co na to rikate, sorry eli to tu je nekde :-)
co na to rikate, sorry eli to tu je nekde :-)
tema „už vím, proč mně všichni předjíždějí!“ ale to obvinění je směšné
tak to sorry, tam sem nehledal
Nevím co je na tom zas tak moc směšného? V době kdy jsou lidi ochotní ohrožovat své zdraví ládováním se steroidy a jinými srágorami, nebo denně podstupovat transfůze jen proto aby byli lepší než ti druzí, by nebylo nic překvapivého, pokud by někdo podváděl mechanickým způsobem. Netvrdím ovšem, že tím že je někdo momentálně lepší než ostatní, musí automaticky znamenat že zobe, nebo má v kole motor …
je to pekna hovadina
ani team, ani jazdec, ani vyrobca bicyklov by si taky risk nedovolili…
okrem toho ked kuknes video, tak ten motor je dost pocut…
takze to by si urcite niekto vsimol…
http://www.mtbiker.sk/…otorcek.html
zas az takiuplni niemandi ho z toho neobvinuju, maximalne sa k tomu stavaju velice rezervovane.
jj to som cital aj kukal
podla mna je to hovadina…myslis ze by nik nepocul ten motorcek?
ved to vrci na sto honov…
okrem toho aj urcite cosi vazi…ze by si to nik nevsimol?
myslím že při jízdě to slyšet nebude :-)
něco jiného je v klidu bez šlapání a něco jiného v 4km/h při záběru
neviem no podla mna to hucalo dost :)
Už si někdy slyšel v reálu jaký hukot dělá balík v počtu 150 cyklistů, když jede 45km rychlostí? Tam by se stratila i motorová pila. Nehledě na to, že ten motorek nemusí běžet nonstop, ale pouze občas se s ním dá v případě potřeby přiložit pod kotel a pošetřit síly na další třeba rovný úsek …
tam ukazuju na videu prave chvile, ked v baliku nebol…
bol sam siroko-daleko…myslim, ze po zapnuti motorceku by bol rozdiel pocut
Porad nechapu co by jako melo byt slyset, vsechny zvuky co muzes slyset jdou z pohybu klik a retezu. Pochybuju ze uslysis 0,1kW elektromotor :-)
A kdo ho měl slyšet, když nikdo v okolí není? Nehledě na to, že jsou kolem motorky a auta, která dělají hluk, o lidech kolem trati ani nemluvě …
no to je druha vec :)
A vrtulník kousek od něj..
docela bych se i vsadil, že kdyby někdo v balíku nastartoval motorovou pilu, že by si to všimli :-DDD
stejně maj všeci na uších sluchátka, takže asi poslouchají nějakej bigbít :D
Možná má tichý motorek z Mironetu…
Technologicky by to urcite potichu sestrojit slo, ale fakt nevim jestli by to stalo za tu ostudu a risk…
Spis sem vuci tomu skepticky ale kola by se mely kontrolovat pred kazdym zavodem, prece to neni takovej problem potezkat si kolo nebo zrengenovat ram prenosnym rentgenem …
V te druhe debate se resilo neco ve smyslu, ze v prubehu zavodu vymenil kolo.
Fsecky kola pod rengen ! :)
prosím vás co tady plácáte o té váze? Váhový limit UCI je 6,8kg a v dnešní době není problém postavit kolo třeba o kilo lehčí a vše potřebné nainstalovat… mimochodem není nic neobvyklého když se třeba na vrchařské specialy davají závaží aby nebyl pod limitem.
nechci se nejak hadat, ale co jsou poslední dobou kola profíků na Cyclingnews, tak není neobvyklé že mají pře 7.5kg, někteří tuším i přes 8kg.
Přisuzuju to tomu, že co dostanou, na tom jezdí
Stejně ale hlavně v tom článku píšou, že prý měl mít kolo vážící 10kg, což už by bylo vážně podezřelé.
Všechno je to ale pořád JPP.
tiez sa mi to nezda…
keby mal 10kg bike a je zvyknuty na 7 kilovy, tak by mal asi aj dost problemov sam so sebou, nie?
to by potom fakt potreboval pouzivat ten motorcek, ale aby sa vobec udrzal v baliku :))
O vaze nic nevim, tak sem si placnul. Ale rentgen nebo nejaky jiny totalni zpusob konroly kol by se mel zavest, co rikate ?
