• kycis

    Kluby majitelů jednotlivých biků se tu množí jako králíci, tak přidám svojí trošku do mlýna. Pojďte se podělit o zkušenosti, vychytávky a nastavení vašeho Fuela! Já mám rovnou jednu otázku:zkoušel jste někdo sehnat nahradni patku? Jaká je dostupnost? Přemýšlím, že když teď Trek přišel s novou generaci ABP, je nejvyšší čas si tu starou koupit do zásoby. Nebo jsou patky u obou generací stejné?

    0 0
    • jIrI___  

      Mě by zas zajímalo, jak hodně bowdeny dřou lak na sedlové trubce při pohybu zadní stavby. Zkoušel jsem to propružit nanečisto s vypuštěným tlumičem a bowdeny chodí přímo po sedlové trubce. Budu muset koupit samolepky pod bowdeny :)

      0 0
        Výběr z produktů
        Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, tmavě modré Skladem 1 kus

        -12% Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, tmavě modré

        14 990 Kč -12% MOC 16 999 Kč

        Orbea ALMA M30 29 kolo, černé Skladem 2 ks

        Novinka -11% Orbea ALMA M30 29 kolo, černé

        od 58 599 Kč -11% MOC 66 299 Kč

        Giant Talon 29 3 GE kolo, sapphire Skladem 1 kus

        Akce -12% Giant Talon 29 3 GE kolo, sapphire

        od 15 099 Kč -12% MOC 22 299 Kč

        Přejít do shopu (Kola / Horská)
      • kycis  

        Dřou jak sviňa :-( A nezapomeň polepit taky horni trubku zespoda v mistě mezi tim zlomem a napojenim na sedlovou, a to z obou stran, pri vetsim propružení to bowdeny dřou i tam.

        0 0
      • boris85  

        Drou poradne, dost kvalitne se zarezavaji. Ja mam kolo kupovane v anglii takze sem musel prehodit brzdy, protoze oni ne jen ze jezdi vlevo, maji i brzdy naopak. Tim se mi brzdova hadicka dostala kousek od ramu a k ni sem bowden prehazovacky prilepil lepici paskou a mam klid.

        Jinak ja osobne mam trochu problem s temi plasti Bontrager, co tam jsou. Pripada mi, jakoby byly trochu mensi, nez misto v rafku, kde maji byt normalne usazeny a nejsem schopen je mit nasazene tak, aby kolo sebou necukalo do strany, jako pri osmici (nevim, jak lip to popsat). No pujdou na jare dolu.

        0 0
        • jIrI___  

          S těmi plášti mám podobný problém, ale jen na zadním kole. Mám tam ale Crossmarky, které jsem vozil na jiných ráfcích bez problémů. Prostě v jednom místě a na jedné straně je ten plášť jakoby víc ponořený do ráfku. Jde to poznat podle linky nad patkou, která se táhne těsně nad ráfkem a v jednom místě zmizí hluboko do ráfku a po zhruba 5 cm vyleze a dál je všechno v pořádku..

          0 0
        • kycis  

          Neni to plastema Bontrager ( i kdyz ty co tam byly stoji za prd:-) ), podle me je to tim, ze rafky maji tvar prizpusobeny tomu, aby tam dobre zapadl UST plast, a tak je trosku problem dostat tam normalni gumu rovne. Nejdriv si zkontroluj, jestli mas rovne pasku v rafku, obcas se posune ke strane a brani plasti si dobre sednout, a pri usazovani plaste pouzij mydlovou vodu a foukej na max. tlak. nekde tak kolem 4 bar se ozve rana a plast zaskoci vsude :-)

          0 0
          • jIrI___  

            Přefouknutí na 5 bar pomohlo, díky za radu.

            0 0
          • Lenka.05  

            Měla jsem stejný problém – jednak sundat a pak nasadit plášť byl pro mě skoro nadlidský úkol, přece jen nemám v prstech takovou sílu a dalo mi to zabrat, a taky to pořádně usadit. Jak píšeš – mýdlová voda a hlavně se nebát foukat. Já na to pustila kompresor, nafoukáno to bylo jak šutr než to zaskočilo. Teď jsem dávala dozadu z-max v drátu a plášť šel nasadit docela dobře, ale taky nechtěl zaskočit do ráfku. Ale kompresor mu domluvil :)

            0 0
    • jIrI___  

      Ještě jeden začátečnický dotaz. Jak máte nastavené červené kolečko na tlumiči (tlumení?). Vůbec nevím, od jaké jeho polohy se odpíchnout a následně doladit podle pocitů.

      0 0
      • kycis  

        Zkus zatocit na doraz na obe strany, je to rozsah tusim 9 cvaknuti, poznas na ktere strane je tlumic /do rychla/ a kde pretlumeny, kdyz zapruzis rukou zadni stavbou. Nikdy si nepamatuju na kterou stranu je co :-) A ja to vozim tusim 4 kliknuti od polohy /nejvic do rychla (nejmensi tlumeni)/. Vidlici mam asi 5 nebo 6 kliknuti od nejrychlejsiho chodu. Ale zalezi to i na tom, jake tlaky foukas. Na US strankach Treku si muzes najit video, myslim ze se jmenuje Tuning tips, a i nejakou tabulku, kde jsou doporucene hodnoty pro jednotlive tlaky. Ale ja to jezdim na pocit, mam radsi co nejrychlejsi krok v ramci kultivovaneho chovani biku.

        0 0
        • camlost  

          nemám sice Trek, ale k mému Gary Fisherovi (stejný koncern) publikoval výrobce tabulku s doporučeným nastavením.

          našel jsem si v ní 70 kg = třetí poloha od nejrychlejšího odskoku. což se shodou okolností rovnalo nastavení, které jsem předtím naladil po měsících ježdění.

          zkusil bych tedy prohledat web výrobce.

          i když možná je nejlepší dát na svůj vlastní pocit při jízdě. SAG 25% a pohrát si s tím.

          0 0
          • MlokCZ  

            Hledáním nějaké tabulky bych vůbec neztrácel čas. I pro situaci stejné kolo a dva stejně vážící jezdci může být potřeba jiné nastavení pro stejné chování. Stačí, že jeden jezdec bude mít trošku delší/kratší ruce, tím bude jinak rozložena váha na přední/zadní kolo, pro stejný sag následně bude použit trošku jiný tlak a pro jiný tlak pro stejné chování je třeba jinak nastavit tlumení.

            Základní nastavení odskoku, i když netuším výchozí hodnotu metodou, že začnu na nejmenším tlumení u stavby na které jsem nikdy neseděl mám hotovou za 3 minuty testování, to se pozná hned.

            A pak už následuje pouze doladění v malém rozsahu dle delšího ježdění.

            0 0
        • kycis  

          At ted mi doslo, vidlici mas uplne jinou, tak nevim proc ti to sem pisu jak ji mam nastavenou, plati to samo pro meho Floata z profilu :-)

          0 0
      • MlokCZ  

        Postupuj stejně jako u vidlice, která nemá high speed expanzi. Tedy nastav tlumení na minimální a pak přidávej dle toho, jak to bude v některých situacích kopat.

        U tlumiče pak lze udělat takový jednoduchý orientační test pro dané nastavení. Zkus nějaký trošku vyšší obrubník sjet v sedle a pozoruj, co bude stavba dělat. Nejdříve dojde k prvnímu zhoupnutí jako reakce na sjetí z překážky a pak sleduj, jestli se objeví druhé následující menší zhoupnutí (které je dané setrvačností kdy to tlumení nestačí zastavit).

        Někde se doporučuje, že by už se objevit nemělo vůbec, ale není to dogma, lehounké se objevit může.

