Vliv nárustu ceny pohonných hmot na cyklistiku

119 nepřečtených
  • burnout/syndrome1

    Nevím,jestli jste si toho všimli,ale nějak ceny benzínu a nafty letí vzhůru a vypadá,že poletí vzhůru dál a dál,někdy to tu nedávno zmiňoval ve vláknu o kole do práce-kdy při nastoleném trendu cen bude více a více lidí uvažovat o změně chování a mobility-začne prostě jezdit nejen do práce více na kole.Jak to bude vypadat,stanou se časem komponenty žádaným a cenným zbožím,kte­rého bude nedostatek, pro velkou poptávku a ještě později právě pro drahost transportu z velké dálky (JV a V Asie)? Nemyslíte, že začíná pomalu si začít dělat zásoby?Asi přehodnotím své plány s pytlema starého cykloharaburdí,co jsem za dlouhá léta stačil shromáždit.Co vy na to?

    0 0
    • kubad  

      NE ale už šetřím na elektromobil :-)

      0 0
      • Lasky  

        Fuj, už jsi někdy jel hybridem??? Je to hrůůůůza. Motor k Tobě musí mluvit :-) Já se těším, jak na starý kolena budu mít v garáži naleštěnej Mustang 8.0 BIG BLOK a o víkendech v něm budu spalovat poslední kapky převzácného benzínu…

        Stejně jako bych těžko nesl jezdit na Tesco bajku, tak je mi proti srsti sednout si do něčeho co zní jako trmavaj a nebo ještě hůř má 3 válce a 0,9l :-)

        L(.)

        0 0
        • pos3k  

          benzin te prezije, bude ho dost, cena bude zajimava :)

          0 0
    • rainbowone  

      Ceny kol a dílů určitě pujdou nahoru. Otázkou je jak moc a jak rychle. Ona ropa se moc slevňovat nebude spíše naopak.

      0 0
    • hribik A1  

      u nas je hranica na nejazdenie autom pre vacsinu ludi asi trosku inde nez benzin za 41 sk (neviem presne ceske ceny). narast spotreby komponentov – ale akych? spickovych asi nie, na takych sa do rachoty nejazdi a u tych obycajnych – myslis ze ich vyroba sa neda casom zase zvysit (aj ked prechodne ceny narastu – to je jasne)?

      0 0
      • burnout/syndrome1  

        Myslel jsem komponenty vyloženě usefull- např.deore do XT,prostě ne jako třešničky pro bohaté hobíky či profi závodníky.Hliníkové či ocelové rámy.

        Otázka kdo jak má vrcholovou cenu Kč/l aby přestal,krom nezbytností,jezdit autem,by mě také zajímala,budou v tom asi velké rozdíly u jednotlivců+mys­lím ty,co spotřebu nemohou odečítat ze základu daně

        Tak schválně,kolik kdo má tu hranic?U mě tak 40 kč/l při současných mých příjmech a výdajích / teorie- benzín odepisuji/

        0 0
        • hribik A1  

          este stale viac ako 50 % ceny benzinu tvoria dane a co som si vsimol, ceny ktore som videl vcera ked som prechadzal okolo slovenskej pumpy (na morave som bol, ale nevsimol som si), tak este stale nedosiahli ani tie z toho pamatneho leta 2006 (vtedy 43 sk), napriek vyrazne vyssej cene ropy (vtedy 80 USD). vyrobu obycajnych komponentov podla mna je mozne zvysit s rastom dopytu, pre ceny by mohli byt rozhodujuce skor ceny zeleza pri ocelovych ramoch, hlinika a pod.  ceny ropy ovplyvnia celkovu cenovu hladinu, a tak pripadne zvysenie cien komponentov treba brat aj v tomto kontexne

          0 0
      • stihac  

        podla mna ked pojde hore ropa, tak pojdu hore aj ceny zvaraciek. Lebo prestanes jazdit autom → zacnes jazdit na bicygli → bicygel ti cmajznu raz, dvakrat → bicygel si po prijazde do prace prizvaras prenosnou zvaracou supravou, a pred odchodom zase odzvaras. Lebo co? Lebo tu ti neukradnu len to co je prizvarane. (preto budu asi ficat viac tie ocelove ramy)

        :D

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • náčelník  

      Já bych se toho nebál. Ceny pohonných hmot rostou už léta a nějakého poklesu automobilové dopravy jsem si nevšiml. Lidi mají peníze a jsou líní.

      0 0
      • burnout/syndrome1  

        Já se vyloženě nebojím,ale nedivil bych se,kdyby skutečně nedostatek paliv opravdu ovlivnil „chod“ civilzace.Nejde jen o zásoby,ale i o to,aby se stačilo za časovou jednotku ze země vytěžit tolik,kolik se spotřebuje.Čí­na,Indie aspol.-spotřebu v nich bych nepodcenoval

        0 0
      • cabbage  

        nepoužitelnost alternativní dopravy bych nevydával za lidskou lenost..

        0 0
    • jIrI___  

      A jsem si rikal, ze posledni dobou je v Brne nejak moc prepraskana MHD. Ted uz vim cim to je :-D

      0 0
    • krtex  

      No v nějakém Dredu se tu řešila cena 1km ujetého autem vs. na kole a cenově zvítězilo jednoznačně auto .. V tom to nebude..

