• RUSH

    Přestože na bezdušácích (nejdříve UST pak TLR) jezdím už pár let a nějakou tu zkušenost s nimi mám (znám např. UST Mavic ráfek prasklý u ventilku), přesto se vyskytl problém, o kterém bych se rád poradil.

    Na záložním páru kol (Specialized Roval) jsem měl svůj první „defect“ za celou tu dobu co bezdušáky jezdím. Prostě to najednou změklo a zadní kolo začalo plavat. Od počátku se to jevilo jako netěsnost mezi ráfkem a ventilkem, a za pomoci dofukování jsem na tom domů dojel. To zadní kolo bylo ale nafouklé a používané ( s přestávkami – na závody používám jiné) déle než rok bez náznaku problému.

    Sundal jsem plášť, ventilek byl v ráfku lehce pootočen, což bylo jasně vidět , protože tento ventilek má obdelníkovou gumovou patku. Řekl jsem si – je to jasné – ventilek jsem tedy správně usadil a dotáhl – jenže ucházelo to dál – kolem ventilku. Zkusil jsem vyměnit ventilek – nový Mavic – ucházelo to zas. Sundal jsem tedy pásku (No Tube), zkontoloval jsem ráfek, speciálně jsem hledal prasklinu kolem otvoru pro ventilek, ale nic! Nasadil jsem tedy pásku a ventilek znovu – bohužel to uchází dál. Zkoušel jsem i gumový těsnící kroužek pod matku. U ventilku to ucházet přestalo, ale za to fučelo kolem drátů!

    Mám tedy pár dotazů:

    1. Chápu správně, že pokud by i byl ráfek u ventilku prasklý, přesto by to páska měla udržet těsné?
    2. Hnědá páska Specialized, která se dodává s koly Roval je zároveň i těsnící (u bezduší není třeba jiná páska), nebo je jen pro použití s duší?
    3. A to nejdůležitější – kde je podle vás chyba? Kudy nebo proč to uchází a co s tím?
    0 0
    • Mr.Dan  

      Mám poměrně špatnou zkušenost s origoš bezdušovejma ventilkama NoTubes. Konkrétně s jejich vnitřní částí, opravdu je to z bláta, těsněníčko po roce už moc netěsní a hlavně ten závit na tý vnitřní části se ochodil tak, že je problém našroubovat redukci nebo šlaušek. Na zadním kole mi Hnoj vyměnil tuhle „vložku“ za nějakej levnej ekvivalent a je to nebe a dudy. Na předním kole na to bohužel v rámci jarní servisní tlačenice zapomněl a problém se čím dál zhoršuje. Takže problém by mohl bejt i tady…

      0 0
    • jecnak  

      Jelikoz to fici nekudy do rafku, plast bude asi v poradku a hledal bych zradu v pasce a ventilku. Tim, ze jsi zkusil jiny ventilek, zbyva uz asi jen ta paska.

      0 0
    • camlost  

      co třeba podélně prasklý ráfek, tzn. pod páskou?

      ilustrační fotka např. http://www.nakole.cz/…461276-1.jpg

      na jiném fóru jsem se o této závadě zmínil a tamní diskutéři nejsou schopni pochopit, že je něco takového možné. osobní zkušenost, i když ta fotka není ode mě. :-)

      0 0
      • RUSH  

        Jak jsem psal výše, mám zkušenost s takto prasklým ráfkem Mavic kolem ventilku. Dle mého by to páska měla udržet těsné. Horší ale je, že to může rupnou víc kdykoliv. Tento typ prasknutí není až tak neobvyklý – bohužel.

        Já jsem ale na současném ráfku prasklinu nenašel.

        0 0
    • Vilém  

      Jaky ma ten rafek spoj? Je svarovany, nebo jen nejak kolikovany? Paska kryje celou vnitrni sirku rafku?

      0 0
      • RUSH  

        Ráfek je svařovaný. A ano, páska kryje celou vnitřní šířku ráfku (no Tubes). Ale přesto určitě zkusím pásku nainstalovat pečlivě ještě jednou.

        0 0
    • jonti  

      Vyndej pasku a zkontroluj rafek.

      Mavic ventilek do jinych kol moc nesedi, lepsi je neco jako notubes nebo caffe latek, ktere maji kuzelovity tvar a lip tesni u diry v rafku.

      Paska specialized je ok, i tesnici.

      0 0
      • RUSH  

        Díky. Ráfek jsem kontroloval, viditelnou prasklinu jsem nenašel. Je ale možné, že při více nafouknutém plášti, se může skrytá prasklina více rozevřít.

        0 0
        • ememem1  

          pozri sem a nasledne dole…len podotykam ze nez som na to prisiel tak to na prvy pohlad moc vidiet nebolo.

          0 0
          • RUSH  

            Zajímavé, to jsem fakt netušil. Ale mám ráfky od Specialized, nevím kdo jim je vyrábí… Ale prohlédnu ten ráfek celý dokola a fakt pečlivě. Zkontroluju ještě jednou usazení ventilku. Snad na to přijdu.

            0 0
            • jecnak  

              Pokud mas v rafku nalepenou pasku, pak te nejaka prasklina nemusi moc zajimat z hlediska tesneni. Hledej problem v pasce a nebo ventilku. Jak psal jonti, tak Mavic ventilky nejsou moc vhodne pro jine rafky nez Mavic.

              0 0
              • ememem1  

                tak pokial ma ust ventilok (s kockatou gumou na konci) v inom ako ust rafiku tak to naozaj netesni dobre, sa skor cudujem ze mu to doteraz fungovalo.

                a s tou paskou imho nemas celkom pravdu, moze to tak byt ale zarucene to nei.aspon mne to predtym nez som to prerazil uplne (vid. vyssie nepomohlo.)

                0 0
                • hovanec  

                  Tak to pěkně kecáš, protože mám bezdušové ventilky s kockatou gumou na konci v ráfcích fastdisc a do nedávna i ve vikingách a těsnilo/těsní x sezon bez problému.

                  0 0
                  • ememem1  

                    kecas akurat tak ty, nie vsade to nutne fungovat musi.

                    0 0
                    • hovanec  

                      Takže mi to vlastně netěsní a máš pravdu TY drahý příteli. :)

                      Nechci se handrkovat a slovíčkařit, ale napsal jsi to tak, že jinde než v UST ráfku to nebude fungovat. Hlavně v tom Tvém argumentu nevidím důvod, proč by ten ventilek neměl těsnit v jiném, než UST ráfku. To mi prosím vysvětli a dám pokoj. Jistě se najdou případy, kdy nefunguje.

                      0 0
                      • ememem1  

                        to ti fakt treba vysvetlovat? pozri sa na priecny rez ust rafika a normalneho rafika. preco asi notubes ventily su kuzelove resp. napr. shimano su valcove?

                        a btw ja nehovorim ze to fungovat nemoze ale zarucene to isto neni. mne napr. ust ventilky v „ne 2 way fit“ rafikoch netesnily, notubes aj shimano bez problemov.

