• Yura

    Jako vetsina lidi jsem vzdycky jezdil na horskym kole, protoze je universalni, ale kdyz to tak vemu, tak v terenu nejezdim skoro vubec a tak si rikam, ze kdyz ted chci zacit s cyklistikou trochu vazneji, koupit poradne kolo kolem 50000kc, ze bych vzal silnicni. Jak moc je to silnicni kolo nachylne na tom nasem ceskem tankodrom a jak moc velky rozdil je v posezu oproti horskemu kolu? Pripadne, jestli by byla lepsi volba cyklokrosove kolo? Je odolnejsi?

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Tina  

      100% silniční kolo! Ten rozdiel a tá rýchlosť sa ti bude páčiť :) Ak sa obávaš našich ciest doporučujem plášte šírky 25mm. Jazdím tento rozmer posledných pár rokov a vôbec si nemyslím, že by boli pomalšie ako 23". Mám pri nich väčšiu istotu aj v zákrutách a na „takodromoch“ ako sú v Ochoze u Brna a následne Březina :)

      0 0
      • felix.org  

        To, co je v Březině, to snad ani není cesta :-)

        0 0
      • pepek  

        Ale on je z Holomóca. Tam teď mají všude okolo plno novýho krásnýho asfaltu-takové hanácké Tokio to je :-)

        0 0
      • mr.nikdo  

        V Brezine se „bojim“ i na MTB s 2.25 :-D

        0 0
        • Tina  

          jj, kto si chce urobiť predstavu o Paris-Roubaix tak tam získa predstavu :)

          0 0
          • Singlespeed  

            Haha, pěkně přeháníte. Letos jsem tam dvakrát letěl na 21mm Tufech a v pohodě, ale musí se jet po prostředku ;-)

            0 0
            • Tina  

              ten prostriedok silnice nie je tiež všade úplne zjazdný ;) V tých zákrutách za hospodou musíš navyše dávať pozor na autá …

              0 0
          • mr.nikdo  

            Na Roubaix mi staci bud Vyskovske namesti a kdyz tam litam na silnicce anebo vesnice okolo Tovacova. Tam je casto dlazba :-D.

            Ale je fakt, ze objet Brezinu po te lesni ceste na silnicce je snad i pohodlnejsi :-D.

            PS: Vzdycky zapomenu, jak to tam vypada a zase tam vlitnu :-D

            0 0
            • Tina  

              Celkom zážitok je aj pustiť sa nejakou 40tkou od Brna-Líšne do Ochozu po tých „kočičích hlavách“ :)

              0 0
              • mr.nikdo  

                Tam to na silnici moc neznam. Jakmile bude cas, tak tam hodim oko :-D…

                Stejne kola potrebuji vycentrovat :-D

                0 0
    • winter78  

      Cestná cyklistika a musí v prvom rade baviť (napr. tak ako mňa). ¼ahko sa ti môže stať že vyvalíš 50 000 korún za cesťák a po 6 mesiacoch zistíš že a to nebaví a že MTB bolo lepšie. Musíš si preto v prvom rade v hlave usporiadať čo vlastne chceš.

      Ja mám cestnú cyklistiku veľmi rád a vlastne počas celého roka jazdím len na cesťáku. Či už sú to kratšie 50km fitness jazdy alebo dlhšie jazdy nad 100km (dnes 115km).

      Posedu sa báť nemusíš. Ak si vyberieš vhodnú veľkosť, tak posed sa dá nastaviť otočením predstavca tak ako je to aj pri MTB,alebo ubratím či pridaním podložiek pod predstavcom.

      Ak budeš jazdiť s rozumom, tak sa veľmi nemusíš báť ani rozbitých ciest. Jasné že treba kľučkovať pomedzi diery v asfalte, ale aj rozbitý úsek cesty musí niekde končiť ;-). A ak je príliš dlhý, nabudúce zvolím iný smer na výjazd.

