Silniční endurance kolo, které pojme i gravel pláště 40 mm

47 nepřečtených
  • koky7

    Ahoj,

    rád bych se zeptal. Sháním silniční endurance kolo (něco jako např. Canyon Endurace CF SL 8 Aero), které je primárně určeno na silnici (má Ultegru nebo 105 Di2 atd.), ale zástavba přední vidlice i zadních rámových vzpěr umožní průchodnost i grevlích kol s např. 40 mm plášti. Prostě silničku, ke které bych si dokoupil extra zapletená kola s grevlíma pláštěma a využíval ji občas i na polňačky formou gravelu. To vše při zachování jednoho jediného kola, a priori silničního.

    Něco podobného má teď Vitus (Vitus Venon) v Británii, ale bohužel do ČR se asi nedováží…

    díky moc za tipy:)

    0 0
    • Alojs01  

      Trek domane… tam se daji dat 38.

      0 0
    • krabica  

      Toho moc nebude, ale třeba Litespeed Ultimate Gravel s indivindi geo může být i dobrá silnice a zároveň gravel. :-)

      1 0
    • skaj  

      Takove ramy a kola dela treba Rondo – https://rondo.cc nebo neco od 3T – https://www.3t.bike/en/

      0 0
      • skaj  

        Hele a jeste jeden postreh – nevim jak pravidlne to „polnackovani“ chces provozovat, ale moderni silnicni plaste jsou na takove te sumavske asfaltce docela v pohode. A radsi nez menit zaplety jsem zustal u jednich.

        Jinak cestou na chatu projizdim pravidelne tri km po polnacce na 30mm plastich a jde to uplne v pohode. A jako bonus jsou na silnici pohodlnejsi a jedou lepe nez uzsi – dneska v podstate nedava smysl jezdit cokoliv pod 30.

        Co tim chci rict, pokud nechces pravidelne jezdit gravel vyjizdky, mozna vystacis s jednemi zaplety – ale chce si to zkusit.

        0 0
        • jecnak  

          Jedna věc je polňačku nějak projet a druhá ji projet nesníženým tempem. Jinak souhlas.

          0 0
    • jIrI___  

      Napadají mě třeba X-Roady na dvouplacce.

      0 0
    • DaW_e1  

      Moderní Cannondale Synapse a Scott Addict taky prý poberou až 40mm obě tu jsou v galerii.

      0 0
    • KRoser  

      Myslím, že jdeš na to ze špatné strany, prostě kup gravel nebo cyklokrosku a hoď na to silniční kola a pláště.

      Osobně jezdím 99% na silnici s Cyklokrosovým kolem kam nacpu i 50mm pláště a vše parádní.

      Před tím jsem jezdil na čistě silničním kole a oproti cyklokrosce na stejných silničních kolech a pláštích nemá podle mě čistá silnička žádné výhody.

      0 0
      • Vrci  

        Převody. S jednou plackou na gravelu se nedostaneš na rozsah odstupňování jako s 2×12 na silnici.

        0 0
        • KRoser  

          O tom žádná, záleží na prioritách, ale cyklokrosky nebo gravely nejsou jen na jednoplacce.

          Např. https://www.bike-discount.de/…slx-teamline vypadá po výměně plášťů na parádní silničku.

          1 0
          • Vrci  

            Jen by to chtělo vepředu 52z a silniční kola obsadit 11–32.

            0 1
            • Dejv0  

              jj s 50–34 se na silnici nedá jezdit, to samé změna kazety 11–34 na 32 bude propastný rozdíl v převodech. :D

              3 0
              • Vrci  

                Rozdíl to bude, podle výrobce, v tom mít a nemít 16z nebo 17z pastorek.

                Jezdit s 50–34 se dá, ale 34×34 je na silnici zbytečný – nepoužije se a 50×11 je málo pro sjezdy a vítr v zádech.

                0 6
                • skaj  

                  Jakoze rozdil mezi 52×11 a 50×11, tedy 57 vs 59 km/h pri kadenci 100 znamena, ze je to malo pro sjezdy a vitr v zadech? Sorry, to je hroznej nesmysl – poznas leda tak prd:) Pro zajemce prikladam obrazek.

                  6 0
                  • Vrci  

                    Ok, na silnici je ideální 50×11 a k tomu 34×34. K tomu pořádný skoky mezi převody a co nejvíce jezdit malý pastorek. Případně to vyměnit za sram s 10z a pak honit efektivitu OS klatkama na šaltru.

                    0 3
                    • jecnak  

                      Vdycky je fajn si uvědomit, že přes 90% jízdních odporů při rychlostech, kdy jezdec používá nejtěžší převod, tvoří aerodynamický odpor ;-)

                      Máš sice pravdu, ale tohle bude vždycky kompromis. Já jsem byl taky hodně skeptický, ale jak píšu níže, dá se s jednoplackou v pohodě fungovat. V terénu má zas navrch ta.

                      2 0
                      • Vrci  

                        Ano v terénu je to ideální řešení (mtb, gravel). Na silnici je to ale kompromis.

                        Tam je ideal někde kolem 53 nebo 52 – 36 a k tomu 11–32 s 12 pastorky. Nikde není ideální na rovinách hoblovat nejmenší pastorek. Vždy je lepší jet třetí nebo čtvrtý nejmenší.

                        0 0
                    • skaj  

                      O nicem takovem jsem ale nepsal, to si do me jen snazive neco projektujes. Ja psal o tom, ze tvrzeni „nestaci 50×11 (ale staci 52×11) pro sjezdy a vitr“ je blabol. Coz lze snadno videt na obrazku, co jsem pripojil.