      To asi neplatí pro 30 let starou ukrainu, ale kdo sedne ráno rozespalý raději na horší kolo než na svého miláška, hm ? (Já ne i když nějké zimáky se najdou..)

      regards, KTX@

      0 0
      • hribik A1  

        povedal by som, ze tie naklady neplatia pre vacsinu dvojkolakov, mozu platit len pre tych par spickovych, hoci tu sa takych nachadza plno. ak by kilometer dvojkolakom vysiel pre mna viac nez autom, potom by som za minuly rok donho bol vrazil viac nez 40–50 000

        0 0
        • burnout/syndrome1  

          úplný souhlas.kdo nemění kola a 2–3roky,nezabývá se neustálým tuněním a shazováním gramů a desetin gramů, a mění jen opotřebené,nemůže jezdit dráž na 1 km než autem,bych řekl

          0 0
        • rock  

          Já to tam tehdy počítal a vyšlo mi auto znatelně levnější. A to mám bike v kontextu b-f levný …

          0 0
          • hribik A1  

            ta sranda je prave v tom „v kontexu b-f“. tu uvidis len bikovu smotanku, hornych 10 000, ale bezny standart priemerneho lojza, venca, frantu, pistu z dediny ci z panelaku je predsa len trosku iny. okrem toho dobrym bikom je mozne jazdit do prace jedine pre toho, kto ma zabezpecene na pracovisku adekvatne parkovanie. je evidentne, na com pojde do roboty robotnik, ktory parkuje pred vratnicou, event. cestou z prace este pred lidlom

            0 0
            • hribik A1  

              rebu a deore asi 99,9 % vsetkych jazdiacich dvojkolakov nema, a z toho treba vychadzat ak sa bavime o globalnych pomeroch

              0 0
          • pepino  

            Jako počáteční cena auta + náklady na pojištění, atd + opravy + benzín vyjdou levněji, než cena,náklady a ppovoz kola? Tak to gratuluju buď k superbajku, nebo k Trabantu :-)

            0 0
            • rock  

              Tak to gratuluju buď k superbajku, nebo k Trabantu :-)

              Ne, jen ke kalkulačce :-) …

              0 0
            • hribik A1  

              mozno ze vozi bajk autom a na 1 km na bajku spravi 4 km jeho dopravy autom. to potom su naklady vyssie nez na kilometer autom uz z podstaty veci :-)))

              0 0
              • rock  

                Ale ne. Auto jezdí za méně než 4 Kč / km (včetně kupní ceny a to jsem nezapočítal případnou prodejní). Pokud sečtu náklady na kolo (údržba, spotřebák, občasný upgrade, oblečení, přilba, tretry atp), dostanu se na podobnou sumu nebo spíš výš … navíc, kdybych neměl auto a -hypoteticky- jezdil do práce na kole, musel bych vydávat další peníze za občasnou dopravu jinam než do práce (upřímně, než jet na bikovou dovolenou nebo občas na závod vlakem, vyšlo by mi snad levněji si pro každou takovou příležitost najmout limuzínu i s olivrejovaným šoférem).

                0 0
                • hribik A1  

                  taketo ceny mozu byt realne pre vysoku uroven techniky a jazdeckeho standartu. niektori sa naozaj takto vyvazaju autom na zavody a vselikde a zapocitaju si to do tychto nakladov. pre porovnanie, ja jazdim hajtrou za 0.3 az 0.5 sk/km, nejake lacne gumy, retaze a co treba na udrzbu, jedlo a vodu si vozim z domu, jazdim v trickach a teplakoch a vyhovuje mi to, vsade jazdim po vlastnej ose, ziadne prepravy autom (vynimocne vlakom)…ale kto to nebere zas tak moc vazne, bude mat nejaku takuto cenu za kilometer. to su rozdiely :-) ono zavisi aj od toho, co konkretne jazdis – ked jazdis tazke tereny, mas inu cenu nez ked jazdis to co ja dneska (buchlovske hory – same cesty, uz ked som videl tie desiatky metrov dlhe jazera v poliach, tak mi bolo jasne ze cez les to nepojde). v tomto je prave rozdiel medzi typickym bikeforistom a typickym obycajnym clovekom… (ten si este pritom kupuje pivo :-) ale to sa nezapocitava do nakladov, lebo keby ho nevypil na vylete, vypil by ho v obvodnej krcme:-))

                  0 0
                  • rock  

                    Na jednu stranu máš pravdu, kolo běžné na b-f není bezny standart priemerneho lojza, venca, frantu, pistu z dediny ci z panelaku … na druhou stranu je to trochu nefér srovnání; do práce to mám okolo 30km, zpátky totéž. Není to žádný extrém, ale stejně to běžný lojza, venca ani franta neujede za půl roku (čest vyjímkám, ale pochybuji, že je jich nějak moc), zvlášť když tam má ještě vyvíjet nějakou činnost. Ti, pro které už to není problém, už obvykle mají kola, která za 0.3 Sk/km v provozu neudrží (opakuji, čest vyjímkám) …

