Čo sa oplati viac.?
Čo sa oplati viac.?
oboje :)
jednoznacne ani jedno
silnička
full silnička ?:D
i to se dá
Mazec :-)) na naše silnice ideál
nevyplatí se nic – choď pěšky
tak tak
behat!!!
to je najlacnejsie
Tak jsem čekal že se to už konečně vyřeší, kde že je ta pravda a zase prd. Takhle to dál nejde. Všechno bych zakázal, všechno bych zase voplotil a postavil bych fabriku na jeden typ kola a na výběr max. 2 pláště a žádný páčky nebo gripshifty, full a nebo nefull apod. a lidi budou spokojený.
V dnešní době,kdy je možnost udělat pomocí dvou páček (lock na vidlici a na tlumiči)z celodpruženého kola v podstatě celopevňáka,tak pro variabilitu použití jednoznačně full…
Stačí? :-)
a scott to myslím umí i 1 páčkou ne?
Jóóóóóóó??? :-D
ano to je tiez riesenie :)
jestli neni levnější koupit si dvě kola :-))
no podla mna je najlepsie mat HT s dvomi parmi kolies :)
radsej jeden priadny bike ako dva onicom :)
No najlepsie je mat full aj HT s troma parmi kolies a pre doplnenie este cestak s dvoma parmi kolies.
A sakra,nejako som toho o sebe moc prezradil :-)))
tak si sa nam pochvalil :D
ale ano, mas pravdu, ze to je najlepsie :)
to je choroba,ja to stale hovorim :-) Ale raz za cas sa na tom odvezie aj zena,tak ich nemam az tak moc :-)
nahod galerky, nech vidime vsetko :)
musim odfotit, zatial som fotil len HT,ked sa otepli,pofotim
Inak je to Sworks HT, full BMC Fourstroker FS02 a cestak BeOne Storm 1.0 2009 kupovany z CRC za 500 libier minuly rok :-)
ten beone je karbon alebo alu?
ale vyzera dobre :)
obycajne alu,s pedalmi ma 9,5kg :-)
ale ma to aspon vybavu Sh105, to viac nez staci na obcasnu pojazdenie a na trenazer
jasne ja som na tiagre a tiez staci :)
aj ked uz pokukujem po niecom lepsom :)
to vies , za 500 libier nebolo z CRC co riesit,ked som videl tu vybavu :-)
tak to je jasne :)
dobra kupa
Oprava, je to BeOne Storm 1.0 model 2008,mam ho vyse roka :-)
ještě ti chybí zimáky
Jo, tady se ušetří největší peníz.
Tohle nejde jednoznačně určit pro někoho a to co jezdí je lepšá HT pro někoho zase FULL ale ani o jednom se nedá říct že by bylo lepší FULL nikdy nepojede jak HT a HT nikdy jak FULL…
tohle už je dávno vyřešený. Full. Kromě pózinku na silnici.
Te nepoznavam, ale souhlasim v plnym rozsahu
Jaká věčná otázka? Každý ví, že HT je nejlepší :)
tohle mi připomíná klasickou „hádku“ – se zelím,s šípkovou :-)
To mi ho teda vyndej!
Do nenáročné terénu jednoznačně HT, do rozbitějšího jednoznačně full :)
na cestu jednoznacne ziletka :)
Takže celkově 3 různá kola se jeví jako odeál.
v podstate sa to da vyriesit aj dvomi
10kilovy komplet uzamykatelny full a ziletka :)
stačil by jeden full- 7kg a 160mm
:D
To není problém. Jen těch 160mm nebude zdvih, ale vzdálenost, kterou na něm ujedeš než se rozpadne :-)
keby mal taky full, tak ho ma vitrinke so 160mm hrubym sklom :D
jeden by řekl, že full si kupuješ proto, aby pružil a tlumil a ne proto, abys ho zamykal…
uvažujem nad fullkom týmto …cena je tých 1500 euro vo vašej mene okolo tých 43 000 CZk
http://www.bergamont.de/…contrail-6–0
alebo tento hardtail http://www.bergamont.de/…/platoon-7–0
cena tohto modelu je 1 299 euro…37 000 Czk ..
Super volba :-).
Jen mě zaráží ty brzdy, já měl pocit, že i loni tam Trek osazoval XTčka…
Katalog Brettonu mi dává za pravdu, XT Ti, stejně jako letos.
jj tiez som si to vsimol
zaujimave :)
Dovolim si len poopravit,skus sa trosku pozriet na kurz Eur-Czk a zistis,ze 1500 Eur je cca 37500 Czk…
Na cestu rozhodně full a do terénu HT :P
fjůůů. No. jezdim v partě kde se vpodstatě všichni přesedlaly z celopér na pevňáky. Někomu praskla kyvka rámu, jiného štvaly vůle v rámu. Většina z nás má HT i Full. Ale řekl bych že nás to spíš přestalo na Fullu trochu bavit. Celopéra jsme začaly jezdit v podstatě od prvopočátku. Patříme k těm co si užívaj každou technickou pasáž a navzájem se hecujou, slézt z kola znamená ostudu, lepší raději spadnout a zachovat čest :D Když kluky pozoruju na tréninku a jedou na HT tak řáději nějak víc s elánem.
Jednou můj guru vyprávěl jak jel total hranu v těžškém kamenitém sjezdu na Stumpjumperu na rakouskym závodě. A přeletěla ho řvoucí čtyřicátnice na HT. Od té doby přestal jezdit na trenink na fullu :D
Já vidím největší plus HT v jeho jednoduchosti, odpadají čepy a tlumič. Full vidím jako další level v terénu, kdo rád jezdí hranu toho full určitě posune jinam.
Já to vidím tak, že na fullu si v terénu prostě víc užiju. Kamenité pasáže do kopce jsou na HT vyloženě trápení a někdy i nejetelné, pokud člověk zrovna není trialista. Na fullu je tohle prostě zábava. Z kopce na fullu dám o něco víc, i když ne o moc, vyrůstal jsem na HT, vše jsem na něm jezdil, na fullu jezdím poslední asi 3 roky a to mám ještě i HT. Ale na fullu je tohle prostě větší zábava, méně strachu, full dovolí udělat nějakou chybu, kdežto HT tohle trestá.
Pokud člověk bydlí někde v horách nebo pod nimi, tak bych asi při dnešním výběru neváhal a šel do nějakého trail bika 120–130 mm zdvihu s váhou kolem 12–12,5 kg. Sám mám fulla i HT zatím, ale chystám se to sjednotit. Asi prodám oba biky a koupím lehčího fulla se zdvihem 120 mm. To mi bude stačit.
Full zatial nemam :-(
ale vyvoj ide tym smerom, nizka vaha, zdvih do 120, s tym suhlasim :-)
ale HT-cko asi nepredam, pokial kupim full, tento sucasny, uz bude mat nieco za sebou a nebude mat vyznam ho za par supov predavat :-D
vývoj nevývoj, vždycky budou lidi kterým bude na jejich ježdění bohatě stačit HT, full má význam pro lidi co jezděj těžkej terén, jezděj hodně na hory. Na fullu je toho zase o něco víc co se může ******, dost lidí jezdí do kopce ze sedla a to se pak full houpe i s propedalem, když se zamkne tak zase trpí celá zadní stavba.
full podle mě nění evoluce HT, ale jiná větev než HT, pro jinou skupinu lidí.
Přesně tak. Třeba v okolí Rožnova p. R. mi příjde full jako dobrá věc, zatímco v Brně mi přišlo HT vhodnější.
přesně tak, na nějakou placku asi full bude zbytečný , ale do hor to je parada , zvlášť v beskydech kde jsou same šutry
Myslím, že i v okolí Brna se je spousta pěkných tratí, které se daleko víc užiješ na fullu, než HT. Ať už směrem na Vysočinu nebo Macochu.
si z Roznova a jiste si jel Petyšu když si od tama ;-) nebo znas aspon trasu. Pokud bys porovnal, když bys jel na HT nebo na fulu, na cem podle tebe budes rychlejsi?
zajima me to, protoze trasu znam… :)
jinak podotýkam sem zastancem HT ,protoze zkusenosti s fullem nemam :D
Dlouhá full, krátká HT. Ale odjet se to dá samozřejmě na čemkoliv, jen to musí být nohách ;-)
jen se ptam, protoze sem jel kratkou a zda se mi ze tam bych toho fula moc nevyuzil i kdyz fakt nevim jak jede :)
Já letos pojedu poprvé na fullu, tak si to pak můžu porovnat. Jednoznačně největší přínos má pro mě full v rychlých a rovinatých rozbitých pasážích. Tam, kde bych se na HT trápil ve stoje nebo měl dobitý zadek a nešlapal plynule, tam na fullu proletím jako raketa pěkně v sedě :)
treba se tam potkame :)
jinak dik jen me to tak zajimalo ;-)
Já ti nevím, na Petišu jedině HT.Je to samá šotolina hore kopcem.Hned po startu se jede hodně z ostra.Jak se neudržíš vepředu, pak se to blbě dohání.
Já to bere z pohledu jezdce jedoucího na chvostu startovního pole, který si chce závod užít a ne se zničit :). Pokud člověk jede na bednu, pak je HT jasná volba snad všech závodech v ČR.
Na bednu nejezdím, ale když už se semtam objevím na závodě, jedu svou hranu.Petyša je krásný závod, kopce jsou tam prekérka.Prostě pořád naplno.Hned po startu se jede trhák nahoru dobře 20 km/h.Jel jsem to jen jednou kolem 50 místa.Startujících kolem 200.Takže nic moc.Závody mě moc neberou.Tak 5× do roku:-D
V okoli Brna je spousta hezkych terenu na full – jen je zacit jezdit ;)
To je možná pravda, ale z bezpečnostních důvodů jezdím jen po tur. značkách. Ať už v Brně, nebo doma.