        Když nastavím expanzi na tlumiči tak, že už se druhé zhoupnutí neobjeví ani trošičku, tak už je to na mě lehce přetlumené a vrací se to ze zdvihu příliš pomalu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Ještě doplním, že jemnější doladění nastavení tlumení se dělá až po té, co doladíš jaký budeš vozit tlak.

          0 0
          • jIrI___  

            Díky, ten obrubníkový test určitě vyzkouším. Zatím jsem nastavil tlumení podle tabulky (4. poloha), SAG jsem nastavil něco kolem 27% zdvihu tlumiče. Zase podle tabulky, bylo doporučováno 25–30%. Až ho dostanu trochu do ruky, všechno ještě doladím.

            0 0
      • mirabike  

        kalkulačka nastavení… http://www.trekbikes.com/…ension_setup#…

        0 0
    • jIrI___  

      Jestli můžu, tak sem napíšu svoje poznatky po první projížďce. Kdyby náhodou někdo váhal :).

      Takže vezmu to pěkně popořadě. Hned od domu jedu zhruba 100 m po asfaltu do kopce, který následně mizí a jede se po vyšlapané pěšince s kameny po louce. Na asfaltu mě překvapilo to, že se zadní stavba, při zapnutém ProPedalu, pocitově vůbec nehýbala ⇒ spokojenost.

      Při vjezdu do terénu (stále kopec, zařazený nejlehčí převod) se mi ale zdálo, že zadní kolo na kamenech celkem nadskakuje a moc se nedrží terénu. Zkusil jsem tedy vypnout ProPedal a ejhle, jízda byla přesně taková, jako jsem od fullu čekal – zadní kolo kopírovalo terén a nenadskakovalo. Sice šlo cítit drobné pohupovaní, ale vzhledem k trakci ho člověk rád přehlídne :). Kde jsem měl dřív na HT problém, tam jsem na Fuelu projel se značně menším úsilím ⇒ spokojenost.

      Další úsek je rychlá jízda lesem a po louce. Rovina, ale opět terén s kameny a různými menšími výmoly. Tady jsem na HT vyloženě trpěl. Sedátko mě nakopávalo, jel jsem trhaně. Při jízdě ve stoje člověk zase ztrácí síly. Hlavně kvůli takovému terénu jsem začal o fullu uvažovat, protože jsem cítil, že na HT právě zbytečně ztrácím síly nebo mě pak bolí zadek. Takže na Fuelu jsem nejdřív zkoušel jet se zapnutým ProPedalem, nebylo to ono. Vypnul jsem ho tedy a dostalo se mi přesně to po čem jsem snil. Úsekem jsem proletěl jako vítr s daleko menším úsilím než na HT. Až jsem se tomu sám divil ⇒ velká spokojenost.

      Pak následuje poměrně krátký asfaltový úsek. Do kopce, ale na HT jsem ho vydupal ve stoje. Automaticky jsem zapnul ProPedal a vyzkoušel jet ve stoje. K mému údivu se zadek houpal daleko méně než jsem čekal, zase téměř neznatelně. Takže jsem si ověřil, že není problém jezdit ve stoje a moje představy o mořské nemoci byly mylné. Sice to není jako na HT, ale to člověk asi od fullu nemůže ani čekat ⇒ spokojenost.

      Vjedu do terénu, vypnu ProPedal a čeká mě poměrně prudký technický sjezd lesem. Opět tradiční beskydský terén – volné kameny a schody tvořené kořeny. Tady jsem to na HT projížděl raději bokem, pěkně po rovince lesem, protože na schodech mě to táhlo přes řidítka a natáhnout se zády na vystouplý kořen není zrovna příjemný zážitek :). Na Fuelu jsem se hecnul. Opět mě mile překvapil, schody i rychlý sjezd po kamenech zvládl bez větších obtíží. Zřejmě i díky 130 mm vidlici. Ovladatelnost je díky kratšímu představci a širším vlaštovkám (nejspíš i tužším kolům) taky úplně někde jinde.

      Fuel mě překvapil téměř ve všech směrech a moje obavy z velkého houpání byly liché. Původně jsem nechtěl ani přemýšlet o tlumiči bez možnosti úplného zamknutí, ale ProPedal mě opravdu hodně překvapil a teď jsem se stal zastáncem toho, že úplné zamknutí tlumiče je na fullu zbytečné a ProPedal ho zdatně nahradí. Měl jsem ho v podstatě zapnutý jen při přesunech po asfaltu, v terénu se zadní stavba chovala líp s vypnutým. Taky jsem se bál, že na fullu budu na maratonech, kterých objedu jen pár za rok a bez ambicí na umístění, naprosto ztracený. Nabyl jsem ale takový pocit, že i „trail“ full jako Fuel, bude pro mě spíše přínosem (ztrácel jsem hlavně na rovinatých rozbitých úsecích).

      Tímto Fuela doporučuju všem hobíkům, kteří rádi jezdí terénem a umístění na závodech pro ně není prioritou. Otevřela se mi jiná, mnohem příjemnější, dimenze jízdy terénem a poměrně velké investice do fullu nelituju.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ještě prosím doplň jaké máš compression tune na tlumiči, protože v závislosti na tomhle nastavení vyzní popis chování se zpanutým/vypnutým propedalem úplně jinak.

        0 0
      • blatofilka  

        Supr prispevek, moc dekuju…Fuela EX budu {doufam} pres vikend testovat, tak se podle vseho mam na co tesit…

        0 0
        • kycis  

          A jakej model, 2009 nebo 2010?

          0 0
          • blatofilka  

            09, moc jsem to nehlidala, bude pak 2010 nejak vyrazne jina? resp.je dobry napad pockat s kupem na 2010?

            0 0
            • kycis  

              Rozdily tam jsou, ovsem jak zasadni pro jizdu nemuzu rict, 2010 jsem jeste nejel :-)

              Je nekolik rozdilu, ale je to celkem slozite, zkusim to vysvetlit:

              verze EX 5 a 6 2010 ma ten samy ram, co mely vsechny letosni modely, kdezto letosni EX5 mela jeste stary ram bez cepu v ose zadni stavby. Maji klasicky tlumic, bez HV komory, ten samy co byl na verzich 08

              EX 7 2010 ma novy ram, tlumic s HV komorou

              od EX 8 vys je novy ram vcetne fungl noveho dvoukomoroveho tlumice FOX.

              Novy ram ma tyto zmeny: drobet zmenenou geometrii, uzpusobenou pro predni zdvih 120mm (drive 130). Hlavove slozeni ma dole 1 1/2 palce a 1 1/8 nahore. Ulozeni cepu v zadni stavbe je drobet zmenene, je uzsi a mela by byt snazsi vymena kola, funkcne ale nic noveho neprinasi. Jinak rozdily ve vybaveni uz si muzes pohledat sama, na US webu uz jsou nove modely k videni. Takze nejzasadnejsi zmeny jsou v tlumici.

              0 0
              • jIrI___  

                Nechápu ty rozdílné průměry hlavového složení. Jestli se nepletu, tak použitelné vidlice dělá zatím jen Fox a pokud chce někdo kupovat jen samotný rám, může to být důvod velký se přiklonit ke koupi konkurenční značky.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Díra v rámu pro větší hlavové (1 1/2) nijak neomezuje použití vidlic s menším průměrem (1 1/8), prostě se dá takové hlavové, které má vnitřní průměr dle vidlice a můžeš tedy použít obě varianty.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Jo takhle. Já měl za to, že se musí použít vidlice s širším spodním průměrem krku.