                    0 0
                    • hribik A1  

                      robit do roboty 30 + 30 zalezi hlavne na voli, a tu vacsina ludi samozrejme nema. do urcitej miery aj na moznostiach. tescobajk to samozrejme nevydrzi, stara ukrajina s tym bude mat tiez problem, ale nizsia stredna trieda s primeranou udrzbou to vydrzi, teda ked sa jazdi po ceste. ja som minuly rok dal na udrzbu tak 3–4tisic + 2k za novu vidlicu, a to sa pri viac nez 14k km zaraduje do spominaneho intervalu. na cesty to staci, v terene jazdim s tym za sucha a moc blaznive zalezitosti tiez nie. pochopitelne, vacsina ludi co pouziva nejake tie slapohyby ako dopravny prostriedok, s tym jazdi kratsie trasy tak do 5 km, a to vydrzi kdejaka plecka s nakladmi 1000 korun za rok + nakupna cena (6000), pred lidlom sa stejne s nicim lepsim parkovat neda. moja matka napriklad jazdi po meste 4000km/rok (robota, zahrada, obchody) na niecom ako mountfieldbajk. je to plecka, ale odviezt odveze a jazdi na tom s minimalnou udrzbou uz niekolko rokov, aj v zime. vybavenie – pevna vidla, 5kazeta, nejake shimano slovenska informacna sluzba atd., na jazdenie po meste to staci

                      0 0
                      • hribik A1  

                        prva veta – jazdit do roboty

                        0 0
                      • rock  

                        Tak jo, přesvědčil jsi mne, jde to. Ale vrátím-li se k začátku našeho dialogu, nejezdím trabantem a nemám extrémně drahý bike, ale přesto to už v mém případě vychází ve prospěch auta.

                        P.S.: Před lídl … nejbližší lídl mám asi 20 km, to bych nákup na kole stejně neodvez – a obchůdek v naší dědině je o 30 i víc % dražší než markety ve městech. Když chci nakoupit levně, musím autem :-), všechno souvisí se vším.

                        0 0
      • hribik A1  

        a kto sadne rano radsej na horsiu plecku nez na svojho milacka? napriklad kazdy, kto parkuje vonku alebo v nejakych spolocnych priestoroch podniku a pod.

        ono clenovia b-f nejsu zase reprezentativnou vzorkou celej spolocnosti

        0 0
        • krtex  

          Hele nekibicuj a zkus raději zapátrat po tom dredu co jsem zmiňoval..

          A jestli jezdíš za 0,3 sk / km, tak to není ani na výměnu řetězů, takže jsi někde udělal chybu..

          :-p

          KTX@

          PS: BTW, z mých kamarádů & Bikerů zároveň (6)  jsem na BF jediný, ale do práce na kole jezdí občas všichni (v sezóně dokonce někteří pravidelně) a vždy na tom nejlepším co doma mají, tak mi tu nevykládej něco o „vzorku“. HOWG!

          0 0
          • hribik A1  

            dobre, dam si najst Nejaky Dred. urcite to pomoze :-D

            za 5000 by som kupil retazi viac nez 10, cize na cca 50 – 60 000 km, najazdim 14 000, druha vyznamna cast nakladov su gumy, zvysok je to ostatne v potrebnom rozsahu. asi viem, kolko som do toho minuly rok vrazil a kolko najazdil. 3 retaze (1200), asi 4–5 gum (1000), ostatne tak za 1000, technicka uprava za 1000 a keby som nekupoval novu vidlicu tak som este pod tymi 0,3…u mna v reali skor tych 0,4 az 0,5 (do toho sa vojde este aj odpis kupnej ceny, odpisy prilby, svetla atd.), na pleckach urcenych len na jazdenie po meste je to okolo 0,3, ale nejsu to ukrajiny, skor taka bezna nizsia trieda, tvoriaca to najvhodnejsie pre dopravne ucely. ale dobre, povedzme, ze niekto vzhladom na nizky pocet kilometrov a velke mnozstvo pracovnych ukonov smerujucich k tomu aby jeho plecka nezhrdzavela pocas doby nejazdenia, dosiahne cenu do 2 korun…vyssie uz jedine „hornych 10 000“, co je mozno tak mizernych par percent vsetkych cyklistov (a 90 % vsetkych bikeforistov) s najspickovejsimi bajkmi a najvyssim standartom, ti mozu predcit cenou aj cenu kilometra v aute – u auta 3 –7 podla spotreby, poctu najazdenych kilometrov atd atd.

            no tvoji kamaradi su uz len vzorka naroda…asi mas viac kamaradov nez jazdi ludi na tescobikoch a na 15rocnych mtb a inych pleckach. celych 6!

            0 0
            • krtex  

              Hle klídek jo,

              já jsem napsal odkaz na dred který se mi nechce hledat, prže ještě pracuju, byť už z domu. Tam se to řešilo a vyšlo to jak jsem psal v prvním POSTu.

              A tvoje hesla „asi“ vím kolik.. , ..tak 4 „až“ 5 gum.. , ..a ostatní „tak za“ 1000..  jsou výmluvná dost.. Ono se to nezdá, ale jestli jezdíš 5000 km na jednom řetězu tak s jeho výměnou je nutná výměna kazety – tu jsi zapoměl ? špalky ? šlapací osa ? 2× ročně bowdeny, nerez lanka ? mazivo ? duše ? konusy / kuličky / ostatní ložiska ? .. tohle je namátkou jen spotřební matroš, který prostě neokecáš.. kór když se bavíme o levných komponentech, které na roční nájezd 14 000 nejsou stavěné..

