Tuning vidlice a tlumiče u Bikelive

68 nepřečtených
  • kudykam

    Ahoj, chci si nechat vyladit tlumič Monarch Rl a vidlici RS XC32 TK Solo air. Z bikelive mi napsali že u těchto dělají:

    „XC32 – změna zdvihu, tvrdost pružiny, citlivost, jemnost chodu, progresivita, síla lock-outu

    Monarch RL – citlivost, jemnost chodu, změna komprese, změna reboundu-odskoku, progresivita, síla lock-outu, 3 typy pouzder do ok tlumiče.“

    Jaký je rozdíl u citlivosti a jemnosti chodu? mě to připadá stejný. Progresivitu mi nastaví oni nebo to budou chtít po mě nějak definovat?

    Změna komprese a reboundu u monarchu se pokud vím nastavuje přímo na tlumiči kolečkem, případně změnou tlaku, na to snad není třeba extra servis ne??

    3 typy pouzder do ok tlumiče – tušíte o co se jedná?

    Máte někdo zkušenost s laděním tohoto tlumiče a vidlice u této firmy? Díky

    0 0
    • RacerX  

      Tohle tě asi nepotěší, ale přijde mi to jako vyhazování peněz, radši by jsem vzal ty prachy něco k nim přihodil a koupil opravdovou odpruženou vidlici…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • RacerX  

      Tohle tě asi nepotěší, ale přijde mi to jako vyhazování peněz, radši by jsem vzal ty prachy něco k nim přihodil a koupil opravdovou odpruženou vidlici…

      0 0
      • kudykam  

        takže místo ladění vidlice raději koupit epicon z tuning-testu?

        tlumič je taky „sracka“?

        0 0
        • RacerX  

          Přesně tak, rozdíl bude nepopsatelnej…

          Monarch je v cajku, nevím přesně co máš za typ, ale všeobecně je monarch dobrý.

          0 0
          • kudykam  

            http://www.sram.com/…s/monarch-rl

            ..tak aspoň něco…

            0 0
          • Singlespeed  

            TK-32 je v solo Air verzi slušná vidlice. Ovšem v pružinové verzi je to vynikající žehlička se sametovým chodem jejíž jedinou slabou stránkou je velká hmotnost a na můj vkus příliš silná pružina dálkového lockoutu.

            0 0
            • Singlespeed  

              Opravuji typ vidlice, samozřejmě XC/32/TK.

              0 0
              • kudykam  

                tak to jsi asi první tady na foru kdo toto říká a znovu mě nahlodáváš tím jestli je tuningovat nebo raději vyměnit…

                Jinak s tou pružinou lockoutu mám podobný dojem, dá se vyměnit za slabší?

                0 0
                • Singlespeed  

                  Nevím, lock jsem nerozdělával. Pokud nehoníš hmotnost a tuning nebude moc drahý a bude poznat (nevím, v jakém stavu vidlici máš), tak se nákup nové vidlice vyšší řady za mnoho tisíc nevyplatí.

                  0 0
                  • kudykam  

                    vidlice je uplně nová.

                    Jako náhradu sem uvažoval Epciona TT za 5300,–:

                    http://www.tuning-test.cz/…-2013-detail

                    0 0
                    • jonti  

                      Co je na vidlici špatně, že jí chceš nechat upravit? Neřešíš spíš problém, který nemáš?

                      0 0
                      • kudykam  

                        špatně není nic, chci lepší chod, jako u kvalitnější vidlic..

                        0 0
                        • ememem1  

                          kokso hod na to bobek, lebo inak len vyhodis peniaze. ako dat si robit nieco pricom netusis co chces…v blahej pamati milan by ta rovno niekam poslal.

                          0 0
                    • KOLOMECH  

                      Dobrá TT volba!

                      0 0
                    • Singlespeed  

                      Takže tys vidlici ještě ani pořádně neprojel a už plánuješ náhradu… :-).

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • kudykam  

                        Jen zjišťuji informace. Nemám v plánu ji hned prodat jakmile kolo přijde. Nejdřív ji vyzkouším, bohužel nemám s čím porovnávat takže sbírám názory ostatních kteří tu možnost měli…

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
    • goofy  

      Kdyz uz je tu to vlakno:

      Nevite jestli v Bike Live maji ty polymerove Bushingy (kluzne pouzdra)?

      Kdysi to tu nekdo nabizel, ale slavna bike-forum masirka ho vyblokovala a nevim jak se ta firma jmenovala…

      0 0
      • ememem1  

        tf tunned

        0 0
        • goofy  

          To je sice pekne, ale to mi nepomohlo, jestli je nemaji i v bike live…

          0 0
          • ememem1  

            tak sorry, ja som to kupil na tf tuned a za tri dni to bolo doma.

