SOS aplikace pro (nejen) cyklisty

80 nepřečtených
  • HWSpeedy

    Zdravim, na strance mobilmanie je clanek o vylepseni aplikace zachranka. Ja tam napsal svuj postreh jak by se dala vylepsit pro sportovce kteri se casto ocitaji v prirode daleko od civilizace. Nevim ale, reakce ctenaru v disjuzu pod clankem jsou nechapave.

    Prosim tedy zdejsi bikery o napsani, jestli jsem uplny trotl a mimon (jak pisi tam), nebo by to videli jako uzitecnou aplikaci do svych mobilu.

    0 0
    • Vilém  

      Holt tu aplikaci budes muset napsat sam. Kdyz jsem si cetl tu diskusi, tak mi pripominky prisly rozumne, at se ti to libi nebo ne.

      0 0
      • HWSpeedy  

        Ahoj, ktere konkretne ti prisly rozumne? Muzes byt konkretni a muzem to tu rozebrat?

        Jinak programovanim se zivim, ale mobilni aplikace jsou pro me spanelska vesnice. Bohuzel.

        aplikaci bych i treba napsal, ale tam je strasne moc navaznosti jako treba poslani sms s polohou a to by musela ta aplikace umet. Proto jsem to psal jako navrh pro aplikaci Zachranka kde uz toto a celou infrastrukturu maji vyresenou a navic jim to funguje.

        0 0
        • Vilém  

          Ne, nezlob se, ale nebudu se poustet do zadnych debat. Je mi jasne, ze by to dopadlo jako s tema diskutujicima pod clankem, kteri nic nechapou, nic necetli a jsou uplne mimo.

          Prijde mi to proste jako blbost a chapu autory aplikace, ze to s tebou nezacli okamzite resit, z jejich pohledu v tom nevidim smysl.

          0 0
          • HWSpeedy  

            Jo tak to je super pristup. Nic k tomu nerici a cele to vlastne shodit. Pokud budes mit nejaky argument, tak napis, ja se budu snazit odpovedet jak by se to dalo resit.

            0 0
    • novas752  

      Za me v pohode. Pokud vim na stejnym principu funguje system eCall v autech. Proste to zacne hlasite pipat a pokud to asi do pul minuty nestisknes, vola to zachranku. Akorat auto to asi spusti na zaklade nekolika ruznych deformacnich senzoru a akcelerometru co aktivujou i airbagy, kdezto na kole by to mohlo vyuzi tak maximalne akcelerometr, mikrofon a gps, coz ale nemusi vzdy vyhodnotit ani uraz. Staci kdyz treba nekde vlitnes na sutr a procvaknes, takze zastavis ale nic ti neni. Nebo dojedes trail koncici velkym dropem a dole si sednes a svacis. :D Takze ok, ale muselo by se to fakt vychytat aby se to nespoustelo pri kazdy chujovine.

      A taky tam padl dobry pohnatek ze se pri padu da mobil poskodit, uz jednou jsem pri padu zrusil sklo na display a me se nic nestalo. Kdyz bych zrusil i dotykovou vrstvu, tak by bud nemusela fungovat pro odvolani poplachu nebo naopak by mohla poplach odvolat sama (uz jsem videl poskoheny mobil co si sam generoval dotyky). Taky muze mobil spadnout do vody, vypadnout nekomu z dresu a zavolat poplach nikomu… Je v tom fakt dost „ale“ a muselo by to byt naprogramovany fakt velice dobre.

      0 0
      • HWSpeedy  

        Ano, presne jak pises. Aktivovalo by se to jen pokud by program vyhodnotil data z akcelerometru tak, ze se telefon vubec nehyba napriklad poslednich celych 15 sekund, nejaky monitoring vetsich pretizeni bych do toho netahal. U te svaciny souhlas, ale to uz je na uzivateli aby si aplikaci vypnul nebo pozastavil. Navic jak jsem psal, nejprve by prichazelo upozorneni a clovek by to pohybem telefonu mohl odlozit a nebo rovnou vypnout aplikaci. Vlastni SOS by prisel az treba po 30 sekundach hlasiteho upozornovani bez jakehokoliv pohybu telefonu.

        0 0
        • novas752  

          To by pak ale stacilo kdyz hodis batoh vedle kola a jdes si neco vyfotit na vyhlidku o 50m dal. Pipani se spusti, ale ty ho neuslysis. Fakt by to muselo byt velmi sofistikovane a vyuzivat data z co nejvice senzoru (navic kdyz jsou ruzne kvalitni, presne a jinak kalibrovane) Rekl bych ze pro kazdou aktivitu by byl potreba vlastni vyhodnocovaci algoritmus – pri jizde na kole v terenu jsou uplne jine rotace a zrychleni nez pri chuzi/behu, lyzovani…

          0 0
          • HWSpeedy  

            Ano, s timto souhlas, toto by vyresilo asi jen chovani uzivatele ktery by si tohoto byl vedom, pripadne nastavene timeouty na dlouhe doby, coz by zase oddalilo privolani pomoci pri skutecne nehode.