              Pokud jezdíš na rozvaklané plečce, tak to možná neplatí :-p

              HOWG č. 2 ;)

              KTX@

              0 0
              • hribik A1  

                jazdim na plecke, 5000km/retaz je bezny priemer, kazetu som potreboval menit raz ked som to v zime na slanych cestach „mierne“ preflakol. tato debata je asi o tom, ako keby ma niekto, kto si kupi najnovsieho bawora s tomu primeranymi nakladmi (vratane odpisu vstupnej ceny), presviedcal o tom, ze tie jeho naklady su priemernymi nakladmi bezneho auta, a podporil to argumentom, ze jeho 6 kamaratov tiez s ba-worakmi a mercedesmi a audinami je na tom podobne. no nejsu!

                ako naozaj ma nepresvedcis o tom, ze bezne naklady su vyssie ako u auta, pretoze naozaj viem, kolko som do toho za minuly rok dal, aj so spalkami, mazivom a ostatnym v potrebnej miere. su, ale pre toho, kto jazdi na spickovom biku. pre nas normalnych co netrhame pri zabere asfalt a teren a neod***eme retaz za 1000 km teda nie…ja sa takym mozem iba smiat :-D

                0 0
                • hribik A1  

                  tak uz viem od coho su vsetky lesne cesty a chodniky take rozm**ane! a vsetky cesty tiez tak! ziadne traktory, ziadne pretazene camiony! to robia bikeri ktori tak slapu az trhaju pod sebou asfalt a teren! :-D

                  0 0
                  • krtex  

                    No nic, zpátky k tématu:

                    1.Máš auto ?

                    2.Jezdíš do práce na kole ?

                    Pokud je tvá odpověď 2× „ne“ tak ses tu vykecával zbytečně :-p

                    regards, KTX@

                     
                    0 0
                    • hribik A1  

                      auto mame v rodine jedno, ale aj ked neni priamo moje, tak to neznamena ze sa on nezaujimam. pravidelne na dvojkolaku niekam ucelovo v sucasnosti nejazdim, ale jazdil som isty cas. pouzival som na to stareho forta, hajtroidnejsieho od hajtry. bol som s nim spokojny

                      0 0
                    • Krys  

                      Myslím, že z tých peňazí, ktoré hribik vráža do svojho cyklostroja, by auto neuživil.

                      0 0
                      • krtex  

                        šak zme měli za v každém POSTu SMILE né tak o nic nejde ;)

                        KTX@

                        0 0
                        • Krys  

                          No vidíš, som toho smajla štandardne zabudol prihodiť. ;)

                          0 0
      • vlk  

        No mě třeba na kole do práce přijde cena za 1km jen jako položka(olej, opotřebení pneumatik a opotřebení brzdících špalků.) Je to druhé kolo, které skládám a opravuji se starých součástek nebo z věcí co mi zbydou po výměně. Prodat se to skoro nedá,Tak to přeci nebudu vyhazovat. A přitom je to docela slušné HT. Jenže i tak jezdím teď více autem a to především proto, že odpoledne po zaměstnání vozím materiál a nebo jedu fyzicky pracovat a nepotřebuji být zničen ještě před prací a k večeru jsem už pak tak utahanýtak , že bych dom nedojel.

        Někdy mi názory bikerů připadaj extrémní -skoro jako názory těch zelených mozků ve vládě.Každej vidíte jen sebe a chybí Vám rozhled.

        0 0
        • krtex  

          ..jasně a ty staré součástky se berou kde ?-)

          BTW, taky jezdím do práce autem, protože vozím syna do školky..

          KTX@

          0 0
          • vlk  

            Asi tak, cenu starých součástek počítat nemohu. Ty by mi z mého fulla pro zábavu zbyly vždy.To je cena, která je započítána jako provozní do druhého kola. Takže kolo pro zábavu-jízdu terénem a závody mě stojí docela slušné money, ale kolo do práce vlastně nic.Protože, bych ty součástky měl i kdybych si ho z nich nesložil.

            0 0
            • krtex  

              Chybí ti SMILE u tohoto zdůvodnění :) A jestli to myslíš vážně tak mi povídej něco o rozhledu.. :-p

              Taky doma těžko vysvětluju výměnu komponentu, který chci dát na přítelčin BIKE (na svůj samo NEW), že když je dobrý tak proč ho měním ..

              KTX@

              0 0
              • vlk  

                Taj jo no.Rám mi zbyl z HT po stavbě fulla(zdůvodnění-problém se zády).Brzdy po tom co jsem pořídil kotouče(abych zabrzdil i v zimě).Pne­umatiky(špatný kup v bahně kloužou),kliky a x kolečko(samo, že ojetý.Nový řetěz by na tom skákal.Ale na kole do práce doježďuji vytahané řetězy-v bahně by střílely). Sedlo(nad 50km bolesti, do práce na 12km to stačí). Řidítka , představec a sedlovka(už jsou staré, na silnic OK v terénu už bych tomu nevěřil-mohlo by prasknout).řazení 7sp(na závody mi 7sp bohužel nestačila).Smyk x-gen. Na nový full rám mi nepasoval. Přehazka(starší trochu vyvaklaná-v bahně by neřadila).Přední vidla-stará suntour, spatné tlumení, nízký zdvih, na blbnutí poddimenzovaná­.Takže obhájím každou součástku kterou jsem vyřadil a dal na kolo do práce. :) Neříkej mi, že si koupíš jednu přehazku, vidlici, řetěz či kliky a jezdíš je třeba dosmrti apod. Ještě se mi doma válí klasické brzdy cantivery a nějaké staré harampádí, ale to fakt není ani na kolo do práce. Kamoš si ze starých věcí co chtěl vyhodit také složil kolo do práce.