                        0 0
                        • hovanec  

                          Tak je pravdou, že jsou různé typy dosedacích ploch. Pokud se jedná o ventilky Notubes, tak tam jsou tuším 2 typy. Jak jsi psal, ten typ s kockatou gumou, ten těsnit nebude v případě verze s válcovité dosedací plochy. Klasický kockatý s rovnou dosedací plochou fungovat bude. Ale nejspíš jsem si spletl která firma co vyrábí, páč já mám ty s rovnou dosedací plochou a ty budou asi Caffelatex nebo Rubena…

                          Takže máš pravdu. :) Sypu si popel na hlavu.

                          0 0
    • Tina  

      Možno by na začiatok pomohlo úplne štandardné a triviálne ponorenie nafúknutej gumy aj s ráfkom do vody a zistiť kade unikajú bubliny. Pokiaľ okolo ventilu tak je problém minimálne ten ventil. Ak okolo niplov tak netesní páska. Alebo zistíš, že je vadná patka plášťa.

      Každopádne by som začala takto ;)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • RUSH  

        To jsem samozřejmě zkoušel. Na poprvé to ucházelo kolem ventilku. Pak jsem gumovým těsnícím kroužkem (Mavic) ventilek utěsnil pod matkou a ucházelo to kolem okolních drátů.

        0 0
        • Tina  

          Tak máš IMHO problém s páskou. Celú by som ju odlepila, vyčistila ráfik a nalepila novú Nová by mala byť tak široká aby bola minimálne od jednej vnútornej steny po druhú.

          0 0
          • jecnak  

            Tim, ze dal tesneni i z vnejsi strany otvoru pro ventilek sel vzduch samozrejme dirama pro draty, takze bych nevylucoval ani netesnost mezi ventilkem a rafkem, jak jsem ostatne psal vyse.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Tina  

              Ano, máš pravdu. Špatne som si prečítala jeho príspevok vyššie. Nevšimla som si, že zatesnil ventil zvonku tou maticou. Takže áno, môže to byť iba netesnosť medzi ventilom a páskou.

              0 0
    • RUSH  

      Díky za reakce. Objednal jsem nové ventilky. Nalepím novou pásku a naleju nový tmel. Pak se uvidí!

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • RUSH  

        Nalepil jsem novou pásku No Tubes, nasadil jsem nový ventilek, na pohled to vypadalo dobře, ale uchází to zas. Ponořením do vody se potvrdilo, že to uchází kolem ventilku.

        1. Je možné, že je chyba (moje) v nalepení pásky No Tubes?
        2. Má smysl zkoušet to jen (bez No tubes) s páskou Specialized (hnědá original)?
        3. Co mi ale nejvíce vrtá hlavou je, že u UST ráfků Mavic, pokud ráfek praskl u ventilku, tak to logicky začalo časem ucházet, protože v ráfku je otvor a ráfek není utěsněn páskou. Ale v tomto případě bych předpokládal, že pokud je páska schopna v pohodě utěsnit díry na niple, tak stejně tak musí utěsnit i prasklinu kolem ventilku (i když já jí nenašel). Pokud by to tak bylo, pak jediná možná příčina ucházení vzduchu kolem ventilku by byla nějaké netěsnost mezi ráfkem, páskou a ventilkem.

        Takže, co s tím?

        0 0
        • Tina  

          Toto je veľmi nešťastný dizajn dosadacej plochy ventilky. Na niektorých ráfkoch nemusia dobre tesniť. Najlepšie skúsenosti mám s kónickým tvarom dosadacej gumičky ako má originál Notubes, alebo Duke.

          0 0
          • ememem1  

            vynimocne mas uplnu pravdu.

            0 0
            • Tina  

              Opäť si pobavil :D

              BTW ako si spokojný s prevodníkmi TA? ;)

              0 0
              • ememem1  

                s tym ventilkom som to myslel vazne.

                na silnicke mam ultegru a na mtb xt (povodne 3*10 prerobene na 2*10 – maly prevodnik je z povodnej 3*10, velky trekovy deore). TA som povodne rozmyslal ale na shopoch kde bezne nakupujem ich nemali. o jakych prevodnikoch je rec?

                0 0
          • RUSH  

            Náhodou jsem získal ventilek Schwalbe, který je konický podobně jako NoTubes. Včera jsem ho nasadil a na pohled sedí a těsní nejlépe.Vyzkoušel jsem tedy těsnost jak s oběma páskami (NoTubes-Specialized), tak jen s NoTubes a nakonec i jen s páskou Specialized.

            Testoval jsem těsnost ve vodě, fučelo to ve všech případech. Poměrně dost a pouze kolem ventilku. Pokud ventilek z vnějšku trochu zatěsním, začne to logický foukat okolo drátů v nejbližším okolí ventilku (ale o dost méně). Nikde jinde po obvodě ráfku to nefouká.

            Budu muset nějak opravdu podrobně prohlédnout ráfek kolem ventilku, jestli tam není nějaká prasklina nebo něco podobného.

            Ale stejně jsem si myslel, že narozdíl od UST ráfku, by v tomto případě měla páska případnou prasklinu utěsnit. Co vy na to?

            0 0
            • mr.antik  

              ale jen za předpokladu, že je páska velmi dobře nalepená.

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • Vilém  

          A to pockej az ten ventilek trefis sutrem. To uz nedofoukas:)

          0 0
        • kyl  

          Utíká to kolem ventilku.To doma nemáš kus silnější gumy?Vrtnu 6mm díru,vyříznu potřebný tvar.Nebo tam den ještě jeden kroužek.Co skočit do obchodu,mrknout na těsnění kohoutku vodovodní baterie,dosedací plocha těsnění bude větší.

          Použij hlavu,projev trochu kreativity.Kdekdo se drží toho jak to vymyslel výrobce a když to někde nefunguje,neví kudy kam.Neber si to osobně :-)

          0 0
        • Mr.Duck  

          Blby je, ze to, ze ti to z rafku leze kolem ventilku este neznamena, ze to z gumy leze kolem ventilku. Ono to muze utikat kdekoliv pod paskou dirou na niple, a odtamtud to pujde ven cestou nejmensiho odporu, coz je zpravidla dira na ventilek – je daleko min utesnena na vnitrni stene, nez diry s niplema.

          Ja bych videl problem v pasce – bolely te ruce po tom, cos ji nalepil? Davas tam i tu hnedou pasku?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • RUSH  

            Právě kolem ventilku mi to začalo ucházet už když se problém objevil – během jízdy. Probublávalo tam mlíko.

            Tento problém se objevil po cca. roce bezproblémového fungování. Předpokládám tedy, že páska (obě pásky) byla v pořádku. A přesto to ucházelo. Můj první dojem tehdy byl, že se pootočil ventilek (nebo jsem ho pootočil já při kontrolním dotahování vnější matice po dofukování před vyjížďkou), a protože ten starý ventilek byl s obdelníkovou gumovou paticí, došlo k vzniku netěsnosti.