            Ohledna senzoru, tam myslim ze akcelerometry davaji nejake standardni hodnoty bez potreby kalibrace (v ramci nejake normalni presnosti pro nekomercni zarizeni). Predpokladam, ze to bude pretizeni vycislene v jednotkach G. A ano, na kole bude to pretizeni pri normalni jizde jine nez pri behu. Ale zase by to bylo na nejakou podrobnejsi analyzu chovani akcelerometru v telefonech. A mozna by z toho vypadlo nejake univerzalni defaultni nastaveni, ktere by si mohl uzivatel doladit.

            0 0
            • zderes  

              Aplikace Záchranka je úžasná věc. Nedovedeš si představit, co všechno předcházelo tomu, že si dnes takto můžeš přivolat pomoc. Každému se zavděčit nejde „bylo by lepší, kdyby to umělo to nebo to“, o tom se snadno mluví.

              Buďme rádi, že tato aplikace existuje a hlavně funguje alespoň takto.

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
            • MiKED  

              „toto by vyřešilo asi jen chování uživatelů“ – a přesně v tom je zakopaný pes, což se ti ale snažili vysvětlit už jinde…

              0 0
      • ememem1  

        uprimne, podobnu chujinu by som okamzite vypol trebars aj za cenu vybrania poistky. a lutujem vsetkych zachranarv ktori na to budu musiet reagovat. dokonca si myslim, ze az to bude naozaj masovka, tak pocet fallse positive callov bude tak velky ze sa nedostane na toho , kto to bude skutocne potrebovat. a predstava jak kazdu chvilu cosi vypinam…skusil som mat na skusku zapnuty ten emergency call na garmine, po prvej jazde som to na vecne casy zrusil (aj ked to bol docel abol, je to dost rezistentne a dokola sa to snazi aktivovat)

        0 0
    • xtonda  

      Je to kravina z důvodu, že prostě nejde spolehlivě poznat, jestli došlo k nehodě nebo sem jenom opřel kolo s mobilem na řidítkách nebo v báglu o strom a šel se vychcat a neslyšel varování před alarmem a zpětné volání od záchranky třeba z důvodu globálně vypnutých zvuků nebo mobilu hluboko v báglu nebo když ho prostě jenom ztratím. Plus odladit spolehlivost detekce na všem šrotu na který se Android dává. Prostě blbost.

      0 0
    • lazza  

      Chováš se tam jako mimoň a trotl, sorry. Na rozumný reakce vyvracející Tvůj nápad napadáš ostatní z nechápavosti, posmíváš se jim, místy urážíš. A jako vrchol všeho sem vložíš ublíženej koment s tím, jak ostatní nemaj mentální kapacitu na to, aby Tvou ideu obsáhli.

      0 0
      • HWSpeedy  

        Jako sorry, ale jedinna rozumna reakce je to, ze muze nastat situace kdy skutecne nekdo nevedome vytrati telefon nebo odlozi batoh a jde pryc od kola. A to je hint ktery by se zkousel nejak vyresit, minimalizovat. Ale zase sorry, to prece neni duvod to prohlasit jako kravinu a vymyslet si, ze najednou bude mraky falesnych volani.

        Nebo snad mas ty nejaky konkretni bod o kterem by se dalo diskutovat? Nevsiml jsem si, ze by prave ti dva tam chteli vest nejakou rozumnou diskuzi.

        A tady jsem se na to ptal z duvodu toho, ze je tu dost lidi kteri obcas jezdi solo. Ty to patrne asi nebudes. Ale mozna se pletu.

        0 0
        • Breakpain  

          Nevím, když jezdím sám, jedu na 70 – 80% svých schopností, abych se zrakvil minimálně a dostal se domů. A pokud jedu s někým, mám „záchranu s sebou“ a můžu si dovolit „pálit bomby“.

          0 0
          • HWSpeedy  

            No o tom zadna, souhlas. Ale na druhou stranu i pri opatrnem sjizdeni nejeho terenu se muze predni kolo zakousnout do nejake diry ci kamenu a muzes jit pres riditka. Dalsi situace je kdyz zkolabujes, viz treba medializovany pripad brankare Srnicka.

            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • lazza  

          Jo, pleteš. Často jezdím sám. A ne, nejsou to jen cyklostezky :-)

          Baví mě, jak lidi, který Tvoje inovace neuchvátily, hned rozškatulkuješ na ty, kteří buď nejezdí sólo (já), anebo jsou trotlové sto let za vopicema (diskuse pod článkem). Přitom by si stačilo připustit, že Tvůj nápad někdo prostě jen považuje za blbost odtrženou od reality.