                0 0
                • krtex  

                  Já počítal kola ve sklepě o víkendu a když nepočítám trojkolky tak jsem na 11 ti :)

                  2 jsou moje (1 ze „zbytků“ po upgradech – což mi připomíná aktualizovat profil), 1 mojí polovičky a 1 syna.

                  zbytek je na náhradní díly, rozestavěné nákupní tašky nebo na jízdu k vodě v plavkách atd.. Komponenty co mám navíc raději nepočítám a doma přísně tajím :)

                  Ale letos jsem se zařek že „nic“ nebude, jen šetřím na příští rok fungláče XC FULLa

                  Takže je to všude víceméně podobné :)

                  KTX@

                  0 0
              • vlk  

                PS: Přítelkyně má v tuto chvíli v některých ohledech i lepší bike než já :) A nic jí vysvětlovat nemusím. Zatím to není manželka a když si na to vydělám. Navíc vždy je kouzelná formulka :) Ty jo na tom e-shopu je to v akci s x % slevou a ta nynější je tak akorát na to abych se někde přizabil :)  A má pochopení. Na narozky jsem třeba od ní dostal zadní kotoučovou brzdu. ženské ti taky přece nevysvětlují, proč si koupila další kostýmek, kabát nebo boty, když jich má už dost :) Chlapi nedejte se.

                0 0
    • Lada1  

      pak tu je i dalsi skupina lidi- kteri to do prace maji daleko a autem je jedina realna moznost. Ja to mam napr. 30km, coz neni moc, ale je to cesta, po ktere bych si na kole netroufnul. Navic jezdim XC a na silnici mne nikdo nedostane. Takze pokud by stal litr benzinu nejakou extremne vysokou castku, tak zmenim asi zamestnani

      0 0
      • Lenka.05  

        No ja jsem na tom stejne. Mam to 25km, autobus tam jede 1× denne, vlak 2× s prestupem, nadrazi 2km daleko. Na kole je to potiz, protoze na tu silnici se pomalu bojim autem, natoz na kole. A nekudy pres les to jde jen castecne, nejhorsi cast cesty vede po jedine frekventovane silnici kde kdyz jedu autem 90km/hod, jsem tam vetsinou za nejpomalejsiho pitomce :-/. Takze dojizdet na kole neni tak snadne. A to jeste musim vetsinou vlacet notebook a dalsi kramy…Castecne to muzu resit tim, ze budu aspon jeden den v tydnu pracovat z domova.

        0 0
      • jIrI___  

        Zajimave reseni…zmenit praci. To by me asi ani nenapadlo :-). Pokud ovsem nebudes mit problem najit jinou, ktera te bude bavit minimalne jak stavajici a nebudes v ni mit horsi pracovni podminky tak pak neni co resit.

        0 0
      • rock  

        Já to mám kousek přes 30 … čas od času je to na biku fajn (ráno nejkratší cestou, odpoledne si to užiju nějakou delší, hezčí variantou), ale odmítám na tom být závislý. Jedu jen tehdy, když je to pro radost. Pokud nějak výrazně stoupne cena nafty, tak

        1. pohovořím se zaměstnavatelem o výši platu
        2. pouvažuji o změně bydliště
        3. změním zaměstnavatele (dvě dlouhotrvající nabídky mi leží na stole)

        Nějak bylo, nějak bude …

        0 0
      • RaZzEr^^  

        tak si kup starou silnicku… favorita

        0 0
        • Lišák  

          ale je to cesta, po ktere bych si na kole netroufnul

          Myslíš, že Favorit by to vyřešil?

          0 0
          • RaZzEr^^  

            aspon u me to vyřešil. Jezdím tak do školy ktera je vzdalena 20km

            0 0
            • Lišák  

              Myslím, že tady nejde o vzdálennost. Já taky jezdím po silnici jen když je to naprosto nejnutnější a ihned, jak je to možné mizím někam na polňačku/lesní cestu. Pokud jezdíš na kole po frekventované silnici, je průšvih jen otázkou času. Aspoň na mě to tak přijde.

              0 0
    • oupi  

      Nedávno jsme se o tom bavili doma. Výsledkem bylo, že si na cestu do práce koupíme ukrajiny. Naprosto bezproblémová kola, kde na údržbu stačí vazelína :-)

      0 0
      • nooski  

        Jasně bezproblémová, protože se na tom prd jezdí. Dej mi ukrajinu a když ji budu používat stejně jako silničku teď, tak po měsíci moc použitelná ukrajina nebude. Taky jsem si sehnal staré kolo na kterém všechno fungovalo, klasický starý střed na kuličky, staré náboje, sedlovka s tím šíleným zámkem atd. Střed jsem odrovnal snad během 20km, náboje mají vakl jak prase  a sedlo furt nedrží zvolenou pozici :-) Kdyby se se sramem X0, nějakými lepšími klikami a náboji na průmyslech jezdilo jak s tou ukrajinou, tak vydrží mnohem, mnohem, mnohem déle :-) Bodejď by ta kola nevydržela, když to babka vezme dvakrát šlápne sjede s tím do konzumu a zpátky jde s taškou na řidítkách vedle kola.

        0 0
        • oupi  

          Však říkám na cestu do práce… A musím Ti oponovat, neb znám človíčka, který má 25 let staré závodní kolo a třeba taková přehazovačka, řazení, přesmykač a střed jsou ještě původní. Jen v přehazovačce jsou nová kolečka. Ten člověk na tom kole najede ročně okolo 16–20.000 km, což mi zrovna málo nepřijde.

