kterej mě tvrdil, že musím počkat 60 dní a když to do tý doby nepříjde, tak to teprve mám začít řešit, no.

                        0 0
                        • kubad  

                          i tak pořád platí tohle:

                          napsat prodejci, klidně přes jinou jeho aukci, popsat cos se stalo.

                          pokud tě vyfakuje, odepsat 300kč – nedostraneš to z něj pokud on nebude chtít a řešení přes banky je nesmysl.

                          0 0
                • kemo  

                  Cenu svého času musíš zvážit sám.

                  Napiš prodejci a uvidíš. Pokud ti to za to bude stát, tak kontaktuj svoji banku a zjisti přesný postup, jak to reklamovat.

                  Obecně vyplníš formulář, podepíšeš, pošleš do banky a čekáš. Cena podle banky, většinou asi nic.

                  Poučení pro příště je, že pokud nakupuješ z nejistých zdrojů (ebay, aliexpress …), tak si musíš hlídat termíny na ochranu platby a její reklamaci.

                  0 0
                  • kejda  

                    Reklamace například omylem zaslané platby dle jednotlivých sazebníků. Většinou minimálně okolo 100–150 kč. Zadara určitě ne.

                    0 0
                    • kubad  

                      a tohle není platba omylem ,bude muset prokazovat, a to bude těžké, a u 300kč nesmysl

                      0 0
                      • kejda  

                        Může tvrdit, že to bylo omylem. Banku nezajímá důvod. Pošlou pouze dotaz druhé bance a ta kontaktuje svého klienta s dotazem. Pokud on to bude dementovat, tak smůla

                        0 0
                        • kubad  

                          přesně tak, píšu už nahoře, bez dobré vůle druhé strany nemá šanci, a s ohledem na částku už tuplem

                          0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • Mr.Voza  

                    Díky. Takže řešit s mojí bankou? Ne s Paypalem?

                    0 0
                    • kubad  

                      a co jim řekneš že tě někdo podvedl ?

                      navíc to není přímo platba kartou , ale přes pay pal

                      0 0
                      • Mr.Voza  

                        OK, když je to tak, jak tady všichni píšete, tak je asi fakt blbost to řešit. Díky všem za informace. Holt za blbost se platí, no…

                        0 0
                    • kemo  

                      Jak je tu už mnohokrát napsáno.

                      Zkus kontaktovat prodejce a uvidíš.

                      Pokud to neklapne, tak to buď odepiš nebo zavolej do své banky a zeptej se na postup reklamace i cenu za ni.

                      Jestli to jde přímo nebo přes PayPal, není podle mě důležité.

                      0 0
                      • kubad  

                        pokud je to pay pal, tak banka má pravděpodobně příjemce platby Pay pal a né ten e-shop – ale to je jen doměnka

                        0 0
                        • kemo  

                          To určitě ano. Na druhou stranu pokud vydavatel karty bude kontaktovat PayPal, jak to bylo, tak ten by zase mohl kontaktovat obchodníka z trochu jiné pozice než kupující.

                          Jestli to stojí za to z pohledu objemu peněz, musí každý posoudit sám.

                          0 0
                          • Ciba04t  

                            Banka asi moc nepomuze Jednou jsem resil neopravneny platby pres PayPal a v Cesky sporitelne mi s tim moc nepomohli spis teda vubec Napsal jsem na paypal a druhej den byly platby stornovany PayPal mi neposlal zadnej mail jen asi dva dny potom poslal dotaznik spokojenosti :-)

                            Zkus napsat na paypal Mela by tam byt moznost reklamace platby

                            0 0
      • oddie  

        To už jsi prošvihl, otevřít dispute bys musel dřív.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.