Všechno bych to zrentgenoval, hlavně jezdce a co nejčastěji :-)
no ale nejako to kontrolovat budu musiet, ak sa to uz vie tak vymysliet nejaky system kontroly asi nebude az take zlozite. ale kym o sa o tom nevie tak to vyzera tak absurdne ze by to snad nikoho ani nenapadlo, volakde pisali ze sa to pouziva uz od roku 2004. zjavne tuto moznost pripustili a ciste technicky to mozne je. na druhej strane je fakt ze ocakavat ze sa to podari utajit dlhobobo je nerealne.
btw – je pravda za v oboch tych pretekoch menil biky?
nieco take sa mi mari…
myslim, ze Bakalar spominal pri prenose Paris – Roubaix, ze ma taku smolu, ze musi menit biky a este aj vyhrava…
(ale nie som isty:) )
prepac, ale ked nieco zere a veze sa v tom cely team od jazca az po majitela (v pripade nalezu samozrejme nikto o nicom nevedel), tak to akoze neriskuju???
urcite by to nebol az taky priekak ako motor v biku :)
To by musel byt nejaky technologicky zazrak, zde popisuje lenoch stavbu smysluplneho silneho elektrokola (http://www.dfens-cz.com/view.php…), ktere s monstroznimi bateriemi a mohutnou konstrukci se dalece odlisuje od filigranske silnicky Cancellara.
to je skor popis mopedu, „motorcek“ 3.5 kW…ziadny technologicky zazrka to neni, naopak to vyzera viac ako realne
A motor je napajen reaktorem se studenou fuzi.
To né, ale píšou, že už to vymejšlej na solární pohon a pak to bude vážit polovičku…
Řekl bych ale, že když pak závodník bude mít na zádech solární panel, že to bude neobvyklý a leckoho to trkne.
Někde jsem viděl, že existuje nějaký speciální fotovoltaický nástřik, který funguje stejně jako solární panel. Kolo s tímhle nastíkem bylo tuším i na Eurobiku?
Něco podobného sem taky kdesi viděl, ale bylo to takové kolo do města.
To co jsem viděl já, tak bylo regulérní MTB a dokonce i od nějaké známé značky. Jen si vůbec nemůžu vzpomenout od jaké.
a ještě dostane dotaci
ty vole :D tak to si mně položil na zada :D
:D
S ucinnosti fotovoltaickejch clanku bych se toho vubec nebal. To mi prijde realnejsi ta studena fuze
a sakra …
Nechce se mi tomu verit…A jsem nazoru stejneho, jak nekdo pise vys…Dokud to neni potvrzene, je to jen novinárska kachna…
Je ale fakt, že to zrychlení je brutální a ani náznakem nejde ze sedla.
me to prijde, ze spis podradi…nevim…zas tak tu silnici nesleduju, ale on je pro me borec, tak nechcu hned soudit..
Já ho ještě jít ze sedla neviděl. On i závěrečný spurt na Tour jel v sedle a přesto vyhrál (ostatní samozřejmě kmitali vestoje – loni nebo předloni).
Ze sedla půjde, až si motorky do kola namontují i ostatní :-)
Skoro mi to připadá, že když se francouzskému tisku nepodařilo svými pomluvami zničit Armstronga, tak se zaměřili na Cancellaru.
Ale tomuhle snad nikdo nemůže věřit …
Rai mi skoro přijde jako italská televize :)
„do debaty se zapojil i francouzský sportovní deník L’Equipe. Jeho zpravodaj na Giru Philippe Brunel hlásil, že nový stroj viděl.“
Toto jsem měl na mysli(vně) :)
To jo, ale přišla s tím prvně italská televize, pak se to rozlítlo dál..
Zeby Cancellara kupil motorcek na dealextreme? :-)))
je neskutečné co se vždy objeví za chujoviny…
to jakym způsobem jim dokáže ujet, je fakt neuvěřitelný… vzpomínám, jak si sám dojel skupinku na olympiádě-najednou se tam přiřítil jak motorka, to sem taky nechápal, ale taky si nemyslim, že by to byla pravda…
To video na youtube je celkem působivé.
Technicky v tom ale vidím trochu problém. Pokud by použili 12V motor, tak při 100 W výkonu je proud přes 8 A. Aby ten pohon měl nějaký smysl, tak by musel mít baterii tak min. 5 Ah. Taková baterie už něco váží. Dále takto malé motorky na DC proud mají docela slušně vysoké otáčky, takže by museli použít planetovou převodovku s velkým převodovým poměrem a tím pádem i nižší účinností.