Z těch samých důvodů po značkách prakticky nejezdím…:-)
Když se člověk někde nepěkně vyseká, tak pak líp identifikuje svoji polohu. To je u mě asi ten hlavní důvod proč nevyjíždět v neznámém terénu mimo tur. značky.
…horsi jak baba :-))
To by se Marťula mohla urazit. (V krasu, bez signálu, potmě, v zimě, bez vidle a eště poslepu :-)
Nj, někdo rozum má a někdo bohužel ne :)
To bude ten problém. Ale i tak je toho dost Zkus třeba červenou z Vranova ke Katřinskému mostu ;) A v Krasu jsou značených technických cestiček hromady …
Tam jsem ještě nebyl, to je mimo můj akční rádius :-D
Musíš jezdit dýl než na hodinu ;)
No ale to už tam zase nebude signál! Jinak taková modrá turistika do Pisoárek, nebo křížofka taky nejsou daleko od města, že?
„křížofka“ je co/kde?
takovej hrbatej kopec plnej šutrů, tam nejezdi je to nebezpečný. :)
Ta křížova cesta u Bitýšky?
jo je to kousek od Priglu.
Tam jezdím celkem pravidelně, ale většinou z opačné strany – tlačím nahoru. Nicméně co jsem tama jel dolů, tak na HT ani náhodou, ale na fullu to sjedu i když většinou s mezipřistáním někde uprostřed :-D
to bys měl teda potrenovat :D
Je mi to jasné :)
Nahoře píšeš, že Brno je tak na HT – a tady nedáváš ani tu turistickou značku? :-)
Ne.
ale není, oni kluci co tě posílají po ČTZ do šutropotoka nemají na mysli Vranov nad Dyjí,..do V. u Brna snad z Palačáku dojedeš.
No že to není Vranoc nad Dyjí mě napadlo. Až roztaje sníh, tak aspoň vím kam si udělat někdy o víkendu celodenní výlet :-))
..souhlas..pro ten kras to platí dvojnásob..
..obecně tam, kde to moc neznáš, začínáš hlavně na značkách a pak hledáš různá vylepšení..
Zatial mi bohate staci HT, aj ked avalanche je trosku taky obojzivelnik :-)
ale casom dufam bude aj nejaky full, ci je to len vetva, alebo evolucia, nie je az take podstatne, podstatne pre mna bude, ako mi sadne z dlhodobejsieho hladiska :-)
no jasný, ale psal jsi, že vývoj jde směrem k fullu. To co ti bude vyhovovovat to nezpochybňuju :) Ale HT je a pořád bude :)
Kolik si toho nejezdil na fullech? Tohle mi vždy zajímá, když tu někdo tak zapáleně prosazuje HT.
U fullistů je to jiné, tam v 99% případů majitel fulla jezdil dříve dlouhodobě HT (nebo často má obojí), takže to srovnání má.
Ono je to stejné jako u předního odpružení. Pevné vidlice tu sice stále jsou, ale jezdí je velmi málo lidí, dalo by se říct, že už skoro nikdo (zvlášť na pohodové ježdění bez závodů).
S fully to podle mě časem dopadne úplně stejně. Jen to půjde pomaleji, protože cenový skok full x HT je větší než cenový skok celopevňák x přední odpružení.
Tím tu HT vydrží o něco déle než celopevňáky.
Vývoj jde jednoznačně směrem k fullu, stejně jako vývoj šel k přednímu odpružení.
Funční fully už se pomalu začínají dostávat do nižších cenových kategorií, už velmi často lze pořídit funční full pod 30tis. To je ale pořád pro masový prodej moc, když nejvíce kol se prodá pod 20tis. Kč.
když tu někdo tak zapáleně prosazuje HT
co to plácáš? :) Řekni mi kde tak zapáleně prosazuju HT, vůbec, jen jsem říkal že nějakým lidem bude HT vždycky stačit, ale vůbec už jsme to psal, nebudu se opakovat…
Kolik si toho nejezdil na fullech?
minimálně, jen na půjčeným, však taky neříkám nic nikde o tom, že full je špatnej, nechápu co furt máte :) pro někoho je určitě super, avšak není to prostě další vývoj HT, jak jsem řekl, HT je pro spoustu lidí až až dobrý a ani u HT nevyužijou jeho terénní potenciál.
když řekneš takovýto výrok full má význam pro lidi co jezděj těžkej terén, jezděj hodně na hory. tak slova o zapáleném boji jsou zcela na místě. Jelikož je to nepravdivý výrok.
fulla sem jeste nejezdil, a tím padem si taky myslim že ful neni to prave na polní cesty ale nikomu to nevnucuju protoze fakt srovnaní nemam – ale kdyz tohle reknu ( a pritom si myslim ze mam pravdu) tak to prece neznamena ze zapaleně prosazuju HT.
a s tím ze nekomu bude porad stacit jen HT s maajkeem souhlasim.
např: jsou lidi kterým bohate stačí Favorit a nepotrebuji mí Mercedesy a BMWcka a Audiny :)
V podstatě máš pravdu,protože já znám taky pár lidí,co mají dost šišek v kešeni na to,aby si koupili i toho nejlepšího Fulla a stejně jezdí pořád na HT.
Ale ohledně toho favorita a mercedesu,tak to je spíš otázka toho jestli na to mám.Asi si nedovedu představit to kdyby se někdo „topil v penězích“ a tvrdil,že mu stačí favorit(ale třeba někdo takovej je)
Já osobně na fulla nemám prachy,protože ho letos dostane manželka:-)))Ale na mě se už nedostalo:-(((
No a pak jsou ti, kteří šišky (jak píšeš :-) mají, mají skvělýho fulla, ale jezdí s ním po cyklostezkách podél řek do hospod :-)
Nejvíc mi spadla brada,když jsem byl u kámoše na krámě a jedna sličná bikerka si zrovna vybírala nový HT-éčko.
Tak jsem se ní dal do řeči a došlo i na otázku,proč nezvažuje koupi fulla a na to mi řekla,že přece není stará babka…tak jsem se radši ani nezmínil,že moje příští kolo bude Full,asi bych se musel stydět:-DDD
a to je moc moc špatně…
Hlavně je to každýho věc :-) Stejně tak, jestli někdo dává přednost pro svoje ježdění HT nebo fullovi.
tak s tím favoritem – kdybych měl třeba k dispozici dejme tomu mega tak bych si jiste nekoupil auto za 500 000 když bych vedel že v něm najezdim 2000km za rok. Koupil bych si nejake auto rekneme za 50k a zbytek bych investoval někde kde to víc vyuziju ale je to asi o člověku a jak o se na danou věc díva a jak moc mu zaleží na tom jestli může machrovat před ostatníma… :)
Jenomže to že má člověk jedno mega,tak neznamená,že si za něho koupí hnedka auto,zase tolik peněz to není,ale kdybys jich měl třeba 20,tak si už nějaký takový autí asi pořídíš…já nemám ani to jedno,takže pouze spekuluju:-D
jsou lidi kterým bohate stačí Favorit a nepotrebuji mí Mercedesy a BMWcka a Audiny
Tak já zas bych řek, že tohle s tím vůbec nesouvisí, spíš jsou lidi co maj novou octavii a jsou lidi co maj nějakýho jeepa s náhonem na všechny 4 ve stejný cennový relaci, maj ho, protože maj pro něj vyžití, na co já bych si třeba kupoval jeepa, když jezdím po silnici. Myslím, že tohle přirovnání se mi povedlo :)
Samozřejmě, že s tím jeepem se dá jet i po rovině, ale je to důvod si ho kupovat?
No mě to přirovnání zas tak trefné nepřijde,protože se zde bavíme o kole v kategorii „horské“.
Když s ním nebude jezdit v terénu,ve kterém by se mu např na takovém sportovně laděném fullu 100/100 jelo lépe jak na HT,tak proč si rovnou nekoupit Crosse…
Ale to už jdeme asi moc do detailu a v podstatě teď slovíčkařím…
jo, slovíčkařích :)
..no při dnešním stavu techniky si myslím,že HT má smysl jen pro závodníky, kteří si nechávají v zájmu rychlosti nakopat zadek…
..ovšem jestli má chrtí jízda přírodou s pohledem dolů smysl, to si nejsem jistý…
..není to už mimo ideál MTB ? :-)
asi máš nějakou zvláštní představu o chrtím bajku, HT nemusí bejt vůbec chrtí kolo.
Já nejsem závodník a na HT jsem jezdil a jezdit budu.
MTB nemá s tím jestli jezdíš na HT nebo fullu vůbec co dělat.
Plno lidí se ohání že na fullu je jízda pohodlná, a já se ptám a o to tady jde? :)
Jestli chcete fakt pohodlí, prodejte kolo a kupte si nějakou pěkně odpruženou čtyřkolku :)
MTB je kolo do terénu..co je terén je otázka..
..z toho plyne: které kolo lépe zvládne technickou jízdu v terénu?..
Tohle je všechno o úhlu pohledu k tomu aby si člověk užil terén nepotřebuje full ba naopak full jen degraduje techniku na HT je to větší sranda musíš s tim kolem víc pracovat a ne jen nechat všechno sežrat odpružení někoho baví to a někoho tohle ale že by byl FULL nebo HT jednoznačně lepší se říct nedá a to vaše handrkování tady je akorát k smíchu xD xD xD
jenže já se právě nehcci handrkovat, já netvrdím, že HT je lepší než full, já tvrdím, že pro každýho něco a že HT bude mít vždycky svoje místo, ale on pořád tvrdí že prostě full, je to vývoj, každej dospěje k fullu, jeině na fullu se jezdí v opravdovým terénu, bláblá.. :)
..a ještě větší sranda by to byla na krosu nebo na galusovi, že?..:-)
..technicky vyspělý jezdec zvládne terén na čemkoli, ale o to tu nejde..
..jde o to, na jakém kole si „užije“ skutečný terén jezdec dejme tomu lehce nad průměrem..
zas tu překrucuješ to sis určil ty :O) ale to kdo si jakej terén na čem užije je dost individuální a full neni všelék…
jj, přesně tak.