                    0 0
              • abro666  

                Jen bych doplnil, že na pčedku je pevná osa 15mm (Fox – Shimano). A budou tam novy Foxacky vidle s FIT patronama.

                0 0
      • beeker  

        Těma schodama myslíš ty kořeny v tom lesíku ve svahu? To je pravda, tama se mi jelo opravdu špatně a nebyl jsem daleko od přeletu přes řídítka a pěkně to nakopávalo…:-/

        0 0
        • jIrI___  

          Přesně ty myslím.

          0 0
          • beeker  

            Tam to bylo nejhorší, kdybych to věděl, tak to objedu o něco výš mimo cestu. Nebo to jde vlevo po té louce? Jinak sjezdík to byl pěkný i když to není nijak dlouhé, střídáni rychlejších pasáží s pomalými, kousek po louce, kousek v lese,výhledy, dík žes mi to ukázal lepší než to sjíždět tím padákem po asflatu a pak se vracet dědinou po hlavní :-)

            0 0
      • beeker  

        A toho recona máš nového, nebo jen zvýšený zdvih?

        0 0
        • jIrI___  

          U Recona je jen zvýšený zdvih. V autorizovaném servisu za 190,– i s výměnou oleje, neber to :-))

          0 0
          • beeker  

            To si hovno vydělali :-) Jo a k tomu představci jsem ti psal na ICQ, jinak ted o 10 minut později už mám přislíbeno proplacení řídítek, no neber to :-)))))

            0 0
    • jIrI___  

      Fuel EX 8, model 2008, vel L. Rám s tlumičem vážený včetně hlavového složení, sedlové objímky s rychloupínákem a nasazené zadní osy s rychloupínákem

      0 0
    • Krutohlav  

      Ja som už pätku na mojom Fuel EX 8 (rocnik 2008) ulomil :-)

      Chytil som do výpletu konár a zlomil práve pätku a jeden drát z výpletu, prehadzovačka prežila.

      U nás v SR je importér Treku (neviem či jediný) KCK Oslany, poslal som im maila, všetko vysvetlil presne aký typ potrebujem a samozrejme poslali nejaké obyčajné :-( Takže som musel čakať kedy pošlú správne…Pre istotu som si zobral dve takže mám doma jednu náhradnú…

      0 0
    • Hal9000  

      Tak bych rád trochu oživil toto vlákno.

      Předne, přihlášku do klubu mám v profilu.

      Zajímalo by mě, jestli někdo z vás má zkušenosti jak se starším modelem, tak i novým a jeho vychytávkami( ABP, nová kyvka…). Přítelkyně na novou sezonu uvažuje právě o fuelu, ale neví jestli vzít starší nebo novější model.

      Jinak by mě zajímala vaše zkušenost se zadní stavbou. Jak chodí pod jakým sagem atd. Tady jsou údaje z mého kola po zhruba ujetých 3 000 km: váha jezdce 73 kg, krok tlumiče celkový 5,1 mm, sag 1,2 mm ( 23,5 %), využívaný zdvih 45 mm (88 %), tlak v tlumiči 125 psi. Tlumič je Fox PR2, střední stupeň compresion tune, nejnižší stupeň rebound tune. Jinak pro pedal téměř nevyužívám přijde mi až přehnaně netečný na rázy od povrchu. Použil jsem ho jen na prvním závodě, ale v půlce jsem ho vypnul, přišlo mi že kolo trpí :)

      Tak pište, třeba i jestli má někdo nejnižší stupeň compresion tune a jak se přitom pak zadek chová.

      0 0
    • jIrI___  

      Víte o nějakém e-shopu, kde by se dal koupit rychloupínák s delší osou, který je použitý na zadním kole?

      0 0
    • Hornet  

      Nemam sice Trek, ale toto bude mozno niekoho z majitelov zaujimat, teda az ste to uz nevideli:

      http://www.velonews.com/article/96586/

      Lance Armstrong’s Le­adville mountain bike: 2010 Trek Top Fuel

      0 0
    • abro666  

      cus patka sehnat lze v pohodě přes Bretton – deealera pro ČR, jen stojí 650 CZK:-)

      0 0
    • Fernet-stock  

      Zdar všichni.

      Měl bych na Vás pár věcí. V zimě jsem toho moc nenajezdil. Takže píšu až teď kdy mám naštěstí alespoň 200km najeto.

      Hned první poznatky, jsem jedinej komu vyloženě nevyhovuje to sedlo co na EX 7 (2009) je? Já myslel že po dvou dnech v sedle to je moje poslední hodina, přitom jsem jinak celou zimu jezil na svém starém Autorovi a tam mám pocit že sedim v křesle. Teď jsem najel za jeden den 67km z 85% všechno lesem a druhej den jsem zvládnul už jen 45 a z toho posledních 10 jsem musel jet ve stoje protože se to fakt nedalo. Nikdo s tím nemá stejný problém?

      Druhá věc, při jízdě po silnici dost „chrastí“ kotouče. Srovná se to při obroušení hran destiček, nebo je to zcela normální? V terénu to nedělá.

      Třetí věc, nastavení zadního tlumiče. Ta páčka kterou se ovládá propedal, má vlastně kolik poloh? 2 nebo 3? Mě totiž drží pouze na krajních polohách. A to nemluvim o tom, že skoro vůbec nevidím v jednotlivém nastavení rozdíl. Zadní tlumič se pohupuje skoro pořád stejně, ale to je spíš jen o pocitu. Ale mám pocit že by tam měla být ještě jedna poloha ne?

      To je snad všechno co mě napadá. Ale aby to nevyznělo že si jen stěžuju, tak se mi na něm jezí skvěle. Trávím čas hlavně v lese takže pro pedal stejně moc nevyužívám a v terénu je příjemně ovladatelný. Dá se sním sjet už skoro všechno a jakým koli stylem. určitě koupě nelituju. :-)

      0 0
      • jIrI___  

        Sedlo je individuální věc, takže pokud ti nesedí, bude nejlepší ho vyměnit za jiné.

        Cinkání kotoučů je většinou nesprávně vystředěným třmenem, ale někdy rezonují i samy od sebe, když se přenášejí vibrace z pláště na kotouč. Větší kotouče jsou na tohle náchylnější (180/160 mi necinkají).

        Pokud máš standardní Fox RP2, tak ten má 2 polohy (ProPedal zapnutý/vyplý) a rozdíl mezi nimi je u mě hodně velký a rozhodně víc než dost znatelný.

        0 0
        • Fernet-stock  

          jj ten tlumič jsem už konečně našel. :-) nějak jsem měl zafixováno, že mi prodavač ukazoval že to má 3 polohy. asi jsem měl vlčí šum. :-)

          Tak jako neříkám, že to vůbec nepoznám, ale rozhodně to není stejný ani ne podobný jako vidlice. čekal bych prostě daleko větší tuhost. Když začnu šlapat ve stoje tak se to pohupuje téměř stejně jako když je vypnutý. Tak nevim. Je fakt, že já ho fakt skoro nepoužívám, tím že jsem skoro pořád v terénu. Jen mi to zajímalo jak s te na tom vy…

          Je fakt že tomu sedlu dávám posledních 100km, pak letí pryč. Mám z něj právě i trošku sedřený třísla a to se mi nikdy předtím nestalo.. tak asi nezbyde nic jinýho než ho zahodit.

          Ok, zkusim ten třmen nějak doladit. Pokud to nevyjde, budu se stím muset smířit. :-) Jen je mi divný, že právě terénu kde je virací daleko víc tak to nedělá. Pouze pokud jedu po asfaltu kterej je rovnej jako stůl…

          Díky

          0 0
          • MlokCZ  

            Propedal není lock a vidlice má lock a ne platformu.