          0 0
          • nooski  

            Ale to není ukrajina :-) Věřím, že třeba staré komponenty Record jsou taky věčné.

            0 0
            • oupi  

              No, tak pak řešení je jen jediné. Ukrajina s recordem :-))))

              0 0
            • hribik A1  

              tak my na to mame taky stary krosovy fort, obycajne rafy, pevna vidlica, shimano slovenska informacna sluzba (SIS), 6kazeta, trochu to radi a da sa s tym tolko aj do kopca a proti vetru, odrbany ram aby to vyzeralo hnusne a dalo sa s tym zaparkovat vsade, jazdi sa na tom relativne dost pretoze to pouziva cela rodina, isty cas som na tom tiez jazdieval po meste (este predtym to bola pre mna aj prva plecka na vylety), myslim si ze to spaja vacsinu vyhod ukrajiny (je to skarede a neatraktivne) s vyhodami lepsieho vozidla (vydrzi to tak normalne, trochu to radi, trochu to brzdi v ramci potrieb bezneho jazdenia po mestskych cestach)

              0 0
              • oupi  

                Tak to prr, ukrajina deluxe není na programu :-))))

                0 0
    • micro  

      Me ceny benzinu zas tak netrapi, protoze jezdim na LPG, a co sem si vsim tak jeho cena jde spis dolu ( 16,30/l ). A do prace na kole – nemozne (35km) :-D Takze tak :-D

      0 0
      • ferda  

        u Benesova jsem nasel pumpu za 13.9Kc/l a pani u pumpy je ochotna vypsat ucet na castku kterou potrebujes :)

        opravdu nevim proc vsichni resi naftu a benzin, da se pouzivat i alternativni zdroj. Sice jezdim fabii 1.2 na LPG ,ale za 400Kč plynu ujedu 360–400km … po Praze, po dalnici – cestovni rychlost 140 na tachometru :)

        0 0
        • Lišák  

          Možná někdo používá zavazadlový prostor i na něco jiného, než na přepravu bečky s plynem. Nikdy jsem se o to nezajímal, tak mě oprav, jestli mám špatnou představu o uložení plynové nádrže.

          0 0
          • jIrI___  

            Davaji se tusim i do mist kam patri rezerva, ale nevim to jiste.

            0 0
            • Lišák  

              Takže místo bečky s plynem zabírá místo v kufru rezerva? Taky nic-moc řešení.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Rezervu dej na zadní sedadlo a máš to vyřešený :-D

                0 0
                • Lišák  

                  Mám Mondeo combi a většinou používám úpravu „valník“. Zadní opěradla skopená a roleta sundaná. V této úpravě je to taková malá dodávka :-) Jedině vozit rezervu jako teréňáky na zadních dveřích/střeše/ka­potě… Nicméně diesel asi na plyn upravit stejně nepůjde, tak to řešit nebudu.

                  0 0
              • ferda  

                nadrz je opravdu v miste pro rezervu a kolo v kufru. Z toho to hlediska je reseni pro nektere nepouzitelne, ale kolik lidi z tech co jezdi autem do prace, vetsinou sami, potrebuje mit kufr narvany k prasknuti ?

                2.5× levnejsi palivo za rezervu v kufru je pro me prijatelna vymena. 

                0 0
                • jIrI___  

                  Nebo se daji misto rezervy pouzivat Flat Runove pneumatiky nebo jak se to jmenuje. Proste kdyz pichnech, tak se na nich da diky pevnym bokum a tmelu uvnitr ujet urcity pocet kilometru. Tak to ma tatka na sluzebnim aute a misto rezervy ma tajnou schranku :-))… A nemusis rezervu resit vubec ;-)

                  0 0
                • micro  

                  Presne tak, ja k doprave do prace potrebuju jen sedadlo, nic si s sebou nevozim.. Takze v kufru mam bombu, jezdim za levno, a jedina nevyhoda je akorat kdyz potrebuju vozit sud s pivem na kalby, to uz musim na zadni sedacky :-D

                  0 0
    • tom_777  

      myslím, že nemí potřeba propadat panice ta nafta se někde ustálí a zas si všichni zvyknou – bohužel. Sám za sebe se snažím ježdění autem omezovat a pokud už někam jedu/jedeme tak jezdím radši na spotřebu 90 km/h protože adrenalin si můžu dopřát na kole:)

      0 0
      • pepek  

        To Tě asi všichni za tebou mají rádi…:-)

        0 0
        • Lišák  

          Proč je nutné nedodržovat zákony, aby měli ostatní člověka rádi? Není to nějaké pořivené?

           

          (p.s. pokud se nejedná o dálnici/silnici pro motorová vozidla)

          0 0
          • Krys  

            Jazdím tiež 90 (tak dobre, 99) a to, že to niekomu vadí, je jeho problém.

            0 0
            • hribik A1  

              no my sme s brachom skusali cez gps tachometer na jeho filcke (rozumej: felicii 1.6) a ten meral povazlivo presne. odchylka v meste 1–2 km/h, mimo neho a na dialnici 1. tak bacha na to :-)

              0 0
          • pepek  

            Jezdit pomalu mezi ostatními, kteří jedou rychleji, je  nebezpečnější, než jezdit rychle.