Ty závodíš viď :-)
Jak si jízdu v terénu užiješ v prům.rychlosti nad 25 km/h?
Tohle už je za mnou…
Je vidět, že MTB cyklistika má mnoho tváří.
Tohle už je za mnou…
Jak nějakej mudrc ty voe :)
heh ne jezdim jen pro radost z jízdy a přírody ( a to beze srandy )
počkej, ale to nemůžeš, jak nemáš aspoň 120mm fulla, jinak to už není MTB a přírodu si neužiješ!
Nepřekrucuj to, nikdo neřekl, že si neužiješ. Jen si to neužiješ tolik co na fullu a to doslova a dopísmene.
Je vidět, žes na něm ještě neseděl, takže tvá srovnání nejsou objektivní.
jj, na fullu si môžeš kľudne točiť pedálmi a pritom počúvať mp3, sledovať gps, tepák, tachometer…
a ten blbec na htčku čo ide s tebou zatiaľ sleduje cestu aby ho nejaký kameň nevyhodil zo sedla.
;o)
mp3 na kole je na facku! ;-)
A teď mi řekni, kdo si terénu a přírody užije víc. Já si ten kámen budu pamatovat a příště už ho budu čekat, zatímco ty ani nebudeš vědět, žes ho přejel.
ja som ten blbec na htčku…8o)
Tak to pak jo, nepochopil jsem to :-)
hehe :)) dobře ty! :)
tohle je hloupost. nejspokojenejsi jsem se z lesa vracel na celym pevnym kole s jednim prevodem, ale rozhodne ti nebudu ve vsi vaznosti cpat, ze tohle je jedina cesta :-)).
..aha, vy jste oba z Hradce K…tam máte nejvyšší kopec Kuňku, že?…tak to se omlouvám..:-)
..super se jezdí kolem bývalých štěrkoven mezi H. a Pardubicemi. Lohenice a tak. Ale horáka(HT) jsem si tam bral jen kvůli písku (široký gumy)..:-)
to že sme z HK neznamená že jezdíme jen v HK ja sem si letos koupil scalpela 110/100 ale to neznamená že kvůli tomu budu pomlouvat HT…
..ale jezdíte tam nejčastěji..
Do okolí Hradce a Pardubic je podle mne HT ideální. Žádné kopce povrch cest je štěrk a písek (naplaveniny Labe).
Není co řešit. Pro vás je HT nejlepší volbou.
Scalpel bude dobrej do hor..
no já třeba x krát za rok jezdím na chalupu do železnejch a na HT jsem tam byl vždycky taky moc spokojenej, pěkně se projet lesem, semtam terén, semtam šotolina, pak pivo a nádhera :)
Mám ještě jeden dotaz…myslíš,že kdybys měl fulla,tak bys spokojenej po vyjížďce nebyl?
ne, proč, myslím, že byl, kdybych s ním jel na odpovídající cestě, nikde jsme zatím nepsal, že full je blbej.
Ale to, že full degraduje techniku je jenom taková fáma co se šíří na fórech, protože např já jezdim na fullu a mám sakradobrou techniku ;-)
A ti, co se bojej zkusit víc, tak tvrděj, že jim ht stačí…:-D
ty voe, ty jsi blázen :)
za prvé, MTB je především horský kolo a to neznamená že se na měm musí jezdit přes 2 metry vysoký šutry a 3 metry tlustý klády.
já teda na HT po cykloasflatkách skoro nejezdím, ba naopak vyhledávám různý malý cestičky po lesích, zrovna tak rád překonávám velký vzdálenosti. HT mě prostě vyhovuje.
Jednoznačnou chybou bylo to ,že zakladatel položil pouze otázku:co se více oplatí,jestli HT,nebo Full,na co to už nepopsal…
no právě, takže se prostě nedá řict, že lepší je full, jako tady hafo lidí píše :)
Ten kdo má rád,to když pod ním kolo v terénu drncá a on musí svým uměním toto kolo v terénu zvládnout,tak je pro někj lepší HT.
Ten kdo má rád poklidnou jízdu bez drncání a chce aby kolo zvládlo část práce za něj,pro toho je lepší full.
Když se na věc ovšem podíváme ne z hlediska jezdce,ale z pohledu charakteru kola určeného pro jízdu určitým typem terénu(v našem případě se bavíme o běžném XC ježdění je dle mě lepší full.A že není full jako full,že jsou rozlišené konstrukcí a zdvihy se asi bavit nemusíme.Myslím,že nikdo(snad) není tak blbej ,aby si na XC pořizoval Speciálního sjezďáka se zdvihy 150/150.
A to je právě o tom úhlu pohledu o kterém se můžeme bavit donekonečna…
Ten kdo má rád,to když pod ním kolo v terénu drncá
No jenže já mám pocit, že pode mnou nedrncá :)
O tom to je, dost třeba záleží na pneumatikách, konstrukci rámu. A když přece chci poklidnou jízdu, tak stačí když budu jezdit po lepších cestách.
Fakt to bysme se mohli bavit do nekonečna.
Ale prostě nejde to říct, co je lepší. a zrovna v nějakým terénu bude pro někoho lepší full, pro někoho HT, to se taky nedá řict, jak jsi to rozškatulkoval.
…jenom jsem chtěl ještě dodat,že rozumím tomu,co psal třeba(myslím,že to byl Mlok)o tom,že vývoj směřuje k fullům.
Je to logické,prtože se momentálně nacházíme v přechodné době vývoje kol,kdy jsou na trhu ještě výborné HT,ale jejich éra pomalu končí a valná většina značek se začíná soustředit na vývoj fullů,protože u HT už není pomalu co vyvíjet.
Začíná éra Fullů a bude doba kdy se HT přestanou vyráběrt úplně,protože nakonec nebudou mít své cílové spotřebitele.
To je ovšem zatím daleko,ale tempem jakým to jde ,tak za s tak daleko ne.
Je to naprosto přirozené,protože kdyby tomu tak nebylo,tak bychom do teď jezdili na dřevěných odrážedlech.
Dovedu si představit,že to nebude dlouho trvat a celoodpružená budou i kola typu dnešních Libert pro dámy do práce a do obchodu.
nn 8oD
…v podstatě to dopadne jako u brzd s véčkama…
Jo, pořád budou lidi, kteří budou chtít jezdit na véčkách. Jen jim to výrobci rámů a vidlí budou chtít co nejvíc ztížit.
No já už jsem ze svého pohledu řekl snad všechno co jsem chtěl a už se asi nemá smysl v tom dokola hrabat,myslím,že ten kdo chce moje myšlenky pochopil,i když s nimi nemusí souhlasit,ale já jsem se snažil reagovat čistě nad věcí a nezaujatě. Už jen z toho pohledu,že sám jezdím na HT s mechanickými kotoučovými brzdami…
Toť otázka, ale je to docela pravděpodobné a logické.
Shimano taky chtělo upustit od RapidFire řazení s tím, že dual control je ideální a vidíš jak to dopadlo :). Po DC dneska ani neštěkne pes :). Shimano prostě šláplo vedle jak ta jedle. Ale nemyslím si, že by se tohle stalo u fullů. Taky bych řekl, že je to otázka času. Vše k tomu směřuje … vývoj, technologie … i když je asi jasné, že hrstka skalních příznivců HT zůstane :).
Jistě že…
Dokud bude HT lehčí a levnější než kvalitní full tak bude ó něj pořád zájem…
Jistě,jenom si ale vem případ s véčkama.Jsou levnější,jsou lehčí a je o ně pořád zájem.
Ale sleduj,že kotouče se objevují na čím dál více kolech i v těch nejnižších cenových hladinách a nakonec to dopadne tak,že když už si je lidi přestanou kupovat,protože bude zájem jenom o kotouče,tak se už asi nebudou vyrábět.
Kolo s torpédem už taky asi jen tak nenajdeš a že jich bylo a fungovalo to…
Prostě na toto je třeba pohlížet s historickým vývojem a ne z pohledu dnešní doby.
mam HT na véčkach – sem totalne zaostaly :(
Zkus si přečíst pár příspěvků co jsem v tomhle vlákně napsal,a dej si to do souvislostí,protože to jak jsi teď reagoval znamená že nechápeš o čem se snažím mluvit a jeno jsi vytrhl jeden můj příspěvek.
Nikoho neurážím ani o nikom netvrdím (ani skrytě)že by byl zaostalý…
:D ja sem te pochopil a to co sem napsal bylo z nadsazkou a ironií :)
jinak sem s kolem spokojeny jezdim si co chci, na cem chci a mam z toho dobry pocit a i kdyby tu nekdo napsal ze je to jinak tak je mi to celkem jedno ja si vim to svoje :)
To máš teda blbý, panáčku :))))
nn
a to z principu veci bude vzdycky ;-)
Pevná vidlice je taky lehčí a levnější než odpružená (a to i v kategorii nejlevnějších vidlic, když pevná může být i za 500Kč). Proč o ní tedy téměř zájem není a standardně se na kola už neosazuje vůbec?
Samozřejmě nevyvracím to, že se pár lidí, co bude chtít HT i za více let najde. Stejně jako dnes se najdou tací, co chtějí celopevňáka, ale bude jich mizivé procento.
v niektorých prípadoch je prítomnosť odpruženej vidlice imho čisto marketig- když to lidi chtějí, tak mi jim to dáme…
napr krosový bycikel strednej a nižšej triedy s lacnou odpruženou vidlicou. načo je to dobré? pružina mazaná vazelínou, bez tlmenia alebo s nejakým ne moc funkčným. vysoký odtrh, trhaný chod, vysoká hmotnosť, skombinovné s úzkymi hodne nafúkanými plášťami.
bežná cyklistka ktorá jazdí neagresívne po cestách a v ľahkom teréne, imho vyššie pohodlie proti pevnej vidli s širokým vhodne nafúkaným plášťom nezaznamená.
u ťažšieho chlapa na asfalte zase žiadna výhoda, v teréne bude vadiť chodenie na doraz, blbý chod, blbé tlmenie, tenké nohy…
pri nižšich teplotách je to ešte horšie.
s takýmito vidlami sa musí jazdiť podobným štýlom jak s pevnou a váži o 1–1,5kg viac.
kvalitná odpružená vidla je niečo iné.