            0 0
            • goofy  

              Ne v poho. O TF tuned vim, jen jsem myslel, jestli nahodou nekdo nevi, ci to maji i v Bikelivu, kdyz tam maji i jehly. Holt si budu muset zjistit sam a kdyz tak tf tuned…

              btw: ty kluzne pouzdra jsou predpokladam standartni prumer jak u Foxe (vnitrni/vnejsi)

              0 0
              • ememem1  

                clovece ja uz neviem, asi hej ale inak ich stranka je pomerne slusna, ked tam posnoris odpovede sa dopatras.

                0 0
    • pocestny  

      Kdyz uz je tu to vlakno: Pomalu se chystam na domácí repas Reby (dvě léta na sluníčku na lodžii – často přes 60° a vidla je celkem zabitá). No a zajímalo by mě, jak fyzicky a technicky náročné je samotné vyndání stíráků a gufer ze spodních nohou? (V souvisejících vláknech to nebylo zmíněno. Ptám se, protože z Marcošky to dostat ven byl hrozný boj.)

      Druhý dotaz: Proč je kit stíráků a gufer 2× dražší, než kit , obsahující i těsnící kroužky?

      Jde o vidlu RS Reba RL, 2012, s dual air.

      Díky.

      0 0
      • pocestny  

        Po zvětšení fotky mi došlo, že ten dražší kit jsou vlastně jen stíráky s molitanem, napsal jsem to blbě. Nicméně z Marcošky to nešlo zaboha vytáhnout.

        0 0
        • Vilém  

          Co na tom neslo? Stirak podeberes zevnitr sroubovakem a vypacis ven, vyndas segrovku a vytahnes stejnym zpusobem gufera.

          0 0
          • pocestny  

            OK díky. Pustím se do toho…

            (No na té Marcošce Z4 jsem to kdysi páčil hodně dlouho. Nechtěl jsem to zničit, nakonec jsem vzal ty spodní nohy do obchodu, jestli nemají speciální nářadí. A jejich mechanik to řešil cca 15 minut a podle zvuku to dělal kladivem.)

            0 0
          • ememem1  

            ked som to na rebe robil tiez som s tym docela bojoval. je ale mozne ze som volaco robil zle aj ked neviem ze co.

            0 0
      • 777rada  

        samotné vytažení stíráků je snadná věc, jak už někdo píše – podebrat širokým plochým šroubovákem třeba, pozor ale na nalisování nových, to je u recona a reby horší, chce to kulatinu která pasuje kolem vnějšího obvodu stíráků. Jenom tak naklepat kladívkem to nevím jestli půjde. Když to tam nesedne pořádně, může se stát že stírák při propružení vyjede ze spodních nohou ven. Není od věci stírák do spodních nohou zalepit. Nelisovat přes vazelínu.

        0 0
        • 777rada  

          hmm, teď jsem se díval na youtube video kde to mechanik natlačil zpátky rukou. tak nevím proč mi to tam zaboha nešlo.

          0 0
    • kudykam  

      Jen pro zajímavost..

      Za tuning vidlice chtějí u BikeLive 1000,– za tlumič pak 1140,–

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kudykam  

      Tak sem vidlici včera pořádně zajel a není úplně špatná, ikdyž na drobných nerovnostech, např svazek kořenů to už dost skáče.

      Možná na to má taky vliv blbě seřízený rebound. Na druhou stranu mohu porovnávat jen s kolem bez vidlice a tlumení a oproti tomu je to samozřejmě nebe a dudy.

      Odtrh se mi zdá dost malý (kolem 7 kg), ale průběh je naprosto lineární, jak už sem psal v jednom vlákně tady na foru. Fakt bych ji rád porovnal s vidlicí TT…

      0 0
      • kudykam  

        Pro doplnění… V porovnání s TT vidlicí je na tom TT samozřejmě mnohem líp. Lepší chod na menších nerovnostech, citelná progrese, dobře drží tlak, i po několika měsících není třeba tlak ve vidlici dopumpovávat.

        Uvažuji o tuningu toho tlumiče v bikelive, chtěl bych lepší ložisko do oka (současné kluzné uložení jde dost ztuha). Navíc to dost podivné zvyšování tlaku v tlumiči pro dosažení sagu 25–30%, již jsem na 120psi z původních 80psi u nového.

        Někde sem ale četl že v bikelive tlumič dost zmrvili, tak se trochu bojím co mi s tím udělaj.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.