            Btw: názory řidičů z okolí Blanska (což je asi aji Kuřim) se nedají brát za objektivní, všichni  známe pojízdné překážky provozu se značkou BK :-)

            0 0
            • hribik A1  

              aaale, to je uz povacsine vsetko jedno B :-)

              0 0
            • Lišák  

              Jj, nejsem objektivní. Jezdím jen na Dušičky na hřbitov a nikdy nesundávám klobouk! ;-) A asi až do smrti budu překážkou silniční anarchie. Proto taky po silnici nejezdím na kole.

              (p.s. co názor Kryse? Ač Slovák, tak z Prahy?)

              0 0
              • pepek  

                I Slovák z Prahy může mít kufr kratší o metr. Myslím, že pak to bude aji jeho problém.

                0 0
                • Lišák  

                  Mám pocit, že někteří zamrzli v éře socialismu. Tam přece platilo: „Zákony jsou od toho, aby se porušovaly“. Je to skutečně nutné? Když ONI, tak JÁ   M U S Í M taky?

                  0 0
                  • pepek  

                    Ne, já se o sebe prostě bojím. Příklad: Dnes jsem jel do toho vašeho kraje: Tišnovska-brány Vysočiny.:-) No a kolem Globusu jelo 10 – 15  „spořádaných řidičů“ rychlostí 80 km/hod s odstupy 10–20m , pěkně za sebou v pravým pruhu. V levým jel jenom jeden: „pirát“ Pepek rychlostí: 120 km/hod. Riziko kratšího kufru nebo čumáku bylo v tom levým pruhu daleko nižší.

                    0 0
                    • Lišák  

                      Všimnul sis, co jsem psal? Asi ne, tak Ti to zkopíruju.


                      Lišák (24.05.2008 20:27:37) 195.113.158.xxx 4×> Vliv nárustu ceny pohonných hmot na cyklistiku (^ odpověď na 3× ^)

                      Obsah tohoto příspěvku byl blokován zakladatelem vlákna

                      Proč je nutné nedodržovat zákony, aby měli ostatní člověka rádi? Není to nějaké pořivené?

                       

                      (p.s. pokud se nejedná o dálnici/silnici pro motorová vozidla)

                      OdpovědětOdpo­vědět na zakládající příspěvekZpět na obsah

                      Ty jsi nejel jako pirát a tom 777, pokud jede 90 po normální silnici, tak to snad je taky v pořádku, ne?

                      0 0
                      • pepek  

                        No myslím, že to bylo eště před cedulou „Brno-konec“ :-) Ale chtěl jsem jenom naznačit, že jezdit pomalu ve stádu je horší, jak jet vedle a mět před sebou volno. (Ale to je samozřejmě zcela kriminální  názor,  já totiž mám rád aji ty endura v lese :-(

                        0 0
                        • Lišák  

                          Příspěvek od Kryse pod Tebou je, podle mě, dobrý. Co Ty na to?

                          0 0
                          • pepek  

                            Nechápu, jak Krys s tímto názorem může v Praze přežít. Např. v době hromadného exodu pražáků na chalupy každý pátek večer, si aji já připadám pomalý. Jet v tom stádu 90 km/h, tak nemůže, prostě nemůže mít dlouho nenabouranej zadek.

                            0 0
                            • Krys  

                              To sú len také mestské legendy. ;)

                              Ak cestujeme s deckami v piatok na Slovensko, tak je to po D1 a zásadne až po siedmej večer. Žiaden stres.

                              Istý čas som chodieval raz do týždňa večer do Berouna po D5. Tak to bolo fajnové mäsko. Obzvlášť, keď to vyšlo na piatok. Bavil som sa ale väčšinou dobre.

                              0 0
                        • jIrI___  

                          Sak pockej az nektery z tech „sneku“ (neboli ukaznenych ridicu) v prave pruhu vyboci tesne pred tebou do leveho…

                          0 0
                        • tom_777  

                          ono to je taky vo tom, že když jedeš „pomalu podle předpisů“ máš šanci zareagovat na neočekávanou situlaci. teď v neděli mi vjelo pod kola děcko na dětským kole no a já to ( protože jsem jel pod pade ) v pohodě dobrzdil

                          Ty Pepku bys to děcko přejel a (to Tě už možná podceňuju) ujel

                          0 0
            • Krys  

              O tomto sa tu už pár krát debatilo.

              Jedno je isté, nezačnem jazdiť rýchlejšie ako mi dovoľujú predpisy, ale hlavne nebudem jazdiť rýchlejšie, ako mi dovoľuje situácia na ceste a moje schopnosti.

              Podľa mňa nie je nebezpečné jazdiť pomaly, keď ostatní jazdia rýchlo. Nebezpečné je ak je medzi tými rýchlymi nejaký jedinec, ktorý ide rýchlo (napr. preto, že mu je blbé ísť pomaly, keď ostatní idú rýchlo) aj keď je to nad jeho schopnosti.

              Nebezpečný je človek, ktorý predbieha aj keď to situácia nedovoľuje. Nebezpečný je jedinec, ktorý psychicky nezvládne, že sa musí vliecť za niekym 90km/hod.

              Tiež ma mierne irituje, keď sa vlečiem pomaly za niekym, komu to na viac nevydá. Ale nikdy som ešte kvôli tomu nepredbiehal v neprehľadnom úseku a podobne. Ani na dotyčného neblikám diaľkovými, ani sa mu nenavážam do kufra, ani netrúbim.