      0 0
      • Yura  

        Ted minulej tyden jsem jel to svoje 40km kolecko kolem baraku a potkal jsem nejakou staj asi 10 borcu, tak jsem se za ne pripojil a jel sem s nema asi 15km. Oni na pohodu lehkej prevod. Ja nejtezsi a makal jsem fest, ale v zavesu se s nema jelo krasne. Mel jsem hubu od ucha k uchu, paradni zazitek :) Takze poradnou zavodni silnicu, poznat bandu stejnych blaznu a jen jezdit dal a rychleji :)

        0 0
        • winter78  

          OK, ale terajšie MTB si nechaj. Budeš tak mať ideálnu kombináciu MTB + cesťák. Tiež to mám tak a je to super. Aj keď MTB vyťahujem fakt málo, tak predsa len je to taká zmena oproti cesťáku, keď sa občas vyberiem do „divočiny“. MTB začnem zasa viac jazdiť v jeseni a začiatkom zimy.

          0 0
          • Yura  

            Tak urcite chcu 2 kola. Na jednom jen takove to jezdeni do prace, k vode atd. Proste kolo co neni tak drahe a muzu ho nechat nekde uvazane a pak kvalitni kolo, na ktere sednu pouze vystrojenej jak zavodnik Tour de France s gelama a tycinkama v kapsickach pripravenej na poradnou dřinu :-)

            0 0
        • Richi  

          Jo, i silnice je krásná záležitost. Uplně jiná než bike.

          0 0
    • Payia  

      Cyklokroska neni spatnej napad, ja mam toto http://www.specialized.com/…xexpertforce + jeste jedny kola se silnicnima plastema a muzu jedine doporucit. Je to idealni stroj na dovolene nebo pro nekoho kdo chce mit jen 1 kolo. Ono i na CX plastich to po silnici jede dobre, v haku muzes klidne za silnicarema a i v lese s bandou bikeru projedes lecos.

      Byt tebou, tak koupim nejlevnejsi verzi Cruxe nebo Giant TCX, najedu na tom par tisic km a pak to prodam a podle nabytych zkusenosti koupim za 50k poradnej cyklokros nebo silnici.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Dumbíček  

        Nedokážu si představit uviset na cyklokrosce silničku. Leda tak v zimě, když se začíná, jinak to prostě na ty převody nestihneš utočit. Cyklokroska má na pile málo zubů.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • kubad  

          taky jezdíte průměry kolem 40?

          46/11 se dá celkem slušně mazat, jinak na klikách jde placku pořešit lehce, pláště jde volit podle potřeby,

          0 0
          • jIrI___  

            CX má stejnou geo jako silnička nebo tam jsou nějaké podstatné změny?

            0 0
            • kubad  

              podstatné asi ne, kratší hravější

              0 0
            • mr.nikdo  

              Paris-Roubaix nekteri jezdivaji na CX strojich ;-).

              Mam pocit, ze jsem tam snad letos zahledl i CX s V-Brake…

              Jeste me napadlo na Kubada: Nemela by byt CX i trochu „pohodlnejsi“? Jakoze diky geometrii zadni stavby by snad mela lepe pohlcovat narazy… Je tak?

              0 0
              • kubad  

                těžko říct, v tomhle je asi sakra rozdíl 22 a 32mm pneu se vzorkem na nižším tlaku.

                jinak CX je spíš stavěné na tuhost

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Jasne, ale kdyz tam narves 23 mm galdu?

                  Skrz prave Roubaix, kde se nekolik tech CX stroju fakt jede… Zrovna o pohodli pri pohlcovani narazu kecali nekolikrat v televizi… Celkem by me zajimalo, kde je pravda ;-).

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • kubad  

                    asi to něco přinese, ale nedokážu posoudit jak moc, budu muset někdy zkusit :D

                    0 0
                • Payia  

                  Je pravda, ze ten Crux je hodne tvrdej ram, skoro jako CX ram od RB a urcite znatelne tuzsi jak silnicni fullcarbon Bianchi 928 se kterym mam primy srovnani. Mam podezreni, ze specialized dava ten ram v setu s karbonovou sedlovkou, aby se nestalo, ze tam lidi narvou hlinikovou a pak budou brecet, ze ten ram je moc nepohodlnej.