Další problém vidím ve chlazení motoru, který je uložený v sedlové trubce. Kamarád má model letadla na elektro pohon a motor je tam chlazený vzduchem a i tak se docela slušně ohřeje a baterie taky.
Da se pouzit DC motorek s velkym poctem zavitu, takze nebude mit takovy tocky, vykon ani prikon, ale kroutak. Predpokladam, ze (by) pouzili LiPolku, pro zajimavost dnesni LiPo cca 6Ah umi davat staly proud pres 100A. Kdyby pouzili 3clanek (3*3,7V=11,1V), ktery vazi cca 400g http://www.promodels.cz/…mah-25c.html nebyl by problem takovy pohon zkonstruovat a nestalo by to moc. Nicmene je to fetis jak ma bejt :D
už je to dávno skonstruované, odkaz je někde nahoře :-)
nevymýšlejte vymyšlené. Přesně o tomto se mluví.
Protože sami závodníci říkají, že měli možnost to zkusit, a že se ví, že se to na některých závodech použilo.
Ale mlčí se o jakou šlo úroveň a kdo.
V dobe li-ion baterek bych v napajeni videl ten nejmensi problem. Do sedlove trubky by mohl nacpat peknou kapacitu.
Oni ty lipolky zas tak maly taky nejsou, do sedlovy trubky by se mozna vesly tak 3S 1800 a tak 2–3 packy
Nevim proc by nemohlo stacit treba i 2500 mAh, preci by ten zavod nejel celej na motor, myslim ze by stacilo aby to dokazalo vyvijet tech 100W treba 10 minut a uz by to byla obrovska vyhoda.
myslis, ze je to taka vyhoda oproti tomu, ze by musel neviem ako dlho tahat o 2 kila tazsi bike so sebou?
Myslim ze jo, si to muzes spocitat o kolik musis mit vetsi vykon aby si moh vozit 2kg navic, ja bych rek ze to bude do 5W podle toho jak moc velky prevyseni by bylo na trati a prave v tech stoupanich by si moh vyuzit tech 100W navic. A pro zavodni pouziti by se to podle me dalo smrsknout pod 1,5kg a to uz bych rek ze je treba rozdil HT vs. Full.
No samozrejme na nejaky delsi zavody by to asi uplne nebylo, ale treba klasicky XC by to bylo hodne dobry
ako sa uz pisalo…musel by mat okolo 10kilovy bike…
ked je zvyknuty na 7 kilovy a vsetci ostatny maju 7 kilovy, tak myslim, ze by to bol velky rozdiel…
řek bych že tak strašný yb to nebylo váhu navíc má situovanou v rámu a kola má pořád ultralehký takže určitě by to poznat bylo ale ne až zas tolik jinak pokud se nepletu tak se řešilo že několikrát během závodu měnil kolo…
Ale vůbec ne. Kolo dokáží postavit lehce pod limit UCI, řekněme ať nebereme nějaké velký extrém, že 6,5kg. Komplet Gruber assist v sériové produkci s baterkou na skoro 1h 100W výkonu je lehce pod 2kg. Kdyby se použili trošku lehčí materiály, tak se na těch 1,5kg určitě dokáží dostat.
A jsi na 8kg kolu, což není nic hrozného, když za to bude mít skoro 1h 100W asistence.
Tady http://www.hybrid.cz/…-elektrokolo
třeba píšou, že s 900g baterií to dá 45–1,5h a co jsem předtím koukal na stránky výrobce (v tuhle chvíli dělají nějakou údržbu, tak se tam nemůžu znovu podívat), tak ty nejkratší časy byly právě kolem těch 100W. A s tou kilovou Li-Ion to půjde třeba až k hodině.
Tedy pod 2kg tu máme hodinovou 100W asistenci. A určitě to půjde ještě o pár gramů odlehčit.
museli by sa pouzit bud lipol alebo liion urcene na vysoke prudy … a tie nemaju az taku vysoku hustotu energie … ale myslim, ze 4ks tychto IMR 26500 (velkost C) by sa tam zmestili …
http://www.cpfmarketplace.com/…owthread.php?…
celkova energia by bola 4×3.7Vx2.3Ah = 34Wh … to znamena, ze po dobu 20minut by to bolo schopne dodavat 100W … ale treba zapocitat aj straty, urcite to nefunguje so 100% ucinnostou … takze v reale to moze byt tych 100W pocas 10minut …
vahu maju asi 60g, takze 240g by vazil akumulatory, plus nieco prevody a motorcek … ale myslim, ze cele by sa to zmestilo do 600g …
Tech baterek by se tam veslo vic, treba 52cm ram by to mohlo bejt 6 clanku, takze 3S2P a hned jsme cca na 20 minutach s vahou do 1kg.
