• radvista

    Zvazuju upgrade motoru (z Bafangu 250W/36V, rear, na Bafang 500W/36V, rear).

    Budu predpokladat, ze motory maji fyzicky identickou sirku a dalsi rozmery, takze by se vlastne “jen” nahradil jeden druhym.

    Co me zajima – pokud maji motory stejnou voltaz (36V), je nutny vymenit i ridici jednotku, pripadne brzdovy sensory, display atd.? Nebo bude novej 500W motor, od stejnyho vyrobce, plne kompatibilni se stavajici sadou postavenou na 250W motoru?

    Dekuju predem za postrehy a komentare k veci.

    Radvi

    0 0
    • Kouba_2005  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Jede to pomalu co? Dej tam raději rovnou 750W abys nebyl zklamanej.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Bubaaak  

      Co tam swapnout yamahu?

      2čr má celkem dobrý výkon, relativně slušnou odezvu na plyn… Jen bych pořešil i brzdy :)

      0 0
    • racek_chechtavy  

      Koupil bych rovnou motorku

      0 0
      • petrx  

        Tak pokud má motor výkon více jak 250W a rychlost přípomoci vyšší jak 25 km/h, tak už se jedná o motorku i dle zákona, a je třeba mít na něj mít homologační protokol, SPZ a povinné ručení.

        0 0
        • vilemx  

          Jenže není výkon jako výkon. Samotný motor e-biku může vyvinout výkon klidně nad 250 W, ale regulace jej pro kategorii e-biků musí omezit na 250 W. Takže drtivá většina e-biků má motory daleko výkonnější. klidně i těch půl kilowatty. Vyměnit tedy nějakého 250 W chcípáčka za 500 W nelegální není, pokud řídící elektronika stále bude dodržovat regulaci na těch 250 W . Změna se projeví tak, že silnější motor bude víc táhnout už od nižší rychlosti, kdy motory v zadní nábě prostě ztrácí vůči těm středovým.

          0 0
          • xtonda  

            U továrních kol je ta limitace 250W na nominální výkon, krátkodobě, přičemž ta krátká doba není omezená, to může dát víc a taky většina těch pohonů na turbo nebo boost režim umí dát trojnásobek. U přestaveb je pak limit 1 kW.

            0 0
    • drood  

      Jeep už dělá 1500 W, tak netroškař, ať se za pár týdnů nemusíš ptát znova..:D https://electrek.co/…w-video/amp/

      0 0
      • exxonvaldez  

        Dobrý stěrky:-)))))

        0 0
      • černápole  

        dobrý, že to jede do kopce stejně rychle jako posléze dolů-)

        0 0
      • K2  

        Mrázek dělá tuhle bestii: https://www.revx.cz/

        Má to 15 kW, v etreme modu 17 kw

        Jel jsem na starší verzi, která více připomínala kolo.

        Jelo to super, ale chyběly mi 2 věci:

        • Dlouhé sedlo, aby se daly projíždět zatáčky jako na motocrossu – to už dodělali
        • Spojka – výkon se špatně dávkoval, jezdilo to furt po zadním. Při trialové jízdě přes překážku chyběla možnost zpomalit pomocí spojky, vrknout plynem a poslat tam najednou plný výkon

        Chtělo by to půjčit ještě jednou a zkusit potrápit na MX trati

        0 0
        • Esi  

          To už předpokládám nevydávají za kolo

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • Lišák  

            Proč ne? Je to přirozený vývoj jízdního kola. Napřed se šlapalo, pak se k pedálům přidal motor a nakonec byly pedály nahrazeny stupačkami.

            0 0
    • KoudakT  

      Já myslím, že motorka po 10 kW je k prdu. Pak je třeba to chipnout, ať to letí aspoň 80 bez šlapání a hurá s tím na nejbližší cyklostezku.

      0 0
    • psbiker  

      250W je do kopce opravdu málo. Trapné chvilky, kdy se motorek přehřeje a předjete vás nějaký bezmotorový. Pouze 500W lépe však 1kW motor zajistí bezpečnou a důstojnou jízdu na e-kole i do kopce.