                  0 0
              • Pedro RB  

                Nevím jestli to není placeboefekt z nového kola, ale mě nová Al. cyklokroska na silničních pláštích připadá pohodlnější než bejvalá silnička se zadní karbonovou stavbou (a to jsem kromě plášťů přendal i sedlovku a sedlo)

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • fousac  

              kroska ma delsi zadni stavbu, takze se tolik neplasi do prudsich terennich vyjezdu, ale povida se, za na silnici je zas trochu linejsi…

              a celkove je spis klidnejsi a drzi stopu, aby se dala ukocirovat i v terenu…

              0 0
              • Tina  

                CX je práveže obratnejšia do terénu a prudkých točiek. Silnička je „klidnejší“ pretože sa jazdí vo väčších rýchlostiach.

                0 0
          • Dumbíček  

            Tak já teda průměry nad 30 rozhodně nejezdím. :-))) Ale i s kompakty mám problém, když je to trošku z kopce, protože nestíhám „příšlápnout“ nad nějakých 50km/hod. A ten samý problém nastane na cyklokrosce mnohem dřív. Ale samozřejmě řešením je výměna klik. Otázka ale zní, proč, když jde pořídit rovnou plnohodnotné silniční kolo?

            0 0
            • Payia  

              Na 46/11 dokazu slapat lehce pres 60km/h, ale vyuzivam to malokdy – nevidim duvod proc si rozbit hubu kdyz o nic nejde, nikdy nevis co bude za zatackou a riskovat i mimo zavody je cesta na krchov. Pokud jezdis obecne pomalu, tak je to uz teprv totalni kravina rvat to ze sjezdu.

              0 0
              • Dumbíček  

                Mám 50/13 a nad 50km/hod už to teda moc nejde, teda pokud nemíním být, jak dítě na tříkolce. A ta padesátka, to nemusí být žádný padák, stačí trochu dolů a po větru.

                Já jsem houby rider, já se ve sjezdech držím hodně zpátky, neboj.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • kubad  

                  nechci ti brát iluze ale 46/11 je těžší převod než 50/13

                  :D

                  0 0
                  • Dumbíček  

                    Samozřejmě je jasné, že 46/11 je těžší převod než 50/13. Nechci ti brát iluze, ale na cyklokrosce nebudeš mít na krámě kazetu s 11 zuby. :-))) Samozřejmě vše se dá domluvit s prodejcem, ale proč nekoupit rovnou žiletku?

                    0 0
                    • kubad  

                      ze specifikace krosky nahoře:

                      KAZETA SRAM Apex, 10-speed, 11–28t

                      já na krosce vozím Ultegru 11–28 taky , a otázku proč žiletku a né krosku položils ty, tak vysvětli proč :D

                      Nedokážu si představit uviset na cyklokrosce silničku. Leda tak v zimě, když se začíná, jinak to prostě na ty převody nestihneš utočit. Cyklokroska má na pile málo zubů

                      máš ještě jiný argument když tenhle sis vlastně popřel sám?

                      0 0
                      • Dumbíček  

                        Aha tak to je má chyba, nečetl jsem konkrétní popis. Ale obvykle tam asi kazeta začínající 11 zuby nebude.

                        Další argument nemám, ale jakožto turista silničář, jsem zastáncem žiletka a proto nevidím důvod pořizovat polosilničku.

                        0 0
                    • fousac  

                      ja na krosce dostal paradni kazetu 11–32 ;)

                      proc nekoupit krosku, ktera zastane silnicku a nabizi i nejaky vyradeni navic?

                      0 0
                      • Lišák  

                        Protože mu doma zbude MTB ;-)

                        Já bych hlasoval pro silničku.

                        0 0
        • fousac  

          jestli potrebujes hamtat z kopce pri 65+km/h, tak to asi nedas..

          ale kompakty 50/34 s kazetou 11-XX se vozi i normalne na silnici, ne?

          takze i na krosce sem na tehle prevodech uvisel 200+km silnicni vylety a rozhodne mi prevody nechybely…

          0 0
    • fousac  

      ciste pro prehled, jeste existujou i fitness kola, coz sou „silnicky s rovnejma riditkama“, od levnejsich, co maj jenom uzky gumy po ty drazsi na kompletnich silnicnich sadach…

      muze bejt zajimava volba, pokud by ti nesedla jizda na beranech…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.