Začíná éra Fullů a bude doba kdy se HT přestanou vyráběrt úplně,protože nakonec nebudou mít své cílové spotřebitele.
A to si nemyslím :) to si můžem povědět za 20 let. Pochybuju, že budu jezdit na nákup na odpružený libertě. Koukni se na silniční kola, tam se na celodporužených kolej jezdit prostě nebude nikdy, to je blbost. Jako má silnice už x desetiletí svoje místo, svoje místo bude mít taky HT. Vždycky to bude jednodušší kolo, co spoustě zákazníkům bude stačit.
Dobře-za 20 let si povíme:-)))Ale na tvým místě bych se ještě poohlídnul tak 5 let nazpátek a ten vývoj si geometrickou řadou spočítej.. :-)
no, já už 10 let jezdím na HT, předtím jsem neměl ještě prachy na pořádný kolo, ale třeba brácha už 5 let předtím jezdil HT a teď je mu 36 let a pořád jezdí HT, nedávno si koupil nový kolo, cannondale, zase HT, párktát měl nutkání na fulla, projel se i na nějkým, ale stejně zůstává u HT.
A koupil si kolo s pevnou vidlicí? Na tohle jsem se už ptal, to byla úplně stejná situace před lety (pevná x odpružená) a kde jsou kola s pevnými vidlicemi teď? Sem tam někdo na pevné jezdí, ale kolik to může být procent? Minimum.
s odpruženou. ale já v tom nevidím to samý, jako pevná vidlice versus odpružená, jako HT versus full, tam už jde prostě o jinou konstrukci kola, myslím že s na HT s odpruženou vidlici se jezdí defakto to co předtím na kolech s pevnou vidlí. fully vznikly především kvůli sjezdu a pohybu ve složitejch terénech, takže si stále myslím, že jsou to kola prostě pro trochu jiný pojetí ježdění, ale ne upgrade HT,
takže HT bude mít na trhu stále svoje místo.
mimochodem stále hodně cestovatelů na kole, co nechtěj jezdit vyloženě po silnici, používá HT, hodně i s pevnou vidlici. a těch cestovatelů je a bude pořád dost a dost.
Na full prostě nepřiděláš nosič s velkou bagáží.
Takže HT budou furt.
..já vím, že patříš pod první odrážku..:-)
.., ale nevím, jestli je na to třeba horské kolo…
bla blá, meleš :)
:-D
Druhý řádek bych spíše upravil na: Který biker lépe zvládne technickou jízdu v terénu?
..z toho plyne: které kolo lépe zvládne technickou jízdu v terénu?..
HT s pevnou vidlou
Ovšem z toho plyne,že bychom se zde neměli bavit o tom ,které kolo,ale který jezdec na kole:-D
Ono to není jenom o pohodlí jako takovém,v podstatě se jedná o jízdní vlastnosti chování kola v terénu a pohodlí je jenom vedlejší produkt.:-)
Ne vážně: Vem si třeba to ,že jedeš z kopce po kamenité cestě na HT a najedeš zadním kolem na šutr,kterej tě vystřelí ze sedla,zatímco U fullu se ti taková věc maximílně eliminuje,takže to jenom pro příklad,že to není jenom o pohodlí…
vždyť mě je to jasný :) to mi vysvětlovat nemusíš, umění ale je aby tě to na tom HT nevystřelilo :)
Jasnačka,ale zakladatel vlákna mluvil o kole ,ne o tom,kdo na něm sedí:-)))
zalezi, kdo na tom kole sedi. nekdo fulla pouziva prave kvuli pohodli, druhy kvuli lepsim jizdnim vlastnostem. rozhodne bych nerekl, ze pohodli je vedlejsi produkt. pro nejakeho pantatu je vedlejsi produkt lepsi trakce, protoze se svym stylem jizdy se zdaleka k jeji hranici nedostane.
jo
já třeba jezdím na fulovi jen proto že furt někde ztrácím brejle. Ty sem za poslední roky ztratil snad osmery a bez brejlí mi to na HT prostě přijde nebezpečný. :D
8o)
:-D
Já jsem to ovšem myslel nadneseně s tím vedlejším produktem:-)
tomu nerozumím, jak si můžeš myslet, že máš pravdu, když určitě víš, že ji nemáš? :-)
kdo říká že vím že pravdu nemam? ze svojich zkušeností mluvím o tom co sem zažil nebo co mi z mojich zkušeností vyplývá tím padem nikomu nelžu, z toho vyplývá že mam pravdu :)
ale nejak se to zamotava tak to neřešme :D
Je vidět, že na fullu ještě asi neseděl :)
Taky jsem plánoval mít fulla a HT a že mi to vydrží. Mám GT Idrive 5 2.0 – těžší kousek a lehkého HT GT Zaskar, že si je nechám a budud mít 2 biky.
Postupem času už mě tolik nebaví se v lese kodrcat na HT, takže do terénu jezdím téměř výhradně na fullu, krom maratonů. HTčko v podstatě využívám jen na cestu do práce, z práce, sem tam nějaký závod a na meziobdobí, kdy je na jaře ještě bláto v lese a dá se jezdit jen po asfaltkách a taky na podzim. Celkově vzato, poměr km je tak 4000 full/ 7000 HT. Nicméně mít lehčího fulla, tak si to dovedu představit odjezdit vše na fullu.
Kdybych neměl žádné kolo, tak kdybych si dneska kupoval nový, tak o HT bych už asi nepřemýšlel.
Tak predsa je Zaskar dost tvrdsi ako Avalanche, ale na zavody je to ine kafe. Este stale mas o dost viac na pevnaku, ale zrejme sa ten pomer zmensuje v prospech fulla :-)
No co som uz vrazil za tri roky do HTcka, bolo by uz na celkom slusny a lahky full :-DDD ale asi to nema vyznam riesit, co by kdyby… nejake 2–3 sezony vydrzim a uvidim, co prinesie buducnost. Mozno obetujem svoje pohodlie a kupim Hornetke nejaku raketu :-)
Předpokládám, že na HT mu hodně kilometry naskáčou za to ježdění do práce.
Tak to joo, uz len pravidelna denna davka 20–30km zdvihne celkom slusne objem :-)
Samozřejmě. Jedna cesta do práce po silnici = 20 km, zpátky jezdu spíš po zpevněných a polních cestách a kus po asfaltkách s minimálním provozem = 30 km. Takže jedna cesta do práce a zpět je cca 50 km. Takže to skáče rychle.
Občas dojedu z práce domů, něco pojím, dám si hoďku pauzu a jedu ještě na fulla do lesa třeba na 2 hoďky – 40 km.
Ono nejde jen o tu cestu do práce. Kolikrát by člověk normálně ani nevyjel, ale když už na tom cestou z práce sedí, tak si to většinou ještě prodlouží. Ale největší přínos to má přes zimu, že na tom člověk sedí denně a na jaře není rezavej a jakmile se udělá hezky, hned tam může bez problémů sázet celodenní švihy.
Teďkom na kole nejezdim. Nemám zimáka, že bych jezdil i v břečce a posolených silnicích a Zaskara se mi prasit nechce v takovém sajrajtu. A teď bylo celkem dost sněhu, tak jsem si to měsíc a půl užíval na běžkách. Ale teď to vypadá, že už sníh půjde dolů, tak začnu zase jezdit, jak trochu oschnou silnice. Zatím se pustím do generálky biků.
Do práce jezdím od jara do podzimu. Jak teplota spadne ráno pod + 4/5 stupňů, tak se nepřemůžu. Vyjížďky při nižších teplotách odpoledne nebo večer mi ale nevadí.
Celkom som sa trafil v tych kilometroch :-)
na 1 cestu :)
JJ :-) ani som to az tak nechcel, ze 20 tam, 30 naspat :-)))
Jen počkej zajíci,jak začneš jezdit na fullu,tak pak na HT-éčko ani nesedneš:-)
Já zatím sice jezdím na HT,ale vím,že až si koupím fulla ,tak by to u mě určitě takhle dopadlo:-)
Mno to sem na to zvědavej :O)
a nebo to taky bude naopak :-))
To je ovšem naprosto ojedinělý jev, statisticky se blížící nule. (Jde většinou o psychicky narušené jedince)
ne.
je to zas o uhlu pohledu :D kazdy sportovec je vlastne pro okolni svet ktery lezi u počítače a televize psychicky narušený :D
treba vcera se me jeden ptal jak jezdím do prace (4km cesty) a ja mu řekl že chodím pešky, a on na me vyjel že se snad s nekým mužu domluvit a jezdit autem nebo ze jezdí busy… jako kdybych tim že chodil pešky dělal neco špatného :D Jak mi to rekl tak sem zustal stat s otevrenou hubou a čumel sem na to jako blazen :D
vsechno je to o lidech a o uhlu pohledu na danou vec :)
jj, taky na mě lidi divně koukaj, když chodím do práce občas pěšky, mám to 5km z domu, pak si to nazpátek ještě prodloužím někam do krámu, chůze je fajn! :)
ja chuzi stridam s behem ale to už sem mu rači neříkal, nebo by se asi posral :D
to prvni nevim, s tim druhym se da v podstate i souhlasit ;-)
V parte mate nejaky marketingovy lobby pro HT, jinak si to nedokazu vysvetlit. Na fullu jezdim celkem dlouho a vyvoj od starejch tezkejch jednocepu k dnesnim 4-cepum s vahou ramu pod 3 kg s tlumicem je docela znat.
K ty prihode: kazdej ma hranu nekde jinde, pokud ta pani jezdila treba bikros a je to jeji domaci revir, tak tam zpraska kde koho a ver tomu ze kdyyby mela fulla tak kamos nepozna jestli to byla vubec zena a kolik ji bylo.