            0 0
            • Fernet-stock  

              jj, já to řek špatně. ani bych nečekal, že se to bude chovat jako lock na vidlici, jen to, že budu pociťovat rozdíl v tom když šlapu po asfaltu ve stoje. Dle mě se to houpe pořád stejně…

              0 0
              • jIrI___  

                Tak buďto ho máš špatně nafoukaný nebo šlapeš nějakým divným stylem. Když zapnu ProPedal a šlapu do kopce v sedě, tak pocitově se ani nehne. Když šlapu ve stoje, tak nějaké drobné pohupování cítit jde, ale musím se na to soustředit. Když ale ProPedal vypnu a šlapu ve stoje, tak se houpu jako na houpačce :). Teď se pokouším někde na zkoušku sehnat nějakou malou kamerku, abych si mohl chování tlumiče natočit (hlavně to, jak chodí při různých stylech šlapání do zdvihu), samotného mě to dost zajímá, protože pocity můžou klamat a tlumič při jízdě sledovat nejde.

                0 0
                • jIrI___  

                  Teď mě ještě napadlo, že mám vlastně starší model než ty, takže teoreticky mohli u Treku něco změnit a proto by se mi zadní stavba chovala jinak. To ale pochybuju, protože při nějaké změně by byly reklamy všude a žádné jsem si nevšiml :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Mohli změnit interní nastavení tlumiče, nenapsal jaké má.

                    0 0
                  • Fernet-stock  

                    to spíš sem dřevák a potřebuju se naučit pořádně šlapat.. :-)

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A jaké máš nastavení compression tune na tlumiči (je to ten obrázek s třemi sloupečky)?

                      0 0
                  • Fernet-stock  

                    to spíš sem dřevák a potřebuju se naučit pořádně šlapat.. :-)

                    0 0
              • JakeF  

                Možná bych se zkusil zamyslet nad technikou šlapání. IMHO do toho šílenym způsobem musíš dupat. Nejsem si jistej, ale počítám, že u tlumičů to bude podobný. Já teď jezdim Fox F32 Remote a i když jí mám dobře fouklou, tak když do toho dupu i do zamčený, tak jí rozhoupám přes 2/3 zdvihu. Když se soustředim na to, abych i ve stoje šlapal co nejvíc do kruhu, tak se prakticky nehoupe ani odemčená. Počítám, že ProPedal funguje velmi podobně.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to počítáš špatně. Lock na Fox vidlicích je naprosto něco jiného než propedal.

                  Zlvášť pro nižší nastavení compression tune a tlumič 2009 ročník může propedal omezovat velmi málo.

                  A kromě toho zadní stavba není vidlice, dle konkrétní stavby se oproti vidlici může chovat i pro otevřený tlumič zcela jinak.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Už mlčim :-).

                    Jak teda funguje? Já myslel, že to je taky ventil, kterej při překročení určitý síly pustí tlumič do pohybu a štelovátkem se jenom nastavuje ta mezní síla.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Teoreticky to tak je, jenže ta mezní síla je u tlumiče mnohem menší.

                      U tlumiče u propedalu dle konkrétního nastavení compression tune a nastavení u RP23 hodnoty propedalu vůbec nemusíš ani registrovat hranku otevření propedalu, jak může ta síla být malá. Ale zase naopak třeba 2008 RP23 s CT max, tak na trojce propedalu je ta síla už hodně velká a už se to locku docela blíží.

                      Propedal by se spíše chováním dal přirovnat k nastavení komprese u Fox vidlic. On ten lock u vidlic a komprese funguje téměř stejně, ale jde o to, že ta komprese třeba u Talasu přidá 5–15kg k odtrhu, kdežto lock 20–60kg. A u RL modelů je nastavený lock někde k horní hranici (neměřil jsem to u RL verze), takže třeba kolem těch 50–60kg a to je hodně, když tam není žádné přepákování.

                      U tlumiče je navíc stavba přepákovaná.

                      Při velmi dobrém kruhovém šlapání není v sedle problém udržet ani hodně citlivou vidlici aby se ani nehla (samozřejmě myslím otevřenou).

                      U houpavější zadní stavby s otevřeným citlivým tlumičem ani se sebelepším kruhovým šlapáním nedocílíš toho, aby se stavba ani nehla. Samozřejmě to nemusí být nic drastického, ale pohupovat se bude.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Ok, rozdíly tam jsou, beru. Ale na druhou stranu to nic nemění na tom, že pokud člověk nemá dobrou techniku šlapání, tak by měl začít zlepšovat tu, než se to snažit eliminovat zbytečně silnym blokovánim tlumiče.

                        0 0
      • Fernet-stock  

        Tak, po několika stovkách km sme si na sebe opravdu zvykli. Techniku šlapání jsem myslím vypiloval a stále se v ní doufám zdokonaluji. Za druhé jsem si i trošku vyhrál s nastavením tlumičů, což taky asi udělalo svoje.

        Brzdy teda pořád řinčej na celý les, ale na to už si tak pomalu zvykám, prostě nevim jak to eliminovat, ale to už nebudu řešit.

        Sedlo jsem vyměnil a už jsem zvládnul i prvních 120km za jeden den bez újmy na zdraví. :-D

        Nejluxusnější byl výlet do českého ráje. Tam to bylo pro tohohle draka jako dělaný.

        http://fernet-stock.rajce.idnes.cz/Cesky_raj/

        když by se někdo chtěl podívat na fotky…

        0 0
        • Lenka.05  

          No prima, já byla s drakem taky v Č. ráji nedávno, super :) Už si neumím ani představit, natřásat se na kořenech na HT :)

          0 0
    • visions  

      Tak přátelé,takhle dopadl můj Trek Fuel EX9 po bikování v Rumunsku.:-(

      0 0
      • jIrI___  

        Nepříjemné. Ale s reklamací by u Brettonu snad neměl být problém.

        0 0
        • visions  

          Snad ne,akorát,že to přišlo zrovna v blbou dobu.

          0 0
          • Patt  

            Ahoj…přátelé, když jsme u toho našeho Fuel Exe, mám model fuel ex 8 2008, komplet v XTéčku i s klikama, pružící jednotky Fox. Ve výborném stavu, nové bowdeny, lanka, řetěz, kazeta, nové čepy a vidlice po repasi…prostě komplet připravený pro nového majitele. Kolik mám na něj dát cenovku? S XT klikama jsem za něj dal 66tis.

            0 0
            • bluma  

              Já EX 8 2009 s 2000km v origo setupu prodal za 30 tisíc a byl jsem rád. Takže tak. Ale třeba budeš mít větší štěstí.

              0 0
            • kycis  

              Zacal bych neco pres 30 a uvidis, kdyz tak pujdes s cenou dolu, zalezi jak moc pospichas. Vybral sis na prodej ten nejhorsi cas, zrovna zacinaji vyprodeje …

              0 0
            • Mirek1  

              Trochu o tomhle stroji přemýšlím… Můžu se zeptat na důvod prodeje? Abych taky za rok neprodával…

              0 0
              • Patt  

                Důvod prodeje…že jsem tak trochu šílenec. Je to už mé páté celopéro a šesté kolo celkově. Prostě zhruba po roce až dvou měním kola a zkusím vždy něco nového a trochu jiného. Jinak to kolo je naprostá bomba. Asi zatím vede ze šemíků co mi prošli rukama. Takže kolo opravdu můžu jen doporučit.