            0 0
    • RUSH  

      Tak jsem v koncích. Všechno jsem vyměnil – pásku, ventilek, plášt – a utíká to vesele dál.

      Vidím to asi tak, že buď s tím budu ještě chvíli laborovat, a hledat příčinu, protože v tuhle chvíli už taky spíš věřím na netěsnost někde jinde než u ventilku – otázka ale je jak to místo najít???

      Nebo to vzdám a nechám to udělat v servisu.

      Anebo budu jezdit s duší :-)))

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kyl  

        Dej duši a máš pokoj se s tím srat.

        0 0
      • ememem1  

        a co keby si to skusil nie len pasku ale komplet notubess sadu?

        0 0
    • kadett  

      Mě by zajímalo jaké máte zkušenosti z CafféLatex ventilkama? Dík

      0 0
      • Vilém  

        Ja zatim dobrou.Pouzito v jednop paru WTB Laser TCS Trail a druhem paru Remerx Hurry. Pasky caffelatex a NT.

        0 0
      • mr.antik  

        nelíbí se mi ta gumová kostička, nepřijde mi to jako moc technický řešení, ale asi je to levný

        0 0
        • wong  

          Gumovou kosticku jsem musel rezat a pilovat aby sedla do Shimano UST rafku. Po uprave ale v pohode. Puvodni Shimano ventilky nebyly rozdelavaci.

          0 0
          • mr.antik  

            určitě záleží na profilu ráfku, ale kuželovitá gumička, kterou utáhne/povolí prstama i dítě mi prijde lepší

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • jecnak  

        Mam 3 pary a funguji vsude dobre.

        0 0
      • jIrI___  

        Vozím v UST ráfcích Mavic a bez problémů.

        0 0
    • warps  

      Nejlepsi zkusenost mam s american classics ventilkama, tesne perfektne a jeste maji i tvarovanou podlozku na rafek tzn ventilek se jen tak neohne …

      0 0
      • Vilém  

        Osobne bych mel z duralovych ventilku strach. Jeden blbe trefenej sutr a dojels.

        0 0
    • kadett  

      Nahazoval jsem teďkom bezduše a ej normální,že na novým plášti Continental Racesport se objevily z boku bublinky tmelu? Sice malý,ale jo.Tmel to sice zatmelí,ale ptám se,ejstli ej to normální.

      0 0
      • jIrI___  

        U těchto lehkých šlupek je to naprosto běžná věc. Člověk může být, když tmel ty póry časem vůbec utěsní :)

        0 0
    • Bumerangista  

      Zdar. Pokud chceš experimentovat s ventilkem, tak odkaz na podobné vlákno zde:

      http://www.bike-forum.cz/…zdusaky.html#…

      Je tam i nákres toho, co jezdím, a za 5 let nikdy nebyl problém s ventilkem. Výhoda mého systému je, že to opravíš i při expedici, protože starou duši najdeš všude a pásku můžeš vozit.

      0 0
      • hovanec  

        Je potřeba taky napsat, že je potřeba to vystřihnout z duše se šroubovacím galuskáčem, jinak tam asi dost těžko naleješ tmel.

        0 0
        • Vilém  

          Zas uplne nutny to neni. Tmel se da nalit pred nahozenim plaste.

          0 0
          • hovanec  

            To ano, ale ta čistá práce pak… :)

            0 0
            • Vilém  

              Ja jsem zdechlej a prijde mi jednodussi to vyhaknout, nez hledat kleste nebo ten pripravek na povoleni ventilku. Zaroven pri tom vytru plast od zbytku tmelu.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • hovanec  

                Viléme, jak prosím nahazuješ ten plášť? Já musím vždycky na benzinku, kde mají kompresor se zásobníkem, bo jinak to nejde nahodit. Z toho důvodu to raději ani nesundavám…

                0 0
                • kadett  

                  Já to dneska nahodil pumpu co meli minulej týden v akci z lidlu.

                  0 0
                  • hovanec  

                    To mi musíš ukázat, jak to děláš. Zatím se mi to nepodařilo. Jaká máš kola a pláště?

                    0 0
                    • kadett  

                      ráfky DT Swiss 465D a pláště viz výše. Vyzkoušel jsem to i tak,že jsem prvně dal jen ventilek a otřel ráfek a pláště mýdlovou vodou.Sedlo to a nafoukl se plášt.Samozřejmě se vyfoukl po chvili,ale nějak to těsnilo.Pak jsem sundal kus plaště a nalil tmel a foukal.Chtělo to nafouknut víckrát. Dělal jsem to ráno,tak jsem na tom ještě nejel.

                      0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Vilém  

                  Mam na to udelanej vzdusnik. Predtim jsem to delal jak popisujes, pripadne do pneuservisu a to me pekne stvalo.

                  Jinak jak uz tu pisi ostatni, jakmile uz to bylo jednou nahozeny, tak po vyhaknuti a doliti mlika, to vetsinou jde v pohode pumpou.

                  0 0
              • Bumerangista  

                Přesně tak. Vyháknutí + v lékárně stříkačka za 5Kč, kterou to tam fouknu. Zajímavé je, že montpáky mají všechny takový háček, který slouží k zachycení za drát, když plast vyhákneš. Pochopil jsem to, až když jsem dělal takto bezduše. Takže je to fakt čistá práce bez rizika.

                0 0
    • lazza  

      Připojím to sem:

      Nahodil jsem svoje první bezduše na Dt Swiss ráfcích a Maxxis pláštích. Nafoukal to na 3,5atm a nechal je den stát; tlak drží.

      Při dofukování však uniká vzduch kolem ventilků – jak nasazuju pumpu a ventilek se mírně vyhne (dopředu/dozadu), trochu to syčí. Je to normální stav anebo blbě nalepeno/utěsněno?

      0 0
      • kubad  

        neni to normalni

        0 0
        • lazza  

          Takze spatne utesneno paskou kolem ventilku? Spatne udelany otvor? Nejspis me tedy ceka stejny osud jako Rushe vyse – servis a odborna instalace.

          0 0
          • DADMTB  

            Jaký ventilek jsi dal? DT Swis má ventilky na své ráfky, ale taky mi to šlo kolem ventilku, pomohlo kousek duše na ten dosed ventilku a kapka butylového tmelu (dříve medvědí …), asi jsem tehdy udělal větší díru v pásce, chytlo to hned a drží celou sezonu.

            0 0
            • lazza  

              Ventilek je originál DT Swiss, nechtěl jsem riskovat nekompatabilitu. Díru v pásce na ventil jsem udělal spíš menší, ale to neznamená, že správně, i když jsem viděl mraky instruktážních videí přímo od výrobců.

              Medvědí ho*no jsem používal na vytmelení spár v roubení baráku, ale můžu to zkusit. Kápneš tam z vnitřní strany ráfku, pod tu gumovou kostičku a stáhneš kontramatkou z vnější strany k sobě – předpokládám správně? Teoreticky by na to měl fungovat i obyč silikon v kartuši…

              0 0
              • lazza  

                Ještě doplnění dotazu: mlíko jsem nalil jen do pláště před nafouknutím. Je třeba ho narvat i do ventilku – přes nějaký přípravek/stří­kačku?