Znam hodne lidi ktery me zpraskaj na pevnaku kde si o to reknu, ale zas znam dost lidi, ktery utrhnu na asfaltu na Reignovy bez toho abych neco zamykal.
i když momentálně jezdím HT, tak jednoznačně full. :D
… tomu kdo to neví, bych doporučil full (já jezdím HT)
Do 40ti – 130/130 + karbon HT
Po 40-ti – 150/150 + páteřák…:-))
žádnej páteřák, spíš Kosmodisk :-)))
…snad by postačil pecen chleba do batohu, ale ne starší tří dnů…:-D
Ta otázka je o ničem, za předpokladu, že jejím účelem není vyvolat flame. Mluvíš o úplně jiných směrech cyklistiky a já bych se spíš jen zeptal, co bylo dřív. Typ kola a nebo způsob ježdění u těch co se zde dohadují. Prostě jsou lidi, kteří vyznávají single speed, jiní HT, další si koupil back country, další enduro, někdo má 100 mm odpružení, někdo 150 mm odpružení, další 1,9 gumy, jiný 2,3 gumy a každý je přesvědčený o tom, že právě on dělá tu pure cyklistiku odhalenou až na dřeň. Já bych spíše rád věděl, proč má každý to kolo, které vychvaluje. Jestli to bylo jeho vlastní vědomí potřeby, jestli to spíše nebyl jen popud z party se kterou jezdí, nějaké recenze na bike serverech a podobně. Myslím si, že já se svým ocelákem na osmičce a pružinovou vidlicí budu mít úplně jiný náhled na cyklistiku, než někdo na 150 mm enduru. Já mám kolo takový jaký mám, protože jezdím 100 km švihy v lesích na Vysočině a prostě si neumím představit na moje ježdění fulla. A díky přátelství s pár majiteli cykloshopů, jsem měl možnost spoustu fullů i z řady top modelů projet. No ale kdybych si ho koupil, tak se asi budu muset vzdát ,,své ,, formy cyklistiky a upravit ji podle kola. A nevím jestli by mě to bavilo. Prostě si myslím, že mám kolo přesně na to, na co jsem kdy kolo chtěl mít. A je to také tím, že jsem prostě vyrostl na silničce a cyklistika je pro mě o překonávání vzdálenosti a o jetí někam. Neumím jezdit stále stejnou cestu jen proto, že mám fulla a on tam krásně pobírá kameny a vyjedu s ním snad i na střechu. Takže není problémem nějaký model kola, ale je *******, když někdo naletí a koupí si něco, co potom nemůže smysluplně využít a sejří ho to.
To bych podepsal.
Já taky. Je to velmi rozumně napsáno.
naprosto perfektně napsáno, vidím to stejně, ale takhle hezky bych to nenapsal :)
Asi tak. Pro mě je kolo taky prostředek k překonávání vzdáleností a tím, že je to HT už nejsem omezen ani asfaltem ani výběrem trasy a tak můžu jezdit naprosto volně, i bez mapy. Proto mi na tu moji turistiku přijde i odpružená vidle jako zbytečná. Jedu podle terénu a kde to může trochu víc kodrcnout, prostě zpomalím.
ja dospel k zaveru, ze veskere odpruzeni na mtb mi pro moje jezdeni nic zasadniho neprinasi, krom udrzby navic ;-)). takze souhlas.
A teď můžeš začít počítat kolik vás tu na BF tak je. Ty, Rychlej turista, PeBe a ještě pár dalších se najde.
I ten Roud už za chvíli bude lítat jen na fullu :-)
Samozřejmě každý ať si jezdí na tom, co ho baví. Jen chci demonstrovat, že bez odpružení to je menšinová záležitost. To neznamená, že to je horší, ale ukazuje to, že vývoj jde jinam.
vyvoj nejde uplne jinam, protoze pevne vidlice i pevne ramy se neustale vyvijeji a prodavaji. top vyrobky docela draze a naopak si myslim, ze ted nastava znovu boom pevnych vidlic. zejmena s nastupem 29er.
a opravdu na to, co jezdim, je pruzeni zbytecny a na to, kde bych ho vyuzil si netroufnu ani s nim.
Jsem ten další.Pevná je fajn.Reba leží ve skříni.V zimě jezdím jen singla.Je to zase jiné pojezdění.Nedávno jsem sedl na převoďáka a nevěděl co zařadit:-D
Zajímavý přístup, pro mě je prostředkem k překonání vzdálenosti auto, kolo mám pro zábavu a proto abych měl nějaký pohyb.
Full naopak používám(či spíše používal) na delší vzdálenosti protože ztráty v odpružení jsou mnohem menší než ztráty při zvedání sebe sama ze sedla někde na kořenité rovince.. Ht pak mám na kratší projetí.
ano, při překonávání dálek se větěinu cesty jezdí po kořenovitých rovinkách :)
Neřikej, že u vás v pardubickém područí nemáte koně?:-P
ne, v pardubicích maj jen koněpůlky :)
..samo že mají !, když jsem se na HT přiblížil ke Kladrubům n.L., tak mi to pěkně nakopalo zadek..:-))
Ale to vůbec nemusí být na celé trase. Kdybys měl nějaké dlouhodobé zkušenosti s fullem, tak bys to věděl.
Přešel jsem postupně od HT, přes 100mm na 125mm a teď jezdím 140–150mm zdvihu.
A na dlouhý tratích pokud je lehká, tedy minimum těžšího terénu, tak je s únavou ± nastejno. Pokud je těžší terén trošku více (to stačí třeba 1/3 trati), tak jednoznačně menší únava na fullu.
Tohle platí pro pohodovou turistiku bez situací jako nástupy v kopci, sprinty, apod.
A to nejsem na tom fyzicky nic moc, takže jsem fyzičko s dojezdem vzdálenosti na vyjížďce dost limitován. Full mi dojezdovou vzdálenost rozhodně nezkrátil.
Až budeš mít aspoň 1000km na vhodném fullu pro tvoje ježděn najeto, tak schválně napiš znovu.
Krásně Volfem napsáno ! Ale pohled na tu „svou formu cyklistiky“ vnímám trochu odlišně.
Také pro mě má jízda na kole smysl jako přesun odněkud někam. V „ideálním případě“ 100 km z bodu A do bodu B, kvůli automobilové dopravě nejraději mimo silnice (ale stejně zbude 80 i více % na zpevněné cesty a jen malá část na „přírodu“). Čili full pro mě není nezbytný.
Když jsem byl před lety nucen odstavit své první paleolitické MTB, usilovně jsem pátral zase po celopevňáku. Každé nečekané zhoupnutí kola mě (dodnes) vytáčí a nechápal jsem, co ostatní na tom „kolébavém předku“ vlastně mají. Samozřejmě jsem si nakonec na odpruženou vidlici zvykl a mnohdy její přednosti ocenil.
Po několika letech přišel okamžik, kdy jsem přepokládal, že budu mít na velociped víc času, a kdy také byly nějaké zbytné korunky. K tomu les za vigvamem. No a též ona mediální masáž.
Po delším váhání jsem (i díky Mlokovým radám; tímto mu děkuju) pořídil fulla. První kontakt (jak už to bývá, na asfaltu) nedopadl slavně – opravdu se to celé hooodně houpalo, k asfaltu „lepilo“. (Kvůli obutí.) Zkrátka první dojmy, přesně podle varování zkušených, byly rozpačité.
No ale pak jsem vjel do toho lesa a kolem mě se postupně rozsvítilo: Vždyť ono se na tom dá po horším terénu jet rychleji. Vždyť ono je to „jakési stabilnější“. A má to lepší stoupavost !
Jako jeden z hlavních kladů celopéra se udává komfort, pohodlí. Souhlasím. Ale komfort nikoliv ve smyslu „polštářek pod zadeček, nožičky do měkkých bačkůrek“ ! Nahradil bych takto vulgárně popsaný význam slova pohodlí jinou myšlenkou:
Před lety mě ve vojenské přípravě dráždil adorovaný termín „sovětské rakety kopírující terén“. Teď bych užil podobný, ovšem kladný obrat: „Kolo kopírující terén“. Právě to mě na fullu nejvíc oslovilo. Nikoliv otrocké opisování terénu s jeho drobnými nerovnostmi, ale lehce majestátní a přitom rychlé klouzání nad povrchem zemským.
Moje cyklistické „já“ se nezmění – žádný biker, zůstanu i nadále „svižným cykloturistou“. Vyjížďku s převahou asfaltu bych na celopéru jet nechtěl, full se tak pro mě určitě nestane univerzálním strojem.
Ale na druhou stranu – na třicetikilometrový okruh přírodou si jej v letním podvečeru rád vezmu. A když někdy pojedu z onoho bodu A do bodu B a terénu se nasbírá o hodně víc než oněch 20%, bude to full.
Možná to bude znít opravdu, ale opravdu pateticky, ale napadlo mě to spontánně kdysi kdesi v lese: Díky fullu jsem objevil novou dimenzi cyklistiky.
S tou poslední větou souhlasím. Při první vyjížďce na fullu jsem měl podobný pocit.
já měl stejnej pocit když jsem si v 17ti koupil z brigády první horský kolo, do tý doby jsem lítal na favoritovi, i po lese :)
Veľmi pekne si ten svoj pokrok k lepšiemu napísal a hlavne preto lebo si si poriadil Fullko…Aj ja chcem objaviť tu novu dimenziu cyklistiky a zavitat stale viac do lesa ako na tie cesty ktore sú viac a viac preplnene osobnými autami a všelijakými tými nakladakmi…Len jedine čoho sa bojím je to pretekarske nasadenie na fulku.Či mi to bycikel v nižšej cenovej kategórii dovolí za predpokladu dobrej fyzickej pripravenosti a s vela predpokladmi …Nemyslím najlepšie modely za 100 000 Czk a podobnee …Myslím fullko do tých 45 000 a podobne…:)
Proč mu podsouváš něco, co neřekl? O žádném pokroku k lepšímu nepsal, jen že je to něco jiného. Řekl bych, že to je ten podstatný rozdíl, o kterém se tu celou dobu bavíme a který spousta lidí není schopna nebo ochotna akceptovat. Cyklistika má spoustu dimenzí a ani kvůli tomu nemusíš měnit kolo. Zkus si třeba něco tak jednoduchého, jako je jízda v noci. Skoro nic to nestojí a jsi v úplně jiné dimenzi.