                0 0
                • BB  

                  Pak jsi jako já, tak doporučuji Ibis Mojo. Začínám být nešťastný, protože nejsem schopen najít jediný důvod, abych si mohl koupit něco nového a tak už dva a půl roku jezdím na stejném kole.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
        • visions  

          Tak reklamace zdárně vyřízena,nový rám včetně nového tlumiče už je doma.

          0 0
      • kycis  

        Hm, to neni hezky. Kolik vazis a kolik mel najeto?

        0 0
        • visions  

          Vážím 80kg,najeto měl tak 6tis.Prostě žádný váhový extrém a normální ježdění.

          0 0
    • jIrI___  

      Nevíte jakou rozteč má tlumič (model 2008)? Nemám teď kolo u sebe a nikde jsem to nenašel.

      0 0
    • jIrI___  

      Měnili jste už někdo některá ložiska zadní stavby?

      0 0
      • kycis  

        Zatim ne, mam 2008 a vsechno drzi naprosto bez vaklu. Ale je pravda, ze v zime hodne jezdim na plečce.

        0 0
        • jIrI___  

          Já dělal posézonní očistu, takže jsem rovnou rozebral zadní stavbu a celkem mě zaskočilo, že s některými ložisky nešlo pohnout (stylem strčit do vnitřního kroužku šroubovák a zkusit otočit) a když už se hly, tak šlo jasně cítit, jak zadrhávají. Některá se naopak točily úplně lehce.

          0 0
          • TREK6700  

            ahoj,

            vše jsem přečetl a je mi jasné, že jsem udělal dobře když jsem zaplatil zálohu na Fuel EX 9.8 2010.

            Za 14 dní je doma a nemůžu se dočkat prvních km.

            Máte ho tady někdo? Má s něčím problém? Dát na něco pozor?

            0 0
    • joska  

      zkusim se zeptat.

      nemate nekdo zkusenosti s 140–150cm zdvihu vepredu na FuelEX? nejak mi ten muj prijde po 2 letech jako moc chrti kolo a premyslim co by s tim udelal vyssi zdvih + sirsi riditka? a sli byste do 140–150cm zdvihu bez pevne osy? v hledacku mam RS Revelation nebo Sektor.

      0 0
      • jIrI___  

        Já na Fuela EX měl v plánu dát 140 mm Epicona, ale díky neodolatelné nabídce tam teď mám opět 130 mm. Z mého pohledu si myslí, že ten zdvih vyšší o 10–20 mm nemá na tom biku čím uškodit. Ale těch 130–140 mm vidím jako takovou hranici, kde se to dá bez pevné osy snést, na vyšší zdvihy bych už volil raději pevnou osu.

        0 0
    • kocourmour11  

      Mám Fuel EX5 model tuším 2007 nebo 2008 a všechno celkem dobrý, ale trochu mě zlobí boční tuhost zadní stavby. Už jednou jsem to měl v servisu, tenkrát byla opravdu znatelná vůle hlavního čepu. To vyřešili, ale po dalších asi 2000km se problém vrací s tím, že vůle nikde markantní není. Máte někdo nějaké zkušenosti? Měnil jste někdo ložiska? Projevuje se to hlavně při vjetí do koleje, prostě se tam nejde udržet a zadek tancuje. Dík za info

      0 0
      • TREK6700  

        Kámoš má velkou vůli na hlavním čepu na EX 9.8 2010. Už to řeší se servisem.

        0 0
    • jIrI___  

      Nemáte někdo přebytečnou zadní stavbu na EXko 2008?

      0 0
    • jIrI___  

      Pokud by v budoucnu někdo nevěděl, kde v ČR sehnat „lehce“ atypické ložisko hlavního čepu zadní stavby, tak z Brettonu mě odkázali na Bicycle Café.

      0 0
      • bluma  

        Prodá ti ho každý lokální prodejce Treku, ne jen BC.

        0 0
        • jIrI___  

          V Ostravě a Zlínském kraji na to čučeli, jak kdyby ho viděli poprvé v životě :). BC je údajně od Enduro Bearing přímo dováží. Ale netvrdím, že někde ve větších městech nebude k sehnání přímo u prodejců.

          0 0
          • bluma  

            Tak to je zvláštní, obecně Bretton velmi dobře zásobuje náhradními díly. Možná se jim to nechtělo objednávat. Ale tak aspoň zkusíš Endura :-)

            0 0
      • kycis  

        Vymenoval jsi to doma sam, nebo nekde v servisu? Taky se chystam rozhodit cepy a prekontrolovat loziska, uvidime v jakym budou stavu.

        0 0
        • jIrI___  

          Zatím jsem jen vyklepával/vy­lisovával stará ložiska, šlo to sakra špatně.

          0 0
    • madcat  

      Majitelé Fuela EX, považujete velikost 17,5" za vhodnou pro 180 cm měřícího člověka? Mám možná možnost koupit výhodně model 8 z roku 2011 a právě v této velikosti, ale zdá se mi to na mě možná trochu malý, protože normální XC HT kolo (Schwinn v profilu) má 19" a je mi tak nějak akorát..? Na druhou stranu se říká, že americký kola jsou trochu delší..? (I když Schwinn je taky americká značka, že..) A taky mě trochu mate nálepka, kterou jsem kdesi na nějaké fotce fuela viděl na sedlové trubce, která pravila, že velikost virtuální je 17,5" a velikost efektivní (nebo tak nějak) je 16,x". Anebo to bylo naopak, už si to nevybavuju přesně… Tož jak?

      0 0
      • McBlacky  

        to ti bude malé

        0 0
      • Lenka.05  

        Měřím 162cm a mám 15,5 Fuela, jako testovací jsem měla půjčeného 17,5 a až tak velký rozdíl ve velikosti mi to nepřišlo, brácha i přítel mají něco přes 180cm a už se na to těžko skládali, sedlovka vysunutá na max, skoro kopali při zatáčení kolenama do řídítek. Takže 17,5 pro 180cm nedoporučuju.

        0 0
        • madcat  

          Dík za rady, kašlu na to teda. 15 cm představec tam samozřejmě dávat nehodlám, abych to nějak dorovnal…

          0 0
          • MlokCZ  

            Hrozně záleží na proporcích a jaký preferuješ posed.

            Já mám třeba kratší ruce a 17,5" Trek by mi byl přesně akorát i na mojich 182cm a to se spíše kratším představcem (někde mezi 7,5–9cm).

            Jednoho fulla jezdím o pár mm kratšího než je ten Trek v 17,5" a tam mám 9cm. Druhý full mám zase o pár mm delší a tam mám 7,5cm představec (na obou ± stejný posed).

            Na výšku mi to vychází na 29 celopevňáku, který mám také 17,5" v pohodě i jen s 367mm Thomsonkou.

            Samozřejmě, že ti ten rám může být krátký, ale taky nemusí.

            A přeci není nic lehčího než srovnat délku rámů co jezdíš nebo jsi jezdil s délkou rámu toho Treku (má v 17,5" 590mm co jsem se díval).

            0 0
            • orinoko  

              Přeji dobrý den,

              Chtěl bych poprosit o tvůj názor jako profíka. V příloze posílám odkaz na moji diskuzi ohledně velikosti fuel ex.

              Pročetl jsem si tvůj názor na velikosti pro výšku 182cm, kterou mám taky. Mám 19,5 a zatím jsem zkoušel 90mm představec no stále mi to přídě dlouhý.Jestli budeš mít čas, podívej se na můj odkaz a dej mi prosím vědět svůj názor.

              Dík

              http://www.bike-forum.cz/…el-ex-8.html#…

              0 0
      • jIrI___  

        Měřím 188 cm a mám 18,5"/19,5", předtím jsem měl HT 21". Ony ty EXka jsou dost dlouhé. Ale pokud je 16,5"/17,5", tak ti to bude malé.