                0 0
                • Breakpain  

                  NE, přes ventilek to jen doplňuješ, abys nemusel sundávat pláště.

                  0 0
                • DADMTB  

                  Tak jestli jsi ho tam dal předem a dost tak nemusíš je to možné i tak i přes ventilek, já to dělám tedy přes ventilek, nejříve nahodím plášť (patky) a potom vyšroubuji vnitřek ventilku – je lepší mít kolo zavěšené ať se nedeformuje jak se vyfoukne – no a stříkačkou, odměrkou…to přes ventilek naplním , zašroubuji, natlakuji…protočím, položím, obouchám o zem:-) pokud drží natlakuji 2 i méně a jezdim. Doporučuji potom vozit knoty na opravu větších děr (je to lepší vyzkoušet si na ojetém plášti, doporučuji), malé zvládne tmel, jen někdy mu to trvá a je lepší otočit díru dolů ať tmel nateče nad díru.

                  0 0
                  • lazza  

                    Nalil jsem tam toho dost, dodržel postup, který popisuješ. Stříkačka se do odšroubovanýho ventilku nacpe? – odpadne tedy nákup přípravku.

                    0 0
                    • DADMTB  

                      Používám lékařskou přesně se vejde do těla ventilku, vlastně jako trychtýř, nasadím ji a odměřené množství vliju přes, někdy naberu a vtlačím…aby jsme se pochopili – vyšroubuju vnitřek ventilku jsou na to takový udělátka – Rubena má plastové nevím jak to popsat, je i taková tyčinka…

                      Poslal jsem Ti zprávu na BF zprávy:-)

                      0 0
                      • lazza  

                        Myslím, DT Swiss mají takový ty plastový podkovičky na odšroubování – sice jsem to ještě nedělal, ale předpokládám, že pak půjde injekce zlehka zasunout dovnitř.

                        0 0
                        • DADMTB  

                          Přesně tak, tou podkovičkou to uvolníš a potom to jde prsty, jen pozor hlídat si ať to nehledáš po okolí, jinak je lepší to mít zavěšené za ráfek ať se po vyfouknutí plášť nedeformuje vahou kola no a potom přes tělo ventilku pomocí stříkačky tmel dostaneš dovnitř. Podle mne je to takový čistější varianta, jen pomalu nalívat, tmel teče samovolně ale pomaleji. Jasné, že v servisu to máš rychleji, ale je lepší se to naučit, protože v terénu se to může hodit, doši už prakticky nevozím, snad jen na delší trasy, zatím jsem měl jen jeden neopravitelný defekt – kus větve prošel středem a bokem pláště…jinak asi dvakrát na maratonu jsem musel dát knot a drží to pořád trny atp. to dokonale zalepí…jo a je lepší mít pumpičku s hadičkou, protože tou nasazovací ten ventilek akorát zlomí.

                          0 0
                          • lazza  

                            Plánuju koupit právě pumpičku s hadicí. Jinak doufám, že i krátká příruční pumpička zcela prázdný plášť dokáže nafouknout – těžko v lese hledat dílenskou nebo kompresor.

                            Tím knotem myslíš něco takovýho? K tomu je potřeba ještě speciální jehla…? Tuším snad správně, že jak knot nasákne mlíkem, tak nabyde a zatěsní i větší díru…

                            0 0
                            • Breakpain  

                              Nafoukne, ale patky nenahodí ;) … → voz náhradní duši ;)

                              0 0
                              • lazza  

                                Chvilku jsem si namlouval, že by šlo začít jezdit i bez ní :-)

                                0 0
                                • DADMTB  

                                  Jasné duši ber, a na nahození patky, když tedy bude defekt větší mám bombičkovou pumpičku (opravdu to nahodí a na dojetí to je, jen některý tmely vzduch z bombičky nemusí:-) ono ty knoty lze požít jen ve chvíly, kdy je v plášti ještě tlak, nebo lépe se do té díry zatlačí. Asi tak, na to moje „závodění“ beru knoty a bombičky, na toulání i duši a víc nářadí …jo a ten ventilek nedotahuj na krev, protože to rukou potom neodtáhneš a duši nedáš (DT Svisnemá matku, ale takový kroužek)

                                  „http://www.fer­dus.cz/zbozi/405–830-opravne-knoty-moto-hnede“

                                  ono se to lehce popisuje, ale opravdu jsem to nejdříve zkoušel na starém plášti, dělají se i nějaké hříbky, nebo špičky…no na Ferdusu to je zobrazené.

                                  0 0
                            • DADMTB  

                              Ano ale to co jsi našel je moc velký, dělá se taková malá sada moto/cyklo ta vidlička je malá a knot tuším průměr 3mm, hele já ho tam ve stresu narval i tenkým imbusem byla to díra po střepu taková nepravidelná, tmel tekl ale nezvládal, knot jsem připravil na tu díru středem, imbus poplival a zatlačil na střed, vlastně to probodneš cca 0,5–1cm a imbus vytáhnul ventmel už to dotěsní a zbytek knotu jsem odříznul svou rybičkou, dofouknul a tradá …klidně vyfotím už je zaježděný a na plášti jezdím do teď.

                              0 0
              • DADMTB  

                Ano, dal jsem to ze „spodu“ a dotáhnul, ale nedotahuj uplně na krev. Jo je to takové „punk-ové“ řešení, ale nechtělo se mi strhávat pásku a mimochodem používám Tesa a někdy i jen šedou od Den Braven,ale tehdy to byla DT páska.

                A perliška byla, když mi nedržela patka a ani tmel to nepobral, no mladej najel na obruvník, jsem to vyrovnal a plášť štětečkem natřel penetračním nátěrem:-) držel nádherně, jen tedy při sundavání to byl boj:-)

                0 0
                • lazza  

                  Ten tmel/silikon musí fungovat dobře: zejména silikon po vytvrzení udělá zátku/těsnění, který se dá používat i opakovaně. Zkusím kolo pořádně projet, zjistit těsnost pod vodou, a když to bude byť jen trošku utíkat, udělám to stejně pankáčsky :-).

                  0 0
                  • DADMTB  

                    No to jsem Ti chtěl napsat, raději to zkus pod vodou, ono to nemusí být u ventilku, může být i páska někde řízlá a pak to může bublat i u niplí …jinak poklesu tlaku třeba za týden se nediv, to hlavně u Schwalbe plášťů, tam jsou bublinky i na povrchu pláště, ale časem to tmel vytěsní.