…poriadil Fullko…
poriadiť znamená dať do poriadku.
a ten Fullko bude asi „celopružiak“ ;o)
hehe :D
Fullko zní strašně úchylně :)
Kdo dnes volí HT:
Kdo dnes volí FS:
Tak to vidím já. :)
souhlas s tim že full je módní vlna podle mě tak polovina lidí má fulla uplně k ničemu spousta z nich má levný plečky akoupí si to jen že to dobře vypadá nebo mu v obchodě vysvětlily jak je to dobrý stejnej případ jako s kotoučovkama levnejma…
vubec do toho netahej prachy, to je uplne mimo.
Pro toho kdo je nemá to mimo IMHO není.
Proč by neměl. Prachy vidím jako jednu z nejpodstatnější nevýhod a brzd, proč zatím ještě nejsou fully rozšířené masově.
Vidím to v partě, zatím stále převažují HT, ale jen právě kvůli prachům. Kdyby jim zdarma někdo HT za fulla vyměnil, tak ho dávno jezdí všichni.
Samozřejmě ne pro každého to bude platit, ale určitě to bude dost případů.
jo. prachy maji vliv, ale on napsal nemá na FS peníze. tohle se obecne napsat neda. plno lidi si koupi pevnaka na deore za patnact, i kdyz maji na ultrafull za 200tis. protoze jim to prijde zbytecny. dalsi fura lidi si koupi pevnaka v cene solidniho fulla atd. atd. on ten full, pokud nejsi na neco chabrus, tak ti opravdu pri takovym tom sontani po lese nic zasadniho neprinese.
Proč jezdím na HT dlouhé závody a jsem na nich rychlejší, než fullisti?
To nevím.Ale ty bys to měl vědět :)
protoze ses dobrej!
Možná proto,že máš vyšší výkonnost,než lidi na těch Fullech.
Kdybys měl třeba toho správného fulla,tak bys byl ještě rychlejší:-D
Nejsem jediný, kdo to takto praktikuje a další by i praktikovali, ale nemůžou – kvůli sponzorovi.
Protože máš ******** najeto jak km tak techniku ? :O)
Protože odpružená vidle umožňuje ze sjezdů rychlejší jízdu a full ještě rychlejší. Tohle na HT s pevnou vidlí nemusím vůbec řešit a můžu proto jet na rychlých pláštích, které šetří energii. A přesně o tom dlouhé štreky jsou. Proč si myslíš, že jezdím já i ty na Furious Fredech, když to drtivá většina lidí považuje za naprosto nepoužitelné pláště? Protože rychlou jízdu jednoduše nepřežijí :-)
to co říkáš vyvrací druhou teorii že na hrubejch pláštích se nevyhrává :D
Nevyvrací, protože ze sjezdu se závod nevyhrává a proto je zbytečné kvůli tomu vláčet pomalé pláště :-)
Krátké a technické XC je něco jiného, tam ty pláště i pružení i kotoučovky budou zřejmě rychlejší, ale na dlouhé štrece tě to zabije.
mi to nepovídej, proto sem se vrátil aspoň vzadu k nanoraptorum :)
Myslím, že v Tvojem případě těch důvodů bude větší množství, proč nejezdíš na fullu:
Souhlas, mam FS ale HT proste potrebuju taky, detska sedacka, popojizdeni s deckama. FS jasna volba na pohodove jezdeni s kamosema po kopcich a horach a maratonech :-)
mam HT protoze:
dělám to podle vás blbě, ale mi se to tak líbí :D
..a proč si myslíš, že ten kdo má fulla tak chce být jen IN..?
..myslíš, že na fullu není nic cítit..?
napsal jsem snad ze kdo ma full chce byt in?
nebudu tu teoretizovat co jde na fulu citit když sem na nem nejel :)
..já s tebou souhlasím, závodíš, tak máš HT, ale pořád mi není jasné To IN..:-)
posledním trendem je mit odpružení a kotoučové brzdy → vsechno k tomu směřuje… ja mam HT na Včkách :)
myslím, že spousta lidí si ho kupuje jenom aby byli IN, když otevřeš nějaký cyklo časáky, koukáš na net, všude na tebe chrlej že full je nejlepší volba.
Mám HT protože:
Nechci HT protože:
..asi tak..:-)
nemám potřebu využití 100 procent své výkonosti jen proto abych byl o 5 vteřin rychlejší než ten druhej – myslim že ve vetšine zavodu u nas budes na HT rychlejsi ( nepočítam třeba beskyd bike…) ale vetšina XC zavodu se jede v hodne mirnem terenu :)
Jenomže já nezávodím …víš ?:-D
spatne sem to precetl, omlouvam se, cetl jsem /mam potřebu/ namito / nemam/
Jestli chceš, tak ti příští rok střelím svého I-Driva 5 2.0 :). Je v rozumné konfiguraci a bude za dobrou cenu :).
Děkuji ti za nabídku:-)
Kolo je to opravdu pěkný,ale radši půjdu do nového a navíc „L“ by mi bylo velký:-D
kdybych jel rychleji tak se rozsekam vic a nasledky jsou horsi :D
jinak chci jit jiným smerem než je full, tedka koupim silnicu a pak bych chtel zkusit pevnou vidlu na bika :)
O fulovi sem jestě ani neuvažoval asi jak říkáš mam na to čas, potom jak budu starsi třeba zmením nazor ale zatím je pro me HT idelni :)
BTW s tou 29" – mezi bikery jo ale mezi lidma obecne bych rekl ze ne a podle me pulka lidi co se v bikach nevyznaji ani nevi ze 29" vubec jsou :)
Vyzkoušet se musí vše. Mám za sebou asi jako všichni – celopevňáka, HT s odpruženou vidlí, silničku, fulla.
A všechno bylo/je super…
Půlku těch bodů nechápu:
A co v Beskydech jezdíš? Třeba žlutá z Lysé k přehradě tě na HT baví?
Nebo něco lehkého, třeba červená z Bílého Kříže na Bumbálku. Tam není žádný těžký úsek, ale i tak by mi to na HT nebavilo vůbec (samozřejmě jetelné to je na HT v pohodě, to i ta žlutá, tohle je stejně hlavně o technice každého a ne o kole).
k tomu co jezdim tak spiš Pustevny, Radhošt, Velký javorník…
v mapach se nevyznam a nehledím na to po jakých značkách jezdím takže upřímně když jedu nevím jestli je to „žlutá zelená nebo červena“
Jinak co tak o tobe vím z diskuzí… tak sme uplě odlišní cyklisti, řekl bych že asi ve všem kazdému vyhovuje neco jineho a proto tak jezdi
ja – HT, užší plaste,vyssí tlak, tvrdší vidlice, kolo geometriji delší, asi vybírame i jiný teren a jezdíme s jiným cílem…
ty preferujes podle me full, siroke plaste, nizke tlaky, „mekke“ tlumice ( ty by si rekl hodne funkcni a citlive), kola co mas v profilu jsou na muj vkus strašné kozy… budem na tom rozdilne i z fyzickou, technikou i délkou tras :)
Nejsem expert na Beskydy, nejsem místní a byl jsem tam jen jednou na 14 dní.
Co jsem ale tak pochytil z Beskyd, tak v terénu jsou téměř všude dost hromady volných šutrů, na fulla jak dělané.
Pokud se tomuhle vyhneš, tak v hodně případech už je to zase asfalt nebo široké dálnice, tedy pak už nejezdíš v terénu vůbec.
Kolem Pusteven jsme jeli ze zajímavých věcí jen z Pusteven zelená na Tanečnice sedlo, pak červená Čertův mlýn (těch posledních 800m před vrcholem směrem nahoru jsme zamozřejmě tlačili, nedal bych to celé ani směrem dolů jako někteří místní s lepší technikou co tam směrem dolů nemají žádný problém).
A dále zelená směrem na Bukovinu. Ta zelená není už nijak těžká a na HT naprosto žádný problém, ale zajímalo by mě, jestli si tohle někdo na HT opravdu užije. Prvních pár metrů z vrcholu je lehce technických tam na HT nebude problém (ani na fullu se tam nejede ještě nijak extra rychle), pak dále už to jde pustit hodně rychle.
Tam jsem na fullu dalšímu na HT hodně ujel a to ještě na tom HT i když jel pomaleji prorazil zadní (samozřejmě jezdecká chyba, ale bylo tam ve větší rychlosti více míst, kde se dalo prorazit a nebyl jediný kdo tam prorazil).
Na HT bych si to neužil vůbec, jel bych to výrazně pomaleji a už by to bylo v celku o ničem (ani technické, ani rychlé).
Pak jsme samozřejmě jeli z Pustoven na Radhošť, to ale bylo o ničem, tam to bylo jak na Václaváku a jediný technický úsek, který tam zkracuje objíždějící asfaltku je zakázaný (a v těch davech lidí by to stejně nemělo cenu ani zkoušet).
Z druhé strany na Radhošť to neznám, to už bylo z naší základy u přehrady daleko.
V Beskydech bych byl na HT naprosto nešťastný, tedy pokud bych chtěl jezdit i terén a nejen asfaltky a pěkné široké dálnice. To si ty hromady volných šutrů opravdu užíváte někdo na HT?
Já jsem zkončil u 140–150mm zdvihu (píšu rozsah, protože současné Stereo má teoreticky 140/140, prakticky má 140/150 a nové má teoreticky 150/140 a prakticky 150/144).
