Jaký přípravek používáte na čístění řetězu? Nemůžu si pomoct, ale mě se nejvíc osvědčily ředidlo, diesel nebo benzin.
Jaký přípravek používáte na čístění řetězu? Nemůžu si pomoct, ale mě se nejvíc osvědčily ředidlo, diesel nebo benzin.
hadru
Hadru.
Hadru.
Svěcenou vodu.
Rozpojím,zhodím,okúpem v tech.benzíne,nahodím,namažem,jazdím.
+1
minus 1
+1
minus 1
Tak pozoruji že mám teda docela velké nedostatky co se týče údržby. Já s řetězem nedělám skoro nic, občas to utřu hadrem a po několika vyjíždkách kápnu na to WD popř. konkor. Řekl bych že čím méně se člověk o to stará tím víc ten řetěz vydrží.
–
Krok 6 a 7. Důležité je to nezaměnit. Jedním se mažou válečky a druhým čepy.
Ale to nemusíš pokaždé, stačí 1× týdně ne? :-))
Lidi správná údržba řetězu evidentně velice trápí a proto, aby se nedopouštěli nenapravitelných a tragických chyb, je třeba osvětu šířit v každém novém vlákně, které kvůli tomu bylo založeno.
:-D
Tak to je sakra piplačka.No já si koupil v lidlu za 100 Kč pračku řetezu, naplnil jsem ji benzinem a umylo se to celkem pěkně.Meju řetěz cca každých 200 km.No do konce měsíce ho vyměním a už na to kolo seru, půjdu do nového.
Jestli s tím jezdíš 200km bez toho, abys ho rozebral a vyčistil podle zmíněného návodu, pak ti už ani nic jiného nezbude, než jít do nového. 200km bez pořádnýho vyčištění nemůže vydržet žádnej řetěz!
najazdim 200km za tyzden a raz za tyzden vycistim a namazem retaz a retaz drzi a drzi a drzi,zazrak!!!
Mě vždycky vydrží 2000 km pak už to je vytahané, takže vyměnit.Loni jsem musel měnit i zadní kolečka.Kolo mám low endové.Autohor impulse 2007 za 8 litrů.Chtěl bych jít do RB CRR
Tyhle pohádky ti tu nikdo baštit nebude. Zdejší uživatelé jsou inteligentní lidé!
Přesně tak! Jakmile nedojde k řádné očistě a promazání řetězu, tak po pár km odejde i zbytek pohonu.
V tom lepším případě to přestane fungovat. Může se ale stát, že exploduje převodník a střepiny jezdci roztrhají nohy a pokud má sedlo s dírou… brrr… raději si to ani nepředstavovat.
promiň asi se neorientuješ, jak píšeš na několik fór současně – tenhle příspěvek si napsal na BIKE-FORUM
Nemusíš hned každý příspěvek vztahovat na sebe – myslel jsem to obecně :-)
no právě. Tak ty jsi opravdu vědomě prohlásil, že jsme tu inteligentní lidé. Asi budeš idealista viď. :-)
Ano do nového, ale celého kola! Destrukce se šíří jako mor přes pastorky a převodníky, kliky, nábu, rám až do sedla. Jednou jsem včas nevyměnil a chytnul jsem i pekelnýho vlka!
Vlk mě taky často trápil – už asi znám příčinu :-)
Jj, to je ta zanedbaná údržba… Jednou řádně nenamažeš řetěz a celý kolo jde do kytiček.
většinou hadr na sucho mi stačí.
hadr – jsem o 20% úspornější než někteří výše
používáš jenom 80% velký hadr?
Ne, používám hadr a oni hadru.
ale prosím tě, copak můžeš brát vážně lidi, co ani nevědí, co drží v ruce – je handra přeci HANDRA
Žádná handra nebo hadra, prostě jen hadr a basta fidli!
TTTTT – technická:
v našich zeměpisných šířkách je diesel zpravidla druh motoru a tomu, co se do něj leje, říkáváme nafta.
Ale jestli jsi zvyklý tvrdit, že benzin tankuješ když máš Ottomotor, tak to potom jo.
Proto na pumpách je u stojanů kolikrát psán diesel.
Oni i cizinci chtějí natankovat, že?
Tak proč je tam nápis benzin a ne gasoline či petrol ???
amíci tady neřídí, zdržovali by dopravu a nakonec by dostali z provozu mrtvici
protože by si to kdejakej blbec nalil do petrolejky a vyhodil by do povětří chatu s celou rodinou.
Nápis Benzín jsem dlouho neviděl, jestli vůbec někdy :-) Jen Natural 95 a jeho odnože.
musíš někam na vesnici … tam mají všelijaké nápisy
A neni tam nahodou Natural? Stejne tak jako u nafty byva jeste na stojanu psano Motorova nafta.