          0 0
    • Libores  

      existuje nějaká statistika, která by ukazovala jak často se situace, kterou by ta aplikace řešila, vůbec naskytne?

      0 0
      • Breakpain  

        32 let, 15 let aktivní cyklistiky – prozatím 1×. Mohl jsem si zato sám, riskoval jsem – ale taky jsem věděl, že se mnou jede kámoš a pokud se obmotám o nějaký strom (obmotal), pořeší to za mě ;)…

        0 0
        • Libores  

          jo, díky:) Mě prostě zajímá kolik se nám válí po lesích tak zrakvenejch cyklistů, že si ani nemůžou přivolat pomoc. Zřejmě to není tak vyjímečný jev, že by ta appka skutečně byla potřeba:)

          0 0
      • HWSpeedy  

        Asi neexistuje. Klidne to muzou byt jednotky az max. desitky pripadu rocne. Ale to je napriklad i u eCall v autech. A tam taky vznikaji situace, kdy je to falesne volani. Ale od toho by mel byt nejaky vyvoj, aby se to vychytalo. Na druhou stranu, obcas se ve zpravach objevi info o tom, jak nekdo sjel v noci mimo silnici a nasli ho mrtveho az po rozedneni.

        0 0
        • Breakpain  

          tomu říkám pech a nedobrovolná selekce ;-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • HonzaRez  

          Má pro společnost přínos zachraňovat takové případy…? Viz vedlejší vlákno o věčně nadraném bezďákovi, který se s oblibou za tmy motal a povaloval na nejfrekventovanější silnici v okolí…

          0 0
          • HWSpeedy  

            WTF??? Jake takove pripady? Oboji jak na kole tak v tom aute se muze stat uplne normalnim lidem, kteri jsou treba spolecnosti sakra prospesni.

            0 0
    • KoudakT  

      To, co řešíš, by mohla řešit třeba funkce napojení na monitor srdečního tepu na zápěstí nebo ještě lépe na hrudníku, kde by asi šel monitorovat i dech. Ale nevím, jestli se na to dá při všech těch bazmecích z Aliexpressu, které občas neměří, jak mají, spoléhat. Navíc, nevím, jak by se řešil planý poplach na záchrance, když je zneužití tísňové linky trestné.

      0 0
      • HWSpeedy  

        Ano dobry napad, to by mohl byt treba vyssi level. Ten by mohl napriklad vyresit plany poplach pri ztrate telefonu nebo odejiti od batohu. Napada me, pokud by byl zparovany monitor tepu a ten by zmizel z dosahu, tak by se SOS neaktivoval. Ale to uz je vse na podrobnou analyzu v ramci pripadneho projektu.

        0 0
        • Breakpain  

          Máš tam „mušku“ – když sebou mlaskneš a rozbiješ tepák – jsi v problémech, ale SOS se neaktivuje…

          0 0
          • HWSpeedy  

            Ok, mas pravdu. Ale jak pisi, toto by mela podchytit bodova analyza pripadneho projektu, co a jak za nejruznejsich situaci. To tady opravdu nemam snahu ted resit.

            0 0
            • novas752  

              Tak návrh na to si vývojářum dal, víc s tim už asi sotva uděláš ⇒ nemusíš to už řešit nebo můžeš spustit vývoj vlastní aplikace…

              0 0
              • HWSpeedy  

                Asi jo. Bohuzel puvodni smysl byl v tom, ze jsem si blahove myslel, ze lidi odpovi „ano jezdim nekdy sam a tuto aplikaci bych uvital a pouzival“, „ano jezdim sam ale takovouto aplikaci bych nepouzival protoze mam rad adrenalin“, „ne nikdy nejezdim sam“, …

                Mozna jsem to mel udelat rovnou jako anketu, ted uz ji sem asi nepridam, ze? A je otazkou, zda mam nektere drazdit dalsim vlaknem na stejne tema?

                0 0
        • KoudakT  

          Asi tak: Najezdím toho sám hodně, často i na docela opuštěných místech (vivat valašské kopce, kde jedeš a třeba dvě, tři hodiny nepotkáš živou duši). Takovou appku bych bral, ale myslím, že to bude chtít ještě trochu domyslet, třeba v podobě mezičlánku s dispečinkem, který se tě zeptá, jestli je všechno OK a až pak případně volá pomoc. Ale to se bavíme o zpoplatněné službě.

          0 0
          • Vilém  

            Zepta se zda je vse OK? Takze nejak nahodne to aktivujes, pak nezvednes telefon, tzn jsi automaticky v bezvedomi?

            0 0
            • HWSpeedy  

              Trochu moc nahod, ne? Pokud se to skutecne stane, tak at mu to nauctuji.