Vyšší zdvih už ocením jen sporadicky v místech kde jezdím nejvíc a už to sebou nese i nějaká negativa ohledně geometrie ve výjezdech, váhy a pod., která mi vadí.
Jediná věc, co by mi donutila uvažovat o vyšším zdvihu a asi bych na něj přešel jsou právě Beskydy.
Mám projeté všechny naše vyšší hory (tím myslím opravdu slušně, Beskydy se 14 dní pobytem mám projeté ze všech hor nejméně, v ostatních jsem byl víckrát, v některých jako Jizerky už třeba cca 10×).
A Beskydy jsou jediné z těch hor, kde bych se rozhodl pro ten vyšší zdvih než mám.
Proto ten důvod pro HT, že bydlíš v Beskydech naprosto nechápu.
Chápu, že každý jezdí jiným stylem a něco jiného a užívá si něco jiného, ale zrovna ten typ terénu co je Beskydech a který v jiných našich horách není…
já bydlet v beskydech tak jdu do fulla už dávno, ale tak na HT se tam daj najít taky pěkný cesty, v červnu tam jedu po druhý v životě na dovolenou, na Visalaje a už se nemůžu dočkat :)
Mě osobně Beskydy až tak neoslovili. Tenhle specifický typ terénu je přesně to, co mám z technického ježdění rád nejméně.
Navíc hromady volných šutrů jsou jako typ terénu i nejhorší rasovina na materiál (ráfky, dráty), v takové pasáži můžeš mít techniku jakou chceš, ale když jsou volné šutry všude, tak častému orvání ráfků/drátů o štury se nevyhneš.
Samozřejmě není taková cesta každá v Beskydech, třeba červená z Bílého Kříže na Bumbálku, tam volné šutry jsou jen na pár krátkých úsecích a tahle trasa se mi moc líbíla.
Skoro všechny jiné hory a jejich typ terénu mi sedí více, třeba hodně Jizerky, Jeseníky, ale třeba i Krušné.
A ještě nemám na Beskydech moc rád ten typ kopců, tedy často hodně prudké s velkými rozdíly výšky.
To se drápeš na Lysou, skoro 1000m převýšení od přehrady, pak dáš třeba žlutou k přehradě dolu a zase za chvilku jsi o těch necelých 1000m výšky dole.
A i ta moc pěkná hřebenovka po té červené co jsem psal, že se mi líbila, tak i ta je neustále prudký výjezd nahoru a prudký sjezd dolu. Občas je taková trasa opravdu super, ale jezdit pořád takové věci bych rozhodně nechtěl.
Zvlášť ze začátku sezony než se něco najede by to bylo utrpení.
to já jsem právě zas z takovejch kopců nadšenej :) hodně mě právě bavěj třeba taury, půl dne se plahočit do kopce, to je super, páč většinu času jezdím tady v okolí HK po rovině, zrovna tak mám ale rád i pozvolný kopce v orlických a v krkonoších, no a chalupu máme v železnejch, to je takový ideální na výlety s přítelkyní, takový vlnky :)
Beskydy mě hlavně přišly super v tom, že na mě dejchala taková větší divočina, než ve výše zmiňovaných horách.
Tak když to je občas, tak si takový výjezd taky někdy dám rád, takže na dovolené na 14 dní v Beskydech to bylo v pohodě.
Ale mít to celoročně bych nechtěl.
Na Plzeňsku i když není žádný dlouhý kopec, tak kopcovité to tu je poměrně dost, takže když chceš kopce, tak celkové stoupání na trase není malé, ale je to střídavě nahoru/dolu.
Když ale nechceš kopce, tak je možnost jet tu i celkem pěkné terény s menším převýšením.
Tohle mi hrozně vyhovuje, na jaře, když není nic najeto si můžu volit snadnější trasy, abych nejezdil moc vysokých intenzit. A tedy jde tu i v pohodě jezdit základní vytrvalost v terénu.
Šutrů je v Beskydech hodně,to je fakt ale je tady také hodně tras kde ty šutry nejsou, anebo lépe řečeno je jich minimum.
Napsal jsi třeba BK-Bumbálka a takových hřebenovek je právě směr severo -východ daleko více+Polská strana kde je také úžasné ježdění.
Jinak ve volných šutrech se dá jezdit také hodně rychle a technika i na toto jde vypilovat jen kdo tady nebydlí tak to nemá kde trénovat.Platí na to hodně rychlá jízda s minimem brzdění kdy vlastně letíš po vrchu kamenu.
Ještě k tvé reakci výše ohledně Pusteven a Radhoště.Jak jsi sám viděl a vystihl…je to Václavák a osobně bikera jedoucího si zajezdit do hor bych tam nikdy neposlal.Zmiňoval jsi jediný terén který se tam ale objíždí po cestě…osobně jsem to nikdy nezkoušel(především kvůli těm turistům)ale bez integrály a chráničů bych asi do toho nešel:)
Odkaz na ježdění v Beskydech na Polské straně(šutrů minimum a nádherné traily):
Samozřejmě neznám to tam jako Ty, takže je jasné, že tam bude spousta dalších tras, co jsem nejel a by se mi líbila. Na některé by to chtělo ubytování trochu posunout než jsme byli (až pojedem Beskydy znovu, tak se zase právě kousek posunem na severo-východ s ubytováním).
Když to ale srovnám třeba s Jizerkami, tak tam prostě je ten typ terénu jiný a i když sem tam nějaký ten volný šutr se najde, tak valná většina je na pevných šutrech, což je zase úplně jiné ježdění (neříkám lepší, jen třeba mně sedí více).
A určitě máš pravdu v tom, že hodně dělá praxe na volných šutrech, kterou nemám a jinde nezískám.
Na Radhošť jsme jeli proto, že v naší partě to vůbec není tak vyhraněné do technického ježdění a někteří se prostě chtěli podívat na Radhošť.
Taky ten úsek přes sedlo Tanečnice půlka party vynechala.
A i směrem na Pustevny část jela jinudy. Nahoru jsme jeli po té cyklostezce (asfalt nebo široká lesní dálnice). Někteří po ní jeli až na Pustevny, část nás odbočila po červené. Když viděli tu odbočku z té cyklodálnice, která byla kolmo do svahu a tlačilo se, tak to část rovnou zabalila po té cyklodálnici až na Pustevny.
Přitom ale se tlačilo asi tak 100m maximálně a dále to byl hezký v pohodě jetelný úsek (některým z party by se ale ani tenhle úsek nelíbil).
Ale ano,jízda bez volných šutrů lepší určitě je a ví to skoro každý.Také je nemám rád a vybírám proto trasy a hlavně sjezdy kde jich moc není.
Beskydy jsou celkem velké a když člověk neví(nemá průvodce a nebo někoho kdo poradí) tak se stane že za svou dovolenou tady jezdí třeba celou dobu hlavně po trasách které jsou především na volném šutru a vůbec ho ani nenapadne že tady může být daleko více jiných pěkných trailů.Také jak píšeš ty krátké prudké výjezdy(co jsou právě na přejezdu BK-Konečná) nejsou pravidlem a jsou tady trasy kdy jedeš třeba půl dne po hřebenu s minimem převýšení.
Když už tu píšeš o těch pěkných trailech s minimem volných šutrů, můžeš nějake poradit, větčina mých výletu se pořád točí kolem hřebenovky od Slavíče po Prašivou a takove ty klasické místa jako Lysa, Pustevny Bílý kříž. samozřejmě všechno po tur. značkách. Rád bych letos beskydy projel trošku víc a tak by se mi nějake napady hodili, třeba i neznačené trasy . DIK
Tady to řešit nemá smysl.Projeď si tohle vlákno a případně se zeptej tam.
Zkus taky někdy Javorníky (Vsetínská podkova)-nebudeš litovat.
To, že neodbočili na červenou a pokračovali dál po cyklodálnici udělali obrovskou chybu. Stačí vydupat ten krátký stoupák a pak je tam až na Pustevny perfektní, ne moc náročný terén.
Já vim, já tam s částí party odbočil.
ten duvod co sem napsal bylo jen takove placnuti jako že to mam naopak než s tou rovinou pro HT jak tam nekdo psal.
jinak opravdu je rozdil kdo si co na cem a v jakem terenu uziva ;-)
Mi to HT zatím vyhovuje na to moje jezdeni. Možná časem z věkem a přibývajícími financemi koupim full ale zatím o tom vazně neuvažuju. Jinak asi nevybíram teren který si představujes ty, protoze jezdím RR 2,1 a jeste se mi je nepovedlo prorazit ( techniku tak dobrou asi mit nebudu).
Ale nekdy by se mi libilo porovnani nekoho kdo jezdi na fullu, na HT z predni odpruzenou vidlou a na total HT. kdyby se dala trat tak cca 1/3 asfalt 1/3 lehky teren a 1/3 težky teren, na kterem z tech kol bude nejrychlejsi ( kdyby byla podminka ze kola by mela byt ve stejne cenove hladine ;-)
Proražení není o tom, jak moc náročné terény se jezdí. Ono se často proráží právě spíše v lehčím terénu, protože to tam pustíš mnohem rychleji a pak třeba přijde nějaká hrana nebo šutr, který zadním neobjedeš.
Prorážení hlavně o dvou faktorech, tlak v plášti a rychlost ve sjezzdu.
Pokud jak píšeš foukáš vysoké tlaky, tak není důvod abys prorážel.
Já jsem vždy jezdil takové tlaky, abych prorážel jen ojediněle. Na UST i při těch supernízkých tlakách jsem neměl za ty dva roky ještě jediný problém (ani zpětně jsem na ráfku nenašel ani náznak poškození po kontaktu ráfku třeba s šutrem).
A v partě na zadním vozí skoro všichni nějaký rychlejší plášť. Dříve se vozil povětšinou SS alpencross, dnes většina přechází na double defense RR.
Sem tam někdo vozí ale třeba i obyč verzi RR (třeba je dostal ode mě za dobrou cenu, když mi nějaké zbyly po koupení s kolem).