                    0 0
      • orm  

        Pred par lety mne jeden clovek poradil jednoduchy trik pro lepsi zatesneni ventilku. Vem starou dusi, vystrihni z ni obdelnik, sirka o neco mensi nez sirka rafku, nemela by byt pod patkama, uprostred udelej dirku a protahni dirkou ventilek a poradne dotahni matku. Duse bude mezi ventilkem a paskou. Pak to dobre tesni i pri pumpovani. Dira v pasce se, zvlast pri pumpovani malou pumpou, postupne zvetsuje a prestava tesnit. Kousek duse tesnost vyrazne zlepsuje.

        0 0
    • AleZ80  

      Když už se toto téma vytáhlo… …narazil jste někdy někdo na bezdušové auto-ventilky ?

      0 0
    • Pido  

      nemáte nikdo zkušenost s ráfkem Syncros XC 37(scott spark) není totiž svařený tak jestli to nebude utíkat spojem?

      Děkuji

      0 0
    • Radez  

      Řeším dost podobný problém, jako je v tomto vlánku několikrát zmíněn.

      Uchází mi bezdušák.

      Aktuální situace.

      Jezdím bezdušáky asi 4 roky. Mel jsem tam Continentaly a poslední dobou mi ucházelo zadní kolo (loni). Řešil jsem dycky dolitím mlíka. Sváděl jsem to na to, že byl ten plášť hodně dosekanej, fakt bylo na plášťu několik sekanců, kde bylo vidět, že mlíko prosáklo. Takže jsem to měl spojený s tím.

      Teď jsem vyměnil pláště za Šwáby. Nafouknu (chtěl jsem to zkusit chvílu nechat bez mlíka, jak se to bude chovat). Po dvou dnech přední drží pěkně i bez mlíka, tak ten neřeším, ale zadní se vyfoukl tak za hodinu (možná i dřív). Švihnul sem to do vody a zjistil jsem, že kolem ventilku to ucházelo jen trošičku – občas bublina (to by se asi dalovyléčit tím, že tam hrknu mlíko), případně můžu vyměnit ventil, ten mám v zásobě. Víc jsem byl ale překvapenej, že nikde jinde kolem špic to neucházelo, jen u jedné, která je druhá od ventilku. Tou to fakt frčí jak sviňa.

      Právě mě zaráží, že to uchází jen kolem jedné špice a ne kolem všech. (Mlíko jsem tam zatím nedával, chtěl bych to pořešit před tím, než to tam dám, abych tam toho zase nemusel lit půl litru)

      Nesetkali ste se s tímto někdo, že to fakt uchází jen u jedné špice?

      Myslíte, že léčba je vyměnit pásku? – případně, že by to bylo skutečně ventilkem?

      Díky za info

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kubad  

        buď je to páskou, nebo to fučí kolem ventilku, nebo je prasklý ráfek

        ale chce to napsat co máš za ráfek , co za pásku

        0 0
        • Radez  

          ráfek WTB frequency i19 – páska nevím nechal jsem si to tenkrát dělat. Ventilky jsou tady už zmiňovaný Café latex s takovou tou gumou ve tvaru kvádru na konci.

          0 0
          • kubad  

            sundat pásku, zkontrolovat jestli není ráfek prasklý, pokud ne novou pásku , a mělo by to být OK

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      •  

        zlatý duše:-)

        0 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      využiju tohoto vlákna. Jaké používáte bombičky ? Koukal jsem, že se dělají se závitem nebo bez. K čemu tam ten závit je, když je zvenku ?

      0 0
      • kubad  

        Závit podle toho jakou potřebuje tvoje redukce ne foukání

        0 0
        • AleZ80  

          Aha, takže musím koupit ještě redukci ?

          Sorry za neznalost, bezduše mám krátce a teprve řeším krizovou výbavu.

          0 0
      • MlokCZ  

        Závit je dobrý pro některé pumpičky, které mají další svoje těsnění a umožňují po našroubování spotřebovat jen část bombičky.

        0 0
      • Breakpain  

        Máš dva typy pumpiček:

        1. „jen“ hlava, tam bombičku šroubuješ
        2. celé tělo a to obvykle pojme jak bombičky se závitem, tak bez něj

        Pumpička jen s hlavou má výhodu ve skladnosti a váze. Nevýhodu v tom, že bombičky se závitem většinou stojí více, nicméně už i u nás jsem je našel za 45 Kč 16g (Zéfal). V průměru spotřebuju za rok tak 2–3 u silničky, tak mi to zato stojí (že se neprdíš s foukáním).

        Na silnici mi to foukne cca 6 Barů – to je tak na opatrnou jízdu/bezpečné dojetí … nikoliv nato, abych mohl jet bez starostí.

        CX mi to nafoukne plně na 45 – 50 psi – není problém, jako by se nic nestalo …

        MTB 29 – problém, zde 16g nafoukne na dojetí s velkou obezřetností (mám pocit 1 Bar) … tedy buď vyplítváš dvě bombičky a jsi vklidu, anebo vozíš 25g – nicméně … nejlevnější 25g – 159 Kč, 16g – 45 Kč … matika je jasná … ******* je, že 4 bombičky asi s sebou tahat nebudeš chtít … U MTB spoléhám na tmel – že mi to jen „ufoukne“, takže budu pouze dofukovat a tam je 16g s velkou rezervou … Proto je fajn mít šroubovací bombičky – spotřebuješ část a zbytek schováš … (časem to asi uteče, ale na ten den to jako rezerva vydrží).

        Letos budu testovat na všech kolech 2× 16g (u MTB by bylo lepší 2×25g, ale to je 90kč vs 320Kč)

        Silnice – latex duše (tam oceňuji nejvíc to, že to nabombím rychle na slušný tlak na dojetí – v 80% jezdím tréninkový okruh), takže si dojedu domů dofoukat dílenskou pumpou a je to zajížďka cca 1km

        CX – bezduše, zde to nemá chybu, nafoukám o chlup více než na provozní tlak

        MTB – bezduše, sázím nato, že to neuteče celé. Pokud se uteče komplet jedno kolo, mám na výběr – použít jednu bombičku a hodně opatrně dojet – použít obě a lze bez problému pokračovat s tím, že pak už nemám jak foukat …

        Pokud je to pro Tebe novinka, jakože asi ano … zkus si cvičně 1–2 bombičky vyhradit na trénink … vyzkoušet si, jak s tím pracovat atd … Protože když se sekneš u defektu venku mimo domov, tak jsi skončil ;) …

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • canyon72  

          Chtěl bych se zeptat je normální pokles tlaku u bezduší po týdnu,když na kole nejezdím z 1,8 na 1,6 barů. Vydrží někomu bezdušáky třeba měsíc se stejným tlakem,díky.

          0 0
          • Breakpain  

            Nevím, foukám to před každou jízdou, pokud na tom nejezdím denně.

            Takže dofouknout to jednou za týden mi přijde ok ;)

            0 0
          • Paja  

            To je normalni, zvlast treba u nejakyho tensiho plaste, podobny je to treba u (ultra)light dusi.