              0 0
              • Barak  

                Prostě ten telefon nesmíš za jízdy ztratit, jinak tě to bude stát nejen telefon, ale i zbytečný výjezd.:-)

                0 0
                • MiKED  

                  A hypoteticky to uškodí nekomu, kdo bude doopravdy v nouzi, ale sanitka se k němu nedostane včas.

                  0 0
    • HWSpeedy  

      spatne zarazeny post, smazano autorem

      0 0
    • Barak  

      Smysl by to mělo podle mě jako placená aplikace. Po zapnutí by to trekovalo tvůj pohyb, případně napojené na tepák apod. a pokud by byly splněné nějaké podmínky, které by mohly znamenat, že jsi v problému, kontaktoval by tě operátor, který by to prověřil. Plané poplachy by se takhle odfiltrovaly a operátor by v případě opravdu urgentní situace předal info + GPS pozici záchranářům.

      0 0
    • zdenek  

      Tak pokud nejsi spokojen s nějakou aplikací máš zhruba tyto možnosti:

      • nepoužívat ji
      • najít si jinou
      • napsat si vlastní
      • požádat autora o úpravu a pokud odmítne tak o napsání speciální verze pro tvé potřeby (obvykle za peníze)
      0 0
      • HWSpeedy  

        Bohuzel. Pouzivat takovou aplikaci chci, zadnou jinou podobnou jsem nenasel (pokud o necem vis tak sem s tim), napsat si vlastni nesvedu (mozna prozatim) a autor aplikaci nevyviji a na dotazy nereaguje.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • ememem1  

      ja myslim ze uzivatel „appalacio“ ti to vysvetlil dost jasne. sorry ale fakt neni o com.

      0 0
      • HWSpeedy  

        A co jako ze mne vysvetlil? Od prvniho prispevku jen ze vymyslim kraviny, ze on pracuje 20 let v oboru, ze jedinnym resenim je jezdit v paru, ze iCall zazil 2× a v obou pripadech to bylo plane, ze s timto bude 99 planych vyjezdu na 1 opravneny, ze pry lide budou vyzadovat vyjezdy kvuli kravinam, kdyz jsem mu napsal, ze toto resi primarne sportovce, tak odepsal, ze clovek sam v aute asi nemuze mit nehodu a na konci me oznacil za Blba roku.

        A to vse bez jakychkoliv skutecnych argumentu, stale jen on dela v oboru a kdo je vic.

        Osobne bych chtel videt ty jeho 2 pripady s iCall. Predpokladam, ze byly pri tom vystrelene vaky tak jak muze nekdo dopredu vedet, ze ridici nic neni. A pokud to byla skutecne mala nehoda a presto se zavolala zachranka, tak je to jen a jen namet jak to vylepsit do budoucna. A ne to prohlasit za kravinu.

        Jinak, ze to neni tak uplne kravina dokazuje zdejsi diskuze, kdy by o to urcite nekdo mel zajem, jen by to muselo osetrit nektere situace.

        A tak me vlastne napada, kdyz je to takova kravina jak tvrdi ten Vas „appalacio“, tak to jsou v Garminu pekni hlupaci, ze?

        0 0
        • ememem1  

          vysvetlil ti ze false positive je vacsia ako realna poteeba pomoci. a ze ak nejsi ochotny akceptovat istu mieru rizika musis sediet doma. viac k tomu nemam co povedat tymto koncim.sorry.

          0 0
          • HWSpeedy  

            Nemam s tim problem, ze koncis. Stejne jsi k tomu nic neprinesl.

            0 0
    • HWSpeedy  

      Jinak kdyz uz tady diskutujeme o tom Garminu, tak at vime jak to funguje. Pridana hodnota je, ze muzu zrusit alarm na tom Garminu. Ale pro vlastni odeslani alarmu musi byt funkcni telefon. Takze jsou potreba vlastne dve plne funkcni zarizeni, vyhodnocovani pres akcelerometr kdy to detekuje skutecne nehody. Na druhou stranu to nevyresi napriklad kdy se nekomu udela spatne, zastavi, sedne si a pak omdli. Ale tak zas nemuzeme chtit po jednoduchem zarizeni uplne vse.

      The units that support this feature have internal accelerometers. If they detect what they consider to be an incident they first put a message on the screen of the Edge. If this message is not cleared within a given time period then the Edge will then send a message to the paired phone that will that will in turn send a message on to a list of registered contacts about the incident.

      0 0
      • AussigBiker  

        S tim omdlenim – to bys musel bejt jak strojvudce a mackat nejaky cudlitko, to bylo v terenu zajimavy :D.

        0 0
    • vana.i  

      https://www.eman.cz/…/ilifesaver/

      Ale jsem nezkoušel

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.