        0 0
      • Tina  

        Koľko je „výhodně“? Viem ti „výhodně“ dodať 18,5ku. Ak máš záujem napíš mi na e-mail :)

        0 0
      • mirabike  

        ano jsou delší – mám 176 a ruce a nohy asi malinko kratší, než „konfekce“ a je mi 17,5 akorát (představec vozím 80 na 720 řidítka… Ten „virtual“ znamená velikost mezi referenčními body (sedlo-pedály-řidítka) „actual“ je reálný rozměr sedlové trubky – takže ten rám je menší na pohled a třeba sedlovka je pak více vysunutá a je to OK… Myslím na 180 cm standartní postavu asi 18,5..

        0 0
      • navi  

        meriam 180cm a mám 18,5 … a super

        0 0
    • bluma  

      Na 180cm buď 19,5 nebo 18,5 virtual, tzn. 18,5 nebo 17,5 actual, podle končetin, preferencí, pocitu a tak. Testovaček je po ČR plno, tak jen stačí zvednout telefon.

      0 0
      • MlokCZ  

        627mm dlouhý rám a ještě k tomu full na 180cm?

        0 0
        • bluma  

          No a? Každej nemusí vozit tvoje přisražený Radony a podobně. Měl jsem ho takhle rok s 90mm představcem a věř, že jsem hodně dlouho váhal mezi těma dvěma velikostma a několik víkendů strávil na testbikách, až jsem došel k tomu, že ta 18,5ka není ono a radši 19,5. OK, přiznám se, mám 182cm, ne 180. Je to sice full, ale „jen“ 120mm a navíc dost svižnej… Ale právě proto píšu, ať si je odzkouší.

          0 0
          • MlokCZ  

            Moje Radony? Já žádný Radony nevlastním ani nevozím.

            Kolem 630mm na 180cm je opravdu už velký extrém. Běžně takové rámy volí postavy ke 190cm (znám takových případů mnoho) a teď mluvím o běžné konfekční postavě, ne nějakých extrémních případech.

            Když ale chceš jezdit s autobusem, tak je to tvoje věc.

            I když proč jsi tedy přešel na toho Marina, který je mnohem kratší než ten Trek 19,5" když to bylo tak dobré s tou délkou u toho Treku?

            Teď jsem schválně hledal geometrie toho jeho Schwinnu, ten jeho ročník už nejde nikde najít. Takže můžu jen odhadovat dle současných (taky kdyby ten rám změřil a napsal jak je dlouhý, tak by to bylo nejlepší).

            20" Schwinn Mesa je stejně dlouhý jako ten Treku v 17,5". A už ta 18,5" je o dost delší.

            0 0
            • šimlos  

              Trek Fuel EX8 velikost 21,5",měřím 192cm a je to akorát..

              0 0
            • madcat  

              Můj Schwinn má pro informaci horizontal top tube cca 590 mm a možná nějaký drobný k tomu, ale vozím na něm 120 mm představec. Takže novej rám by klidně mohl být trochu delší, stejně se dnes vozí o něco kratší představce.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to cca sedí s tím co jsem našel, takže teď to odpovídá té 17,5" u EXka.

                120mm představec je na toho fulla opravdu už moc, takže by to mohlo tak akorát vyjít s 18,5" velikostí.

                0 0
              • Lister  

                120mm představec?? Nechceš z toho mít autobus, že ne. Souhlasím s ostatními, že bys potřeboval tak 18,5 a na to vrazit představec v nějaké rozumné délce – tak 90–100mm.

                0 0
            • bluma  

              To sice nevozíš, ale sem tam doporučuješ, tak jsem si vzpomněl. Na Marina jsem přešel kvůli pružení a jsem zpátky na 19,5" Treku, akorát Remedy, ta je sama o sobě kratší. OK, bylo to dlouhý, ale přecházel jsem z pevňáka, takže jsem byl zvyklej na delší posed. A mimochodem, rozdíl délky oproti 18,5 je 12mm a to vykompenzoval představec. Ale nejde o moje kolo, pointa je v tom, že pokud je možnost, tak zkoušet, protože ti nikdo od PC nemůže říct, co bude lepší.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak pokud může, tak vyzkoušet, s tím samozřejmě souhlasím.

                0 0
      • jIrI___  

        Necelých 630 mm na 180 cm mi připadá už jako dost extrém.

        0 0
        • sodek  

          A co ta 19,5" na 182 cm a cca 84 cm nohy? Je to reálné? Seděl jsem na „továrních“ velikostech 18,5 a 19,5 a ta 19,5 mi přišla přirozenější (18,5 se mi aspoň letmo zdála krátká). Aspoň teoreticky měla obě kola 9cm představec. Nebo jsem zvyklý z HT být docela natažený a posed na 18,5 EX se mi zdá krátký?

          0 0
          • jIrI___  

            Ty velikosti máš virtual nebo actual?

            0 0
            • sodek  

              je to to horní číslo na nálepce, doufám že virtuál, když tak mě někdo opravte

              0 0
          • bluma  

            Reálné to je, viz moje EX v našich bajcích, 182cm a 86cm nohy. Pokud se ti zdá lepší 19,5" a máš radši delší posed, tak ji ber. Pokud naopak kratší, obratnější, tak 18,5". Sám víš, jak ses na tom cítil, nikdo to za tebe líp nepozná, ale ano, na tvoji výšku je 19,5" v pohodě.

            0 0
            • Sugar67  

              Hoši, mám 19,5 (18,5), představec 105mm a při mé výšce je to pro mě akorát. Postavu mám normálně konfekční. Jezdím to takhle už od roku 2001, kdy jsem pořídil svého prvního fulla (Sugar – odkud je nick) a nic kratšího bych nejezdil. Chci tím říci, že každýmu vyhovuje něco jiného, takže pokud nemáš možnost vyzkoušet kolo, tak si změř to aktuální, které ti vyhovuje. Neřeš řeči jiných, že je to pro tebe dlouhé/krátké – každý to posuzuje podle sebe. Podívej se na mě – postavou průměrný normál, délka kola asi extrém (ale to jen podle tohoto fóra, kolem mě normál).

              0 0
    • jIrI___  

      Vím že to sem nepatří, ale hoří mi koudel za prdelí. Prodávám EXko z profilu v takové sestavě, jako je tam uvedeno. Zdarma přidám další zapletená kola (sériová Bontrager Race), cena je 19900 Kč, při rychlém jednání (do konce týdne) 17900 Kč.

      0 0
    • Sugar67  

      Zdravím hoši! Tak jsem přesedlal na toto kolečko po GF Sugrovi a GF Caliberovi (u toho mi praskl rám),takže po 11ti letech dost velká změna. Oba předtím byli fully, ale podstatně tvrdší a tím pádem se teď znovu učím jezdit na kole. Má někdo podobné zkušenosti? Byl jsem třeba zvyklej do kratších stoupáků nasadit, jenomže teď se kolo prohoupne a zapínat propedal v terénu mi přijde jako blbost. V mírnějších stoupácích je kolo už svižnější, tam problém nemám, ale trošku náročnější výstup, kde je potřeba několik razantních sešlápnutí mi přijde, jakoby kolo chtělo zastavovat. Vím, je tojenom otázkou techniky, ale s tou asi potřebuju poradit.

      jinak kolečko výborné, sjezdy nádhera. Náročnej povrch (kameny, kořeny, stezky projeté koňákama) ani nevnímám.