      0 0
      • Esi  

        No potom hlavně potřebuješ dost velkou baterku aby nebyla trapná chvilka když v půlce kopce dojde šťáva. Takhle jsem přejížděl paní na ečku, vypadala na hranici kolapsu, bylo to na silnici jel jsem na mtb a stoupání tak max 7% tak nevím jestli ji došla baterka. Paní byla teda lehce prostorově výraznější

        0 0
        • nooski  

          Vypozoroval jsem, že většina mladších e-cyklistů je prostorově výraznějších.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Dá nám EU dotaci na studii „Příspěvek elektrokol k šíření obezity v populaci“?

            0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Třeba jí jen zapomněli prozradit, jak si aktivovat přípomoc a sama na to nepřišla. Nebo vůbec netušila, že jede na éčku. Nebo to nebylo éčko. Nebo to byl Janes (nebo kdo to byl, co psal, že na éčku se nadře).

          Nebo to používala nejlépe, jak vzhledem k okolnostem mohla, tedy právě a jen do té míry, aby nemusela tlačit a jela co nejvíc za své.

          0 0
          • Esi  

            No pokud se nedělají nějaké speciální kapotáže na obyčejné kolo aby to vypadalo jako éčko, tak to Ecko bylo se středovým motorem a baterkou na spodní rámové trubce :-) ostatní důvody neumím vyloučit, teda ještě to nebyl Janes, paní byla o dost mladší a byla to žena :-)

            0 0
            • BabbaJagga  

              No, pokud mas finance na speciální kapotáž na obyčejné kolo, aby vypadalo jako dnešní hit a ze jsi cool a jdeš s dobou, už pak asi nejni takový problém koupit i kapotáž na gesicht ve stylu gumáci… a je fakt, ze Janes dnes podezřele mlčí… :D

              0 0
              • Janes  

                Janes byl na chatě a na mobilu nerad píše :-)

                0 0
                • BabbaJagga  

                  Tomu rozumím, taky mám na mobilu problém trefit správný písmenka a hlavně ty otravný našeptávače ;)

                  0 0
          • Janes  

            Nejenom Janes, ale kdokoliv se na éčku může nadřít. Stačí pouze používat co nejnižší, nebo chceš-li, pouze nutnou, přípomoc. To už je na každém, Ono to kolo má kouzelné tlačítko, kterým můžeš přípomoc nejen korigovat, ale dokonce i úplně vypnout, a pak se na tý těžký mrše opravdu nadřeš :-)

            Jo a nepsal jsem to.

            0 0
    • Milosch  

      Seš padlej na hlavu bez přilby? Na bike foru to s takovým dotazem ani nezkoušej. Kapišto?

      0 0
    • iron.hide  

      Po vcerajsku neznasam ebajkerov este viac nez doteraz

      0 0
      • xtonda  

        Co tak strašnýho ti provedli?

        0 0
        • iron.hide  

          Su to bezohladni a sebecki idioti, skoda ze mi skazili inak skvely vyjazd

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • BabbaJagga  

            Jasne, chápeme, ale jsme celí nadržení se dozvědět jak. Človece, ty nám to davkujes jak škodovka uvedeni nového modelu :)

            0 0
          • xtonda  

            Konkrétně?

            0 0
          • yorg  

            Počet bezohledných a sobeckých idiotů je zhruba stejný ve všech skupinách lidí. Ecyklisty, cyklisty, motoristy, … nevyjímaje.

            0 0
    • radvista  

      Kdybych tusil kolika cyklo-chudakum pomuze muj post se vyblejt ze svejch komplexu, byval bych ho napostoval uz davno, abych jim pomohl si ulevit ze svejch pocitu menecennosti a deprivace z prislusnosti k nizsim socialnim skupinam.

      Ale abych nebyl jen kritickej, dam vam dobrou radu: lepsi nez blejt na internetu na elektrokola je koupit si ze svejch pracne nasyslenejch socialnich platu vyhajpovany kola za sto, stopade (zdravim obchodni manazery Speslu, Cubea, atd.), ujet na nich pet set, tisic kilaku za rok, a pak poradne rozfajrovat diskuzi vo “jedinych spravnych rafcich” nebo “nejvykonnejsi prehazovacce” na forech, kde se dalsi cyklo-chudaci a cyklo-ideologove vzajemne masirujou. Tohle funguje na utisknuty ego cyklo-chudaka uplne nejlip!