Zajimavy mi prijde ze novinar co to tam popisuje je nejaky Cassani. Je to presne ten, co podal dukazy ze videl Rassmusena v Italii a tedy ze Rasmussen nebyl v Mexiku, a Rasmussen byl vyloucen z Tour v roce 2007 za to ze predtim lhla doping komisarum kde se zdrzuje.
Muze to mit sva pro a proti:)
klasika, s různými obviněními vždycky přijdou frantíci nebo italové proti závodníkům z jiných zemí
V tom bych až takovou senzaci zase neviděl, protože kromě Francie a Itálie cyklistika s výjimkou TdF a možná Gira zase nikoho tak moc nezajímá…
mně se to zdá jako blbost .. sice nemám omc zkušenosti, na Giru, TdF a Vuletě jsem zatim startoval jen párkrát s Cancellarou jsem taky eště mockrát v hospodě neseděl ale na to by se muselo podle mě přijít … vždyť se ty kola vážej. a když by se na to podíval někdo kdo o tom něco ví tak si dá dohromday že to kolo je třeba o 2 kg těžší než by mělo podle toho jaký v něm sou komponenty bejt … a ******* je na světě.
šikovnej kluk…stačí se podívat jak ujede skupině v čase 3:30 a to sedí na sedle…to je panečku nástup :-D
zřejmě dobrej oddíl =)
no jasny,mel tam motor,to uz mu nikdo nevodpare :-))) Vickrat to uz asi neudela,kdyz se to ted proflaklo , tak budem koukat ,jak se mu bude darit bez moturku :-)))
Kdybych byl Cancellara tak mi to dělá dobře.
Kdyby o mě všichni říkali, že jedu tak dobře, jako bych měl motor.
přesně
a kdybych byl Cancellara a mel v ramu motor tak mam ted peknou sevrenou prdel :)
:-D
No zpětně nic nedokážou… Ale jestli teď už slušně nezajede, bude asi všem jasno. Ale bez důkazu.
Tak uvidíme na Tour, jsem zvědav.
No, „slušně nezajede“. Jeho závody skončily, teďka už bude „jenom“ domestikovat Schleckům na Tour. Snad jedině, kde by mohl závodit je MS, ale kdo ví, jestli tam pojede, už jednou uvažoval, že nepojede, že nemá motivaci (tehda měl už dva tituly). Teďka nevím, jestli opravdu startoval nebo ne … :-P
Jsem zvědavej, jestli ještě vůbec někdy slušně zajede, když mu teď budou kontrolovat kolo :-)))
že by zrovna Cancellara měl něco takového zapotřebí, těžko říct. Možná to použili párkrát jednorázově, ale systematicky, to je vyloučeno.
koukal jsem, ze nekteri jedinci to zkoumaj docela podrobne
Zajímavé, dočetl jsem to po tu část, než tam začal cpát ty vzorečky, to už je na mě moc. :-)
Ale pohrál si s tím slušně.
jednoduchy vzorečky… ;-) sice tam bude velká chyba měření, ale dopočítal se rozumného čísla, takže proč ne..
zas někdo nemůže překousnout, že fabian to prostě umí rozjet… http://www.youtube.com/watch…!
Říká ten, kdo studuje strojařinu (nebo co to vlastně máš) tomu, kdo studuje na filozofické fakultě :-D
bez do dupy se strojarnou :D ja su na FBI ;-) ale fyziky tam mame tez vpysk.. zrovna mam za sebou jednu 8mi kreditovou :-)
Fyzikářská Báňská Improvizační ?
voe :D
Federal Bureau of Investigation vole ;)
female body inspector… ;o)
tak tak :D
Hele studuju Mezinárodní vztahy a celkem jsem chápal, co a jak počítá, má to pěkně vysvětlený :)
Každopádně jsem hrozně rád, že jsem to viděl..