      0 0
      • mirabike  

        propedal vypínám jen na sjezdíky, nebo opravdu hodně rozbitou cestu… mám kompresní naladění tlumiče „L“ a propedal na 3 a kdo to nezná, řekl by, že to nefunguje – jen to nepatrně ztuhne a nehoupe (a zmenší se SAG, což je při výjezdech hodně znát) a nerovnosti to bude i tak žehlit určitě líp. než tvý předešlý GF… vyzkoušej..

        0 0
        • Sugar67  

          Aha, já teorii a terminologii moc neznám. Co je to kompresní naladění L a SAG? Asi jsem za lamu, ale já spíš jezdím a moc nestuduju.

          0 0
          • Sugar67  

            Teď jsem zjistil, že tam mám tlumič Fox Float RP2 místo RP3. Takže žádný 3polohový propedal. Jelikož jsem ten rám dostal včetně tlumiče jako reklamaci GF Caliber, mám to řešit? Jaký je mezi těmito tlumiči rozdíl? Asi bude. Docela mě to naštvalo.

            0 0
            • mirabike  

              sag je stlačení (propružení) tlumiče, nebo vidlice v klidu při zatížení jezdcem – udává se většinou v % celkového zdvihu (většinou 25 – 30%)

              kompresní naladění je úroveň kompresního útlumu nastavená z výroby, v servisu jí lze změnit – je to na tlumiči napsané „velocity tune“ L M H – málo středně hodně… a pak „rebound tune“ to je stejné tovární naladění odskoku a ten můžeš jestě regulovat kolečkem (to značí písmeno R v označení tlumiče)

              RP2 je myslím novější verze, která má 2 polohy – odemčeno a propedal.. já mám RP23, který má také 2 polohy – odemčeno a propedal a navíc kolečkem můžu nastavit úroveň propedalu 1–3 (1 a 2 stejně nepoužívám)

              0 0
              • Sugar67  

                Dík. Už tomu rozumím.

                Ještě jsem něco nastudoval, tak sú chytřejší. Zkusím nastavit a snad se to zlepší. Dám vědět.

                0 0
              • Sugar67  

                Dík. Už tomu rozumím.

                Ještě jsem něco nastudoval, tak sú chytřejší. Zkusím nastavit a snad se to zlepší. Dám vědět.

                0 0
    • morlo  

      Mam ex 8 2009 a premejslim, zda by se dala dat do zadu pevna osa a do predu tapered vidle, nemate poneti? Vzadu je v patkach nejaka vlozka, ale zda se, ze napevno…

      0 0
      • jIrI___  

        Pevná osa by nešla a tapered vidle bez nějakého složitého bastlení pochopitelně taky ne.

        0 0
        • morlo  

          skoda, ale tusil jsem to. Trochu vetsi tuhost by za upravu stala

          0 0
        • morlo  

          Btw. do ceho chces jit ty?

          0 0
          • jIrI___  

            Měl jsem vyhlídnutého Geniuse, ale nějak se to zvrtlo a peníze musely jít na jiné účely. Takže teď mám minimálně 1/2 roku na přemýšlení, co pořídím.

            0 0
    • morlo  

      Zjistil jsem, že u mýho Treka prochází kolo v zadní stavbě ne úplně uprostřed. Vzdálenost od trubek zadní stavby je různá v oblasti horního a dolní průchodu kola zadní stavbou, viz obrázek.

      Zjistil jsem to už dříve, ale nedělalo mi to problém, měl jsem více ke straně kolo v oblasti horního průchodu. Teď jsem koupil nový záplety a na rozdíl od původních zápletů je to teď nahoře zcela přesně, ale na druhou stranu je to teď dole blíž k pravý straně. Do teď jsem vozil Hand Dampfy 2,35, který mají na šířku přes špunty cca 64 mm, na původních zápletech to bylo už na hraně co do průchodnosti gumy zadní stavbou, ale neškrtalo to (páč dole to bylo uprostřed), s novejma zápletama mi to ale začalo škrtat o pravou stranu spodní části zadní stavby, dole je to asi citlivější na pohyb do stran při zátěži.

      Už jsem koupil dozadu Nobby Nica 2,25, ale popravdě je to proti HD tenká žížala a radši bych tam vozil HD, který mi maximálně vyhovujou.

      Můžete se pls mrknout, zda máte kola zcela uprostřed v obou částech zadní stavby?

      0 0
      • maajkee  

        Tohle je většinou problém nedobře vypletenýho kola. Ráfek není přesně na středový ose náboje.

        0 0
        • morlo  

          No to si vzhledem k tomu, jak se to chovalo před tím, nemyslím. Před tím to bylo taky křivě, akorát při průchodu horní částí, dole to bylo ok, teď je to nahoře zcela přesně a je to křivě dole.

          0 0
          • deekay  

            tak asi kriva zadni stavba

            0 0
          • ToBla  

            Není to náhodou vliv asymetrický zadní stavby kterou EX využívá?? Co se týče zadního kola, tak ho můžeš vyndat a vzít do nejbližší cykloprodejny kte ti přeměří strávný vycentrování. Je na to spešl nářadí: http://www.cyklonaradi.cz/…T-WAG-4.html

            0 0
            • morlo  

              Asymetrická je, ale nemyslím, že by v ní nemělo kolo procházet středem. Zadní kolo nechám zkontrolovat, nicméně jsou dvě varianty – buď byly starý záplety stažený ke straně nebo ty nový. Každopádně zadní stavba asi není zcela ok a projeví se to při hraničně širokém plášti, a to tak, že buď to je více ke straně v oblasti horního průchodu nebo dolního. Asi to nchám upravit tak, aby to procházelo křiv nahoře, kde to není citlivý při zátěži a neškrtá to.

              No dneska jsem byl na vyjížďce a zadní Nobby Nic možná i bude stačit… :)

              0 0
    • novas32  

      tak jsem dalsi, kdo si ho poridil. Fuel EX8 model 2011. mam ram 17,5½/16,5½ pri vysce 178cm, ale pomerne dlouhou sedlovku. velikost mi sedi dobre. mam otazku, jelikoz jsem nikdy takove kolo nemel a nevim jak na to – jak se z toho vyhazuje zadni kolo?

      0 0
      • Seky  

        Normálně se povolí rychloupínák a vyšroubuje se, nehledej v tom složitosti.

        0 0
        • novas32  

          nemam ho dlouho, tak nemam zkusenost. myslel jsem, ze ho vysroubuju, jen jsem se bal, aby pak na me nevypadlo nejake dalsi prekvapeni a ja bych to pak uz neposkladal zpatky:)))

          diky

          0 0
          • Seky  

            ABP, byť je tam 5 mm rychloupínák, funguje jako pevná osa. Tedy strana u přehazovačky je napevno, a rychloupínák se vyšroubovává za tu rychloupínací páčku. Jak vytáhneš ten 5 mm rychloupínák, kolo vypadne z patek jako u obyč kola. Montáž je v opačném pořadí, nasdit kolo, prostčit rychloupínák, zašroubovat ho a na konec zavřít páčku.

            0 0
    • Azmir  

      Kdyby někdo prodával EXko, model 9 nebo 9.8 nejlépe model 2012 a novější ať se ozve :o)

      0 0
    • skali  

      Zdravím všechny majitele tohoto fajnového kola a chtěl bych se vás zeptat, jaké plášťe na něm vozíte? Ty co jsem tam měl Bontrager XDX 2,25" mi přišli, že moc nedrží a za mokra vůbec :-)

      0 0
      • jIrI___  

        Pláště si dej jaké chceš, podle toho co jezdíéš :). U mě to je klasika NN 2,25"/RaR 2,25" nebo RoR 2,25". Až se ojedou, tak vyzkouším Maxxis Advantage 2,25" na předek (pokud se mi ho podaří sehnat :D ) a Ikon 2,2" na zadek.