      0 0
      • BabbaJagga  

        Asi jseš na sebe hrdej, jaks to teď těm chudákům nandal, viď?

        0 0
      • iron.hide  

        Nemam dovod mat ziadny komplex, za tento rok mam najazdenych uz 8200 km, vsetko cisto len MTB bez motora.

        Naopak, komplexy maju v terene casto prave elektrobikeri a potom si musia vzdy nieco dokazovat

        0 0
      • Chlebovnik  

        Řeknu ti to slušně, myslím, i za většinu osazenstva BF:

        „Jdi do ****** a už se sem nikdy nevracej.“

        0 0
        • BabbaJagga  

          Pod tohle se rád podepíšu.

          0 0
        • Romancero  

          No sou tady i cyklisté sluníčkáři se širokým a soucitným serdcem, kteří láskyplně a soucitně přijímají nejen migranty a členy LGBT komunity, ale i éčkaře.

          Takže ať si tady ta vlákna klidně zakládají a admin bude jistě taky uspokojen

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Thomasek  

          +1

          0 0
      • nooski  

        :-D tož aspoň se člověk pobavil.

        0 0
      • KoudakT  

        Zamakej a můžeš si koupit normální kolo. A diskutovat bez na motorkářské fórum. Tady ti rup e cévka. A budeš potřebovat vozík a ne elektrokolo.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • drood  

        Já už jsem stařík, elektrokolo bych si koupit mohl, ale jednak bych se za to styděl, druhak bych přišel o pocit uspokojení, že jsem ten kopec vyjel. Navíc bych na éčku zlenivěl, jinak to ani nejde. Zkus po roce ježdění na digitálu přesednout na analog a testnout si kondici… Asi jako když si někdo s vynikajícím orientačním smyslem pořídí navigaci. Za pár měsíců netrefí ani za roh pro rohlíky… Nekoukej se na svět přes kreditní kartu…

        0 0
        • Janes  

          Není důvod se stydět, proč bys měl?

          0 0
          • MavasH  

            To máš jak s nudapláží – taky není důvod se stydět a přitom na to každý nemá „žaludek“ :)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • nooski  

            Tak eskalátorům, berlím a kolečkovým křeslům se taky vyhýbám, dokud mám sílu a možnost jiné alternativy :-)

            0 0
            • Janes  

              Humor? Přejde, dočkej času a věř, že stáří není pro sraby, a nějaké e-kolo není nic moc podstatného.

              Ale nezazlívám Ti to, užívej dne a raduj se z toho, že můžeš.:-)

              0 0
              • nooski  

                Samozřejmě že humor. Jinak by to nešlo :-) Po tom, co mi zjistili cukrovku 1. typu, tak jsem začínal jezdit prakticky od nuly. Díky hypoglykémiím zažívám takové hlaďáky, o kterých zdraví nemají ani páru. Samozřejmě řikám, že si e-bike pořídím, až mi třeba uřežou nohu, ale raději bych holt jezdil pomaleji a kratší vzdálenosti, ale za své. Až nebudu moct ani to, tak bych raději jezdil pro radost na motorce nebo v autě než na elektrokole. Každopádně zdraví jako argument pro elektrokolo beru. Co pochopit nedokážu, jsou opravdu mladí a zdraví lidé na e-biku.

                0 0
                • Janes  

                  Tak mladí.....jejich druhé jméno je lenost, převážně. Já si na tom užívám rychlosti, jakou jsem jezdil za mlada, nějaké kochání mě nebaví.

                  Jinak držím palce s tou cukrovkou. Z tý mám opravdu strach. Já mám jenom od dětství asthma a sennou rýmu, od 40 dnu a čerstvě boreliózu :-)

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • borda  

        skoda, no

        zrovna jsem chel psat po zhlednuti nekolika videii na jednom znamym YT kanale, ze to ve svete tak nehrotej a ze je to v podstate jedno…

        tak to ne :)

        Ja jsem tady brachu víc jak 15 let let a tahkle drzou svini jsem nezazil. A že jsem zažil hodně.