            0 0
          • scret  

            zalezi dle plaste, ale ja nemam problem s unikem tlaku.. Po pul roce nejezdeni mam gumy mekky, ale kolo nestoji na rafkach… Za mesic mi neutece myslim vubec nic…

            0 0
        • AleZ80  

          Díky! Mně jde jen o to nahození pláště, kdybych ho musel záplatovat a dofouknout už to pak můžu pumpičkou.

          Když už se tu toto řeší, máte tip na nějaký šikovný pilníček na úpravu otvoru pro knot ? Koukal jsem, že v sadách bývá jen to šídlo, ale v nějakém videu jsem viděl, že je to dobré nejdřív projet nějakým pilníčkem.

          0 0
          • Breakpain  

            Weldtite – all-in-one, je tam všechno i pilníček ;)

            0 0
            • AleZ80  

              Dík. Takže toto ?

              0 0
              • Breakpain  

                Jj

                0 0
                • RUSH  

                  Tuhle sadu používáš i na opravy doma v dílně, nebo v domácích dílenských podmínkách použiješ něco jiného (záplaty, nýty atd.)?

                  0 0
                  • AleZ80  

                    Knot by měl být asi lepší než záplata, když se tím opravují pneumatiky u aut, ne ?

                    0 0
                  • Breakpain  

                    Ještě jsem to nepoužil v terénu → je to obvykle na dojetí…

                    Pokud to bude větší díra a plášť není nový, tak ho většinou vyřadím … Za ten oprcung mi to nestojí a díru většinou chytnu kolem 1000km … To už jsou obvykle ty nejlepší vlastnosti pláště stejně v tahu …

                    0 0
        • RUSH  

          …a přesně to se mi stalo! Vyplatí se to mít zvádnuté!

          V sobotu závod KPŽ na Ještědu a defekt na 23 km (no snad první na UST po 5 letech!). Jenže v sjezdu a v terénu, nejdřív jsem měl pocit, že to trošku zaplavalo (zadek), ale než jsem vyhodnotil, že je třeba zastavit, bylo to prázdné – zřejmě první chyba.

          Druhá chyba nastala při manipulaci s bombičkou a pumpičkou, prostě se mi nedařilo to nafoukat (doma jsem to cvičně zvládal, ale už je to nějaké doba…).

          Tak jsem to vyhodnotil na duši, kterou jsem měl a normální pumpičku (záchranná v sedlovce). Nějak jsem plášť očistil od tmelu a zároveň zkontrolovat (trny apod). Přes mírné potíže (jehličí atd.) jsem instaloval a nafouknul duši. Závod jsem vzdal, protože jsem se bál dalšího (konec) defektu při sjezdu z Ještědu. Vzal jsem to tedy hezky po silnici až do cíle.

          Doma jsem pak zkontroloval plášť a zjistil jsem, že díra tak 2 mm a je v běhounu. Myslel jsem si, že tohle by tmel měl zvládnout – a bylo ho tam dost.

          Asi to chtělo zastavit hned, natočit kolo dírou dolů, počkat až si tmel poradí a pak jen dofouknout CO2 a pokračovat v závodě. Příště se musím rozhodně lépe připravit.

          0 0
    • AleZ80  

      Ahoj,

      začínají mě nějak trápit Café ventilky. Dovnitř nejde vzduch téměř vůbec a i vyfukují se nějak pomalu. Myslíte, že pomůže vyšroubovat vnitřky a zkusit je nějak vyčistit ? A budu pak asi muset doplnit tmel, že ?

      0 0
      • jecnak  

        Je zapatlane samotne jaderko ventilku – samotny ten ventil. Staci koupit novy.

        0 0
        • Miches  

          Stačí vyčistit, za pomocí kombinaček to jde rozdělat.

          0 0
          • jecnak  

            Mozna by pomohlo polejt svecenou vodou a nemusi to ani rozdelavat.

            0 0
          • Pessinger  

            Jak přesně to rozděláváš(vnitřek ventilku), nejde mi ta šroubovací čepička rukou vyšroubovat :-) abych tu drobnou tyčku s gumičkou na druhé straně stáhl a střed vyčistil :-)

            0 0
            • Vilém  

              Bud je na to takovy plastovy klicek, nebo proste kleste.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • AleZ80  

          Dík. Koupil jsem raději nové, jelikož to čištění bude asi pakárna. Při vypouštění mi asi vystříká i tmel a budu potřebovat i ten, že ?

          0 0
          • jecnak  

            Pokud budes menit s ventilkem nahore, tak ne. Jestli tam ale tmel mas uz dyl, bud tam stejne vyschnul, nebo se z nej stala takova vodicka bez latexu, takze uz stejne nefunguje – zalezi na plasti – cim vetsi slupka, tim driv. Jinak samozrejme obecne je vhodne nafukovat kola s tmelem s ventilkem nahore.

            0 0
            • AleZ80  

              Tak jsem foukal i kola s dušemi, ale ten tmel stejně prská ven, když ventilek zmáčkneš.

              0 0
              • Breakpain  

                Ventilek dávám dolů když přijedu – steče tmel.

                Před foukáním dám ventilek na stranu.

                Vždy tam něco málo bude, ale ventilek s mi zatím nezalepil teda ..

                0 0
        • scoty  

          Dají se tyto ventily vložit i do Ventilků No tubes? Dík:)

          0 0
          • obda  

            Jasně. Alespoň já jsem nikdy žádný problém neměl.

            0 0
      • AleZ80  

        Tak vnitřek ventilku vyměněn a vzduch tam jde zase jako po másle. Tmelu vystříklo pár kapek, tak jsem ho ani nedoléval. Díky!

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pessinger  

      Čau, čím čistíte ventilky na bezduše ty šroubovací vnitřky? Mám pocit že jsou ucpaný bez.ventilek caffelatte a mlíko Notubes, když do nich foukam pusou kladou odpor :-) nejde to jak třeba nafukovací balon..... čistil jsem to tech. Lihem a je to ±stejny..... nešlo mi kvůli btomu nahodit bezduše

      0 0
      • LM  

        Já to vždy po doplňování mlíka opatrně něčím proštouchnu (kousek látky na špejli) takže to tam nezaschne…

        0 0
        • Pessinger  

          Já to vozil dlouho a pokoušel se i doplňovat přes ventilek tak jsem to fest zasral.....jsou tam takové černé cucky a trošku jsem vyčistil párátkem :-) objednám dva nové ale stare bych chtěl vyčistit

          0 0
          • Cryzyy  

            Několikrát se mi stalo, že když už byl ventilek na hraně pouzitelnosti diky ucpani, tak zacal uchazet a bylo to tim, že se cucky tmelu dostanou na dosedaci plochu konusu, ten pri dotažení vymackaji a ventilek následně uchazi.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • pavlos12  

      Mám dotaz ohledně pásky,nevím jakou tloušťku zvolit,ráfek má vnitřní šírku 23mm,zkoušel sem nato namotat 25mm pásku,ale ta je ůzká,a teď nevím jestli bude stačit 28mm nebo 30mm,nerad bych objednal blbě.

      Přikladám i fotku ráfku.