No, já jsem na matiku strašné dřevo. Už na základce jsem fakt prolízal tak tak. Já mám jiné přednosti! :-D
P.S. nejenom matiku, jakékoliv čísla, zvlášť takové rovnice, kde se objevuje víc písmen jak čísel. To už nemá s matikou nic společného… :-)))
jj, uz tehda na Tour mel motor :))
samozrejme… :-)
Jakého rozumného čísla????? No chlapi, pokud věříte, že urychlování 90kg předmětu o 1m*s-2 (lidsky řečeno : třeba zrychlit z nuly na pekelných 18km/h za 5s) vyžaduje výkon 1200W, tak se vraťte na základní školu.
Petacchi svého času při spurtech běžně vyvinul výkon nad 1300W
.. jinak řečeno, v těch výpočtech má chybu. Nezpochybňuji to, že se dá vyvinout víc než 1000W. Mělo mu vyjít číslo kolem 500W.
.. a to jsem vypíchnul jen to, co mě nejvíc bilo do očí. Kdo ví, kde tam má ještě chyby. Něco to vypovídá o důvěryhodnosti autora.
Jooo, to já už nevím. Já četl jenom tu teorii nahoře, praxi nechávám jiným. :-D
já ho nekontroloval.. :-) můžeš mu napsat do diskuze pod článkem, že tam má tak velkou chybu ;-)
ale houby
No ja sem tam nevidel treba vubec zapocitanej aerodinamickej odpor a ten od 30 do 50 km/h nebude malej.
1300w je potřeba říct k jaký váze. Navíc to není až tak extra vysoký výkon.
Né že bych s tebou nesouhlasil, jenom nevím, pod koho to dát.
Jestliže motorek by mu přidal 100 W, tak stejně by těch cca 1200 W musel dát ze sebe, ne?
Mě to přijde jako s ptačí či prasečí chřipkou. Někdo potřebuje rozjet byznys s elektrokolama :)
to jo, ale to je max výkon. vem si, že parametry špičky jsou od 4,5 na AP, na ANP záleží na typu tréninku, ale obecně to okolo 5,8 bude. Takže cyklista 70kg bude mít na AP 315W na ANP 406w, takže průměrný výkon na závodě bude někde mezi těmito hodnotami. Kdyby se k tomu na hodinu přidalo 100W tak to je rozdíl jako kráva.
největší nesmysl ale je z hlediska mechanismu kombinace šlapání cyklisty + výkon motorku, který je nastaven na určité otáčky. Pokud šlapeš víc jak ANP tak poslední co tě zajímá je jestli ty kadence lítá ±5, což už by systém spojení osy a hnací tyče ozubením /gruber/ těžko rozdýchal, navíc by jeho efektivita byla mizivá, v případě, že by měl prokluzovou ochranu proti „přešlapání“ uživatelem.
Já ten článek moc nestudoval.
Ale rozhodně tam nejde o zrychlení z nuly na 18km/h, jak tu prezentuješ.
Ale zrychluje o těch 0.9m*s-2 už z poměrně velké rychlosti, kde už potřebuje poměrně velký výkon jen aby jel tou rychlostí ze které zrychluje.
Pak není nic divného, že vyšel takový výkon ještě pro další zrychlení i když jen o 0.9m*s-2.
Netuším jestli ta čísla přesně sedí, ale nechápu co se ti na tom nezdá.
To je pravda. K tomuhle výkonu je třeba připočíst ta „konstanta“. V tom výpočtu s tím ale vůbec nepočítá. Počítá POUZE se zrychlením.
Ale počítá. Teď jsem se na ten výpočet díval a má to podle mě celé dobře (tedy myslím odstavec D, neřešil jsem jestli souhlasí ty odečty údajů z videa).
..tabulku „Forces on rider“ jsem viděl. Ale ukaž mi, kde má v těch výrazech „plus tohle číslo“.
Pokud ten výpočet nechápeš, tak to je pak těžké. Počáteční rychlost se tam dostane dle té ujeté vzdálenosti D.
Kdyby tam nebyla, tak ujetá vzdálenost D vyjde pouze 11,25m a bude pak o to menší ta spočtená práce a následně i ten výkon a nebude to ani 200W.