        Táhni a nevracej se.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • rb  

        Di do řiti cype!

        0 0
      • racek_chechtavy  

        Jsi zlý člověk.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jirkous3  

      Osobně si myslím, že budeš muset vyměnit i řídící jednotku. A možná i vedení. Dráty poteče mnohem větší proud a pokud nejsou předimenzované z výroby, mohou se přehřívat. Teoreticky ti může kolo i shořet. Taky je otázka, zda tam nebudou pojistky, které ten proud hlídají.

      Jinak doporučuji kritikům aby si své komentáře zkopírovali do Google kalendáře na rok až jim bude k šedesáti. Pak se hrozně pobaví jak byll v mládí naivní.

      0 0
      • ratel  

        To s tím kalendářem se ti nepovedlo, je tu dost lidi nad 55 s vyhranenym vztahem k emopedum. Zlus volit nad 100 let nebo raději kg. Tam najdeš publikum.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jirkous3  

          To je v pohodě, mě je taky 55 a ekolo nevlastním. Nicméně už teď sleduji, že když jedu týden denně 100 km, tak jsem po cestě mnohem unavenější než dříve. Očekávám, že za deset let už mě bude ekolo jistě lákat. Ostatně ani zdejší puristé by se nechtěli vrátit k Favovitkám s tříkolečkem.

          0 0
          • borda  

            Tak asi spíš k babetám a stadionum, ne?

            Co s tím má co do činění fávo?

            0 0
          • Lišák  

            Takže nutně potřebuješ jezdit denně kilo, i když už nebudeš moct? Pak je motokolo pro tebe správná volba.

            Ostatní si přizpůsobí nájezd věku a fysické kondici.

            0 0
            • ratel  

              Motokoliste si nepřejí být omezováni, to je základ jejich postoje k životu. Těm to nevysvětlíš.

              0 0
            • jirkous3  

              Správně, jen ať se přizpůsobí. Mně ekola nevadí, pokud mi umožní se bavit cykloturistikou jako doposud, tak do ekola klidně půjdu. Stejně tak mi nevadí smartphone, počítač, navigace, bezdrátová sluchátka či internet. A taky bych přitom mohl být bez mobilu a světové strany určovat podle hvězd, ale proč bych to dělal? Ekolo přece nenahrazuje normální kolo. To bude mít vždy výhodu lehkosti a mnohem lepšího prožítku z jízdy. Ekolo může vedle něj existovat jako mezistupeň mezi kolem a mopedem. Stejně jsou všechny ty kecy okolo toho jen mlácení prázdné slámy. Elektronika vy všech podobách už tady zůstane natrvalo.

              0 0
          • Romancero  

            Mě Éčko láká už teď! Ale poté , co jsem si ho odzkoušel- pak v důchodu jedině el motorku na normální silnice a v terénu jedině pěšmo nebo na koni !

            Je to moje dobrá zkušenost- když chcete opravdu relaxovat a poznat nějaký kraj, pak jedině po vlastních nebo na hřbetě koně! Lépe vnímáte ducha místa- tedy rozhodně více, než když někudy profrčíte na kole no éčku. A někdy i samotná cesta může být cíl

            0 0
            • Coural  

              Proč bych nosil na hřbetě koně?

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • Janes  

              No, právě na ekole se dá i slušně kochat, mám tady takové klikaté relativně prudké stoupání mezi skalami, na normálním kole jsem nikdy neměl čas si je prohlédnout. Makal jsem naplno, abych nemusel v půlce potupně tlačit. Dneska to tam v pohodě projíždím pomalu a poznávám krásu těch skal, na což jsem dosud neměl kdy. Tož tak.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
      • BabbaJagga  

        Mě těší, ze mi furt bude o 6 let míň než tobě :)

        0 0
    • Jason Voorhees  

      Co ty seš zač, to se jen tak nevidí.. užívej retarďáku

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Jano86  

      Ja by som odporučil vyhodiť e bike a kúpil normálne kolo!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.