      0 0
      • Cryzyy  

        a vyzkoušet to nalepením pásky co máš napříč, udělat značku, odlepit a změřit ? …široká páska se dá po nalepení zaříznout i když si nejsem jistý, zda je to úplně potřeba, je to trochu piplačka, ale už jsem to taky dělal

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • grafik  

      Ahoj, uniká mi to taky kolem ventilku. Myslíte, že může být problém i v mlíku? Datum expirace viz foto.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • lunochod  

        Jemně dotáhnout kleštěma :-)

        0 0
        • Martin  

          Jemně na krev? :)

          Předpokládám, že Grafik zkoušel štěrchat s kolem ventilem dolů, aby mlíčko zatěsnilo spoj ventilku a pásky.

          0 0
          • grafik  

            Zkoušel, ale je normální aby mlíko bylo konzistence jako med a barvou jako brokolicova polivka? Zkusím znovu nalepit pásku.

            0 0
            • Dazz  

              Dneska dělají chemičky všechno. Klidně mohlo ve výrobě dojít k záměně bezdušového mléka s brokolicovou polévkou :-D

              Chutnal jsi ?

              0 0
        • LM  

          To pak musí bejt super když řízneš plášť, potřebuješ někde v lese vyndat ventilek abys tam mohl dát duši a nemáš s sebou ty kleště :-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Breakpain  

            plastový klíč na ventilek – velikostně jako rychlospojka na řetěz :)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • grafik  

        Vyřešeno, snad. Mezi gumovou koncovku ventilku a vnitřní stranu rafku jsem dal gumovou podložku viz obr. vlevo v sáčku. Ventilek dotažený s citem ručně.

        0 0
        • Vilém  

          Do rafku jsi daval tu stribrnou pasku?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • grafik  

            Ano. Je to provizorní řešení na víkend.

            0 0
            • Vilém  

              Tak to bych ten vikend radsi odjezdil s dusi, nez se s tim znovu drbat a cistit rafek od toho lepidla, ktery paska zanechava.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • RUSH  

      Můj dotaz se tentokrát netýká ventilku, ale mlíka NoTubes. Zhruba před měsícem jsem na zadní kolo nasadil novou Scyllu Top Design Tubeless Supra Textra 29×2,25. Nalil jsem dostatek mléka (spíše více než méně). Nasazení proběhlo bez problémů, zaznamenával jsem pouze lehký pokles tlaku, dofukoval jsem lehce cca 1× týdně.Odjel jsem na tom i jeden závod, a opět bez problémů. Toto úterý jsem na vyjíždce po cca 15 minutách zjistil, že zadní kolo je měkčí, lehce začínalo plavat v zatáčkách. Zastavil jsem a kolo dofouknul. Jenže po asi 45 minutách bylo kolo opět měkké.Dojel jsem opatrně domů, s tím že ve středu se na to podívám. V hlavě jsem měl teorie s páskou, ventilkem nebo netěsností mezi ráfkem a pláštěm, prostě hledání a zkoušení. Včera jsem tedy kolo nafouknul a cvičně ponořil do vody. K mému překvapení jsem našel malinkou dirku v běhounu. Hned mě napadlo, jak je možné, že to mlíko nezalepilo? Sundal jsem plášť z ráfku a odpověď byla hned jasná – v plášti už nebylo žádné tekuté mlíko! Uvnitř pláště bylo jen ztuhlé mléko, částečně pokrývající vnitřek pláště. Doplnil jsem mléko, kolo jsem ještě včera na chvíli projel a drželo a ani přes noc na dnešek neušlo. Takže vlastně žádný problém.

      Jen mi není jasné, proč to mlíko tak rychle (během jednoho měsíce) zmizelo? Napadly mě nějaké možnosti, ale jsou to jen teorie. Jako první je plášť – jezdil jsem teď několik let Fast Track, Scylla může být prodyšnější a proto bylo potřeba více mlíka na prvotní zatěsnění. Druhé možnost je mlíko, použil jsem mlíko z originálního balení, které ale bylo otevřené možná i více než rok, mohlo nějak degradovat? A třetí možnost jsou vysoké teploty poslední dobou.

      Máte nějakou podobnou zkušenost?

      0 0
      • MlokCZ  

        Latexový tmel + vedra → normální stav, nic to nevydrží (dle konkrétního latexového tmelu se výdrž samozřejmě může o něco lišit a dle podmínek, teplot a pláště také).

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • orm  

          Zajimave je, ze tmel mne nevydrzi jen v MTB plastich. V silnicnich (schwalbe one tubeless) vydrzi celou sezonu prakticky netknuty.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      •  

        koukám že ty bezduše jsou naprosto jednoduchý a skoro bezúdržbový systém

        0 0
        • Breakpain  

          O duše se staráš ve chvíli defektu ;)

          O bezduše se obvykle staráš doma jako prevence ;-)

          Mně z toho vychází, že lepší je mít poklidné hoblování sjezdovky a 1 měsíčně si doplnit tmel :)… Než řešit prdlé duše někde pod lanem. Když máš rád duše, tak se jich drž ;)…

          0 0
          • Martin  

            Ještěže jsme se nedověděli, že bezduše jsou vynález Čemby…

            0 0
          • AussigBiker  

            +1 Romanek prudi pod kazdym pripsevkem o bezdusich jako vzdy. Ja 2× cvaknul zadni dusi na Klinovci, takze bezduse to ted jistej.

            Kdyz nekdo netrpi na defekty, tak je to jedno.

            0 0
        • RUSH  

          Popisovaný problém byl jediný letos. I tak jsem jen zastavil a dofukoval asi 30 vteřin. A dojel jsem pak v klidu domů.

          Duše nasazovat rozhodně nehodlám.

          0 0
      • AussigBiker  

        Mravenci maj v tehle horkach zizen.

        0 0
    • thunderCZ  

      Mohu poprosit o doporučení ventilku pro bezduše na ráfek DT swiss 1900 , Stávající ventilek začal mít vůli a nelze jej dotáhnout a dochází k rychlé ztrátě tlaku(rok byl v klidu) .A doporučit i nějaký ten tmel na doplnění .Děkuji

      0 0
    • Edwin  

      Tak jsem se dneska zastavil v cykloservisu a nakoupil propriety a málem jsem omdlel. 2 ventilky 599 Kč??? No nic, jednou si je vezmu s sebou do hrobu. Neměli ale vhodnou pásku, tak jsem koupil nějakou vulkanizační v baumaxu a šel jsem montovat. Dával jsem RaRa na giant ráfek.

      Byl to porod, ale nakonec jsem to nahodil, ale:

      • plášť má mírné trhliny u ráfku, takže tím utíkal vzduch, ale to snad ten tmel zacelí
      • hodně utíkalo kolem ráfku, ale to snad taky tmel utěsní
      • utíkalo mi ale taky přímo ventilkem – s tím jsem se dosud nesetkal – co s tím?
      • a na různých obrázcích jsem našel různé využití této podložky – je to takto správně? (já ji tam radši nedal vůbec, ale možná mi to kvůli tomu utíká okolo :))
      0 0
      • kubad  

        dají se koupit i za 200kč pár :D

        0 0
        • Slavik  

          V tý zatracený číně :-)

          0 0
        • Edwin  

          Dá se zaběhnout 100m pod 10s.