Počítá to nejjednoduším způsobem, tedy na základě toho, že ujel vzdálenost 76,3m během 5s a přitom během té vzdálenosti zrychloval o 0,9m*s-2
Samozřejmě je to lehce zjednodušené, ten pohyb např. téměř jistě nebyl přesně rovnoměrně zrychlený a také to určitě nešlo z toho videa zcela přesně odečíst. Odhaduju, že ale až tak velká chyba tam nebude.
ajaj II. neuvědomil jsem si, že dE závisí na V0. Dnes už mě neberte vážně, jdu se schovat do kanálu:)
lisky řečeno? Spíš Demagogicky zamlženo. Proč sem vůbec zavádíš zrychlení z 0 na 5 m/s za 5 s o které se v tomto případě vůbec nejedná? Vlastně už vím proč, ty jsi si nejspíš splet přímku s parabolou
.. pokud zanedbáme relativistické jevy … ano, zrychlení z 0 na 5m/s vyžaduje stejné množství energie jako zrychlení z 13m/s na 18m/s. S odporem vzduchu apod. se tam nikde nepočítá.
jak říkam, pleteš si parabolu s přímkou
z 0 na 5 m/s je výkon těch přes 200 W
z 13 na 18 m/s je výkon cca 1400 W
ajaj. Jak praví klasik : no jóó. A už jdu na jih.
prostě ty energie stejné NEJSOU.
Zkus si je schválně spočítat ( nápověda ze základní školy E= jednapolovinaemvénadruhou )
Jojo, klídek, přiznávám se. Jen mě naukamenujte.
No já to vidím na velký přestupy: Rossi půjde do F1 a Cancellara na jeho místo do moto GP
:D .. ale Rossi do F1 už určitě nepůjde :o)
rossi uz nepojde nikam … minimalne 2 mesiace … kym sa neda dokopy po dnesnych zlomeninach :-)))
A co by tam delal? MotoGP je kapku o necem jinym nez silnicni cyklistika. Uz jen v tom ze motorka vazi cca 150kg a ma vykon nad 200 koni. Tam kde cylkisti koncej tak se na motorkach jeste ani neradi 2.
Co by v MotoGP dělal? Zase by šlapal na motorce, jen s větším motorem…
Prosím, postavte se všichni, někdo tady někomu stojíte na vedení… :-D
ty jsi mi kousek, neříkaj ti fousek?
Mno vzhledem k tomu že i obyčejná R1 řadí za 2 až ve 160km/h … tak bych řek, že seš mimo :D .. cyklista končí skoro ještě dřív, než MotoGP stroj vůbec zařadí :D
tos trochu přehnal ne? to má jenom 3 rychlosti?
Veyron dává za 2 v devadesátce, tak se mi to nezdá
„Nepřehnal“: http://www.youtube.com/watch… ;)
A má samozřejmě 6 rychlostí :) .. ale pak už ta rychlost samozřejmě nenabíhá tak dramaticky
docela mazec…
Docela dost .. pro ověření ještě jedno videjko .. i když tam se mi zdá, že řadí teprve v 150km/h :))
no jo… amíci by ho sundali za pomocí brokovnice. :-)
Byli to amíci ? Protože ta policie byla švédská…
Já bych řekl, že to bude „slavný“ švédský Ghost Rider, který je známý právě tady tímhle provokováním. Kdysi dávno jsem viděl asi půlhodinové video, kde takhle vytáčel policii všude možně… :-P
myslel jsem to tak, že kdyby tohle zkusili v USA, tak je poliši sundají z auta jednoduše a rychle… :-) Švédové působili dost apaticky… :-)
Ah, teď to čtu a chápu. Nějak mi to nedošlo předtím… :-D
reálné a smutné
Nechápu, proč tam montují převodovku, když by na jezdění ve většině zemí bohatě stačil jeden stupeň. To by bylo ušetřené hmotnosti :)
pravda :) .. na takovym harleji ti zase k objetí zeměkoule stačí jen 5tej rychlostní stupeň :D
Akorat nesmis potkat mensi kruhac
Moje tvrzeni to tvoje vylucuje? ja tam pisu ze kde cyklisti konci tam motorky jeste neradi ani za 2 coz je pravda
no teď jsem čuměl na nějaký videa a je zajímavý co tam vždycky mačká před tím jak zrychlí:)
že by řadící páčku? ;-)
povolil brzdovy lanko, takze uz mu brzda cilene a porad nebrzdila a tudiz se 100% sily prenasel na kola bez brzdeni…
no tak to asi ne:D
to rozhodně ne :-)
no a nema tam to shimano flydeck nebo jak se ten tachometr jmenuje prepinani? To ze pouziva SRAM uz je nepodstatny… :)
To teda nemá
tak co zdendo nezaložíme vlastní team a nevydáme se na giro ? :O)
pozdě jedině za rok :-)
Jak píše David, letos už jedině Tour .. ;-)
Mno tak můžem zkusit letos jako trening tour a příští rok giro předpokládám že david se k nám přidá (jen nesmí vyhrát hned první etapu aby to nebylo moc okatý) ;o]
A napadlo mě, pokud by zvážili tvoje kolo, tak by ten motor hledali hned :-DD
Vidiš tak já budu ten blbec co vás bude krejt a bude šlapat jak fretka xD xD xD
kazdopadne by si bol najvacsia hviezda televizneho prenosu…:D
Myslím že největší hvězda by byl david pokud by vyhrál etapu :O)
Ten má po žížalách, nemá do čeho ten motorek nacpat, je bez kola a na 29 niněru by to bylo zesměšňování soupeřů .. :o)
niner by se dal přežít horší by to bylo na tom fullu od santy xD
8o)
Podla toho videa saha na paku neobvyklym prstom a na miesto, kde na Sram paky nema vyznam sahat – nic tam nie je.