Takže zadní plášť nemáš nijak moc odlišný. A pokud v partě proráží, tak z 95% zadní.
To porovnání nemá ani moc cenu, pokud se jede na pohodu, tedy není to závod, kde se jede vše na max., tak rozdíl ja jedou ta kola je velmi malý a rozdíl výkonnosti mezi jezdci je mnohem větší a ten vždy rozhodne.
V partě jak jsem postupně přecházel z HT na fulla a vyšší zdvih to mám pořád na stejno.
Ti co mi ujížděli když jsem ještě jezdil HT, tak mi ujíždí pořád.
Ty co byly ± vyrovnaní, jsou vyrovnaní pořád. A těm co jsem ujížděl, tak ujedu pořád.
A srovnávám s těmi, co jezdí pořád HT.
Jediné rozdíly jsou sem tam v nějaké specifické pasáži. Třeba hodně rozbitá rovinatá pasáš, to je jediná situace, kde došlo k rozdílu. Tam těm vyrovnaným lehce ujedu na fullu. Ale ten lepší mi i přes HT ujede stejně.
Letos jsem byl s nima na Korsice na celopevňáku, dva z nich pořád stejné HT co vozí všude. A s tím co jsem ± vyrovnaný, tak i když jsem z fulla přešel na celopevňáka a jezdil se tam z 99% asfalt, tak ani to mi nepomohlo k tomu, abych mu znatelně ujel. Pořád jsme byli ± stejně vyrovnaní.
prorazeni neni hlavne o dvou faktorech, ale jen a pouze o jednom faktoru – nesmis udelat chybu ;-).
Chyba jezdce je to vždy, to je jasné. Když ale budeš mít přehuštěné pláště, tak ani s tou chybou neprorazíš, to už spíš poletíš.
A když pojedeš pomalu, tak také ani s tou chybou neprorazíš.
Už jsem to kdesi psal, že až se jednou přestěhuji do Beskyd, tak koupím fulla. Tam má opravdu využití a je bez debat rychlejší, než HT a tady není co řešit :-)
K tomu ježdění na HT v Beskydech – ne, že by se to nedalo, ale není to ono a člověk na něm cítí, že je silně omezen. A závod v Beskydech bez pružení je skoro sebevražda, dal jsem si krátkého BT na pevné vidli, tak o tom něco vím :-)
no jo…to už je doba, ale akcička to byla příjemná:)
Vzpomínám se slzou v oku :-)
Nezapomenu jak jsi všem dával zkoušet tu tvoji karbon vidlici,jak že to úžasně pruží…jsem si říkal co že je to za blázna:))
No, lidi se divili, jak na tom můžu jet, protože krom toho jednoho sjezdu, na který jste si oblékli brnění, jsem stíhal celkem v pohodě :-)
… řečeno hodně neúplně.
Pro HT bych uvedl jako hlavní důvod to, že řada skalních příznivců „nepohodlné“ HT a jeho chování v terénu spíš vyhledávají a berou to jako jeho přednosti a potřebují pevný pod zadkem, na druhou stranu full má jistě jiné přednosti pro ty, kteří je ocení.
Taky asi nebude moc pravda to, že by HT nestíhalo v partě fullů (někde snad ne, jinde zase naopak), každopádně MTB závody se pořád ještě jezdí v terénu, nebo mě něco uniklo?
Nemam HT protoze:
Nemam fulla protoze:
..tak to seš teda „full“ v pr..li..:-)))
dalsi z mnoha flamewars. (nikon vs. canon, skoda vs. kia, author vs. cokoli, …)
njn. ja si obvykle kupuju kolo pro radost. pro radost svou, nikoli pro radost sousedovu nebo radost cloveka z fora.
vubec pri tom neresim, jestli stoji o neco vic nebo o neco min penez. libi se mi – nasetrim.
„argumenty“ o hmotnosti, udrzbe, ja nevim – geometrii, ztratam energie, atd. jsou jen tanecky okolo. libi / nelibi, chci / nechci. to je jedine kriterium.
kdyz mi full radost z jizdy kazi, nebudu si ho kupovat. kdyz mi radost z jizdy kazi ruzove gripy, dtto.
..jsou jen tanecky okolo. libi / nelibi, chci / nechci....ty si jak ta moja..:-)
:-) takovy pragmaticky pohled na vec.
ale kdyz se oprostis od vsech nepodstatnych veci, zjistis, ze to vetsinou funguje prave takhle (mam na mysli naklady na nase konicky).
ta radost, uspokojeni nebo vasen – rikejme tomu, jak chceme – to je ta prava pricina zmeny. koupil by si nekdo hledici ciste na uzitek brzdy typu Hope Mini nebo Fulcrum Red Metal Zero, XTR, titanovy ram?
ale udela mu to z nejakeho duvodu radost, tak utrati nasobne vice penez nez za podobne fungujici komponenty.
To, co jsem nesjel na HT bych nastopro nesjel ani na fullu. Takze z tohoto pohledu bych neřešil, co je lepší. Spíš jsem toho názoru, že na fullu nemusíš umět nějak výsostně jezdit na kole a sjedeš víc než na HT. Abys mohl sjet něco vít na HT, musíš umět už prostě jezdit:)
Fullu je pro lenochy a lemply,
HT pro opravdové jezdce.
jooo, tak to je další voda na mlejn :)
:D:D:D Trvalo mi než jsem vymyslel něco, čím krapet pobouřím lid na BF :D
Tak mě jsi teda maximálně pobavil:-D
Jen opravdu reju :D
Sám si chci fulla na víkendu půjčit a konečně přijít tomuhle problému na kloub:)
Teď jsem opravdovej jezdec,až si koupím fulla bude ze mě lempl a lenoch.:-DDDDDDDD MEGA LOL!!!
Pobavil jsi mě ale v dobrém:-D
A když to budu jezdit obojí?
Jsi vítěz!
… nebo taky full je jen pro ošklivce a šeredy
Bodejť :D
Takže na fullu vlastně jezdí jen trosky :D
jj, co si potřebujou alespoň trochu zvednout sebevědomí tím že budou IN :))
…tma není můj případ..
Tak je venku tma ,nebo ne?!
Dej mi rozkaz a udělám třeba tmu!!! :-D
nj ale já jsem lenoch a lempl i na ht…:-D
Pšššt!! to nesmíš říkat :D:D
precti si to po sobe a schvalne, jestli v tom prispevku najdes rozpor :-))
A co na to lempl? :-D
:)))
Milý zakladateli tohoto vlákna.
Když už jsi tohle téma založil,tak by mě velice zajímalo,jaký závěr jsis z této bohaté diskuse udělal.
Zda ti to pomohlo v rozhodování,nebo aby ses pobavil tím,jak se tady všici zase dohádají a teď to s tichostí jenom sleduješ:-D
já bych navrhoval už blokaci vlákna :)
je pátek, ještě něco zajímavého se můžeme dozvědět
Diki že si ma nazval milým zakladateľom tohoto vlákna…Ticho sledujem lebo nechcem sa tu nejako zapajat ved je tu viac ako 270 reakcii čo je podla mna určite viac ako som ocakaval…Na slovenskom fore by som sa takej reakcii asi nedockal…A či som sa rozhodol…Ja to take 50–50 ale l ale osobne sa viac priklanam ku Fullku…predsa je to taka novinka ktorá kazdeho taha…Vyskušat ten pocit jazdit po lese a niejaky ten poriadne rozbitý terén trocha vetšej pohodlnosti.Nebat sa ist na niejaky ten maratón a mat dobrý pocit ze ma tento bycikel podrží či dole zjazdom ale aj vyslapom na niejaky ten vrch.Dlhšie výjazdy – to je to čo ja velice oblibuji… vytrasený som na svojom HT bol až až ..Doteraz som vozil SunTour XCRku a bolo to strašne.A nastala chviľa vymeniť mašinu za inú…
Jak je tu vůbec u vás na Slovensku s tím ježděním po lesích, v terénu obecně?
Rovnako ako aj pred zakazom, nic sa nezmenilo.
Ten divny zakaz mal len odputat pozornost od druhej casti zakona o lesoch a tazbe dreva. Zmenilo sa totiz znenie toho zakona, ktore povoluje skoro neobmedzeny vyrub stromov…
Takze tak.
Mam fulla i HT (i silnicku, na ktery uz leta nejezdim..) tak bych k tematu mohl pridat take par svych poznamek. Full bylo moje prvni MTB asi pred 8mi lety (predtim jsem nejezdil a jeste predtim silnici), HT jsem si poridil teprve pred rokem, takze jsem nezvykly pripad obraceneho poradi full → HT.
pouzivam HT na
pouzivam fulla ve vsech ostatnich pripadech, zejmena:
Poznatky jsou takove, ze (paradoxne) v extremnim terenu (rozbite prudke vyjezdy, kratke sjezdy, kamenite schody a podobne), kde se jede pomalu a vetsinou ve stoje, neni vyhoda fullu temer zadna. HT mam mirne mensi nez full a nekdy nasazuji platformy (na fullu jen SPD). Vysledkem je, ze se s tim (HT + platformy) pustim casto do vetsich slamastyk, kde bych uz na fully slezal. Takze bych rekl, ze o prujezdu/neprujezdu extremnim terenem vic rozhoduje geometrie a pedaly (a hlava) nez rozdil full/HT.
Naopak pri sviznejsi jizde terenem a to i po rovine je vyhoda fullu velka, muzu v klidu slapat v sedle, jedu rychleji, komfortneji a s mensim usilim. Na HT me nejpozdeji po 50km (spis driv) zacnou bolet zada, 100km bych na tom v terenu davat nechtel a nikdy jsem to nezkousel a zkouset nebudu.
Vyhovuje mi XC full, do vyssich zdvihu bych na bezne jezdeni nesel (ale nezkousel jsem to).
Cele to jsou ale poznatky trochu vykonejsiho „vyletnika“, nikoliv zavodnika..