          Spíš by mě zajímaly odpovědi na mé dotazy – hlavně proč uniká vzduch ventilkem?

          0 0
          • kubad  

            ventilek má výměnou vložku, stačí ji utáhnout

            ale může být i vadný

            0 0
          • OndrysM  

            Uvnitř ventilku je výměná vložka tak tu musíš utáhnout + poradně dotáhnout zlatou čepičku ventilku, dále dotáhnout ventilek do ráfku

            Jen nechápu trhliny v plášti to já teda nemám..

            Můj popis tubeless – sundat plášť, já mám pásku z výroby ale když není tak nalepit pásku, nasadit ventilek, namydlit ráfek, nasadit plášť, nafouknout kompresorem, prásk plášť je nasazen, odšroubovat vnitřní ventil, střiknout mlíko, našroubovat ventil, nafouknout a voalá je to :) když to takhle uděláš a máš na to věci co máš mít tak nemůžeš udělat chybu..

            0 0
            • Edwin  

              Plašť nebyl úplně nový.

              Ten ventilek jsem dotahoval, ale vemu na to kleště. Ale tím vnitřkem mi to opravdu nikdy neutíkalo a to jsem měl snad 100 duší.

              0 0
              • OndrysM  

                Tak zkus dotáhnout ten vnitřek, ničím jiným to být nemůže ..

                0 0
                • Edwin  

                  Pořád to trošku uchází, ale jen když je povolený. Po dotažení po nafouknutí to drží. Jinak ráno při dofukování mi to zase unikalo okolo ventilku rafkem. Trošku jsem se bál, ale nakonec to dalo v pohodě 85 km bez fouknutí. Hlavně mám radost, že drží ta nouzová páska.

                  0 0
                  • OndrysM  

                    Udělej fotku ventilku a kola

                    No to je hezký že máš radost ale ucházet to nemá vůbec :D

                    0 0
                    • Edwin  

                      No tak jsem zkusil nahodit ikona na zadní. Ani ocko nenasadis!!! Strašný. Vůbec se mi nepovedlo nahodit druhou stranu plaste. Tak jsem tam po dvou hodinách hodil zase duši.

                      Tak jsem si řekl, že si kleštěmi dotahnu aspoň ten ventilek na předním kole. Jedna otočka a už to jelo. Mlíko jde mezi ventilkem a tím stahovacím kroužkem. Celá guma v prdeli.

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
      • scota  

        a není pod tou podložkou náhodou o-kroužek?

        0 0
    • mlevora  

      Chci zkusit poprve bezduse… Rafek mam DT X361 vnitrni sirka 22,5mm, jakou pasku vzit? 25mm pasku tam asi uz nedostanu ne? A jake ventilky? Rafek je asymetricky (rekl bych, ze to roli nehraje, ale pro jistotu). Doporucite nakou overenou znacku?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Hrabex1  

        Presne to jsem mel, nez mi to nekdo ukrad. Na 1. obrazku je to s 25mm paskou od Hanaka. Vyslo to temer presne. Ja kupoval i ztencovany draty DT a k tomu byly i squorx alu niple a podlozky. Pod ventilek je dobry dat podlozku pro asymetricky rafky.

        Ventilky jsem mel tyhle:

        https://www.koloshop.cz/…TB-32mm.html

        Ten rafek mel jedinou nevyhodu – po vyfouknuti samy spadly taky plaste do zlabku.

        0 0
      • LM  

        Ta 25 mm páska by se tam měla vejít když to pořádně napneš do žlábku veprostřed.

        Na internetech jsem našel toto:

        I used 21mm wide Stan’s rim tape, which worked fine, but a 24–5mm tape would give full coverage from bead to bead.

        Ventilky můžeš vzít buď originál DT Swiss (cena za 1 kus!) nebo Rubena – Mitas za 1/4 ceny by taky měly fungovat.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • RapMan  

      nějaké zkušenosti s bezdušovými ventilky PMP VT+ ?

      0 0
      • RapMan  

        nikdo? Nebo na co si dát pozor při koupi bezdušových ventilků?

        0 0
        • jIrI___  

          Ať si rozumí s profilem ráfku a osobně bych se vyhnul hliníkovým, které jdou relativně snadno zlomit.

          0 0
    • Johny_r  

      Ahoj,

      prosím o nějaký tip, jak nejlíp vyčistit ventilky od mlíka. Skoro pokaždý, když povolím ventilek a nasadím pumpu, tak mi z něj vyprskne trochu mlíka. Na jednom kole už to pomalu nejde pumpovat. Těsní, ale je ucpanej. Jaký je nejšetrnější způsob? Mám vložku očistit mechanicky nebo to do něčeho namočit? Používám tmel od Bikeworkx.

      Díky

      0 0
      • Hrabex1  

        nejlepsi zpusob je obcas ventilky vymenit.

        0 0
        • Johny_r  

          No, to bych je musel měnit skoro furt. Jak říkám, nějaká kapka mlíka uteče prakticky při každým foukání. Ale nějakou rezervu asi koupím.

          0 0
      • Mr.Duck  

        Kdyz kolo skladujes, nebo s ventilkem jakkoliv manipulujes(fou­kani, mereni tlaku), zkus ho mit v poloze 4 nebo 8 hodin (jako hodinove rucicky). Dost to omezi zalepovani ventilku.

        1 0
        • Johny_r  

          To dělám, trochu to pomáhá. Ale teď teda asi půjdu cestou výměny. Liší se nějak ty vložky nebo je úplně jedno, co koupím? Ventilky mám Muc-off.

          0 0
          • kubad  

            vložky jsou stejné občas vyměnit, nic složitého,

            0 0
      • jIrI___  

        Prevence je jednoduchá, měj při foukání ventilky v dolní úvrati. Když už se začnou ucpávat, tak je nejlepší koupit nové vnitřní vložky (kupoval jsem je za nějakých 7 Kč/ks). Pokud to teda ventilek dovoluje, ne u všech se dají vložky vyšroubovat.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pavell  

      Nenasel jsem lepsi tema k dotazu, tak se zeptam tady. Cas od casu dolevam tmel a tedy vysroubuji a opet zasroubuji vnitrek ventilku a dotahnu vyrezem cepickou ventilku. Dotahuji tak nejak na cit a vzdy mam strach, abych to neutrhnul. Je to tak, ze vnitrek ventilu tesni tim tesnicim krouzkem po obvodu tela ventilu a nesroubuje se to na zadny “end stop” nebo si to ma nekam sednout a poznal bych to vyraznym odporem pri sroubovani ?

      0 0
      • Jáchym 1  

        Stačí lehce.Kdyby podcházel tak trochu přidej.Mlíko by to mělo dotěsnit

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.