        0 0
      • novas32  

        ja mam zatim puvodni Bontrager XR3 Expert, 26×2.2, ale pujdou dolu. silene klouzou na mokrych kamenech.

        0 0
        • skali  

          Můžete doporučit něco co dobře drží na šotolině a kořenech? :-)

          0 0
        • zikky  

          Ještě jsem nejel plášť který neklouže na mokrých kamenech.

          0 0
          • novas32  

            mne to ale prijde extrem, v mirnem stoupani, kdy nemusim ani ze sedla, co slapnuti to protoceni o polovinu otacky do prazdna. ostatni si jedou jak nic, zadny problem. tak asi bude neco spatne.

            0 0
    • MarekF  

      Zdravím ve spolek.

      Je zde někdo z Ostravy a okolí (klidně většího), který jezdí Fuela ex ve velikosti 17,5" actual 18,5" virtual, ročník 2013 a starší (2010 ideál) (geo jsou si dost podobné.)

      Jde mi o to, že si potřebuju vyzkoušet velikost kvůli koupi bazarovky.

      Předem díky ;)

      0 0
      • acidb  

        Geo jsou si sice podobné, ale já mám 19,5 ročník 2013 a kdybych si bral 2012, vezmu 18,5. Oboje jsem si měl možnost dobře vyzkoušet. 2012 a níž jsou víc XC a delší.

        0 0
    • Unca  

      Ahoj, mám Fuel EX 9.9 2010. Teď jsem nechal vyměnit všechny ložiska v zadní stavbě, protože už jsem měl trošičku vůli. Po výměně ale vůle v jednom čepu zůstala. Je to ten prostřední v té krátké magneziové bílé části, na které drží z jedné strany tlumič a z druhé zdadní vzpěry. Ložiska jsou sice nová, ale mechanik říkal, že ta samotná osa, na které ložiska sedí má sama o sobě v rámu trošku vůli. Je to normální, že to tak po párl letech je, nebo to mám řešit? Máte prosím někdo zkušenosti?

      0 0
      • jIrI___  

        Mám model 2008 a všechno je bez vůle, ložiska měněna dvakrát.

        0 0
      • mirabike  

        mám (resp. zrovna prodávám) 9.9 2011 a v rámu není usazená osa, ale ložiska – nemyslím, že 2010 by to mělo jinak. Zkrz ložiska jde subtilní duralový čep s maticí a ten stahuje vahadlo na ložiska. Takže jestli je tam vůle a není v ložiskách, tak je buď mezi čepem a vahadlem, nebo čepem a ložiskama, nebo mezi ložiskama a rámem. Rozhodně to není normální a je třeba to řešit, protože jestli je to (podle mě nejpravděpodob­nější) vůle ložisek v rámu, tak je to na reklamaci rámu. Pokud je to opotřebením toho čepu, tak ten má velmi tenké stěny a může snadno prasknout… Každá vůje se bude zvětšovat do té doby, než něco odejde..

        0 0
        • Unca  

          Takže jsem to prozkoumal. Vůle je za prvé mezi tím čepem, co jde do ložisek a hliníkovou vložkou v rámu (taková černá trubička) , a za druhé mezi tou trubičkou a rámem. Zhruba půl na půl bych řekl. Možná, kdyby se vyměnila ta vložka (trubička) za novou, vyřešily by se obě vůle. Zkusím se na to zeptat v Brettonu.

          0 0
        • Unca  

          Takže jsem to prozkoumal. Vůle je za prvé mezi tím čepem, co jde do ložisek a hliníkovou vložkou v rámu (taková černá trubička) , a za druhé mezi tou trubičkou a rámem. Zhruba půl na půl bych řekl. Možná, kdyby se vyměnila ta vložka (trubička) za novou, vyřešily by se obě vůle. Zkusím se na to zeptat v Brettonu.

          0 0
    • novas32  

      caute, mate nekdo zkusenost s prechodem z 3×10 na 2×10 u modelu EX 8 2011

      0 0
      • jIrI___  

        Co konkrétně potřebuješ vědět? Na 2×10 jsem přecházel, ale u staršího modelu.

        0 0
        • novas32  

          jestli neni treba nejaky problem s retezovou linkou atd., jestli je to bez problemu. na daruji, vymenim…jsem nahazel stav.pily, smyk a razeni, ale radsi se ptam, abych pak nezjistil, ze je nekde problem.

          0 0
          • jIrI___  

            Já mám nahozené placky na devítkových klikách, takže s řetězovou linkou ti asi moc nepomůžu :). Jinak určitě si pořiď smyk na 2×10. Já to chvilku jezdil s 3×10 smykem a nikdy se mi ho nepodařilo seřídit tak, aby bez škrtání pobral celý rozsah kazety na malém i velkém převodníku. S 2×10 smykem to šlo úplně bez problémů.

            0 0
            • novas32  

              jj, jasny, s tim pocitam. jeste se zeptam, na jinych kolech mam dvoj i troj placky s osou HTII, u EXu je press-fit. u tech stredu asi zadny rozdil, pokud jde o vhodnost pro kliky, neni, ze ne?

              0 0
      • nitraq  

        Si tak říkám… nebyl tvůj Fuel na bazaru?:)

        0 0
        • novas32  

          nene, nemam rozhodne v umyslu se ho zbavovat. hodil jsem tam jen kliky, razeni a smyk, uvazuju o prechodu na 2×10

          0 0
          • nitraq  

            Tak už vím, proč jsem si to myslel, na cyklobazaru byl totiž skoro stejný a měl i hodně podobnou fotku.

            0 0
    • novas32  

      prosim o radu majitele tohoto kola – ceka me servis tlumice a nikdy jsem nemel zadni stavbu rozhozenou. model Fuel EX8, tlumic RP2. kdo z vas uz s tim ma zkusenost, jaky je prosim vas postup demontaze, pak zpetna montaz a jake k tomu potrebuju naradi? diky.

      0 0
      • kycis  

        Postup vyndani tlumice je celkem jednoduchy: upustit tlak, vysroubovat srouby, ja na mem kole jeste musim povolit hlavni cep zadni stavby, aby se uvolnilo sevreni spodni casti tlumice a je to venku :-) Abys mohl zpetne poradne dotahnout hlavni cep po montazi tlumice, budes muset asi sundat kliky.

        0 0
        • novas32  

          diky. cepy jsou na klasicky imbusy? kamarad kdysi cosi na cepu resil (tusim, ze tam byla vule a nebyl to tady Trek), imbus tam sice byl, ale nebyl schopny to za boha povolit. nakonec to slo cele na servis

          0 0
          • jIrI___  

            U mě se hlavní čep povoluje nějakým velkým stranovým klíčem (rozměr si nepamatuju), zbytek imbus. Netuším ale, jak je to u novějších ročníků :)

            0 0
            • novas32  

              mrknu na to a uvidim. kdybych si s tim nevedel rady, hodim sem nejake detailni foto.

              0 0
              • jIrI___  

                Vůbec se toho neboj, tlumič je uchycený jen imbusáky.

                0 0
                • novas32  

                  no, vubec by me treba nenapadlo ho vypustit, jak mi napsal o neco vys kycis :)

                  0 0
    • avaca  

      Prasknul mi rám na ex8 26 (2010–2011) palců :-( tak jsem novým majitelem ex8 29 :-)

      Nějaké zkušenosti s novými ex 29? Nevíte jestli také praskají jako remedy a ex?

      btw: mám spoustu náhraních dílů na ex 26

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.