no právě:-/,to mě znepokojuje
No Cancellara má dinamit v nohách, tak na co by mu byl motor v rámu? :-)
A viděli jste Petra Nordtuga na běžkách? Možná má nějaký motor na běžkách – jako malý sněžný skůtry.
špatně zařazeno, sry (mělo to bejt na první příspěvek)
to není v běžkách, ale v hůlkách, když se odráží tak nadlítává půl metru vysoko
To je fakt – tos to vystihnul dost přesně :-)
Asi nejaka motorová pruzina:D
Cancellara má motor v rámu a Peter Northug má zase motor s miniaturními sněžnými pásy v lyžích…
par postrehu http://www.youtube.com/watch…
novinka :)
Pochybuju že ten motor použil, špíš bych řekl že víc jak 5 let dopuje látku kterou ještě nezakázali. Dopujou všichni ale nekteří v tom excelují. To je celý
na doping má asi zhruba stejný názor, ale tohle prostě napsat nejde, protože pro to není žádný důkaz :-(
Ale když to není zakázaný, tak to nemůže být doping, ne? :) Možná jsi chtěl říct, že bere podpůrné látky.
Technologicky to možné je. Nebude to fungovat celý závod, na to neexistují baterie v reálné váze pro toto užití. Ale pro půl hodinovou pomoc o 100–150W je to zcela reálné. Nevím proč se někteří děsně diví.
když to je reálné tak vysvětli jak budeš kombinovat efektivně 3× násobek vnější síly /cyklista výkon 300w, což je minimum/ s variabilní kadencí s tímto motorkem, který má fixní převod ozubeným kolem? Pro větší rozdíl výkonu je samozřejmě situace ještě obtížnější.
podle mě to lze jen opačně, například 100w výkon motorku a k tomu si důchodce přišlápne 50w a tím, že šlape ale neefektivně, neboť respektuje „kadenciótážky“ motoru.
Myslím, že regulátory dnešních střídavých vysokovýkonných motorků by zvládly klidně i přizpůsobovat otáčky kadenci jezdce bez velké ztráty účinnosti
já když vidím grafy svého výkonu se srovnání s kadencí, tak jakmile jsem okolo ANP tak to lítá nehorázně. Profíci budou vyježděný jasně víc, ale pořád to bude téměř co šlápnutí co o malinko jiná hodnota.
Já jsem s elektrikou skončil hned u Ohmovýho zákona, přesto (nebo právě proto) si myslím, že toto dnes není vůbec problém
Za jednu otáčku kliky se ten motorek otočí třeba 100× – pak není problém regulovat jeho výkon i v průběhu jednoho otočení kliky, přesně podle (každé) nohy.
Podle mě už je to tady dlouho. Coppi nebo Merckx taky na Roubaix všem ujížděli :-D
Cancellara by všem ujel i na favoritce! Prostě na něj nemají a hledají všemožné důvody proč ho zdiskreditovat a lidi tomu věří. A pokud by to měl on, tak by to měli i ostatní na kole. Borec, který patří mezi nejlepší v jednorázových závodech prostě musí počítat s nedůvěrou.
Coppi jednoznačně, tenkrát to navíc bylo daleko vymakanější, neboť nacpat to do trubiček tehdejšího průměru :) to musel být kumšt
Nj, kdo ví, co vozí Fabian ve svém časovkářském speciálu, do toho předku se dá narvat ledaccos… :-D
Obloukový reaktor jako má Iron Man :-)
tam by sa zmestilo vela lipoliek …
Tady to máte, zamkněte to tady už proboha… kraviny…
Vyjádření Saxo Bank:
Tým Saxo Bank odmítá veškeré pomluvy a obvinění, které se objevily v médiích o údajném použití elektrického motoru v kole Fabiana Cancellary. Team Saxo Bank je proti jakékoliv formě podvádění a tato kauza není založená na pravdě. Nikdy nebyl použit elektrický motor v žádném kole z týmu Saxo Bank.