                      3 0
                • Alojs01  

                  Nejtezsi mam 42×10 a ve sjezdu mi jeste zadny silnicar neujel…

                  Tohle jsou takovy reci od stolu, kdyz nevis, co a jak ten dotycny jezdi. Drtiva vetsina lidi ani nevi, kolik zubu maji na jednotlivych pastorcich kazety. :-)

                  7 0
                • Greyhound  

                  Já mám nejlehčí 30–33 a minimálně v Alpách na silnici jako když najdeš, o gravelu nemluvě. Zbytečný jsou naopak těžký převody, nestalo se mi, že by 43/10 nestačilo. Navíc v těhle rychlostech je stejně lepší pořádně zalehnout než šlapat.

                  0 0
                • jonti  

                  V Alpach, na Gran Canarii nebo kdyz jsem jel Everesting na kopci s prumerem 10% jsem byl velmi rad za 36/34 s FTP pres 4W/kg.

                  0 0
            • jecnak  

              Zas pokud bude jezdit sám, tak se dá v klidu žít i s 10–42 (10–36) kazetou a 46z převodníkem. Aspoň v polabí si s tím v klidu vystačím a můžu jet i se skupinkou silničářů. Jen ty skoky na kazetě pak nejsou úplně příjemné. Pokud ale jedu sám a můžu si upravovat tempo na každém převodu, tak v tom fakt není problém.

              2 0
              • kubad  

                jak píšeš, není to až tak rozdílné s 1×12

                přikládám srovnání toho co sem roky jezdil a co stavím, v případě že pojedu někam kde jsou větší kopce než na Jižní Moravě, jde lehce dát menší převodník

                1 0
    • Pikaču  

      3T

      1 0
      • Enron  

        Ano ano, 3T Exploro Ultra a dvoje záplety – tahle kombinace by mě fakt bavila.

        1 0
    • Smazaný účet  

      A kola gravel budou 27,5?

      1 0
    • vt  

      Na tohle pouzivam CAADXe, jako idealni mi prijde SuperX … neni to tedy moc endurance geometrie. S vyssi hlavou bych volil Giant Revolta.

      0 0
    • Tomcat  

      Jen tak bokem, zvláštní jak k tématům zavánějícím trochu terénem, se mají nutkání chronický vyjadřovat silničáři který terén skoro neznaj. O veteránech hustých sjezdů s ráfkovými brzdami nemluvě a podle profilu samý namakaný mladík z profi týmu který točí 120+.

      …Ale to jen tak rýpu , protože člověk mimo to co se radí , by se mělo dívat i kdo to radí. Ale největší bizár je když tu s výběrem kola do terénu pravidelně radí dle mého jeden věřící městský cyklo aktivista, který si sám s nákupem kola neporadí…

      0 0
    • Dejv0  

      Co Cervelo Aspero nebo Ridley Grifn, což je novinka, tak nevím, jak by bylo sehnatelné.

      Výše uvedený Rose Backroad taky vypadá dobře, záleží na specifikaci.

      Řeším teď podobnou věc, přestal mi stačit Endurace CF (35mm max), vstupují mi do toho i jiné faktory jako třeba cena/výkon, univerzálnost, blatníky na zimu. Mám objednanýho Grizla, ale třeba tu dostanu lepší myšlenku. :D

      0 0
      • TK75  

        Děláš dobře.....prostor můžeš využít jak píšeš na blatniky, nebo se rozsoupnout s 45 komfortní gumou když v zimě ztvrdne podklad, případně 35 atd atd …geo není nic co by omezovalo, Canyon má ty hodnoty dost „silniční“ jen trochu delší rám a kratší predstavec..... pohoda :⁠-⁠D

        0 0
        • jecnak  

          Souhlas. Lepší víc prostoru jak míň. Tady jsou na jedné z fotek 29×2,0 mtb pláště. Na silničních kolech jsem fotku nenašel.

          0 0
          • Dejv0  

            Souhlasím s vámi bez výhrad, ale škoda, že jsem k tomu zase musel projít přes kolo co mám rok. :D

            Mám koupeno na gravel 45mm, na silničních Zippech mám obuto 32 Conti, v zimě s blatníkama to nechávám otevřené. Checkpoint super, tak nějak si tu univerzálnost představuju, vzal jsem to i na stejné sadě.

            0 0
    • PatRyck  

      Dost podobnou potřebu jsem si vyřešil vlastní stavbou na karbonovém gravel rámu z Číny. Průchodnost až 45 mm, instalováno mám Tufo Speedero 700×40c. Vpředu 2 tácy. Kolo mám v profilu. Dodají rámovou sadu vč. kokpitu, sedlovky a hlávka. Na Di2 to má přípravu. Je to prakticky silnička, co zvládne širší pláště a má porůznu šroubky na zavěšení bagáže, což nevyužívám. Nalakují to přesně podle zadání.

      0 0
    • Vinum  

      Ted zrovna hledam stejne silnicni kolo, ktere bude mit pruchodnost min.40mm plastu.Vitus Venom evo mi prijde idealni

      a mel bych asi i moznost si ho v Anglii koupit,ale mam pocit, ze tam maj brzdy obracene.Predni brzda je na pravo a nechce se mi resit jak to prohodit.Takze zatim to vypada, ze pujdu do SUP x-road

      0 0
      • vt  

        Prohozeni je na chvilku.

        0 0
        • Vinum  

          Ale kdyz das napr. pravou brzdu na levo tak uz nemuzes radit z leva do prava ne ? Jde to jen jednim smerem…nebo se pletu?Ted mam na mojim ginatu revolt GRX a jde radit jen jednim smerem.

          0 0
          • VojtaXY  

            Neprohazuji se paky, ale hadicky k pakam. Jediny problem muze byt integrace, kdy to muze byt narocne.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.