Tak to jsem teda nepochopil, na bezinkách jsem ještě nápis Nafta neviděl … tak tedy nevím o co jde …
Ale že to, co se tím čepuje, se nazývá nafta – to snad nepopřeš ne. To my už jsme holt takový ty poctiví „multikulti“, že ta čeština je až na posledním místě.
No – vidíš. Všichni pochopili, že dieslem myslí naftu, a nikdo neměl potřebu to začít rozvrtávat… tedy skoro nikdo…
No mě nebylo zcela jasný, jestli se nejedná o pračku řetězu poháněnou vznětovým motorem
My jsme moc komplikovaní, třeba Slováci mají baníky, co studují na Báňské škole a pracují v baňach. Naši horníci, studují havířinu na Báňské škole a pracují v dolech :-)
Hehe, Český absurdistán
Tak třeba české výrobky se vyrábějí z polotovarů ale slovenský tovar sa vyrába z poluvýrobkov
A pak jsou ještě v Ostravě Baníkovci :-DDD
Zkoušel někdo už suché mazivo co se používá na řetězy od motorek? Nelepí ale samozřejmě žádnej maz. tím pádem se nebude v řetězu vytvářet brusná pasta.
na všechno je nejlepší RUM…
…a když s ním opláchneš řetěz, máš Fernet
TAK:)
Tak a teď se všichni přiznejte, kdo tu u toho doma nasává :D
Zajímavý, že tady neustále vznikájí vlákna, jak odmastit řetěz, místo aby se diskutovalo o tom, jak řetěz namazat, aby nebyl zvenku mastný a nechytal se na něj zbytečně bordel…
Tak dej do placu tvoji metodu. . . .
Tak jo. Budu tedy dělat, že nevím, že ty víš, čím já mažu..a nemastím…:)
Ještě bych dodal že nevím co je to: vrzání řetězu, skřípání písku v řetězu, mytí řetězu(+kazety+převodníků), být černej od hlavy až k patě při kontaktu s převody, neustálé domazávání po vyjížďce či během ní, problémy v mokru…atd.
To musí být strašná drbačka.
3 min práce na tři 40km vyjížďky…
Za tři minuty to ani nepřečtu. V akci pak ty 3 minuty spotřebuju na hledání brýlí, abych na to viděl, o zbytku práce ani nemluvě.
Klidně se zastav, dám ti školení..:)
Rozhodně je to jednoduší, než sprayování, či olejování olejničkou, nebo tak stejný,no:)…a hlavně to funguje..
…navíc to s úspěchem používám na jiných částech kola, kde dochází ke tření např: lyžiny sedla vs. zámek sedlovky, rychloupínáky, objímka sedlovky a pod.;-)
Má pravdu " předseda " , chce to jen získat grif , namazáno je za chvilku.Opravdu to nechytá ani písek.Jsem maximálně spokojený , otřít řetěz hadrou a namazat cca 3 minuty.Dalších pár vteřin je stříknout silikonový sprej na stíráky vidle a tlumiče a může se vyrazit.Málokdy mám morál mazat řetěz hned po vyjížďce,většinou to dělám před jízdou.
:-D
tvůj postup by pro mě znamenal mazat cca 3× za vyjížďku nebo závod.
mě vydrží řetěz cca 1700 km, tj. cca dva, tři měsíce (na desítkové kazetě na MTB). po třech řetezech je tam protočím ještě jednou, pak měním i kazetu.
je víceméně jedno, čím řetěz mažu, na životnost to nemá významnější vliv. řetězy netrhám, nemám na to sílu.
To chce velký přehled založit tohle vlákno.
otřu hadrem a nastříkam konkorem…chvíly necham a pak zase otřu… jednou za hodně čas :D ho rozpojim celej v něčem odmastim a pořádně něčim namažu :D ale to jen když se nudim tak že jdu mejt bajk…
hmm, dnes sem na řetěz vylil asi 20ml motoráku přímo na bláto. Už se zase točí, takže já mám namazáno… :-/
mám ozubený řemen :o) zaplať pánbůh!
Posli prosim co mas za kolo, docela me to zajima. Klidne i soukrome. Dik
Právě jsem po 700km měnil na MTB Shimano HG53. Na poslední vyjížďce jem za to vzal a šlapal silovějc do pedálů, aby jsem poznal změnu před a po cca. 70km les. Rozdíl před a po 132,73–132,88 ! takže tak, a to bylo sucho. Takže při mém stylu jízdy mám Shimano od 132,2 do 132,9 na těch 700km a šlus, což je dost smutné. (nechám na pozděj)
Dnes jsem nasadil C9 nový 131,80 ! No uvidíme
Jo, ještě poznámka: C9 se mění u hodnoty 132,6
Tak jestli jsi tam měl 132,88, a C9 ti na tý kazetě teď sedí, tak není důvod ji vyhazovat při 132,6…
No jo, to máš pravdu. Na kazetě je to naprosto ok. To je zřejmě to mnohými zavrhované pravidelné čištění :-) . díky, to mně uteklo.
Tak zatím píše jen „nasadil“ né projel…;)