Ze zásady tým Saxo Bank neposkytuje prohlášení k fámám či pomluvám. Nicméně došlo k distribuci nepodloženého videa, na zakládě kterého se vytvořil mýtus, ke kterému je nutno se vyjádřit. Nebudeme se podílet na prohlubování této kauzy, neboť tím bychom pouze napomohli výrobcům motorů k šíření právě vytvořeného marketingu. Jsme přesvědčeni, že většina lidí, která měla možnost shlédnout to video, vidí, že se jedná o pokus amatérského umělce vyjádřit čistě hypotetickou ideu, která se vůbec nezakládá na pravdě. Je to pouhá fikce, která byla ztvárněna jako dokumentární video.
Je nám líto, pokud tato kauza způsobila negativní dopad na tým Saxo Bank, a cítíme se uraženi, že někdo může pochybovat o integritě, charakteru a schopnostem Fabiana Cancellary. Fabian má neuvěřitelný talent a je to opravdový profesionál. Vítězství Fabiana Cancellary jsou výsledkem oddanosti, tvrdé dřiny, a obětování ostatních věcí. Fabian má jedinečnou schopnost posunout svoje limity, když usiluje o dosažení svých cílů. Jsme přesvědčeni, že veřejnost vidí absurdnost této kauzy, a respektují Fabiana za to, co je – opravdový šampión.
Tým Saxo Bank se k této kauze již nebude dále vyjadřovat, neboť cítíme, že tyto pomluvy nás neopravňují k tomu, abychom tím trávili více našeho času a energie.
Amen…
A? Landis přece taky nedopoval. (:
Nedopuje nikdo a zároveň všichni. Stejně jako, že všichni trestanci jsou nevinní …
Me by spis prekvapilo kdyby se k tomu priznali. To je jasny ze by zatloukali do uplnyho konce.
Podle me to proste technicky resitelny je.
To ze by to bylo pouzito pri tomto zavode si nenmyslim
Silniční cyklistika je na rozdíl od fotbalu, hokeje nebo basketu skrznaskrz promořená dopingem a protože chemický preparáty do sebe rvou všichni a spíše než prostředek ke zlepšení výkonnosti je doping jen snahou o udržení kroku s ostatními, Cancellara udělal další logický krok.
som zvedavy co zistia, asi nic
nic…cele je to velky vymysel a ti reporteri a vyrobca sa krasne zviditelnili pred celym svetom
Tak jen tak pro zajímavost hodím do pléna otázku:
"Nezdá se vám, že co jim letos na TdF oskenovali kola, je Cancellara nějak z formy ?!?!? ;-O
Napřed si zjisti, co je Cancellara za závodníka, a potom mluv o formě ;-)
Vždyť to napsal úplně přesně. S motorem stačil a semtam něco vyhrál a jakmile pořádně prohlídnou kola, už to nějak není ono…
myslím že jsi nepochopil to o čem destr píše
tady je cela PRAVDA
;)
Jo jo, srágora, vyhraje si nějakej provinční prolog Tour, to je beztak pár kiláčků, pak si teda jako podrží žluťák, vodtáhne sem tam pár desítek kiláků po kostkách pro Andyho, ale hlavně zevluje a brzdí peloton, prostě by se nad sebou měl zamyslet, je to trapný!
Achjo :-(
Vyhraný prolog je málo ?
kaviárový tousty..
na první horský chytil deset minut hehe bez motoru mu to náko nejede xD xD xD
nemám pocit, že by se cokoliv změnilo. Cancellara vždycky vyhrával časovky a méně kopcovité jednorázové etapy,eventuelně vezl žlutý dres na Tour, dokud se nedojelo do Alp. letos je tomu stejně, nehledě na motorek:-).
na celkový pořadí jede v týmu Andy, jestli Fabian dojede na kopec se ztrátou 5 nebo 20 minut je úpně fuk, on si ještě vyhraje zbývající časovku:-)
Na to bych vsadil až v okamžiku, kdy bude známé, jestli jim budou rentgenovat před časovkou kola :-)))
to je už jen detail, bez motorku vyhraje stejně s motorkem to bude o parník :-) jediný rozdíl.