              A na záver ešte dodám, že podľa mojích skúseností viacmenej dodržiava predpisy väčšina vodičov. Väčšina vodičov ide 90–100. To že každú chvíľu prefrčí okolo príslušník tej neukáznenej menšiny, je už iná kapitola.

              0 0
        • jIrI___  

          Nebo on ma rad sam sebe ;-)

          0 0
        • tom_777  

          jasně já všechny malý  schumachery v poho pouštím

          a někdy taky spěchám

          0 0
    • tomfree  

      Spíš bych to viděl na tom,jak se to zdražení projeví na těch cyklovýletech po republice,jednou jsem to počítal a kvůli kola ročně najedu autem 20 až 30tisíc kilometrů a jestli to tak pude dál tak to asi budu muset omezit:-(

      0 0
      • náčelník  

        Pak že je cyklistika ekologická volnočasová aktivita :)

        0 0
        • tom_777  

          jo cesty na závody jsou celkem velká porce kilometrů a stojí to víc než startovný:O

          0 0
          • jIrI___  

            Prestan zavodit a uvidis jak tvoje penezenka bude chrochtat blahem :-))

            0 0
            • tom_777  

              zatim jsem přestal kouřit a peněženka blahem chrochtá:)

              přestal jsem kouřit abych moh jezdit na závody

              občasný vejlety jsem zvládal s cigárem v hubě:))

              0 0
          • Rychlej turista  

            Pak je třeba zvednout startovné, aby se to vyplatilo :-D

            0 0
    • kafac  

      Nebo to muze byt i naopak...... masovy prode = nizsi ceny

      0 0
    • simon111  

      No.. já teďkom vstávám na 6:00 na brigádu.. A na kolo bych nesednul v tuto ranní hodinu ani za milion..

      0 0
      • dancing dog  

        Já kdysi vstával v 5:50,vyvenčit psa, do práce vekou zajíždkou přes lázeňský les a nejvyšší bod levýho břehu Teplé, pak dolů do města, sprcha,práce…děla sem to asi 2 měsíce v létě, jinak to mám do práce cca 20 min. pěšky, na kole se to ani nevyplatí..

        přestalo mě to ale bavit, tedka často jezdim dokonce budem, bych mohl spát o 10 min. déle… ale mít práci tak do 20 km s možností nefrekventovaný silničky a bez hroznejch krpálů, asi bych se snažil jezdit…člověk si zvykne na všechno…

         

        Jinak já osbně taky nevidím budoucnost moc růžově, krom změn klimatu a z toho vyplývající problémy s zemědělskou produkcí a vodou vidim nedostatek energie jako celkem meč na provázku…jestli zdraží kola nevim, ale zásobou nějakejch použitelnjch komponentů, co se nekazí člověk asi nic nezkazí…pokud je má kam dát…

        0 0
      • jIrI___  

        Na brigadu jezdim taky na 6:00. Takze vstavam v 5:00 a nemuzu se dockat jak sednu na kolo a aspon tech 7km cestou do prace se provetram. Je to strasne dobry pocit jak rano vyjedes, zadne auta, jedes si svojim tempem… Takova pohodicka po ranu. Jakmile ale prsi, tak auto to jisti :-)

        0 0
      • Sinty  

        Minulý rok o prázdninách, jsem měl brigádu ve fabrice u linky na výrobu sedaček do kamionů, manuální práce taková oblbovačka (na tři směny). Ráno mi zvonil budík o půl paté. Nejlepší stejně byly noční směny, u linky bylo z vyhřátých forem celkem horko a taková ranní cesta domů na chladném vzduchu byla příjemná. Horší je po nočních směnách návrat do normálního režimu, nezávidím těm dělníkům.

        0 0
    • Howgh  

      trochu filozofování nikoho nezabije…

      http://brnensky.denik.cz/…0080523.html

      0 0
      • Krys  

        To zas niekto nepochopil základnú kauzalitu.

        0 0
      • hribik A1  

        blby clanok. bez ropy by nebola vacsina sucasneho sveta, neni to o tom ze by iba neboli hypermarkety na kraji mesta. napriklad z polnohospodarstva bez traktorov, iba s konmi by nevyzilo tolko ludi kolko ich je v sucasnosti. trebars ani spickove biky by tu asi nikto nemal, pretoze z druheho konca sveta by sa komponenty nemohli vozit a regionalnym vyrobcom by sa neoplatilo pre tych par zaujemcov nic take vyrabat (tiez prudke obmedzenie vyvoja) a vyrabal by sa iba priemer, vsetok rozvoj by ustrnul na urovni sucasneho priemeru. miesto vrazanie penez do nablblych regulacii ktore problem maximalne oddialia o par rokov (zato „niekto“ si z vynosu z nich postavi palac) by bolo lepsie ich vrazit do vyskumu a vyvoja zdrojov do buducnosti

        0 0
        • littlebiker  

          Jenom bych dodal, že ropa a výrobky z ní nejsou jenom pohodnné hmoty, petrolej atd. Celých 95% všech výrobků je vyrobeno pomocí ropy. Na výrobu obyčejného počítače, je potřeba desetinásobek váhy ropy. takže když vám doma stojí na podlaze obyčejný middletover cca 8kg, rozpy je potřeba na výrobu 80kg. Celkem síla:)

          Když už si amerika zinscenovala válku o ropu, tak by nám ji mohla prodávat levněji když jim tak pěkně lezeme doprdele s radarem.

          0 0
    • hribik A1  

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.