Ahoj,
máte někdo osobní zkušenost s titanovými dráty?
Je znatelný úbytek tuhosti výpletu? problém s natahováním/praskáním drátů?
díky za poznatky
Ivan
Ahoj,
máte někdo osobní zkušenost s titanovými dráty?
Je znatelný úbytek tuhosti výpletu? problém s natahováním/praskáním drátů?
díky za poznatky
Ivan
Rok jsem vozil zužované titanové dráty 2–1,7–2 od CN Spoke na fullu (150mm) spolu s DT240s nábymi a ráfky XR400. Před tím jsem tam měl Mavic CrossRide. A mám pocit, že ty CrossRidy byly méně tuhé do stran. Myslím, že jsem titanovému výpletu dával hodně zabrat a prasknul jen jeden drát na zadku – to když jsem v padesáti vlétnul na volné kamení (velké jak zatnutá pěst). Z mého pohledu – spokojenost. Teď je přehazuji na hardtaila.
Jaká je cena jednoho drátu? Nějak jsem to na stránce výrobce nenašel:-D
Cena jednoho drátu je tuším 5,50 USD. Kdybych neměl ze známosti 64 + 8 náhradních drátů za 100USD (1750kč v době nákupu), což je cena černého DT Revolution, tak bych do toho taky nešel.
za tu cenu snad, ale jak píše dole Tina není to moc spolehlivé
Chybama se člověk učí a za tu cenu jsem do toho šel. Zatím mají nalítáno na 150mm fullu 5000km a zatím praskl jen jeden. Až dojdou náhradní, tak vrátím zpět k DT. :-)
To jsou prime draty, nebo klasicke (s ohybem)? A kde praskl?
Klasické s ohybem. Prasknul v krčku na straně kazety.
pohodlný výplet s nízkou tuhostí, šílenou cenou na cca 2 roky
pokud ti to za to stojí tak běž do toho,
V jakém smyslu pohodlný?jako,že měkký?
2 roky je docela málo – máš v tomhle směru osobní zkušenost?
..popraskalo?
titanový výplet od Extralite mi vydržal 4 jazdy na Scott Spark a potom praskol drát na zadnom kole od kotúča. Vážim 59kg. Okamžite som to dala prepliesť.
co si od toho slibujes?
mam stejny nazor jako kubad, ja teda zkusenost nemam, ale z reakci ruzne po netu za ty prachy nicmoc…
už máš kola????
co myslis?
snad dnes by mely odchazet od hnoje… ale uvidime, kastar je nevyzpytatelny:)
Těch reakcí na netu právě moc není a dost se různí,jsou i tací,co si je pochvalují.Jinak hmotnostní úspora je cca 100g
(Pillar PST X-TRA místo CX Ray)a to pro mě gramaře je poměrně zajímavé:-)
100g to proti CX a Aerolite těžko bude
váha CX : 4,4–4,6g
Pillar PST X-TRA :2,8g
rozdíl cca 1,7g …x64 = 108g
krásná teorie BOHUŽEL REALITA
Kam má ten odkaz mířit?
Skutečná váha je jiná?
Tina 27.03.2012 23:00:32
Pillar používa Extralite. Nahradila som ich CX Ray a rozdiel je menej ako 40g na páre kolies ;)
Pillar dělá vícero drátů,nevím jaké měla Tina,ale u PST X-TRA té váze 2,8g/drát docel věřím.
Někde jsem je vyděl na váze,zkusím to najít
OK jasné chápu :D jak vidím škoda cokoli psát
Tomu komentáři nerozumím
Pokud se bavíme o hmotnostní úspoře je prostě realita ,že se ušetří při použití PST X-TRA cca 100g
Pillar dělá ještě lehčí PST X-TRA-LITE –2,6g
Z Alchemy Wheel Works mě psali,že je nedoporučují kvůli velkému zeslabení a že mají dobré zkušenost s těmi PST X-TRA …a teď věřit,či nevěřit…proto můj dotaz na osobní zkušenosti
je to super běž do toho co jiného chceš slyšet?
škoda ,že tohle nenapsal někdo,kdo je má na kole
na kole je fakt nemám, ani Tina, ani další známí,co za ně uvalil ranec, ono váha není všechno ale to časem pochopíš
že váha není všechno chápu,z čeho usužuješ ,že mě to teprve čeká?
Z toho ,že se snažím uvést na pravou míru váhové poměry?
predpokladam ze z toho ze se tu zatim skoro vsichni shodli ze je Ti vyplet supr pro gramarsky pozery ale dlouhodobe nepouzitelnej v realnym provozu. Myslim ze kdyz to praska pod ani ne 60 kg holkou tak asi nekde bude chyba.
navíc fabricky zapetené kola !!!!
Já ti docela rozumím, proto tě nebudu přesvědčovat pro jakoukoliv variantu. Před X lety v době, kdy měli Ti dráty v nabídce DT Swiss, jsem řešil totéž. Šedivý dráty nebyly k dispozici hned, tak jsem chválabohu dřív pořídil Revolutiony. Než jsem na ně kola zapletl, tak už byl i titan, tak panenský výplet byl na něm a Revolutiony zůstaly zagumičkované. Za půl roku, po výměně dvou titanů, jsem rád zapletl ocel. Titanový výplet mi tady straší v krabici, jako artefakt, který mi připomene, že mám být rozumný.
opravdu nevím jak jsem se pro některé ocitl v pozici,že si nedám říct a ty ti dráty prostě chci:-)
Fakt který jsem znal je,že se ušetří 100g a že jsou drahé,fakt,který jsem se dozvěděl(a to byl účel mojeho dotazu),že praskají…takže díky všem za poznatky
Kubatecovi se omlouvám omylem jsem mu zablokoval příspěvek
Já z vlastní zkušenosti zatím titanový výplet pomlouvat nebudu – po 5000km jsem spokojen. Jen by mě ještě zajímalo, jaké vlastnosti (životnost, tuhost a hmotnost) by měl as titanový výplet, který by měl dráty 2,35mm u krčku, tak 1,8 střed a 2mm nipl. …
zde je přehled produkce Pillar včetně hmotnosí:
Pillar používa Extralite. Nahradila som ich CX Ray a rozdiel je menej ako 40g na páre kolies ;)
Zadné kolo od Extralite. Továrny záplet s titanovými drátami Pillar (682g) vs. to isté kolo s CX Ray (699g)
Podium MMX/DT 240s/Pillar Ti – 1168g, to samé s DT Aerolite cca 1260g.
pevnost v tahu by mohla byt mozna i lepsi. zalezi na tom z ceho se delaji draty co jezdis.
Titan má ale menší modul pružnosti v tahu.
Přibližně stainless steel…200 GPa, titan kolem 110GPa.
Ten překlad je absurdní :-D
Myslim ze problem bude, ze kdyz je drat dlouhy tak zacne byt vic namahany. Znam spoustu lidi co vozi titanove draty na 20´ BMX od napr. 34R a drzi jim to. A opravdu to dostava sadu.:-)
To je snad problém drátů z jakéhokoliv materiálu, ne? :-)
Urcite ano, ale jen rikam ze na bmx jsou ty vyplety na titanu vcelku spolehlive a dostavaji zabrat neuveritelne.
Zase větší počet drátů a menší páky na výplet od ráfku.